Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is muziek luisteren haraam

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is muziek luisteren haraam
    Geplaatst op: 04 juli 2004 om 12:13

Is muziek luisteren haraam  want ik hoor vaak dat het slecht is maar geen hadith of ayaa erover dus is mijn vraag of soms luisteren ook haraam is

 

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 12:38

Wordt elke keer dat je het doet als een zonde beschouwt of alleen als je er een gewoonte van maakt

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 13:44
Als jij er niet van hebt gehoord betekent het niet dat het niet bestaat en mijn vraag was of affentoe muziek luisteren haraam is.Maar als je geen moslim bent heb ik niks aan je advies tenzij je met een hadieth sahieh of een ayaa uit de koran komt, wat jijzelf nergens opgebasseerd hebt, heb ik niks aan.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 14:08

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Bisharo*,

Remco is geen moslim, dus in dit geval zul je zeker niets hebben aan zijn advies/mening.

Zoals remco al heeft aangegeven is hierover al een topic geopend, je kan daarom je vraag beter daarbij aansluiten InchaAllaah.

  • Topic: Muziek, Geplaatst op: 28 april 2004 om 09:49 (MoslimaGirl).
  • Topic: Naar muziek luisteren, Geplaatst op: 17 april 2003 om 23:51 (Mo7ammed).

Verder is er ook nog een verhaal wat betreft muziek: Verhaal betreft muziek, Geplaatst op: 20 mei 2004 om 21:29 (Abou Jabir). Dit verhaal kun je vinden onder: verhalen met moraal.

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 14:36

Assalamoe alykoem,

misschieen heb je hier wat aan:

http://islam.nak4life.com/muziek.htm

een artikel die ik geschreven heb met behulp van andere artikels natuurlijk

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 14:47

Ja dat verhaal van de site die Abou Jabir heeft gegeven bedoel ik en nu weet  ik dus tenminste ook hadieth waar het in staat.Dus moge ALLAH Abou Jabir en Marocaantje belonen.Want als je hadieth sahieh ervan kent zul je het minder snel doen.Nu weet ik tenminste zeker dat het niet mag.

                               Salamaleikoem

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 14:49

Dus moge ALLAH Abou Jabir en Marocaantje belonen

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

BarrekAllahoe feek.

Moge Allah swt ons allen behoeden voor het Slechte en ons leiden naar het Goede! Amien.

<<Inna Lillahi Wa Inna Ilayhi Raji'oun>>

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 14:54

Assalamoe alykoem,

Amien, wa djazakoemoe Allahoe kheiran kathiran.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 15:13
Amien
Terug naar boven
Bint Oel Islaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bint Oel Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 16:15

asalaam aylaykoem wa rahmatoelahoe wa barakatoehoe

Hoe gaat het met u en met u naasten, inschallah.

Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die de veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaa�), hier volgen een paar bewijzen tot het verbieden van muziek:

Uit de Qor�aan:

1. Allah de Verheven zegt in soerat Loeqman: "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (6) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"(7).

Al wahiedie en andere geleerden hebben in hun tafsier (uitleg van de Qor�aan) gezegd: De onzinnige praat die in aya 6 van soerat loeqman is verteld, is muziek. Dit hebben de volgende metgezellen (Allah�s welbehagen zij met hen) gezegd: Ibn �Abbas en ibn Mas'oed en Moedjahied en 3iekriemah. Er is overgeleverd dat ibn Mas'ood heeft gezegd:"ik zweer bij Allah, waar er geen andere god is dan hem, het is muziek (dit slaat op de aya 6 uit Loeqman � �onzinnige praat�)"

Uit de Hadith:

2. hadith: De profeet (Allah�s vrede en genade zij met) hem heeft gezegd:" er zal een volk dat de moslims behoort komen, die zijden (al �harier) ontucht (�hiera - letterlijk vertaald de geslachtsdeel van de vrouw), bedwelmend drank (al khamr) en muziekinstrument zullen toestaan" overgeleverd door boekharie.

