Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenQu�ran

 Post Reply Post Reply
Schrijver
rebecca Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Qu�ran
    Geplaatst op: 06 maart 2004 om 16:18

merhaba,gegroet iedereen

In de Qu'ran staan veel dingen 0ver gelovigen, ongelovigen ... over straffen en Dag Des Oordeels , ik snap 1 ding niet...

 

de nodige vrees en  nodige liefde voor Allah ... maar

NIEMAND geen enkel mens is perfect, elk mens heeft twijfels en fouten,

ik maak me best zorgen daarom, IEDEREEN doet heel veel wat verkeerd... Allah uiteraard niet, hij is De Volmaakte...

maar, betekent het dan dat NIEMAND naar de Hemel kan , naar Hem, want iedereen maakt GROTE fouten, onbewust ... ik snap dat niet, nogmaals ben er heel zorgelijk over,

Hoe weet je dat je niet TOTAAL verkeerd bezig ben? Het lijkt me allemaal zo moeilijk,

kan iemand me met hun kennis verder leiden?

 

dank u wel bij voorbaat,

*assalamoe alaikoem*  

*blessed be*

 

 

Terug naar boven
aggie4life Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 16:32

De Islam met zijn Koran en de Hadieth, dit laatste zijn de overleveringen van de laatste profeet, Mohammed(Vrede zij met hem) geven een duidelijke beeld van hoe een Moslim moet leven.

Zoals je zelf al zegt maakt een mens fouten. Daarom bestaat er ook het vergiffenis vragen aan Allah(S.W.A.). Als jij een fout hebt gemaakt en om vergiffenis vraagt, dan zal Allah(S.W.A.) je het vergeven Inshallah(Als Allah(S.W.A.) dit wilt).

Waarlijk Allah vergeeft het niet dat er deelgenoten aan Hem worden toegekend en Hij vergeeft buiten dit (alles) aan wie Hij wilt.  (Soerat an-Nisaa�: 48)

-tussen haakjes :-) (Allah vergeeft de pleger van shirk niet als hij sterft en geen berouw heeft getoond.)

Dus vraag Allah(S.W.A.) om je zondes te vergeven Allah is Ar Rahmaan(de Barmhartige), Ar Rahiem(de Genadevolle). Tevens is hij Al Gaffaar(de Vergever). Dit zijn slechts enkele eigenschappen van onze Schepper.

Maar leer ook van je fouten, en treed niet in herhaling. Heb oprecht spijt.

NAK4LIFE

 

 

Ben weer verder gegaan op mijn oude accaunt: NAK4LIFE...deze was eerst geblokkeerd..
Terug naar boven
Butterfly Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 16:40

Beste Rebecca

Inderdaad weet Allah al wie er naar het paradijs en naar de Hel gaan. Hij is de Alwetende de Alziende maar is absoluut niet onrechtvaardig. Jij als mens wordt getest in het leven, om te zien hoe sterk jouw Imaan is. En welke keuzes jij maakt in jouw leven. Leef je goed en is jouw geloof in Allah sterk dan ga jij Incha Allah naar het paradijs. Dus je hebt je hele leven lang de tijd om het paradijs te verdienen. Ik vind het uiterst logisch!. Allah straft niet voor niks, behoor je tot de twijfelachtigen en zijn je daden slecht dan zou het heel goed kunnen dat Allah voor die persoon de hel in gedachten heeft Allahoe A3lem.

Wa Sallaam

''Verlaat je moeder niet, opdat het paradijs onder haar voeten ligt."
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 06:53

salaam

helemaal met je eens,

de mens kan alleen maar streven naar het goede pad, hoe meer je je best doet,hoe meer helpt allah je.

maar om die hulp te verkrijgen moet jij de eerste stap maken:"wa koul i3malou fassayara llahou 3amalakoum .."

