Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenongelovig

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ongelovig
    Geplaatst op: 16 mei 2004 om 17:03

Salaam 3laikom

Nou broeder Islam hoe meer je met wonderen komt hoe meer ze jouw niet geloven Allah swt openbaarde dit in Zijn Heilige Boek:

Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

 Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

(2:6/7)

Kim bij elke wonder dat je wordt geven klamde je vast bij de evolutie theorie, weten dat deze theorie reeds is gevallen bij steeds meerdere tegenspraken....

De grondlegger van de theorie (Charels Darwin) was ook de grondlegger van het apartheids verschil ja je leest t goed de eerste hitler....

Nu je er toch in gelooft dat een dolfijn eerst een koe was , of anders om, waar zijn die bewijzen dan gebleven??? Is het ineens gegaan dat die koe een dolfijn is geworden???

In fases zou je natuurlijk antwoorden, nou waar blijven die fossielen??? Geen enkele fossiel is gevonden van het process dat een koe in een dolfijn veranderde...Natuurlijk niet enkel van een dolfijn en koe.Van hoe een dinosaurus in een vleugels kreeg enz...

Heel die theorie is in het water gevallen...

zou je ook een boek willen aanraden DE Fakkel

WA 3laikom slm

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 18:06

Uiteindelijk zijn jullie toch niet te overtuigen, want bij alles wat ik schrijf denken jullie 'ze is dom', 'allah wal leiden wie hij wil leiden', en nog veel meer blabla.  Is al eens ooit iemand op het idee gekomen dat ik (en anderen) wel degelijk nadenken?  Tuurlijk niet, want dan crasht de Koran...

En beste Belg, kijk eens wat verder dan de propaganda en ga eerst eens wat over evolutie lezen voor je oordeelt.  Hou er een open geest bij. 

Als je zegt dat Charles Darwin de eerste Hitler was, zit je erg naast.  Misschien is door de evolutietheorie de theorie van uber- en unterrassen ontstaan, maar dat was denk ik niet echt zijn bedoeling.  Moet ik dan bij elke wandaad die een moslim pleegt dit ook toeschrijven aan Mohammed?  Bv: in Irak wodrt iemand de keel overgesneden, dat is barbaars, maakt dat Mohammed dan ook een barbaar (of Allah een barbaar) omdat hij hun inspiratie was?  Laat ik maar aannemen dat je daar nee op antwoordt, en je daarbij ook leert dat je eerst even moet verder denken dan je neus lang is.

Ik geloof er ook niet in dat een koe een dolfijn is geworden.  Dat was een karikatuur van de evolutietheorie, en dat kan je in het betreffende topic ook al lezen.  Wat ik wel geloof, is dat de dolfijn uit een vroeger zoogdier ontstaan is en dat dan geleidelijk.

Over die dino met vleugels, al eens de archeopterics gehoord?  Ongeveer het meest besproken fossiel ooit?  Je zou toch verwachten dat iemand die denkt zoveel over de evolutie te weten, net dit fossiel wel kent? 

Ik vind het trouwens nogal zwak dat je eerste post hier dadelijk mij persoonlijk bekritiseerd...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 12:28

Uiteindelijk zijn jullie toch niet te overtuigen, want bij alles wat ik schrijf denken jullie 'ze is dom', '

Wie zegt dat 'we' dat denken??

allah wal leiden wie hij wil leiden', en nog veel meer blabla. 

Allah Leidt Wie Hij Wilt, En laat Degene Afdwalen die Hij Wilt.
(Daar ben jij het levende voorbeeld van niet.. :-)

 Is al eens ooit iemand op het idee gekomen dat ik (en anderen) wel degelijk nadenken?  Tuurlijk niet, want dan crasht de Koran...

Verrassing, ik (en natuurlijk vele anderen met mij) zijn op het idee gekomen dat jij (en anderen) wel degelijk kunnen nadenken. Daar hoeven we echt geen moslims voor te zijn om dit niet te kunnen denken. En voor zover ik weet is de Heilige Koran niet gecrasht......

Ik vind het trouwens nogal zwak dat je eerste post hier dadelijk mij persoonlijk bekritiseerd...

Ik vind het nogal wel goed van hem. Recht voor z'n raap. (Zouden meerdere mensen moeten doen).

