Druk de pagina | Sluit venster

1a2b3c heeft besloten

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam en niet moslims..
Forum beschrijving: De hoge tolerantie van Islaam tegenover niet moslims... Hoe zit het met moslim worden??..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5009
Gedrukt op: 28 maart 2024 om 12:35


Onderwerp: 1a2b3c heeft besloten
Geplaatst door: 1a2b3c
Onderwerp: 1a2b3c heeft besloten
Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:17

mensen, ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de afgelopen maanden waarin ik veel interessante dingen heb geleerd op dit forum. gesprekken waren vaak nogal fel uitgevallen maar toch heb ik hier veel geleerd. remco ik ben blij dat je zo lekker tegengas hebt gegeven en dat geldt ook voor anne en kimmie en weet ik niet meer.

ik zal hier niet heel vaak meer komen denk ik aangezien ik daar de tijd niet voor heb, maar zal zeker nu en dan even wat laten horen, desnoods pm je me maar:) wat betreft de andere mensen hier, de moslims dus. de islam is het snelst groeiende geloof. waarom? dat vragen veel mensen zich wel eens af, en terecht als je de media inkijkt. . .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

maar alhamdulillah ik ben moslim geworden
vrijdag shahada gedaan in besloten kring na isja gebed, en zaterdagmiddag bij duhr voor de hele gemeenschap, en alhamdulillah het voelt gooooooeeeeeedddddd




Antwoorden:
Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:39

salaam aleykum.

MASHALLAH!! nu hebben we weer een broeder bij



-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: ouarda
Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:44

Assalaamoe 'alaykoem,

mashaAllah...welkom in het geloof!

Allah leidt wie Hij wil. Moge Hij ons standvastig maken...amien.

Wassalaamoe 'alaykoem



-------------
Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:47
Alhamdolillah broeder! Gefeliciteerd!! Hoe voelt het om weer zo schoon als een kindje te zijn?

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:51
Assalamoe alykoem, mashAllah, Allahu akbar, moge Allah je standvastig maken tot de ontmoeting met Hem, amien. Wees Allah de Almachtige dankbaar dat Hij jou heeft gered van ongeloof.

-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Maryam
Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:52

Salaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe.

Moge Allah je belonen en je blijven leiden en moge Hij jou de tuinen van het paradijs laten binnentreden. Allahoema amien.

Wasalaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe.



Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 12 september 2005 om 13:08

zo zo dat werd even spannend zeg poepoe,

mashaAllah ik ben heel blij voor je!

deel je met ons ook een log boek; 1a2b3c ,s leven als moslim?

wa aleykoem salem wa rahmatoellah wa barakatuh!



-------------


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 12 september 2005 om 13:37
Gefeliciteerd 1a2b3c! Het beste gewenst!


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 12 september 2005 om 13:46
Salaam aleikoum BROEDER

Alhamduli-ALLAH BROEDER. Welkom bij de familie van Abraham.

Ik wens je het beste. Moge Allah je het beste geven en een goed huwelijk insha-Allah.

Salaam aleikoum broeder.
< ="">


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 12 september 2005 om 13:47

allaahoakbar  allahoakbar  allaho akbar  alhamdoelilaah alhamdoelilaah   asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho  mijn broeder in de islaam 

1ab3c2

je zuster taqwaa



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: nak4life
Geplaatst op: 12 september 2005 om 14:08
Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Nogmaals ik ben super blij Alhamdoelillah!!!!!!!!!!

Welkom broeder...

Wassalaamoe alaikoem


Geplaatst door: salaah
Geplaatst op: 12 september 2005 om 14:08

allahoakbar allahoakbar

mashalah alhmadoelilah , moge allah jou hiervoor belonen.



-------------

                            


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 12 september 2005 om 14:13

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allah wa Barakatuh broeder in de Islaam,

MaschAllah! Wat fijn om te horen Moge Allah je blijven leiden en jouw zegenen met al het goede en je behoeden van al het kwade! Ameen Ya Rabbi...

FiAmanillah,

Wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allah wa Barakatuh



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Yassira
Geplaatst op: 12 september 2005 om 14:17

Assalaam oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Mash'allah Weer een moslim broeder BIJ

Echt islaam is de meest groeiende religie HOe meer zielen hoe meer vreugde natuurlij!

Mash'allah, Welkom,marhaban,bienvenu,welcome, to de islam

Nou het doet mij ontzettend veel plezier te horen dat iemand zich bekeerd tot moslim

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



-------------
*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 12 september 2005 om 14:32

assalemaleykoem,

nu zal je jezus (isa) vzmh. pas echt leren kennen

ik zou graag willen horen 1hoe je op het besluit bent gekomen 2en  wat je omgeving er van vind 3hoe je de toekomst ziet, 4hoe je je voelde toen je de shaheda uitsprak, 5en wat je beleefde tijdens je gebed. 6en wat het verschil in jouw ogen is tussen de islaam en het christendom?

wa aleykoem salem.



-------------


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 12 september 2005 om 14:54


Gefeliciteerd. Wat fijn dat je je pad hebt gevonden.


Geplaatst door: Explorer
Geplaatst op: 12 september 2005 om 15:05

Van harte gefeliciteerd en dat je imaan alleen maar mag blijven groeien

Explorer



Geplaatst door: rahmann
Geplaatst op: 12 september 2005 om 15:26

Wasalaam alaykoem warahmatoe allahi wabarakatoe,

La illaha ila allah.. Weer een broeder in de islam ik ben super blij en het maakt mij nog sterker.De islam zal overwinnen bi idni Llah.

Broeder gefeliciteerd je hebt de juiste keuze gemaakt. Moge allah jou belonen en moge allah jou de kennis schenken.

 

 

 

 



Geplaatst door: souad&
Geplaatst op: 12 september 2005 om 15:39

 

 

Soebhanallah, Allah oe Akbar. We hebben er inderdaad weer een broeder bij.

Ik zou zeggen, maak nu vooral gebruik van de Ramadan (die alweer inchallah voor de deur staat).

Ik ben ontzettend blij voor je.

Masalama

Souad



-------------
Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 12 september 2005 om 16:29
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe mashallah weer een broeder!! hoeveel komen er nog bij?? soenhanallah.............. ALLAH AKBAR ALLAH AKBAR ALLAH AKBAR!!


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 13 september 2005 om 00:50

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah Wabarakatoeh Broeder 1a2b3c,

Dit doet echt goed op de vroege ochtend!!! Masha Allaah. Echt goed van je!! Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala je verder helpen met Kennis vergaren en Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala je hiervoor belonen. Ameen!!

Wassalaamo Alaikom



-------------


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 13 september 2005 om 01:52
Het verdriet mij. Je zult hiermee het heil verliezen. Ik hoop dat je Jezus ooit echt mag leren kennen. God zij je genadig. Maar wanneer je Jezus als Rechter ontmoet zal Hij je vragen: waarom heb jij mij verloochend? Waarom denk je het zelf te kunnen redden met behulp van 5 zuilen? Waarom heb je mij niet de eer gegeven die mij als het Woord, dat in den beginne al was, toekomt. Heer, ontferm u...


Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 13 september 2005 om 01:59
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Het verdriet mij. Je zult hiermee het heil verliezen. Ik hoop dat je Jezus ooit echt mag leren kennen. God zij je genadig. Maar wanneer je Jezus als Rechter ontmoet zal Hij je vragen: waarom heb jij mij verloochend? Waarom denk je het zelf te kunnen redden met behulp van 5 zuilen? Waarom heb je mij niet de eer gegeven die mij als het Woord, dat in den beginne al was, toekomt. Heer, ontferm u...
lees de bijbel nog maar een keertje goed door


Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 02:25
Nou beste mensen ik ben nog niet om.

Wil je feestje niet verpesten 1a2 maar ik ga je niet feliciteren.
Ben bang  dat je keuze niet meer zal veranderen.
Wil ook geen discussie met je voeren maar je advies aan Pharrer is niet erg sterk.
De verwarring (?)  leeft  alleen maar bij Moslims,  niet bij mensen van het Boek.
Het boek heeft ons eeuwen van te voren al gewaarschuwd voor Allah.


1 Johannes 2

Kinderen, het laatste uur is aangebroken.
U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is.
Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn.
Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde.

U echter bent gezalfd door de Heilige, u allen weet dat.
Ik schrijf u niet omdat u de waarheid niet zou kennen, maar juist omdat u die kent en omdat uit de waarheid nooit een leugen voortkomt.
Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus is?
De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent.
Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet.
Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.
Wat uzelf betreft: wat u vanaf het begin hebt gehoord, laat dat in u blijven.
Als in u blijft wat u vanaf het begin hebt gehoord, zult u in de Zoon en in de Vader blijven. En dit is wat hij ons heeft beloofd: het eeuwige leven.
Dit wilde ik u schrijven over hen die proberen u te misleiden.
Wat uzelf betreft: de zalving die u van hem ontvangen hebt is blijvend, u hebt geen leraar nodig.
Zijn zalving leert u alles naar waarheid, zonder bedrog.
Blijf daarom in hem, zoals zijn zalving u geleerd heeft.
Blijf dus in hem, kinderen. Dan kunnen we vol vertrouwen zijn wanneer hij verschijnt en hoeven we ons niet te schamen bij zijn komst.
U weet dat hij rechtvaardig is, en u moet daarom wel inzien dat ieder die rechtvaardig leeft uit God geboren is.





Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 02:49


Can't we all just be friends?


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 13 september 2005 om 02:54

pfarrer; jij bent de enige die jezus isa vzmh niet goed kent! waneer dringt dit nou tot je botte hersens dooooor!!!!

met alle respect voor je botte hersens die zijn namelijk ook door Allah gemaakt.



-------------


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 03:24
Hallo, mensen...

Deze persoon heeft zijn pad gevonden in het leven. Kunnen we daar niet gewoon blij om zijn? Als jullie dan zo nodig ruzie moeten maken, dan kan dat vast ergens anders dan hier...


Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 03:28
Ooh engeltje

jij bent geen moslim.
Verdiep je toch een beetje in die materie.
IK ben iemand van het boek.
Allah is mensen van het boek niet goed gezind.
Dit heeft Allah met mij voor.

Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden.
Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt.




-------------
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 03:32
*zucht*

Zij die haat en verderf zaaien zijn zeker in de val getrapt...


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:09

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe aghi,

 

Welkom erbij.

 

Elhamdoulilah heb je de waarheid gevonden.

 

Gefeliciteerd broeder

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:23
Ik kon verwachten dat mijn reactie veel reactie zou oproepen. Ik wil geen haat zaaien of iets dergelijks. De reactie van Malikah vind ik beneden alle peil. Gaan schelden heeft wmb geen zin.

Ik gun een ieder zijn geluk. Alleen weet ik dat zonder Christus je je eeuwig geluk misloopt. Mijn reactie was er ��n vanuit ontferming en een hartelijk verlangen dat jullie allemaal de Here Jezus mogen leren kennen. Ik weet ook: hier zitten we op een islam-forum, dus mijn reactie zal voor velen gevoelig zijn. Laat dit duidelijk mogen zijn: ik wil niet kwetsen, maar bij de erkenning van de Here Jezus zitten we nu eenmaal bij de spil waarop de discussie tussen moslims en christenen zich afspeelt. Dat 1a2b3c de keus heeft gemaakt om Christus als de enige Verlosser, door God gezonden, de rug toe te keren, is daarom een keus die mij raakt.

Vrede


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:25

Dat 1a2b3c de keus heeft gemaakt om Christus als de enige Verlosser, door God gezonden, de rug toe te keren, is daarom een keus die mij raakt.

Hij zal hem niet de rug toekeren,

Hij zal hem (vrede zij met hem) alleen anders
zien dan hoe jij zo graag zou willen dat hij hem zou zien.

Groeten,

Marocaantje

 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:31

Alleen weet ik dat zonder Christus je je eeuwig geluk misloopt.

nou dan wens ik je veel geluk toe wand jij loopt dan werkelijk je eeuwige geluk mis!

ik schelt niet, ik maak je iets duidelijk.



-------------


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:34

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

Alleen weet ik dat zonder Christus je je eeuwig geluk misloopt

Waarom zou je zonder Isa (vrede zij met hem) je eeuwige geluk mislopen als ik vragen mag?



Jullie Zuster Fi Dien!!

 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:46

http://www.redouan.nl/koran/koran019.htm#top -  

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Kaaf, Haa, Jaa, 'Ain, Saad.

2. Dit is een vermelding van de barmhartigheid van uw Heer, betoond aan Zijn dienaar, Zacharia.

3. Toen hij zijn Heer in het verborgene aanriep,

4. Zeide hij: "Mijn Heer, het gebeente in mij is zwak geworden en mijn hoofd glanst met grijze haren, niettemin ben ik niet wanhopig, mijn Heer, bij mijn aanroep tot U."

5. "Maar ik vrees mijn bloedverwanten na mij; mijn vrouw is onvruchtbaar, geef mij een opvolger van U."

6. "Opdat hij mij en het Huis van Jacob tot erfgenaam moge zijn. En maak hem, mijn Heer, U welgevallig."

7. (God antwoordde) "O Zacharia, Wij brengen u blijde tijding omtrent een zoon wiens naam Jahja (Johannes) zal zijn. Wij hebben voordien niemand aan hem gelijk gemaakt."

8. Hij zeide: "Mijn Heer, hoe kan mij een zoon geworden, terwijl mijn vrouw onvruchtbaar is en ik de uiterste grens des ouderdoms heb bereikt?"

9. Hij zeide: "Het zij zo, Uw Heer zegt: 'Het is gemakkelijk voor Mij, Ik heb u voordien geschapen toen gij niets waart.'"

10. Hij zeide: "Mijn Heer, geef mij een teken." (God) zei: "Uw teken is dat gij voor drie opeenvolgende dagen en nachten tot niemand zult spreken."

11. Aldus kwam hij uit de kamer tot zijn volk en beduidde hen God in de morgen en in de avond te verheerlijken.

12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was,

13. En zachtmoedigheid van Ons en reinheid. En hij was vroom,

14. Vriendelijk en goed voor zijn ouders. En hij was trots noch opstandig.

15. Vrede was met hem op de dag zijner geboorte, en op zijn sterfdag, en zal eveneens met hem zijn op de dag waarop hij weer tot leven zal worden gewekt.

16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,

17. En zich aan hlm blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.

18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."

19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."

20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"

21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."

22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.

23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij zeide: "O, liever zou ik v��r dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid geraakt zijn."

24. Dan riep (Gods boodschapper) haar van beneden toe, zeggende: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;"

25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;"

26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien gij iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'"

27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan."

28. "O Zuster van A�ron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."

29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

38. Hoe helder zal hun horen en hun zien zijn op die Dag wanneer zij tot Ons zullen komen. Waarlijk, de onrechtvaardigen zijn in duidelijke dwaling.

39. En waarschuw hen voor de Dag der Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet.

40. Wij zijn het, Die de aarde en alles wat zich daarop bevindt zullen erven en tot Ons zullen zij worden teruggebracht.

41. En vermeld Abraham in het Boek. Hij was een waarheidslievend profeet.

42. Toen hij tot zijn vader zeide: "O mijn vader, waarom aanbidt gij hetgeen hoort noch ziet, noch u op enigerlei wijze kan baten?"

43. "O mijn vader, er is inderdaad kennis tot mij gekomen die niet tot u is gekomen, volg mij daarom, ik zal u naar een pad leiden dat effen en recht is."

44. "O mijn vader, dien Satan niet want Satan is weerspannig tegen de Barmhartige;"

45. "O mijn vader, ik vrees dat de straf van de Barmhartige u zal treffen en dat gij dan een gezel van Satan zult worden,"

46. Antwoordde hij: "Verzaakt gij mijn goden, o Abraham? Indien gij niet ophoudt, zal ik u zeker uitbannen. Laat mij een tijd met rust."

47. Abraham zeide: "Vrede zij met u. Ik zal mijn Heer om vergiffenis voor u smeken. Hij is mij inderdaad genadig."

48. "En ik zal mij verre houden van u en van hetgeen gij nevens Allah aanroept, en ik zal tot mijn Heer bidden; waarschijnlijk zal ik in mijn gebed tot mijn Heer niet worden teleurgesteld."

49. Toen hij zich van hen en van hetgeen zij nevens Allah aanbaden, had losgemaakt, schonken Wij hem Isa�c en Jacob en maakten elk hunner profeet.

50. En Wij schonken hun Onze barmhartigheid en een verheven en goede naam.

51. En vermeld Mozes in het Boek. Voorwaar hij was een uitverkorene, boodschapper en profeet.

52. Wij riepen hem van de rechter zijde van de Berg (Sina�), en deden hem tot Ons naderen om met hem te spreken.

53. En Wij schonken hem, door Onze barmhartigheid zijn broeder A�ron als profeet en helper.

54. En gedenk Isma�l in het Boek. Hij was getrouw aan zijn belofte En hij was (eveneens) een boodschapper - profeet.

55. Hij placht zijn volk gebeden en aalmoezen aan te bevelen en zijn Heer had welbehagen in hem.

56. En vermeld Idries in het Boek Hij was een waarheidslievend profeet.

57. En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

58. Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort; namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen (in de ark) en van het nageslacht van Abraham en Isra�l; en zij behoren tot degenen die Wij leidden en uitverkoren. Toen de tekenen van de Weldadige hun werden voorgelezen vielen zij buigend en wenend neder.

59. Hen volgden de bozen op, die het gebed verwaarloosden, en hun hartstochten gehoor gaven. Weldra zullen zij hun ondergang tegemoet gaan.

60. Maar zij die berouw hebben en geloven en goede werken verrichten, zullen het paradijs binnengaan en zij zullen geenszins schade lijden.

61. Tuinen der eeuwigheid, dat is een belofte van het Onzienlijke, welke de Barmhartige aan Zijn dienaren heeft gedaan. Voorwaar, Zijn belofte zal zeker worden vervuld.

62. Zij zullen daarin geen ijdel gesprek horen: slechts "vrede", en 's morgens en 's avonds zullen zij hun levensonderhoud ontvangen.

63. Aldus is het paradijs dat Wij als erfenis geven aan Onze dienaren, die rechtvaardig zijn.

64. "Wij (engelen) dalen slechts neder op bevel van uw Heer. Aan Hem behoort al hetgeen v��r ons is en al hetgeen achter ons is en al hetgeen er tussen ligt; en uw Heer vergeet nimmer."

65. Hij is de Heer der hemelen en der aarde en al hetgeen hier tussen is. Dien Hem derhalve en wees volhardend in Zijn aanbidding. Kent gij Zijn gelijke?

66. En de mens zegt: "Zal ik wanneer ik dood ben, dan tot leven worden terug gebracht?"

67. Herinnert de mens zich dan niet dat Wij hem voorheen hebben geschapen toen hij nog niets was?

68. En bij uw Heer, Wij zullen hen en de duivelen zeker verzamelen: dan zullen Wij hen op de knie�n rondom de hel plaatsen.

69. Dan zullen Wij zeker uit elke groep diegenen onder hen uitkiezen die het opstandigst waren tegen de Weldadige.

70. En voorzeker, Wij weten het best wie onder hen het meest verdienen daarin te branden.

71. Er is niemand onder u of hij zal er toe komen - dit is een door uw Heer vastgesteld besluit.

72. Dan zullen Wij de rechtvaardigen redden en de bozen op hun knie�n daarin achterlaten.

73. En wanneer Onze duidelijke tekenen aan hen worden voorgehouden zeggen de ongelovigen tot de gelovigen: "Welke van de twee partijen neemt de beste plaats in en welke is beter als kring?"

74. Hoevele geslachten hebben Wij niet v��r hen verdelgd, die een groter bezit hadden en een beter uiterlijk!

75. Zeg: "De Weldadige geeft degenen die dwalen uitstel totdat zij zullen zien hetgeen waarmee zij worden bedreigd, - zij het de kastijding of het Uur - daarna zullen zij weten wie de slechtste plaats inneemt en wie zwakkere strijdkrachten heeft.

