Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hijaab afgerukt van moslima..

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hijaab afgerukt van moslima..
    Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 11:24
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam


Salam Aleikum,
Hier een site met info over de kledingsvoorschriften voor de vrouw in de Islam en dus ook de hijaab!

http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html


Helemaal mee eens, Noor-al-Islam!

Salaam happylady
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 11:38

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

het probleem van dit artikel is dat ze alleen de koran gebruiken om het te begrijpen, verder interpreteer ze het zelf, wanneer we ook de ahadieth bijhalen, dan spreekt dit artikel de ahadieth tegen op bepaalde punten, 

dan nu de vraag, van wie neem ik de islam ?

van een paar mensen die proberen de koran te interpreteren naar hun eigen verlangens, zonder wat aandacht te geven aan de uitspraken van de profeet (de sunnah), want wie heeft de koran het beste in praktijk gebracht ?? is het niet de profeet, zijn vrouwen, zijn metgezellen, de vrouwen van zijn metgezellen ?...

daarom adviseer ieder moslima om beter dit artikel te lezen: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/correctehijaab/ correctehijaab1.html

wassalaam,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam Aleikum,

Hier een site met info over de kledingsvoorschriften voor de vrouw in de Islam en dus ook de hijaab!

http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

en nog dit:

Muhammad) Zeg tot de gelovige mannen dat zij (altijd en overal) hun ogen neerslaan (voor alle verboden dingen) en hun schaamdelen (alle lichaamsdelen tussen de navel en onder de knie) kuis bedekt houden. Dat is zuiverder voor hen; Allah is wel ingelicht over wat zij doen. En zeg (ook) tot de gelovige vrouwen dat zij (altijd en overal) hun ogen neerslaan (voor alle verboden dingen) en hun schaamdelen (alles behalve gezicht, handen en voeten) kuis bedekt houden en dat zij hun sieraden niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers tot over hun boezems dragen en hun sieraden aan niemand tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten of hun broers of de zonen van hun broers of de zonen van hun zusters of hun vrouwen of slavinnen over wie zij beschikken of mannelijke volgelingen die geen geslachtsdrift meer hebben of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten. En zij moeten niet met hun benen tegen elkaar slaan zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen. En wendt jullie berouwd tot Allah, o gelovigen; misschien zal het jullie welgaan. (Qur'an hoofdstuk "an Noer" (het Licht) vers 30 en 31)

ma3a salama

Asalaam alaikoum,

Oegtie fie dien, kijk uit met deze site want dit is een site van koranieten en niet van moslims. Zij geloven niet in de soena, ze verwerpen die. Zij interperteren de koran naar hun eigen begeertes. De hijaab hoeft van hen niet. Ze zijn van Ahlu Hawaa en niet van Ahloe soena wal djama3ah.

Oegtie kijk uit want dit zijn kafirs.

P.s oegtie ik wil je even laten weten, rahima en happylady zijn koranieten. Zij verwerpen de soena en geloven niet dat de hijaab verplicht is en van rahima heb je dat net kunnen lezen.

wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:21
Salaam aleikum Umm Umarah,
ik ben MOSLIMA, geen koraniet. Graag wil ik ook zo aangesproken worden.
Salaam happylady
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:39

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,
ik ben MOSLIMA, geen koraniet. Graag wil ik ook zo aangesproken worden.

Wa alaikoum asalaam happylady,

Jij gelooft toch niet in de ahadith en volgens jouw zijn ze toch tegenstrijdig met de koran. Je zegt ook dat de hijaab niet verplicht is in de Islam. De site waar jij lid van bent probeert een nieuwe sekte op te zetten, ja jullie zijn nu inmiddels een sekte namelijk de koranieten.

Een moslim gelooft in de koran en in de soena, alles wat de profeet verplicht heeft gesteld is ook daadwerkelijk verplicht. Wie niet in de soena gelooft is niet alleen een koraniet maar ook een kafir.

