Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenongelovig

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ongelovig
    Geplaatst op: 22 mei 2004 om 11:21

O broeders en zusters deze Apen proberen ons naar het ongeloof te brengen...je komt wel steeds met je boekjes maar daar zitten geen bewijzen in...of het is een apen skellet of die van een mens. iets dat in het water leeft (Vis) kan niet later gaan buiten ademen (koe) en iets dat geen vleugels heeft of gehad heeft (hond) kan het later nooit krijgen (Arend) ...daarvoor hebben ze niet de juiste cellen voor en dat soort zaken...die kans bestaat niet. lees die boekjes die ik je gaf en kom tot conclusie...hoor die andere aap dan die zegt: ''waarvan het bestaan niet bewezen is''..ahahahahha....hoe meer zij praten hoe sterker ons geloof wordt...waarlijk heeft Allah ze verblindt...Allah kent waarlijk de diepste van hun harten...wasalaam,

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik heb je wat handige links gezocht:

http://www.wsu.edu/gened/learn-modules/top_longfor/overview/ overvw1.html Een goeie beginnerslink misschien.

http://www.talkorigins.org/faqs/homs/cre_args.html  Deze is heel uitgebreid en ook speciaal opgesteld in relatie tot het creationisme.

http://www.humboldt.edu/~mrc1/  Wat meer over de fossielen en de evolutie van aap naar mens.

Wat ik je ook heel erg kan aanraden, is eerst een middelbare school-biologie-boek door te nemen, speciaal de stukken over genetica en evolutie, en vervolgens een universitair biologie-boek, en dan enkel de sectie over evolutie (hoewel je sommige dingen waarschijnlijk in de genetica moet opzoeken).  Daarmee kan je een beetje basiskennis opbouwen die je wel nodig hebt om de rest te begrijpen.

Wat betreft de Koran, ik geloof er gewoon niet in. Waardoor teksten uit de Koran dus geen betekenis voor me hebben.  Sowieso heet wetenschap al niks met geloof te maken.

 

Hallo Kim,

Ik kan me jou situatie wel begrijpen, als je niet gelooft in God dan geloof je natuurlijk niet in het feit dat hij alles geschapen heeft. Maar dan heb ik iets, waar je over zou moeten nadenken. Dan verwacht ik van jouw dat je er een beetje de moeite neemt om het te lezen en dan zou ik graag je mening willen horen hierover.

Namelijk het volgende: Wetenschappelijke bewijzen voor de big bang zijn er genoeg, daar zijn wij het over eens. Hoe is deze big bang dan ontstaan dat is de eerste vraag die ik je wil stellen. Ten tweede, okay als jij ervan uitgaat dat de big bang vanzelf is ontstaan, hoe kan het dan dat er zo'n groot helal ontstaan is met verschillende melk/zonne-stelsels en dat precies in ons zonnestelsel tussen Mars en Venus de aarde ligt, in milimeters nauwkeurigheid. Er is namelijk bewezen dat als de aarde maar een klein beetje verderop zou liggen of een groot gedeelte zou helemaal Ijs zijn of een groot gedeelte zou helemaal verbrand zijn door de zon. De aarde is dus met "toeval" op zo'n perfecte nauwkeurige plek terecht gekomen, volgens jou. En wat dacht je van de mooie atmosfeer om de aarde, als deze er niet was dan zou er hier geen mens kunnen rondlopen. Okay, als je gelooft dat het allemaal toeval is, dan het volgende. Hoe kan het dat er op aarde Leven is ontstaan? Dat is de belanrijkste vraag, het is namelijk zo dat de big bang is ontstaan door stofjes die levenloos zijn, allerlei atomen. Hoe kan het dan dat hieruit leven is ontstaan? Hoe kan het dat de mens vanzelf is ontstaan, dat er miljarden soorten dieren en planten zich op deze aardbol bevinden. De ene een zeedier de ander een landdier de ander een vogel. Zoveel diversiteit in de natuur, dat kan toch niet allemaal toeval zijn.

De mens: Als je op de middelbare school scheikunde of biologie hebt je ongetwijfeld wel eens gehoord dat het lichaam van een mens niet meer dan hoopje molekulen en atomen is. Als een mens in zijn graf ligt, dan zie je daar een rot lijk, zonder leven, een hoopje stof. Dan is mijn vraag: Als een mens bestaat uit alleen maar molekulen bestaan, je hersenen dus gewoon een klompje vlees zijn, hoe kan het dan dat jij en ik kunnen praten, kunnen discussieren, blij, boos, verdrietig, teleurgesteld, arrogant, vrolijk, "ego"istisch om een paar dingen te noemen. Hoe kan een hoopje stof voor al deze emotionele reacties zorgen, jij en ik zouden gebruik makend van ons verstand weten dat dit niet kan, dat zou overigens alle wetenschappelijke theorien tegenspreken, atomen en molekulen zijn nu eenmaal levenloos en kunnen niet voelen of lachen etc. Is het niet dat we voor al deze emoties een ziel hebben, die we gekregen hebben van Allah. Vind je overigens de complexiteit van de opbouw van de mens al geen groot wonder, de complexiteit van het zien (je ogen), het gehoor (je oren), uitdrukkingsvermogen (je tong).

Stel: Jij beweert dus dat wij uit het niets zijn ontstaan, de wereld zit zo perfect in elkaar en dat allemaal dankzij een groot toeval. Maar stel dat bijvoorbeeld de mens bepaalde lichaamsdelen zou missen. Hij zou bijv. geen tong hebben, of geen ogen, of geen oren. Dat ie gewoon bepaalde dingen mist, dat zou volgens jou dus ook gewoon gebeurd kunnen zijn door de Big Bang, volgens jou heeft niemand het in de hand. Maar is het niet zo dat Allah ons handen, voeten, ogen, oren, een tong en een hart heeft gegeven. Als we maar een van deze zouden missen dan zou het een grote ramp zijn. zouden wij onze Schepper hier niet voor moeten bedanken.

Wat geloven wij moslims nu:

De mensheid en de djinns zijn maar met een doel geschapen en dat is het aanbidden van Allah, zich aan hem onderwerpen. Hij is onze Schepper, die ons gemaakt heeft uit een druppel sperma, uit het niets, die ons vorm heeft gegeven, een perfecte vorm. Is het niet zo dat Allah de aarde geschapen heeft, met een mooi beschermend dak. De zon die zeer nuttig is voor ons, maar zonder beschermend dak dodelijk is. Is het niet zo dat onze Heer zoveel dieren en planten heeft gecreerd, zoveel diversiteit. De ene kunnen we eten, de ene gebruiken we als vervoersmiddel, huisdier, de ander voor medische zorgen.