76. En Allah vermeerdert leiding voor degenen die leiding volgen. De blijvende goede werken geven een betere beloning en (vormen) de beste toevlucht bij uw Heer.

77. Hebt gij hem dan gezien die Onze tekenen verwerpt en zegt: "Mij zullen zeker rijkdommen en kinderen worden geschonken?"

78. Heeft hij toegang tot het Onzienlijke gehad of heeft hij een belofte uit de hand van de Weldadige ontvangen?

79. Neen, hetgeen hij zegt tekenen Wij aan en Wij zullen de straf voor hem vermeerderen.

80. En Wij zullen al hetgeen waarover hij spreekt erven en hij zal alleen tot Ons komen.

81. Zij hebben andere goden naast Allah genomen, opdat dezen een bron van macht voor hen mogen zijn.

82. Stellig niet! Integendeel zij (de afgoden) zullen hun aanbidding ontkennen en hun tegenstanders blijken te zijn.

83. Ziet gij niet dat Wij duivelen over de ongelovigen hebben losgelaten om hen aan te sporen?

84. Wees daarom niet gehaast tegenover hen, Wij zullen voor hen de juiste (vergelding) voorbereiden.

85. Ten dage waarop Wij de godvrezenden in groepen zullen verzamelen tot de Barmhartige.

86. Zullen Wij de schuldigen als een dorstige kudde naar de hel drijven.

87. Zij zullen geen voorspraak hebben behalve degenen die van de Weldadige een belofte hebben ontvangen.

88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

94. Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.

97. Aldus hebben Wij hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat gij er mede goede tijdingen aan de godvruchtigen moogt geven en een twistziek volk er door moogt waarschuwen.

98. En hoevele geslachten hebben Wij v��r hen niet vernietigd? Kunt gij een enkeling hunner zien of een voetstap van hen horen?



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:51

In eerste instantie geplaatst door Engeltje


Zij die haat en verderf zaaien zijn zeker in de val getrapt...


Mee eens.
Maar ik lees in de Koran van die rare dingen.
Ik hoop dat een moslim zegt en kan motiveren dat ik hier dingen uit het verband ruk en dat ik het anders moet zien.....
Daarom heb ik met moslims te doen; ze zullen dit uitvoeren omdat ze denken hiermee God te dienen.

109. Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden.
Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen.

44. Laat Mij en degenen die deze aankondiging loochenen, alleen. Wij zullen hen stap voor stap (de vernietiging) doen naderen, op een wijze die zij niet kennen.
45. En Ik geef hun uitstel; want Mijn opzet is sterk.
�.
48. Wacht geduldig op het gebod van uw Heer en wees niet als de man van de vis toen hij (Allah) aanriep terwijl hij misnoegd was.

10. En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze.
11. En laat Mij alleen met degenen die loochenen, de bezitters van rijkdom en geef hun een wijle uitstel.
12. Voorzeker, bij Ons zijn zware boeien en een laaiend Vuur,
13. En voedsel dat verstikt, en pijnlijke straf.

7. En wees geduldig ter wille van uw Heer.
8. Want als de bazuin wordt geblazen,
9. Die Dag zal een moeilijke dag zijn.
10. Niet gemakkelijk voor de ongelovigen.

33. Maar als de oorverdovende roep komt,
34. De Dag waarop een man van zijn broeder vlucht,
35. En van zijn moeder en zijn vader,
36. En van zijn vrouw en zijn kinderen,
37. Op die Dag zal een ieder een aangelegenheid hebben die hem bezig zal houden.
38. Op die Dag zullen sommige gezichten stralend zijn,
39. Lachend, vrolijk!
40. En op andere gezichten zal op die Dag stof liggen.
41. Duisternis zal hen bedekken.
42. Dat zijn de ongelovigen, de slechten.



Geplaatst door: mujaheed_ila
Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:15

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe,

maschallah!!! ik sta versteld, een moslimbroeder erbij!!! Maschallah k ben zo blij voor je dat je de juiste keus hebt gemaakt..ALLAH AKBAR..

allah swt zal leiden wie hij wil en diegene zal nooit dwaling vinden en allah swt dwaalt wie hij wil en die zal nooit leiding vinden..

maschallah broeder 1a2b3c..inschallah zul je slagen in dit leven en toegang hebben tot het goede in het hiernamaals..

Tegen de niet moslims op deze site zeg ik, ik voel enige irritatie en spanning in jullie teksten? Kunnen jullie het niet hebben dat iemand het licht heeft gevonden..

Remco,pfarrer,paladin, verwachten jullie dat de islam voor jullie zal neerknielen???? ooh niet moslims, het zal toch van jullie moeten komen..

Voorwaar, bij de tijd...de mens lijdt zeker verlies..

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:46

Salaam,

mensen mensen, ik kreeg zoooooo'n  op mijn gezicht toen ik onze nieuwe broeders begicht las. Ik hou van zulke humor, en ik hoop dat hij hier nog heel lang zijn bijdragen kan geven! Dus broeder 1a2b tot-en-met z: alhamudillah! Ik denk met emotie terug aan het moment dat ikzelf de shahada voor het eerst met hart en ziel uitsprak, nu zo'n 6 jaar geleden. Ik wist niet of ik moest lachen of huilen, dus ik deed het allebei maar. Ik huppelde letterlijk naar huis, haha! Masha Allah wat ben ik blij voor je!

Lieve mensen, ga even aub niet in op de bijbel-versus-koran discussie hier! Laten we deze topic alleen gebruiken om onze reacties te geven op onze nieuwe broeder in de overgave aan God! Dus wis aub alle discussie die deze topic nu vervuild hebben.

1a2b3c, het was erg leuk het hele verhaal van onze nieuwe broeder te volgen de afgelopen tijd. Via het Logboek van een Twijfelaar konden we zien hoe je uiteindelijk jouw weg gevonden hebt. Een weg die leidt tot de terugkeer tot onze Schepper. Alhamdulillah!

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:55

Dat 1a2b3c de keus heeft gemaakt om Christus als de enige Verlosser, door God gezonden, de rug toe te keren, is daarom een keus die mij raakt. (Pfarraer)

Voor de aanbidding (5x per dag) keert hij nu inderdaad zijn rug voor de rest, maar hij draait zijn gezicht naar de Enige GOD. Aanbidding die Hem (sobhanallahi adheem wa ta�ala) alleen toekomt. Dit is ware Tawheed en Monothe�sme. Nogmaals gefeliciteerd 1a2b3c, heb je trouwens al een Arabische naam?



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 06:21
mooi,  maar helaas geen ontkenning


Tegen de niet moslims op deze site zeg ik, ik voel enige irritatie en spanning in jullie teksten? Kunnen jullie het niet hebben dat iemand het licht heeft gevonden..


Ik voel geen irritatie maar wordt niet vrolijk van zijn beslissing.
Vindt het ook niet spannend.




Geplaatst door: Oegt-Samia
Geplaatst op: 13 september 2005 om 06:31

Salaam wa aleykoem warahmatu'allah wabarakatuhoe broeder!

Masha'allah!! Alhamduli'lah dat je het rechte pad hebt gevonden!|
Gefeliciteerd aghie, moge Allah je leiden op het rechte pad.
Insha'Allah zal je het Paradijs binnentreden..

Wassalaam wa aleykoem warahmatu'allah wabarakatuhoe,

Oegt Samia



-------------
Berecht jezelf, voordat Allah jou berecht..


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door Paladin

mooi,  maar helaas geen ontkenning


Tegen de niet moslims op deze site zeg ik, ik voel enige irritatie en spanning in jullie teksten? Kunnen jullie het niet hebben dat iemand het licht heeft gevonden..


Ik voel geen irritatie maar wordt niet vrolijk van zijn beslissing.
Vindt het ook niet spannend.




Kun je niet blij zijn om zijn blijdschap?

Ik ben geen moslima, maar ik kan wel blij zijn om het feit dat iemand anders zijn pad heeft gevonden. Dat is een heerlijk iets. :) (Zelfs al is dat pad niet het mijne)


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: mujaheed_ila
Geplaatst op: 13 september 2005 om 08:55

salam,

engeltje je bent een eerlijk mens!

salam



Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:02
In eerste instantie geplaatst door Engeltje


Kun je niet blij zijn om zijn blijdschap?

Ik ben geen moslima, maar ik kan wel blij zijn om het feit dat iemand anders zijn pad heeft gevonden. Dat is een heerlijk iets. :) (Zelfs al is dat pad niet het mijne)




Niet echt engeltje.
Ben zelfs een beetje triest. En weet ook wel waarom.
Hij neemt afscheid van het Lam.
Daar is het waar alles om draait in de Islam.
Zijn pad leidt niet tot het licht.




Geplaatst door: mujaheed_ila
Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:03

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe,

ahha paladin je doet net of je god bent? wie ben jij om te zeggen of het wel of niet goed voor hem is..pfff wat ben jij een irritant ventje zeg..

salam alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe



Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:44
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Engeltje


Kun je niet blij zijn om zijn blijdschap?

Ik ben geen moslima, maar ik kan wel blij zijn om het feit dat iemand anders zijn pad heeft gevonden. Dat is een heerlijk iets. :) (Zelfs al is dat pad niet het mijne)




Niet echt engeltje.
Ben zelfs een beetje triest. En weet ook wel waarom.
Hij neemt afscheid van het Lam.
Daar is het waar alles om draait in de Islam.
Zijn pad leidt niet tot het licht.




Jij klinkt wel erg zeker van je zaak.
Waarschijnlijk is het erg moeilijk om te accepteren dat er meer paden naar het licht leiden dan jij wilt toegeven...


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:57

Jij klinkt wel erg zeker van je zaak.
Waarschijnlijk is het erg moeilijk om te accepteren dat er meer paden naar het licht leiden dan jij wilt toegeven...


Ben niet zeker van mezelf;  ik vertrouw op de woorden van de Zoon.
Het gaat er niet om wat ik accepteer ; het oordeel is aan God.
Ook gewoon kijken wat er nu gebeurt in de wereld.
Kijken wat er voorspelt is.
Alles valt samen.
Mijn mening is niet belangrijk; die van God wel.
Religies zijn niet  verschillende spaken aan hetzelfde wiel.


ahha paladin je doet net of je god bent? wie ben jij om te zeggen of het wel of niet goed voor hem is..pfff wat ben jij een irritant ventje zeg..


