| Schrijver |
|
alzukar Senior Member

Lid geworden: 07 november 2005 Geslacht: man Locatie: Nederland Berichten: 2337
Status is Offline
|
| Geplaatst op: 27 januari 2010 om 00:26 | IP Genoteerd
|
|
|
De Islaam zit in de laatste fase van haar bestaan, getuige het gebrek aan ontwikkeling, spiritualiteit en inhoud. Het is een buitenkant geworden, een vernis zoals veel christelijke geloven verworden zijn.
Ooit kende de Islaam een bloeiende tijd, met wetenschappers. schrijvers, ontdekkers etc., maar die is voorbij. Men maakt zich alleen nog druk over geloof op zich, de zielloze uitbreiding ervan, de dode letter van de Koran, het uiterlijk van man en vrouw.
Deze verstarring, verkalking, het krampachtig vasthouden aan uiterlijkheden in plaats van diepgang en vredelievende spiritualiteit, zijn de overbekende tekenen van het einde van een tijdperk.
Bron: de Volkskrant, 7 mei 2008.
Advies: lees bovenstaande vooral niet en ga rustig verder op je "zelfverkozen" gelukzalige weg. Tot de TIJD je zal confronteren met de harde werkelijkheid.
Groet, Alzukar
__________________ Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
moslima 82 Senior Member

Lid geworden: 27 juli 2006 Geslacht: vrouw Berichten: 920
Status is Offline
|
| Geplaatst op: 27 januari 2010 om 21:36 | IP Genoteerd
|
|
|
wat een onzin zeg,
dat hopen ze alleen maar...
De eerste aflevering van 'In Godsnaam', de nieuwe reportagereeks van journaliste Annemie Struyf zorgde al meteen voor heel wat beroering. Daarin werd gefocust op een organisatie die Vlaamse meisjes helpt te bekeren tot moslimma's.
Volgens Al Minara, een organisatie van bekeerde moslims, kiezen elke dag drie Vlaamse meisjes voor de islam, wat neer komt op meer dan duizend per jaar. Een van de spilfiguren binnen die organisatie blijkt Nordine Taouil (foto) te zijn, de Imam die in de spotlights kwam te staan tijdens de heisa over het hoofddoekenverbod op school.
Struyf kreeg een inkijk in de organisatie, maar toen ze doorvroeg op de Saudische geldschieter van de organisatie werd haar kordaat gevraagd om de filmcamera op te bergen.
De uitzending zorgde ook voor een gerechtelijk actie. De stad Gent heropent een onderzoek naar een moslimman die in de uitzending toegaf dat hij loog over zijn identiteit om zo te kunnen trouwen met een Vlaams meisje. Vermoed wordt dat het gaat om een schijnhuwelijk.
Bron: Gazet van Antwerpen
__________________ Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
|
| Terug naar boven |
|
| |
Abu Afak Groupie

Lid geworden: 28 november 2009 Geslacht: vrouw Locatie: Belgie Berichten: 365
Status is Offline
|
| Geplaatst op: 28 januari 2010 om 06:50 | IP Genoteerd
|
|
|
Als relatief jonge godsdienst verkeert de islam in de puberale fase; volwassenheid zal nog enige eeuwen van schade en schade op zich laten wachten.
__________________ Qur'an:8:12 "I shall terrorize the infidels. So wound their bodies and incapacitate them because they oppose Allah and His Apostle."
|
| Terug naar boven |
|
| |
moslima 82 Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 29 januari 2010 om 15:37 | IP Genoteerd
|
|
|
HET EINDE VAN DE KATHOLIEKEN
ZO KAN JE DE TOPIC BETER NOEMEN:p
UTRECHT - De leegloop van de kerken zal nog zeker tot 2020 voortduren.
Daarna zal het aantal gelovigen stabiliseren. Dan is nog slechts 10 procent van de Nededers praktiserend katholiek. De ontkerkelijking betekent dat er dit decennium nog 1000 kerkgebouwen moeten worden afgestoten, waarvan 400 katholieke kerken.