Dit zijn allemaal gunsten van onze Schepper, zodat wij hier veilig kunnen leven op aarde, we hebben vuur, water, een aarde dat makkelijk te bebouwen is, ijzer in de grond. Zoveel gunsten voor ons. Het enige wat Allah van ons vraagt is dat we hem aanbidden, en geen deelgenoten aan hem toekennen.

Ik kan nog zo lang doorgaan met dit onderwerp. Kijk het is zo dat Allah in  heel veel versen in de Qur'aan ons allerlei tekenen geeft, hij legt ons uit dat alles niet zomaar kan ontstaan, maar dat hij de Schepper is die dit allemaal voor ons heeft klaar gelegd. Daarom zegt Hij ook in een aantal versen dat ook al worden er zoveel bewijzen gegeven, er maar weinig mensen zijn die geloven. Terwijl de waarheid zo duidelijk en helder is als het maar kan. Daarom moet je je vaak dat soort vragen stellen, waarom ben ik hier op aarde? Waarom heb ik maar zo weinig te leven? Houd het na de dood op? Waarom overleid de ene op jonge leeftijd en de andere pas na 80 jaar? Of is er misschien toch nog iets na de dood? Blijf zoeken naar de waarheid, bekijk het uit verschillende invalshoeken. Je hebt een verstand gekregen van Allah, het jammere is dat maar weinig mensen hem gebruiken, dan bedoel ik niet alleen jouw mee, maar nog vele andere mensen. Je moet het overigens niet verkeerd begrijpen, met je verstand niet gebruiken impliceer ik niet dat jij dom bent. Zelfs de grootste professoren en doktoren op deze aarde die zo intellegent zijn met enorm hoge IQ's gebruiken hun verstand niet. Met verstand bedoel ik eigenlijk wijsheid, er zijn maar weinig mensen die wijsheid hebben, maar wel zeer inteleggent zijn. Dus vat het niet verkeerd op.

Ik moet overigens zeggen dat ik het al een moedige eerste stap vind om in ieder geval interesse te tonen voor de Islam, door deel te nemen aan discussies op deze site. Zo geld dat voor veel niet-moslims op deze site. Wij moslims zullen ons best doen om jullie ntwoorden te geven op vragen en om je wat meer over dingen te laten na denken.
Ik kan je overigens verwijzen naar http://www.al-islaam.comhttp://www.harunyahya.com daar kom je overigens vele interessante links tegen. Ik geef deze als je je natuurlijk wat meer wilt verdiepen in de Islam, qua leer en wetenschap.

PS: Godsdienst en wetenschap hebben veel met elkaar te maken, daar komen we nog wel een keer op. Dit is overegins niet alleen mijn mening maar deze mening word zelfs gedeeld door grote atheistische wetenschappers op deze aardbol. Ik bedoel als zij het al onderkennen, dan moet er toch wel waarheid in zitten.

Met vriendelijke groet,

Younes

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 13:43

ach ja... ik denk dat ik ook maar niet evolutie ga geloven...

zie dit niet als een belediging maar als een kritische kanttekening...

dit is de balans van een paar weken islaam.nl; ik ben de moslimgemeenschap gaan zien als een soort van mierenhoop...
net als de mierenhoop hebben de verscheidene moslimgemeenschappen ook een middelpunt > zoals in een mierennest de koningin de wijsheid uitmaakt (alle mieren leven voor haar) zo maken de imams in de moslimmaatschappij de wijsheid(dienst) uit... de moslims dragen allen ��n gezamelijke boodschap uit aan de rest van de maatschappij... ook al begrijpen ze de boodschap en bedoeling zelf niet, ze kunnen gewoon geen kritiek leveren op het beleid van hun leider(s), want kritiek betekent verstikking verstooting of in sommige gevallen de dood.

maar toch zijn er ook wezenlijke verschillen ... een mier leeft instinctief en een mens heeft eigen gedachte... en die eigen gedachte verrijk je door van andere culturen kennis te maken, maar juist daar schuilt het gevaar waar jullie belangrijkste profeet al bang voor was... het samensmelten van culturen... en de ondergang van de islam in zijn huidige vorm... hij heeft geprobeerd dit te voorkomen... en zaait daardoor juist tweedracht in de wereld...

een ding is wel hoopgevend... en dat is dat er in een mierennest ook nieuwe koninginnetjes worden geboren, en dat de macht veranderd... de revolutie in een religie al zeg ik het zelf... al laat het lang op zich wacht, maar iedere generatie kijkt door een andere bril... en ik zie gewoon dat er nu al moslims zijn die net als de jonge mierenkoninginnetjes een ander idee van geloof hebben... het is alleen een kwestie van tijd en ruimte voor deze vernieuwende ideeen...

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 14:02

Ik wou nog even iets toevoegen over de grote misvatting dat mensen denken dat wij uit apen zijn onstaan. Evolutionisten beweren dat de eerste aap, Australopithecus en dan volgt homo habilis (hier beginnen de menselijke trekjes al te ontstaan volgens de evolutionisten), dan home erectus en dan komt homo  sapian. Er is namelijk bewezen dat bijvoorbeeld de homo habilis  en de homo erectus samen in een tijd geleefd hebben. Dus dan is het al raar om te zeggen dat de ene afstamt van de ander. Evolutionsten beweren dus ook impliciet dat wij mensen, apen zijn. Ik bedoel de ene aap volgt de ander, dan komen wij, dus wij zijn ook apen of iets in een vorm van een aap. En iets anders wat voor wezen komt er volgens de evolutionisten dan na ons. Houd de evolutie op? of betekent het dat wij over 10.000 jaar veranderen in varkens of iets dergelijks.

