Druk de pagina | Sluit venster

moslims op de maan

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: De Heilige Koran
Forum naam: Wetenschappelijke wonderen van de Koran
Forum beschrijving: De Heilige Koran zit vol wonderen die wetenschappers van onze tijd pas zijn achter gekomen. Ook de opbouw en geheimen van de Koran zijn wonderlijk...
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5618
Gedrukt op: 29 maart 2024 om 00:07


Onderwerp: moslims op de maan
Geplaatst door: djinn
Onderwerp: moslims op de maan
Geplaatst op: 05 november 2005 om 06:05
Iedere avond wordt het nieuws gedomineerd door terreur aanslagen van moslims. (85% van de terreur op aarde wordt door moslims begaan). Nu weer een gehandicapte vrouw in Parijs die door verveelde jongeren in brand is gestoken.
Wanneer doen moslims eens iets dat mij wel kan imponeren? Bijvoorbeeld: "een moslim op de maan". Of bijvoorbeeld "moslims vinden een antigriepvaccin tegen H5N1". Of bijvoorbeeld: "moslims onderzoeken de diepzee en maken de eerste film van de reuzeninktvis".
Dat (Franse) moslim jongeren (jongens) werkloos zijn, komt omdat ze te laag zijn opgeleid. Ze doen onvoldoende hun best op school. De ouders zouden de jongens naar boven moeten sturen om hun huiswerk te doen, zodat ze minimaal voor het HBO slagen. De islamitische meisjes toestaan ook met Nederlandse jongens uit te gaan. Eenvoudig werk in Nederland is allang verplaatst naar China, Oost Europa en India. Wie niet gestudeerd heeft, blijft werkloos.
Door al die puberale moslim terreur, missen we op het nieuws het echte nieuws. Japanners landen op een astroide. Vet is niet ongezond. Kool is goed tegen kanker.



Antwoorden:
Geplaatst door: Lailat Oelqader
Geplaatst op: 05 november 2005 om 06:48

A'Oedzoe billah minaa sheitaan ieraziem(djinn) La hawla la quata illa billah!!!

Qul a'oedhu bi rabbinaas

Mailikinaas

ilaahinnaas

min sjarril waswaasil gannaas

Alladhie yuwaswisu fie sudoerinnaas

Minal djinanati wannaas.

 

Qul a'oedhu bi rabbil falaq

min sjarri maa galaq

wa min sjarri ghaasiqin idhaa waqab

Wa min sjarrin naffa thaati fil'uqad

Wa min sjarri haasidin idhaa hasad.

 

Qul huwallaahu ahad

Allaahus samad

Lam yalid wa lam yoelad

wa lam yakul lahoe kufuwan ahad.

 

djin



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 05 november 2005 om 07:03

Lailat Oelqader: hhahha... die is goed

 

Djinn: Net als Armstrong maak ook jij een "reuzenstap" in je eigen wereldje, maar een "muizenstap" in de echte wereld. Jij bent zelf degene die achterloopt op zaken. Moslimwetenschappers hebben eeuwenlang meegewerkt aan ontdekkingen en de vooruitgang van de wetenschap. Niet alleen dat, de hele basis voor de wetenschap komt van moslims. Maar toen ze op de maan arriveerden was het ineens: �wij� en �jullie� geworden.

 

Moslimwetenschappers, schrijvers, dichters, leidersfiguren, historici, journalisten staan te trappelen om de leiding over te nemen in de moslimoemmah, wanneer eenmaal de laatste restjes westerse inmenging en bemoeienissen zijn weggebulldozerd. Dit is ook zo een beetje de filosofie van Sheikh Osama bin Laden.

 

Er zijn duizenden en duizenden wetenschappelijke werken van moslims gepupliceerd en zijn er  ook ontdekkingen en uitvindingen door moslims gedaan. Kom achter die tvscherm vandaan en er zal een nieuwe wereld voor je geopend worden:

 

http://web.mit.edu/invent/iow/limkhanmurphy.html - http://web.mit.edu/invent/iow/limkhanmurphy.html

 

http://web.mit.edu/invent/iow/zaid.html - http://web.mit.edu/invent/iow/zaid.html

 

Voor de grap kijk hier naar:

http://www.kaau.edu.sa/newkaau/engineering.asp - www.kaau.edu.sa/newkaau/engineering.asp

 

En kijk naar het profiel van deze wetenschapper; zijn onderzoeken worden wereldwijd gebruikt:

 

http://engg.kaau.edu.sa/main/HomePage/MeetDean/MeetDean.htm - http://engg.kaau.edu.sa/main/HomePage/MeetDean/MeetDean.htm

 

Hopelijk heb je nu door dat je beschuldigingen niets met het moslim-zijn en de Islam te maken hebben.



Geplaatst door: Lailat Oelqader
Geplaatst op: 05 november 2005 om 08:55

ja djin, a oedzoe billah!!!

kom op met je argumentatie hierop. 1 tip praat niet wanneer je geen kennis bezit over wat je zegt! ONderzoek eerst voor dat je praat zou ik zeggen. De tweede tip is cadeau twee halen 1 betalen.

 



Geplaatst door: djinn
Geplaatst op: 05 november 2005 om 08:56
Heel veel kennis, uitvindingen en puzzels zijn gevonden en bedacht in moslimlanden, dat wist ik. Van tegenwoordige islamitische uitvinders en ontdekkers hoor je maar weinig (bedankt voor de link). Zou graag wat vaker van hun willen horen en zien op tv. Ben het helemaal beu alsmaar die aanslagen en problemen. (en mijn hersenen ontploften zo'n beetje, toen ik hoorde over die in brand gestoken gehandicapte vrouw) Kunnen interessante ontdekkingen niet worden doorgemaild naar de nos en de andere omroepen?


Geplaatst door: Lailat Oelqader
Geplaatst op: 05 november 2005 om 09:09

[QUOTE=djinn]Heel veel kennis, uitvindingen en puzzels zijn gevonden en bedacht in moslimlanden, dat wist ik. Van tegenwoordige islamitische uitvinders en ontdekkers hoor je maar weinig (bedankt voor de link). Zou graag wat vaker van hun willen horen en zien op tv. Ben het helemaal beu alsmaar die aanslagen en problemen. (en mijn hersenen ontploften zo'n beetje, toen ik hoorde over die in brand gestoken gehandicapte vrouw) Kunnen interessante ontdekkingen niet worden doorgemaild naar de nos en de andere omroepen?[/QUOTE] nee de media in europa zijn niet voor de moslims, die wachten alleen tot ze iets negatiefs kunnen publiceren over de moslims snap je? Als je de waarheid wilt weten dan verwijs ik je naar de arabische zenders..of onderzoek de sites die aghie jiyuu je heeft gegeven. Denk je niet dat wij als moslims balen van die alleen negatieve beelden over de moslims, er gebeuren veel goede dingen door de moslims maar dat zal je op de nederlandse media niet zien hoor dan kan je wachten tot dat je een ons weegt. En over dat de moslim kinderen geen goede onderwijs hebben vergis je niet, ga universiteiten langs en kijk hoeveel moslims en moslimas daar zitten.

 



Geplaatst door: oegt_najiha
Geplaatst op: 05 november 2005 om 10:32

blablablablablaaaaaaaaaaaaa

 

tralalalalalalalala

onzin onzin onzin,

gaaa een leven zoeken.. wat een moslim op de maan???????? de maan is iets van Allah en hij is de alwetende wat zich op de maan afspeelt. ik vind die atstou nouten ofso iets maar

 

la hawla quwatta illah billah

moge allah ons beschermen, ons leiden en over ons waken inshallah

AMEEN!!!!



-------------
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 05 november 2005 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

A'Oedzoe billah minaa sheitaan ieraziem(djinn) La hawla la quata illa billah!!!

Qul a'oedhu bi rabbinaas

Mailikinaas

ilaahinnaas

min sjarril waswaasil gannaas

Alladhie yuwaswisu fie sudoerinnaas

Minal djinanati wannaas.

 

Qul a'oedhu bi rabbil falaq

min sjarri maa galaq

wa min sjarri ghaasiqin idhaa waqab

Wa min sjarrin naffa thaati fil'uqad

 

Qul huwallaahu ahad

Allaahus samad

Lam yalid wa lam yoelad

wa lam yakul lahoe kufuwan ahad.