Dat stelt aartsbisschop Wim Eijk, de leider van de katholieke kerk in Nederland, morgen in een exclusief interview met De Telegraaf. De aartsbisschop zegt daarin dat de 'overbodige' kerkgebouwen in ieder geval niet als moskee kunnen worden gebruikt
.
Bron: Telegraaf
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 31 januari 2010 om 12:41 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag moslima 82,
Een paar jaar geleden alweer schreef ik op dit forum de volgende zin: "Een goede Moslim en een goede Christen lijken op elkaar als twee druppels water".Misschien kunnen we een keer samen discussiëren over de vraag wat wordt verstaan onder een "goed mens". Los van religie.
Groet, je vriend Alzukar
__________________ Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
moslima 82 Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 31 januari 2010 om 15:57 | IP Genoteerd
|
|
|
inderdaad zouden we kunnen doen
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Lid geworden: 15 februari 2010 Geslacht: man Berichten: 46
Status is Offline
|
| Geplaatst op: 17 februari 2010 om 09:30 | IP Genoteerd
|
|
|
overal kom je alzukar tegen
ik denk dat jij op een verkeerde forum zit?
hoe kun je met een moslim hierover discussieren alzukar?
waarom ga je niet naar je aapsite toe daar heb je genoeg vrienden die net zoals jij denken 
sorry voor de mijn schrijffouten..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 17 februari 2010 om 12:51 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Moslims en niet-moslims kunnen op dit forum vrijelijk met elkaar discussiëren. Dat is alleen maar goed. Ik heb hier inmiddels erg veel geleerd. Als ik fouten maak dan wil ik dat graag horen.
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 18 februari 2010 om 10:02 | IP Genoteerd
|
|
|
goedenmorgen alzukar..
jij zegt dat je veel heb geleerd op deze site?
het is niet te zien aan je teksten die je schrijft?
kritisch moet je zijn vind ik,maar je kunt ook specifiek aan geven wat jou knel punten zijn?
dan kunnen we je misschien helpen?als je zoekende bent..
kijk op het moment dat jij ook accepteerd dat een schepper is?
kom je meteen al bij de volgende vraag (wat is dan de zin van het leven)?
anders blijft een strijd (jij)tegen idereen hier op het form..
groetjes..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 18 februari 2010 om 15:11 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Op het moment dat wij beiden accepteren dat er een Schepper is komen er vragen als die naar ons beider voorstelling daarvan, vragen naar de werking van deze Schepper in en buiten deze wereld. Mischien zijn de antwoorden op diesoortige vragen voor jou, als Moslim, klip en klaar met verwijzing de Koran. Misschien zie jij dit leven dan alleen maar als een noodzakelijke fase die enkel dient als voorbereiding op het beloofde paradijs erna,te bereiken door zo goed als mogelijk alle geboden en verboden van de Koran na te leven. Voor mij is zingeving iets waarnaar we samen, in de gegeven wereld en religie-overschrijdend, aan vorm moeten geven.
Een zich begeven buiten de denkkaders van de Islam is, zo is mij gebleken, voor de meeste Moslims op dit forum een onmogelijke zaak: zij delen de wereld op in twee soorten van mensen, te weten Moslims en niet-Moslims. Zoals ik ooit zélf leerde de wereld op te delen in Katholieken en niet-Katholieken. Een onvruchtbare indeling die niets zei over de mensen in kwestie zélf.
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 18 februari 2010 om 15:45 | IP Genoteerd
|
|
|
goeden middag alzukar..
ik geloof niet dat jij een katholieke achtergrond hebt dat maak ik op uit jou teksten..
ik wil best met jou discusseren over onderwerpen die niet passen in de denkwijze van de Islam..
maar de meesten willen dat niet omdat het toch geen zin heeft omdat (ALLAH)toch alles beter weet dan wij mensen,zo denken een moslims..
maar ik wil dat best wel doen..
groetjes..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 20 februari 2010 om 10:58 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Wat beschouw jij dan als bewijs van het feit dat iemand een (van oorsprong) katholieke achtergrond heeft?