De evolutie theorie blijft een theorie, dat heeft Darwin zelf gezegd. Hij schreef wat ie dacht, zo ontstond zijn theorie. Zo kan iedereen schrijven wat ie denkt, maar het blijven theorien, terwijl de Koran niets is dan de waarheid is. Zoals battle_for_peace al zei de evolutietheorie is er een tijdje geleden onderuit gehaald door de wetenschappelijke wereld. Dat moeten evolutionisten nu eenmaal accepteren. Ik bedoel de evolutietheorie is bedacht door een "mens", een mens heeft niet zo'n hoge intellegentie dat ie maar even kan uitleggen hoe de mens is ontstaan. Een mens maakt nu eenmaal fouten, daarom zie je ook veel tegenstrijdigheden in zijn theorie. In de Qur'aan zul je geen een tegenstrijdigheidje, zelfs "tje" tegen komen. Waarom? Omdat dit niet uit een menselijke bron komt, maar van iets Goddelijks, iemand met veel wijsheid en kennis. Allah de Verhevene.

Ma3a Salaam,

Younes

 

Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 04:27
Salaam

Kijk er zijn dingen die de wetenschappers pas hebben ontdekt die al 1400 jaar in de koran staan. Noem mij eens een wetenschapper die meer kennis bezit dan de Koran.

Beslema

Terug naar boven
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 12:23

Salaam 3laikom

vrede zij met jullie

Ik zal je vraag over de big bang zo goed mogelijk proberen uit te leggen en je laten zien dat niet alles toeval is zoals evolutie theorie beweert:

  1. zoals eerder vermeld is dat prof.Hubbel ontdekt heeft dat alles uitzet in ons heelal(denk aan je ballon ),dus er zijn geen grenzen. De zon en planeten verplaatsen zich tot een bepaalde punt.....

wat is nu belangrijk aan het feit dat het heelal uitzet, voor het bestaan van het heelal? Het uizetten van het universum impliceert,dat als je terug in de tijd kon reizen, dt het universum zou bewijzen dat het van origine ontstaan is uit ��n enkel punt. Verscheiden berekeningen laten zien dat dt dit "enkele punt", dat alle materie van het universum omvatte,een volume van nul had en een oneindige dichtheid

wij kunnen het woord "niets", ligt buiten het bevattingsvermogen van de mens ligt, defini�ren, maarl alleen door t uit te drukken als " een punt met nul volume".

.=====> "nul volume" is een theoretische uitdrukking.

Het universum is "iets" geworden uit "niets" M.a.w het is geschapen.

In het begin waren alle objecten in het heelal ��n deel, dit feit werd onthuld door  de big-bang theorie. Maar was al verklaard 14eeuwen geleden in de Koran onder vers 21:30 . Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

Is toch duidelijk dat de big-bang theorie bewijst, dat het universum is "gecre�erd uit niets" maw dat het geschapen is door God.

 

2.Nog iets: Big bang was een explosie van een "punt". Eender welke explosie: atoombom(hirochima),waterstofbom,de ramp in rusland met de mijngassen,vulkanische explosies, natuurgas explosies,ga maar zo verder richten schaden aan, ze breken als af, vernietigen wat er ook bestaat.

Maar stel je eens voor kim dat er een explosie gebeurt bij jullie onder de grond in jullie buurt en vormt een prachtige paleis(belachelijk zou je denken maar stel je t toch voor he) wat zouden de mensen denken: aah en bovennatuurlijke ontdekking... Nou is nu echt gebeurt in het heelal (neen geen paleis).Alles isl geordend zeer opmerkelijk: zie naar een atoom elke heeft een kern waarin zich bepaalde aantal protonen en neutronen bevinden. Bewegen allemaal in een constante baan Toeval????

Je moet enkel naar onze zonnestelsel zien is perfect gerangschikt. De zon vormt de "kern" waaromheen de aarde en de andere planten, met hun manen, nauwkeurig banen beschrijven. Jaar in jaar uit perfect matimatisch.Toeval????

Hij schiep de hemelen en de aarde in waarheid. Hij doet de nacht over de dag komen, en de dag over de nacht; en Hij heeft de zon en de maan in dienst gesteld; elk loopt een vaste baan. Voorzeker, Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.soerat 39:05

3. de afstand van onze aarde naar de zon is ongeveer 150.000.000 km(denk ik) weet je als we 1km (wat is 1km vergeleken met 150 000 000km???)dicht bij de zon waren of van de zon was te temperatuur te hoog(verbranden) of te laag (bevriezen). Toeval???

Daarom waar overal orde is moet een stichter of  en beschermer zijn van deze orde aanwezig zijn.

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 12:32
salaam, was Darwin een wetenschapper of wat...hij wist niks, dat was slechts een vermoeden dat hij had...
Terug naar boven
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 12:44

Salaam 3laikom

vrede zij met jullie

srry iets vergeten: mensen stammen van de apen???? belachelijk!!!!!!!!!!!

De mens is uniek; vele kenmerken zoals spraak,traditie, cultuur en buitengewoon lange periode van groei en ouderlijk zorg.

Heb eens gelezen over evolutionistische paleanthropologiste , Elaine Morgan(Oxford University 1994) en zei gaf t volgende toe ===>

  1. waarom lopen zij op twee benen???
  2. waarom hebbe zij hun vacht (haren) verloren???
  3. waarom leerden zij spreken???
  4. waarom hebbe zij grote hersenen???

Trouwens de allergrootste kloof tss de mens en dier is het feit dat de mens morele en geestelijke waarden kent, zoals liefde, gerechtigheid, wijsheid, macht en barmhartigheid.

Nog iets wie kan me zeggen waarom dat de "inferieure" mensapen nog steeds, maar is er geen enkele "superieure aapmens" meer? zoals ik al eerder zei  waar zijn de tussenstappen en tussenvormen??? Er zijn slecht zeer weinig beenderen gevonden die zouden zijn van  "mensapen". Er zijn geen bewijzen van een biologische verandering in de hersenomvang of hersenstructuur sinds de Homo Sapiens in het fossielenversl*g verschenen?? hoe kan dat????

Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 12:51
salaam

Hey Belg heb je de fakkel gelezen ik ook heel interressant.

Beslema
Terug naar boven
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 12:59

Salaam 3laikom broeder

Darwin was een engelse theoloog en natuuronderzoeker dus je kan er van uitgaan dat hij een soort wetenschapper is. Maar natuurondezoeken interreseert heb meer dan theologie.