 

djin

  hhhhhhhhh maschallaah  jazakilaahogyran

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: djinn
Geplaatst op: 05 november 2005 om 12:43
Een dagelijks tv-journaal met nieuws van wetenschap, dat lijkt me wel wat.

Ook mooi:

Uitvinding uit 2004 van Maryam Sabooni Asre Hazer kan iets wat asbest kan:
http://www.wipo.int/edocs/prdocs/en/2004/wipo_pr_2004_380.ht ml

Nog een mooie link naar Islam en wetenschap:
http://islam.about.com/library/weekly/aa050600a.htm

Het Burj Al Arab Hotel, erg mooi (en duur):
http://www.answers.com/topic/burj-al-arab

George Luther Simjian uit Turkije, h��l indrukwekkend:
http://de.wikipedia.org/wiki/George_Luther_Simjian

World Solar Challenge, groep uit 2004 van Iran, helaas konden ze niet meedoen.
http://www.persian-gazelle.com/english/main.htm


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 05 november 2005 om 12:50
(85% van de terreur op aarde wordt door moslims begaan)

Deze uitspraak schokt mij. Waar komt deze wijsheid vandaan.


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 05 november 2005 om 14:08
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

A'Oedzoe billah minaa sheitaan ieraziem(djinn) La hawla la quata illa billah!!!

Qul a'oedhu bi rabbinaas

Mailikinaas

ilaahinnaas

min sjarril waswaasil gannaas

Alladhie yuwaswisu fie sudoerinnaas

Minal djinanati wannaas.

 

Qul a'oedhu bi rabbil falaq

min sjarri maa galaq

wa min sjarri ghaasiqin idhaa waqab

Wa min sjarrin naffa thaati fil'uqad

Wa min sjarri haasidin idhaa hasad.

 

Qul huwallaahu ahad

Allaahus samad

Lam yalid wa lam yoelad

wa lam yakul lahoe kufuwan ahad.

 

djin



't Is een maffe topic, ik geef het toe, joh, maar leer eens nederlands.


-------------


Geplaatst door: Lailat Oelqader
Geplaatst op: 05 november 2005 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

A'Oedzoe billah minaa sheitaan ieraziem(djinn) La hawla la quata illa billah!!!

Qul a'oedhu bi rabbinaas

Mailikinaas

ilaahinnaas

min sjarril waswaasil gannaas

Alladhie yuwaswisu fie sudoerinnaas

Minal djinanati wannaas.

 

Qul a'oedhu bi rabbil falaq

min sjarri maa galaq

wa min sjarri ghaasiqin idhaa waqab

Wa min sjarrin naffa thaati fil'uqad

Wa min sjarri haasidin idhaa hasad.

 

Qul huwallaahu ahad

Allaahus samad

Lam yalid wa lam yoelad

wa lam yakul lahoe kufuwan ahad.

 

djin



't Is een maffe topic, ik geef het toe, joh, maar leer eens nederlands. Leer jij eens het arabisch, nederlands ken ik al lezen en schrijven. dag prafher kom met iets beters.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 05 november 2005 om 14:24
hhhhhhhhhhhhhhhhhhh die is echt goed  twarkalaah3alik

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: nak4life
Geplaatst op: 05 november 2005 om 14:26
kom nou, die neppe westerse wetenschappers die vinden alleen maar dingen uit die wij al eeuwen wisten. Zoveel dingen die in de Koran beschreven staan worden nu pas ondekt door de westerse onderzoekers..daar gaan wij onze tijd niet meer aan besteeden.

En moslims naar de maan of in de dieppe zee...ehhh breng Verdonk niet op ideeen he


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 05 november 2005 om 16:03
Tja, Arabisch is een leuke semitische taal, ik ben het wel een beetje machtig, alhoewel ik beter andere semitische talen spreek. Maar hoe dan ook: arabisch is geen voertaal in dit land. Het hoogedele nederlands evenwel wel. Dat lijkt me een vrij zakelijk argument. 

-------------


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 05 november 2005 om 18:19

In eerste instantie geplaatst door nak4life

kom nou, die neppe westerse wetenschappers die vinden alleen maar dingen uit die wij al eeuwen wisten. Zoveel dingen die in de Koran beschreven staan worden nu pas ondekt door de westerse onderzoekers..daar gaan wij onze tijd niet meer aan besteeden.

En moslims naar de maan of in de dieppe zee...ehhh breng Verdonk niet op ideeen he

Is het niet fij dat de koran al alle wetenschap vertelt?

Dan is hetdus makkele=ijk.

Alle Moslimlanden en Moslims moeten zich maar richten op de Koran.

Alle Kafir wetenschappen moeten maar verboden worden voor Moslims.

Alles staat immers al in de Koran.

Dat is voor moslims genoeg. het voorbeeld van Mohamed is voldoende.

Universiteiten moeten maar gelsoten worden voor moslims . Immers het moet toch voorkomen worden dat goede moslims bedorven worden door denkbeelden die door Kafirs bedacht zijn.

Alles is immers al geopenbaard door de profeet.

De Koran is het beste idee van wetenschap/

Dus laat ons voorkomen dat moslims in de verleiding gebracht worden dat er iets kan bestaan dat anders is . Dat er zelfs een wetenschap kan bestaan die bewijst dat mohamed niet is wat men gelooft.

Voorkomen is beter dan genezen dus Moslims weg van de universiteiten.

Het leven hield op na de openbaring van de profeet.

Dus stop maar na Mohamed.

Hij wist alles toch?

ps.

Zou het een goed idee zijn om een soort van reservaat te maken voor moslims?

Zoiets als voorde indianen?

Ik bedoel ongestoord kunnen leven is toch best een groot goed .



Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 06 november 2005 om 05:46
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Tja, Arabisch is een leuke semitische taal, ik ben het wel een beetje machtig, alhoewel ik beter andere semitische talen spreek. Maar hoe dan ook: arabisch is geen voertaal in dit land. Het hoogedele nederlands evenwel wel. Dat lijkt me een vrij zakelijk argument. 
als je er dan zohard mee inzit,der zijn nog genoeg nederlandstalig site's,ga daar dan wat zeiken over de taal. misschien dat je het niet wist maar hetgeen wat oeghti laylatul qadr had getypt waren verzen uit de koran,en normaal gezien zou je moeten weten dat de koran in het arabisch moet worden gereciteerd.

-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: Lailat Oelqader
Geplaatst op: 06 november 2005 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Tja, Arabisch is een leuke semitische taal, ik ben het wel een beetje machtig, alhoewel ik beter andere semitische talen spreek. Maar hoe dan ook: arabisch is geen voertaal in dit land. Het hoogedele nederlands evenwel wel. Dat lijkt me een vrij zakelijk argument. 
als je er dan zohard mee inzit,der zijn nog genoeg nederlandstalig site's,ga daar dan wat zeiken over de taal. misschien dat je het niet wist maar hetgeen wat oeghti laylatul qadr had getypt waren verzen uit de koran,en normaal gezien zou je moeten weten dat de koran in het arabisch moet worden gereciteerd.
Sallem alleikoum aghie, weet je wat het probleem is van pfarrer? Dat hij overal op moet reageren en daardoor krijg je vaak dat hij niet eens meer weet waar die het over heeft.Heel vaak is het beter om zulke mensen te negeren, want door die aandacht blijven ze juist reageren. Wat zouden ze moeten doen als er geen islam site is want hier krijgen ze de aandacht die ze nodig hebben. Snap je?


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 06 november 2005 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Tja, Arabisch is een leuke semitische taal, ik ben het wel een beetje machtig, alhoewel ik beter andere semitische talen spreek. Maar hoe dan ook: arabisch is geen voertaal in dit land. Het hoogedele nederlands evenwel wel. Dat lijkt me een vrij zakelijk argument. 
als je er dan zohard mee inzit,der zijn nog genoeg nederlandstalig site's,ga daar dan wat zeiken over de taal. misschien dat je het niet wist maar hetgeen wat oeghti laylatul qadr had getypt waren verzen uit de koran,en normaal gezien zou je moeten weten dat de koran in het arabisch moet worden gereciteerd.