3. Abou hoerayra (Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah�s vrede en genade zij met) gezegd heeft: "Aan het einde van de wereld zal een volk komen die in apen en zwijnen veranderd zal worden, ze zeiden (de metgezellen). Getuigen ze niet in de eenheid van Allah en dat Mohammed de boodschapper is van Allah? Hij (Allah�s vrede en genade zij met) zei: "jawel, en ze vasten, bidden en bezoeken het huis (Hadj). Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij (Allah�s vrede en genade zij met) zei: �ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen" (ighaatat allahafaan blz 262 boek1)

4. Tijdens huwelijksfeesten en andere islamitische feestelijke gelegenheden is het toegestaan om gebruik te maken van trommels (ddef) met normale zang die verboden woorden (liefde, benoemen van het menselijk lichaam...) niet bevat en wel alleen voor de vrouwen. Dit gebaseerd op een hadith van de profeet (Allah�s vrede en genade zij met) (zie fiqh assoenah; hoofdstuk: Huwelijk) dat de profeet (Allah�s vrede en genade zij met) de vrouwen toestond om gebruik te maken van deff tijdens huwelijksfeesten.

En Allah weet het het beste.

Masalaam

Bint Oel Islaam Hanane



 

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 16:39

Moge ALLAH je belonen voor je wijze raad.Nu ik dit weet zal ik zeker voor muziek uitkijken.

Maar ik wou ook nog even zeggen dat hier op het forum wijze mensen zijn die goed advies geven moge ALLAH jullie allemaal belonen

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 06:31
Wie schetst mijn verbazing, dat ik in een tv-documentaire vorige week het hoofd van de Koranschool voor meisjes in Peshawar, Pakistan, met veel plezier naar een getto-blaster zag luisteren (waaruit ordinaire top-40 muziek kwam). Even later toonde ze de verslaggever ook trots haar foto-album met familie-kiekjes. Mijn punt: blijkbaar is de Koran c.a. niet zo eenduidig en is e.e.a. ook binnen de Islam voor andersoortige interpretatie vatbaar.
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 11:53

                 Salamaleikoem

Het is niet zo dat er binnen de islaam veel verschillende interpretaties zijn

maar het is gewoon dat niet iedereen zich eraan wil houden net zoals de hoofddoek het staat ook duidelijk in de koran maar niet alle molim meisjes dragen een hoofddoek en als je dan een meisje zonder hoofddoek ziet dan kun je toch ook niet meteen concluderen dat de hoofddoek niet hoeft.

Ikzelf dacht ook dat muziek luisteren niet erg haraam was maar daarboven kun jezelf ook overleveringen lezen waarin het duidelijk staat

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 14:44

Natuurlijk zijn er ook verschilende stromingen binnen de islaam maar hier is er niet alleen sprake van een koran vers er zijn ook duidelijke overleveringen over muziek luisteren.

 En met verschillende stromingen bedoel ik je moet niet overal over disscucieren ik bedoel als er staat je mag geen varkens vlees eten dan kun je dan is er daar toch geen disscusie over mogelijk.

En over de hoofddoek dat staat er wel degelijk in en als je zegt dat het niet zo is dan wil je het  niet geloven maar zeg niet dat het er  niet duidelijk staat en die interprtaties zijn niet zomaar  uit  de lucht komen vallen mensen die de islaam jaren lang hebben bestuudeerd en die zijn het erover eens dat de hoofddoek verplicht is!

