Druk de pagina | Sluit venster

KAFIR

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam en niet moslims..
Forum beschrijving: De hoge tolerantie van Islaam tegenover niet moslims... Hoe zit het met moslim worden??..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5365
Gedrukt op: 02 mei 2024 om 10:39


Onderwerp: KAFIR
Geplaatst door: jiyuu
Onderwerp: KAFIR
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 05:17

Er wordt nog altijd moeilijk gedaan om het woordje KAFIR. Mensen met iets te lange tenen voelen zich erdoor beledigd of denken dat het woord een scheldwoord is. Het woord KAFIR betekent in het Arabisch iemand die iets verwerpt. KAFIR komt van het woord KUFR en betekent �bedekken� of �verwerpen�. In de Islam is de vertaling van het woord KAFIR: iemand die de waarheid van de Islam verbergt of verwerpt, een niet-moslim dus.

Wanneer een niet-moslim het woord KAFIR opvat als een scheldwoord en zich erdoor beledigd voelt, dan heeft die persoon de keus om de Islam te accepteren. Hij zal of zij zal dan niet meer aangesproken worden met KAFIR (niet-moslim). Een moslim zal ook niet klagen wanneer hij of zij niet-Hindoe of niet-jood wordt genoemd. Net zo heeft een Hindoe ook geen problemen wanneer je hem niet-moslim noemt.

Dr. Zakir Naik



-------------
www.hhugs.org.uk/



Antwoorden:
Geplaatst door: Vincent
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 06:20
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In de Islam is de vertaling van het woord KAFIR: iemand die de waarheid van de Islam verbergt of verwerpt...

Mag ik dit als volgt corrigeren: een kafir is iemand die de filosofie van de Islam verwerpt. De waarheid (in objectieve zin) bestaat niet.

Maar toch fijn om te horen, dat ik het woord kafir niet als beledigend hoef te ervaren. Mag ik op mijn beurt de Moslims -bijvoorbeeld- 'zij die misleid zijn' noemen? Ik bedoel er ook niets kwaads mee.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 06:45
Jiyuu,

ik heb niets tegen het woord KAFIR, al lijkt het op het woord "kaffer", dat
vroeger een veel gebruikt scheldwoord was. Er zit ook FAKIR in en dat
heeft wel weer wat; zo'n pief die er op kickt op een spijkerbed te liggen
en er geen nadelige gevolgen van ondervindt. Maar ja; zo'n FAKIR is
natuurlijk ook een KAFIR en niet iedere KAFIR een FAKIR. Ik heb een
heerlijk zacht bedje.
Maar je geeft het zelf al aan, het woord KAFIR wordt praktisch altijd in
een bepaald verband gebruikt; iemand die dwaalt of verwerpt of
moedwillig blind is, of zelfs uit de tent lokt en treitert of zich door saytan
laat leiden. En in dat verband vind ik het wel degelijk iets beledigends
hebben, maar eigenlijk vooral een arrogante uitdrukking. Het zegt vooral
iets van de persoon die dat woord op die manier gebruikt...
Je vergelijking gaat daarom niet helemaal op als je stelt dat een Moslim
zich niet beledigd voelt als ie zonder nadere definitie niet-Christen of
niet-Jood genoemd wordt. Als jij me niet-Moslim noemt zonder daar
werder een waarde oordeel aan te verbinden dan heb ik daar geen enkel
probleem mee.
Kijk, ik ben er ten volle van overtuigd (wellicht nog meer dan jij in jouw
geloof) dat het geloof in Christus, Woord van God en Verlosser van de
mensheid het geloof in de ultieme waarheid is.
Gelet de strikte betekenis van dat woord kan ik jou ook KAFIR noemen en
als ik dat steeds verbind met een waarde oordeel van "opzettelijk blind,
misleid, dwalende, wellustig, onrein, rijp voor de hel en van saytan
bezeten", dan ben ik toch wel raar bezig, vind je niet? Zou je ook niet
denken; wat is dat voor een nep-vrome arrogante kwibus?
Dat denk je misschien toch al , maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

En je argument van "Wanneer een niet-moslim het woord KAFIR opvat als
een scheldwoord en zich erdoor beledigd voelt, dan heeft die persoon de
keus om de Islam te accepteren..." is natuurlijk een hele mooie. Net zoiets
als een Moslim anti-christ noemen (djallal, degene die niet erkent dat Isa
het mens geworden Woord van God is) en als ie zich daardoor beledigd
voelt, dan moet ie maar christen worden, dan wordt ie niet meer zo
genoemd. Of een vrouw zonder hiqaab hoer noemen, dan moet ze maar
hiqaab dragen....Zo'n argument legitimeert elke beladen uispraak en wijst
tegelijkertijd de verantwoordelijkheid daarvoor af.


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 07:31
Vele zichzelf moslim noemende mensen gedragen zich als kafir in mijn ogen.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Vele zichzelf moslim noemende mensen gedragen zich als kafir in mijn ogen.


Noem eens een voorbeeld van zo een moslim die je persoonlijk kent of hebt gesproken. En niet van 'horen zeggen dat'.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:21
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Mag ik op mijn beurt de Moslims -bijvoorbeeld- 'zij die misleid zijn' noemen? Ik bedoel er ook niets kwaads mee.



Als jouw geloof je zegt om andersgelovigen op die manier te noemen, heb ik er persoonlijk geen problemen mee.

KAFIR, zei ik eerder, betekent strikt volgens de Islam: verwerper van de Islam. Er wordt verder niets beledigends mee bedoeld en het woord komt in diezelfde betekenis op een paar plaatsen in de Quran voor. Als je ooit in een Arabischtalig land zou hebben gereisd, had je kunnen weten dat de term KAFIR nooit op een beledigende manier wordt gebruikt.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:24
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Vele zichzelf moslim noemende mensen gedragen zich als kafir in mijn ogen.


Een moslim die de andere Heilige Boeken en Profeten verwerpt, kan inderdaad een kafir worden genoemd. je kent de pilaren van de Imaan en Islam denk ik wel. Bedoel je dat?


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Of een vrouw zonder hiqaab hoer noemen, dan moet ze maar
hiqaab dragen....

Zo'n argument legitimeert elke beladen uispraak en wijst
tegelijkertijd de verantwoordelijkheid daarvoor af.


Kon je geen ander voorbeeld bedenken dan dit!!!??? Ik probeer je iets uit te leggen, maar dat zal nooit lukken als jij niet onbevooroordeeld tegen de zaak aankijkt.