Zat nederlandse sites. Maar niet op al die sites wordt over de Islam nagedacht en gediscussieerd, slimpie. En wat betreft: wat recitaties betreft uit de islam: natuurlijk wist ik dat (een opvallend verschil met Christendom: God komt daarin naar je toe in je eigen taal: grieks, nederlands, fries, arabisch, chinees: God laat zich kennen in al die talen). Maar goed dat is niet de issue.

Overigens zie ik hier ook dat er op deze site, die een site VOOR IEDEREEN WIL ZIJN, tenminste dat zegt de portal, in het Nederlands uit de koran wordt geciteerd, dus zo consequent wordt het niet door iedereen gehanteerd. Lijkt me ook begrijpelijk: wil je elkaar bereiken moet je toch dezelfde taal spreken.


-------------


Geplaatst door: djinn
Geplaatst op: 06 november 2005 om 06:30
3abd Arra7maan : De uitspraak: "85% van de terreur op aarde wordt door moslims begaan", komt uit een artikel van zeker meer dan ��n jaar geleden uit het nrc, dat een overzicht gaf over terreuraanslagen verspreid over de wereld. Kan dit artikel niet meer terugvinden, en kan geen verwijzing vinden op het internet dat dezelfde statistiek geeft.
Ben de topic begonnen vanuit een emotie, �n vanuit een verlangen: dagelijks wetenschapsnieuws op tv, ook de kennis die uit moslim landen komt en de mensheid ten goede komt.


Geplaatst door: Najia
Geplaatst op: 27 november 2005 om 13:43

Salaam,

Sorry maar ik moet enorm lachen over de manier waarop julie  kritiek naar elkaar uiten.

Groet najia

 



Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 01 december 2005 om 11:16
In eerste instantie geplaatst door jiyuu


Moslimwetenschappers hebben eeuwenlang meegewerkt aan ontdekkingen en de vooruitgang van de wetenschap.
Hahahaha. De totale leugen. Buiten wiskunde zijn jullie niet verder gekomen.

Maar misschien dat je je verhaal kunt onderbouwen met *argumenten*, in plaats van blind iets te roepen?

Maak je leugen eens waar, LOL.
Wat is de moslimbijdrage aan de zwaartekrachttheorie? Quantum mechanica? Moslims in Fermilab? Hebben moslims ook een aandeel gehad in de relativiteitstheorie? De evolutietheorie?

Nee. Moslims lopen al 1000 jaar 1000 jaar achter op de rest van de wereld. Iets wat die islamitische theocratieen iedere dag laten zien. Bittere armoede en onwetendheid, vandaar dat ze allemaal hierheen komen.
Niet alleen dat, de hele basis voor de wetenschap komt van moslims.
Muahahahahahahaha!

Daar is Galileo Galilei verantwoordelijk voor hoor, en geen moslim die niet naar school is geweest.
Maar toen ze op de maan arriveerden was het ineens: �wij� en �jullie� geworden.

 

Moslimwetenschappers, schrijvers, dichters, leidersfiguren, historici, journalisten staan te trappelen om de leiding over te nemen in de moslimoemmah,

Hahahahahaha.
wanneer eenmaal de laatste restjes westerse inmenging en bemoeienissen zijn weggebulldozerd. Dit is ook zo een beetje de filosofie van Sheikh Osama bin Laden.
Oh ja, en nog steeds dat ideetje dat de islaaaaam de wereld gaat beheersen he? LOL, de  waanzin.

Er zijn duizenden en duizenden wetenschappelijke werken van moslims gepupliceerd en

Ga toch weg man. Alle wetenschap komt uit Europa of Amerika of Aziatische landen. Niet uit landen waar vrouwen niet naar school mogen.


Op het wereldpodium doen jullie er totaal niet toe. Hoeveel moslim nobel prijs winnaar zijn er? LOLLLLL.


En diep van binnen weet je ook dat moslims er niet toe doen op het wereldtoneel, en de hele wereld haat jullie en jullie geloof binnen een eeuw.



Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 01 december 2005 om 11:25
In eerste instantie geplaatst door jiyuu


 

http://web.mit.edu/invent/iow/limkhanmurphy.html -

Een Aziaat, een Amerikaan en dan 1 Pakistaan in iets redelijk onbenulligs? Is dat het beste wat je te bieden hebt? Haha.


Overigens is MIT een AMERIKAANS (dus, van de duivel) instituut, en behoort het zeker niet tot de besten in haar soort. Indrukwekkend zeg. Not. LOL.



 

http://web.mit.edu/invent/iow/zaid.html -  



LOL. Een Palestijn die wegvluchte uit een moslim milieu, een AMERIKAANSE opleiding heeft gehad, (weggeplukt door de UNITED STATES Education Foundation, uit ISRAEL, en tot zijn grote VREUGDE staatsburger van de grote satan geworden in 1987) nu een AMERIKAANSE ATHEIST is (natuurlijk, want dit is een man met 'n hoge intelligentie, en die gelooft niet in de Koran) en nu *1* keer een internet artikeltje scoort? Wat zet je jezelf toch voor schut met zo'n argumentatie. Niet te geloven zeg. LOL.



Voor de grap kijk hier naar:

http://www.kaau.edu.sa/newkaau/engineering.asp -


Inderdaad, heel grappig


LOL, en DIT is je argumentatie voor "de wetenschap drijft op moslims?"


Hahahaha!!




Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 01 december 2005 om 11:30
Hee, jiyuuuu?

Hoeveel moslim nobel prijs winnaars (niet geneutraliseerd tot staatburger van de grote satan of een andere westerse democratie) in natuurkunde, scheikunde of andere exacte wetenschap? LOL

Was Einstein n moslim? Gould? Galileo? Newton? Hubble? Bade? Is Hawking een moslim? Greene? Thorne? Feynmann? Dawkins? Susskind? Was Darwin een moslim? Was Maxwell een moslim? Was Heisenberg een moslim? Was Bohr een moslim?

Nee he? Wat jammer toch dat jullie wetenschappelijk gezien ook al niet meetellen. Saddam zat als 'n rat in een hol, terwijl Bush tomahawks live vanachter zijn bureau bij Saddam naar binnen zag vliegen.

Over technologische en economische suprematie gesproken. En er is ook geeneen straaljager neergehaald. Over betere technologie en meer kennis gesproken..... Meer wetenschap, meer geld, meer vrijheid, overal beter in.


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 01 december 2005 om 12:24
ik heb zo te zien een stille aanbidder op het forum bijgekregen ... hiep hoi ... je denkt toch niet dat ik de (vroeger) seculiere Sadam hier ga zitten verdedigen. Het enige positieve wat ik hier over hem zou kunnen zegggen, is dat blijkt dat hij tot nu toe een man van zijn woord is gebleken, tenminste sprak hij wel altijd de waarheid. Dat kun je van jou idolen niet echt zeggen. heh!?


Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 01 december 2005 om 12:29
Wie is mijn idool dan volgens jou? Ennuh... over die Saddam. Zei hij niet dat hij de ongelovigen zou verslaan? Terwijl hij binnen 3 weken onder de voet werd gelopen terwijl 2/3e van die Amerikaanse divisie nog gewoon op zee dobberde?

En hoeveel nobelprijs winnaars komen er nou uit het Midden Oosten? Alleen die met een opleiding uit het Midden Oosten tellen he?

Of ga je nu claimen dat String Theory en M-Theory ook moslim produkties zijn? En dat de Large Hadron Collider niet op de Zwitsers-Franse grens ligt, maar op de grens van Jordanie en Irak?


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 01 december 2005 om 12:40

Wetenschap is altijd een opeenvolging en een doorlopend leerproces, de basis voor de Islamitische wetenschap was de Griekse en de basis voor de wetenschap zoals we die nu kennen komt van Moslims. Zonder de moslims zou de wetenschappelijke revolutie onmogelijk zijn geweest en zouden we misschien een andere koers hebben gevaren.

 

 

 



Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 01 december 2005 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Wetenschap is altijd een opeenvolging en een doorlopend leerproces, de basis voor de Islamitische wetenschap was de Griekse en de basis voor de wetenschap zoals we die nu kennen komt van Moslims. Zonder de moslims zou de wetenschappelijke revolutie onmogelijk zijn geweest en zouden we misschien een andere koers hebben gevaren.