 

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:13

Uiteraard is het goed om anderen te bekritiseren, daar leren ze van, maar heb dan ook GOEDE argumenten; "Nu je er toch in gelooft dat een dolfijn eerst een koe was" is dus grote onzin. Zoiets gaat dan geleidelijk en dus niet in 1x *poef*:en dat weet jij, Belg, ook best. En kritiek is voor zover is weet bedoeld om een discussie te beginnen en een ander terecht te wijzen, niet om een ander te irriteren.

wassalaam Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:22

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe rahima,

Zie jij ergens staan dat het zijn doel is om haar te irriteren? Ga van het goede uit InchaAllah, dus in dit geval ook bij Belg.

Verder hoeft kritiek niet altijd te leiden tot een discussie.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:27

Een post met meningen over iemand zonder goede argumenten vind ik persoonlijk irritant. (->>> Nu je er toch in gelooft dat een dolfijn eerst een koe was , of anders om, waar zijn die bewijzen dan gebleven??? Is het ineens gegaan dat die koe een dolfijn is geworden??? ) dit dus. Verder vraag ik mij af, marocaantje, je bent dus een vrouw??? en wat betekent fi dien  dat vraag ik me al een tijdje af..

wassalaam Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:30

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ok�, ik kan het begrijpen dat het irritant over kan komen.

Yepzz Rahima, ben van het vrouwelijke geslacht :-)

Fi Dien --> In het Geloof.

Je Zustertje Fi Dien.

 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:33

dankjewel, ik dacht namelijk eerst dat het je naam was!  

klinkt trouwens wel mooi :)

wassalaam aleikoem

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:34

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Dat dachten wel meerdere, zolang ze het maar mooi vinden klinken h� :-)

We moeten niet afdwalen van het onderwerp.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 18:26
Marocaantje, dat ik dat denk, is omdat ik heel vaak hoor dat ik als ongelovige dom ben en niet nadenk en zoverder.  Bij deze dan bedankt dat iemand er eens wat anders over te zeggen heeft (naar mijn weten de eerste keer).  En als ik het levende voorbeeld dat Allah leidt wie hij wil, wat zegt dat dan over Allah?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 23:29

wat zou dat dan moeten zeggen over Allah(s.w.t.)

Ik was altijd ongelovig....tegen elk geloof(echt!!!)

Ik was niet eens op zoek naar een God,ik had interesse in alles wat ik kan leren...en las zo ook de Koran,en heb me bekeerd....

Allah(s.w.t.)had dus geen kwaad(of wat dan ook) in de zin met mij, ....hoe kon ik anders Moslim worden?

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 14:03

Salaam 3laikom iedereen

Eerst en vooral heb ik gezegt dat dom bent?

Ten tweede over de evolutie heb ik genoeg gelezen,genoeg opgezocht.... en als een normaal, rationeel denkend mens stuitte daarbij altijd op een muur.

ten derde ik heb een lange neus dus kan langer nadenken. Zoals ik heb vermeld heb ik veel gelezen over de evolutie theorie wat me opgevallen is dat de heel theorie in het water is gevallen enkele voorbeelden:

 

  1. Ik weet niet of de geleerde Hubbel je bekend in de oren klinkt, maar die ontdekte vorige eeuw dat het licht van deze sterren verschoof naar het rode gedeelte van het spectrum en dat deze verschuiving groter was, naarmate de ster verder van de aarde verwijderd was. Het was een doodssteek voor de wetenschapperswant volgens de regels van de natuurkunde=> spectrum van lichtstralen reizend naar het punt van observatie, naar violet neigde, terwijl het spectrum van lichtstralen die van het observatiepunt af bewogen, naar rood neigde.
  2. sterren en melkwegen bewegen niet alleen van ons vandaan, maar ook van elkaar. De enige conclusie die men kan trekken van een universum waarin alles van elkaar vandaan beweegt, is dat het universum constant expandeert(=uitzetten)

�(Gedenk) de Dag waarop Wij de hemelen oprollen, zoals het oprollen van het perkament om op te schrijven: net zoals Wij de eerste schepping begonnen zullen Wij haar herhalen, als een belofte die Wij op Ons namen. Voorwaar, Wij zullen het doen.� (Soerah 21: 104).  