Wa salaam alaikoum,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:42

Ok, we gaan even logisch redeneren.
Als je in de Koran en de soenna gelooft, ben je moslim.
Als je in de Koran gelooft, ben je kafir (=ongelovige)

Conclusie: de hadith maakt je moslim. Het is toch niet te geloven???

Salaam happylady
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:48
Excuses umm ummarah, heb het verwijderd ;)
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 Zij interperteren de koran naar hun eigen begeertes.

Assalamu alaikum,

volgens mij zijn dit niet je eigen woorden, of wel? Ik heb al die artikelen op die site uitvoerig gelezen in de afgelopen paar jaar, en mijn conclusie is dat ze de koran niet interpreteren naar hun eigen begeertes, maar naar de koran zelf en hun idee van logica. Dwz ze nemen de koran vooral erg letterlijk (dus ook de verzen over hijaab waar nergens staat dat ook het hoofd bedekt moet worden) en ze verwerpen elke religieuze authoriteit naast de openbaring, zoals het ook aanbevolen wordt in de koran. Als in de koran staat : "neem de boodschapper als voorbeeld" dan interpreteren zij dat naar de context van het vers waarin die zin is geopenbaard; de uitleg staat dus in de aya zelf. Met die uitleg hoef je het niet eens te zijn, en als soenniet kan dat ook niet omdat soennieten de koran interpreteren naar de overleveringen van de profeet s.a.s. en die van de sahaba, tabi'ien enzovoort. 

Het kan best zijn dat ze hiervoor kiezen uit begeerte, wie zal het zeggen, maar hun interpretatie niet, althans zo komt het niet op mij over.

Ik zal het maar even zeggen voor de speculaties en roddels beginnen , er zijn dingen aan hun theorieen die ik erg interessant vind en (deels) onderschrijf, er zijn ook dingen op die website waar ik het helemaal niet mee eens ben.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:52
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik heb nergens gezien dat Akbash zegt dat je dan moet emigreren naar een ander land en volgens mij was dat ook niet zijn bedoeling. Dus misschien is het niet zo netjes van je, Umm Umarah, om iemand woorden in de mond te leggen.

Over de hoofddoek. Ik vind het altijd een goed idee om oude tradities nog maar eens even onder de loep te leggen. Veel moslims vinden dat absoluut geen goed idee, en werken er dus niet aan mee. Op alle vernieuwende sites spugen jullie gal en noemen ze ongelovigen, alleen omdat ze verder denken dan hun. Ik merk dat heel erg op deze site, angst voor vernieuwingen. Dat is jammer, een keer andere boeken lezen dan Koran (met alle respect) kan erg goed zijn.

En Frankrijk maakte gebruik van het feit dat een hoop arme moslims graag voor weinig geld wilde komen werken in Frankrijk, dat deed bijna elk land. En met het beloven van geloofsuitoefeningen, bedoelden ze 5 zuilen van de islam en niet de hoofddoek.

Je kunt niet zeggen dat het geloof alleen uit de 5 zuilen bestaat. Het is tig jaren geaccepteerd dat moslimas een hijaab dragen en nu willen ze van die hijaab omdat ze het niet leuk vinden dat ze hun schoonheid bedekken.. Zo komen ze makkelijk van moslims af denken ze. De hijaab is verplicht en moslimas dragen de hijaab omdat het opgedragen is door Allah. Als ze nou eerder tegen de moslims zeiden dat ze hun geloof niet mogen belijden, dan zou dit discussie onnodig zijn.

(als de regering zoiets al heeft beloofd). Feit is dat die moslims daarmee graag accoord gingen.

Een feit zeg je, ik vind dat als je zoiets zegt dat je met goede onderbouwde argumenten moet komen dus ook bewijzen. Ik ben zeker dat jij dat niet kunt.

Waarom zouden ze anders naar Frankrijk komen? Als ze het niet accepteerden, waarom kwamen allemaal moslims dan als gastarbeiders naar Frankrijk. Wat wil je onderbouwd hebben dan? Iedereen weet toch hoe de turken en marrokanen in Nederland en andere Europese landen kwamen?