Ik ben geen god mujaheed_ila   ik neem alleen de woorden van het Lam serieus.






Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 11:22
Jou mening is niet belangrijk, die van God wel... Waarom spreek je dan namens hem?

-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 13 september 2005 om 11:33

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Jou mening is niet belangrijk, die van God wel... Waarom spreek je dan namens hem?

Goede vraag!



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 13 september 2005 om 11:36

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Jou mening is niet belangrijk, die van God wel... Waarom spreek je dan namens hem?


Namens God spreken doet hij ook niet. Hij spreekt namens zichzelf en verwijst daarbij of grijpt daarbij terug op het woord van God zoals we dat in de Bijbel kunnen vinden.

Maar het blijft een geloof en een interpretatie van wat God (Allah) al dan niet zou willen, toch?



Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:10

Zijn pad leidt niet tot het licht.

nee jouw licht wel zeker.. o jah in de hel is ook licht.. van het vuur!



-------------


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:22
Ik ga heel bot zijn en gewoon een conclusie trekken...

1a2b3c: Wat ontzettend fijn dat je je pad in het leven hebt gevonden. Alle geluk, liefde en vrede op dit pad :) Moge het je leiden naar het licht.

Alle mensen met een stok in plaats van ruggegraat: Hij is blij, wees eens blij voor hem in plaats van het voor hem te verzieken. God heeft het laatste oordeel en wie het nou eigenlijk bij het goede eind had, dat zullien jullie pas na jullie heengaan weten. Op het moment dat jullie op deze voet door gaan wordt het alleen maar zuurder als jullie het allemaal bij het goede eind hadden. En ja, dat is mogelijk. Alles valt van meerdere kanten te bezien en zoals gewoonlijk ligt de waarheid waarschijnlijk in het midden.

Ik vind het vreselijk jammer dat een fijn, vrolijk onderwerp zoals het deze moet worden vergald door stokers.

De rest: Don't worry, be happy. En een fijn leven bovendien :)


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:22

ten eerste zou ik idd even willen vragen of zowel mijn nieuwe familie als de christenen en weet ik niet meer hier geen discussie gaan voeren, open maar een topic met als titel; hier bepalen we of de keuze van een ander in ons straatje past. heb geen zin hierin, wil nu gewoon lekker blij zijn

In eerste instantie geplaatst door malikah

assalemaleykoem,

nu zal je jezus (isa) vzmh. pas echt leren kennen

ik zou graag willen horen 1hoe je op het besluit bent gekomen 2en  wat je omgeving er van vind 3hoe je de toekomst ziet, 4hoe je je voelde toen je de shaheda uitsprak, 5en wat je beleefde tijdens je gebed. 6en wat het verschil in jouw ogen is tussen de islaam en het christendom?

wa aleykoem salem.


alaykoem assalaam
om antwoord te geven op je vragen:
1- nadat ik van een vriendelijke zuster die ik via dit forum leerde kennen een prachtige site met boeken van ahmed deedat en vele andere had gekregen en ik dit alles gelezen had, drong de overtuiging voor de zoveelste keer mijn hart in. maar dit keer op een andere manier. de overtuiging bleef en ik raakte vastbesloten om mijn overtuiging te bewerkstelligen, dit is niet zomaar gegaan, heb hiervoor veel steun gekregen.

2-mn omgeving reageerde wisselend, ouders accepteren het na een lastige tijd van 2 dagen  dus dat viel me reuze mee, maar wie weet krijgen we nog een terugslag. vrienden en collega's vinden het soms moeilijk en soms fijn, erg wisselend vooral, slecht een paar zeer negatieve reacties gehad, hierover heb ik smeekbede gedaan, of Allah subhana wa ta'ala de mensen die goed voor me zijn tot me wil brengen en bij me laten blijven, en hen die niet de juiste mensen zijn ver van me vandaan laten gaan, ongeacht wie dit zijn.

3-mijn toekomst? er is nog heeeeeel veeeeeeel te leren, maar dat gaat zeker goedkomen, ik word netjes begeleid en ga me voorlopig richten op het gebed en insha Allah heb ik dit snel onder de knie, daarnaast wil ik insha Allah een beetje qur'aan gaan leren reciteren en daarnaast ook veel eruit lezen, niet alleen uit de qur'aan maar ook uit "tuinen der oprechten".
veel leren dus, maar insha Allah zal Hij me daarbij steunen en me sterk maken en vol overtuiging op de weg laten wandelen die ik gekozen heb met Zijn hulp en leiding.

4-toen ik de shahada vrijdag had uitgesproken werd ik heel erg emotioneel. ik ben naar de gebedsruimte gegaan en ben daar neergeknield, heb een hele tijd gehuild totdat mn tranen op waren en daarna gebed verricht uit dankbaarheid aan Alla subhana wa ta'ala.

5-ik voelde me tijdens dit gebed zo opgelaten, alle emotionele druk van de afgelopen tijden stroomde van me af, het voelde heerlijk, inmiddels erger ik mezelf tijdens het gebed aan mezelf omdat ik nog niet alles weet en dat is weer goede motivatie om meer te gaan leren insha Allah

6-het belangrijkste verschil tussen islam en christendom? Islam is duidelijk, heel duidelijk zelfs. eerlijk ook en het geeft je een duidelijke leidraad in het leven, Allah subhana wa ta'ala lijkt me bij de hand te pakken en te leiden waar Hij wilt dat ik ga, Hij laat me zien wat goed en niet goed is en hoe ik leven moet, alhamdulillah wat een duidelijkheid kom ik tegen, wat een zee aan informatie kom ik tekort, en wat zal ik mijn best doen dit alles te gaan leren

assalaam alaykoem broeders en zusters in dit prachtige geloof, insha Allah zullen we allen een goed leven leiden in dit leven en een beter leven hebben in het hiernamaals, insha Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:26
en ik ben vroliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjk


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 13 september 2005 om 13:21

Selam Alleykum,

Heel goed,wist het wel,ben heel blij voor je en wens je veel w�jshe�d �n je verdere keuze's toe in dit leven.

Wa'Selam 

P.s engeltje, je hebt het bij het ju�ste eind, dus respect voor de keuzes die een �nd�v�du maakt en het oordeel ligt n�et b�j ons.

En beste mede-mensen, (mosl�ms, wie dan ook) vergeet n�et dat je daden en keuzes, en WAAROM je deze maakt, het gene z�jn wat daadwerkel�jk telt. 



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Amin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 16:02

Salaam aleikom warhmatou Allahi wabarakatouh,

 

Beste 1a2b3c,

 

Van harte gefeliciteerd broeder. moge Allah jou in deze wereld en in het hiernamaals zegenen en je het paradijs doen ingaan. Amin.

Broeder, je bent nu helemaal schoon.. heel wat mensen zouden graag helemaal schoon willen beginnen maar het kan niet. jij hebt die mogelijkheid gekregen. dus doe je best en hou het schoon en Allah zal je insha Allah daarbij helpen.



Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 13 september 2005 om 18:18
ik heb mn keuze gemaakt als dankbetuiging aan Allah subhana wa ta'ala voor wat Hij me schenkt, en omdat ik daarin oprecht geloof, daar heeft geen enkele invloed van buitenaf me van weerhouden/toe gedwongen


Geplaatst door: Explorer
Geplaatst op: 14 september 2005 om 02:30

In eerste instantie geplaatst door Paladin

   ik neem alleen de woorden van het Lam serieus.
Nam je de woorden van de Islam maar wat meer serieus.....

 

Beste 1a2b3c,

Heb je trouwens al nagedacht over besnijdenis en baardgroei?



Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 14 september 2005 om 02:53

assalaam alaykoem explorer, jazeker heb ik nagedacht, en heb zo bedacht;

besnijdenis wacht ik tijdje mee, totdat ik echt het gevoel heb dat het tijd is, ook ivm de vrij hoge kosten
baardje heb ik twijfel over, ik ga kijken of ik hem in eerste instantie kort kan laten, dus niet alles laten groeien maar puur om de kaak heen zeg maar en niet op de hals, zodat het wat verzorgder oogt, maar de reactie op het werk is afwachten. insha Allah heb ik genoeg geloof in mijn hart om hem te laten staan:)

fee amanillah



Geplaatst door: Fi-Sabilillah
Geplaatst op: 14 september 2005 om 03:17

SALAMOE ALAIKOEM WA RAHMATOELLAHIE WA BARAKATOE!

BismilLah

 

, Echt SUBHAANALLAH, wal HamdulilLah!  broeder moge Allah tevreden met je zijn en ook met alle andere moeslims t/m de Dag.!

Moge Allah je standvastig maken, en alle andere moeslims!

En wat de baard etc betreft, naar mijn inziens is het beter om je eerst wat meer te verdiepen in de Tawhied/'aqieda, de namen van Allah etc.

Net zoals in een hadith stond waar de profeet(Salaat en Salaam van Allah zij met hem) een maar metgezellen stuurde voor de da'wa, en hij zei: jij zult aantal mensen tegenkomen, nodig ze eerst uit naar de Ene God(dus monetheisme) en dan leer hun de gebed.

Versterk je fundamenten eerst en dan alle andere zaken.

Moge Allah mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd,

Nogmaals, moge Allah jou en alle andere broeders en zusters Jenna al Firdaus laten binnen gaan!, Amien ya RABBIE,

En Allah leidt wie Hij wil!!! Sadaqal Lahoel 'Aziem!

WA SALAMOE ALAIKOEM WA RAHMATOELLAHIE WA BARAKATOE!



-------------
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!



Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 14 september 2005 om 05:07
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

assalaam alaykoem explorer, jazeker heb ik nagedacht, en heb zo bedacht;

besnijdenis wacht ik tijdje mee, totdat ik echt het gevoel heb dat het tijd is, ook ivm de vrij hoge kosten
baardje heb ik twijfel over, ik ga kijken of ik hem in eerste instantie kort kan laten, dus niet alles laten groeien maar puur om de kaak heen zeg maar en niet op de hals, zodat het wat verzorgder oogt, maar de reactie op het werk is afwachten. insha Allah heb ik genoeg geloof in mijn hart om hem te laten staan:)

fee amanillah



Volgens de kwalificaties van sommige moslims op dit forum ben je dan in elk geval nog geen echte moslim: er is dus nog hoop.


Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 14 september 2005 om 05:14



Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 14 september 2005 om 05:14

assalem aleykoem

mashaAllah 1a2b3c nu al zo vast standig, ik ben trots op je (ook een beetje jaloers hihi)

maar kwil je als advies geven  om alles rustig aan te pakken opdat je niet ineens terug klapt wand dat is echt niet fijn  voor je zelf, ik zie het om me heen vaak gebeuren zusters die bvb hoofdoek gaan dragen en hem daarna weer af doen, heel zonde is dat

ik wens je veel geluk toe in dit en in het volgende leven, maar dat zal wel lukken denk ik(inshaAllah)

hier in utrecht zijn best vaak lezingen als er weer wat zijn mail ik je ze inshaAllah door.

wa aleykoem salem wa rahmatoellah wa barakatuh.



-------------


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 september 2005 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer



Volgens de kwalificaties van sommige moslims op dit forum ben je dan in elk geval nog geen echte moslim: er is dus nog hoop.


1a2b3c, laat je niet gek maken!!! Ik reken mezelf tot de orthodoxe stroming binnen de Islam en ik zie jou nu als 100% moslim. Wat deze heren nu zeggen is onzin. Stoor je daar niet aan.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 14 september 2005 om 06:08

 

Als je het hele forum leest dan weet je dat Pfarrer een waarheid post. Tenminste een waarheid volgens veel forumleden.

Voor zover ik kan lezen is Pfaffer's reactie nergens op gebaseerd.

Volgens de kwalificaties van sommige moslims op dit forum ben je dan in elk geval nog geen echte moslim: er is dus nog hoop.

Volgens welke kwalificaties als ik vragen mag?
En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,


Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 september 2005 om 06:15

Wat pfarrer en Remco eigenlijk willen zeggen is dat er geen moslim op dit forum aanwezig is dat zonder fouten is. En dat Allah alleen bepaalt welke van onze daden goed zijn en welke niet.

In een hadith qudsi op gezag van Aboe Hurairah zegt de profeet dat Allah heeft gezegd:


�De eerste daad waarvoor de dienaar van Allah op de Dag der Opstanding verantwoording moet afleggen is het gebed. Als het goed is, dan zal hij opbloeien en geslaagd zijn; en als het gebrekkig is zal hij gefaald en verloren hebben. Als er iets aan de verplichte gebeden ontbreekt, dan zegt de Heer (de Almachtige en Verhevene): �Kijk of Mijn dienaar nog vrijwillige gebeden heeft gedaan, die het ontbrekende in zijn verplichte gebeden kunnen aanvullen. Daarna wordt de rest van zijn daden op dezelfde manier beoordeeld.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 14 september 2005 om 07:16

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...



-------------


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 14 september 2005 om 07:32
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

HHHHHHHHHH DIE IS LEUK BROEDER



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 14 september 2005 om 08:19

orthodoxe stroming binnen de Islam

wat houd dat in eigelijk?



-------------


Geplaatst door: Amirra
Geplaatst op: 14 september 2005 om 09:48


Salaam Alaikoum allemaal,

Ben blij voor diegenen die hun weg en gemoedrust in dit leven hebben gevonden.

Houd je hoofd koel en laat je vooral niet gek maken door mensen die denken alles beter te weten!!

Liefs,

Amirra



-------------
De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 14 september 2005 om 10:21
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,

Marocaantje



Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 14 september 2005 om 10:23
In eerste instantie geplaatst door malikah

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...



Malikah...mallerd ;) Argumenten ontbreken bij je. Ik merk dat vaker bij je. Je gaat dan op de persoon spelen of een beetje schelden. Wat zit je dwars? 't Is een zwaktebod weet je


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 14 september 2005 om 10:44
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,

Marocaantje



Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?


Kun je mij uitleggen wanneer iemand een goed Christen is Pfarrer?


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 14 september 2005 om 11:45

Asalaam Aleikum,

Beste broeder 1a2b3c...mijn hart maakte vanmorgen een vreugdedansje toen ik las dat je het ware geloof hebt aangenomen. Moge ALLAH jou en alle andere Moslims die al hebben geleefd, die nu leven en die ooit nog zullen leven InsaALLAH belonen met het allerbeste in deze wereld en met het allerbeste in het Hiernamaals InsaALLAH. Ik ben zo ontzettend trots op je. Ook ik ben ooit van het christendom afgestapt en heb pas mn rust gevonden bij de Islam. Doe het lekker rustig aan en laat je absoluut niet gek maken door bepaalde figuren hier op het forum waar ik van enkelen nog steeds niet begrijp wat hun doel of missie hier is. Hun aanwezigheid en argumenten maakt ons Alhamdulilah alleen maar sterker in ons geloof. (en dan weet je vast wel wie ik daarmee bedoel)......ALLAH leidt wie Hij wilt. ALLAH O AKBAR!!!!!!!!!!!



Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 14 september 2005 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer




Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Allah subhana wa ta'ala bepaald dat. wat het dragen van hoofddoek en baard etc etc. deze mensen leven naar de koran en de soennah, maar niet iedereen doet dit. zoals weinig christenen volledig naar de bijbel leven, niemand kan van een ander zeggen dat hij goed of slecht is, je kan wel van mening verschillen maar dat is wat anders.
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer


Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?

ben je chirsten als je je aan de 10 geboden houdt?

wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.


Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 14 september 2005 om 12:47

 

Allah akbar,Allah akbar,Allah akbar

Beste broeder werkelijk ik ben blij voor jou.

Moge Allah jouw zegenen en belonen met de paradijs.

178.Wie Allah leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.



Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 14 september 2005 om 12:55

In eerste instantie geplaatst door Remco

Weetje wat zo jammer is, dat in dit geval Christenen hele duidelijke (misschien soms beledigende) antwoorden geven tegen Moslims en dat er daardoor nogal wat negativiteit in dit topic aanwezig is, ineens is dat voor sommige niet-Moslims en alle Moslims een probleem. Als we de andere 100den topics bekijken waar Moslims heet duidelijk en beledigend te werk gaan tegen Christenen dan hoor je niemand daarover. Ja klopt, dit is een Islamforum, maar brengt dat dan ook meten met twee maten met zich mee? Ik mag hopen van niet, als dat zo mocht zijn dan is dat nog een reden waarom ik denk dat 1a2b3c niet de juiste keuze heeft gemaakt.

Iedereen die God vind wil, zal en moet ik feliciteren. Zonder God ben je verder van God dan met God, dat je God nu niet op de juiste manier dient kan altijd verbeteren. Dat iemand God heeft gevonden (ookal is het in een andere religie) is dus hoopvoller als iemand die God niet kent.

Vanuit mijn overtuiging blijf ik echter wel bij het volgende: mensen die onze Heer Jezus Christus willens en wetens de rug toe keren zullen daarvoor veroordeeld worden. Ik kan dan wel heel lief en aardig doen hier, maar dan verloochen ik mijn geloof en daarmee Jezus Christus, en dat is voor mij dus een zonde.

Vanavond en misschien wel vaker zal ik in mijn gebed aandacht besteden aan mensen als 1a2b3c, dat ze snel de berm verlaten en het goede pad betreden.

 

Tot wie zult gij uw gebed richten?

Tot de heer der werelden of Jezus zoon van Maria.

Ik kan begrijpen dat je teleurgesteld bent in 123 omdat hij jarenlang de christendom heeft bestudeert maar toch niet ervoor gekozen heeft.

Ik Zal tot God bidden en mijn Heer vragen om jouw hart open te stellen voor de islam.

Misschien dat er ooit een dag komt waarop je in tranen stort en zegt:O Mijn Heer ik ben dwalende geweest dus vergeef mijn zonden want ik getuig nu dat er geen God is dan Allah en dat Mohamed en Jezus profeten zijn van Allah.



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 14 september 2005 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer




Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Allah subhana wa ta'ala bepaald dat. wat het dragen van hoofddoek en baard etc etc. deze mensen leven naar de koran en de soennah, maar niet iedereen doet dit. zoals weinig christenen volledig naar de bijbel leven, niemand kan van een ander zeggen dat hij goed of slecht is, je kan wel van mening verschillen maar dat is wat anders.
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer


Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?

ben je chirsten als je je aan de 10 geboden houdt?

wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.
  ALLAHOAKBAR

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 14 september 2005 om 13:38
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c


ben je chirsten als je je aan de 10 geboden houdt?

wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.


Amen to that.


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 september 2005 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c


wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.


Ik vind dat een heel goede beslissing van je. In de tijd dat ik zelf nog "vers" was werd ik knettergek van al die sites waar vaak ook tegengestelde info op te vinden was. Ik heb toen 5 jaar uitgetrokken om te reizen en op zoek te gaan naar kennis. In die tijd heb ik gereisd naar verschillende continenten waar veel moslims wonen. Moslims van allerlei stromingen heb ik ontmoet en ik heb de tijd genomen om met ze samen te leven. De grootste schat die ik heb overgehouden naast de ervaringen, zijn de honderden boeken die ik heb kunnen kopen. Als je ook de tijd en het geld hebt, kan ik je hetzelfde aanraden om te doen.




-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 14 september 2005 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door malikah

orthodoxe stroming binnen de Islam

wat houd dat in eigelijk?

Assalamu alaikum,

mijn Grieks is niet zo goed, maar volgens mij betekend "othodox" letterlijk "rechte weg". Orthodox wordt meestal uitgelegd met behoudend in de zin van vasthouden aan traditie, zonder daar van af te wijken.

In het geval van de islam zou je de soennitische stroming orthodox kunnen noemen, in tegenstelling tot de shi'ietische stroming(en) die over het algemeen liberaler zijn voor wat betreft beinvloed zijn door andere religies/ culturen en feitelijk een afsplitsing zijn van de hoofdstroom, de othodoxe stroom dus.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd.

