Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenVerkrachting binnen een huwelijk?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verkrachting binnen een huwelijk?
    Geplaatst op: 21 juni 2004 om 13:27

Asalamoe 3alaikoem warahmatelah wabarakatoehoe,

Wat ik me laatst afvroeg was dit: Kan er binnen een huwelijk verkrachting plaats vinden aangezien de vrouw toch nooit mag weigeren?? Klinkt misschien raar maar zulke onderwerpen hoor ik wel vaker maar dan heeft het vaak te maken met niet Islamitische huwelijken.....

Wa3alaikoem asalaam.

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 13:35

Salaam aleikum Aaliyah,

volgens jou mag de vrouw de man nooit weigeren. Ik geloof daar persoonlijk niet in. Als een vrouw niet in de stemming is om te vrijen met haar man en haar man dwingt haar, is dat wat mij betreft een verkrachting. Een man die geen rekening met je houdt, is je niet waard. Simpel.

Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 13:39

assalaamoualikoum

binnen een islamitische huwelijk, denk ik niet dat zoiets mag optreden! da is onzin! en trouwens wie zegt da de vrouw nooit mag weigeren?! moet ze altijd ja zeggen wanneer hij hoesting heeft?! kan zij nooit ziek vallen, een reden hebben! , is zij geen mens!

en plus alles binnen een islamitische huwelijk is bilma3rouf! nix is met tegenzin!wie schrik heeft van allah, maw,moslim, zou nooit zoiets gruwelijks doen!

ps:ik kan me da eigenlijk nooit voorstellen dat zoiets kan gebeuren ! en bij moslims ook nog! ok bij de niet moslims mss, door onwetendheid,djahliya!maar binnen een gezegende islamitische huwelijk toch niet! plus islam heeft over alles gehad, der zijn instructies die de rechten van man en vrouw duidelijk maken! dus ik denk ni dat een vrouw ni mag weigeren!!de vrouw heeft haar recht! en de man zijne!(maar hij moet ervan weer ook  niet abuseren! )en uiteindelijk moeten ze tot een compromis komen, dus geweld heeft hier geen plaats! besef je wat dat  is verkrachting!?! alleen het woord zegt al veel!

wallahou a3lam

wassalaam

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 14:47

Salaam Marhaba,

helaas kan ik je vertellen dat het zeker ook wel bij moslims gebeurt. Helaas.

Dit is ook onwetendheid. En ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat er niet altijd liefde in het spel is.  Dus dan is het logischer dat de vrouw niet altijd zin heeft, er is voor vrouwen toch ook vaak intimiteit benodigd om te kunnen en willen vrijen. Daardoor is sexualiteit ook moeilijker. Helaas nemen mannen dan niet altijd de moeite, waardoor dit soort dingen wel gebeuren. Helaas

Salaam happylady

Terug naar boven
maryam_24 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 15:01

Assalaam aleikoem wa rahmatoelah wa barakatoeh,

Ik heb hier pas een hele discussie over gevoerd met een aantal zusters.

Ik wil graag trouwen maar ben ook erg bang voor het huwelijk. Als ik niet wil vrijen dan wil ik dat gewoon niet. Als hij een echte moslim, een echte ware gelovige is dan moet hij dat maar accepteren. Mensen die zeggen dat hij dan vreemd mag gaan, daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind dat een man mij moet accepteren en vooral respecteren. Kijk ik zal hem heus niet elke keer afwijzen...maar kom op meiden je hebt niet altijd zin toch? 

Verkrachting bestaat!!! Ook binnen het huwelijk!!!

Wa salaam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door marhaba

ps:ik kan me da eigenlijk nooit voorstellen dat zoiets kan gebeuren ! en bij moslims ook nog! ok bij de niet moslims mss, door onwetendheid,djahliya!maar binnen een gezegende islamitische huwelijk toch niet!