Al die moslims, die Frankrijk opnam, werden Franse staatburgers, dat wil zeggen dat ze ook accoord gaan met de Franse wetgeving.

Deze wetsregel is toch nieuw?? dus de wetgeving was eerst geen probleem voor de moslims, maar nu wel. Nu moet frankrijk rekening houden met de verschillende burgers die in Frankrijk leven. Dit is gewoon een manier om de moslims het land uit te krijgen.

Gedeeltelijk mee eens, maar moslims het land uit te krijgen? welnee, gewoon om het gedoe rond de Hidjaab af te ronden.

Door de Franse regering is er nu een wet bedacht, waarmee veel mensen t niet eens zijn.

Ja en daar gaat deze discussie nu over.

Waarom discusseren als je achtergronden al weet? Je weet dat je het niet kan veranderen en het lijkt me duidelijk waarom veel mensen het er niet mee eens zijn.

Je kan het onzin vinden, maar geen dan geen onzinverklaring. (Waarom hebben ze niet tegen de gastarbeiders uit de meest moslim landen gezegd dat ze hun geloof hier niet mogen beleiden en dat dat de voorwaarde is om voor hen te komen werken. Nee, Frankrijk wilde eerste misbruik maken en nu willen ze de moslims verbieden de hijaab te dragen la hawla wa quwata ila billah. Nu zien ze ze liever gaan, ja als je nu je hijaab wilt dragen moet je volgens Akbash maar emigreren naar een andere land. Jah nu is dus duidelijk waarom dit regeltje is ontstaan, de enige echte reden.)

Assalaam aleykoum, Rahima

Abou Jabir Barak allahoefiek voor je reactie. Heel gepast!

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 14:01
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 Zij interperteren de koran naar hun eigen begeertes.

Assalamu alaikum,

Ik zal het maar even zeggen voor de speculaties en roddels beginnen , er zijn dingen aan hun theorieen die ik erg interessant vind en (deels) onderschrijf, er zijn ook dingen op die website waar ik het helemaal niet mee eens ben.

Wassalam.

Asalaam alaikoum Amier,

Niet te snel dingen roepen want over jouw roddelen tot welke sekte je behoort zal niet zo snel gebeuren.

En ik blijf erbij,  ze interperteren de koran wel naar hun begeerten. Ze nemen een heleboel dingen op uit de koran en wat ze niet bevalt is niet geldig voor hen. Ik heb wel meerdere discussies tussen koranieten en soenieten gelezen, de koranieten nemen dingen over uit de koran en de evangelie. 

Wie niet de soena opvolgt is een kafir. Ik heb ook niet zo'n zin om hier verder over in discussie te gaan. Er zijn al meerdere topics geweest met dit onderwerp.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 14:15

Ho ho ho..mensen toch, rustig.
Ik kan het niet meer volgen, wat een reacties...
Een mens kan zich vergissen, dat ik beweerde dat de verplichting voor het dragen van een hijaab in de hadith alleen zou slaan op de vrouwen van de profeet neem ik terug, ik bedoelde niet de hadith maar de Koran.

Umm Umarah raad ik aan om de gehele zin te quote waarin ik zou beweren dat je dan moet emigreren naar een ander land.
Ik zal hem voor je herhalen: "Als het echt zo belangrijk is om die hijaab te kunnen dragen tijdens de lesuren op school, zul je moeten verhuizen naar een ander land, daar er na mijn weten geen Islamitische scholen in Frankrijk zijn, in ieder geval geen Islamitische scholen die erkent zijn door de regering, of particulier onderwijs moeten volgen."

Dus om onderwijs te kunnen volgen , als particulier onderwijs niet mogelijk is, zul je naar het buitenland moeten dames!................