Trouwens Darwinl zijn bekende aspect was zijn racisme en kim was wel zijn bedoeling geweest als je de boek van Darwin hebt gelezen (The descent of man) juist op pagina 170 citeer ik (vertaling van t engels) :" Op een bepaalde moment in de toekomst, gemeten in eeuwen niet ver meer, zullen de geciviliseerde rassen elimineren en verdringen.Tegelijkertijd zullen zonder twijfel de antropomorfe apen uitgeroeid worden. De scheidslijn tussen de hopelijk geciviliseede mens, zelfs de kaukasier, en sommige apen zo laag als bavianen, zal zijn als nu tussen de NEGER of Australier en de gorilla"

Het sociale Darwinisme houdt in dat bestaande menselijke rassen zich bevinden op verschillende rangen op de "evolutieladder" en dat het Europese ras de meest "ontwikkelde" is van allen en dat vele andere rassen nog steeds aapachtige kenmerken tonen....

Ja toch hitler van zijn tijd

Terug naar boven
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 13:03

Salaam 3laikom

Neeje het boek heb ik nog niet gelezen maar  het bestaan van God van harun yahyah. De auteur van de fakkel heeft zich daarom gebasseerd en vertaalde het boek in grote lijnen

 

Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 13:07
ge bedoelt de fakkel het bestaan van god dat is ook van die zelfde schrijver ik heb het nu vast echt interressant ik heb hier voor me staan wat je zei over Elaine Morgan
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 13:23
salaam

Mensen die leefden toen de Qor-aan geopenbaard werd, wisten dat de basissubsantie voor de geboorte in verband stond met het sperma van de man dat uitgestort wordt tijdens seksuele gemeenschap. en het feit dat de baby geboren wordt na een periode van negen maanden mas duidelijk een waar te nemen gebeurtenis, dat geen verder onderzoek nodig heeft. echter de punten die we zo juist hebben opgenoemd die zijn NU bevestigd door de WETENSCHAP van de 20ste eeuw.
Een druppel sperma
Dit is de uitleg in de QOR-AAN: '"denk de mens dat hij ongemoeid zal worden gelaten? was hij niet eerst een druppel van uitgestort sperma?'"soerat AL-Qiyaamah (75) aayah 36-37 En de koran bestaat al 1400 jaar en wetenschappers komen pas met hun theorie af.

Het geslacht van de baby
nog niet lang geleden dacht men dat het geslacht van een baby bepaald werd door de cellen van de moeder. of anders geloogde men dat het geslacht bepaald werdt door mannelijke en vrouwelijke cellen samen. maar ind e Qor-aan krijgen we andere informatie, informatie die pas ontdekt werd door de genetica, waar verklaard dat mannelijkheid en vrouwelijkheid gecre�erd in is uit "en druppel sperma wanneer die wort uitgestort"Soerat An-nadjm (53) aayah 45-46.

All� begin maar te denken eens kijken of ge de Koran kunt crashen met uw onnozele bijgeloof.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:34

lalallala

toch blijft iedereen het over darwin hebben... terwijl er niet eens gekeken wordt naar wat evolutie eigenlijk is...

als je gewoon overdonderd wordt door een goed antwoord kan je het ook wel een keer toegeven... of klopt mijn verhaal van de mierenhoop dan teveel...

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 17:16
In eerste instantie geplaatst door YounesF

 

Hallo Kim,

Ik kan me jou situatie wel begrijpen, als je niet gelooft in God dan geloof je natuurlijk niet in het feit dat hij alles geschapen heeft. Maar dan heb ik iets, waar je over zou moeten nadenken. Dan verwacht ik van jouw dat je er een beetje de moeite neemt om het te lezen en dan zou ik graag je mening willen horen hierover.

Namelijk het volgende: Wetenschappelijke bewijzen voor de big bang zijn er genoeg, daar zijn wij het over eens. Hoe is deze big bang dan ontstaan dat is de eerste vraag die ik je wil stellen.

Geen idee  Ik vond de supersnaartheorie wel goed, maar weet niet meer precies hoe hij gaat.  Dat ik niet kan weten hoe het helaal opntstaan is, wil echter niet zeggen dat er een schepper moet zijn, want die moet ook ergens vandaan zijn gekomen?  Ik weet het dus gewoon niet.

Ten tweede, okay als jij ervan uitgaat dat de big bang vanzelf is ontstaan, hoe kan het dan dat er zo'n groot helal ontstaan is met verschillende melk/zonne-stelsels en dat precies in ons zonnestelsel tussen Mars en Venus de aarde ligt, in milimeters nauwkeurigheid.

Door expansie, daarvoor kan je de stukken van Belg s lezen, beetje dom om het in 1 pagina 2 keer uit te leggen.  De Aarde ligt trouwens niet 'perfect' tussen Venus en Mars.  De onderlinge posities veranderen in een kringloop van 4 (?) jaar, dat is bv ook een reden voor de lanceringsdatum van satellieten naar Mars, dat de Aarde soms enkele maanden reistijd dichterbij Mars is.

Er is namelijk bewezen dat als de aarde maar een klein beetje verderop zou liggen of een groot gedeelte zou helemaal Ijs zijn of een groot gedeelte zou helemaal verbrand zijn door de zon. De aarde is dus met "toeval" op zo'n perfecte nauwkeurige plek terecht gekomen, volgens jou. En wat dacht je van de mooie atmosfeer om de aarde, als deze er niet was dan zou er hier geen mens kunnen rondlopen. Okay, als je gelooft dat het allemaal toeval is, dan het volgende. Hoe kan het dat er op aarde Leven is ontstaan? Dat is de belanrijkste vraag, het is namelijk zo dat de big bang is ontstaan door stofjes die levenloos zijn, allerlei atomen. Hoe kan het dan dat hieruit leven is ontstaan? Hoe kan het dat de mens vanzelf is ontstaan, dat er miljarden soorten dieren en planten zich op deze aardbol bevinden. De ene een zeedier de ander een landdier de ander een vogel. Zoveel diversiteit in de natuur, dat kan toch niet allemaal toeval zijn.

Antwoord: toeval.  Als er miljarden miljarden planeten en zonnen zijn, moest het ergens lukken he  Leven kan trouwens ook in een heel andere vorm ontstaan, vormen die we ons zelfs niet kunnen voorstellen.  Of gewoon hier op Aarde: de thermofiele bacterien die vlakbij vulkanisch lava leven.