Hoi Marhaba,

ik denk dat dit net eerder een probleem is bij 'gelovige' relaties.  Ten eerste omdat veel mannen geloven dat ze altijd mogen wanneer ze zin hebben.  Ten tweede omdat een vrouw niet zo makkelijk wegkan ingeval van verkrachting.  Ten derde omdat er niet altijd sprake is van liefde/verliefdheid (en hier verwijs ik naar de post van happylady).

Natuurlijk kan dit in de 'westerse' relaties ook, maar daar is het toch makkelijker om er als vrouw wat aan te doen of het gewoon af te trappen.  Ook denk ik dat een vrouw sowieso meer zin heeft in zo'n relatie, omdat er meer ruimte en openheid is voor het seksuele plezier van de vrouw, omdat seks iets heel normaals en dagelijks is.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 15:04

Salaam aleikum Maryam_24,

ik geef je alle gelijk. Ik denk ook dat je daarom ook moet kijken of je niet alvast kennis kunt maken met je toekomstige man. Want het is ook echt belangrijk of het klikt. Enne, nee, zelfs mannen hebben niet altijd zin. Maar dat gebeurt minder vaak .

Een man mag NOOOIT vreemdgaan, als hij vind dat zijn sexuele leven niet goed genoeg is, moet hij daarover praten. In het uiterste geval zelfs scheiden, daarna kan hij verder 'kijken'. Ik denk niet dat dat de beste oplossing is, trouwens. Praten, praten en praten. Dat is heel erg belangrijk.
Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 15:49

Hoi Remco,

jij bent volgens veel moslims onwetend omdat je de waarheid van de islam niet kent. Of je het daar mee eens bent of niet, zo wordt daarover gedacht.

Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 15:53

dag remco,

je moet da niet als belediging zien hoor, onwetendheid daarmee bedoelen we onwetendheid en onbesef van de zoetheid van het geloof islaam. dat is nu eenmaal een term voor niet moslims. niet da je dom bent (dus gewoone kennis gebrek)maar geloofsgebrek.

mvg meriem

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 16:00

Salaam Marhaba,

helaas komt verkrachting binnen het huwelijk ook binnen islamitische gezinnen voor, net als incest e.d. . Je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre die mensen die dat doen, de daders dus, moslim zijn.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:24
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Aaliyah,

volgens jou mag de vrouw de man nooit weigeren. Ik geloof daar persoonlijk niet in. Als een vrouw niet in de stemming is om te vrijen met haar man en haar man dwingt haar, is dat wat mij betreft een verkrachting. Een man die geen rekening met je houdt, is je niet waard. Simpel.

Salaam happylady

 

Wa3alaikoem asalaam warahmatoelah wabarakatoehoe...

Is dat dan niet zo? dat een vrouw alleen met geldige redenen geslachtsgemeentschap mag weigeren????

Aliyah

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:27

Salaam aleikum,

ik weet dat er hadith bestaan waarin gezegd wordt dat de vrouw de man nooit mag weigeren.  Ik vind dat zeer vrouwonvriendelijk. Vrouwen en mannen zijn geen beesten. Respect voor elkaar is erg belangrijk en zelfbeheersing ook. Ik geloof dus niet in die hadith. Om heel eerlijk te zijn, vind ik het zelfs raar dat er mensen zijn die er wel in geloven. Ik roep niet op om maar meteen de man te boycotten, maar gewoon tot een gelijkwaardige relatie waarin de man en de vrouw evenveel stem hebben.

Salaam happylady

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:36
Een echte man voelt het aan en zal je nooit pijn doen
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:43

betse happy lady,

 

Ik ben het helemaal met je eens, ik ben dan wel geen moslim maar ik denk dat het niet zo zeer geloof afhankelijk is, verkrachtingen komen voor in de hele wereld bij elk geloof en elk volk, het is dan ook zeer schrijnend, dat de Koran of de hadith ofzo dit indirect of direct goedkeurd. Waarschijnlijk lijkt het mij tijd voor een up date van jullie Heilige Boek.