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:35
Volgens mij is er een beetje een overgevoeligheid bij veel Nederlanders omtrent dit woord - vast niet in het laatst vanwege de gelijkenis met het eerder aangehaalde negatieve woord in het Nederlands. Net een beetje als met het woord 'neger' dat op een bepaald moment uit een soort correctheid tot taboe is geworden, nadat sommigen blijk hadden gegeven van prikkelbaarheid bij gebruik van dit woord.(Gemene deler: vooroordeel dat anderen een vooroordeel hebben.)


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 10:42

In eerste instantie geplaatst door jiyuu



Als jouw geloof je zegt om andersgelovigen op die manier te noemen, heb ik er persoonlijk geen problemen mee.

KAFIR, zei ik eerder, betekent strikt volgens de Islam: verwerper van de Islam. Er wordt verder niets beledigends mee bedoeld en het woord komt in diezelfde betekenis op een paar plaatsen in de Quran voor. Als je ooit in een Arabischtalig land zou hebben gereisd, had je kunnen weten dat de term KAFIR nooit op een beledigende manier wordt gebruikt.

Je kan blijven zeggen dat het geen scheldwoord is, het wordt wel zo gebruikt, een recent voorbeeld:

ik zweer het jullie

gataar met die kufr hier subhnaAllah.......wajouw...niet normaal.. ik praat nu niet specefiek tegen iemand,, maar KAPPEN.. damn,, jullie kufr ga maar tegen elkaar lopen zeuren ... en verander het schrift van mijn heer AUB niet, zo veel bewijzen,, en ik irriteer me door aan pfaffer of hoe die gast ook heten mag,, maar hem ben ik nu wel zat... wajouw....... ik ga  worden van jullie...ongelovigen ( http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5240&TPN=3 - http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5240&am p;TPN=3 )

Dat geldt niet alleen voor kafir, veel woorden hebben zo'n klank.  Als ik de marokkanen hier de hele tijd aan ga spreken als bv 'he jij marokkaan' of 'ik ga  van jullie ... marokkanen', en ze alleen als marokkanen aanspreek in een negatieve setting, kan je het niet alleen zien als scheldwoord, je hebt er als gebruiker zelf de aanleiding toe gegeven dat het zo is.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 11:19

Asalaam Aleikum,

Of de kaffiers het op dit forum nou leuk vinden of niet. Islam draait er niet omheen en gebruikt geen valse woorden voor iets wat waarheid is. Zoals mijn broeder Jiyuu al aangaf, verberg of verwerp je de waarheid van de Islam dan ben je een kaffier...punt uit.



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 11:32

In eerste instantie geplaatst door Remco


Het woordje niet-Moslim is eens stuk liever en kloppender als kafir. Ik pleit dus voor het gebruik van niet-Moslim inplaats van kafir. Of ik zal Moslims ook kafir noemen, strikt genomen kan dat namelijk vanuit mijn oogpunt.

Mee eens.



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 11:37
In eerste instantie geplaatst door Latifah

(...)

Maar Remco het is hetzelfde als het woord allochtoon, je bent hier geboren past je aan de wet, werkt studeerd, betaald belasting en toch ben je en blijf je een allochtoon. (..)

Ja, met de kanttekening van Remco in mijn achterhoofd vind ik dit inderdaad een treffender vergelijking dan de vergelijking die ik eerder maakte met het woord 'neger'.
Zoals veel mensen die "kafir" genoemd worden gelovig zijn, zijn veel mensen die "allochtoon" genoemd worden in wezen autochtoon.

Een man die ik ooit ge�nterviewd heb propageerde overigens het gebruik van 'migranten' en 'migrantenkinderen'. Vond ik geen gek idee - "allochtonenkinderen" is dan nog weer een lettergreep extra.



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 11:42

@ Kimmie,

Mee eens! Soms worden benamingen als deze gebruikt om een onderscheid te maken op een negatieve manier.

(Ik ben het met iedereen eens, voor de verandering!  )



Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 11:44

Mooi, en ik wil ook niet meer een 'onwetende' genoemd worden.

Trouwens, ook wens ik'niet meer als 'ongelovige' aangsproken te worden.

 



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door jiyuu


In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Of een vrouw zonder hiqaab hoer noemen, dan
moet ze maar
hiqaab dragen....

Zo'n argument legitimeert elke beladen uispraak en wijst
tegelijkertijd de verantwoordelijkheid daarvoor af.


Kon je geen ander voorbeeld bedenken dan dit!!!??? Ik probeer je iets
uit te leggen, maar dat zal nooit lukken als jij niet onbevooroordeeld
tegen de zaak aankijkt.


Jiyuu
Het lijkt mij helemaal niet zo'n uit de lucht gegrepen voorbeeld, of wil je
zeggen dat dat nooit zo gesteld wordt?
Nogmaals; het woord kafir is op dit forum al te vaak gebruikt in
combinatie met een waarde oordeel en dan is het zo ongeveer een zeer
beladen scheldwoord geworden. De posting die Kimmie ophaalde is 1 van
de honderden waar die combinatie geetaleerd wordt.

En vertel mij eens waaruit blijkt dat ik met een vooroordeel naar de zaak
kijk?


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 13:04
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Of de kaffiers het op dit forum nou leuk vinden of niet. Islam draait er niet omheen en gebruikt geen valse woorden voor iets wat waarheid is. Zoals mijn broeder Jiyuu al aangaf, verberg of verwerp je de waarheid van de Islam dan ben je een kaffier...punt uit.

Ik denk dat je het punt niet helemaal snapt.  Je moet niet verwachten zelf je best te doen een woord de inhoud van een scheldwoord te geven, en dan komen zeuren over de letterlijke vertaling.  De inhoud is belangrijker dan het uiterlijk, ken je dat?

C�ci n'est pas une pipe...



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 13:06
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Mooi, en ik wil ook niet meer een 'onwetende' genoemd worden.

Trouwens, ook wens ik'niet meer als 'ongelovige' aangsproken te worden.

Vooral degene die dat zegt, is onwetend, lijkt mij.  Maar goed, die gedachte heeft mij ook nog nooit tegengehouden erop te reageren.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 14:01

We zoeken dus een nieuw woord voor 'tussentoon' ?

 



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:42
Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door Remco

Het woordje kafir is dan in strikte zin misschien niet beledigend bedoeld, de manier waarop het gebruikt word is 9,9 van de 10 keer wel beledigend.


En http://www.veganisme.non-profit.nl/forum/viewtopic.php?p=1488&highlight=intentie#1488 - de intentie is in de islam leidend voor wat betreft de beoordeling van de daad (in woord, handeling of gedachte).

Hoe wordt er door de "moslims" hier tegen de intentie van de zogenaamd ongelovigen aangekeken?

Wat zegt dat over de intentie van diezelfde "moslims"?

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Pietjepuk je bent een�KAFIR, kimmie je bent een KAFIR,�martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......


