Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenGemengde Relaties

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Gemengde Relaties
    Geplaatst op: 30 januari 2004 om 01:19

Salaam e3leikom,

weet iemand in hoeverre een relatie met een ander geslacht helal is??? Ik stel deze vraag, omdat een NL'se vrouw mij aansprak die zag dat ik een boek over de islam aan het lezen was, en de koran bij me had. ze wa geintresseert in informatie over de islam, en heb haar heel veel verteld. Zoveel dat ze me heeft gezegd dat ze een vertaling gaat kopen om het te lezen. Na een hele lange gesprek en achtergrond informatie vroeg ze me, Is het toegestaan om dit gesprek te voeren met jou (jongen en meisje)!! Het enige wat ik kon zeggen was: dat dit een zeer belangrijke, boeind, zinvol etc gesprek was. en als we over Haram onderwerpen zouden praten dat ik haar had genegeerd. Dus zei ik dat het niet fout is.

Verder heb ik en een collega (meisje) afgesproken om de Koran samen te lezen, waarbij we elkaar met dingen kunnen helpen!!! Is dit toegestaan?????

A3leikom salaam

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 14:57

Salaam akhi,

Abu is nog geen geleerde tegengekomen die niet zal zeggen: haram. Het schijnt zo te zijn dat wij mannen een bijna ziekelijke behoefte hebben om elke vrouw die we ontmoeten - vroeg of laat - te bespringen. Daarom moeten we zoveel mogelijk uit de buurt blijven van (in potentie) huwbare vrouwen, aangezien ze gewoon niet veilig zijn zolang wij nog... potent zijn. Dit geldt al voor gesluierde vrouwen, laat staan voor ongesluierde, niet-moslimse vrouwen...

Maar Abu's bescheiden - verder te negeren - advies zou zijn: je kent jezelf.

Bekijk deze fatwa - op de site (islam-qa.com) staan er nog veel meer - als je een voorbeeld wil bekijken van een geleerde die stelt dat het 'not permissible' is: How should a Muslim man make Da�wah to non-Muslim women?

Wa salaam,

Abu Henk

"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 17:12

Salaam a3leikom.

Bedankt voor je reactie Abu, maar de links doen het niet!! ELhamdoullah ik ken mezelf, en ik vrees allah dat ik een zonde verricht. ik zou niet met een vrouw willen zijn met de verkeerde intenties!

Zou je de link opnieuw willen posten, ik wil het wel lezen!

Mabrouk el Ied

salaam!

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 19:19
Salaam 'aleikoem akhi,

Ook 'ied mubarak!

Vreemd dat de links het bij jou niet doen; bij Abu werken ze wel dus misschien is het een browser-probleem. Niet getreurd echter, je kunt ze ook kopi�ren en dan in de adresbalk plakken. Dit zijn de URL's:

http://www.islam-qa.com/

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=565 6&dgn=4

(noot bij bovenstaande link: tussen de 5 en de 6 zit een hardnekkige spatie - die moet je weghalen)

Hoop dat het lukt!

Wa salaam,
Abu Henk
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2004 om 00:09
Het idee dat het fout zou zijn vind ik om eerlijk te zijn nogal ouderwets, wij mannen bespringen niet iedere vrouw die we zien.
Om zoiets te verbieden vind ik om eerlijk te zijn nogal facistisch, het is waarschijnlijk voortgekomen uit de levenswijze circa 1500 jr geleden, toen er in de Arabische (ook de westerse btw) heel weinig respect was voor vrouwen, het was laatst nog op het Journaal, over Zuid-Afrika, waar 1 OP DE 4!  Vrouwen word verkracht, simpelweg door een gebrek aan respect.


Paul
Welcome to where time stands still
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2004 om 16:29

Hallo,

Mee eens Paul.  Ik denk dat je van de man moet uitgaan als zijnde geen verkrachter en geen mogelijke alle-vrouwen-bespringer.  Als elke man die ik zou kennen me zou 'bespringen' nadat ik ene gesprek met hem gevoerd had, zou het ook nie echt leefbaar meer zijn (effe erbijzeggen, ik heb er dus nog nooit last mee gehad). 

Ik snap die opvatting dan ook niet goed...  Waarom zouden moslimmannen daar meer last mee hebben dan 'westerse' mannen?  Daar zit nl een tegenstelling in.  Langst de ene kant zou het Westen immoreel zijn enz, maar langst de andere kant zouden de moslimmannen enorme problemen hebben met zich bedwingen bij vrouwen, terwijl de gemiddelde westerling er geen problemen mee heeft?  Kan iemand mij dit even uitleggen, want ik vind dit toch een enorme tegenstelling in de moslimdenkwijze?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jean Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2004 om 13:52

Waarom zou het niet kunnen. De Profeet Mohammed is met zijn werkgeefster getrouwd. De Profeet werkte voor haar en is later met haar getrouwd.

Je hoort jezelf in bedwang te houden en als je dat niet kan dan moet je niet met vrouwen omgaan. En anders om ook voor de vrouwen bedoelt.

moslima
Terug naar boven
ines Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2004 om 20:44

 als je enkel met haar omgaat om haar bij te scholen in ons mooi geloof, dan denk ik dat het geen kwaad kan. Maar het moet dan wel enkel om kennis gaan. Als je iemand kennis bij breng over het geloof dan krijg jij ook een grote beloning van allah swt.

Dit is slecht mijn mening, maar allah swt weet altijd het best

Ma'asalama oughtek fie dien

Terug naar boven
planas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2004 om 12:27

hallo allemaal

dit is aan iedereen gericht !!!

bij enkelen van jullie is aan de linkerkant van de post het verkeerde geslacht ingevuld, dit is nogal verwarrend voor een nieuwkomer.

als jullie hier wat aan kunnen doen, dan ben ik jullie heel dankbaar.

groeten

planas

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2004 om 13:03

Nee Planas, je bent hier bij 1 bende koffie-kletsende vrouwen belandt  Geloof je t nie?  Okee, serieus dan, die optie is er pas bijgekomen en ik denk dat de meesten het nog niet veranderd hebben...

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2004 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Kimmie


Nee Planas, je bent hier�bij 1 bende koffie-kletsende vrouwen�belandt� Geloof je t nie?� Okee, serieus dan, die optie is er pas bijgekomen en ik denk dat de meesten het nog niet veranderd hebben...


Greetz Kim



Goed dat je het zegt....

Ik was ook een vrouw
Maar ben gelukkig weer een man

(voor de duidelijkheid..met betrekking tot bovenstaande uiteraard!!!
Terug naar boven
Hacer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2004 om 19:07

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.