Wat een onzin zeg. Europa heeft vrijwel nooit iets te maken gehad met jullie cultuur. Alleen oorlog, totaal geen invloed. Europa had z'n eigen god al. De terreur die de christelijke kerk duizend jaar over Europa heeft uitgestort, is enkel en alleen gebroken door Galileo Galilei.

Toen begon de macht van de kerk af te brokkelen. De kerk die alle wetenschap had bestempeld tot 'demonisch', moest haar grip op de wetenschap steeds meer prijsgeven.

En door Galilei's werk is uiteindelijk de Scientific Method ontstaan.

Moslims hebben totaal niets aan dit proces of de accumulatie van westerse wetenschap bijgedragen. Quantum Fysica, Snaar Theorie, ART, SRT, Evolutie Theorie, Electromagnetisme, Atoomtheorie, het is allemaal buiten de moslims omgegaan. De invloed van de islam in Europa rond 1600 en daarna is zoals nu nhil.

Geen enkele moderne natuurkundige theorie is verkregen door moslim wetenschappers. Overigens is ook wiskunde op andere plaatsen op de wereld onafhankelijk van moslims ontstaan. Het is slechts het arabische getallenstelsel dat wereldwijd invloed heeft gekregen. Nou dat is alles.

PS: De grote satan naar  Titan,  Japan  naar  Hayabusa, China wil voor 2017 op de Maan geland zijn, Amerika wil terug voor 2018.... waar zijn de moslim sondes? Allemaal geheim? Vallen jullie raketten naar beneden? Of.... zijn er ook al geen moslim ruimte missies??



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 01 december 2005 om 17:56

Streven jullie maar naar de maan..titan en weet ik veel wat...Wij streven naar de tevredenheid van ALLAH.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Abd van Allah
Geplaatst op: 02 december 2005 om 00:22
JUIST


Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 02 december 2005 om 03:01
Als dat jullie prioriteit is, prima.

Maar kom dan niet met het waanzinnige statement dat moslims een grote vinger in de pap hebben in de moderne wetenschap. Geen nobelprijswinnaars, geen staatsstructuur die omvangrijke belangrijke wetenschap ondersteunt, geen ruimtesondes, geen belangrijke nieuwe theorieeen in extreme natuurkunde uit het Midden Oosten, kortom: 0,0 bijdrage.

Dat jullie een onzichtbare entiteit, waar er 20.000 van zijn bedacht op de wereld, van Asuralimnunna tot Zeus en van Zaratrusta tot Azag-Toth, belangrijker vinden dan andere werelden verkennen en uitzoeken waar het leven en het universum echt vandaan komen, is tekenend. Het Midden Oosten van vandaag de dag lijkt op Europa in de 14e eeuw.

En reken maar dat de ongelovigen VOOR 2050 met een formule komen die het GEHELE UNIVERSUM beschrijft. Unification of Quantum Mechanics and General Relativity shall be ours! We will win. En dat vind ik persoonlijk honderden miljoenen malen belangrijker dan een religie zonder een nanogram bewijs. Ongelovigen hebben al atomen zichtbaar gemaakt, melkwegstelsels op 13.000.000.000 lichtjaar afstand, ontwikkelen nieuwe medicijnen en behandelingsmethoden, schieten 2 protonen met 299.792 km/s per seconde precies tegen elkaar in een 27 km lange ondergrondse tunnel om subatomaire explosies te onderzoeken, de ongelovigen hebben al 20 jaar een ruimtesonde BUITEN het zonnestelsel (Pioneer 10, en later ook Voyager 1 en 2), etc, etc, etc.

Wat heeft religie voor levensverbetering gebracht eigenlijk? Behalve het bekende doekje voor het bloeden voor mensen die bang zijn voor de dood? Religie werkt alleen maar contra-produktief, zoals je op deze site kunt lezen over dat verdomde christendom in Europa in de Middeleeuwen:

www.jesusneverexisted.com/winter.html

En, is er in het Midden Oosten uberhaupt een peer-reviewed scientific mag? Zoals Scientific American, New Scientist, Nature of Cell? Vast ook al niet. Ik heb zo het idee dat die intolerante theocratieen dat nieteens toestaan.


Moslims zijn niet aanwezig in westerse wetenschap, en gezien de enorme vooruitgang van de laatste decennia, hebben we jullie ook niet nodig. De nieuwe generatie 'Smart Bombs' van Uncle Sam worden nog veel gekker dan wat ze nu hebben laten zien. We zijn bezig met ionen motoren en zonneschermen, nieuwe typen van interstellaire aandrijving. Het gehele menselijke genoom is in kaart gebracht, er hangen ruimtetelescopen, etc, etc, het houdt domweg niet op.

De grootste macht is wetenschap. Beter 1 Bradley dan 100 ongetrainde fanatiekelingen op brommertjes met benzine bommen. Beter 1 atoomonderzeeer dan 400 moslim bootjes. Beter 1 F-22A dan 30 verouderde, door Rusland afgedankte, verroeste moslim-MiG-29's. Dat hebben we ook gezien toen Saddam, de neo-Nebukadnezar, de grote moslim leider, door 1/3 van een Amerikaanse divisie binnen 3 weken onder de voet werd gelopen en als een rat uit een hol werd gevist, terwijl Bush gewoon ging golfen. Waarom heeft Allah Saddam de overwinning niet gegeven? Saddam wordt geexecuteerd. Zijn 'leger' weggevaagd.

De grote satan heeft genoeg bootjes voor jullie kusten liggen, waar jullie totaal geen benul van hebben, terwijl AL die bootjes stuk voor stuk de macht hebben het hele Midden Oosten binnen een uur in een radioactief moeras te veranderen.

United States Los Angeles Class Nuclear Submarines. "A whole lotta menace"


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 december 2005 om 04:55

Beste Shade,

Ik ben het met je eens dat de wetenschap in het Westen op een veel hoger nivo ligt dan het Midden Oosten. (Veel wetenschappers zijn gevlucht uit islamitische landen, o.a. omdat ze door islamisten werden bedreigd)

Ik vind dat wetenschap niet zonder 'geloof' (lees ethiek) kan. Ik denk dat een goede verhouding tussen wetenschap en geloof essentieel kan zijn voor de mensheid. Niet als tegenpool, maar als aanvulling.

groet,

PPPP

 



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 02 december 2005 om 11:48
In eerste instantie geplaatst door shade

Als dat jullie prioriteit is, prima.

Maar kom dan niet met het waanzinnige statement dat moslims een grote vinger in de pap hebben in de moderne wetenschap. Geen nobelprijswinnaars, geen staatsstructuur die omvangrijke belangrijke wetenschap ondersteunt, geen ruimtesondes, geen belangrijke nieuwe theorieeen in extreme natuurkunde uit het Midden Oosten, kortom: 0,0 bijdrage.

Dat jullie een onzichtbare entiteit, waar er 20.000 van zijn bedacht op de wereld, van Asuralimnunna tot Zeus en van Zaratrusta tot Azag-Toth, belangrijker vinden dan andere werelden verkennen en uitzoeken waar het leven en het universum echt vandaan komen, is tekenend. Het Midden Oosten van vandaag de dag lijkt op Europa in de 14e eeuw.

En reken maar dat de ongelovigen VOOR 2050 met een formule komen die het GEHELE UNIVERSUM beschrijft. Unification of Quantum Mechanics and General Relativity shall be ours! We will win. En dat vind ik persoonlijk honderden miljoenen malen belangrijker dan een religie zonder een nanogram bewijs. Ongelovigen hebben al atomen zichtbaar gemaakt, melkwegstelsels op 13.000.000.000 lichtjaar afstand, ontwikkelen nieuwe medicijnen en behandelingsmethoden, schieten 2 protonen met 299.792 km/s per seconde precies tegen elkaar in een 27 km lange ondergrondse tunnel om subatomaire explosies te onderzoeken, de ongelovigen hebben al 20 jaar een ruimtesonde BUITEN het zonnestelsel (Pioneer 10, en later ook Voyager 1 en 2), etc, etc, etc.

Wat heeft religie voor levensverbetering gebracht eigenlijk? Behalve het bekende doekje voor het bloeden voor mensen die bang zijn voor de dood? Religie werkt alleen maar contra-produktief, zoals je op deze site kunt lezen over dat verdomde christendom in Europa in de Middeleeuwen:

www.jesusneverexisted.com/winter.html

En, is er in het Midden Oosten uberhaupt een peer-reviewed scientific mag? Zoals Scientific American, New Scientist, Nature of Cell? Vast ook al niet. Ik heb zo het idee dat die intolerante theocratieen dat nieteens toestaan.