Wat je zegt ben je zelf...

Niet wat de mond binnenkomt, maakt de mens onrein, maar wat uit de mond komt, dat maakt de mens onrein.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:48
bla bla bla je bent een Kafir Eduard,..... accepteer het nou maar


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:49
Ik ben een moslim. Zo ben ik geboren. En gebleven...

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:54

""Ik ben moslim, ik ben christen, ik ben hindoestaan, ik ben jood, ik ben boeddhist, ik ben een volger van Lao Tse, ik ben een adept van Zarathustra, ik ben mij en ik laat me door niemand in hun eigen hokje duwen. Ik BEN het hokje. Ik onderwerp mij aan de stem in mijzelf, de stem die komt van wat mensen God plegen te noemen."""

 

Onzin....



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:56
In eerste instantie geplaatst door Eduard

[QUOTE=Takbiir] Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......


Wat je zegt ben je zelf...

Niet wat de mond binnenkomt, maakt de mens onrein, maar wat uit de mond komt, dat maakt de mens onreinwat heeft dit te maken met de stukje van deze gast jij bent een KAFiR hoor ook al vindt je het niet leuk .[/QUOTE]


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:01
Alsof 'jullie' daarover kunnen oordelen

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:03
Je medemensen oordelen op vooroordelen is tegen de boodschap van de koran. Dan ben je dus een kafir...

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:12
Khair, denk wat je wilt denken,....kafir


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:32
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Pietjepuk je bent een�KAFIR, kimmie je bent een
KAFIR,�martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een
KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of
niet......


heeeee, ik sta niet bij dat rijtje. HOI HOI ik ben geen KAFIR!


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:37
Zo langzamerhand geraken we toch op het niveau van een
kleuterklasje...Zijn dat de vruchten van Ramadan?


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:55
Oh dan ben ik je vergeten--- Postpentacost, jij bent ook een kafir


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:56
wie nog meer...


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:06
Paladin, Jiyuu, Anne, Murat, Druide, Takbiir, Pfarrer, Latifah, Engeltje,
enne ....


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:14
Salaam Aleikum,

De vraag die er nu eigenlijk bestaat vanuit alle niet moslims (aka kaffiroen )is volgens mij:
Waarom worden we als zodanig aangeduid? Aangezien dit naar de mening van velen een respectloze en intolerante term is voor de niet moslim.

Allereerst zou je naar de vertaling moeten kijken..
Hier wordt een grote fout gemaakt, zowel door moslims als niet moslims. Als je bijvoorbeeld naar het engelse woordenboek gaat kijken bij infidel (ongelovige, ook wel door mekaar gehaald met kaffir), staat er: "iemand die geen geloof heeft of niet geloofd in Allah".
In de Quran heeft nooit en te nimmer gestaan dat joden en christenen niet in God geloven.
In Surat 29 Al-�Ankabut, vers 46 staat dat de God van de christenen, joden en moslims 1 en hetzelfde is
Infidel of ongelovige is dus een onjuiste vertaling van het woord Kafir en zijn dus daarbij ook niet aan elkaar te relateren.

Kafir als term refereert naar een persoon, Kufr refereert naar een handeling. Beiden worden gebruikt in de Quran in verscheidene contextuele betekenissen.
Daarom is het soms twijfelachtig om de termen ongelovige of niet gelovige te gebruiken voor de vertaling van kafir. Omdat het onduidelijk is wat het object is van het ongeloof of het niet geloven. Gaat het hier bijvoorbeeld om God, een specifieke profeet, andere profeten?
De term niet moslim heeft daarom de voorkeur als vertaling, omdat het verscheidene categorieen betreft van kufr, of het nu refereet naar het met volle verstand afwijzen van de boodschap van de islaam (ongeloof) of het zijn van een niet moslim door gebrek aan kennis van het authentieke boodschap van de Islam (niet gelovig).

Hierop volgend een aantal contextuele voorbeelden van de term kufr in de Quran:


� Kufr wordt soms gebruikt op een positieve wijze. Een goede gelovige kan ook een kafir zijn. Hoe zou je denken? De Quran zegt: �Faman yakfur bil taghoout wayu�mim billah.� ( wie dan ook taghut (werd aanbeden door de Qoraish) afwijst en in Allah swt geloofd)(Al-Baqarah 2:56). Iedereen die geloofd in 1 ding is een kafir (afwijzer) van zijn tegenpool.

� Kufr kan ook gebruikt worden op een neutrale of goedaardige wijze, zoals de oorsprong van de term kufr in de arabische taal. Dit is bedekken zoals in de zin " De Boer die een zaad in de grond heeft gestopt en dit aan het bedekken is (met grond). Hij is bezig met een kufr. Het spiritueel opzettelijk afwijken van de waarheid en authentieke profeten is een vorm van het bedekken van de waarheid. (covering up the truth)

Het woord kufr kan ook gebruikt worden bij een moslim(a) wanneer hij of zij iets verkeerd heeft gedaan, maar niet noodzakelijkerwijs buiten het geloof zou plaatsen.
Voorbeeld: Een moslim(a) die in staat is om op bedevaart te gaan en niet gaat, zonder te ontkennen dat dit wel zou moeten. Zo�n moslim(a) zou dus een handeling van kufr begaan in de zin van ondankbaarheid naar God toe (3:96-97).

Kufr wordt gebruikt in de Quran als het tegenovergestelde van shukr, "om dankbaar te zijn" (31:12).

Kafir wordt in de Quran gebruikt, niet alleen om naar joden of christenen te verwijzen, maar ook naar diegenen die de profeten afwijzen en het bestaan van God afwijzen.
Het is gebruikt om te referen naar het volk van Noah vzmh en het volk van Abraham (Ibrahiem) vzmh.
Het is ook gebruikt om te verwijzen naar diegenen die de profeetschap hebben ontkend en het bestaan van Allah swt hebben afgewezen, wat duidelijk niet het geval is bij Christenen of Joden.

Het kan ook gebruikt worden op een meer serieuze wijze, maar met een verscheidenheid aan betekenissen.
Het verwijst naar de afwijzing van de Islam. Het beschrijft iemand die de waarheid kent, maar dit uit trots of ijdelheid afwijst. Dit is iemand die de waarheid kent in zijn of haar hart, maar dit bewust afwijst. Desalniettemin kunnen we dit niet beoordelen. De profeet vzmh gaf moslims hele duidelijke na een incident waarbij mensen aannamen te weten dat een bepaald iemand geloof in de islam had. De profeet vzmh vroeg hen of zij in zijn hart konden kijken. Of zij wisten of zijn geloof oprecht was. Conclusie is dus dat we dit aan Allah swt moeten over laten of iemand geloofd of niet. Alleen Allah swt weet of iemand oprecht gelovig is. Allah swt is Alwetend, en alleen Hij kan ons beoordelen.

