Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenboodschap aan alle niet moslim forumleden

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Onderwerp: boodschap aan alle niet moslim forumleden
    Geplaatst op: 29 december 2003 om 16:02

In eerste instantie geplaatst door Rania

selaam allemaal

Wel ik zit met het volgende.Ik ben alhamdulilah een moslimah maar jammer genoeg is mijn imaan niet altijd even sterk.
Vooral de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik echt slecht bezig ben en ik besef het zelf ook weet je.
Probeer er iets aan te doen maar zodra er weer iets fout gaat dan maak ik steeds dezelfde fouten.
Roep tegen mijn moeder,ben niet eerlijk tov anderen,praat over anderen ,denk vooral veel aan me zelf.

Ik ben ook gestopt met het verrichten van mijn salaat en voel me er zeker niet goed bij.Het lijkt alsof ik boos ben op de hele wereld.Ik heb nooit gesproken over haat maar ik gebruik het woord telkens meer.
Ik vraag Allah om hulp maar weet dat ik er zelf ook aan moet werken.

Ik moet me verdiepen in ons geloof en daar kracht uit halen om mezelf weer te vinden.Ik moet meer weten over ons geloof en geschiedenis om mijn imaan weer op te bouwen.


salaam Rania,

het is jammer te horen dat je imaam verzwakt is, inshallah zal allah je helpen om hem te  versterken. Je moet realiseren dat het De Shaitan is die je afleid van de shalat, je stem laat verheffen tegen je moeder etc. dus elke keer wanneer je iets voelt opkomen waarvan je denkt dat het niet correct is volgens de islam, moet je rutig ademhalen en je best doen in te houden, JUSIT hetgene doen dat Shatan niet wil.

inshallah zal allah je leiden op het rechte pad

Salaam

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Rania Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 11:07
selaam allemaal

Wel ik zit met het volgende.Ik ben alhamdulilah een moslimah maar jammer genoeg is mijn imaan niet altijd even sterk.
Vooral de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik echt slecht bezig ben en ik besef het zelf ook weet je.
Probeer er iets aan te doen maar zodra er weer iets fout gaat dan maak ik steeds dezelfde fouten.
Roep tegen mijn moeder,ben niet eerlijk tov anderen,praat over anderen ,denk vooral veel aan me zelf.

Ik ben ook gestopt met het verrichten van mijn salaat en voel me er zeker niet goed bij.Het lijkt alsof ik boos ben op de hele wereld.Ik heb nooit gesproken over haat maar ik gebruik het woord telkens meer.
Ik vraag Allah om hulp maar weet dat ik er zelf ook aan moet werken.

Ik moet me verdiepen in ons geloof en daar kracht uit halen om mezelf weer te vinden.Ik moet meer weten over ons geloof en geschiedenis om mijn imaan weer op te bouwen.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 23:15

 

Vrede zij met u allen

Vincent,je zegt dat je in God gelooft en dat is al heel goed.

Maar Vincent denk je dat God deze wereld en jouzelf zomaar voor niets heeft gechapen? Denk je dat het leven op aarde geen doel heeft.En dat we allemaal geen verantwoording moeten afleggen voor onze daden.Of zal de moordenaar die 100den moorden onbestraft op aarde heeft gepleegd het zelfde lot hebben als iemand die veel goede dadan verricht heeft? Denk je dat God dit zal toestaan?

Nee, de waarheid is dat de Almachtige (swt) deze wereld met rechtvaardigheid heeft geschapen en dat de moordenaar zal boeten voor zijn wreedheden maar ook dat de moslim zal beloond worden voor zijn goede daden .

Om o.a. de mens te laten weten wat goed en slecht is heeft Allah (swt) boodschappers gestuurd die het ons moeten verkondigen.De laatste boodschapper is de profeet Mohamed (vrede zij met hem).Deze man heeft ons verteld dat hij de boodschapper van God is .Hiervoor heeft hij duidelijke bewijzen getoond.Hij heeft ons ook de woorden van God ,de Koran gebracht. Als je vincent ,deze Koran op een objectieve manier bestudeert ,kom je inscha 'Allah zelf tot de conclusie dat de Islam de religie is die we moeten volgen om onszelf voor de hel te behoeden.