Moslims zijn niet aanwezig in westerse wetenschap, en gezien de enorme vooruitgang van de laatste decennia, hebben we jullie ook niet nodig. De nieuwe generatie 'Smart Bombs' van Uncle Sam worden nog veel gekker dan wat ze nu hebben laten zien. We zijn bezig met ionen motoren en zonneschermen, nieuwe typen van interstellaire aandrijving. Het gehele menselijke genoom is in kaart gebracht, er hangen ruimtetelescopen, etc, etc, het houdt domweg niet op.

De grootste macht is wetenschap. Beter 1 Bradley dan 100 ongetrainde fanatiekelingen op brommertjes met benzine bommen. Beter 1 atoomonderzeeer dan 400 moslim bootjes. Beter 1 F-22A dan 30 verouderde, door Rusland afgedankte, verroeste moslim-MiG-29's. Dat hebben we ook gezien toen Saddam, de neo-Nebukadnezar, de grote moslim leider, door 1/3 van een Amerikaanse divisie binnen 3 weken onder de voet werd gelopen en als een rat uit een hol werd gevist, terwijl Bush gewoon ging golfen. Waarom heeft Allah Saddam de overwinning niet gegeven? Saddam wordt geexecuteerd. Zijn 'leger' weggevaagd.

De grote satan heeft genoeg bootjes voor jullie kusten liggen, waar jullie totaal geen benul van hebben, terwijl AL die bootjes stuk voor stuk de macht hebben het hele Midden Oosten binnen een uur in een radioactief moeras te veranderen.

United States Los Angeles Class Nuclear Submarines. "A whole lotta menace"trots


Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 03 december 2005 om 01:48
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste Shade,

Ik ben het met je eens dat de wetenschap in het Westen op een veel hoger nivo ligt dan het Midden Oosten. (Veel wetenschappers zijn gevlucht uit islamitische landen, o.a. omdat ze door islamisten werden bedreigd)

Is dat zo? Het bedreigen van wetenschappers was ook in de Middeleeuwen in Europa heel gewoon. Wat nu een National Science Center is, moest vroeger ondergronds toen de paus Europa afperste en de goot insleepte. Galileo werd ook bijna geexecuteerd omdat hij zei dat de Aarde om de Zon draaide, ipv andersom, en dat de Aarde niet vaststond op pilaren.  Dat was natuurlijk heresy voor de 'onbetwistbare' waarheid van de kerk. ("Zeggen dat de Aarde om de Zon draait, is een even grote blunder als zeggen dat Jezus niet uit een maagd is geboren" - aldus kardinaal Roberto Bellarmine tijdens het Galileo proces ) Het is dus niet moeilijk om te geloven dat dat nu in het Midden Oosten gebeurd.
Ik vind dat wetenschap niet zonder 'geloof' (lees ethiek) kan. Ik denk dat een goede verhouding tussen wetenschap en geloof essentieel kan zijn voor de mensheid. Niet als tegenpool, maar als aanvulling.
Dat gaat natuurlijk niet he? Feiten laten zich niet een beetje buigen om een aanvulling op een of ander heilig boek te worden.

Vandaar waarschijnlijk ook dat het Vaticaan de Evolutie theorie accepteert? Ze hebben daar waarschijnlijk ook zo onderhand wel in de gaten dat die kinderachtige dogma's als 'God pakt grond en maakt man', 'God pakt rib en maakt vrouw' niet meer kan?

Overigens is er pas een 'strijd' tussen wetenschap en religie als reli-waanzinnigen moedwillig leugens gaan verspreiden over de wetenschap, en deze in een slecht daglicht proberen te stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan die creationisme circussen in Amerika (Kent Hovind, Duane Gish (om de grootste idioten meteen te noemen) en answersingenesis.org) Er is ook moslim creationisme, dat al even leugenachtig en dom is.

Als een priester gewoon textbrij uit zijn heilige boek brabbelt, is er geen wetenschapper of atheist die erover valt.

Dat negeren we gewoon. Pas als er moedwillige leugens aan te pas komen, zoals dat afgrijselijke stukje plagiaat in '20 vragen over de evolutie theorie' op dit forum is er een klein probleempje.

En een fusie tussen religie en wetenschap is onmogelijk. Religie's komen met dogma-verhaaltjes, ala de ooievaar die kinderen brengt, zonder een nanogram bewijs, met hersenspoeling dat je het maar gewoon moet geloven en vooral niet zelf na moet denken, terwijl de wetenschap met verklaringen komt aan de hand van natuurwetten, die tot in het oneindige getest zijn.

"In science, we reject or accept evidence that can be independantly tested and reproduced, we don't believe"

Religie begint ook met een conclusie -> Mijn god bestaat.
Wetenschap eindigt met een conclusie -> Er is nooit een god nodig voor wat we om ons heen zien.

Het is dus in alles een totale tegenpool.


Ik sta er versteld van hoeveel mensen nog steeds een religie NODIG hebben anno 2005. Beseffen waar je echt vandaan komt, wat the true nature of the universe is, wat de miljarden jaren lange geschiedenis van de Aarde is... is duizenden malen interessanter, groter, magischer en indrukwekkender dan welk religieus werk dan ook, dat mensen kinderlijke verhaaltjes voorschotelt dat ze tevoorschijn getoverd zijn door een vader die tussen de sterren zit ofzo. Dat is gewoon een belediging voor je eigen intellect natuurlijk.

Upon blind faith they place reliance, what we need more of is science.


En Murat, waarom zou ik trots zijn op de marine van een ander land? Of ben ik in 'het algemeen trots' volgens jou? Dat was alleen maar om te laten zien dat het westen veel meer militaire macht heeft dan alle moslim landen bij elkaar. En ook China is niet pro-islam. Daar wonen ook 1.300.000.000 mensen. India, idem dito. 1.100.000.000 mensen. Misschien werkt het een beetje ontnuchterend?

Ik ben helemaal niet trots op militaire kracht. Zonde van het geld allemaal. Kunnen we beter nooit meer ruzie maken en dat geld steken in landbouw in derde wereldlanden, onderzoek naar ziektebestrijdingen, scholen bouwen, wetenschap bedrijven, etc.

Een verenigde mensheid kan 10x meer dan wat we tot nu toe hebben laten zien.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 07 december 2005 om 06:55

Beste Shade,

Je hebt me niet kunnen overtuigen. Je stelt geloof( wederom, lees ethiek) en wetenschap op 1 lijn.

Je geeft terecht een aantal voorbeelden waar het Christendom ongelooflijk de mist is ingegaan. (De islam lijkt nu met een inhaalslag bezig te zijn)

Je gaat echter voorbij aan samenlevingen waar getracht is geloof volledig te verbannen. Als voorbeelden noem ik de Sovjet Unie, Cambodja onder Pol Pot. Was de mens daar beter af?

Niet een geloof is direkt verantwoordelijk voor misdaden. Mijn overtuiging is dat misdaden inherent zijn aan het mens-zijn. Geloof kan hooguit als goedkeuring voor wantoestanden worden misbruikt.

Het probleem van de mens is dat ze zichzelf niet de maat kan nemen. We hebben een "hoger wezen" nodig als uitgangspunt van ons (ethisch) handelen. .

Zonder, zouden we als wezen in de woestijn verkeren.

 



Geplaatst door: mujaheed_ila
Geplaatst op: 07 december 2005 om 06:57

salam alaikoem,

nu we het toch over de maan hebben, kennen jullie het verhaal van de Amerikaan al. Hij hoorde iets op de maan, maar wist niet wat het was, eenmaal op aarde gekomen ging zijn leven verder. Tot 10 jaar later hij naar mekka ging en hij hetzelfde geluid hoorde, hij werd meteen moslim.

Ik heb nog geen betrouwbare bron gevonden, maar zal mijn best doen.

wasalamoe alaikoem



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 07 december 2005 om 07:18

Ik heb Amerikanen nooit vertrouwd.