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Explorer
Geplaatst op: 15 september 2005 om 00:29

In eerste instantie geplaatst door Remco


Het doet mij pijn als iemand het pad van God bewust niet bewandeld. 

Beste Remco, plaats ��ns een spiegel voor je afgedwaalde ziel en kom dan tot de conclussie dat die woorden op jezelf van toepassing zijn.......

 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 15 september 2005 om 01:17
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wat pfarrer en Remco eigenlijk willen zeggen is dat er geen moslim op dit forum aanwezig is dat zonder fouten is. En dat Allah alleen bepaalt welke van onze daden goed zijn en welke niet.

In een hadith qudsi op gezag van Aboe Hurairah zegt de profeet dat Allah heeft gezegd:


�De eerste daad waarvoor de dienaar van Allah op de Dag der Opstanding verantwoording moet afleggen is het gebed. Als het goed is, dan zal hij opbloeien en geslaagd zijn; en als het gebrekkig is zal hij gefaald en verloren hebben. Als er iets aan de verplichte gebeden ontbreekt, dan zegt de Heer (de Almachtige en Verhevene): �Kijk of Mijn dienaar nog vrijwillige gebeden heeft gedaan, die het ontbrekende in zijn verplichte gebeden kunnen aanvullen. Daarna wordt de rest van zijn daden op dezelfde manier beoordeeld.



Dat wil ik helemaal niet zeggen. Ik denk echter wel dat het zo is, ik zie in dit topic namelijk de volgende fout. Normaal gesproken zou een broeder die zijn baard niet laat staan of wat voor regel dan ook niet naleeft het stempel krijgen van niet-Moslim of slechte Moslim. Nu gaat het om iemand die net bekeert is, en ineens wordt er poeslief gedaan. Heel begrijpelijk, maar die twee zijn wel in strijd met elkaar.Is helemaal niet in strijd met elkaar....De Islam is een constant leerproces waarbij je elke dag wat nieuws erbij leert. Toen jij op je 4e jaar een fiets van je ouders kreeg verwachtte ze toch ook niet meteen dat je de eerste keer meteen met losse handen en op je achterwiel kon fietsen? Is toch normaal dat je het eerst leert met steunwieltjes? Alles is een leerproces dus zo ook de Islam en niemand zal het mijn broeder 1a2b3c kwalijk nemen dat hij niet meteen een grote baard laat staan!!! (behalve jij want jij vind het tegenstrijdig)

In eerste instantie geplaatst door malikah

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...



Schep er maar een belediging bovenop. Is goed, kan 1a2b3c zien waar hij zich bij aan heeft gesloten.Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt-zij zullen niet geloven. ALLAH heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (Soerah Al Bakara:6-7).............Dus beste remco...het is geen belediging maar keiharde realiteit. 

Gelukkig weet ik dat er ook normale Moslims zijn die wel respect hebben voor anderen. Jammer genoeg is dat respect hier vaak ver te zoeken wat mijn reacties ook verklaart.Zeker de zogenaamde liberale bierdrinkende en niet biddende Moslims die jij kent? Je hebt het over respect!!!! Jij bent hier degene die op een Islamitisch forum je ongefundeerde Islamofobische meningen komt opdringen. Als je een beetje respect hebt dan verdwijn je hier gewoon van het forum aangezien je toch niks anders dan onzin uitkraamt en dus geen enkele positieve bijdrage levert.
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,

Marocaantje



Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?


Kun je mij uitleggen wanneer iemand een goed Christen is Pfarrer?


Die vraag komt mij bekend voor van een ander forum. Ik ben Pfarrer dan wel niet maar toch wil ik het heel kort proberen samen te vatten.

Een goed Christen ben je als je met heel je hart en verstand geloofd in Jezus Christus, wie Hij was, wat Hij deed, etc. Dit is allemaal te vinden in de Bijbel. Met het geloof in Jezus Christus valt het geloof in God samen. God die zich in de Bijbel aan ons openbaart. Een goed Christen is iemand die zijn best doet om ondanks zijn menselijke beperkingen zo goed mogelijk Christus te volgen.Dan moeten de christenen net zoals Isa vzmh deed tot ALLAH bidden en ook geen varkensvlees eten aangezien Isa vzmh dat ook niet deed. Lijkt me niet de moeilijkste opgave...maar ja....christenen kiezen altijd voor de gemakkelijkste weg. Lekker bidden vanuit je bed onder je warme deken in je pyama...lekker makkelijk want knielen voor de Heer der Werelden is teveel moeite...maar als ze naar de koningin moeten of naar balkenende halen ze hun beste kleding tevoorschijn en zijn ze wel bereid om op hun knie�n te gaan.

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Remco

Weetje wat zo jammer is, dat in dit geval Christenen hele duidelijke (misschien soms beledigende) antwoorden geven tegen Moslims en dat er daardoor nogal wat negativiteit in dit topic aanwezig is, ineens is dat voor sommige niet-Moslims en alle Moslims een probleem. Als we de andere 100den topics bekijken waar Moslims heet duidelijk en beledigend te werk gaan tegen Christenen dan hoor je niemand daarover. Ja klopt, dit is een Islamforum, maar brengt dat dan ook meten met twee maten met zich mee? Ik mag hopen van niet, als dat zo mocht zijn dan is dat nog een reden waarom ik denk dat 1a2b3c niet de juiste keuze heeft gemaakt.

Iedereen die God vind wil, zal en moet ik feliciteren. Zonder God ben je verder van God dan met God, dat je God nu niet op de juiste manier dient kan altijd verbeteren. Dat iemand God heeft gevonden (ookal is het in een andere religie) is dus hoopvoller als iemand die God niet kent.

Vanuit mijn overtuiging blijf ik echter wel bij het volgende: mensen die onze Heer Jezus Christus willens en wetens de rug toe keren zullen daarvoor veroordeeld worden. Ik kan dan wel heel lief en aardig doen hier, maar dan verloochen ik mijn geloof en daarmee Jezus Christus, en dat is voor mij dus een zonde.Weinig te merken van de naastenliefde die jij als christen hoort te hebben.

Vanavond en misschien wel vaker zal ik in mijn gebed aandacht besteden aan mensen als 1a2b3c, dat ze snel de berm verlaten en het goede pad betreden.

 

Tot wie zult gij uw gebed richten?

Tot de heer der werelden of Jezus zoon van Maria.

Ik kan begrijpen dat je teleurgesteld bent in 123 omdat hij jarenlang de christendom heeft bestudeert maar toch niet ervoor gekozen heeft.

Ik Zal tot God bidden en mijn Heer vragen om jouw hart open te stellen voor de islam.

Misschien dat er ooit een dag komt waarop je in tranen stort en zegt:O Mijn Heer ik ben dwalende geweest dus vergeef mijn zonden want ik getuig nu dat er geen God is dan Allah en dat Mohamed en Jezus profeten zijn van Allah.



Mijn gebed zal ik richten tot de ene God in drie personen; Vader, Zoon en Heilige Geest. Ook zal ik mij richten tot H.Maria.Jij als christen hoort Isa vzmh toch zo goed mogelijk te volgen ondanks je menselijke beperkingen? Isa vzmh bad niet tot zijn moeder!! Dus behoor jij dat ook niet te doen...lijkt me toch niet zo een moeilijke opgave?

Teleurgesteld is niet het goede woord. Het doet mij pijn als iemand het pad van God bewust niet bewandeld.Niet bewust bewandeld? Broeder 1a2b3c heeft een weloverwogen beslissing genomen en is daarbij niet over 1 nacht ijs gegaan maar heeft genoeg informatie verzameld en vergeleken. ALLAH de Heer der Werelden die onze Heer is heeft het hart van mijn broeder geopend en hem de enige echte waarhied laten zien. Als hij in hetzelfde tijdsbestek voor het christendom had gekozen dan had je anders gepiept.  Verder vraag ik mij af waar jij die "jarenlange" bestudering van het Christendom vandaan haalt. Naar mijn weten is 1a2b3c van huis uit Christen, maar is hij pas de laatste tijd bezig met de verdieping in Christendom en Islam.

Ik stel mijn hart 24/7 volledig open voor God. Hij heeft mij het pad laten zien dat ik nu bewandel, het goede pad.


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 15 september 2005 om 02:06
Rahil, Remco lijkt mij eerlijk gezegd niet islamofobisch. Hij is een van de niet-moslims op dit forum die open het gesprek aangaat, en ook duidelijk zwaktes in de islamitische overtuiging blootlegt. Dat heeft niks met islamofobie te maken, maar met argumenteren.

Nog duidelijker is dat hij (en ik) en jij fundamenteel verschillen van de plek van Jezus. Dat wisten we van tevoren en dat zal wel zo blijven ook, als God je hart niet bekeert door zijn Geest. Vraag erom, en Hij geeft het, dan zul je het oordeel door Jezus kunnen doorstaan.

E�n punt geef ik je helemaal gelijk in: net als moslims ben ik gewend om God echt op mijn knie�n te bidden en te danken. Uit diep respect en diep ontzag voor Hem, de levende. Veel christenen bidden m.i. te weinig met dat respect, door, inderdaad, half slapend misschien wel, onder hun dekentjes te bidden. Dat vind ik erg jammer en ik vind dat christenen zich op dat punt ook moeten bekeren.

Ik ken ook veel 'liberalere' moslims. En nee, het zijn geen zuipende, rokende en weet ik wat nog meer voor losgeslagen types, zoals jij ze even gauw wilt beschrijven. Maar vrome, eerbiedige en trouwe moslims, die zich trouw aan de vijf zuilen houden. E�n van hen is al twee keer naar Mekka geweest. Maar het hele gedoe van je moet een baard hebben van zoveel cm, je vrouw moet een sluier hebben, e.d., daar doen ze niet aan mij. Hun vrouwen hebben een waardige plaats naast hen, en niet vijf meter achter hen.


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 15 september 2005 om 03:11
whaahaa wat zeg je nou mijn sluier komt tot over me knieen en ik loop meestal een meter voor mijn man haha(of naast hem) je moet leren om de islaam en cultuur te onderscheiden!