De mens: Als je op de middelbare school scheikunde of biologie hebt je ongetwijfeld wel eens gehoord dat het lichaam van een mens niet meer dan hoopje molekulen en atomen is. Als een mens in zijn graf ligt, dan zie je daar een rot lijk, zonder leven, een hoopje stof. Dan is mijn vraag: Als een mens bestaat uit alleen maar molekulen bestaan, je hersenen dus gewoon een klompje vlees zijn, hoe kan het dan dat jij en ik kunnen praten, kunnen discussieren, blij, boos, verdrietig, teleurgesteld, arrogant, vrolijk, "ego"istisch om een paar dingen te noemen. Hoe kan een hoopje stof voor al deze emotionele reacties zorgen, jij en ik zouden gebruik makend van ons verstand weten dat dit niet kan, dat zou overigens alle wetenschappelijke theorien tegenspreken, atomen en molekulen zijn nu eenmaal levenloos en kunnen niet voelen of lachen etc. Is het niet dat we voor al deze emoties een ziel hebben, die we gekregen hebben van Allah. Vind je overigens de complexiteit van de opbouw van de mens al geen groot wonder, de complexiteit van het zien (je ogen), het gehoor (je oren), uitdrukkingsvermogen (je tong).

Ik vind het inderdaad allemaal een wonder, maar stel we helemaal anders waren ontstaan, maar wel even intelligent ge�volueerd, dan hadden we ons ook kunnen afvragen waarom we weetik-veel 4 benen hadden en 3 neusgaten en het allemaal wonderlijk vinden.  Emoties zijn trouwens gewoon een lichaamsfunctie zoals alle anderen.  Emoties zijn voornamelijk afkomstig uit de Amygdala (dacht ik, boek neuro-anatomie niet hier).  Bepaalde emotionele kenmrken zijn ook genetisch overdraagbaar, anderen worden geconditioneerd.  Het uiteindelijke doel was, dacht ik, opkomen voor je organisme, je overleving verzekeren.

Stel: Jij beweert dus dat wij uit het niets zijn ontstaan, de wereld zit zo perfect in elkaar en dat allemaal dankzij een groot toeval. Maar stel dat bijvoorbeeld de mens bepaalde lichaamsdelen zou missen. Hij zou bijv. geen tong hebben, of geen ogen, of geen oren. Dat ie gewoon bepaalde dingen mist, dat zou volgens jou dus ook gewoon gebeurd kunnen zijn door de Big Bang, volgens jou heeft niemand het in de hand. Maar is het niet zo dat Allah ons handen, voeten, ogen, oren, een tong en een hart heeft gegeven. Als we maar een van deze zouden missen dan zou het een grote ramp zijn. zouden wij onze Schepper hier niet voor moeten bedanken.

Misschien had je dan wel een ander orgaan met dezelfde functie, of misschien gewoon zelfs niet.  Ik bedoel, als we vleugels zouden hebben, en ons dan gingen inbeelden hoe het zonder zou zijn, zou dat ook rampzalig lijken.

Wat geloven wij moslims nu:

De mensheid en de djinns zijn maar met een doel geschapen en dat is het aanbidden van Allah, zich aan hem onderwerpen. Hij is onze Schepper, die ons gemaakt heeft uit een druppel sperma (en een eitje), uit het niets, die ons vorm heeft gegeven, een perfecte vorm. Is het niet zo dat Allah de aarde geschapen heeft, met een mooi beschermend dak. De zon die zeer nuttig is voor ons, maar zonder beschermend dak dodelijk is. Is het niet zo dat onze Heer zoveel dieren en planten heeft gecreerd, zoveel diversiteit. De ene kunnen we eten, de ene gebruiken we als vervoersmiddel, huisdier, de ander voor medische zorgen.

Waarom zou de Aarde geschapen zijn voor de mens?  Dat is een ego�stisch denkbeeld.

Dit zijn allemaal gunsten van onze Schepper, zodat wij hier veilig kunnen leven op aarde, we hebben vuur, water, een aarde dat makkelijk te bebouwen is, ijzer in de grond. Zoveel gunsten voor ons. Het enige wat Allah van ons vraagt is dat we hem aanbidden, en geen deelgenoten aan hem toekennen.

Ik kan nog zo lang doorgaan met dit onderwerp. Kijk het is zo dat Allah in  heel veel versen in de Qur'aan ons allerlei tekenen geeft, hij legt ons uit dat alles niet zomaar kan ontstaan, maar dat hij de Schepper is die dit allemaal voor ons heeft klaar gelegd. Daarom zegt Hij ook in een aantal versen dat ook al worden er zoveel bewijzen gegeven, er maar weinig mensen zijn die geloven. Terwijl de waarheid zo duidelijk en helder is als het maar kan. Daarom moet je je vaak dat soort vragen stellen, waarom ben ik hier op aarde? Waarom heb ik maar zo weinig te leven? Houd het na de dood op? Waarom overleid de ene op jonge leeftijd en de andere pas na 80 jaar? Of is er misschien toch nog iets na de dood? Blijf zoeken naar de waarheid, bekijk het uit verschillende invalshoeken. Je hebt een verstand gekregen van Allah, het jammere is dat maar weinig mensen hem gebruiken, dan bedoel ik niet alleen jouw mee, maar nog vele andere mensen. Je moet het overigens niet verkeerd begrijpen, met je verstand niet gebruiken impliceer ik niet dat jij dom bent. Zelfs de grootste professoren en doktoren op deze aarde die zo intellegent zijn met enorm hoge IQ's gebruiken hun verstand niet. Met verstand bedoel ik eigenlijk wijsheid, er zijn maar weinig mensen die wijsheid hebben, maar wel zeer inteleggent zijn. Dus vat het niet verkeerd op.

Ik denk dat er sowieso weinig mensen wijs kunnen genoemd worden.  Wijs is trouwens ook geen synoniem van 'geloven in Allah', wat hier wel geimpliceerd wordt.

Ik moet overigens zeggen dat ik het al een moedige eerste stap vind om in ieder geval interesse te tonen voor de Islam, door deel te nemen aan discussies op deze site. Zo geld dat voor veel niet-moslims op deze site. Wij moslims zullen ons best doen om jullie ntwoorden te geven op vragen en om je wat meer over dingen te laten na denken.
Ik kan je overigens verwijzen naar http://www.al-islaam.comhttp://www.harunyahya.com daar kom je overigens vele interessante links tegen. Ik geef deze als je je natuurlijk wat meer wilt verdiepen in de Islam, qua leer en wetenschap.