 



Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 20 december 2005 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Niet een geloof is direkt verantwoordelijk voor misdaden.
De Azteken werden anders stelselmatig vernietigd met de zegen en aansporing van de kerk. En dat is maar het topje van de ijsberg. Wil je een complete lijst, van jaar tot jaar? En ik weet zeker dat je over de Islam ook zulke lijsten op internet kunt vinden.

Verder is het geloof 'alleen maar' de beste reden om oorlog te voeren.
Mijn overtuiging is dat misdaden inherent zijn aan het mens-zijn.
Dat is waar. Maar religie geeft de grootste reden als je de geschiedenis bekijkt.  Of denk je soms ook dat atheisten een vliegtuig jatten en zelfmoord te plegen? Atheisten doen zoiets doms niet, die krijg je geen luchtkasteel met rivieren van wijn en 51 super maagden in het hoofd gepraat.

Die laten dat vliegtuig staan en gaan in de kroeg voetbal kijken. Veel intelligenter.

Of dat in de toekomst mensen die die de zwaartekracht theorie 'niet in hun leven accepteren', ook gegrild worden terwijl mensen formules opzeggen?

Zelfs Gandhi wist dat de reli medemens veel weerzinwekkender daden kan doen en ook met regelmaat doet dan zijn niet religieuze medemens. Zijn er ook al aanslagen van atheisten geweest op iedereen die in een god gelooft?


En was niet 80% van de oorlogen in het verleden om een religie?
Geloof kan hooguit als goedkeuring voor wantoestanden worden misbruikt.
Nee, als katalysator. En als een ontsteking. Kijk maar naar de talloze destructies die nieuwe godsdiensten met zich meebrachten in oorlogen die om een idee, en god, gingen?

En een atheistische oorlog gaat tenminste nog om geld, of hulpbronnen, iets reeels, iets dat echt bestaat. Ipv een onzichtbaar iets waar er 20.000 van zijn.

Een reli oorlog om domme wensvolle ideetjes. En waarom ze oorlog voeren? Misschien omdat ze allebei geen poot hebben om op te staan? Geen enkel raakvlak met de alledaagse werkelijkheid.

Oorlog om een idee. Toppunt van misbruik van intelligentie.
Het probleem van de mens is dat ze zichzelf niet de maat kan nemen. We hebben een "hoger wezen" nodig als uitgangspunt van ons (ethisch) handelen. .
Idd. Dat is waarschijnlijk vroeger een belangrijke survival trait geweest, vandaar dat deze genen zo wijd verspreid zijn.

Vandaar ook dat volwassen mensen in verhalen geloven die ze anders weg zouden lachen.



Overigens ben ik gelukkig niet in het bezit van 'ik heb een god nodig'-genen.

-------------
ijtihad


Geplaatst door: sister
Geplaatst op: 20 december 2005 om 14:45
kom nou, die neppe westerse wetenschappers die vinden alleen maar dingen uit die wij al eeuwen wisten. Zoveel dingen die in de Koran beschreven staan worden nu pas ondekt door de westerse onderzoekers..daar gaan wij onze tijd niet meer aan besteeden.

En moslims naar de maan of in de dieppe zee...ehhh breng Verdonk niet op ideeen he


hahahaahah die vind ik echt zooooooooooo goed dat ik hiet van me stoel af val hahahahaahahahhahahahaha laat het verdonk niet weten hahahaha,

maar over dat van Zoveel dingen die in de Koran beschreven staan worden nu pas ondekt door de westerse onderzoekers..daar gaan wij onze tijd niet meer aan besteeden.

die is dus echt zo goedddddddd''' en het is echt zo'' hahah kussies ....sister


Geplaatst door: shade
Geplaatst op: 20 december 2005 om 22:45
In eerste instantie geplaatst door sister

kom nou, die neppe westerse wetenschappers die vinden alleen maar dingen uit die wij al eeuwen wisten.
Ach nee toch, de zoveelste stupide herhaling. Herhaling maakt het niet waar hoor. De zoveelste herhaling oogst gewoon het zoveelste lachsalvo.

Waar staan precies de formules voor String Theory in de Koran? En waar staan de beschrijvingen van electromagnetisme? De snelheid van het licht? De ART en SRT? Materie en antimaterie? Sterke en zwakke nucleaire kracht? Desoxyribonucleinezuur? Etc, etc, etc.

"De engel die na 40 dagen bij het embryo komt om vorm te geven", dat is volgens moslims embryogenese. Oh, wat een wetenschap toch in die Koran. Onbegrijpelijk dat we miljarden dollars weggooien aan onderzoek, Mohammed wist het allemaal al.


Nou goed, pak je Koran en geef ons de Quantum Zwaartekracht formules dan!!!  Daar zijn we al decennia naar op zoek. Laat de Kracht van de Koran aan de wereld zien!

Ipv dat zielige achteraf gelul zoals 'hee, embroygenese, 40 dagen, Koran, mohammed, embryo, 40 dagen, vorm, engel.... Heee! Mohammed zegt wat en ineens zegt ie zomaar totaal iets offtopics over... embryogenese!


ROFLLLL  dan zit je verstand echt in je kont.

Maar ja, dat is ook te zien in de wereld. Waar leven ze nog in de Middeleeuwen? Juist, in het Midden Oosten.

Maar wat wil je ook? 1.200.000.000 mensen die gehersenspoeld zijn dat de ultime wetenschap van een geitenhoeder komt die nooit n dag op school heeft gezeten en met n 9-jarig meisje trouwde....
Zoveel dingen die in de Koran beschreven staan worden nu pas ondekt door de westerse onderzoekers..
Schiet toch op zeg. Vandaar dat de Koran gebruikt wordt bij experimenten bij Fermilab ofzo?

Dat gebrabbel van een geitenhoeder is volstrekt irrationeel, gestolen, onlogisch en onbruikbaar.
daar gaan wij onze tijd niet meer aan besteeden.
Nee, we sturen liever sondes naar Mars en bouwen liever Large Hadron Colliders.

Insallah gillen en prut boekjes lezen laten we over aan nomaden in grotten.
En moslims naar de maan of in de dieppe zee...ehhh breng Verdonk niet op ideeen he
En hoe gastvrij zijn die moslimlanden precies? Hoeveel vluchtelingen nemen jullie op?

Vast geen een. Jullie hebben daar geen geld voor he?
hahahaahah die vind ik echt zooooooooooo goed dat ik hiet van me stoel af val hahahahaahahahhahahahaha laat het verdonk niet weten hahahaha,
Get a brain, sistah. <plonk!>


-------------
ijtihad


Geplaatst door: ABTT
Geplaatst op: 21 december 2005 om 19:22

In eerste instantie geplaatst door djinn

Nu weer een gehandicapte vrouw in Parijs die door verveelde jongeren in brand is gestoken.

 

en nadien bleek het dat het een gekke vrouw is die leugens vertelde...



Geplaatst door: ABTT
Geplaatst op: 21 december 2005 om 19:58

In eerste instantie geplaatst door shade

Als dat jullie prioriteit is, prima.

Maar kom dan niet met het waanzinnige statement dat moslims een grote vinger in de pap hebben in de moderne wetenschap... kortom: 0,0 bijdrage.

...

En reken maar dat de ongelovigen VOOR 2050 met een formule komen die het GEHELE UNIVERSUM beschrijft. Unification of Quantum Mechanics and General Relativity shall be ours! We will win. En dat vind ik persoonlijk honderden miljoenen malen belangrijker dan een religie zonder een nanogram bewijs. Ongelovigen hebben al atomen zichtbaar gemaakt, melkwegstelsels op 13.000.000.000 lichtjaar afstand, ontwikkelen nieuwe medicijnen en behandelingsmethoden, schieten 2 protonen met 299.792 km/s per seconde precies tegen elkaar in een 27 km lange ondergrondse tunnel om subatomaire explosies te onderzoeken, de ongelovigen hebben al 20 jaar een ruimtesonde BUITEN het zonnestelsel (Pioneer 10, en later ook Voyager 1 en 2), etc, etc, etc.


Wat heeft religie voor levensverbetering gebracht eigenlijk?

De Islam is in een tijd gekomen waar chaos heerste, ik wil hier best op ingaan maar insha allah dat de moslims dit al weten. Ya allah, kinderen werden levend begraven. Slaven waren er in overvloed. De vrouw mocht zomaar toestemming geven aan een wildvreemde man om haar zwanger te maken omdat haar man dat niet kon. Schaars gekleed,... (je zou denken dat de tijd terug keert: kinderen vermoord, kleding,...)