Overigens waardeer ik het heel erg dat jij inhoudelijk wilt ingaan op de opvattingen van andersdenkenden en hier niet direct koranteksten tegenover stelt.
Tot woensdag a.s. kan ik je niet behoorlijk te woord staan, legt iets anders te zeer beslag op mijn hoofd.
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 20 februari 2010 om 11:32 | IP Genoteerd
|
|
|
goedemorgen alzukar..
maar waarom neem jij een nick naam aan die niet nederlands is?
als ik met mensen wilt discussieren wil ik dat mensen eerlijk zijn naar mij toe want dat ben ik ook naar hen toe,je hoef je eigen niet te verstoppen?zeg eerlijk of je pietje of kees bent heb ik liever dan weet ik wat voor achtergrond je hebt..
kijk dat ze met Koran teksten jou willen overtuigen kan ik heel goed begrijpen want ik weet wat dat is als je een moslim bent,maar alleen Koran kennen is niet genoeg?je moet ook kennis hebben en dat hebben de meesten niet..
maar zeg is eerlijk vanwaar die interesse voor de Islam?
groeten..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 26 februari 2010 om 01:05 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Mijn nickname was van oorsprong nederlands, en er is lang, goed en zorgvuldig over nagedacht. Op aanraden van een - inmiddels overleden - goede vriendin heb ik één klinker gewijzigd. Een gouden greep van haar mag ik wel zeggen. Een nickname als "Pietje" of "Kees" wordt door de Moslims op dit forum gewoon niet serieus genomen. Mag ik overigens vragen waar jouw (nick-)name vandaan komt? Is het jouw echte voornaam, en ben jij dan misschien Turk en vernoemd naar Dzjengis Khan? Maar dat was toch helemaal geen Moslim?????
Dan wat betreft mijn achtergrond: die moet maar duidelijk worden uit wat ik hier op dit forum schrijf. Zie maar wat je ermee wilt of doet.
Dan wat betreft de kennis van de Koran, die de meesten volgens jou niet hebben. Maar sorry, je gaat toch niet zo maar blind achter zo'n Koran aan als je daar niks van begrijpt? Of laten ze misschien ánderen voor zich denken met alle risico's vandien? Behoorlijk eng vind ik.
Tenslotte wat betreft de uitdrukkingen "eerlijk" en "verstoppen" die jij hierboven bezigt. Als je al mijn bijdragen aan dit forum tot op heden op een rij zet dan krijg je een redelijk getrouw beeld van wie ik als mens ben. Datzelfde kan ik nou niet zo zeggen van de moslims op dit forum.
Ja, en vanwaar mijn interesse in de Islam? Ik weet eigenlijk niet meer zo precies hoe die er ooit kwam. Wél lang geleden: de Koran die hier nu voor me ligt kocht ik in 1978, en ik heb er sindsdien aardig wat in rondgeneusd.
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 26 februari 2010 om 09:08 | IP Genoteerd
|
|
|
goede morgen alzukar..
heb eigenlijk heel weinig tijd moet eventjes zo weg maar wilde toch even reageren: ik moet je inderdaad hierin gelijk geven dat je met een nick naam pietje of kees niet serieus zal genomen worden maar ligt ook aan je eigen hoe jij je eigen hier presenteer, ik had de indruk dat je dat deed om moslims te misleiden..
ik ben van Turkse afkomst en de naam cengiz had ik een jaar of 10 terug ook aangenomen toen ik ook met mensen op forums discussieerde daarom ook nu.. en wat cengiz-khan betreft hij was geen moslim maar hij was wel een turk het is een lange geschiedenis maar daar ga nu niet op in..