Er worden hier de verschrikkelijkste termen gebruikt om aan te geven hoe erg het wel niet is om geen hijaab te kunnen dragen, als er dan geen mogelijkheid zou zijn om particulier onderwijs te volgen en islamitische staats erkende scholen ontbreken, dan kun je toch beter emigreren.
Tjonge ... het lijkt wel of dat woord een scheldwoord is!
Emigreren.... luister als het mij in een land niet aanstaat dan heeft het geen zin om te klagen hoe slecht of verdorven het wel niet is, dan probeer ik te emigreren naar een land waarvan ik denk dat het me daar beter zal bevallen.

Wat betreft de verplichting voor het dragen van de hijaab vanuit de Koran, daar kun je lang en breed over discuseren, maar die is er niet.
En daar zijn alle bronnen, behalve de door zichzelf aangestelde advocaten van Allah, mee eens.
En Abou ,inplaats van je informatie uit de bron te halen die voor jou het dichste bij is, zou het heel gezond voor je zijn om je geest eens goed te luchten, en niet gelijk andere inzichten te verwerpen als zijnde van de kaffer.
(Ik vraag me trouwens af wat voor waarde je hecht aan een ongelovige?, en ik bedoel hier geen dhimmi maar iemand zonder religie.)

Nu wil ik me even tot UmmHanifa richten, wat betreft die hadith ,dat heb ik al toegelicht.

Grappig dat niet-moslims die waarschijnlijk ook de arabische taal niet beheersen, een gebod van Allah even tegen denken te kunnen spreken

Ik denk dat het helemaal niet grappig voor je is als je weet dat diegene die dat beweren moslims zijn en perfect Arabisch spreken.
 

En dat Frankrijk zich nog een democratie durft te noemen en over vrijheden durft te spreken is gewoon belachelijk. Iemand verbieden om een hoofddoek te dragen is in de ogen van een moslima minstens zo erg als elk persoon het zou vinden om verplicht naakt naar school te gaan. En het heeft niks te maken met de scheiding tussen kerk en staat. Zoals ik in een ander topic hierover al eens heb gezegd:

Schijnbaar weet je niet wat een democratie inhoud, terwijl ik het toch duidelijk heb uitgelegt in mijn post waar je op reageerde.
Daarbij verbied de Franse staat helemaal niet om een hoofddoek te dragen, het verbod is alleen van toepassing op openbare scholen.
In een democratie als Frankrijk mag de godsdienstbeleving niet als een absoluut recht worden opge�ist, maar wordt aan wettelijke beperkingen onderworpen om de vrijheid van anderen niet te beperken.

Ik vind het hypocriet, het is namelijk puur een kwestie van de schijn op houden. Mensen willen plotseling niet meer geconfronteerd worden met de religie van anderen, vooral de islam en dus de hoofddoek schijnt storend te zijn maar om geen onderscheid te maken wordt de boel gecamoufleerd met een algeheel verbod op religieuze symbolen. Ik zie er het nut niet van in, het is slechts een beperking van de vrijheden van gelovige mensen.

Misschien heb je daar gelijk in, maar in ieder geval is de Islam niet alleen een geloof, het is ook een politiek en wetgeving en ��n van die soort waar de gemiddelde europeaan niet op zit te wachten.

Je mag alles uitdragen in je kleding; je muzikale voorkeur, je modieuze voorkeur, je stemming, maar wanneer het aankomt op religie is het ineens een ander geval. Het zou de neutraliteit van bepaalde functies in twijfel trekken e.d. dus geen uiterlijke kenmerken meer. In het geval van de hoofddoek is dat zeer ingrijpend aangezien het veel meer is dan een uiting van je geloof, het is een mate van bedekking.

Religie houd veel meer in dan modieuze/muzikale voorkeur of stemming, dat zul je toch met me eens moeten zijn.
En inderdaad trekt het de neutraliteit van bepaalde functies in twijfel, een voorbeeld zou kunnen zijn een politie agente ,rechter, officier van justitie o.i.d.