En, is er in het Midden Oosten uberhaupt een peer-reviewed scientific mag? Zoals Scientific American, New Scientist, Nature of Cell? Vast ook al niet. Ik heb zo het idee dat die intolerante theocratieen dat nieteens toestaan.

Moslims zijn niet aanwezig in westerse wetenschap, en gezien de enorme vooruitgang van de laatste decennia, hebben we jullie ook niet nodig. De nieuwe generatie 'Smart Bombs' van Uncle Sam worden nog veel gekker dan wat ze nu hebben laten zien. We zijn bezig met ionen motoren en zonneschermen, nieuwe typen van interstellaire aandrijving. Het gehele menselijke genoom is in kaart gebracht, er hangen ruimtetelescopen, etc, etc, het houdt domweg niet op.

We (de gehele mensheid) zit in de hoogste top die technologie kan ontwikkelen. Verwacht maar niet teveel de laatste tijd hiervan: MP3's, Portable DVD players, chips, spionagesatellieten,... je kunt het maar opnoemen.

De grootste macht is wetenschap. Beter 1 Bradley dan 100 ongetrainde fanatiekelingen op brommertjes met benzine bommen. Beter 1 atoomonderzeeer dan 400 moslim bootjes. Beter 1 F-22A dan 30 verouderde, door Rusland afgedankte, verroeste moslim-MiG-29's. Dat hebben we ook gezien toen Saddam, de neo-Nebukadnezar, de grote moslim leider, door 1/3 van een Amerikaanse divisie binnen 3 weken onder de voet werd gelopen en als een rat uit een hol werd gevist, terwijl Bush gewoon ging golfen. Waarom heeft Allah Saddam de overwinning niet gegeven? Saddam wordt geexecuteerd. Zijn 'leger' weggevaagd.

ik weet zelf hier niet genoeg over om zelf over te oordelen over SH. Wat ik wel weet is dat het land Irak nu momenteel nog altijd in oorlog is. Bvb. ��n ding: wist je dat Irak de meest gestructureerde en beste scholen had van de midden oosten? (Nu schrik je wel, h�). En, tjah, nu daar alles platgebombardeerd is door F16 en bommenwerpers, moet je niet afkomen met dat SH in 3 weken of minder van zijn "troon" werd afgestoten, met geld in een put gevonden werd, en dat hij niet door de macht van allah (s.t.) geholpen werd. Hierbij een tekstje die een geleerde ooit zei (ja, een geleerde)

***************************************************************

Waarom onze du�aas niet worden verhoord

Ibn Rajab al-Hanbali

Van Khushoo� fis-Salaah

Ibraheem Ibn Adham - moge Allaah genadig met hem zijn � een derde eeuwse geleerde, een leraar en een compagnon van Sufyaan ath-Thawree, was gevraagd over de uitspraak van Allaah � de meest Grootste:

�En jullie Heer zei: �Roept Mij aan, Ik zal jullie verhoren...� [Qur�an 40:60]

�We smeken en we worden niet verhoord.�


Dus zei hij tot hun:


�Je kent Allaah, Maar toch gehoorzaam je Hem niet,

Je reciteert de Qor�aan, Maar toch handel je er niet naar,

Je kent de Shaitaan (Duivel), Maar toch ben je het met hem eens,

Je verklaart je liefde voor het Paradijs, Maar toch handel je er niet naar om het te bereiken,

Je verklaart je angst voor het Vuur, Maar toch voorkom je jezelf niet van zonden,

Je zegt  �Zeker de dood is waar�, Maar toch heb je je er niet op voorbereidt,

Je attendeert anderen wel op hun fouten, Maar toch kijk je niet naar je eigen fouten,

Je eet van hetgene waar Allaah jou van heeft voorzien, Maar toch dank je Hem er niet voor,

Je begraaft je dood, Maar toch neem je er geen les uit.�

 

Vertaald door: Oem Qataadah

Bron: As-Sahwah.com

************************************************************ **

Deze stukje van de Geleerde is de beste optie die ik naar voren kan schuiven in de richting van SH. De mensen die de moed hebben om tegen de Amerikaanse bezetting te keren. De echte strijders zijn nu nog bezig, geloof me maar, dat weet je best.

De grote satan heeft genoeg bootjes voor jullie kusten liggen, waar jullie totaal geen benul van hebben, terwijl AL die bootjes stuk voor stuk de macht hebben het hele Midden Oosten binnen een uur in een radioactief moeras te veranderen.

Assalam wa alaykoum,

beste, toen je met die ionen begon wist ik wel waarover je het had. Ik zou je eigenlijk persoonlijk voor de weggelaten stukken half en half gelijk geven, maar laat ik effe terug op die ionen komen, met die ondergrondse tunnels. Het bleek later dat die miljarden dollar tunnel niet effectief was om een geheimzinnige virtuele poort te cre�ren in de "driedimensionale" Universum. Ik heb dus ook gezien dat ze opnieuw een nieuwe, "betere", duurdere en langere tunnel bouwen (weer ondergronds) om weer die geheimzinnige poort te openen, die door 2 kleine atomen gecre�erd wordt die in tegengestelde richting tegen elkaar opbotsen. Mocht je het niet weten naar waar ik jouw op wil wijzen: Mochten moslims zoveel geld in een nutteloos experiment steken (ja, ik noem het nutteloos) zouden moslims dan nog wel moslims zijn? Ik weet zeker dat je dit niet verstaat, maar elke moslim die dit leest weet wel wat ik hiermee bedoel, insha allah.

Verder wou ik zeggen, rood is mijn antwoord op die van jouw en die vetgedrukte is puur woorden die een ongelovige zou uitspreken, dus meer heb ik hierbij niets te zeggen.

ma3a salam



Geplaatst door: ABTT
Geplaatst op: 21 december 2005 om 20:14

hahaha, ik was dees topic terug aant lezen, en masha allah, ik kom een boek tegen die over een canadese doctor gaat. Hij vond iets in de koran (ik zal het insha allah hier allemaal neertijpen morgen): namelijk embryologie. En overmorgen ofzo (lah 3lam) stond er in de krant op de voorpagina in het engels: "Geheime oude boek bevat mysterieuze waarheden" of iets in die aard. Het bleek dat het boek de Koran is.

Mashaa allah, ik zal het insha allah hier neertijpen, ik ga deze link al bij favorieten zetten.

Wa alaykoum assalam.



Geplaatst door: Sunni_Side_Up
Geplaatst op: 04 januari 2006 om 15:34

Wat een onwetenschappelijk gebekvecht.

Nog 1 zo'n sectie en dan geef ik op om de hedendaagse islam wetenschappelijk te vinden.

Wat is er trouwens veel veranderd sinds Daniel aan het hof werkte, en als grootste van alle wijze mannen uit die tijd, inderdaad samenwerkte aan echte waarheid.

Uit jaloezie moest hij dat trouwens bijna met de dood bekopen.....maar gelukkig was God hem nabij om hem te beschermen tegen een horde ''kleinere wetenschappers'' waaronder zelfs leugenaars.

Groeten

Sunni_Side_Up

 

 



Geplaatst door: ABTT
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 19:59

De wonderbaarlijke Qor'aan

door Gary Miller

 

[.....]Ik had de eer om dr. Keith Moore te mogen interviewen voor een TV presentatie en we spraken een lange tijd over dit onderwerp; het werd aangetoond door dia's enzovoorts. Hij vertelde dat sommige dingen die de Qor'aan over de groei van het menselijk wezen vermeldt tot voor 30 jaar geleden niet bekend waren. In werkelijkheid zei hij dat ��nonderwerp in het bijzonder, de beschrijving in de Qor'aan van het menselijk wezen als een "bloedzuiger-achtige klont" (3alaqah) in ��n stadia, nieuw voor hem was. Hij zei: "Ik had daar nooit eerder aan gedacht"

Hij ging naar de zo�logische afdeling en vroeg om een foto van een bloedzuiger. Toen hij er achter kwam dat hij precies op de menselijke embryo leek besloot hij beide foto's in ��n van zijn leerboeken op te nemen. Dr. Moore schreef tevens een boek over klinische embryologie en toen hij deze informatie in Toronto presenteerde zorgde het voor een flinke oposchudding door heel Canada. Het stond op de voorpagina's van sommige kranten in Canada en sommige koppen waren vrij grappig. ��n kop luidde bijvoorbeeld: "VERRASSENDE ONTDEKKING GEDAAN IN OUD BOEK!"!

