Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenwaarom zijn er geen vrouwelijke profeten?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarom zijn er geen vrouwelijke profeten?
    Geplaatst op: 29 april 2004 om 07:44

salam alikoem

Er zijn veel mannelijke profeten.En geen 1 die er een vrouw is.En ik vraag me af waarom  en geen vrouwelijke profeten zijn.

beslama  groetjes anissa

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 08:18

asallam aleikum,

achter elke succesvolle man staat een vrouw ...,ook zijn de mannen onze raadgevers,ik denk dat wij vrouwen andere taken te vervullen hebben.

da`s een mogelijke reden..

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 09:56

Omdat Allah het wil.

Hij heeft de profeet Mohammed salla Allahoe 3alayhi wasalam als Boodschapper vand de mensheid gestuurd. En om ook vrouwelijke zaken te verduidelijken...moeten wij vrouwen naar de vrouwen van de profeet Mohammed salla Allahoe 3alayhi wasalam kijken. Zij zijn ons voorbeeld, insha ALlah.

Wassalaam oe aleikum

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 10:04

Salaam

De reden is dat de vrouw in die tijden niet een een sociaal sterke positie zat en de boodschap niet zou kunnen overbrengen. Ik denk dat de mensen een vrouw die zegt dat ze een profeet is , niet serieus zouden nemen. Bovendien krijgen profeten veel te verduren.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Abdel-Jabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 10:12

asallam aleikum,

Wat ik gehoord heb(en Allah(SWT) weet het natuurlijk beter) is, dat een vrouw de emoties en de beproevingen(tenslotte worden de profeten(vzmh) het meest beproefd) niet aan zou kunnen. Zo lezen we allemaal in de sierah van de  Profeet(vzmh) hoe hij(vzmh) werd beproefd, hij werd bekogeld met stenen, hij werd voor gek verklaard, hij werd werd beledigd, en kende een jaar van verdriet zoals we in de sierah lezen etc.............

En Allah(swt) weet het beste

    

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 11:23

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Wat broeder Salahdin en broeder Abdel-Jabar hebben verteld, heb ik inderdaad ook gehoord. Het ging om de positie van de man in die tijd, en een man is fysiek sterker dan de vrouw. Dat is gewoon een feit. Mannen kunnen ook meer aan dan vrouwen. Zo heeft de man en de vrouw zijn eigenschappen Al Hamdoelilah...

Hoop dat je er uitkomt inshAllah...

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 11:32

 

Asalamoe alaikoem wa rahmatoelahie wa barakatoe,

Dat is omdat vrouwen zwanger worden, en ook menustreren, en daardoor dus ook de gebed niet kunnen leiden en dat is heel belangrijk onderdeel.

Maar vrouwen zijn ook gevoeliger, en zwakker(lichamelijk) wat kracht enz betreft.

Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 13:29

Salaam,

Volgens mij heeft het ook nog met het leiderschap te maken. Een profeet moet een leidende rol kunnen spelen, zowel op politiek, sociaal en militair vlak. Allah (swt) kiest met Zijn wijsheid de beste personen die in staat zijn om als Zijn boodschapper te dienen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 13:48

salaam alaikom,

Het is algemeen bekend dt vrouwen veel emotioneler en gevoeliger zijn dan mannen. Deze gevoelens gaat niet echt samen met leiderschap. Vrouwen zouden dan niet kunnen regeren. Zoals er al eerder vermeld is, hebben de profeten het zwaar gekregen. Ze werden verdreven en mishandeld. Ik denk dan ook niet dat vrouwen het zo lang zouden volhouden.

Daarom is in het in de Islam verboden dat een vrouw leiderschap zal krijgen over een land of iets dergelijks. Je ziet ook nergens in een Islamitsche land dat een vrouw de koningin of president etc. is.

Wallah oe ' alam

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 10:07

salam alikoem

Dank jullie wel voor jullie uitleg.InshAllah zal Allah jullie belonen.

Groetjes anissa

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 11:54

Salaam aleikom waraamthu Allah wa baraathu broeders/zusters

ik denk dat profeten heel sterk in zijn schoenen hebben gezeten, ze hebben geduld, beleefd, barmhartigheid voor mensen. ik denk dat de mannen het heel moeilijk hadden maar toch konden ze het doorstaan. ik denk dat het voor vrouwen heel moeilijk is, om een profeetschap aan te gaan. want de vrouwen in die tijd hadden het moeilijk.

salaam aleikom mouni

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2004 om 08:33
Allah weet het beste
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2004 om 13:19

Ik denk net dat vrouwen vaak goede leiders zijn, qua 'managen' doen ze het bv vaak beter dan mannen (dat vertellen ze tegenwoordig aan de handelingeniuers in opleiding), net omwille van de emotionele intelligentie.  En ik vind ook dat onze westerse regeringen het best goed doen in vergelijking met de islamitische regeringen.  Qua wat vrouwen aankunnen, denk ik dat het ook wel goed zit, denk maar s aan al die vrouwen die bevallen, een man zal nooit weten hoe pijnlijk dat is.  Mij lijkt het dus ook logischer dat het gewoon een kwestie van tijd en plaats was, de vrouw stond lager en werd niet gehoord.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2004 om 13:48

ja wat kunnen vrouwen wel en niet, de ene vrouw is anders dan de andere wat voor mannen ook geldt... en ik ben het met kimmie eens, en in die context moet de koran ook worden begrepen (anders begrijp ik het niet)

maar eeeh indonesie heeft toch een vrouwelijke president... of zit ik er nou naast

 

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 03:47

bismillaah,

he remco het grootste islamitische land wel te verstaan, niet dat ik tevreden ben met haar zwakke buitenlandse alswel binnenlandse beleid. zou nederland het ooit aandurven een vrouwelijke premier, of de vs dan, of frankrijk, of duitsland, thatcher van engeland daargelaten durf ik te stellen dat het met de positie van de 'westerse'vrouw in het 'verlichte' gedeelte van de wereld dramatisch is gesteld als het gaat om topfuncties in het bedrijfsleven (waar ze voor hetzelfde werk minder betaald  krijgt dan haar mannelijke collega) danwel politieke leven. ondervertegenwoordiging is een feit!

wa salaam abu ibrahim

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 04:43

tjah maar in west-europese landen wordt in ieder geval getracht vrouwen op hogere posities te krijgen... en ze bezitten al heel veel macht als het gaat in opvoeding... over een paar jaar heb je alleen vrouwelijke docenten in het basisonderwijs... om over macht te spreken...

we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat veel vrouwen kinderen krijgen en dat dat het punt is waarop vrouwen het moeten afleggen tegen mannen...

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 08:36

 

Wat dat bevallen betreft..kimmie, Allah sobhana wa Ta'ala heeft ons eigenschappen die de mannen niet hebben. En de mannen hebben eigenschappen die de vrouw niet heeft. Ik denk (Allahoe A3lem-Allah weet het beste) dat de man van nature over de eigenschap leiderschap beschikt. Wij vrouwen hebben die eigenschap waarschijnlijk ook wel (Allah weet het best) maar niet in die mate.

Gegroet

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 10:34

Volgens mij wel, ik denk dat het enige echt grote verschil is dat wij kinderen kunnen krijgen en zij niet.  Fysieke kracht maakt immers niet meer uit in deze maatschappij, en voor de rest is er weinig verschil.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.