Als er 800 miljoen mensen moslim(a) zijn, moet er wel wat inzitten, hoezeer ik er soms ook kritiek op heb. Ik wil ook niet massaal al die personen als dom klasseren en gaan negeren, gewoon omdat ik het er vaak niet mee eens ben.  En ik hou ook wel van n goeie discussie

PS: Godsdienst en wetenschap hebben veel met elkaar te maken, daar komen we nog wel een keer op. Dit is overegins niet alleen mijn mening maar deze mening word zelfs gedeeld door grote atheistische wetenschappers op deze aardbol. Ik bedoel als zij het al onderkennen, dan moet er toch wel waarheid in zitten.

Dat hangt er vanaf op welke manier ze met elkaar te maken hebben.  Godsdienst heeft vaak wetenschap gestimuleerd, ge�nspireerd, enz.  Maar wetenschap doet geen uitspraak over het goddelijke, omdat je uiteindelijk toch nooit zeker kan weten of God bestaat.  Bijgevolg wordt er dus ook geen rekening gehouden met het potentieel bestaan van het goddelijke.

Met vriendelijke groet,

Younes

Bedankt voor je reactie trouwens.  Het was ook eens leuk goeie, doordachte argumenten te lezen.  Ik hoop dat mijn reactie ook mijn denkbeelden wat opheldert.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 17:22
In eerste instantie geplaatst door YounesF

Ik wou nog even iets toevoegen over de grote misvatting dat mensen denken dat wij uit apen zijn onstaan. Evolutionisten beweren dat de eerste aap, Australopithecus en dan volgt homo habilis (hier beginnen de menselijke trekjes al te ontstaan volgens de evolutionisten), dan home erectus en dan komt homo  sapian. Er is namelijk bewezen dat bijvoorbeeld de homo habilis  en de homo erectus samen in een tijd geleefd hebben. Dus dan is het al raar om te zeggen dat de ene afstamt van de ander. 

Evolutie vindt meestal plaats in een kleine groep, niet in de hele populatie tegelijk.  Best mogelijk dus dat een kleine groep in Afrika evolueerde en de rest niet.  Tot 35.000 jaar geleden of zo leefde de homo sapiens ook naast de neanderthaler, waarbij die tweede groep dus aan het kortste eind trok.  Evolutionsten beweren dus ook impliciet dat wij mensen, apen zijn.

Absoluut niet, een mens kan niet succesvol voortplanten met een aap en daardoor zijn het verschillende soorten.  Ik bedoel de ene aap volgt de ander, dan komen wij, dus wij zijn ook apen of iets in een vorm van een aap. En iets anders wat voor wezen komt er volgens de evolutionisten dan na ons. Houd de evolutie op? of betekent het dat wij over 10.000 jaar veranderen in varkens of iets dergelijks.

De evolutie theorie blijft een theorie, dat heeft Darwin zelf gezegd. Hij schreef wat ie dacht, zo ontstond zijn theorie. Zo kan iedereen schrijven wat ie denkt, maar het blijven theorien, terwijl de Koran niets is dan de waarheid is. Zoals battle_for_peace al zei de evolutietheorie is er een tijdje geleden onderuit gehaald door de wetenschappelijke wereld. Dat moeten evolutionisten nu eenmaal accepteren.

Nee hoor, last time I checked, bestond hij nog steeds en bleven de bewijzen binnenkomen. 

Ik bedoel de evolutietheorie is bedacht door een "mens", een mens heeft niet zo'n hoge intellegentie dat ie maar even kan uitleggen hoe de mens is ontstaan.

Waarom niet?  We zijn al ver ermee hoor. 

Een mens maakt nu eenmaal fouten, daarom zie je ook veel tegenstrijdigheden in zijn theorie. In de Qur'aan zul je geen een tegenstrijdigheidje, zelfs "tje" tegen komen.

Zoals pratende mieren (zie ander topic)?

Waarom? Omdat dit niet uit een menselijke bron komt, maar van iets Goddelijks, iemand met veel wijsheid en kennis. Allah de Verhevene.

Ma3a Salaam,

Younes

 

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 17:29
In eerste instantie geplaatst door Belg

Het universum is "iets" geworden uit "niets" M.a.w het is geschapen.

Da's niet synoniem hoor.

In het begin waren alle objecten in het heelal ��n deel, dit feit werd onthuld door  de big-bang theorie. Maar was al verklaard 14eeuwen geleden in de Koran onder vers 21:30 . Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

En dat het heelal werd opgerold (zie boven) is dan geen tegenspreking hierop???  Interpretatie alom dus weer.

Is toch duidelijk dat de big-bang theorie bewijst, dat het universum is "gecre�erd uit niets" maw dat het geschapen is door God.

 

2.Nog iets: Big bang was een explosie van een "punt". Eender welke explosie: atoombom(hirochima),waterstofbom,de ramp in rusland met de mijngassen,vulkanische explosies, natuurgas explosies,ga maar zo verder richten schaden aan, ze breken als af, vernietigen wat er ook bestaat.

Maar stel je eens voor kim dat er een explosie gebeurt bij jullie onder de grond in jullie buurt en vormt een prachtige paleis(belachelijk zou je denken maar stel je t toch voor he) wat zouden de mensen denken: aah en bovennatuurlijke ontdekking... Nou is nu echt gebeurt in het heelal (neen geen paleis).Alles isl geordend zeer opmerkelijk: zie naar een atoom elke heeft een kern waarin zich bepaalde aantal protonen en neutronen bevinden. Bewegen allemaal in een constante baan Toeval????

Het heelal helemaal netjes geordend?  In welk heelal leef jij dan eigenlijk?  Zie fysica: entalpie en entropie...

Entalpie: streven naar lagere energie

Entropie: streven naar wanorde

Heelal: combinatie van beiden

Je moet enkel naar onze zonnestelsel zien is perfect gerangschikt. De zon vormt de "kern" waaromheen de aarde en de andere planten, met hun manen, nauwkeurig banen beschrijven. Jaar in jaar uit perfect matimatisch.Toeval????

Logisch toch, als ons zonnestelsel momenteel niet stabiel zou zijn, waren wij niet ontstaan en hadden we deze discussie nu niet.

Hij schiep de hemelen en de aarde in waarheid. Hij doet de nacht over de dag komen, en de dag over de nacht; en Hij heeft de zon en de maan in dienst gesteld; elk loopt een vaste baan. Voorzeker, Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.soerat 39:05

3. de afstand van onze aarde naar de zon is ongeveer 150.000.000 km(denk ik) weet je als we 1km (wat is 1km vergeleken met 150 000 000km???)dicht bij de zon waren of van de zon was te temperatuur te hoog(verbranden) of te laag (bevriezen). Toeval???