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 09:39

asallam aleikum,

ook:

HADITH
Goede en slechte daden

�Voorwaar, Allah heeft het goede en het slechte vastgesteld, en het daarna (voor ons) duidelijk gemaakt. Wie zich dan voorneemt om een goede daad te verrichten en deze vervolgens niet verricht, Allah -Gezegend en Verheven is Hij- telt dat als een volledig (verrichtte) goede daad voor hem. En als hij het zich voorneemt en het vervolgens ook verricht dan telt Allah voor hem het tien tot zevenhonderdvoudige (aan goede daden) of zelfs vele malen meer. Als hij zich voorneemt om een zonde te plegen en deze vervolgens niet pleegt, dan telt Allah dit als een volledige (verrichtte) goede daad, en als hij het (de zonde) zich voorneemt en ook uitvoert dan telt Allah het (slechts) als ��n zonde.�     (al-Boechari en Moeslim)

Uitleg

In deze zevenendertigste overlevering van Ibn cAbbas (moge Allah tevreden zijn met zowel zoon als vader), van de Boodschapper van Allah (moge Allah�s zegeningen en vrede met hem zijn) hebben we dat zijn Heer (Gezegend en Verheven zij Hij) zei: �Voorwaar, Allah heeft het goede en het slechte vastgesteld� Als een metgezel zich op deze manier verwoordt, dat wil zeggen als hij overlevert dat de Boodschapper de Woorden van zijn Heer overlevert, dan wordt een dergelijke overlevering door de geleerden een Hadith Qoedsie (heilige overlevering)genoemd.

Ik zal Insh'Allah(als God het wil)een topic openen over goede en slechte daden 

wa sallam

 

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2004 om 00:04


Allah de Verhevene Heeft Gezegd: O kind van Adam(de mens) Zolang je tot Mij bidt en zolang je smeekt zal Ik je wat je ook gedaan mag hebben zonder meer Vergeven.O kind van Adam Al zouden je zonden tot aan de wolken in de hemel reiken en je zou Mij om vergeving vragen dan zal Ik je Vergeven.O kind van Adam Al zou je met zoveel zonden aankomen dat je er nagenoeg de gehele aarde mee kan vullen zonder naast Mij iemand te dienen dan zal Ik je een vergeving van gelijke omvang Schenken

(overgeleverd door Tirmidzi, die heeft gezegd dat het een goede en betrouwbare hadis is )

Bron: An-Nawawi veertig-Hadis
Terug naar boven
edge Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2004 om 02:05

Niet door werken, maar puur door geande kunnen we tot God komen.

Jullie denken dat jullie door Goed je best te doen, in de hemel kunt komen? en regelmatig vergeving te vragen alles wel Goed komt, en wat nou als je vergeet om voor een zonde vergeving te vragen.

romeinen 3:11-18 (Psalm 36:2)

7 Dengenen wel, die met volharding in goeddoen, heerlijkheid, en eer, en onverderfelijkheid zoeken, het eeuwige leven;8 Maar dengenen, die twistgierig zijn, en die der waarheid ongehoorzaam, doch der ongerechtigheid gehoorzaam zijn, zal verbolgenheid en toorn vergolden worden;9 Verdrukking en benauwdheid over alle ziel des mensen, die het kwade werkt, eerst van den Jood, en ook van den Griek;10 Maar heerlijkheid, en eer, en vrede een iegelijk, die het goede werkt, eerst den Jood, en ook den Griek.11 Want er is geen aanneming des persoons bij God.12 Want zovelen, als er zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en zovelen, als er onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden;13 (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;14 Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet;15 Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende).16 In den dag wanneer God de verborgene dingen der mensen zal oordelen door Jezus Christus, naar mijn Evangelie.17 Zie, gij wordt een Jood genaamd en rust op de wet; en roemt op God,18 En gij weet Zijn wil, en beproeft de dingen, die daarvan verschillen, zijnde onderwezen uit de wet; 

(met toestemming overgenomen uit de Online Bijbel, http://www.onlinebible.org)

Ik geloof dan ook dat het een leuggen is dat je door goedde werken, door goed leven, bij God kunt komen. God is namelijk reinheid, en heiligheid. God is zo heilig en rein, dat als we hem zoudden zien (wat we dus niet kunnen). als as in mekaar zoudden vallen. Maar gelukkig geloof ik in een God die zo graag een (liefdes) relatie met de mensheid wou hebben, dat hij het enige mogelijkke verzoenningsovver naar de mensheid heeft gebracht. Dankzij jezus mogen wij vrijmoeddig naar God toe gaan, niet omdat ik het heb verdiend, maar puur omdat Jezus als zonde offer hier op aarde zijn taak heeft vervuld, het is puurre genade dat ik een relatie met God kan hebben. Ik kan die op geen enkelle manier verdiennen

edge

                                   

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2004 om 07:52

Assalaam oe 'alaikoem wr wb,

Gedraag je goed want:

Onze profeet (vzmh) zei:

Er is niets dat het zwaarts zal wegen op de Dag der Opstanding dan het goed gedrag!