Uit dit voorbeeld blijkt duidelijk dat de mensen niet goed begrijpen waar het allemaal omo gaat. In werkelijkheid vroeg een journalist dr. Moore: "Denkt u dat de Arabieren misschien wisten van deze dingen; de beschrijving van de embryo, zijn verschijning en hoe hij verandert en groeit? Zij waren wellicht geen wetenschappers maar misschien hebben ze zelf enige grove ontledingen verricht; mensen opengesneden en deze dingen onderzocht?"

De professor maakte hem meteen duidelijk dat hij (de journalist) iets zeer belangrijks over het hoofd had gezien; alle dia's van de embryo die getoond en in de film geprojecteerd waren, kwamen van foto's die genomen waren door een microschoop. Hij zei: "Het doet er niet toe of iemand veertien eeuwen geleden geprobeerd heeft om embryologie te ontdekken. Hij zou niet in staat zijn geweest om het te kunnen zien!". Alle beschrijvingen in de qor'aan over de verschijning van de embryo zijn op dit moment nog te klein om met het blote oog gezien te kunne worden; daarvoor heeft men een microscoop nodig om het te kunnen zien. [.....]

 

ma3a salam



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 13:06

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Tja, Arabisch is een leuke semitische taal, ik ben het wel een beetje machtig, alhoewel ik beter andere semitische talen spreek. Maar hoe dan ook: arabisch is geen voertaal in dit land. Het hoogedele nederlands evenwel wel. Dat lijkt me een vrij zakelijk argument. 
als je er dan zohard mee inzit,der zijn nog genoeg nederlandstalig site's,ga daar dan wat zeiken over de taal. misschien dat je het niet wist maar hetgeen wat oeghti laylatul qadr had getypt waren verzen uit de koran,en normaal gezien zou je moeten weten dat de koran in het arabisch moet worden gereciteerd.
Sallem alleikoum aghie, weet je wat het probleem is van pfarrer? Dat hij overal op moet reageren en daardoor krijg je vaak dat hij niet eens meer weet waar die het over heeft.Heel vaak is het beter om zulke mensen te negeren, want door die aandacht blijven ze juist reageren. Wat zouden ze moeten doen als er geen islam site is want hier krijgen ze de aandacht die ze nodig hebben. Snap je?

 helemaal mee eens



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 06 maart 2006 om 05:13
Shade:
Je profileert jezelf hierboven op een uiterst hovaardige wijze naar gelovige mensen toe, als een materialistisch ongeleid projectiel, trots op resultaten waarvan je waarschijnlijk niet eens de ontwikkelingsgang kent, laat staan de implicaties. Wat dat laatste betreft kan ik je ter lezing o.a. aanbevelen:
DESCARTES`DROOM, Een wiskundige visie op de wereld, Uitg. Contact, Amsterdam 1988, ISBN 90-254-6734-2.
Maar je mag hier ook best een wetenschappelijk onderbouwd expos� geven over - bijvoorbeeld - de Unificatietheorie, compleet met formules, als bewijs van jouw overweldigende grootheid.
Groeten,
                                                 ALZUKAR


______________
ZIJN of HEBBEN






Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 06 maart 2006 om 12:15

aaah maak je niet druk om shade,laat hem maar paranoia worden van zijn eigen leugens en domme praat.



-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: nichan
Geplaatst op: 06 oktober 2006 om 09:30

Ocharme Shade,ik heb medelijden met u.Iemand die denkt dat hij alles weet maar hij weet niks.

Zoek eens tegenstrijdigheden tussen de islam en de wetenschap

en begin niet over de evolutietheorie want ik heb daarover al les gehad en er is daar weinig geloofwaardig van.Het is gewoon raden en bewijzen dat het juist is , maar die bewijzen kloppen gwoon niet.Die theorie moet je ook ��geloven��.

Hoe wel de meeste moslims weten dat de eerste mens er anders uitzag dan nu ,een mens blijft een mens.

Shade wil zeker leven zoals het vee; eten,drinken en sterven zonder na te denken over het leven en dan doet hij alsof hij zo slim is.

Denk eens na over het leven en geef eens een bewijs dat iets kan ontstaan zonder een maker, zomaar van zichzelf.Je moet gewoon al leren hoe gestructureerd een cel is en je gaat geloven in de maker daarvan,Allah.Vroeger dachten de wetenschappers dat het gewoon een zakje was met alles daarin,of niet.

Zo is het, wetenschappers maken fouten en uit fouten leren we bij.Zoek eens fouten in de koran.Allah maakt geen fouten.Een boek van eeuwen geleden.

 Je denkt ook dat de mens bijna alles weet.We weten niets.Een wetenschapper is nooit zeker dat wat hij zegt juist is .Maar hij zegt het is waarschijnlijk juist.Hoeveel keer al bleken bepaalde conclusies gans verkeerd.De evolutie theorie is verkeerd.Hoeveel eeuwen bestaat kanker al, hebben ze een medicijn gevonden?Er komen gewoon nieuwe ziektes bij en bij .

En bovendien ,er zijn ik weet niet hoeveel geniale wetenschappers die geloven in God.

Ah ja de vraag waarom heeft Allah saddam de overwinning niet gegeven laat gewoon zien dat je er gewoon niks van kent.

Voor je discussieert begin eerst wat islamitische boeken te lezen.Of tijdschriften,dat lees je veel merk ik op.

 

Dan ga je weten dat Allah niet de overwinning geeft aan iemand die zomaar mensen vermoordt , die niet regeert volgens de islam.

En lees eens ook een paar boeken over de tijd van de kaliefen,over een echt islamitisch land vol met WETENSCHAPPERS.

 

 



Geplaatst door: nichan
Geplaatst op: 08 oktober 2006 om 23:15

En ah ja , als volgens jou de islam een stomme godsdient is , hoe komt het dat het de snelst groeiende godsdienst is.

 



Geplaatst door: Ytteb
Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 10:40
Wat ik eruit begrijp is dat Shade niet zegt dat de Islam een stomme godsdienst is... maar dat mensen die geloven dom zijn....       Verder spreekt er weinig respect uit zijn/haar reakties........

-------------
Generaliseren is de werkelijkheid vervormen. Ik open mij voor het unieke van elke situatie


Geplaatst door: Rasoul
Geplaatst op: 06 november 2006 om 09:30

In eerste instantie geplaatst door djinn

Heel veel kennis, uitvindingen en puzzels zijn gevonden en bedacht in moslimlanden, dat wist ik. Van tegenwoordige islamitische uitvinders en ontdekkers hoor je maar weinig (bedankt voor de link). Zou graag wat vaker van hun willen horen en zien op tv. Ben het helemaal beu alsmaar die aanslagen en problemen. (en mijn hersenen ontploften zo'n beetje, toen ik hoorde over die in brand gestoken gehandicapte vrouw) Kunnen interessante ontdekkingen niet worden doorgemaild naar de nos en de andere omroepen?

Tip: Het lijkt mij beter dat je volgend keer je beklag op bij de NOS/CNN/Al Jazeera doet en niet hier.

Een chinees spreekwoord luidt:Het is beter ��n kaars aan te steken dan over de duisternis te klagen.

Groetjes



-------------
Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.


Geplaatst door: Rasoul
Geplaatst op: 06 november 2006 om 09:36
[QUOTE=mujaheed_ila]

salam alaikoem,

nu we het toch over de maan hebben, kennen jullie het verhaal van de Amerikaan al. Hij hoorde iets op de maan, maar wist niet wat het was, eenmaal op aarde gekomen ging zijn leven verder. Tot 10 jaar later hij naar mekka ging en hij hetzelfde geluid hoorde, hij werd meteen moslim.

Ik heb nog geen betrouwbare bron gevonden, maar zal mijn best doen.

wasalamoe alaikoem

Wa alaykum salaam,

Een tip beste broeder: Geen uitspraken doen totdat je weet of de bron betrouwbaar is.

Salaamu alaykum

 



-------------
Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.



Druk de pagina | Sluit venster