Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Van god los

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Van god los
    Geplaatst op: 06 juli 2012 om 07:53

Pakistanen lynchen koranverbrander

05/07/12, 19:17  − bron: ANP
© THINKSTOCK.

Een Pakistaanse menigte heeft een man doodgeslagen en zijn lichaam in brand gestoken. Ze verdachten hem ervan pagina's uit een koran te hebben gescheurd en die in brand te hebben gestoken. Dat meldde de politie in de oostelijke plaats Bahawalpur donderdag.

Het slachtoffer was dinsdag gearresteerd en opgesloten in een politiebureau, zo meldt de politie in de oostelijke plaats Bahawalpur. Meer dan 2000 woedende mensen belaagden daarop het gebouw. Ze eisten dat de agenten de koranverbrander aan hen zouden geven.

Toen dat niet gebeurde, bestormde de menigte het bureau. Ze namen de man mee en lynchten hem op een kruispunt. Volgens de politie had het slachtoffer geestelijke problemen.

De belangrijkste mensenrechtenorganisatie in Pakistan veroordeelt niet alleen de lynchpartij, maar hekelt ook de autoriteiten, omdat die 'de gruwelijke en totaal niet onverwachte misdaad' niet hebben voorkomen.

Pakistan is een islamitisch land. Op belediging van de islam, Allah, de profeet Mohammed en de Koran staat de doodstraf. Begin dit jaar braken hevige rellen uit toen Amerikaanse militairen in buurland Afghanistan korans hadden verbrand. Bij de ongeregeldheden kwamen zeker 40 Pakistanen om.

Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2012 om 08:06

Meute steekt man in brand die koran ontheiligd zou hebben

Door: Redactie − 05/07/12, 09:33
© afp. Archieffoto van een menigte die een vlag in brand steekt

Een Pakistaanse man die ervan werd beschuldigd dat hij een koran zou hebben verbrand, is bij het politiebureau opgewacht door een meute mensen en door hen in brand gezet. De man heeft dit niet overleefd. Volgens ooggetuigen zouden honderden mensen hebben toegekeken terwijl de man om hulp schreeuwde.

Volgens de controversiële blasfemie-wetten in Pakistan is het verboden om de profeet te beledigen of de koran te ontheiligen en in het uiterste geval staat hier de doodstraf op, al wordt die zelden uitgevoerd.

De lynchpartij vond plaats in Bahawalpur, in de provincie Punjab, een plek met honderden Koranscholen in de omgeving. Volgens de politie was de man na een klacht gearresteerd, maar werd hij door duizenden woedende mensen belaagd voor zij een onderzoek konden openen naar de zaak. 

'We waren volledig in de minderheid', zegt een politieman tegen de BBC. 'Ze waren met zoveel en ze waren hysterisch. Uiteindelijk lukte het hen om de man mee te nemen.'

De meute heeft de man eerst in elkaar geslagen, daarna met benzine overgoten en in brand gestoken. De politie had de man nog niet geïdentificeerd, maar hij zou verstandelijk beperkt zijn geweest. 'Toen hij door ons werd vastgehouden bleef hij maar lachen en zingen', aldus een official tegen de BBC. 'Hij had geen idee wat er aan de hand was.'

Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2012 om 16:46
Ik ga naar de boekwinkel. Ik koop een boek, een koran. Dat boek is van mij en ik kan dus zelf bepalen wat ik met mijn boek doe.

Ik heb het recht het boek weg te gooien. Ik heb het recht het boek te verscheuren. Ik mag het verbranden.

Ik zal dit alles niet doen omdat ik er de logica niet van in zie.


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.