jij zegt :Dan wat betreft de kennis van de Koran, die de meesten volgens jou niet
hebben. Maar sorry, je gaat toch niet zo maar blind achter zo'n Koran
aan als je daar niks van begrijpt? Of laten ze misschien ánderen voor
zich denken met alle risico's vandien? Behoorlijk eng vind ik.
jij heb mij verkeerd begrepen wat ik met kennis bedoelde is dit,alleen kennis van de Koran is niet voldoende je moet ook weten hoe je de Koran moet presenteren en uitleggen wat Koran bedoeld met de (ayet)zodat het voor de ander duidelijk word en dat hij het ook begrijpt..
en wat betreft blind iets volgen,maar jij ook, jij gaat toch blind de ideologie van je ouders volgen wat die ook is?en wij doen dat ook?maar de waarheid kan toch alleen maar (1)er kunnen niet meerdere waarheden zijn als we dat goed begrijpen dan kunnen we verder gaan onderzoeken wie de waarheid verkondig en dat kun je alleen doen met een objectieve bril..
jij zegt :Of laten ze misschien ánderen voor
zich denken met alle risico's vandien? Behoorlijk eng vind ik.
enigszins moet ik je gelijk geven hierin,maar als jij de Koran voor je heb zoek het dan op wat voor gruwelijkheden erin staan en plaats ze dan hier dan kunnen we dan verder daarover praten..
jij zegt:Tenslotte wat betreft de uitdrukkingen "eerlijk" en "verstoppen..
je bent in een negatieve zin bezig,je veroordeeld de islam omdat moslims verkeerd hebben gehandeld,met andere woorden elke fout dat een moslim maakt breng je naar de Islam toe het zal wel door de Islam komen en dit is geen goede gedachte?
misschien zou je een andere Koran moeten kopen die wat meer uitleg geeft dan is het voor jou iets makkelijker te begrijpen..
groetjes..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 03 maart 2010 om 10:59 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Volgens mij is "de" waarheid iets dat zich door grensverkenning en nieuwe inzichten voortdurend ontwikkelt en verder iets wat we nooit helemaal zullen kennen. Geen enkel heilig boek heeft er patent op.
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 03 maart 2010 om 14:07 | IP Genoteerd
|
|
|
goede middag alzukar..
dan moet ik je toch teleurstellen alzukar want de Koran heeft wel patent op..
en met grensverkenning en nieuwe inzichten zullen er steeds meer duidelijk worden dat de enige boek die daarop patent maakt de Koran is,want de moderne wetenschap en de Koran gaan hand in hand samen..
groetjes cengiz..
|
| Terug naar boven |
|
| |
Abu Afak Groupie

Lid geworden: 28 november 2009 Geslacht: vrouw Locatie: Belgie Berichten: 365
Status is Offline
|
| Geplaatst op: 03 maart 2010 om 16:23 | IP Genoteerd
|
|
|
Dat patent is toegekend door mensen, met alle gevolgen vandien.
__________________ Qur'an:8:12 "I shall terrorize the infidels. So wound their bodies and incapacitate them because they oppose Allah and His Apostle."
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 03 maart 2010 om 23:03 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Doel je met bovenstaande op zoiets als "koranische fysica?"
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 11:43 | IP Genoteerd
|
|
|
beste alzukar..
ik zou als ik jou was de Koran met een objectieve bril bestuderen en dan ontkennen?
Abu Afak zegt :Dat patent is toegekend door mensen, met alle gevolgen vandien.
vertel is abu afak wat bedoel je?
groetjes..cengiz
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 11:58 | IP Genoteerd
|
|
|
Beste Cengiz,
Het lijkt mij zo dat de Koran moet passen in de schepping en niet andersom
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 12:33 | IP Genoteerd
|
|
|
beste alzukar..
waarom ik niet meteen kan reageren is omdat ik ook op een andere forum actief ben.
maar kun jij iets meer vertellen wat je precies mee bedoeld..
groetjes cengiz..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 15:02 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Ik bedoel o.a. te zeggen dat de waarneming niet ontkend of verdraaid mag worden om maar tot bevestiging van de Koran te komen.