-------------


Geplaatst door: Nour*
Geplaatst op: 15 september 2005 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

mensen, ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de afgelopen maanden waarin ik veel interessante dingen heb geleerd op dit forum. gesprekken waren vaak nogal fel uitgevallen maar toch heb ik hier veel geleerd. remco ik ben blij dat je zo lekker tegengas hebt gegeven en dat geldt ook voor anne en kimmie en weet ik niet meer.

ik zal hier niet heel vaak meer komen denk ik aangezien ik daar de tijd niet voor heb, maar zal zeker nu en dan even wat laten horen, desnoods pm je me maar:) wat betreft de andere mensen hier, de moslims dus. de islam is het snelst groeiende geloof. waarom? dat vragen veel mensen zich wel eens af, en terecht als je de media inkijkt. . .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

maar alhamdulillah ik ben moslim geworden
vrijdag shahada gedaan in besloten kring na isja gebed, en zaterdagmiddag bij duhr voor de hele gemeenschap, en alhamdulillah het voelt gooooooeeeeeedddddd

Salaam oe 3alaikoem wa Rahmatullahi wa Barakatuh,

Ik ben heel erg blij dat je je weg hebt gevonden naar onze mooie Deen. De Deen van Barmhartigheid, vrede, waarheid, rechtvaardigheid en nog veel meer.

Alle Lof behoort tot Allah swt. Moge Allah swt jou al het goede geven, je rijkelijk belonen en je naar zijn Tuinen leiden ... Allahoeama amien

Met een glimlach sluit ik dit berichtje af.

Wa 3alikoem oe salaam wa Rahmatullahi wa Barkatuh



Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 16 september 2005 om 04:00
Pff Remco, maar je weet wel , dat ze de Dien bedoelt.

-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 16 september 2005 om 04:18

Supportersrellen. En elke supporter denkt dat hij/zij bij de beste club hoort, i.p.v. gewoon van voetbal te genieten.

 



Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 16 september 2005 om 06:02


malikah schreef:

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...



Schep er maar een belediging bovenop. Is goed, kan 1a2b3c zien waar hij zich bij aan heeft gesloten.


Dat zouden we hier wat minder moeten doen; steeds roepen dat we elkaar beledigen.
Een discussie zal dingen duidelijk moeten maken.
Wie geen stevige discussie kan voeren moet met gelijkgestemden praten.
De mods vellen het oordeel over wat te ver gaat.
Ze doen het goed zo te zien.


In eerste instantie geplaatst door pietjepuk



Supportersrellen. En elke supporter denkt dat hij/zij bij de beste club hoort, i.p.v. gewoon van voetbal te genieten.


Precies

btw: zoek wel nog iemand die kan uitleggen wat ik niet zie





Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 16 september 2005 om 08:20

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Maar het blijft een geloof en een interpretatie van wat God (Allah) al dan niet zou willen, toch?


Heldere stelling Martinuzz ;
maar waarom denk jij dat het niet meer is dan een geloof / interpretatie  ?



Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 16 september 2005 om 08:52
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Supportersrellen. En elke supporter denkt dat hij/zij bij de beste club hoort, i.p.v. gewoon van voetbal te genieten.

 



Supporters bestaan niet in het leven. Uitvoerders bestaan wel. Mensen die het leven uitvoeren op basis van regels.

Een voetballer die buitenspel loopt en scoort krijgt een afgewezen doelpunt van de scheids. Elke voetballer moet de regels opvolgen om te kunnen scoren/winnen.


< ="">�


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 16 september 2005 om 10:51

Ik ben christen. Zoals ik vaak heb aangegeven heb ik islamitische vrienden. Een vriendin vertelde me dat zij gedroomd had dat ik moslim word. Ik heb haar echter snel uit haar droom geholpen.Ik ben geen moslim en wens het niet te worden. Ik voel me uitstekend in mijn christen-zijn. ( zij noemt me haar broeder!!!)

Dat 1a2b3c moslim is geworden en zegt dat hem dat heel gelukkig maakt, dan ben ik blij. Blij om het gegeven dat hij voor zichzelf een goede keuze heeft gemaakt.

Daar komt bij dat het niet aan mij is om te stellen dat hij geen goede keuze maakt. Het is iets tussen hem en God.

Er leiden veel wegen naar Rome. Het maakt niet zoveel uit welke weg je kiest.

Voor alles staat dat je 'goed' mens bent. Je probeert anderen te vergeven. Je probeert jezelf te vergeven. Dat zijn voor mij wezenlijke kenmerken die en gelovige uit moet dragen. Welk geloof ook.

Ik heb veel gelezen over het boedhisme. Een ongeloflijke schoonheid heb ik hierbij ervaren. Ik heb veel christelijke mystici gelezen. Fantastisch. Ik praat heel veel met mijn islmitische vrienden over geloof. En ook zij stellen dat de islam in essentie liefde, gerechtigheid  is en wars van een dubbele moraal. Ook zij houden zich aan islmitische wetten en blijven nederig en bescheiden. Dezelfde kenmerken die ik terug vind in het christendom.

Ik vraag hen of zij kritisch mogen zijn t.o.v. de islam. Als antwoord kreeg ik dat dat zelfs een plicht is. Ik vroeg of ze kritisch de koran mogen lezen. Als antwoord kreeg ik wederom dat dat een plicht is. Het klakkeloos aannemen van zaken zien zij als hoofdzonde. Islam en wetenschap staan hun inziens, niet op gespannen voet met elkaar. Er dient binnen de islam ruimte te zijn wetenschappelijk onderzoek te doen naar de evolutietheorie. En juist niet verkrampt alleen proberen die theorie te verwerpen.

Ik vroeg hen ook wat er mis is met de islam. Het antwoord was duidelijk. Met de islam is niks mis. Met de moslim heden ten dage is wat mis. De islam verkeert in een crisis.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn gesprekken met mijn vrienden.

 

 



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 16 september 2005 om 15:20

In eerste instantie geplaatst door Paladin


In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Maar het blijft een geloof en een interpretatie van wat God (Allah) al dan niet zou willen, toch?


Heldere stelling Martinuzz ;
maar waarom denk jij dat het niet meer is dan een geloof / interpretatie  ?

Goede vraag, Paladin! Welnu, het begint allemaal bij het wezen van God: dat is iets dat thuis hoort in het domein van het geloof, omdat je het niet kan 'weten'. Je kan misschien volledig overtuigd zijn van je godsbeeld, je kan het nooit toetsen. Geen probleem, zo is het. In het verlengde daarvan is de goddelijke herkomst van inhoud van de 'heilige' boeken - al dan niet - een geloofskwestie. En vervolgens moet men de inhoud van die boeken zien te begrijpen en dat gebeurt niet los van interpretatie.

Welnu, wanneer jij zegt dat afscheid nemen het 'Lam' betekent dat iemands pad niet naar het licht zal leiden, dan speelt bij dat eerste een interpretatiekwestie (wanneer neemt men 'afscheid van het Lam'?) en bij dat tweede een interpretatie- en een geloofskwestie (omtrent de consequentie die dit zal hebben).

 



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 16 september 2005 om 16:46
In eerste instantie geplaatst door malikah

assalemaleykoem,

nu zal je jezus (isa) vzmh. pas echt leren kennen

ik zou graag willen horen 1hoe je op het besluit bent gekomen 2en  wat je omgeving er van vind 3hoe je de toekomst ziet, 4hoe je je voelde toen je de shaheda uitsprak, 5en wat je beleefde tijdens je gebed. 6en wat het verschil in jouw ogen is tussen de islaam en het christendom?

wa aleykoem salem.

 


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 17 september 2005 om 00:43
Huuh? Ik snap niet wat je met je Smiley bedoelt Ruud? Duidt dat op het aantal vragen die Zuster Malikah stelt of..?

-------------


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 17 september 2005 om 04:48

Asalaam alaikoum wa rahmatulah,

Allahoe Akbar, Allahoe Akbar, Allahoe Akbar. La ilaha illa Allah.

Beste broeder 1a2b3c,

Alhamdoelilah dat je de juiste weg hebt gevonden. Moge Allah je standvastig maken. Moge Allah je leiden en je sterk maken. Moge Allah je beschermen tegen al het Kwade. Moge Allah je beschermen tegen de mensen met kwade bedoelingen. Moge Allah je zegenen en al je doe3a's verhoren, Moge Allah je imaan versterken. Allahoema Ameen!

Soubhana Allah ik ben niet zo vaak meer te vinden op dit forum, ik las je bericht toen je je net had aangemeld, je liet toen al weten dat je niet zeker was of je je wel zou bekeren tot de Islam. Je bent een lange tijd actief geweest op het forum, en hebt verschillende ingewikkelde discussies bijgewoond. Er zijn niet -moslims aanwezig op dit forum, die het liefst iedereen tot het christendom of het ongeloof bekeren, maar alhamdoelilah dat het ze niet gelukt is. Wat ben ik toch blij dat je hart is opgevuld met het licht van Allah, de Islam is het ware geloof en het geluk. Zonder het geloof in de Islam ben je verloren. Richt je op Allah en richt je op de weg die Allah ons heeft gewezen, dan zul je het geluk kennen. Blijf sterk met alle tegenslagen, want na regen komt zonneschijn.  

Elke keer wanneer ik dit soort machaAllah reacties lees, dan moet ik weer  van geluk. Alhamdoelilah, alhamdoelilah, alhamdoelilah. Allah leid wie hij wilt.

Houd je vast aan het touw van Allah, dat is het boek van Allah dat ons reikt vanuit de hemel naar de aarde.

P.s. broeder, neem niet te veel hooi op je vork, doe alles stap voor stap. Je hebt de shahada gedaan, je richt je op het gebed. InshaAllah zal al het andere nog volgen.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulah,

Je zuster in de ISLAM.