Om het beter te begrijpen juffr.kim is een ballon te nemen, de kleur maakt echt niet uit, en je zet daarop 2stipjes. Blaas nu de ballon op net, als die 2stipjes van mekaar bewegen, bewegen ook de objecten in de ruimte van elkaar af, als de ruimte blijft uitzetten.

Dus:

Het uitzetten van het universum  impliceert, dat als het terug in de tijd kon reizen, dan zou het universum bewijzen dat het van origine ontstaan is uit ��n enkel punt. De berekeningen laten zien dat dit 'enkele punt', wat alle materie van het universum omvatte, een volume van nul had en een oneindige dichtheid.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 14:28

  Wat ben je leuk, fijn dat je even de big bang bewijst  Leg me trouwens eens even uit hoe de big bang de evolutietheorie tegenspreekt (en wat dit met voorgaande posts temaken heeft)?  Lekker rationeel van je... 

Helemaal leuk wordt het als je bewijst dat de Koran wetenschappelijk niet klopt, want 'oprollen' klinkt bij mij niet echt als uitdijen.  Een leuke analogie nog even, het heelal ontstond uit 1 punt, en alle organismen uit 1 organisme.

Enne, uit dat tekstje dat je schreef, klonk je appreciatie voor mijn verstand niet bepaald door, ik 'klampte' me vast aan evolutie, de dolfijn is een nakomeling van de koe, ik ben zo ongeveer een fascist want ik vind Darwins theorie goed...  Dat klonk toch wel alsof je me dom vond 

Quote: Ten tweede over de evolutie heb ik genoeg gelezen,genoeg opgezocht.... en als een normaal, rationeel denkend mens stuitte daarbij altijd op een muur. Hier doe je het trouwens weer, aangezien ik niet tegen evolutie ben, ben ik niet normaal en rationeel denkend... 

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 14:28

Salaam 3laikom zuster Rahima

Om eventjes op je bericht te antwoorden :

Ik geloof niet dat 'iets' uit 'niets' kan ontstaan.

"Nu je er toch in gelooft dat een dolfijn eerst een koe was" is dus grote onzin. Zoiets gaat dan geleidelijk en dus niet in 1x *poef*

Dat is hem juist zuster wat ik wil duidelijk maken.Zoiets kan niet in fase zijn gebeurt...Als het in fase was gebeurt waren er dan fossielen gevonden(van de evolutie van het dier),en die zijn er dus tot heden niet gevonden...Dus is het dan op een twee drie "poef" gebeurt, wat natuurlijk redicul is.

 

In een artikel in The Wall StreetJournal door phillip E. Johnson, hoogleraar rechtsgeleerdeheid aan de Univ. van Californi�, heeft er op gevestigt dat het bewijs voor de evolutie ontbreekt maar dat haar aanhangers nog stees vaak degenen belachelijk maken die haar in twijfel trekken. Ik citeer : "de evolutietheorie verkeert in ernstige problemen wat het bewijsmateriaal betreft-maar haar voorstanders willlen geen eerlijk debat dat hun kijk op de wereld zou kunnen ondermijnen"

Een wijze man, geeft ons de raad 'ons denkvermogen te behoeden', zelf na te denken. De noodzaak daartoe is, nog nooit zo groot geweest. 

 

p.s. het kon ook een wijze vrouw geweest zijn hoor

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Belg


"Nu je er toch in gelooft dat een dolfijn eerst een koe was" is dus grote onzin. Zoiets gaat dan geleidelijk en dus niet in 1x *poef*

Dat is hem juist zuster wat ik wil duidelijk maken.Zoiets kan niet in fase zijn gebeurt...Als het in fase was gebeurt waren er dan fossielen gevonden(van de evolutie van het dier),en die zijn er dus tot heden niet gevonden...Dus is het dan op een twee drie "poef" gebeurt, wat natuurlijk redicul is.