Probeer je goed te dragen.

En als je een goede daad verricht doe het dan voor Allah (swt). En als je iets geeft doe het dan voor Allah (swt). Alles voor Allah (swt).

Onze profeet (vzmh) zei:

Als je iemand sadaqah geeft zal Allah (swt) dat eerst ontvangen en dan die persoon zelf. Soubhana Allah!

De eerste fundament van het geloof is dan ook "Alles voor Allah (swt)"

Voor diegene die zondes heeft gepleegd zal ik maar zeggen dat die persoon maar een goed gedrag toont en alles doet wat Allah (swt) vraagt om te doen in deze leven. Zoals onze profeet Mohammad (vzmh) zei: Laat een goede daad opvolgen op een slechte daad om deze te wissen.

Allahoema ghfirlanaa djoenoebanaa innaka anta Al-Ghafoeroe A-Rahiem!

Wa salaam,

Mohamed

Terug naar boven
Almoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2004 om 10:18

Salaam oe alikoem

Kijk hoe Barmhartig onze God is

Hoe kunnen mensen er dan nog misbruik van maken????

Allah weet het beste
Ugt Nadia

Berecht jezelf v��rdat je Berecht wordt...
Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2004 om 16:14

Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabi�rs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 17:12

hey,

voor de goede daden wordt je beloond ja ...maar geloof je de ene deel van de koran wel.....en de andere niet?

met vriendelijke groeten,

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 05:48
In eerste instantie geplaatst door liber

Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabi�rs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Dit vers slaat op de gelovige mensen die v��r het profeetschap van Mohammed leefden en zijn boodschap dus niet hebben ontvangen. De mensen die dus de eerdere profeten volgden en goede daden verrichten hadden niks te vrezen maar voor iedereen die daarnaa heeft geleefd en de boodschap heeft ontvangen geldt iets anders. Lees de tafsir er maar op na.

Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 05:57
Salaam,

In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

In eerste instantie geplaatst door liber


Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabi�rs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)



Dit vers slaat op de gelovige mensen die v��r het profeetschap van Mohammed leefden en zijn boodschap dus niet hebben ontvangen. De mensen die dus de eerdere profeten volgden en goede daden verrichten hadden niks te vrezen maar voor iedereen die daarnaa heeft geleefd en de boodschap heeft ontvangen geldt iets anders. Lees de tafsir er maar op na.



Die tafsir zal hoogstwaarschijnlijk zelfs zeggen dat het vers is afgeschaft:

"This Verse [dus 2:62], (and Verse 5:69), mentioned in the Qur'�n should not be misinterpreted by the reader as mentioned by Ibn Abb�s (T. At-Tabar�, Vol. I, P. 323) that the order of this Verse was cancelled by the Verse 3:85:-"And whosoever desires a religion other than Isl�m, it will never be accepted of him, and in the Hereafter, he will be one of the losers." [i.e. after the coming of Prophet Muhammad on the earth, no other religion except Isl�m, will be accepted from anyone.]"

bron: http://muttaqun.com/quran/e/nobe002_footnotes.htm#note17

Wa 'alaikoem salaam
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 05:59
Juist, NA de komst van de profeet Mohammed, dat vers is dus niet afgeschaft maar geldt alleen voor de mensen die voor hem leefden naar het voorbeeld van eerdere profeten. Maar de mensen van nu kunnen zich dus niet op dat vers beroepen. Volgens mij was dit vers geopenbaard nadat iemand de profeet vroeg hoe het met zijn ouders zat die al overleden waren wa Allahu 'alem, ik zou het na moeten zoeken.
Terug naar boven
Asude Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2004 om 08:18

het gaat niet echt om naar de Paradijs te gaan of hel...

 

Of je de RIZA van Allah heb kunnen bereikt..daar gaat het om...

Want zelfs de Geleerden wie in de tijd van Profeet Mohammed al wist dat ze in het leven hiernamaals 100% gelukkig zouden zijn, hebben er voor gezorgd om Riza- Ilahi te winnen. Of Allah blij met je kan zijn. Of je de dingens waar je mee bezig bent met zijn naam kan doen...

We zijn bang maar we we hebben ook rustgevende gevoelens over wat er hierna zal gebeuren.

