Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Site voor ouders met bekeerde kinderen, m

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fie_AmanieAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fie_AmanieAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Site voor ouders met bekeerde kinderen, m
    Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 15:53

 

 

 

 

As salaam ou 3aleikoum wa Rahmatullahi wa Barakathuhoe,

 

Ik ben begonnen met een nieuwe site, een site die denk ik een ander uitgangspunt heeft dan de meeste bestaande sites.

Het is geen site, zoals de meeste om kennis op te doen alleen, het is geen site voor moslima's alleen, het is namelijk een site voor ouders met bekeerde kinderen, en het heet:

 

Voor ouders met kinderen die kiezen voor Islam.

de link:

http://groups.msn.com/VooroudersmetkinderendiekiezenvoorIsla m/_whatsnew.msnw

 

Hier een korte uitleg en motivatie;

 

Hoe ben ik eigenlijk opdit onderwerp gekomen en wat wil ik ermee bereiken?

 

Ik zal mijzelf eens even voorstellen, ik ben Sjaima, 25 jaar getrouwd met een Marokkaan, samen hebben we een dochtertje van 4 jaar oud Yasmina en ik ben 5 jaar terug bekeerd tot de Islam.

Ik heb hiervoor al een hele geschiedenis en voel me daardoor geen doorsnede kind.

Mijn verhaal kan je gaan lezen bij verhalen van bekeerde moslims.

 

Ik zal even in het kort vertellen hoe ik hierbij kwam, de rest komt later, zodat jullie een duidelijker beeld krijgen van alles.

Vandaag zat ik met mijn lieve moeder te praten over situaties van meisjes die hebben gekozen voor de Islam.

Ikzelf heb ook in die situatie gezeten, dus weet als geen ander hoe het is om dit hele proces door te maken.

helaas gaat het niet altijd zo makkelijk als bij mij is gegaan voor vele....en dan praat ik over de kinderen EN hun ouders.

Het ging over ouders die het er ontzettend moeilijk mee hadden en niet weten hoe ze hiermee om moesten gaan, de kinderen zelf hebben het ook zwaar, en weten wat ze willen,maar willen hun ouders ook geen verdriet doen daarmee.

Dus beide partijen moeten door 1 deur kunnen gaan en dat gaat zeker niet altijd over rozen.

Meestal kunnen deze meisjes en jongens wel terrecht bij andere die ook moslim zijn, maar waar moeten de ouders heen.

Diep van binnen dacht ik aan het idee om mijn moeder te laten gaan praten met de moeders van mijn vriendinnen, om hen haar ervaring te vertellen en zij die van hun, zodat ze zich niet alleen voelen staan en zodat ze samen kunnen delen wat zij ervaren en voelen.

Maar ik wilde dat dit idee eigenlijk van haaraf zou komen......ten kwam ik met het idee om een groep op te starten speciaal vor ouders in deze situatie, misschien is er wel vraag naar, ik weet het eigenlijk niet.

maar zoals ze zeggen: NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS GESCHOTEN......

Dus, dit is mijn poging om anderen aan het woord te laten met elkaar, zodat het misschien wat makkelijker wordt om er mee te leven....voor beide partijen.

 

ik hoop dat het iets wordt, zoniet heb ik mijn best gedaan en hoop ik dat de situaties opgelost kunne worden, zonder ruzies, pijn, verdriet, onbegrip en zelf het verbreken van banden.

 

Praten met elkaar kan een oplossing zijn, eerlijk zijn oprecht zijn en open staan voor iets nieuws, misschien de sleutelwoorden tot een betere relatie tussen ouders en hun kinderen.

 

Dit was mijn idee en ik zal mijn best doen mijn bijdrage te leveren in alles wat ik kan en bezit.

 

InshaAllah zijn er ouders die openstaan voor een gesprek, een gedachtenwisseling enz en ik zou het heel erg leuk vinden als er ouders zijn met bekeerde kinderen die hun persoonlijke ervaringen zouden willen vertellen op de site, want dat is mijn doel.......het samen delen ervaren en kunnen omgaan met deze situatie

Dus.......heb het er een keer over met ouders, bekenden van je, zuster enz, zij mogen allemaal hun verhaal kwijt.....inshaAllah.

 

IEDEREEN IS WELKOM HOOR< MOSLIM(A) OF (NOG) NIET>>>>>!!!

 

Wa salaam jullie oughty Fie Dien al Islamia Sjaima.

 


 

 

 

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 14:14

Alaykoum wa Salaam,

MashaAllah, echt een waanzinnig goed idee. Ik zal dit doorgeven aan de zusters inshaAllah. Ga ook een kijkje nemen...Moge Allah swt je hiervor belonen, inshaAllah.

FiaminAllah Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.