Druk de pagina | Sluit venster

Wahshi zijn Verhaal....

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam Poezie
Forum naam: Verhalen met moraal
Forum beschrijving: Verzameling van verhalen die een sterke moraal hebben, bespreek het moraal ervan..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=8294
Gedrukt op: 19 april 2024 om 01:56


Onderwerp: Wahshi zijn Verhaal....
Geplaatst door: gelovige_slaaf1
Onderwerp: Wahshi zijn Verhaal....
Geplaatst op: 26 juni 2007 om 14:41
Hadith Bukhari
Volume 5, Boek 59 nummer 399:

Overgeleverd door Jafar bin 'Amr bin Umaiya:

Ik ging erop uit met 'Ubaidullah bin 'Adi Al-Khaiyar. Toen we aankwamen in Hims (een dorp in Syri�). Zei 'Ubaidullah bin 'Adi tegen mij, "Wil je misschien Wahshi ontmoeten zodat we hem kunnen vragen over de moord op Hamza?" Ik antwoordde, "Ja." Wahshi woonde in Hims. Wij informeerde over hem en iemand zei tegen ons, "Daar is hij in de schaduw van zijn paleis, alsof hij een volle waterzak is." Dus liepen we naar hem toe, en toen we dichtbij hem waren, groeten wij hem en hij groette ons terug. 'Ubaidullah droeg zijn tulband en Wahshi kon alleen zijn ogen en voeten zien. 'Ubaidullah zei, "O Wahshi! Herken jij mij?" Wahshi keek naar hem en zei toen, "Nee, Bij Allah! Maar ik weet dat 'Adi bin Al-Khiyar een vrouw huwde genaamd Um Qital, de dochter van Abu Al-Is, en zij kreeg een kind van hem in Mekka, en ik zocht naar een vroedvrouw voor het kind.(een keer) toen ik het kind droeg in bijzijn van zijn moeder en toen overhandigde ik de baby aan haar, en jouw voeten lijken op de baby zijn voeten." Toen liet hij zijn (bedekte) gezicht zien en zei tegen Wahshi, "Wil je ons het verhaal vertellen van de moord op Hamza? Wahshi antwoordde, "ja, Hamzah vermoorde Tuaima bin 'Adi bin Al-Khaiyar bij Badr (de slag van Badr) toen zei mijn Meester, Jubair bin Mut'im tegen mij, "Als je Hamza vermoord als wraak op
mijn oom, dan zal jij vrij worden gelaten." Toen de mensen erop uit gingen voor (de slag van Uhud in het jaar van 'Ainain. ('Ainain is een berg dicht bij de berg Uhud, en tussen 'Ainain en Uhud is een vallei)

Ik ging erop uit met de mensen voor de strijd. Toen het leger zich richtte op het gevecht, kwam Siba' naar voren en zei, 'is er iemand (moslim) die (durft) het accepteert om mij uit te dagen voor een gevecht?"
Hamza bin 'Abdul Muttalib kwam naar voren en zei, 'O Siba'. O Ibn Um Anmar, degene die besnijdenissen uitvoert bij andere vrouwen! Daag jij Allah en zijn boodschapper uit? Hamza begon hem aan te vallen en dode hem, en veroorzaakte dat hij niet bestond zoals gisteren het verleden is. Ik verstopte mezelf achter een steen en toen hij (Hamza) dichtbij me was, gooide ik een speer naar hem, dat door de navel streek (umbilicus) ging en uit de achterkant (buttocks) weer uit kwam, waardoor hij stierf.
Toen alle mensen terug gingen naar Mekka, ging ik ook terug met hun. Ik verbleef in Mekka totdat de Islam zich erin verspreide. Toen ging ik naar Taif, en de mensen van Taif zonden hun boodschappers naar de boodschapper van Allah. Mij werd verteld dat de Profeet de boodschappers (van Taif) geen kwaad (pijn) deed. Dus ging ik met ze mee totdat ik bij de boodschapper van Allah kwam. Toen hij me zag zei hij, "ben jij Wahshi?" ik zei, "ja." Hij zei, "Was jij degene die Hamza heeft vermoord?" Ik antwoordde, "Wat er is gebeurd is hetgeen wat er aan jou verteld is.' Hij zei, "Kan jij jouw gezicht verbergen voor mij?" Dus ik ging weg en toen de boodschapper van Allah overleed, en Musailamah Al-Kadhdhab (claimde dat hij een profeet was) te voorschijn kwam. Zei ik, "Ik zal naar Musailamah gaan zodat ik hem kan vermoorden, als genoegdoening voor het vermoorden van Hamza. Dus ik ging erop uit met de mensen (om te strijden tegen Musailamah en zijn volgelingen) en toen vonden de bekende gebeurtenissen plaats wat betreft deze slag. Opeens zag ik een man (Musailamah) staan dicht bij een opening van een muur. Hij zag er uit als een as gekleurde kameel en zijn haar was helemaal los (wild). Toen gooide ik mijn speer naar hem, en die ging dwars door zijn borstkas en door zijn schouders heen, en toen kwam een Ansari man die viel hem aan en onthoofde hem met een zwaard. 'Abdullah bin 'Umar zei, "Een slavin boven op het dak van een huis zei, "Alas! De leider van de gelovigen (Musailamah) is vermoord door een zwarte slaaf."



-------------
"De Goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen"
sdek allh al3adiem.



Druk de pagina | Sluit venster