 

 

 



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 17 september 2005 om 06:48

Kijk zo zien we het graag 

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


Goede vraag, Paladin! Welnu, het begint allemaal bij het wezen van God: dat is iets dat thuis hoort in het domein van het geloof, omdat je het niet kan 'weten'. Je kan misschien volledig overtuigd zijn van je godsbeeld, je kan het nooit toetsen. Geen probleem, zo is het. In het verlengde daarvan is de goddelijke herkomst van inhoud van de 'heilige' boeken - al dan niet - een geloofskwestie. En vervolgens moet men de inhoud van die boeken zien te begrijpen en dat gebeurt niet los van interpretatie

Nou martinuzz,  ik ben nog niet om.
Wat is het domein van het geloof en wat is geloof .
Is dat zeker weten; is dat wat wetenschappelijk aan te tonen is;is dat de werkelijkheid; is dat vertrouwen op God;is dat denken de wil van God te doen.

Ik denk dat de werkelijkheid veel meer is dan de wetenschap kan aantonen.
Maar ook  ben ik het wel met je eens ; het is een keuze (geloofskwestie)  kiezen voor God / het goede.
Maar we hebben meer zekerheid dan het domweg voor zoete koek slikken.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Misschien vraagt u zich af: Is er een manier om te bepalen of een profetie al dan niet van de HEER komt?
Die is er inderdaad: als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest.
Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt.

En hier wordt het erg belangrijk.
We moeten dus kijken naar de woorden van profeten;  komen ze uit of komen ze niet uit.
In de Bijbel lees ik wie God is; dat beeld kan ik dus uitstekend toetsen.
Maar dat bedoel je niet denk ik.
Bedoel je waaraan een  'godsbeeld' zou moeten voldoen ?
Dat zou niet moeilijk hoeven zijn denk ik.

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


'wanneer neemt men 'afscheid van het Lam'?
.. omtrent de consequentie die dit zal hebben ..

Goede vraag. Moslim worden is de Koran aannemen.
Het Lam bestaat niet in de Koran.
Dus de weg naar de Koran voert niet naar het Lam.
In de Bijbel worden we erg duidelijk gewaarschuwd voor de gevallen engel(satan) en zijn plannen.
Als je de voorspellingen in de Bijbel vergelijkt met die in de Koran dan bijt dat behoorlijk.

Wat de consequenties betreft ; ik hoop dat alle mensen bij God terechtkomen.
God/JHWH heeft geen plezier in het in de hel gooien van zijn mensen.
JHWH is de mens goed gezind.
Verbaast mij ook niet echt Hij heeft ze zelf geschapen.
Maar het Lam is erg duidelijk in zijn uitspraken.
Niet alle wegen leiden naar Rome.

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


En vervolgens moet men de inhoud van die boeken zien te begrijpen en dat gebeurt niet los van interpretatie�

Begrijpen; daar zegt de Bijbel ook iets over.
Dat heeft met de Uitlegger te maken maar ook wel met interpretatie.

 



Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 17 september 2005 om 08:22

Ik wil even de Koran uitleggen hierover.


Het lam staat erg duidelijk in de Koran.

05:116- En toen zei Allah: O Isa, zoon van Maryam, heb jij tegen de mensen gezegd: �Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah? En hij (Isa) zei: Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar U bent de kenner van het verborgene.

05:117- Ik heb hen niet anders  gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: �Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer�. En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen U mij tot U nam was U de waker over hen en bent U bent getuige van alle zaken.

05:118- Indien U hen straft: voorwaar, zij zijn uw dienaren. En indien u hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze.

In de Deuteronomium staat inderdaad:

22 Wel, als een profeet beweert in de naam van de HEER te spreken, maar wat hij gezegd heeft gebeurt niet en komt niet uit, dan is dat woord geen woord van de HEER, maar van die onbeschaamde profeet. Voor zo iemand moet u geen ontzag hebben.

Dit gaat over de waarheid van de boodschap die Isa (aleyhi assalaam) bracht, maar vertelt ons niks over de authenticiteit van het Boek zelf, hoe het dus zit met de vastlegging van die waarheid. Er is geen enkele garantie in de Bijbel die ons vertelt dat de valse menselijke pen niet heeft huisgehouden. Sterker nog, de Bijbel spreekt zelf over een schriftvervalsing en toont hier nog eens bovenop dat er duidelijke tegenstrijdigheden zijn en dat er meerdere opties zijn over het geloven in God.

In Jeremia 8:8- staat:
Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.

In de Bijbel kan je de Koran lezen. In tegenstelling tot de Bijbel kent de Koran geen enkele tegenstrijdigheid. De originele Arabische versie is nog aanwezig en het bevat woorden die geen enkel mens kan schrijven. Deze twee zaken kan je makkelijk waarnemen.

Hierbij komt nog eens dat de twee waarnemingen, 1-de aparte bovenmenselijke schrijfstijl- en 2- een foutloos samenhangend boek zonder tegenstrijdigheden-, ook nog eens worden bevestigd in de verzen van het Boek. Deze worden bevestigd, en daar blijft het niet bij, de lezer wordt ook nog eens uitgedaagd om het tegendeel te bewijzen, en ook daar blijft het niet bij, er wordt vervolgens meegedeeld dat hij niet in staat is om dat te doen.

De Koran kent dus geloof en bewijs om deze te testen. De bijbel kent slechts geloof en al het andere wordt ingedekt door de HG. Er is geen bewijs om de waarheid van Deuteronomium te testen.

In de Koran staat bijvoorbeeld:

17:88- Zeg (O Moehammad): �Als de mensen den de djinn�s zich zouden verzamelen om het gelijke van deze Koran te maken; dan zouden niet het daaraan gelijke komen, zelf al zouden zij elkaar tot hulp zijn�. 

04:82- Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) niet van bij Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.

Wat betreft de toekomst een klein voorbeeldje. De Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) verkondigde zijn eerste boodschap aan de bewoners van Mekka op een heuvel. Hij zei �Ik waarschuw jullie voor een verschrikkelijke bestraffing� Abu Lahab zei toen � Vernietigd zijn jullie allemaal vandaag, heb je ons bijeengebracht voor zoiets��

Het onderstaande vers werd toen geopenbaard.

111:1- Vernietigd zijn de handen van Aboe Lahab en vernietigd is hij.

Allah had gesproken via zijn Profeet. De toekomst werd voorspeld. Abu Lahab zou nooit gelovig worden en een pijnlijke dood sterven.

Het is aan elk mens om de bewijzen te toetsen en de uitdaging die in de Koran staat te accepteren en aan te gaan. Dit is wat 1a2b3c heeft gedaan, hij heeft ''geloof'' getest op basis van ''bewijs''. Hij heeft de waarheid in handen gekregen.

02-256- Er is geen dwang in de Godsdienst. Waarlijk de Rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thagoet verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen, dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend.

God zal geen door de mens gemaakte religie accepteren. Alleen de Godsdienst van God zelf wordt geaccepteerd. De Godsdienst van Abraham en Jakob.

Zeg: ''Wij geloven in Allah en wat er tot ons neergezonden is en in wat er neergezonden is aan Ibrahim en Ismail, Ishaqq, Yaqoeb,  en de Kinderen van Yaqoeb en in wat er aan Moesa, Isa,  en de Profeten van hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie van hen dan ook en wij hebben ons aan Hem overgegeven.''





Geplaatst door: Paladin
Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:44


In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het lam staat erg duidelijk in de Koran.

Nou 3abd Arra7maan denk toch dat het Lam niet aanwezig is in de Koran.

JHWH/God is heel duidelijk in zijn plannen met alle mensen.
In Genesis lees ik dat JHWH iemand zal sturen die de kop van slang(de gevallen engel)  zal vermorzelen omdat hij de mens verleid heeft tot zonde.
In Jesaja 53 staat in bedekte termen beschreven wat deze Messias zal doen.
In Psalm 22 wordt dat verder uitgewerkt.
Ettelijke eeuwen later in de evangeli�n zegt Johannes de Doper dit :

In eerste instantie geplaatst door Bijbel


De volgende dag zag hij Jezus naar zich toekomen.
 'Daar is het Lam van God dat de zonde van de wereld wegneemt!' zei hij. 'Hem bedoelde ik, toen ik zei: Na mij komt iemand die belangrijker is dan ik, want hij was er voordat ik werd geboren.


Jezus wist dat Zijn volk ; de Joden hem (nog) niet als de Messias zouden aanvaarden.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Want ik ben gekomen op gezag van mijn Vader en toch ontvangt u mij niet; maar u bent wel bereid iemand te ontvangen die op eigen gezag komt.

Op eigen gezag; dus niet gestuurd door JHWH.
Maar JHWH laat mensen en zeker zijn volk niet vallen.

Maar er is nog wel iets raars; waarom spreekt JHWH eeuwenlang in bedekte termen over de komst en doel van het Lam en waarom staat er dit:

In eerste instantie geplaatst door Bijbel


Waar wij over spreken is Gods verborgen en geheime wijsheid, een wijsheid waarover God v��r alle tijden besloten heeft dat wij door haar zouden delen in zijn luister.

Dat heeft te maken met  :

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Verrassend; want als je rondkijkt in de wereld is te zien dat de machthebbers;koninkrijken  etc.  mensen het leven soms letterlijk onmogelijk maken.
Maar er is dus blijkbaar een link tussen satan en de koninkrijken op aarde.

Als je dit weet is het aanbod van satan beter te begrijpen.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Nu kwam de beproever naar hem toe en zei:
 'Als u de Zoon van God bent, ...
... Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht  en zei: 'Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.'

Maar waarom mocht de 'geheime wijsheid ' pas na de dood en opstanding van Jezus bekend worden.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel


Geen van de machthebbers van deze wereld heeft die wijsheid gekend; zouden ze haar wel hebben gekend, dan zouden ze de Heer die deelt in Gods luister niet hebben gekruisigd.



-------------
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl


Geplaatst door: 1a2b3c
Geplaatst op: 22 september 2005 om 11:08

wat een discussie zeg

veel plezier allemaal in het geloof wat jullie aanhangen, en allemaal bedankt voor de mailtjes en berichten, echt aardig van jullie allen, het sterkt me en het geeft me een goed gevoel, moge Allah subhana wa ta'ala jullie ervoor belonen!!!! wa ma salaama




Druk de pagina | Sluit venster