Terug naar boven
aghi fi dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aghi fi dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2004 om 03:30

Assalaamo alaykom warrahmatollahi wabarakato

remco ik weet wat je bedoelt als je zegt er zijn verzen waar iedereen een verschillende mening over heeft en interpretaties. maar daarvoor hadden we de boodschapper die de koran heeft uitgelegd dus zoals ik geleerd heb is het een moslim niet toegestaan om de koran open te slaan en te zeggen ik denk dit of dit erover want het zijn tenslotte machtige verzen in een duidelijke arabische taal maar je had sommige metgezellen van de profeet die moeite hadden met de koran en daarvoor gingen ze naar de profeet(vzmh) snap je dus de vers in de koran wordt vaak bijgesteund met een hadith om het te verduidelijken en de zaak van of de hoofddoek moet remco neem het van mij aan het is fard ( verplicht)
en ALLAH weet beste
hoop dat ik heb kunnen helpen
wassalaamo alaykom warrahmatollah

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2004 om 06:47
In eerste instantie geplaatst door Bisharo*

Het is niet zo dat er binnen de islaam veel verschillende interpretaties zijn

Ikzelf dacht ook dat muziek luisteren niet erg haraam was maar daarboven kun jezelf ook overleveringen lezen waarin het duidelijk staat

Dat is denk ik toch een te gemakkelijke conclusie. Zou het echt zo zijn dat een gerespecteerd iemand als een hoofd van een Koranschool open en bloot de voorschriften uit de Koran aan haar laars lapt? Meest voor de hand liggende verklaring is wat mij betreft, dat -blijkbaar- de Koran c.a. niet overduidelijk het luisteren naar muziek (of het bezitten van foto's van mensen) verbiedt. Het vermeende verbod is dus wel degelijk een kwestie van interpretatie.

Gr,

Vincent

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2004 om 11:17

ja, remco, bla..bla...blaa...allemaal onzin.

weet je wie Abdullah Ibn Mas3oed is? zoniet, hou je mond dan. zoja lees dit:

Allah zegt:

�En van de mensen zijn er die nutteloos gepraat (lahwal hadieth) kopen op de mensen te laten afdwalen van de Weg van Allah zonder kennis, en het nemen van Allah's weg als spotternij. Voor dezen zal er een vernederende straf zijn. Soerat Loeqman ayah 6.

Abdullah Ibn Mas3oed werd over deze aya gevraagd en hij antwoordde: �Ik zweer bij de ene buiten wie er geen God bestaat, dat het verwijst naar zingen (ghinaa)� Hij herhaalde zijn woorden drie maal om het te benadrukken �.

Abdullah Ibn Mas3oed is een metgezel van de profeet, hij werd gevraagd over de bovengemelde vers dus hij weet de interpretatie van de vers meer malen beter dan jouw.

nog en ander metgezel, nl Ibn Abbaas, hij zei over deze vers:

Allah zegt in de Koran:

�En �istafziz� (rui hen op/houdt hen voor de gek) degenen die je kan met je stem.... Soerat al-israa-e aya 64.

Ibn Abbaas heeft over deze aya gezegd �istafziz met je stem betekent zingen, muziek en iedere andere roep voor ongehoorzaamheid aan Allah de Verhevene�

moet er nog uitleg erbij???

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 04:37

Salamoen Aleykoem

Remco vergeet onzinnige praat ok. Wat zegt deze hadith: Abdullah Ibn Mas3oed werd over deze aya gevraagd en hij antwoordde: �Ik zweer bij de ene buiten wie er geen God bestaat, dat het verwijst naar zingen (ghinaa)� Hij herhaalde zijn woorden drie maal om het te benadrukken �.

ZINGEN ZINGEN ZINGEN. Kan je het lezen??? Hier staat letterlijk zingen. Zingen is dus haraaaaaaaam. Klaar.

En jij zegt "waarom heeft hij gelijk". Ik denk dat het bij jou niet meer gaat om te ontdekken of muziek haraam is voor ons. Bij jou gaat het nu meer om hoe kan ik ze zo lang mogelijk de weg versperren zo heb ik de indruk. Weet je waarom hij gelijk heeft? Want als moslim zijnde weet je wie je moet geloven en wie niet. Weleens gehoord van een sahaba?(metgezel van onze profeet(vzmh).