De Aarde wisselt anders wel het hele jaar van afstand tot de zon.  In de winter zijn we bv dichetr bij de zon dan s zomers.

Daarom waar overal orde is moet een stichter of  en beschermer zijn van deze orde aanwezig zijn.

Zelfs als al je argumenten juist zouden zijn, zou dat nog geen schepper impliceren.  Het zou zelfs dan evengoed toeval kunnen zijn.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 23:19
Salaam

[QUOTE=Kimmie]
Het zou zelfs dan evengoed toeval kunnen zijn

En tis zeker ook toeval dat de koran voor is op de wetenschappers?????

Beslema
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 03:58

ach ja... er staan zinnige en onzinnige dingen...

de koran is ook maar gewoon opgeschreven wat toen gedacht werd...

ik kijk daar net zo tegenaan zoals jullie constant naar de theorie van darwin kijken...

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 06:04

Assalamoe alykoem,

hoe ken je de koran vergelijken met die onzin evolutietheorie van die aap?

de koran is boven alles verheven, het is heel simpel, de evolutietheorie bestaat niet eens ander half eeuw, en zijn er zoveel fouten ontdekt, de koran in tegendeel, bestaat nou 14 eeuwen, maar nog steeds niemand is gekomen en beweert dat er een fout zit. logisch omdat ook geen fouten erzijn

Allah zegt in de koran: denken zij niet over de Koran, als die niet afkomstig is van Allah, dan zullen zij veel fouten in vinden. 

Allah zegt ook: wij hebben de Koran neergezonden, en wij zijn het die hem beschermen. 

dus de koran is beschermd al die tijd, en niet alleen de woorden zijn beschermd zoals sommige mensen denken, maar de betekenissen van die woorden ook.

wassalaam 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 06:12

In eerste instantie geplaatst door lika

Salaam

[QUOTE=Kimmie]
Het zou zelfs dan evengoed toeval kunnen zijn

En tis zeker ook toeval dat de koran voor is op de wetenschappers?????

Beslema

Dan moet ik het er eerst mee eens zijn dat de Koran voor zou lopen op wetenschap, wat in een kwestie van geloof is, niet van bewijs.  En ik geloof dus niet in de Koran.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 06:16
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

hoe ken je de koran vergelijken net die onzin evolutietheorie van die aap?

Doe ik ook niet, het ene is geloof, heeft dus geen bewijs nodig.  Het andere is wetenschap en daarvoor heb je bewijs nodig, wat dus al meer dan anderhalve eeuw zich opstapelt.

de koran is boven alles verheven, het is heel simpel, de evolutietheorie bestaat niet eens ander half eeuw, en zijn er zoveel fouten ontdekt, de koran in tegendeel, bestaat nou 14 eeuwen, maar nog steeds niemand is gekomen en beweert dat er een fout zit. logisch omdat ook geen fouten erzijn

Welke fouten?  (evolutietheorie)

Pratende mieren?  Wandelde steen?  Sperma dat uit de buikholte komt?  (Koran)

Allah zegt in de koran: denken zij niet over de Koran, als die niet afkomstig is van Allah, dan zullen zij veel fouten in vinden. 

Allah zegt ook: wij hebben de Koran neergezonden, en wij zijn het die hem beschermen. 

dus de koran is beschermd al die tijd, en niet alleen de woorden zijn beschermd zoals sommige mensen denken, maar de betekenissen van die woorden ook.

wassalaam 

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 06:52

beste kim, misschieen kun je dit artikel lezen

http://www.salaam.nl/evo.html

jij zegt: Doe ik ook niet, het ene is geloof, heeft dus geen bewijs nodig.  Het andere is wetenschap en daarvoor heb je bewijs nodig, wat dus al meer dan anderhalve eeuw zich opstapelt

ik vind het bewijs van het geloof veel sterker is, dat bewijs is wat ik voel, dit is genoeg voor mij. de waarheid is duidelijk voor mij.

voor mij mijn geloof, voor jullie jullie geloof.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik vind het bewijs van het geloof veel sterker is, dat bewijs is wat ik voel, dit is genoeg voor mij. de waarheid is duidelijk voor mij.

Hoi,

ik vind het heel mooi gezegd zo en het vat alles ook een beetje samen.  We voelen niet hetzelfde en hebben niet eenzelfde waarheid.

Groetjes Kim

PS:  Ik lees het artikel straks even, nu eerst wat studeren.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 17:50
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

beste kim, misschieen kun je dit artikel lezen

http://www.salaam.nl/evo.html

jij zegt: Doe ik ook niet, het ene is geloof, heeft dus geen bewijs nodig.  Het andere is wetenschap en daarvoor heb je bewijs nodig, wat dus al meer dan anderhalve eeuw zich opstapelt

ik vind het bewijs van het geloof veel sterker is, dat bewijs is wat ik voel, dit is genoeg voor mij. de waarheid is duidelijk voor mij.

voor mij mijn geloof, voor jullie jullie geloof.

Ik heb het doorgelezen en zal zo snel mogelijk de tijd maken om een hoop fragante fouten aan te wijzen, want er wordt nogal eens met wetenschappelijke voeten gespeeld.  En dan heb ik het zelfs nog niet over evolutie, maar over algemene fouten tegen de biologie.  Bovendien wordt het erg vermoeiend steeds maar evolutionisten te horen roepen dat evolutie weerlegd is op alle mogelijke manieren, terwijl dat niet zo is.  Dan vraag ik me af wie ik geloof, de creationist die denkt dat er maar 7 aminozuren in haemoglobine zitten, of de wetenschapper die tenminste zijn basiswetenschappen kent... 

Groetjes Kim

PS:  Voorsmaakje: In the normal adult, haemoglobin consists of two alpha chains composed of 141 amino acids and two beta chains composed of 146 amino acids; this type is termed haemoglobin A. http://www.amershamhealth.com/medcyclopaedia/medical/Volume% 20III%201/HAEMOGLOBIN.ASP

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Michael Tuk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 05:14

Belg schreef:
srry iets vergeten: mensen stammen van de apen???? belachelijk!!!!!!!!!!!
- Of dat belachelijk is zullen we nog wel eens zien.