Het is belachelijk om te verwachten van mensen dat ze hun geloof voortaan maar thuis op het nachtkastje laten liggen, het zit in je! Als een moslim voor haar werk haar hoofddoek af zou zetten omdat dat verwacht wordt ivm de neutraliteit dan is dat je reinste hypocrisie aangezien de moslima met het afzetten van haar hoofddoek echt niet ineens moslim-af is, ze blijft moslim in hart en nieren. Daarbij kan iemand zonder religie en de uiterlijke kenmerken daarvan ook bepaalde voorkeuren hebben die zijn/haar neutraliteit aantasten, maar zolang dat voor de buitenwereld niet zichtbaar is, schijnt dat geen probleem te zijn. Dat zit dus echt scheef.

Als het geloof zoals je zegt In je zit, waarom dan zo�n probleem maken over die hoofddoek?
Natuurlijk is een moslima bij het afzetten van haar hoofddoek niet moslima af (al zou je het haast gaan denken), en ik geef dan ook ruiterlijk toe dat alleen de uiterlijke objectiviteit gewaarborgt wordt hiermee.
Wat er echter wel mee wordt bereikt is dat de meer fundamenteel ingestelde moslima�s (en dat zijn de meeste hoofddoekdraagsters) zo`n baan waarbij neutraliteit geeist wordt niet zullen accepteren omdat ze geen hoofddoek mogen dragen in hun functie, dus het probleem van de eventuele subjectieve moslima in een functie waar objectiviteit geeist wordt lost zich vanzelf op.

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik heb nergens gezien dat Akbash zegt dat je dan moet emigreren naar een ander land en volgens mij was dat ook niet zijn bedoeling. Dus misschien is het niet zo netjes van je, Umm Umarah, om iemand woorden in de mond te leggen.

Over de hoofddoek. Ik vind het altijd een goed idee om oude tradities nog maar eens even onder de loep te leggen. Veel moslims vinden dat absoluut geen goed idee, en werken er dus niet aan mee. Op alle vernieuwende sites spugen jullie gal en noemen ze ongelovigen, alleen omdat ze verder denken dan hun. Ik merk dat heel erg op deze site, angst voor vernieuwingen. Dat is jammer, een keer andere boeken lezen dan Koran (met alle respect) kan erg goed zijn.

En Frankrijk maakte gebruik van het feit dat een hoop arme moslims graag voor weinig geld wilde komen werken in Frankrijk, dat deed bijna elk land. En met het beloven van geloofsuitoefeningen, bedoelden ze 5 zuilen van de islam en niet de hoofddoek.

Je kunt niet zeggen dat het geloof alleen uit de 5 zuilen bestaat. Het is tig jaren geaccepteerd dat moslimas een hijaab dragen en nu willen ze van die hijaab omdat ze het niet leuk vinden dat ze hun schoonheid bedekken.. Zo komen ze makkelijk van moslims af denken ze. De hijaab is verplicht en moslimas dragen de hijaab omdat het opgedragen is door Allah. Als ze nou eerder tegen de moslims zeiden dat ze hun geloof niet mogen belijden, dan zou dit discussie onnodig zijn.

(als de regering zoiets al heeft beloofd). Feit is dat die moslims daarmee graag accoord gingen.

Een feit zeg je, ik vind dat als je zoiets zegt dat je met goede onderbouwde argumenten moet komen dus ook bewijzen. Ik ben zeker dat jij dat niet kunt.

Waarom zouden ze anders naar Frankrijk komen? Als ze het niet accepteerden, waarom kwamen allemaal moslims dan als gastarbeiders naar Frankrijk. Wat wil je onderbouwd hebben dan? Iedereen weet toch hoe de turken en marrokanen in Nederland en andere Europese landen kwamen?

Dit heb ik even geciteerd uit je reactie n.a.v. je reactie hierboven.

En met het beloven van geloofsuitoefeningen, bedoelden ze 5 zuilen van de islam en niet de hoofddoek.

Ze zijn niet gekomen maar ze zijn gehaald.

Frankrijk heeft nooit gezegd dat moslims alleen de 5 zuilen van de islam mochten belijden. De Fransen hebben nooit een probleem gemaakt van die hijaab en nu wel. Ik zeg laat eens feiten zien waaruit blijkt dat moslims accepteerde om in frankrijk te leven en alleen de 5 zuilen te belijden. Dat beweerde jij toch.