Voor alle andere meisjes die dit hebben meegemaakt, of het misschien ooit meemaken, ik kan je dit verzekeren, geen enkele god of het nou Allah of de Christen god is zou willen dat zijn mensen, verkeerd behandeld zouden worden en daar valt ook dus verkrachting onder. Vergeet niet dat de Koran net als de Bijbel zo vrouwonvriendelijk zijn, omdat ze in die tijd door mannen zijn geschreven. Als een man van welk geloof dan ook tegen zijn partner zegt spring van de brug dan verklaar je hem toch ook voor gek!

Dames ik denk dat het tijd wordt voor een ware vrouwen revolutie binnen jullie gemeenschap, ik weet dat dat al gebeurd maar het kan nog veel beter. De vrouwen in Nederland hadden precies dezelfde strubbelingen als jullie nu hebben alleen dan tot 100 jaar geleden. Bij ons is het gelukt, dus veel succes.

O, ja ik ben niet gelovig in de zin van dat ik in het Christendom, Jodendom of Islam geloof, ik geloof dat er een kracht is die voor alles zorgt, een evenwicht, je kan het heidens noemen, maar ja dat geloof ik nou eenmaal. Ik wil namelijk niet die wereldgodsdiensten geloven, omdat het me niet aanstaat dat mannen het dicteren en trouwens hey, wie baart er nou kinderen, als wij willen kunnen we hun nakomelingen boycotten, mannen reageren alleen maar zo omdat ze bang voor crouwen zijn, ze zullen het niet erkennen want dat is niet stoer, maar het is echt zo, waarom denk je dat er in de 17e eeuw heksenverbrandingen waren? Omdat er toen heel toevallig als je naar de statistieken kijkt een vrouwenoverschot was, toevallig he of toch niet?

 

Groetjes

Iris

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:44

Salaam aleikum Imaan,

Daar ben ik het dus mee eens. Met een kleine toevoeging: zonder liefde kun je ook niet echt elkaars man en vrouw zijn.

Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:46

Ow, niet helemaal duidelijk, ik ben het met imaan eens. Dat komt er dus van als je geen salaam aleikum zegt met naam . Zal meteen het bericht aanpassen.

Iris, ik wil graag ingaan op je post, maar dat moet even wachten. Eerst naar college, hopelijk later vanavond.
Salaam happylady

Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum,

ik weet dat er hadith bestaan waarin gezegd wordt dat de vrouw de man nooit mag weigeren.  Ik vind dat zeer vrouwonvriendelijk. Vrouwen en mannen zijn geen beesten. Respect voor elkaar is erg belangrijk en zelfbeheersing ook. Ik geloof dus niet in die hadith. Om heel eerlijk te zijn, vind ik het zelfs raar dat er mensen zijn die er wel in geloven. Ik roep niet op om maar meteen de man te boycotten, maar gewoon tot een gelijkwaardige relatie waarin de man en de vrouw evenveel stem hebben.

Salaam happylady

Asalamoe 3alaikoem,

We kunnen niet met zn alleen gaan zeggen: deze hadith vindt ik nergens op slaan, ik geloof er dus maar niet in. Zo zit de Islaam niet in elkaar. Je vind het raar dat er mensen in geloven, maar is dat niet de bedoeling van de hadiths?

Aliyah

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 14:33

Salaam aleikum Aaliyah,

ik denk dat een hadith die vrouwen als willoze wezens bestempelt (daar komt het toch op neer als je je man niets mag weigeren), die niet in overeenstemming is met de Qoran. In de Qoran staat duidelijk benadrukt dat een man en vrouw gelijk zijn. Dat is mijn argumentatie om die hadith af te wijzen. Je hoeft niet altijd te volgen wat de meerderheid zegt, als je voor jezelf (en dus ook voor God) kunt en durft te verantwoorden wat je doet, dan doe je het goed. Ik denk dat God geen ongelijkheid wil. Zou je man jou ook nooit mogen weigeren? Ja, dat zou hij net zo goed mogen, als hij geen zin heeft. Dat gebeurt namelijk ook wel eens.