 

Omar (a.s) vriend van ons Profeet, zegt dat toch ook. Beynel havfi ve rrecaa

 

measselama

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2004 om 14:33

afgeschaft ???????

ik weet niet welke tafsir jij leest maar hier gaat het over de mensen voor de overlevering van mohammed zoals de oprechtige joden en "christenen" en sabiers. als het werd afgeschaft dan zou het niet kloppen want dan zouden er geen mensen voor mohammed(vrede zij met hem) naar het paradijs gaan. zo zie je maar eens dat de koran rekening met alles houd.

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2004 om 04:08
De koran verklaart dat de bijbel een ware openbaring is van God en eist geloof in de bijbel:

Soera 2:40-42, 122, 136,286; 3:4, 71, 94; 4:48, 137; 5:47-51, 69, 71-72; 6:90; 10:38, 95; 21:8; 29:46-47; 35:32; 46:13
Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 03:39

niet de hele bijbel maar de injil dat is de gospel maar naar grote onderzoek is het gebleken dat geeneen gospel nog overkomt met de injil die allah in de koran bedoelt. de  "christenen" hadden de waarheid maar dat is met de tijd mee verandert mensen hebben er misbruik van gemaakt.maar mohammed(vrede zij met hem kwam en heeft nog veel rechtgezet. In zijn tijd waren er nog christenen die niet in de 3eenheden geloven en niet in de zoon van god maar gewoon in jezus als de profeet van allah. zoals de oom van kadizja dat was een oprechte "christen"maar toen mohammed met zijn openbaring kwam wist hij gelijk dat hij degene was die in de bijbel werdt bedoelt. want mohammed zijn komst was al in de bijbel aangekondigt. ibrahiem( vrede zij met hem)

heeft nooit gezegd dat god uit 3 bestaat of dat hij een zoon heeft. mozes heeft dat nooit gezegd hij kwam met de woorden:' hoor o israel jullie god is een'. maar mensen die willen het makkelijk hebben ze wilen niet elke dag goed bidden tot allah. maar ze willen liever geloven dat jezus voor hun zonden is gedood, want dat is namelijk makkelijkker. maar satan heeft al bij adam zijn tijd gezegd ' ik zal de mensen op het slechte pad brengen en ik zal ze in beelden laten geloven. en ik zal ze naar het slechte pad sturen.

oulikou asalaam,

 

 

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 03:49

BESTE LIBER,

ik zou graag willen dat voor dat je iets typed er wel bij nadenkt of het een feit is.

liber zegt:

De koran verklaart dat de bijbel een ware openbaring is van God en eist geloof in de bijbel:

Soera 2:40-42, 122, 136,286; 3:4, 71, 94; 4:48, 137; 5:47-51, 69, 71-72; 6:90; 10:38, 95; 21:8; 29:46-47; 35:32; 46:13

als je er geen verstand van hebt moet je het niet zo maar typen het gaat hier over de de injil het boek over de profeet jezus en niet maar over jezus. maar daar hebben jullie misbruik van gemaakt. en er staat niet geloof in de bijbel. tuurlijk is er deels waarheid in de bijbel. want je kunt niet alles veranderen. door die veranderingen. is tegenstrijdigheid in de bijbel gekomen. want als je de bijbel goed leest dan zie je zelf precies wat er later bij is gekomen. bin de koran is dat anders het is hetzelfde gebleven en bevat geen tegenstrijdige zinnen. en jullie moeten zelf weten of dat jullie het accepteren of ervan weglopen en ket ontkenne terwijl je er geen verstand van hebt.

oulikou asalaam,

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 05:16
In eerste instantie geplaatst door abdu_ allah

niet de hele bijbel maar de injil dat is de gospel maar naar grote onderzoek is het gebleken dat geeneen gospel nog overkomt met de injil die allah in de koran bedoelt. de  "christenen" hadden de waarheid maar dat is met de tijd mee verandert mensen hebben er misbruik van gemaakt.maar mohammed(vrede zij met hem kwam en heeft nog veel rechtgezet. In zijn tijd waren er nog christenen die niet in de 3eenheden geloven en niet in de zoon van god maar gewoon in jezus als de profeet van allah. zoals de oom van kadizja dat was een oprechte "christen"maar toen mohammed met zijn openbaring kwam wist hij gelijk dat hij degene was die in de bijbel werdt bedoelt. want mohammed zijn komst was al in de bijbel aangekondigt. ibrahiem( vrede zij met hem)

Nee, er wordt gedoeld op �hetgeen voor u geopenbaard is�, dus ook op de torah.