Dat zegt Rahima toch net, dat het niet 'poef' gebeurt...  MAAR GELEIDELIJK...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 16:37

om kim wat wind in de zeilen te geven;

Voorzeker, zij zochten voordien reeds tweedracht te scheppen en zij smeedden complotten tegen u, totdat de waarheid kwam en het voornemen van Allah de overhand kreeg, ofschoon zij er afkerig van waren.
(9:48)

deze zin is waarheid voor een moslim? met zo'n simpele uitleg... alsof god al wist hoe de wereld er nu uit zou gaan zien... nee vooruitgang is er niet echt in te krijgen... in de starre denkwijze uit het boek van toen... ik bedoel als je alleen al kijkt naar de wereld; dan moet je deze regel juist zien als iets wat juist tweedracht in de wereld zaait... en wat voor heel ONNODIGE onlusten en oorlogen zorgt. Religie is iets wat je nooit kan voorkomen, iedereen heeft zijn houvast nodig... maar teveel religie werkt als een soort van vergif...

degene die niet in evolutie gelooft, gelooft ook niet in vooruitgang...

de betekenis van evolutie is dan ook "ontwikkeling"

is er sprake van evolutie bij de mens, wat makkelijk te controleren valt?

evolutie kun je zien in een aantal verschillende contexten: cultureel/maatschappelijk etc... en het heeft een aantal dimensies als tijd, ruimte etc... en daarbij zeg ik niet dat er geen sprake is van herhaling, juist ik geloof dat alles zich in zekere zin herhaalt, dat alles als een soort kringloop kan worden gezien... maar daar ga ik niet te diep op in, anders wordt ik net als in andere topics genegeerd of komen er allerlei citaten waarvan ik niet onder de indruk ben...

controlepuntje van de evolutietheorie...

toen in duitsland de pensioengerechtigde leeftijd werd vastgesteld: 65 jaar, werden mensen gemiddeld gezien ook niet ouder dan 65 jaar; mensen worden nu gemiddeld veel ouder...

in de tijd van de voc, werden dekken en deuren op hoogte gemaakt (d.w.z. op de hoogte van de mensen van die tijd) als je er nu loopt breek je je nek...

in de middeleeuwen was er alleen sprake van een primaire sector (landbouw visserij etc.) maar omdat er efficienter wordt geteelt werkt nu nog maar 5 tot 6 % in de landbouw.

maar ook van maatschappelijke evoluties (in versnelde zin => revoluties) zijn voorbeelden te noemen, die ook makkelijk controleerbaar zijn... de verlichting is daar een goed voorbeeld van...

een mens die logische feiten (interpretaties op basis van gebeurtenissen) op een rij kan zetten zal evolutie ook nooit uitsluiten... om terug te gaan dat een dolfijn een hond is geworden dat is voor mij nog te wazig... alhoewel ik er wel in geloof... evolutie kan dan ook worden gezien als de reactie van levende wezens op de steeds veranderende omgeving... verandert de omgeving? jazeker, dan moet je gewoon maar eens naar boringen kijken die ze in de grond doen... oh trouwens... er zijn ook zat moslims bij mij op school die je over geotechniek kunnen vertellen, en dat ook als waarheid zien.

ik denk dat ontwikkeling ook de basis is om te kunnen overleven (daarom is er ook sprake van evolutie bij dieren) maar evolutie moet ook worden gezien als iets waardoor mensen naar elkaar toegroeien in plaats van dat ze elkaar lopen af te maken...
toch zie ik dat ook veel moslims zich aanpassen aan de huidige levenswijze, ik bedoel in Nederland leef je niet in de zelfde omstandigheden als in de woestijn... waarbij ik een volgend punt erbij pak en dat is dat de koran context gebonden is... en ja voor mensen die zich tot het oosten geneigd voelen :p

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 17:13

3.6 miljoen jaar oude voetafdrukken...lijken ze niet op die van jou en mij?

er zijn zoveel boeken die de Evolutie Theorie onderuit hebben gehaald:

    

    

en als je de Fosielen vergelijkt lijkt er in Miljoenen jaren niks te zijn veranderd net als bij die bij...na miljoenen jaren hetzelfde....de tweede foto is een fosiel van 135.000.000 jaren oud....en dat laatste van dat mier is 100.000.000 jaar oud....zie jij een verschil?

10:94....de waarheid is van jou Heer tot jou gekomen; behoor daarom niet tot de twijfelaars.