Al die moslims, die Frankrijk opnam, werden Franse staatburgers, dat wil zeggen dat ze ook accoord gaan met de Franse wetgeving.

Deze wetsregel is toch nieuw?? dus de wetgeving was eerst geen probleem voor de moslims, maar nu wel. Nu moet frankrijk rekening houden met de verschillende burgers die in Frankrijk leven. Dit is gewoon een manier om de moslims het land uit te krijgen.

Gedeeltelijk mee eens, maar moslims het land uit te krijgen? welnee, gewoon om het gedoe rond de Hidjaab af te ronden.

Ik heb niet zo'n zin in een welles nietes reactie. Dit is een manier om de moslims of hun geloofsbelijdenis in te perken of hen het land uit proberen te krijgen. Een paar dagen geleden op het nieuws lieten ze twee moslimas zien die niet meer naar school mochten omdat ze hun hijaab niet wilde afdoen. Ze hadden een rechtszaak aangespand en hebben de rechtszaak verloren. Nu wilt hen vader hen laten studeren in Amerika. Dus toch het land uit.

Door de Franse regering is er nu een wet bedacht, waarmee veel mensen t niet eens zijn.

Ja en daar gaat deze discussie nu over.

Waarom discusseren als je achtergronden al weet? Je weet dat je het niet kan veranderen en het lijkt me duidelijk waarom veel mensen het er niet mee eens zijn.

Ik weet dat ik het niet kan veranderen maar dat betekent niet dat je niet kan discuseren over die wetsregel, het gaat er hier om wat wij moslims ervan vinden ook n.a.v. die afbeelding op de eerste pagina.

Je kan het onzin vinden, maar geen dan geen onzinverklaring. (Waarom hebben ze niet tegen de gastarbeiders uit de meest moslim landen gezegd dat ze hun geloof hier niet mogen beleiden en dat dat de voorwaarde is om voor hen te komen werken. Nee, Frankrijk wilde eerste misbruik maken en nu willen ze de moslims verbieden de hijaab te dragen la hawla wa quwata ila billah. Nu zien ze ze liever gaan, ja als je nu je hijaab wilt dragen moet je volgens Akbash maar emigreren naar een andere land. Jah nu is dus duidelijk waarom dit regeltje is ontstaan, de enige echte reden.)

Assalaam aleykoum, Rahima

Abou Jabir Barak allahoefiek voor je reactie. Heel gepast!

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 16:00

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Die Koranvers is geopenbaard omdat vrouwen hun boezem enigszins ontbloot hielden, en omdat dat niet kuis was. En volgens mij reageerden vrouwen daar helemaal niet op door zich onmiddelijk geheel te bedekken, heb jij daar bewijzen voor?

Ik heb inmiddels begrepen dat de ahadith voor jou geen waarde hebben? Toch zal ik ze hier geven, doe ermee wat je wil:

Het is overgeleverd van Safiyyah bint Shaybah dat Aisha zei: Toen deze woorden werden geopenbaard, namen ze hun izaars (soort kledingstuk) en scheurden ze aan de randen en bedekten hun gezichten ermee. (Bukhari 4481)

En in de versie van Abu Dawoed: Toen Allah de woorden "en dat ze hun sluiers over juyoobihinna (lichamen) laten vallen" openbaarde, scheurden ze het dikste stuk van hun kledingstuk en bedekten hun gezichten ermee.

Er zijn mensen die het dus zelfs doortrekken tot het bedekken van het gezicht, maar over het bedekken van haar, hals, boezems is overeenstemming.

En de Hadith slaat op het feit dat de vrouwen in die tijd nogal veel lastig gevallen werden (rovers/verkrachters) in die tijd, en door hun Hidjaab kon men hun herkennen, te beginnen met de vrouwen van de Profeet, die door het publiek nogal lastiggevallen werden, dus bedekten ze zich, en waren ze er deels vanaf. Lijkt mij logisch dat het dan alleen op die tijd slaat, gezien het feit dat je nu w�l lastig gevallen wordt als je een hoofddoek draagt en niet als je er geen draagt.