Oja en jij zegt ook kip zonder kop. Blindelings volgen? Ik noem dat het toppunt van vertrouwen.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 05:03

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Ik denk dat het bij jou niet meer gaat om te ontdekken of muziek haraam is voor ons. Bij jou gaat het nu meer om hoe kan ik ze zo lang mogelijk de weg versperren zo heb ik de indruk. Weet je waarom hij gelijk heeft? Want als moslim zijnde weet je wie je moet geloven en wie niet. Weleens gehoord van een sahaba?(metgezel van onze profeet(vzmh).

Dus het hoofd van de Koranschool in Peshawar overtreedt moedwillig de voorschriften uit de Koran c.a. door gewoon naar muziek te luisteren?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 07:31

Vincent, als het waar wat je zegt dan heb je gelijk, punt.

Remco, het merendeel heeft broeder ISLAM al gezegd (moge Allah hem belonen), ok, laten we de tweede hadith pakken, nl die van Ibn Abbas(een metegezel en neef van de profeet):

�En �istafziz� (rui hen op/houdt hen voor de gek) degenen die je kan met je stem.... Soerat al-israa-e aya 64.

Ibn Abbaas heeft over deze aya gezegd �istafziz met je stem betekent zingen, muziek en iedere andere roep voor ongehoorzaamheid aan Allah de Verhevene� 

de gehele vers: "En bekoor  met uw stem (satan's stem) wie gij kunt (van de mensen) en spoor uw ruiterij en uw voetvolk tegen hen (mensen dus) aan en wees hun deelgenoot in hun weelde en hun kinderen, en doe hun beloften," - maar Satan geeft slechts bedriegelijk beloften -  

dus Allah spreekt hier tegen de satan dat hij mensen voor de gek kan houden met zijn stem (dus zingen, muziek en iedere andere roep voor ongehoorzaamheid aan Allah) niet alle mensen, want Allah zegt gelijk daarna deze vers: Voorzeker over Mijn dienaren zult gij geen macht hebben. En voldoende is uw Heer als Beschermer.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 12:11

Gewoon simpel beweren dat muziek verboden is is natuurlijk makkelijker.

Beste Remco,

Gewoon simpelweg de feiten ontkennen is ook erg gemakkelijk voor je.

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Abou Jabir/
I S L A M en de overige die de rest ervan probeert te overtuigen dat muziek niet is toegestaan in de Islaam,

Ik snap trouwens niet waarom jullie allemaal zo'n moeite doen om hem ervan te overtuigen dat muziek niet is toegestaan in de Islaam.

Hierover zijn al meerdere topics geopend, en al bewijzen gegeven. Hij heeft laten zien dat hij die bewijzen/feiten niet wilt accepteren. Al zouden we hem een hele boek met bewijzen uit overleveringen laten zien dat muziek niet is toegestaan dan bedenkt hij wel weer een manier om er omheen te draaien/ alles te ontkennen.

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 12:23

           Salamoealeikoem

Ik ben het eens met Abou Jabir en ISLAAM,duidelijker kan het niet gezegd worden en Remco als je hersenen hebt gebruik die dan en zeur niet zoveel als je het niet wil geloven dan doe je dat toch niet.Bij jou houdt het niet op met maar.

En Vincent basseer jij je nu op een hoofd van een koran school omdat hij het doet kun je daaruit constateren dat het mag dan zeg ik tegen jou ook gebruik je hersenen is een keer!!!!!!!!!!!!!!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 13:08
In eerste instantie geplaatst door Bisharo*

           Salamoealeikoem

Ik ben het eens met Abou Jabir en ISLAAM,duidelijker kan het niet gezegd worden en Remco als je hersenen hebt gebruik die dan en zeur niet zoveel als je het niet wil geloven dan doe je dat toch niet.Bij jou houdt het niet op met maar.

En Vincent basseer jij je nu op een hoofd van een koran school omdat hij het doet kun je daaruit constateren dat het mag dan zeg ik tegen jou ook gebruik je hersenen is een keer!!!!!!!!!!!!!!

