Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhoe heet deze soerah

 Post Reply Post Reply
Schrijver
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoe heet deze soerah
    Geplaatst op: 14 april 2004 om 08:15

as salaam oe alaikoem wr wb broeders en zusters,

ik heb een vraagje en inshallah kunnen jullie mij hierbij helpen.

ik ken een sourah uit de koran waar de namen/kenmerken van Allah (swt) regelmatig in voorkomen. ik wil jullie dus vragen of jullie weten hoe die soerah heet. inshallah kunnen jullie mij hier snel bij helpen.

djazakoem allahoe gheran

ma3a salama

Ouarda 

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 12:09

Assalaamu aleikoum wa rahmatAllah wa barakatuh,

Ik weet niet precies wat je bedoeld zuster want de namen en eigenschappen van Allah Soubhana wa Ta'ala staan volgens mij over de gehele koran verspreid. In ayaat al Kursi staan er wel een aantal bij elkaar:

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

Ayaat al Kursi kun je vinden in soera Al Baqarah (2) ayah 255

ma'a salama

Umm Hanifa

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 13:00

Assalamoe alykoem,

ik denk je bedoelt het einde van soerah Al-hashr

Hij is Allah, naast Wie er geen God is, de Kenner van het onzienlijke en het zienlijke, Hij is de Barmhartige, de Genadevolle.

Hij is Allah, naast Wie er geen God is, de Koning, de Heilige, de Brenger van Vrede, de Schenker van Veiligheid, de Beschermer, de Machtige, de Krachtige, Bezitter van Grootheid. Verheven is Allah boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

Hij is Allah, de Schepper, de Maker, de Vormer. Hij heeft de schoonste namen. Alles wat in de hemelen en op aarde is verheerlijkt Hem en Hij is de Almachtige, de Alwijze.

soerat al-hashr aya 22 tot 24

wassalaam

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 06:01

as salaam oe alaikoem wr wb,

zuster oummhanifa.......djzaak allahoe gheran, maar ayat al koersi die ken ik wel en dat is niet de soerah die ik bedoel. maar nogmaals djazaak allahoe gheran.

maar aghi musilman.....de soerah die jij bedoeld, die bedoel ik ook. soubhanallah.......wat toevallig. toen ik het aan het lezen was, herkende ik de soerah meteen. inshallah zal Allah Ta3ala mijn broeder en zuster hiervoor belonen.

ma3a salama

Ouarda

 

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.