En waar komt deze uitleg vandaan? Je vraagt mij om bewijzen maar zou je je eigen uitlatingen ook fatsoenlijk kunnen onderbouwen aub.

Jij zegt: "En het heeft niks te maken met de scheiding tussen kerk en staat." Natuurlijk wel, heb je oogkleppen op?

Nee, wel een niqaab, telt dat ook?

In Frankrijk ging het erom dat er zoveel "gedoe" was omtrent het onderwerp hoofddoeken, dat de Frankrijkse regering besloten heeft de seculariteit te vergroten: School is namelijk van de staat en hoort los te staan van welke religie dan ook, een school hoort neutraal te zijn.

Nou vraag ik me af wie hier blind is. Dat de school zelf los staat van religie is begrijpelijk, dat de leerlingen niet losstaan van religie dat moet de school en de staat gewoon accepteren. Een school wordt er niet neutraler op als de religie van de leerlingen ineens onzichtbaar wordt hoor. Dat noem ik dus een SCHIJNoplossing.

Het is logisch dat het erg is voor veel moslima's, maar het lijkt mij een goed idee om eerst eens even te denken aan het leed in de wereld en andere ergere dingen, dan te jammeren over hun hoofddoek. Buiten school kun je hem onmiddelijk weer opdoen. In plaats van te denken aan de vele andere mensen op de wereld die helemaal geen onderwijs kunnen volgen, krijg je dit gedoe. En ik denk dat Allah het een stuk erger vind dat een moslima zo in de krant komt, met zo'n scene, dan dat ze gewoon dr hoofddoek afdoet als ze naar school gaat.

Welja, ga jij ook nog even voor Allah denken, dan zijn we helemaal klaar. Astaghfirullah mensen schatten zichzelf echt hoog in zeg.

Dit slaat helemaal nergens op, niemand verwacht dat je je geloof laat liggen, f dat je opeens geen moslim weer bent. Hoe kom jij bij dit rare idee? Het idee is dat mensen met mekaar in een geloofs-neutrale-omgeving onderwijs kunnen volgen. Het gaat niet om de persoonsneutraliteit, maar om de neutraliteit van het onderwijs en de staat. De staat is geloofsneutraal en wil die seculariteit zien.

Maak dat jezelf wijs.

Verder heb ik alle begrip voor de wet van de Franse regering, zelf vind ik persoonlijk dat de hele wet niet had gehoeven. Scheiding tussen kerk en staat kan ook met hoofddoekjes en keppeltjes.

Je loopt dus net een heleboel te verdedigen waarvan je zelf ook het nut niet inziet?

Liefs mij.

Je kunt wel afsluiten met liefde maar de rest van je tekst ontbrak eraan.

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 16:02

[quote: Um Umarah] Ik heb niet zo'n zin in een welles nietes reactie. Dit is een manier om de moslims of hun geloofsbelijdenis in te perken of hen het land uit proberen te krijgen. [/quote]

Dat geloof ik niet. Het gaat ook maar om een klein deel van de moslimmeisjes, dus dat zou ook niet erg effectief zijn als het de bedoeling was moslims het land uit te krijgen. Ik denk dat het veeleer bedoeld is om segregtie van leerlingen, sterke groepsvorming, tijdig tegen te gaan, nadat het aantal moslimmeisjes dat een hoofddoek draagt is gestegen de afgelopen jaren. Het gaat er niet om religie in te perken, het gaat erom het uitdragen van een identiteit en het trekken van een lijn door leerlingen tussen 'wij' en 'jullie' tegen te gaan.
Helaas levert zo'n maatregel individuele drama's op. Ik denk zelf dat ze meer succes hadden gehad met een wat menselijker aanpak.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 16:02

