Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ongelovige respecteren, niet Accepteren

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abo sayfoedien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abo sayfoedien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ongelovige respecteren, niet Accepteren
    Geplaatst op: 01 september 2004 om 09:47
Salaam Olaikom broeders en zusters,

Degene die geleid worden door Allah kennen de boodschappen en accepteren hun lot als slaven van Allah,
maar de dwalende zullen altijd ons treiten en de waarheid willen onderdrukken met hun idee�n een cultuur. Een ze kunnen niks bewijzen, behalve toevlucht zoeken bij de satan. Een de satan zelf heeft en belofte gemaakt om ons van het het pad van Allah af te houden. Een sommige mensen zijn net als ezel van satan, hij zit op rug een leid hun naar de hel een bind ze daar vast tot hun dood. Nou op dag desoordeels zouden ze wensen dat ze die ezel waren, want de echte ezel verandert in stof. Maar de mens gaat boeten voor het ongeloof.

Accepteer Allah

Wassalaam Oaleykum
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 10:00
Wat wil je precies zeggen?
Groet,
Vincent
Terug naar boven
Abo sayfoedien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abo sayfoedien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 15:11
[QUOTE=Vincent] Wat wil je precies zeggen?[/QUOTE

Wat ik bedoel is dat er geen ontkenning aan allah's bestaan is, ondanks alle bewijzen. Het bewijs is de mens. Kijk alleen naar je zelf je hebt alles gekrijgen om zo perfect te reageren en te functioneren. Is Allah dan niet waardig genoeg om aangebeden te worden. Totale overgave aan Allah is de boodschap van alle profeten.
Allah heeft ons verplicht om goed te zijn met iedere mens.    
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 15:38

asalamoe aaikoem

dat zijn hele mooie worden broeder Ma Cha Allah

wa salam nouret

Terug naar boven
Abo sayfoedien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abo sayfoedien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 02:05
In eerste instantie geplaatst door nouret_bo

asalamoe aaikoem


dat zijn hele mooie worden broeder Ma Cha Allah


wa salam nouret



Salaam Olaikom broeder,

Djazak allah oe gairen
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 05:17

Alaykoum wa Salaam,

Een niet-moslim, verdient mijn respect, zolang ik ook zijn/haar respect verdien. Ik respecteer de nonnen, om hun levenwijze, hun toewijding, hun kracht, ik respecteer iedere ander, mits er geen redenen tot argwaan zijn. Accepteren is een ander verhaal, want als ik de nonnen zou accepteren, dan dien ik de Bijbel te accepteren en dat is het juist. Ik accepteer de Bijbel niet.

Respect kan heel goed gaan, zonder acceptatie. Zo respecteren vele niet-moslims, waaronder mijn vriendinnen mij, maar ze accepteren de Islam als zodaning niet, want anders hadden ze erin geloofd.

Respect en Acceptatie is het mooist, alleen die houd ik voor mijn moslimzusters en broeders.

FiaminAllah

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abo sayfoedien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abo sayfoedien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 05:41
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam,


Een niet-moslim, verdient mijn respect, zolang ik ook zijn/haar respect verdien. Ik respecteer de nonnen, om hun levenwijze, hun toewijding, hun kracht, ik respecteer iedere ander, mits er geen redenen tot argwaan zijn. Accepteren is een ander verhaal, want als ik de nonnen zou accepteren, dan dien ik de Bijbel te accepteren en dat is het juist. Ik accepteer de Bijbel niet.


Respect kan heel goed gaan, zonder acceptatie. Zo respecteren vele niet-moslims, waaronder mijn vriendinnen mij, maar ze accepteren de Islam als zodaning niet, want anders hadden ze erin geloofd.


Respect en Acceptatie is het mooist, alleen die houd ik voor mijn moslimzusters en broeders.


FiaminAllah



Salaam Oleykym zuster Imaan,

Je heb de boodschap en de teksten goed begrijpen
Ik zit dagelijks op mijn werk een respecteer iedere ongelovige, maar ze belijven dingen zeggen over islam en moslims. Ik zeg dan moslims zijn anders dan de islam zelf, we maken allemaal fouten toch. Ze zijn echt koppige een ze belijven je uitdagen. Maar Alhamdoelillah ik vertouw op Allah, ik zal ze goed belijven behandelen tot dag desoordeels. Dan zullen ze spijt hebben van wat ze allemaal zeggen en ik krijg hun Hasanaat met mijn saber.
Barmhartigheid
� Jareer Ibn Abdullah, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet saw heeft gezegd: Wie geen barmhartigheid voor mensen heeft, zal geen barmhartigheid van Allah ontvangen'." [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

14. Abraham (Ibrahiem)
4. Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat Allah dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze.