Ik hoop dat je snapt dat ik je zoals eerder gezegd niet iets slechts wil vertellen, maar wil oproepen goed na te denken.

Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 14:48

Hoi Iris,

Jij praat over een update van de Qoran. Ik weet niet of je de Qoran wel eens hebt gelezen? In de Qoran wordt de vrouw gelijksgesteld aan de man. De openbaringen brachten een ware aardverschuiving in de positie van de vrouw te weeg ten goede van de vrouw. Helaas zie ik persoonlijk niet zo heel veel goeds voor vrouwen in de traditionele islamitische landen. Helaas, ik denk dat daar ook nog heel veel gedaan moet worden.

Dames ik denk dat het tijd wordt voor een ware vrouwen revolutie binnen jullie gemeenschap, ik weet dat dat al gebeurd maar het kan nog veel beter. De vrouwen in Nederland hadden precies dezelfde strubbelingen als jullie nu hebben alleen dan tot 100 jaar geleden. Bij ons is het gelukt, dus veel succes.

Je praat over een revolutie voor vrouwen. Ik denk dat je je wel een beetje vergist. Er zijn ook heel veel vrouwen die bewust kiezen voor een hoofddoek en zich bewust afzijdig houden van de westerse wereld. Natuurlijk gebeuren er ook hele nare dingen, ik ben de laatste om dat te ontkennen, maar het gros van de vrouwen (in Nederland) is bewust bezig met haar geloof. Zij hebben geen behoefte aan een revolutie, ook omdat er binnen de 'echte' islam een hele grote plaats is voor vrouwen. Maar dit is zeker nog niet aan de orde in Iran, Saoudi-Arabie en meer moslim-landen.

Je laatste punt gaat over mannen die onderdrukken, omdat ze bang zijn voor vrouwen. Ik snap helemaal wat je bedoelt.  Maar dat zijn mannen die niet emotioneel volgroeid zijn mi. Ik denk ook dat dat de mannen zijn die die absurde regels opleggen. Maar je hoeft niet naar hen te luisteren. Het gaat over je relatie met God. Hij is de belangrijkste. Hij oordeelt en zal ook degenen die de 'echte' islam niet praktiseren, veroordelen.
De wanstanden die gebeuren in de naam van de islam (verkrachtingen binnen het huwelijk, eerwraak, vrouwen die niet mogen autorijden, ga zo maar door) zijn pertinent NIET islam. Ik hoop dat het je wat duidelijker is.

Salaam happylady

Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 15:30

Beste Happylady,

Ik ben het met je eens als je zegt dat vrouwen bewust voor een hoofddoek kiezen ,maar dat hoofddoekje zal me worst wezen, iedereen moet lekker doen waar hij/zij zin in heeft. Als het maar wel echt uit je hart komt en bij sommige vrouwen is dat zo maar bij anderen ook weer niet.

Ik bedoel met een revolutie niet zo zeer dat vrouwen hun hoofddoeken weg doen, maar meer dat ze zich niet laten vertellen wat mannen zeggen, dat ze het echt beseffen, dat mannen het echt geen haar beter weten dan vrouwen. Waarschijnlijk beseffen die vrouwen dat ook wel, maar kunnen ze er niet naar handelen, kijk in Nederland zullen er vast heel wat schrijnenende gevallen zijn, maar daar maak ik me niet zo druk om, meer gaat het me om vrouwen in landen als Iran, Irak, Sudan Somalie en NIgeria. Ik wil hierbij ook zeggen dat ik wat geleerd heb op mijn opleiding ( ik studeer geschiedenis) over de Islam , we hadden er namelijk een cursus over van 3 maanden.