Dit was een vertaling (door Malcolm x ) van een deel van de engelse tekst op de volgende link:
- http://www.islamonline.net/english/Contemporary/2005/04/Arti cle01.shtml

Geschreven door:
Jamal Badawi, PhD is a professor of management and religious studies, Saint Mary�s University, Halifax, Nova Scotia, Canada.

Moge Allah swt mij vergeven indien ik iets onjuist vertaald heb en ik hoop dat jullie mij hier ook op zullen wijzen ;). Het heeft me in ieder geval een kleine tien minuten geduurd. Veel plezier met het lezen idien dit nog niet gebeurd is. Lees bij voorkeur het gehele artikel op de link. Het is wel in het engels maar zeer zeker de moeite waard.
Als sommige dingen in de vertaling een beetje weird klinken, komt dat omdat ik nu een beetje koppijn heb en niet echt zin had om het logisch te laten klinken (dus geen zin om er lang over na te denken )

Inshallah een bruikbare bijdrage voor mensen die de topic volgen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:16
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Paladin, Jiyuu, Anne, Murat, Druide, Takbiir, Pfarrer, Latifah, Engeltje,
enne ....
Wat een onzin zeg...sorry hoor maar heb je nou echt niks beters te doen dan overal een kat en muisspelletje van te maken? Je hebt het over het niveau van een kleuterklas maar je doet er zelf even hard aan mee. Als je zo een gelovige christen bent ga je dan bezig houden met nuttigere zaken.


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:44
Salaam Aleikum,

Het is en blijft natuurlijk een woord uit de arabische taal.

Puur taalkundig zou je het op die manier kunnen gebruiken natuurlijk.
Kafir is geen negatief woord. Het is simpelweg een woord, waaraan door een sommigen een negatieve toonzetting wordt gegeven.

De Quran is hierin duidelijk, en niet moslims kunnen gewoon als Kaffir beschouwd worden. Negatief? Nee, een wijze om een niet moslim in 1 woord te onderscheiden van een moslim. Niet moslim heeft in feite eenzelfde doel.
Er bestaat zelfs een surat over de kaffiroen. Maar die zullen de meesten hier wel kennen denk ik.

Nogmaals iemand kan blijven zeggen ik ben geen kafir, terwijl hij in feite dit wel is. Zo ook kan een mannelijke transeksueel blijven ontkennen dat hij een man is, ook al is hij dit wel. Hij gaat zich een zij noemen, terwijl het toch een hij is ;)

Mooi voorbeeld trouwens , daarmee niet implicerend dat iemand hier transseksueel is of zo

Mensen moeten niet over woorden vallen, en mensen moeten woorden niet anders gaan gebruiken indien ze niet zo bedoeld zijn. Dus iemand bijvoorbeeld een kaffir gaan noemen en dit opzettelijk negatief te doen hoeft voor de betreffende kaffir natuurlijk geen belediging te zijn indien hij of zij zich hier niet in terug ziet.

Overigens is het natuurlijk zo, dat uiteindelijk alleen Allah swt weet wie de kaffirs zijn en wie onder ons de oprechte gelovigen zijn. Allah swt is alwetend. Volgens mij zullen we dat nooit van de mens kunnen zeggen ;)

Censureren van woorden zou overigens totaal niet helpen. Het zou meer een ontkenning zijn van iets dat is (haha, klinkt een beetje Eduard ).


Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 18:09
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

De Quran is hierin duidelijk, en niet moslims kunnen gewoon als Kaffir beschouwd worden. Negatief? Nee, een wijze om een niet moslim in 1 woord te onderscheiden van een moslim. Niet moslim heeft in feite eenzelfde doel.


De koran is waarin duidelijk? Wat is een niet-moslim en wat is een moslim?

Nogmaals iemand kan blijven zeggen ik ben geen kafir, terwijl hij in feite dit wel is.


En wie bepaalt dat?

Mensen moeten niet over woorden vallen, en mensen moeten woorden niet anders gaan gebruiken indien ze niet zo bedoeld zijn. Dus iemand bijvoorbeeld een kaffir gaan noemen en dit opzettelijk negatief te doen hoeft voor de betreffende kaffir natuurlijk geen belediging te zijn indien hij of zij zich hier niet in terug ziet.


Ik ben je kwijt. Dus als ik jou een kl**tzak noem en dat ook als kl**tzak bedoel, dus als eikel, rotzak, lul, satanist, fascist enzovoorts dan hoeft dat voor jou geen belediging te zijn als je jezelf daar niet in terug ziet? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat iedereen elkaar maar uit kan schelden en dat het probleem eigenlijk alleen bij 'the beholder' ligt zoals Torero zou zeggen?

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 18:10

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Eduard

[QUOTE=Takbiir] Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......


Wat je zegt ben je zelf...

Niet wat de mond binnenkomt, maakt de mens onrein, maar wat uit de mond komt, dat maakt de mens onreinwat heeft dit te maken met de stukje van deze gast jij bent een KAFiR hoor ook al vindt je het niet leuk .[/QUOTE]

Valt me van je tegen, Murat. Takb�r is niet bepaald wat dat meisje toekomt. Al haar 6 posts tot nu toe staan op deze draad en geen van deze doet iets anders dan fitna zaaien. Deze draad gaat over het woord 'kafir', maar het is duidelijk dat deze persoon daar de betekenis niet van begrijpt.
Overigens is dit precies het soort post waar bijna iedereen op dit forum aangeeft moeite mee te hebben - mensen van de meest uiteenlopende opinie - en waarom sommige mensen weggaan. Ik doe nu de grootste moeite om me er niet te druk over te maken.
Neem me niet kwalijk, Murat, dat ik me in eerste instantie tot jouw richtte bij dit vertoog dat verder op jou geen betrekking heeft.

 



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 03:07
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

De Quran is hierin duidelijk, en niet moslims kunnen gewoon als Kaffir beschouwd worden. Negatief? Nee, een wijze om een niet moslim in 1 woord te onderscheiden van een moslim. Niet moslim heeft in feite eenzelfde doel.


De koran is waarin duidelijk? Wat is een niet-moslim en wat is een moslim?

Een moslim is iemand die de shahada accepteert (en daarmee de islam) en uitspreekt, een niet moslim is iemand die dat niet doet of de shahada bewust afwijst.

Nogmaals iemand kan blijven zeggen ik ben geen kafir, terwijl hij in feite dit wel is.


En wie bepaalt dat?

