Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Visioen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Bobobobka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2014
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bobobobka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Visioen
    Geplaatst op: 20 juni 2014 om 15:54
Hallo allemaal, mijn naam is Bob en ik wil jullie iets vragen.

Ik was 16 jaar en had een goede vriend die moslim was.
We hadden veel gesprekken over het geloof.

Soms dacht ik erover na hoe het zou zijn als ik moslim zou worden maar altijd was ik bang voor de reactie van mijn omgeving.

toen kreeg ik op een avond een visioen, of in ieder geval ik zag beelden als ik mijn ogen sloot terwijl ik wakker was.

Wat ik zag was het volgende:

Ik klim op een ladder door de wolken in het donker,

tot ik boven ben aangekomen en me in een soort donkere kamer bevind,

hoewel er geen muren zijn.

Er zijn twee dingen, rechts voor me is een poort en links staat een soort schatkist.

Het is alsof ik een keuze heb,

zonder na te denken kies ik voor de kist en loop ernaar toe.

Ik sta bij de kist en probeer die te openen, dat lukt niet en ik raak gefrustreerd en wanhopig.

Dan merk ik dat de kamer aan het instorten is en alles word zwart.

Ik val, en er verschijnen weer beelden.

Onder me is vuur en boven me zijn wolken, ik zweef in het midden en tol achterover waardoor ik om en om het vuur en dan weer de wolken zie.

Dan sta ik in een kale, vlakke, uitgedroogde woestijn, er zijn overal hittegolven.

Heel ver in de verte staat iemand, met één oog in het midden, naar me te kijken.

Ik ben nu 23 en heb ondertussen 2 psychoses gehad en heb de diagnose "schizofreen".

Ik denk vaak aan het visioen als een soort voorspelling

Is er iemand die mij hiermee kan helpen of er ervaring mee heeft?
Terug naar boven
anasaid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2014
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anasaid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2014 om 17:27
Hallo Bob,

Ik zie dat je vraag nog niet beantwoord is, ik zal proberen jou te beantwoorden.
Je doet mij denken aan goede vriend van mij die ook Nederlander was, en op zoek was naar antwoorden in zijn leven en ook veel interesse had in de islam, hij vroeg mij ook altijd vele vragen, en ik heb hem zo goed mogelijk beantwoord.
Hij heeft zich daarna ook tot de islam bekeerd, maar ik heb altijd gezegd dat hij zelf die beslissing moest nemen en uit vrije wil moest beslissen, na gedegen onderzoek.

Ook jij zit met vele vragen en dubbele gedachten, wat heel normaal is en tijd nodig heeft om alles op een rij te zetten, en voor jezelf een keuze te maken.

Het is niet makkelijk als je zo'n belangrijke en moeilijke beslissing moet nemen op jouw leeftijd, want er is veel moed en doorzettingsvermogen voor nodig.

Om terug te komen op jouw visioen het volgende;

Hieruit blijkt wel dat je tussen zaken moet kiezen, maar je twijfelt heel erg.

Ik klim op een ladder door de wolken in het donker,

tot ik boven ben aangekomen en me in een soort donkere kamer bevind,

hoewel er geen muren zijn.

Je bevind je in een onzekere situatie waar je niets ziet en begrijpt.


Er zijn twee dingen, rechts voor me is een poort en links staat een soort schatkist.

Het is alsof ik een keuze heb,

zonder na te denken kies ik voor de kist en loop ernaar toe.

Je staat voor de keuze tussen een poort ( huidige situatie ) en een schatkist( de rijkdom van de islam ) je hart wil daar naar toe.

 

Ik sta bij de kist en probeer die te openen, dat lukt niet en ik raak gefrustreerd en wanhopig.

Dan merk ik dat de kamer aan het instorten is en alles word zwart.

Je wilt graag zoals je zegt best wel tot de islam bekeren, maar je bent er nog niet klaar voor, daarom opent hij niet en raak je gefrustreerd en wanhopig.


Ik val, en er verschijnen weer beelden.

Onder me is vuur en boven me zijn wolken, ik zweef in het midden en tol achterover waardoor ik om en om het vuur en dan weer de wolken zie.

Je bent zoekende en zit er midden in, tussen het kwade ( vuur ) en het goede (wolken/hemel )


Dan sta ik in een kale, vlakke, uitgedroogde woestijn, er zijn overal hittegolven.

Heel ver in de verte staat iemand, met één oog in het midden, naar me te kijken.
Dat is je huidige situatie, waarin je verloren voelt in een ongelukkige omgeving of situatie met om je in jou ogen kwade zaken.
Je bent niet alleen, er word wel op je gelet, maar je moet zelf de actie ondernemen, vandaar de afstand.

Ik heb getracht om jou visioen enigszins uit te leggen uit mijn eigen ervaringen, dus ik hoop dat je er wat mee kunt.
Ik zou ook adviseren om voor jezelf een duidelijke keuze te maken, waarin jij gelukkig bent, je moet beseffen dat alleen jij die keuze kan maken, wees moedig om moeilijke beslissingen te nemen, je zal dit nodig hebben, want de omgeving zal proberen om jou te beïnvloeden.
Maar als je er echt in gelooft, zal niemand jou kunnen weerhouden om jou keuze te maken in wat dan ook.
Praat met goede vrienden, die echt om jou geven en ga onderzoek doen in hetgeen jij wilt leren kennen, vraag advies aan geleerden ( imams van Turkse en marokaanse moskee )
als je alles op een rij hebt gezet en je vult de behoefte om te leven zoals jij wilt, dan pas kun je de keuze maken.

Ik wens jou heel veel sterkte toe voor een moedig en wijs besluit in deze heilige maand Ramadan.

Salaam oulaikoum

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.