Als geeneen indjiel meer overeenkomt dan is de koran dus achterhaald, dat druist toch wel een beetje in tegen de stelling van de koran dat het woord van Allah onveranderbaar is, dacht je niet? Door dit te stellen, ga je tegen het woord van Allah in. En Mohammed is dus niet gekomen om de bijbel recht te zetten omdat hij juist verklaart dat de bijbel het Woord van God is in o.a de soera�s die ik je gegeven heb.

Verder is er nog nooit iemand geweest die aan heeft kunnen tonen dat de bijbel veranderd/vervalst is. Het is zelfs zo dat het christendom al honderden jaren bestond en het dus zeer onwaarschijnlijk is dat de bijbel veranderd is zonder dat de christenen dat door hadden en daar iets aan doen. Verder zal niemand het Woord van God bewust willen veranderen, immers, wat heb je er voor baat bij? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die bewust de toorn van God over zich heen halen.

Nee, moslims geloven dat de bijbel veranderd is omdat ze dat aangeleerd wordt. Er zit een geschiedenis achter, die zal ik voor je citeren:

In 1064 was het Ibn-Khazem die de bijbel voor het EERST van corruptie en valsheid beschuldigde. Deze beschuldiging was om islam tegen het christendom te beschermen omdat Ibn-Khazem de verschillen en tegenstrijdigheden ontdekte tussen de bijbel en de koran. Gelovende dat de koran de waarheid was, moest de bijbel wel vals zijn. Hij zei: �Omdat de koran de waarheid is, moeten het de tegenstrijdige teksten in het evangelie zijn die vals zijn. Echter Mohammed droeg ons op het evangelie te respecteren. Daarom moet de huidige tekst zijn veranderd door christenen in de tijd na Mohammed.�
Zijn argument was op geen enkel historisch feit gebaseerd, maar alleen op zijn persoonlijke geloof, redenerende en verlangende de koran te beschermen.
Dit leidde hem tot de volgende lering: �De christenen verloren het geopenbaarde evangelie met uitzondering van een paar sporen die God intact hield om te dienen als argument tegen hen.�

Dus omdat de koran tegenstrijdig is met de bijbel geloven moslims zonder het hebben van ook maar ��n historisch feit dat de bijbel vervalst is. Waarom? Om hun eigen geloof te kunnen verantwoorden. Echter ��n probleem blijft bestaan voor moslims, n.l de claim van Allah in zijn woord de koran dat de bijbel het ware woord van God is.

De moslim geleerden die bepaald hebbennooit gezegd dat god uit 3 bestaat of dat hij een zoon heeft. mozes heeft dat nooit gezegd hij kwam met de woorden:' hoor o israel jullie god is een'. maar mensen die willen het makkelijk hebben ze wilen niet elke dag goed bidden tot allah. maar ze willen liever geloven dat jezus voor hun zonden is gedood, want dat is namelijk makkelijkker. maar satan heeft al bij adam zijn tijd gezegd ' ik zal de mensen op het slechte pad brengen en ik zal ze in beelden laten geloven. en ik zal ze naar het slechte pad sturen.

Deze moslim geleerden zijn blijkbaar niet zo geleerd dat ze ooit een christen hebben gevraagd wat �Zoon van God� inhoudt. Dat het niet om het begrip �zoon� gaat zoals wij als mens dat kennen. Ze hebben ook nog nooit aan een christen gevraagd of het makkelijk is christen te zijn. Ik zal je citeren wat Jezus zegt over wat het inhoudt Hem te volgen:

Matte�s 10:38
en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig.

Jezus stelt hier bikkelhard dat je bereidt moet zijn om net als Hem het kruis op te nemen en Hem te volgen. Dat kruis opnemen en Hem volgen houdt in deze wereld in:

continue opkomen voor Hem alszijnde Zijn volgeling door:
-Te handelen tot Zijn eer, naam en gebod in alles wat je doet
-Zijn Woord te verspreiden tot aan de uitersten der wereld
-Bereidt zijn te sterven in Zijn naam(denk aan de christen executies in communistisch China, ze zijn bereid te sterven voor Jezus)
-En ja, God een plek in je leven te geven door te bidden.

Kortom in alles wat je doet Christus in je leven betrekken. Als je dat niet bereidt bent te doen dan is Jezus hard: Dan ben je Hem niet waardig. Dus denk maar niet dat het leven als christen gemakkelijk is. We worden net zo blootgesteld aan deze wereld als jullie moslims.