Ik heb daar gehoord dat de meeste vrouw onvriendelijke invloeden, niet echt in de Qoran staan, maar dat veel Arabieren het van de nomaden hebben overgenomen, omdat nomaden/bedoe�enen in een hoog vaandel staan bij de Arabische wereld, van de nomaden, komt dan ook vrouwenonderdrukking, bloedwraak en bijvoorbeeld gastvrijheid, het interessante vond ik dat ik vroeger dacht dat dat soort verschrikkelijke dingen ( behalve gastvrijheid ) een officieel deel van de Islam waren, nu weet ik wel beter.

In de Islam staat volgens mij meer vrouwvriendelijke dan vrouwonvriendelijke dingen, maar in de cultuur is het juist andersom, en die komt weer van de nomaden af. Daarom is het voor mij persoonlijk ook geen revolutie TEGEN de Islam, maar meer een revolutie tegen de cultuur waar dit soort normen en waarden zijn ingeslopen.

Ik zou mijn god niet weten hoe je zoiets groots zou moeten aanpakken, alleen ik ben wel van mening dat er echt iets dient te gebeuren, en dat vind ik alleen maar omdat andere meisjes van mijn leeftijd me interesseren en niet dat iker beter van word.

Ikdenk dat zo'n revolutie alleen zou kunnen plaatsvinden binnenshuis en niet echt buiten de deur, omdat jullie cultuur voor de vrouwen dan zich meer binnen dan buiten afspeelt, ik ben echt een leek op dit gebied dus het spijt me als ik nu iets verschrikkelijks heb gezegd.

Groetjes,

 

Iris

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 15:43

Hoi Iris,

ik ben het ook met je eens. Ik weet echter dat ik niet representatief ben op het inhoudelijke vlak wb islam. Ik heb juist zelf ook het slechte meegemaakt. Ik ben dus extra gevoelig voor dit soort dingen. Het is zoooo belangrijk dat iedereen (en vrouwen speciaal, omdat die overal in de verdrukking komen) een goed zelfbewustzijn heeft. Het is belangrijk om respect voor jezelf te hebben. Ik vind bovenstaande verhaal een schoolvoorbeeld van weinig zelfrespect. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Salaam happylady

Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Aaliyah,

ik denk dat een hadith die vrouwen als willoze wezens bestempelt (daar komt het toch op neer als je je man niets mag weigeren), die niet in overeenstemming is met de Qoran. In de Qoran staat duidelijk benadrukt dat een man en vrouw gelijk zijn. Dat is mijn argumentatie om die hadith af te wijzen. Je hoeft niet altijd te volgen wat de meerderheid zegt, als je voor jezelf (en dus ook voor God) kunt en durft te verantwoorden wat je doet, dan doe je het goed. Ik denk dat God geen ongelijkheid wil. Zou je man jou ook nooit mogen weigeren? Ja, dat zou hij net zo goed mogen, als hij geen zin heeft. Dat gebeurt namelijk ook wel eens.

Ik hoop dat je snapt dat ik je zoals eerder gezegd niet iets slechts wil vertellen, maar wil oproepen goed na te denken.

Salaam happylady

Salaam happylady

Asalamoe 3alaikoem,

Als je de islaam volgt dan volg je de koran en de hadiths en niet een van de 2 of een gedeeltelijke deel van de hadiths. Je leest wat je zel wilt horen maar blijkbaar kan je bepaalde zaken in de islaam niet accepteren. Wat er in de hadiths staat moet je geloven en naleven en niet naast je leggen alleen maar omdat je er niet mee eens bent.

Aliyah

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 12:28

Salaam aleikum Aaliyah,

heb je goed naar de strekking van mijn verhaal gekeken? Daar staat namelijk in waarom ik dit afwijs, met als grond de Qoran.

Salaam happylady

Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 13:14

hoi Happy lady

wat bedoel je met schoolvoorbeeld van weinig zelfrespect ik kan dat namelijk niet terug vinden in mijn betoog

 

Groetjes iris

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 14:01

Oeps Iris,

ik bedoelde niet jouw stukje, maar de voorbeelden waar jij op doelde. Die vrouwonvriendelijkheid enzo.

Groetjes happylady

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.