Terug naar boven
maha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 januari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 05:12
zij denken nog dat we van de aap afkomstig zijn
Terug naar boven
oussama abdella Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 05:49
zo zie je maar weer wat shaitan allemaal doet
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 07:06

Dag Batle_for_peace:

er zijn zoveel boeken die de evolutie theorie steunen: (ik weet niet hoe je plaatjes neerzet)

http://home.planet.nl/~alkem121/Richard_Dawkins_onze_zelfzuc htige_genen_FRONT.jpg

http://www.nl.bol.com/intershoproot//BOOKCOVER/FC/9/0/5/2/4/ 9052406006.gif

http://www.nl.bol.com/intershoproot//BOOKCOVER/FC/9/0/5/6/2/ 9056290355.gif

http://www.nl.bol.com/intershoproot//BOOKCOVER/FC/9/0/5/2/4/ 9052406006.gif

en zo kan ik nog weleven doorgaan met boeken noemen, maar dat vind ik eerlijk gezegt een beetje sneu, we weten allebei wel dat er genoeg boeken voor en tegen zijn.

"De evolutietheorie beschrijft het ontstaan en ontwikkelen van soorten in de loop van de tijd. Door mutaties treden er willekeurige veranderingen op in soorten." (bron: http://www.vwo-campus.net/dossier/23 ) Op deze site staat een stuk over de evolutie theorie, met voor en tegens en ook boeken. ik haal dit stukje aan omdat er dus staat dat er "willekeurige veranderingen op in soorten" dus NIET in ALLE soorten, wie zegt dan dat de mier (en de rest van de beestjes op je foto's) perse geevolueerd moet zijn? NIEMAND dus!

Gegroet, Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 07:06
salaam

apen
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 07:46

Inderdaad DENKEN 'wij' dat we van apen afkomstig zijn (en dat denken we ook van jullie).  Zelfs al zou dat ooit blijken onjuist te zijn, dan is het nog steeds beter dan gewoon maar wat dingen aannemen, omdat iemand anders dat heel erg hard roept.  Ik heb geen probleem met mensen zoals Peter Scheele, die proberen wetenschappelijk tegen evolutie te zijn en dat ook onderbouwen, maar steeds dat geroep zoals hier op de site zou je beter laten tot je er wat meer over gelezen hebt. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 08:28
salaam


Eum zijn Adam en Eva niet de eerste mensen op aarde
zijn dat apen?????

Eum ik denk het niet!!!!!


Beslema
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:14
Er is bewijs dat we van apen afstammen. Er is geen bewijs dat Adam en Eva de eerste mensen waren, dat laatste is nl GELOOF, geen wetenschap.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:18
precies Kimmie
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:18

onze standpunt is zeer duidelijk... Zijn wij van Apen afkomstig?

dat onzin klopt niet dat wij apen waren...jullie mischien wel maar Moslims niet... 

2:65 Je hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zegden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

The Religion of DarwinismThe Dark Spell of Darwinism 

http://harunyahya.com/m_books.php

jullie hebben geen bewijzen of het is een aap of een mens...

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:27
Ga voor de lol eens evolution en human intypen in google.  Of haal er eens eender welk biologie-boek bij...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:37
die boeken als je ze allemal bij elkaar zet niet meer informatie dan 1 zin uit de heilige koran...als God zegt ja en duizenden boeken nee dan geloof ik God...want God heeft ons gemaakt en niemand kent ons beter dan hij...als jij bewijzen hebt kom er dan mee...heb je het?
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:56

die boeken als je ze allemaal bij elkaar zet zeggen iets wat duizenden mensen zeggen en 1 god (waarvan het bestaan niet bewezen is) zegt van niet. Wie geloof je, de moslims de god, de biologen de bewijzen.

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:58

Ik heb je wat handige links gezocht:

http://www.wsu.edu/gened/learn-modules/top_longfor/overview/ overvw1.html Een goeie beginnerslink misschien.

http://www.talkorigins.org/faqs/homs/cre_args.html  Deze is heel uitgebreid en ook speciaal opgesteld in relatie tot het creationisme.

http://www.humboldt.edu/~mrc1/  Wat meer over de fossielen en de evolutie van aap naar mens.

Wat ik je ook heel erg kan aanraden, is eerst een middelbare school-biologie-boek door te nemen, speciaal de stukken over genetica en evolutie, en vervolgens een universitair biologie-boek, en dan enkel de sectie over evolutie (hoewel je sommige dingen waarschijnlijk in de genetica moet opzoeken).  Daarmee kan je een beetje basiskennis opbouwen die je wel nodig hebt om de rest te begrijpen.

Wat betreft de Koran, ik geloof er gewoon niet in. Waardoor teksten uit de Koran dus geen betekenis voor me hebben.  Sowieso heet wetenschap al niks met geloof te maken.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.