Wat betreft het zoonschap van God, hier ga ik binnenkort een apart topic voor openen want gezien de onwetendheid over dit onderwerp voel ik sterk de behoefte om hier een gedegen uitleg over te geven.

Met vriendelijke groet Liber

 

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 06:38

Liber,

Geloof je soms in de koran?
Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 10:49

Nee, ik geloof in de ene ware God. En jij?

gr. Liber

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 14:32

beste liber,

ten eerste heb ik het over ibrahiem bij jullie abraham die het nooit had over de 3 eenheid en een zoon dus niet de geleerden of twijfel jij aan vader abrahams woorden. verder heb ik het over de injil of gospel die gevonden in in egypten die niet overeenkwam met 1 van de gospels van de hedendaagse bijbel. in mijn ogen is dat al een reden voor de misbruik van de bijbel. en verder heeft de profeet mohammed gezegd: 'ik kom met dezelfde waarheid die de mensen van het boek voor ons hadden gekregen'.zoals de wet van mozes de (tora)en de injil, en natuurlijk heeft hij gezegd dat wij jullie geloof moeten respecteren. en dat het niet helemaal leugens zijn.

en het feit dat de injil van de koran in geeneen gospel met die van jullie overkomt is nog een reden om te geloven dat de bijbel verandert is. 

en verder over de verschillen van ot en nt in de bijbel hier heb je een voorbeeld: 

nieuwe testament:

At Luke 4:18, Jesus, whilst visiting the synagogue as a child, is quoted as reading a passage from the Book of Isaiah: 'The Spirit of the Lord is upon me, because he hath anointed me to preach the gospel to the poor; he hath sent me to heal the broken-hearted, to preach deliverance to the captives, and recovering of sight to the blind, to set at liberty them that are bruised.'

oude testament:

Isaiah 61:1 reads:

'The Spirit of the Lord God is upon me; because the Lord hath anointed me to preach good tidings unto the meek; he hath sent me to bind up the broken-hearted, to proclaim liberty to the captives, and the opening of the prison to them that are bound.'

als je het goed leest zie je inderdaad dat er verschil in zit. jij mag zeggen wat niet klopt of het oude testamen of de gospel van luuk.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2004 om 08:16
In eerste instantie geplaatst door liber

Nee, ik geloof in de ene ware God. En jij?

gr. Liber

Assalamoe Alykoem,

beste liber, ik vind mooi dat je in ene ware God gelooft, dat waardeer ik. maar deze ene God moetem we hem aanbidden zoals Hij wil, daarom heeft God profeten gestuurd en boeken neergezonden.

kijk ik geef je een voorbeeld, iemand komt naar jouw met de thora en zegt dat het de ware woord is van God, daarna komt iemand naar jouw met bijbel en zegt tegen je dat dit de echte ware woord van God is, daarna komt iemand naar je met de Koran en zegt dat de koran het jiuste woord van God is.

dus drie ware boeken van God die van elkaar verschillen, dus twee moeten wel fout zijn en een MOET juist zijn. wat zal je doen?

als ik jouw was zal ik de drie boeken onderzoeken en tot de juiste conclusie komen.

peace,

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2004 om 11:45

De torah is een onderdeel van de bijbel, dus dat valt al weg. Dan blijft bijbel en koran over, koran bevestigd de bijbel als het ware woord van God, de bijbel de koran niet. God bevestigd in de bijbel dat er valse profeten zullen komen die het Woord van God zullen verdraaien:

2 Petrus 2:1 Toch zijn er ook valse profeten onder het volk geweest, zoals ook onder u valse leraars zullen komen, die verderfelijke ketterijen zullen doen binnensluipen, zelfs de Heerser, die hen gekocht heeft, verloochenende en een schielijk verderf over zichzelf brengend. En velen zullen hun losbandigheden navolgen, zodat door hun schuld de weg der waarheid gelasterd zal worden

Vergeef me dat ik het zeg en ik hoop dat het beheer dit zal accepteren als mijn mening en dit bericht niet schrapt. Voor volgelingen van Christus, waaronder ik, is deze tekst 100% van toepassing op islam. Ik zal uitleggen waarom:

1. Islam verwerpt Jezus als God(dit is een zeer verdervelijke ketterij omdat een ieder die Zijn offer niet aanvaard verworpen zal worden)