De mens is uniek; vele kenmerken zoals spraak,traditie, cultuur en buitengewoon lange periode van groei en ouderlijk zorg.
- Vergeleken met het dier, is de mens inderdaad een vreemd wezen.

Heb eens gelezen over evolutionistische paleanthropologiste , Elaine Morgan(Oxford University 1994) en zei gaf t volgende toe ===>

waarom lopen zij op twee benen???
- Vanwege een milieuverandering werden onze vroege voorouders gedwongen om op de grond te gaan leven. Zij hadden handachtige voeten, maar op de boomloze vlakten was dat een handicap. Een graseter die op enige afstand in moeilijkheden verkeerde, was potentieel voedsel. Onze voorouders moesten de kudden in de gaten houden. Zij moesten ook concurrerende benden aaseters in de gaten houden. Dus zij, die graseters in moeilijkheden het verst weg konden opmerken en ook benden van verre zagen aankomen, waren degenen die het overleefden. Daarom ontwikkelde onze soort zich tot rechtop lopende wezens.

waarom hebbe zij hun vacht (haren) verloren???
- Een simpele verklaring voor onze onbehaarde lichamen is dat onze voorouders lange tijd doorgebracht hebben in een erg heet gebied. Onze zweetklieren zijn het bewijs. Kenmerken zoals zweetklieren ontstaan niet toevallig. Alleen nuttige kenmerken ontstaan door evolutie.
Transpireren heeft alleen zin, wanneer het een droge hitte betreft. Dit verklaart ook de afwezigheid van bomen, omdat de meeste bomen een heleboel water nodig hebben en bovendien staan bomen vocht af, wat weer de vochtigheidsgraad verhoogt.

waarom leerden zij spreken???
- Ook veel dieren communiceren met elkaar door te articuleren. Door onze toenemende intelligentie waren wij in staat middelen te ontwikkelen die ons het overleven vergemakkelijkten, zoals wapens en gereedschappen. Om elkaars bedoelingen duidelijk kenbaar te maken en de dingen bij naam te noemen, werd onze vocabulaire steeds belangrijker.
De mate van intelligentie en de mate van spraak gaan dus hand in hand.

waarom hebbe zij grote hersenen???
- Elke diersoort dat gedwongen wordt zich aan te passen aan een nieuw milieu, bereikt een hogere graad van intelligentie. Dit is echter een zelfbeperkend proces, omdat deze soort reflexen en instincten ontwikkelt, die ingebouwde oplossingen vormen voor de problemen van het overleven. Wanneer deze ge�rfde oplossingen voor de problemen zich eenmaal ontwikkeld hebben, dan is er weinig of geen behoefte aan daarbij nog intelligentie. Onnodige eigenschappen zullen zich niet ontwikkelen. Nutteloze eigenschappen verdwijnen echter ook niet uit de soort, volgens de evolutiewetten, dus blijft de intelligentie, die in een overgangsperiode tussen twee milieus is opgebouwd, bewaard.
De bedreigingen van het bestaan, die de meeste soorten op hun weg vinden wanneer zij van milieu veranderen, zijn bedreigingen van tamelijk constante omvang. Wanneer de verplaatste soort voldoende op fysiek en mentaal gebied evolueert om te overleven, gaat verdere evolutie langzaam of stopt helemaal.
Onze voorouders stonden niet tegenover een bedreiging van constante omvang. Elke keer dat een groep slim genoeg werd om te kunnen overleven tegen de dreiging van zijn buren in, gebruikte die groep zijn intelligentie om deze dreiging uit te wissen. Kort daarna verschenen er echter weer nieuwe buren, die de neefjes van de oude waren en zo slim als wat. Elke keer ontstond er echter wel een verschil. De populatie die het overleefde werd een beetje slimmer. Onze intelligentie is dus ontstaan door het vechten tegen wezens met langzaam toenemende intelligentie van zich zelf - om kort te gaan, door intraspecifieke concurrentie. Een dergelijke levenswijze van miljoenen jaren verdrievoudigden de omvang van onze hersenen.

Trouwens de allergrootste kloof tss de mens en dier is het feit dat de mens morele en geestelijke waarden kent, zoals liefde, gerechtigheid, wijsheid, macht en barmhartigheid.
- Altru�sme en machtsdrang is ook niet ongewoon in de dierenwereld. Zaken zoals gerechtigheid en barmhartigheid zijn echter in de dierenwereld nutteloos. Waarom? Omdat het leven in het wild hard is. De meeste dieren zijn het grootste deel van hun tijd hongerig, het is eten of gegeten worden.
Overigens hebben wij in tegenstelling tot het dier nog een uniek menselijk karaktertrekje: doelbewust martelen....

Nog iets wie kan me zeggen waarom dat de "inferieure" mensapen nog steeds, maar is er geen enkele "superieure aapmens" meer? zoals ik al eerder zei  waar zijn de tussenstappen en tussenvormen??? Er zijn slecht zeer weinig beenderen gevonden die zouden zijn van  "mensapen". Er zijn geen bewijzen van een biologische verandering in de hersenomvang of hersenstructuur sinds de Homo Sapiens in het fossielenversl*g verschenen?? hoe kan dat????

Die zogenaamde "inferieure" mensapen bezetten hun eigen ecologische niche.
Daarom overleefden zij. Ik zie de mens nog niet in staat om door de bomen slingerend, achter chimpansees aan te jagen.
Wanneer twee, of meerdere soorten dezelfde ecologische niche bezetten, dan zal ��n soort de anderen elimineren, direkt of indirekt. Australopithecus kon bijvoorbeeld nergens heen, waar Homo Habilis hem niet zou volgen.
Bijna overal ter wereld zijn fossiele tussenvormen van aapachtige mensen gevonden. Hoewel weinig, zijn ze w�l gevonden! Een keihard bewijs dat ze hebben geleefd en is niet te negeren.
Homo Sapiens bestaat niet langer dan zo'n 25000 tot 50000 jaar. Dit is te kort om een merkbare verandering in de hersenomvang te constateren.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 06:27
maar natuurlijk. Je hebt helemaal gelijk.
Heb je zelf allemaal bedacht zeker.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 06:32

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

maar natuurlijk. Je hebt helemaal gelijk.
Heb je zelf allemaal bedacht zeker.

Rare reactie hoor    Zeg liever iets nuttigs, of niets, als je er niet tegenkan dat iemand het beter weet dat jij.

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.