Uiteindelijk kan alleen God de oordeel vellen van wie kafir is geweest en wie niet. Want alleen hij is Alwetend. Daarmee bedoel ik dus mensen zich kunnen voordoen als moslim maar dit in feite niet zijn. En daarmee kafir zijn. Kafir moet je gewoon als een neutraal woord zien die simpelweg vanuit de arabische taal de niet moslims aanduid.

Mensen moeten niet over woorden vallen, en mensen moeten woorden niet anders gaan gebruiken indien ze niet zo bedoeld zijn. Dus iemand bijvoorbeeld een kaffir gaan noemen en dit opzettelijk negatief te doen hoeft voor de betreffende kaffir natuurlijk geen belediging te zijn indien hij of zij zich hier niet in terug ziet.


Ik ben je kwijt. Dus als ik jou een kl**tzak noem en dat ook als kl**tzak bedoel, dus als eikel, rotzak, lul, satanist, fascist enzovoorts dan hoeft dat voor jou geen belediging te zijn als je jezelf daar niet in terug ziet? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat iedereen elkaar maar uit kan schelden en dat het probleem eigenlijk alleen bij 'the beholder' ligt zoals Torero zou zeggen?



Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat iemand het woordje kafir wel negatief kan doen laten overkomen maar dat er in feite wordt gezegd niet moslim. Dus waarde hechten aan de negatieve toonzetting is totaal niet nodig, en je zou je daarbij misschien kunnen beperken tot het aanspreken van de betreffende persoon die je met het woordje in een negatieve daglicht probeerd te stellen. Want immer als je de islam afwijst, dan zou het woordje kaffir geen belediging moeten en kunnen zijn. Zou je het je aantrekken dan voel ben je het dus niet eens dat je als niet moslim wordt weg gezet ;).

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Amin
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 04:31

Salaam,

 

Zo te lezen vinden veel niet-molsims het niet leuk als ze met het woord zoals genoemd in de titel worden aangeduid. Terwijl taalkundig niks onaangenaams met het woord is. omdat zij het als niet-prettig ervaren, kan ik het wel begrijpen. daarom vind ik dat we dat woord beter niet gebruiken.

 

Ik hoop dan wel dat de niet-moslim begrijpen dat de moslim het ook niet leuk vinden als ze in allerlei columns worden uitgescholden en uitgemaakt worden voor akelige dingen. Het gaat hier zelfs om woorden die taalkundig iets onaangenaams betekenen.

 

Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting belangrijk maar dit moet niet ten kosten gaan van het respect en waardering naar elkaar toe. Systematisch een etnische minderheid uitschelden en pesten en het hun op allerlei gebieden moeilijk maken, doet geen goed voor de Nederlandse samenleving.

 



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 05:02
Heel mooi geschreven!!! Amin. Maar ik zou alleen niet weten waarom wij het woord niet zouden moeten gebruiken. Allah gebruikt het in de Quran om de "verwerper van de Islam" te beschrijven. Dat is ook de letterlijke betekenis ervan. Iemand accepteert de Islam of verwerpt het.

Dat sommige mensen het woord misbruiken voor hun eigen pleziertjes kan niet aan de Islam worden toegeschreven. Ik las een jaar geleden in de ondertiteling van NOVA de vertaling van het woord KAFIR. Wat denk je!!!? ====> ze vertaalden het met "vieze hond".

Niet alleen ik, maar ik denk alle moslims waren beledigd met deze vertaling. Nooit eerder heb ik in de Arabische wereld deze betekenis gbruikt zien worden door moslims. Een zeer onaangename betekenis dat aan het woord werd toegeschreven. Bah! Mijn eigen moeder is een kafir, en deze betekenis geeft niemand aan zijn eigen moeder. De profeet (saw) maakte smeekbedes voor zelfs de kufaar die hem met stenen bekogelden. Toen zijn (saw) sandalen doordrenkt waren met zijn eigen bloed kwam de engel Jibreel en vroeg aan hem wat de engelen met de bewoners van de stad Taif moesten doen. Zij hadden hem vlak ervoor bekogeld, uitgescholden en verwond. De Profeet (saw) koos ervoor een gebed te doen en vroeg aan Allah om tenminste de kinderen van deze bewoners moslim te maken. Op dit moment staat er op de plek waar de Profeet deze smeekbede maakte een moskee die dagelijks gevuld wordt met dienaren van Allah.

Ik moet alle andere bijdragen nog doorlezen, dus ik kom er nog op terug, inshallah


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Vincent
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:35

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......

Cool! Dan ben jij 'misleid' Takbiir! Fijn, dat we zo eerlijk tegen elkaar kunnen zijn!



Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:47

Ja, heerlijk he......kafir



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:50

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......

Alsjeblieft Jiyuu, deze 'broeder van je' bewijst mijn punt.  Met dank Takbiiiiiir.

En omdat malikah het ook niet kon laten:

aah amier laat die k4s toch zitten. we kunnen je niet missen hoor op het forum

(straks blijven er nog alleen maar k4s over) we hebben je adviesen nodig en ook de mensen die geintresseerd zijn in de islaam dus dont go away`!!! ( http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5354 - http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5354 )



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:51
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Ja, heerlijk he......kafir



Nou en of.... kafir. Wacht maar, de hel is niet leuk.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:51
Oew, daar hebben we onze grootste Kafir,....


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:51

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

bla bla bla je bent een Kafir Eduard,..... accepteer het nou maar

En nogmaals.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:52
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Oew, daar hebben we onze grootste Kafir,....


Je doet me teveel eer, niemand kan een grotere kafir zijn dan jij. Ik bid voor je dwalende ziel.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:52

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Eduard

[QUOTE=Takbiir] Pietjepuk je bent een KAFIR, kimmie je bent een KAFIR, martinuzz je bent een KAFIR, remco je bent een KAFIR, eduard je bent een KAFIR of je het nou leuk vindt of niet......


Wat je zegt ben je zelf...

Niet wat de mond binnenkomt, maakt de mens onrein, maar wat uit de mond komt, dat maakt de mens onreinwat heeft dit te maken met de stukje van deze gast jij bent een KAFiR hoor ook al vindt je het niet leuk .[/QUOTE]

En alweer...

Jiyuu, snap je nu hoe het komt dat kafir een negatieve betekenis krijgt?  Zo nee, vraag het eens aan je broeder murat, of je zuster malikah of al de rest die ik hier (nog) ga knippen/plakken.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:53


Salaam Aleikum,

Volgens mij vergis je je in het geslacht beste kimmie. En jij was nu arts??

(ik loop hier veels te veel te ouwehoeren, ik zal mijn baas zijn tijd niet langer hier verspillen aan mensen die het verschil niet kennen tussen een man en een vrouw..)