Verder zeg je Vincent,dat je gelooft in de wetenschap.Ook op dit vlak is de Koran het bewijs dat het de woorden bevat van de Almachtige(swt).

Ik verwijs je naar de site: www.harunyahya.com ,meer bepaald de film ;Miracales of the Quran .In deze film worden enkele wonderen van de Quran toegelicht.

Assalam'oelaikoem

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 22:47

Beste Abu,

Mijn religieuze beleving is als volgt.

Ik geloof in God, maar niet in profeten of boeken. De wereld om mij heen is voldoende 'bewijs' voor Zijn bestaan. Ik heb daarbij geen behoefte aan aardse rituelen om mijn geloof te belijden, noch aan aardse symbolen. Voor mij telt alleen de wetenschap, dat God er is. God staat voor mij voor liefde voor alles wat Hij geschapen heeft, zonder uitzonderingen. Alleen God kan over onze medemens oordelen, het is niet nodig dat wij dat in Zijn plaats doen.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2003 om 18:37
mashAllah, mooi gezegd broeder!
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2003 om 18:02

bismillaahi rahmani rahiem,

Beste niet-moslim forumlid, ik zou je graag bij deze willen uitnodigen Allah, schepper van de hemelen en aarde, te leren kennen. Hij is het die de mensen heeft geschapen en zich kenbaar heeft gemaakt door middel van profeten. Een andere god zul je niet vinden.

Verder wil ik je uitnodigen de laatste der profeten, Mohammad vrede zij met hem, te accepteren. Het is deze ongeletterde profeet die Allah heeft uitverkoren om zijn boodschap naar de mensen te brengen. het is een man waar je geheid verliefd op zult worden als je zn levensloop leest. Hij was vriendelijk en aardig voor alles en iedereen (zelfs bomen en planten). Het meest hield hij van vrouwen en kinderen. Zelfs zijn grootste vijanden die hem en zijn volgelingen vervolgden en barbaars martelden wenste hij het goede toe. Zo is het bekend dat hij zelfs de moordenaar van zijn dochter vergaf en altijd vriendelijk was voor zijn buren.

Hij riep de mannen altijd op goed en zacht te zijn voor vrouwen. Islam is de meest vreedzame religie op aarde en het doden van onschuldige zielen is niet toegestaan. Deze man is het waard om als profeet geaccepteerd te worden. Immers, hij is het die het gelijkheidsbeginsel invoerde:

De Arabier is niet meer waard dan een niet-Arabier (vroeger was het een eer Arabier te zijn) en hij zei: Alle mensen zijn gelijk als de tanden van een kam. het criterium om te stijgen is dus niet afkomst of ras of kleur maar.. het verrichten van goede daden zoals voor de wees zorgen en vriendelijkheid jegens ouders, buren en ja zelfs dieren.

en hij is het die met het beginsel van vrijheid van religie is gekomen: in de koran staat: er is geen dwang in de religie en als Allah wou dan geloofde iedereen op aarde.

En hij is het die met de (islamitische) democratie kwam (mabda e assjoera) Zelfs als profeet vroeg hij vaak advies aan zijn metgezellen. en de leider van de moslims moet gekozen worden zodat de eed afgelgd kan worden. Niet degene met het meeste geld wordt verkozen (verkiezingscampagnes) maar de meest oprechte en capabele.

Zo voerde hij tig dingen in die voor zijn tijd ongekend waren zoals:

een antislavernijpolitiek voeren,

goed zorgen voor gevangenen,

sociale uitkeringen voor behoeftigen (uitgewerkt door Omar ibn khattab) iedere arme had recht om geld te pakken van een fonds genaamd bayt almuslimeen.

en ga zo maar door (ik moet naar huis anders was ik wel door gegaan)

Islam is een hele rijke beschaving die soms niet goed wordt overgebracht en vertegenwoordigd. Daarom vraag ik jullie deze zeer bijzondere man te accepteren als profeet gezonden door Allah heer der werelden en dan pas zullen jullie begrijpen waarom we zoveel van deze religie houden. Sta open voor de islam en zie het effect.

mocht er iemand interesse hebben in islam, iedereen is bereid jullie te helpen.

met vriendelijke groet

Abu Ibrahim 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.