Wasalaam Oleykum


Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 07:00

Alaykoum wa Salaam, beste broeder,

Ik herken wel wat zaken in je verhaal, alleen ik heb het met me medestudenten en collega's bijna niet meer over de Islam. Ik heb er genoeg van, door mezelf elke keer weer te blijven verdedigen, dit heb ik duidelijk aan ze gemaakt en ze denken tien keer na, voordat ze het onderwerp Islam aanhalen.

FiaminAllah je zuster

P.S Er zijn ook studenten en collega's die echt oprecht een antwoord willen weten, met deze mensen praat ik graag. Het verbaast me, dat deze mensen me vaak aanspreken na werktijd/schooltijd, of me soms bellen. Dat laat al zien, dat ze anders denken, dan de gemiddelde mens.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abo sayfoedien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abo sayfoedien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 07:26
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam, beste broeder,


Ik herken wel wat zaken in je verhaal, alleen ik heb het met me medestudenten en collega's bijna niet meer over de Islam. Ik heb er genoeg van, door mezelf elke keer weer te blijven verdedigen, dit heb ik duidelijk aan ze gemaakt en ze denken tien keer na, voordat ze het onderwerp Islam aanhalen.


FiaminAllah je zuster


P.S Er zijn ook studenten en collega's die echt oprecht een antwoord willen weten, met deze mensen praat ik graag. Het verbaast me, dat deze mensen me vaak aanspreken na werktijd/schooltijd, of me soms bellen. Dat laat al zien, dat ze anders denken, dan de gemiddelde mens.




Alaikom Osalaam zuster Imaan,

Bedankt voor je begrip over dit onderwerp.
Ik heb een hele mooie lezing voor die mensen die jou deze vragen stellen. De lezing is van Ach Achmed Yasseen via: http://english.islamway.com/bindex.php?section=scholarlesson s&scholar_id=7

Deze lezing is echt mascha Allah


Wasalaam Oleykum
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2004 om 05:30
Djazak Allah Ghairan
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Shoulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Shoulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 17:11

Salaam,

Wat jij zegt maakt mij bang. Dit soort denkbeelden zijn gevaarlijk. Ik heb door nare ervaringen met de ISlam mijn geloof verloren. Maar ik probeer zo goed mogelijk te leven. Als de Islam zegt dat ik daardoor gestraft wordt is dat eens te meer een bevestiging dat ik de goede keus heb gemaakt.

 

gegroet,

Shoula

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 12:22

Shoula, wat maakt jou bang? Dat moslims ongelovige respecteren? Dat maakt je BANG? Heb je liever nog meer TvG taferelen? Ik vraag me echt af wat je doel op dit forum is.. Broeders en zusters, mashaALlah.. Moge Allah jullie belonen voor jullie wijze woorden.

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 06:18
[QUOTE=Shoulah]

Salaam,

Wat jij zegt maakt mij bang. Dit soort denkbeelden zijn gevaarlijk. Ik heb door nare ervaringen met de ISlam mijn geloof verloren. Maar ik probeer zo goed mogelijk te leven. Als de Islam zegt dat ik daardoor gestraft wordt is dat eens te meer een bevestiging dat ik de goede keus heb gemaakt.

Dag Shoulah,

Je hebt je geloof verloren, door nare ervaringen, maar je begroet ons met de Salaam?

Je hebt te geloof verloren? Betekent dit dan dat je je geloof weer wilt vinden?

Je probeert zo goed mogelijk te leven....ja, dat is jouw goed recht. Je mag zelf bepalen wat goed is, maar dat zal niet altijd overeenkomen met wat ik GOED vind. Betekent dit dan dat je geen respect hebt voor mij, omdat je mijn manier van leven niet goed vindt?

Wat is er gevaarlijk aan, als ik zeg, dat ik respect heb voor mensen die een ander geloof belijden of niets belijden en ik daarbij zeg dat ik niet accepteer als mijn Waarheid?

Ik ben alleen maar eerlijk, lieve Shoulah en zal geen enkele religie dan de Islam accepteren, maar heb er wel ontzettend veel respect voor. En als je mijn berichtjes goed hebt gelezen, dan zul je toch echt lezen, dat ik ook veel respect heb voor de nonnen.

Verklaar je nader waarom ik gevaarlijk ben?

Mvg. Imaan

P.S wat vind je gevaarlijk, dat ik niet mag zeggen wat IK wil? Vrijheid van het Woord, nietwaar?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 07:02

 

Asalaam alaikoum,

Ik ben het geheel eens met zuster Imaan en broeder Abou Sayfoedien.