Overigens is hier wel enigzins gelijk te vinden in de stelling dat kafir te vaak negatief wordt gebruikt waardoor een positieve toonzetting verloren gaat. Ik weet zeker dat men ook in het verleden de term kafir niet op een dergelijke wijze gebruikten als dat dit hier op het forum veelvuldig wordt gedaan.
Een advies dus om eens iemand kafir te noemen op een positieve wijze


Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:56

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Oew, daar hebben we onze grootste Kafir,....

Van jou komende klinkt dat vast als een compliment



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:56
Aha Eduard, we zullen zien.....


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:57
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Een moslim is iemand die de shahada accepteert (en daarmee de islam) en uitspreekt, een niet moslim is iemand die dat niet doet of de shahada bewust afwijst.


Ik getuig dat er geen god is dan Allah, ik getuig dat Mohammed God's boodschapper is. Ik getuig tevens dat Jezus, Socrates, Zarathustra, Krishna, Siddharta, Lao Tse en velen anderen boodschappers van de Ene zijn.

Dan ben ik dus ook een moslim Malcolm?

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:58
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Aha Eduard, we zullen zien.....


Zeker zullen we dat....... kafir.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:58
Idd Malcolm, bedankt voor de verbetering, 'zuster takbiiir' wordt het dan.

-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:59
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Idd Malcolm, bedankt voor de verbetering, 'zuster takbiiir' wordt het dan.


zuster kafir Takbiir dan wel h�.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:59

Ik reageer zo, omdat ik het gehad heb met jullie. Moge Allah jullie leiden, alleen Allah is degene die dat kan doen. Nogmaals, kafir betekent niets anders dan ongelovige, ben je er niet mee eens dan ben je moslim. Nogmaals, Kimmie en Eduard zijn jullie kafirs of niet, want anders verwelkom ik jullie... als mijn broeder en zuster. PRAISE THE LORD.....



Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:01

Eduard, vanuit jouw oogpunt ben ik een kafir ja----- ik accepteer het, waarom jullie niet...



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:01

Salaam Aleikum,

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.
Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn. Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X


Salaam Aleikum,

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.
Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn. Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Dus nu is het in een keer niet meer zo simpel dan de shadada zeggen (en daar ook achter staan)?

Don't put up your make-up, make your mind up.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Ik reageer zo, omdat ik het gehad heb met jullie. Moge Allah jullie leiden, alleen Allah is degene die dat kan doen. Nogmaals, kafir betekent niets anders dan ongelovige, ben je er niet mee eens dan ben je moslim. Nogmaals, Kimmie en Eduard zijn jullie kafirs of niet, want anders verwelkom ik jullie... als mijn broeder en zuster. PRAISE THE LORD.....

Niemand verplicht je dit te lezen of te beantwoorden.  Ik vind het wel zwak van je dat je na nota bene 10 dagen lidmaatschap en +/- 15 posts zoiets als bovenstaande komt vertellen.  Misschien is het frustratie voor dingen die je zijn aangedaan of tegen je gezegd zijn ofzo, maar werk het dan uit op die personen, niet op ons. 



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:07
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Eduard, vanuit jouw oogpunt ben ik een kafir ja----- ik accepteer het, waarom jullie niet...



Heel simpel omdat ik geen kafir ben en jij wel.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X


Salaam Aleikum,

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.
Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn. Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Dus nu is het in een keer niet meer zo simpel dan de shadada zeggen (en daar ook achter staan)?

Don't put up your make-up, make your mind up.



Salaam Aleikum,

De erkenning van deze profeten is all in the package. Als moslim zou je dat toch moeten weten beste Eduard

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:08
, gaan we zo doen....


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:09
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X


Salaam Aleikum,

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.
Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn. Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Dus nu is het in een keer niet meer zo simpel dan de shadada zeggen (en daar ook achter staan)?

Don't put up your make-up, make your mind up.



Salaam Aleikum,

De erkenning van deze profeten is all in the package. Als moslim zou je dat toch moeten weten beste Eduard

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Van welke profeten beste jongen? Ik erken ken alle profeten. Jij blijkbaar niet. Dus jij bent geen moslim dan blijkbaar.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:10
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

, gaan we zo doen....


Two can play that game..... kafir.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Takbiir


Ik reageer zo, omdat ik het gehad heb met jullie. Moge Allah jullie leiden, alleen Allah is degene die dat kan doen. Nogmaals, kafir betekent niets anders dan ongelovige, ben je er niet mee eens dan ben je moslim. Nogmaals, Kimmie en Eduard zijn jullie kafirs of niet, want anders verwelkom ik jullie... als mijn broeder en zuster. PRAISE THE LORD.....



Niemand verplicht je dit te lezen of te beantwoorden.� Ik vind het wel�zwak van je dat je na nota bene 10 dagen lidmaatschap en +/- 15 posts zoiets als bovenstaande komt vertellen.� Misschien is het frustratie voor dingen die je zijn aangedaan of tegen je gezegd zijn ofzo, maar werk het dan uit op die personen, niet op ons.�



Salaam Aleikum,

Net zo min jij verplicht bent om op haar te reageren of om te lezen wat ze schrijft en vervolgens te reageren..
Dat zou ook als zwaktebod gezien kunnen worden. En dan zouden we kunnen spreken van een frustratie van jouw persoon jegens Takbiir en zijn je woorden eigenlijk daarmee een weerspiegeling van kimmie;)

(wat kan ik toch slap lullen )

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:15
Damn, ze hebben toch wel een beetje gelijk. Als iemand mij voor kafir uitmaakt, word ik ook kwaad en ervaar ik het ook als iets zeer negatiefs. Eduard, ik schrok een beetje toen je mij voor kafir uitmaakte. Ok, jullie hebben mij overgehaald en ik zal jullie vanaf nu betitelen als "niet moslim". En als eduard zichzelf als moslim ziet, dan verwelkom ik hem met open armen .. PRAISE THE LORD


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:16

Salaam Aleikum,

De profeten waar ik op doel staan beschreven Eduard. Indien je vereist dat ik deze allen ga opnoemen dan verwijs ik je naar het mooi technologische vernuft genaamd Google.

De islam op haar beurt erkend een aantal door jouw genoemde "profeten" niet.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:19

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Damn, ze hebben toch wel een beetje gelijk. Als iemand mij voor kafir uitmaakt, word ik ook kwaad en ervaar ik het ook als iets zeer negatiefs. Eduard, ik schrok een beetje toen je mij voor kafir uitmaakte. Ok, jullie hebben mij overgehaald en ik zal jullie vanaf nu betitelen als "niet moslim". En als eduard zichzelf als moslim ziet, dan verwelkom ik hem met open armen .. PRAISE THE LORD



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:20
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt


Uiteraard weet ik dat. Het begrip moslim is noch aan plaats, cultuur of tijd gebonden. Het is het eeuwigdurende verbond van de mens met god. En daar hoeft deze mens geen enkele profeet voor te kennen want dat zijn we in potentie allemaal als kinderen van god.

Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.


Says who or what? Het een of ander door mensen gefabriceerd boekje of zo?

Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn.


Ik ben juist �ber-moslim.

Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....


Nee hoor dat gaat het helemaal niet. Je bewijs is niet meer dan een gefingeeerde stelling die enkel een machtspolitiek doel diende en dient.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:21
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Damn, ze hebben toch wel een beetje gelijk. Als iemand mij voor kafir uitmaakt, word ik ook kwaad en ervaar ik het ook�als iets zeer negatiefs. Eduard, ik schrok een beetje toen je mij voor kafir uitmaakte. Ok, jullie hebben mij overgehaald en ik zal jullie vanaf�nu betitelen als "niet moslim". En als eduard zichzelf als moslim ziet, dan verwelkom ik�hem met open armen .. PRAISE THE LORD




-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:23
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

De islam op haar beurt erkend een aantal door jouw genoemde "profeten" niet.


Je bedoelt dat schriftgeleerden en farizee�rs dat niet doen. Nou en...

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:24

Salaam Aleikum,

Volgens mij 1 van de eerste toegaves tussen moslims en niet moslims in de geschiedenis van islaammail.
Zijn wij hier getuige van een wonder? Of is Takbiir een undercover kafir die ten doel had om deze toegave te doen om zo de gehele kafir discussie ten halte te roepen

was het zeker waard. Zie je nou wel dat ze moslim is Kimmie en Eduard, zo zou een kaffir zich niet gedragen

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:26
Absoluut het gedrag een moslim waardig.

Ik wist het wel...

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Takbiir
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:27
Nou Malcolm, stel aan mij een islamitsche vraag dan als je mij niet gelooft....


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:27
Neeeeeeeee......., geen islam quizz hier.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt


Uiteraard weet ik dat. Het begrip moslim is noch aan plaats, cultuur of tijd gebonden. Het is het eeuwigdurende verbond van de mens met god. En daar hoeft deze mens geen enkele profeet voor te kennen want dat zijn we in potentie allemaal als kinderen van god.

Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.


Says who or what? Het een of ander door mensen gefabriceerd boekje of zo?

Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn.


Ik ben juist �ber-moslim.

Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....


Nee hoor dat gaat het helemaal niet. Je bewijs is niet meer dan een gefingeeerde stelling die enkel een machtspolitiek doel diende en dient.



Salaam Aleikum,

Je laatste opmerking toont eens te meer aan dat je dus onmogelijk moslim zou kunnen zijn
Moslim die overigens beweerd een profeet te zijn in deze tijden is een contradictie.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:30
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Nou Malcolm, stel aan mij een islamitsche vraag dan als je mij niet gelooft....



Salaam Aleikum,

Het was puur als grapje bedoeld beste Takbiir. Mijn verontschuldigingen indien ik je onnodig gekwetst heb, maar zo had ik het totaal niet bedoeld.
Zodra je islaammail een beetje kent, zul je merken dat hier wat vaker conspiracy theories de lucht in vliegen.
En dit was natuurlijk een persiflage daarop.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:30
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Je laatste opmerking toont eens te meer aan dat je dus onmogelijk moslim zou kunnen zijn


Want?

Moslim die overigens beweerd een profeet te zijn in deze tijden is een contradictie.


Want?

Heb je boekjes wijsheid bij de hand waar dat uit blijkt dan?

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:34

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt


Uiteraard weet ik dat. Het begrip moslim is noch aan plaats, cultuur of tijd gebonden. Het is het eeuwigdurende verbond van de mens met god. En daar hoeft deze mens geen enkele profeet voor te kennen want dat zijn we in potentie allemaal als kinderen van god.

Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.


Says who or what? Het een of ander door mensen gefabriceerd boekje of zo?

Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn.


Ik ben juist �ber-moslim.

Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....


Nee hoor dat gaat het helemaal niet. Je bewijs is niet meer dan een gefingeeerde stelling die enkel een machtspolitiek doel diende en dient.



Salaam Aleikum,

Je laatste opmerking toont eens te meer aan dat je dus onmogelijk moslim zou kunnen zijn
Moslim die overigens beweerd een profeet te zijn in deze tijden is een contradictie.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Over de status van bepaalde geleerden zullen de meningen wel blijven verschillen.

Eduard zijn opmerking over mensen die allemaal in zekere zin profeet zijn is - als ik hem goed begrijp - simpelweg een andere interpretatie van het begrip fitra: iedereen heeft toegang tot 'goddelijke' inspiratie in zichzelf. Daar ben ik het mee eens. (Ik kan het ook niet anders geloven.)

 



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:37

Salaam Aleikum,

Zeer zeker.
Ik heb het boekje genaamd:
"Hoe kan ik Eduard ervan overtuigen dat hij zich moet neerleggen bij mijn woorden"
ISBN 9440321234
"Hoe kan ik Eduard mondeling tot zwijgen brengen"
ISBN 9487432211

Uiteindelijk zou ik als concluderend advies willen aanbrengen om de Quran te lezen om tot ontdekking te komen of je redenatie ook daadwerkelijk strookt met de werkelijkheid.


Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:39
Je begrijpt me Martinuzz. Verbazingwekkend goed zelfs. Overal kom ik mensen als jou wel tegen. http://www.lyricsfreak.com/v/vince-gill/144496.html - A sight for sore eyes... Mijn dank.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:41
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Uiteindelijk zou ik als concluderend advies willen aanbrengen om de Quran te lezen om tot ontdekking te komen of je redenatie ook daadwerkelijk strookt met de werkelijkheid.


Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat er redelijk gezien te lezen valt hierover Malcolm (incluis de koran), dat zou jij toch wel moeten weten.

Maar boekenwijsheid haalt het niet bij zelfkennis...

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:43

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Je begrijpt me Martinuzz. Verbazingwekkend goed zelfs. Overal kom ik mensen als jou wel tegen. http://www.lyricsfreak.com/v/vince-gill/144496.html - A sight for sore eyes... Mijn dank.

 Dank je, Eduard!

 



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:19
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Uiteindelijk zou ik als concluderend advies willen aanbrengen om de Quran te lezen om tot ontdekking te komen of je redenatie ook daadwerkelijk strookt met de werkelijkheid.


Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat er redelijk gezien te lezen valt hierover Malcolm (incluis de koran), dat zou jij toch wel moeten weten.

Maar boekenwijsheid haalt het niet bij zelfkennis...