Assalamoe alykoem,

Moge Allah jullie belonen (marocaantje, ISLAM en Bisharo), dat laatste van Bisharo is prachtig, UITGEPRAAT, punt. Zet nooit een komma acher. waar Allah een punt heeft gezet.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 13:14
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 13:20

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe aghi fi dien Abou Jabir,

Zet nooit een komma achter. waar Allah een punt heeft gezet.

Elhamdoulilah, mooi gezegd!

Jullie Zuster Fi Dien!!

(P.s. sorry broeders, ik kon het ff niet laten om even op Remco te reageren).

God heeft je geen hersens gegeven om ze niet te gebruiken, hij heeft je niet ogen gegeven om te lezen wat anderen schrijven en het over te nemen.

Als we onze hersenen niet zouden moeten gebruiken (als dat de bedoeling was) dan zouden we ook niet zijn geschapen met hersens.

Een Hadith die dat beweert is voor mij al onbetrouwbaar,

Zou je dan misschien zo vriendelijk willen zijn om aan te geven welke Ahadith dan wel 'betrouwbaar' zijn 'volgens jou'....?

maar geen dingen toevoegen en dat word in dit geval gedaan.


In de Heilige Koran staat ook aangegeven dat we moeten bidden, maar hoe? Hoe het moet treffen we aan in de overleveringen. Zou dit dan ook geen toevoegingen zijn...? Of is het pas een toevoeging wanneer het jou uitkomt dat het een 'toevoeging' zou moeten zijn..?

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 16:30

 

           Salamaeikoem

Precies zoals Abou Jabir het zegt :Zet nooit een komma achter. Waar ALLAH een punt heeft gezegd.Moge ALLAH jullie allemaal belonen.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 16:39

Salaam aleikum,

Anasheed is toch ook zingen?  Dat is toch wel toegestaan? En (dit is dus een serieuze vraag), er zijn ook liederen, dat zijn bijna gedichten. Ik zag laatst op tv een paar Amerikanen, die maakten liederen tegen de Amerikanen in Irak. Erg indrukwekkend, mag dat dan niet? Soms bereik je mensen gemakkelijker met muziek.

Salaam happylady

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2004 om 03:13
In eerste instantie geplaatst door Bisharo*

En Vincent basseer jij je nu op een hoofd van een koran school omdat hij het doet kun je daaruit constateren dat het mag dan zeg ik tegen jou ook gebruik je hersenen is een keer!!!!!!!!!!!!!!

Bisharo, lees mijn posts. Ik beweer enkel, dat er blijkbaar ook andere interpretaties zijn binnen de Moslim-gemeenschap ten aanzien van het luisteren naar muziek. Het hoofd van de door mij aangehaalde Koranschool (een vrouw overigens) meent dat het wel is toegestaan en zij lijkt mij toch niet de eerste de beste.

Overigens vraag ik mij af waarom mensen zich zo verschrikkelijk druk kunnen maken over bijzaken (en dat is muziek toch echt) in plaats van over de dingen des levens waar het echt om gaat. Ik geloof niet dat het de bedoeling van God is, dat we ons hele leven vullen met ons afvragen of iets onbelangrijks wel of niet mag.

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2004 om 11:36

    Salamaleikoem

Als ALLAH muziek heeft verboden dan kan dat nooit een bijzaak zijn als het zo onbelangrijk was dan waren er geen overleveringen of geen aya over!!!!!!!!!of wel

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2004 om 14:50

Succes met het begrijpen van mijn berichten in dit topic, zodra er iemand een poging doet om ze te snappen en er dus echt goed op in te gaan zal ik weer reageren.

Ik begrijp je berichten al.

Nu jij de mijne nog..want ik heb op je gereageerd, en ik heb je een vraag gesteld. Dus ik verwacht een reactie als je zo vriendelijk wilt zijn.

Bij Voorbaat Dank.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.