Ik respecteer iedereen die mij ook respecteert, het is geven en nemen. Als het een ontbreekt dan ontbreekt ook het andere.

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ezzie_Ezz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ezzie_Ezz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 09:30

Selam aleykum,

Een van mijn collega's is katholiek en ik krijg alsmaar ruzie met haar over de Islam, Ze vraagt ook steeds van die vragen zoals: waarom helpt God dan niet osn met de oorlogen en al die slechte dingen en ik beantwoord al haar vragen, maar ze "accepteert"ze niet en dus accepteert ze mij niet en vindt mijn geloof flauwekul dus zerespecteer mijn geloof dus ze respecteert mij ook niet. Maar ik respecteer haar wel en accepteer haar en haar geloof met al mijn hart, maar soms is het zo moeilijk

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 10:46

Alaikoem salaam wr wb,

Ezzie_Ezz, bedenk je maar dat jij de slimste bent in dit geval. Jij bent de volwassene. Heel goed van je, weet hoe moeilijk dat kan zijn..

Wassalaam,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 11:20
Selamu alejkum we rahmetullah i barakatahoe vertel er alleen dit de collega van jou en nog mooie vers de schepping:

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)

Lees er alleen dit voor en zeg kan dit ten eerste een analfabeet hebben gezegd ten 2de laat er vermanen laat er op normale manier van denken door als normaal iemand en er van bewust gaan nadenken der hart gaat kapot jah geloof mij elk normaal mens die dit leest en hoort de hart wordt verbijsterd en dan maar denken wij zijn slim er is geen leven na de dood ons geloof dit en dat maar het is inshallah de waarheid dus broeder lees er inshallah aleen deze vers voor en zeg er is dit van een mens en over het dat moslims dit en dat en zij worden niet geholpen dat is haar bewering althans voorbeeld:als ik bij jou zou werken en ik doe niet goed mijn best 1dag te laat de andere kom ik niet er zitten allerleei opstandigheidjes die de baas niet goed vindt denk je dat de baas elke x gaat zeggen ah ik betaal je wel??nee geen enkele en ten 2de het zijn beprovevingen allah(swt)hoog en verheven is hij wil de mensen beproeven wat is daar mis mee?Niks blijf je inshallah door gaan met allah(swt)te aanbidden allah(swt)laat je imaan inshallah omhoog gaan dus wat dat betreft is haar redenering incompleet of ter wel afgekeurd allahu akbar

De koran:

155. En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen,

156. Zij die, wanneer een rampspoed hen achterhaalt, zeggen: "Voorzeker, wij zijn van God en tot Hem zullen wij weerkeren".

157. Dezen zijn het, op wie de zegeningen en de barmhartigheid van hun Heer rusten en dezen zijn het, die de rechte weg volgen

Dus zeg boek van allah(swt)is de leiding of je het leuk vindt of niet

Selamu alejkum we rahmetullah i barakatahoe

Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 11:32
Ik vind het best eng om te horen dat niet-gelovigen wel gerespecteert worden maar niet geaccepteerd. Het lijkt me dat het wel erg onwaarschijnlijk word dat bevolkingsgroepen op die manier goed vereenigd met elkaar worden. Ik als ongelovige word dus niet geaccepteerd. Als je mensen niet accepteerd hoe kun je ze dan in godsnaam respecteren ?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door Love_Islam

Selamu alejkum we rahmetullah i barakatahoe vertel er alleen dit de collega van jou en nog mooie vers de schepping:

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)

Lees er alleen dit voor en zeg kan dit ten eerste een analfabeet hebben gezegd

Mij doet dat eerder aan een "a-wetenschappelijk-obeet" denken  Met deze vers zul je weinig mensen bekeren tot de Islam, want er klopt geen hout van.  Als God niet eens snapt hoe zijn eigen schepping biologisch werkt (op het niveau 6de leerjaar/groep 8), is het toch wel erg gesteld met die God hoor...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 12:35

Hoi Kimmy,

Wij zijn hier niet op het forum om mensen te bekeren hoor......Het is alleen ALAH SWT die mensen leidt op de rechte weg....en HIJ leidt wie hij wilt.

Groetjes Rahil Amin.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 12:36
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Mij doet dat eerder aan een "a-wetenschappelijk-obeet" denken  Met deze vers zul je weinig mensen bekeren tot de Islam, want er klopt geen hout van.  Als God niet eens snapt hoe zijn eigen schepping biologisch werkt (op het niveau 6de leerjaar/groep 8), is het toch wel erg gesteld met die God hoor...

Groetjes Kim

ja, vooral als jij de kennis van God met de kennis van een basisscholier vergelijkt..

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.