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 16:21 | IP Genoteerd
|
|
|
goede middag alzukar..
Daar ben ik helemaal met je eens je hebt gelijk..
kijk als we de heilige geschriften gaan toetsen hun inhoud dan hebben we een scheidsrechter nodig,die dan moet zeggen dit klopt of dit klopt niet?
alleen op die manier kunnen we kijken welke boeken de waarheid verkondigen?want als een boek iets zegt wat niet klopt met de huidige wetenschappelijke bevindingen en waarnemingen dan kan dat boek nooit een goddelijke boek zijn..
groetjes cengiz..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 18:17 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Is het voor jou een probleem wanneer de huidige wetenschappelijke bevindingen zeggen dat wij mensen voortkomen uit de dieren, dat wij genetisch verwant zijn met al wat leeft? En is dat een probleem voor de Koran?
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 21:01 | IP Genoteerd
|
|
|
goede avond alzukar..
het gaat er niet om wat je roept,maar kun je het waarmaken?
heb je bewijzen alzukar?anders kom maar met bewijzen?
alzukar jij moet toch weten wat het verschil is tussen een therorie en een feit?
tot de dag van vandaag is er geen enkele bewijs geleverd voor de theorie van darwin?
het is ook een theorie gebleven het kan ook niet anders..
groetjes cengiz..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 04 maart 2010 om 23:09 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Ik stel alleen de simpele vraag of het voor jou en/of de Koran een probleem is. Ofwel: KAN het volgens jou en/of de Koran wáár zijn. En, beter nog: MAG het volgens jou en/of de Koran wáár zijn? Dat zijn vragen die je kunt beantwoorden los van enige bewijsvoering voor wat betreft het al dan niet sluitend zijn van de evolutietheorie.
Groet, Alzukar
Aangepast door alzukar op 04 maart 2010 om 23:09
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 05 maart 2010 om 00:14 | IP Genoteerd
|
|
|
goede avond alzukar..
ik heb jou heel goed begrepen?Koran zegt dat wij afstammen van Adam en Eva,en jij zegt vind de Koran het goed als blijkt dat wij voortkomen uit de dieren,daarom zei ik kun je het bewijzen??
zo ja kom maar op dan,alzukar jij weet net zo goed als ik dat het een theorie is en geen feiten,daarom is het ook niet interessant want het is een theorie..
wat is een theorie,een gebeurtenis(schepping) waarvan ze niet zeker weten hoe het is gebeurd..
groetjes cengiz..
|
| Terug naar boven |
|
| |
alzukar Senior Member

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 05 maart 2010 om 12:14 | IP Genoteerd
|
|
|
Dag Cengiz,
Wát ondersteunt dan de bewering - in Koran en Bijbel - dat wij mensen allen afstammen van één reeds geheel volkomen, en los van de overige levende natuur geschapen, mensenpaar (Adam en Eva)? Enkel het feit dat die bewering staat geschreven in die boeken?
Groet, Alzukar
|
| Terug naar boven |
|
| |
cengiz Newbie

Status is Offline
|
| Geplaatst op: 05 maart 2010 om 17:10 | IP Genoteerd
|
|
|
goede middag alzukar..
Het feit dat ze tot nu toe nog geen enkel bewijs hebben gevonden voor de bewering van Darwin?<<Als ze maar 1 fossiel hadden gevonden half mens half aap dan was de bewijs wel geleverd geweest>>
<<en nu een vraag van mij naar jou toe,waarom hebben ze tot nu niets gevonden dan>>
en ik zelf geloof niet dat iets zichzelf kan scheppen,jij wel soms?
<<En waarom denk je dat alle mensen in de hele wereld de zelfde lichamelijk temperatuur hebben?
groetjes cengiz..
|
| Terug naar boven |
|
| |