Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenKwaliteit van Islaam Festivals

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kwaliteit van Islaam Festivals
    Geplaatst op: 15 april 2003 om 20:28

Salaam alikoum,

Ik ben van mening dat over het algemeen de islamitische evenementen niet serieus worden genomen. hierbij bedoel ik zowel de organisators als de bezoekers.

enkele voorbeelden: bij het organiseren van een islaam evenement wordt er heel erg zuinig omgegaan met het budget. het liefst een gratis zaal van een school ofz.. liefst gratis hapjes en drankjes, promotie mag ook niets kosten je ziet nergens proff posters of flyers maar slechts kopietjes zwart wit. dit terwijl andere evenement zeer uitbundig en groot worden aangepakt en de organisaties concureren elkaar naar proffesionaliteit.

van de bezoekers kant vind ik ook dat men is bereid tot 50 of 60 euro entree te betalen voor het feest terwijl als een islaam event meer dan 10 euro entree vraagt dan gaan mensen gelijk al twijfellen...

waarom is dit het geval?? moet het niet juist andersom zijn??? moeten we niet juist super proff zijn als het om islaam gaat??

graag jullie reaktie

Terug naar boven
mo7ammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2003 om 22:34

Salaam 3alykom Warahamatullahe Wabarakatuh

Broeder/zuster Je hebt gelijk watje zegt, maar ik denk dat er in Nl niet met iedereen de economie goed gaat en de meesten die voor dit soort organisaties organiseren kunnen ook niet veel uitgeven als enige en kunne  denk ik ook niet. Eerlijk gezegd de mensen die  goede zaak en zich hoger voelen dan de anderen komen ze niet eens daar.  dus wie blijft erover de mensen die niet  echt veel willen uitgeven of kunnen uitgeven toch? 

maar je kan de probleem niet 1,2,3 zeggen misschien zijn we gewoon gierig.:)

oke ik ga nu mee stoppen moge Allah soebahanahoe wata3ala met ons zijn.

Salaam 3alykom  

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2003 om 14:14

Salaam,

Ten eertse wat is een Islaam Festival?? Is dit een gemengd(Mannen en Vrouwen Bij elkaar) feest of apart?!?!

Ten tweede: Veel Islamitische gezinnen bestaan uit een groot aantal personen. Als men een groot bedrag zal vragen, kan het niet betaald worden.

Salaam

Nasir ALi Khan(nak)4life

Terug naar boven
Lady_Islaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2003 om 20:49

Salaam,

We hebben het hier niet over mensen die niet kunnen betalen, het gaat meer om het verschil dat bij een normaal feest mensen WEL 40euro betalen. waarom zijn mensen wel voor een feest met bekende zanger te betalen en niet voor een islaam bijeenkomst....

wat zouden we willen zien in een islaam festival, wat zijn de gewenste componenten enz..

Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2003 om 12:20

Kijk een festival is misschien een verkeerde benaming ?

Ik weet uit ervaring dat je in Belgi� subsidies krijgt voor zulke dingen.

Het is vooral organisatoris dat het probleem is.

Teneerste wat heb je te bieden voor 50� ??

Wat ben je van plan om te geven ?

Een gastspreker die spreekt met een groepje anasjeed die zingt.

Of nodig je Yusuf Islam uit.

Het programma is belangrijk zo ook de onkosten die je doet.

Als je 10 000� moet uitgeven voor een goede reclame en een zaal?

Dan nog misschien 10 000� voor algemene organisatie en groepen?

Moet je wel zien dat er mensen komen.

Zo dat je toch minsten uw geld terug krijgt.

Wie wil dit risico nemen?

De grote jongens zijn ook klein begonnen of spelen op zeker.

Terug naar boven
Sista Shyka Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2003 om 11:17

Okee, je vraagt waarom???

Allahoe alem, ik kan wel wat dingetjes verzinnen.

1) Mensen, die het organiseren doen het met hart en niet voor het geld. Ze zijn waarschijnlijk geen echte business mensen en doen het daarom maar klein maar gezellig. Fi ami allah....

2) Mensen durfen geen geld te vragen aangezien er in de Islaam niet is aanbevolen om geld te vragen voor kennis. Je sluit hiermee een groep mensen uit die misschien juist gemotiveerd waren maar het niet konden opbrengen.

3) Mensen geven niet veel geld uit omdat ze niet zeker weten of de kwaliteit goed is, helaas betalen mensen daar meer geld voor dan voor de hasanats die ze krijgen. Dit is inderdaad een schande.Helaas komt het ook vaak voor dat er bij evenementen niet goed aan de agenda punten gehouden wordt ect. wat de organisatie slechter maakt.

4) Evenementen zijn publikelijk, veel organisaties hoeven niet zo nodig andere belangstellende dan echt belangstellende. Ik heb het hier over pers, nieuwsgierige mensen ect.

5) Evenementen in Islamitische kringen is pas begonnen, als je kijkt hoe weinig ervaring hierin is dan ben ik trots op de evenementen die tot nu toe georganiseerd zijn. Van ervaring leer je, dussssss meer kleinere evenementen gaat weer leiden tot grotere.

6) Het punt van brotha hierboven met die subsidies....het is veel geld hoor als je geen subsidie krijgt...Waar haal je het vandaan, van de 50 euro intree die dus niet wordt betaald.....It's a shame meeste moslims zijn nog steeds de achterstandswijk bewoners..haha

7)Je hebt zeker wel gelijk hoor, maar ik zat eventjes mee te denken...Hahah, trying to be smart...!

Much respect enne waarom niet zelf organiseren dan brotha????Kunnen we misschien wat van je leren.......:)

May Allah bless da onces who's following da siraat al moestaqiem!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2003 om 11:16

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, broeder/zuster,

Een driedaagse seminar, net als in Eindhoven of in Den Haag, bedoel je zoiets. Het lijkt mij dat de organisatoren niet een bepaalde winst nastreven. Het is voor hen te doen om da'wah. Dat ze daar niet veel voor vragen, is vanwege het gegeven dat ze willen dat iedereen kan komen, ongeacht of hij/zij nu een topbaan heeft of niet. Daarnaast, wil men dat de Moslims het overige geld besteden aan boeken/hoofddoeken etc. Daarbij, ik heb zelf ervaren, dat goedkoop ook samen kan gaan met een goede organisatie. Uiteindelijk telt de beloning die je van Allah swt inshaAllah krijgt VEEL meer, dan het geld dat je krijgt. Toch?

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 09:16
Assalamoe Alaikoem,

Ik heb de laatste tijd veel lezingen bijgewoond, meerdaagse seminars enz.

Ik wil even kwijt dat ze me allemaal goed hebben gedaan, het is zo mooi om met zoveel broeders bij elkaar te zijn. En samen kennis op te doen.

Mijn tip: Doe wat meer moeite(voor de personen die nooit komen :-) ) en woon wat meer lezingen bij.

KOM ZEKER ALS JE DE NAAM SULAIMAN IBN HAROEN ZIET STAAN !!! Die houdt echt mooie lezingen Mashallah!! Geloof je me niet..... kijk op www.al-yaqeen.com onder multimedia, ned.lezingen, Ibn haroen......

SALAAM

Je broeder NAK
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.