2. Islam staat polygamie toe(dit is losbandig in ons ogen en ketterij)

3. Islam verdraait de boodschap van vrede van Jezus(kwaad met kwaad vergelden is erg normaal en wordt geleerd i.t.t de woorden van Jezus 'bid voor wie u vervolgen en hebt uw vijanden lief, hier pleegt islam dus ketterij in ons ogen)

4. Islam geloofd in een God die ver van de mensen staat(ketterij in ons ogen, God geeft in de bijbel te kennen dat Hij dicht bij de mens staat en dat Hij de mensen lief heeft)

5. Etc.. etc..

Verder bevestigd God in de bijbel ook dat er niets meer aan het Woord toegevoegd zal worden of afgedaan.

Openbaringen 22:18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.

Handelingen 3:18maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden.

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2004 om 12:00

beste liber,

ten eerste heb ik het over ibrahiem bij jullie abraham die het nooit had over de 3 eenheid en een zoon dus niet de geleerden of twijfel jij aan vader abrahams woorden. verder heb ik het over de injil of gospel die gevonden in in egypten die niet overeenkwam met 1 van de gospels van de hedendaagse bijbel. in mijn ogen is dat al een reden voor de misbruik van de bijbel. en verder heeft de profeet mohammed gezegd: 'ik kom met dezelfde waarheid die de mensen van het boek voor ons hadden gekregen'.zoals de wet van mozes de (tora)en de injil, en natuurlijk heeft hij gezegd dat wij jullie geloof moeten respecteren. en dat het niet helemaal leugens zijn.

Je bedoeld het evangelie naar Barnabas, bekijk deze link maar eens:
http://www.answeringislam.org/Dutch/artikelen/Debijbel/evang elievanbarnabas.htm

Drie-��nheid staat voor de wijze waarop God Zich openbaard in de bijbel en is dus geen term die terug te vinden is in de bijbel, wel de volgende tekst:

1 johannes 5:7
Want drie zijn er, die getuigen [in de hemel: de Vader, het Woord, en de heilige Geest; en deze drie zijn ��n.  

en het feit dat de injil van de koran in geeneen gospel met die van jullie overkomt is nog een reden om te geloven dat de bijbel verandert is.


De koran was er 500 jaar later, vind je het niet meer waarschijnlijk dat die vals is? Temeer omdat er maar ��n persoon is die het overgedragen heeft, Mohammed.  

en verder over de verschillen van ot en nt in de bijbel hier heb je een voorbeeld: 

nieuwe testament:

Lukas 4:18 De Geest des Heren is op Mij, daarom, dat Hij Mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen; 19 en Hij heeft Mij gezonden om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden het gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des Heren.

oude testament:

Jesaja 61:1

De Geest des Heren HEREN is op mij, omdat de HERE mij gezalfd heeft; Hij heeft mij gezonden om een blijde boodschap te brengen aan ootmoedigen, om te verbinden gebrokenen van hart, om voor gevangenen vrijlating uit te roepen en voor gebondenen opening der gevangenis

als je het goed leest zie je inderdaad dat er verschil in zit. jij mag zeggen wat niet klopt of het oude testamen of de gospel van luuk.

Verschil in overleveraar? Verschillende woorden, maar de boodschap is hetzelfde, namelijk die van bevrijding.

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2004 om 14:07

beste liber,

zoals je zelf denk ik al hebt gezien is er zeker verschil de boodschap is inderdaad hetzelfde, maar je ziet zekere toevoegingen.

en hoe verklaar je dit.

oulikoum asalaam,

tot your religion, and to me my religion.

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2004 om 14:32

beste liber hoe vaak moet ik het nog zeggen voordat je het eens inziet.

waar staat in de koran dat allah eist dat je in de bijbel gelooft!!!!!! allah  heeft mohammed(sws) gestuurd voor een redding van de mensen.

hij heeft mohammed(sws) gestuurd om de christenen en andere mensen te redden van een pijnlijke verdoeming. En niet om te zeggen dat je in de bijbel moet geloven. je moet niet de woorden uit hun verband rukken.

oulikoum asalaam,  

Terug naar boven
Abdel-Jabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 16:44

bismillah

De komst van de koran heeft allen voorgaande geopenbaarden boeken opgeheven en de edele koran is de laatste der boeken. Zo is het ook logisch dat  we niet meer het wetboek uit 1860 volgen. 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.