Salaam Aleikum,

Je hebt lezen beste Eduard, maar je hebt dan ook weer LEZEN.
Daarmee niet zeggende dat je het niet goed gelezen hebt, maar begrip van wat je gelezen hebt is vereist om het kennis te kunnen noemen. Er zijn zoveel geleerden te vinden die de Quran bestuderen, en hier jarenlang mee bezig zijn. Daarom zal ik bv nooit pretenderen de Quran gelezen te hebben, pas nadat ik de Quran bestudeerd heb ;)

Overigens heb ik ook de bijbel gelezen. Maar kennis over bepaalde zaken in de bijbel zal ik nooit in pacht hebben aangezien ik sommige dingen niet begrijp of nooit zal kunnen begrijpen

Overigens zou het me dan ook verbazen dat je nog met essentiele vragen blijft zitten over de Islam indien de Quran al gelezen is.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:30
euvrard dat je in profeet Mohammed gelooft betekent niet dat je niet gaat branden


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:53
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Uiteindelijk zou ik als concluderend advies willen aanbrengen om de Quran te lezen om tot ontdekking te komen of je redenatie ook daadwerkelijk strookt met de werkelijkheid.


Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat er redelijk gezien te lezen valt hierover Malcolm (incluis de koran), dat zou jij toch wel moeten weten.

Maar boekenwijsheid haalt het niet bij zelfkennis...



Salaam Aleikum,

Je hebt lezen beste Eduard, maar je hebt dan ook weer LEZEN.
Daarmee niet zeggende dat je het niet goed gelezen hebt, maar begrip van wat je gelezen hebt is vereist om het kennis te kunnen noemen. Er zijn zoveel geleerden te vinden die de Quran bestuderen, en hier jarenlang mee bezig zijn. Daarom zal ik bv nooit pretenderen de Quran gelezen te hebben, pas nadat ik de Quran bestudeerd heb ;)

Overigens heb ik ook de bijbel gelezen. Maar kennis over bepaalde zaken in de bijbel zal ik nooit in pacht hebben aangezien ik sommige dingen niet begrijp of nooit zal kunnen begrijpen

Overigens zou het me dan ook verbazen dat je nog met essentiele vragen blijft zitten over de Islam indien de Quran al gelezen is.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Ik ben bijna veertig jaar met mijn (bewuste) overgave aan god en bestudering van spiritualiteit bezig Malcolm.

Maar goed, daar je inhoudelijk je beweringen niet kan staven lijkt het me duidelijk dat je met lucht geschoten hebt.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:54
In eerste instantie geplaatst door Murat

euvrard dat je in profeet Mohammed gelooft betekent niet dat je niet gaat branden



Ik heb al gebrand mijn beste meisje en brand hier vrolijk mee uit eigen keuze. Alles voor het goede doel.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:58

Salaam Aleikum,

Ik beweer in feite niks eduard, ik stel enkel de vraag in de vorm van een bewering of je alles wel goed begrepen en gelezen had. En of daar studie aan te pas is gekomen.

Een volgende stap zou bijvoorbeeld zijn om eens een discussie aan te gaan met een geleerde of een imam indien dit wel het geval is.

Excuses indien ik een verkeerde conclusie heb getrokken.
Aangezien ook ik 40 jaar niet niks vindt als het gaat om bestudering van spiritualiteit.

En je weet wat ze zeggen, niet geschoten is altijd mis geschoten

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:16
Je beweert best nogal eens wat tussen de regels door Malcolm. Ik doe het liever recht toe, recht aan.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:18

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



(wat kan ik toch slap lullen )

Ik heb de relevante zin laten staan ;-)



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:19

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Damn, ze hebben toch wel een beetje gelijk. Als iemand mij voor kafir uitmaakt, word ik ook kwaad en ervaar ik het ook als iets zeer negatiefs. Eduard, ik schrok een beetje toen je mij voor kafir uitmaakte. Ok, jullie hebben mij overgehaald en ik zal jullie vanaf nu betitelen als "niet moslim". En als eduard zichzelf als moslim ziet, dan verwelkom ik hem met open armen .. PRAISE THE LORD

Thanx!



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 13:47
Nou niet-moslim klopt feitelijk ook niet, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Als je niet verder kan kijken dan ge�nstitutionaliseerde religieuze terminologie heb je formeel gelijk. Maar m.i. doe je de islam (en dan bedoel ik de universele, niet de menselijke ge�nstitutionaliseerde beperkte vorm) en de oemma (idem dito) geen goed mee.

Mensen zaaien fitna en zien het niet. Ze zijn ziende blind en horende doof.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:28
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Je beweert best nogal eens wat tussen de regels door Malcolm. Ik doe het liever recht toe, recht aan.




Salaam Aleikum,

Indien dat zo is Eduard dan is het vanwege het onbegrip. Het tussen de regels door iets bedoelen is namelijk niet iets voor mij. Als ik wat probeer te zeggen en dit soms omslachtig doe, dan gebeurd dat onbewust.
Maar vaak is een discussie met de befaamde Eduard nogal omslachtig en heeft zo�n vaak ook een lange leven te begaan alvorens deze is afgesloten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:33
Maar toch valt niet te ontkennen dat Eduard het meestal wel bij het rechte eind heeft.



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

(wat kan ik toch slap lullen )


Ik heb de relevante zin laten staan ;-)





Salaam Aleikum,

De relevantie van de betreffende zin omvatte niet het gehele stuk waaruit de zin is geknipt.
Alhoewel de relevantie van de zin natuurlijk ook alleen maar voor jou kan gelden.

En met het hier bovenstaande stuk heb ik dus aangetoond dat ik inderdaad soms ongelofelijk slap kan lullen

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:39
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Je beweert best nogal eens wat tussen de regels door Malcolm. Ik doe het liever recht toe, recht aan.


[COLOR=BLUE]

Salaam Aleikum,

Indien dat zo is Eduard dan is het vanwege het onbegrip.


Doe je het weer....

het onbegrip? Welk onbegrip?

Het tussen de regels door iets bedoelen is namelijk niet iets voor mij. Als ik wat probeer te zeggen en dit soms omslachtig doe, dan gebeurd dat onbewust.


Hmm, ik had een intelligentere indruk van je.

Maar vaak is een discussie met de befaamde Eduard nogal omslachtig en heeft zo�n vaak ook een lange leven te begaan alvorens deze is afgesloten.


de befaamde Eduard?



Noemen ze zoiets een vergulde pil? Een red herring? Een easter egg?

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 09:17
kheb nu nog even geen zin om te reageren in deze topic. kvoel me niet zo lekker.

-------------
www.hhugs.org.uk/



Druk de pagina | Sluit venster