as-salamoe alaikoem,

ik weet het niet, omdat het inderdaad nergens letterlijk staat beschreven, de Profeet zei : bedekken tot over de boezems, dus dat is dan volgens mij tot de nek aan toe, maar er is ook gezegd dat je het beste de Profeet zijn voorbeelden op kunt volgen, en het waren zijn vrouwen die zich helemaal bedekten, en ik denk dat die het toch wel volgens zijn manier deden, en dan is het ook nog zo dat de Profeet zei dat alleen het gezicht en de handen onbedekt mochten blijven, de haren behoren niet meer tot het gezicht, dat is een ander deel van het hoofd en daar heeft de Profeet het niet over. Ik vind dat je het beste maar het zekere voor het onzekere moet nemen en gewoon een Hijaab op moet doen ook al doe je dat liever niet...

De wereld is een gevangenis voor de gelovigen, en een paradijs voor de ongelovigen.

as-salamoe alaikoem.

gr Tarah

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 16:55

 

as sal�m 3alaykum!

In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Ik heb inmiddels begrepen dat de ahadith voor jou geen waarde hebben? Toch zal ik ze hier geven, doe ermee wat je wil:

Het is overgeleverd van Safiyyah bint Shaybah dat Aisha zei: Toen deze woorden werden geopenbaard, namen ze hun izaars (soort kledingstuk) en scheurden ze aan de randen en bedekten hun gezichten ermee. (Bukhari 4481)

En in de versie van Abu Dawoed: Toen Allah de woorden "en dat ze hun sluiers over juyoobihinna (lichamen) laten vallen" openbaarde, scheurden ze het dikste stuk van hun kledingstuk en bedekten hun gezichten ermee.

Er zijn mensen die het dus zelfs doortrekken tot het bedekken van het gezicht, maar over het bedekken van haar, hals, boezems is overeenstemming.

Sorry hoor, maar mijns inziens neem de moslim die dit letterlijk interpreteert zijn eigen religie niet serieus. In elk geval: als die persoon gelooft dat in de Qur'�n het woord van God staat en dat de profeet Mohammed daar de beste interpretatie van geeft, omdat hij door God is aangewezen om Qur'�n aan de mensen over te dragen. Namelijk: bovenstaande stukjes 7ad�th verhalen over hoe mensen rondom de profeet in de 7ij�z (nu Saoudi-Arabi�) van die tijd de verzen interpreteerden. Echter: we leven hier in Nederland in 2004 in een heel andere wereld en mij maak je niet wijs dat de profeet of mensen om hem heen de bedoeling van de Qur'�n hier op dezelfde manier zouden interpreteren.

Met andere woorden: als je wilt leren uit de sunna moet je niet kijken -mijns inziens - naar wat het gevolg was in de 7ij�z van die tijd van Mohammed's interpretatie van wat hij zag als de bedoeling van de Qur'�n, maar moet je zien te achterhalen wat volgens Mohammed de bedoeling was van de Qur'�n. De vertaalslag - interpretatie - moet je dan zelf maken (het antwoord op de vraag: gegeven wat we van de profeet weten, wat zou hij erover zeggen in deze tijd?).

Ik vraag me wat er in dit geval is aan 'a7�d�th om je oordeel op te vestigen naast de tekst van de Qur'�n zelf, die het alleen heeft over het bedekken van zichtbare schaamdelen, sierraden en boezem (24:31) naast het breed uit te leggen gebod in al a7z�b om 'omslagdoeken over zich te hangen' - ter herkenning (33:59). Om daar iets over te zeggen weet ik echter onvoldoende van de 'a7�d�th.

Maar.. dat is mijn uitleg! Laat een ander de zijne hebben! No offense intended!
Ma3a s-sal�ma!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 17:07

Assalamoe alykoem martinuzz,

ik zal je iets vragen; wist Allah niet dat een tijd zal komen waar moslims in Nederland zullen leven ?? de Islam is vervolmaakt toen de tijd, is uitgelegd door onze profeet saaws, als we de uitleg van de profeet niet nodig hebben, waarom vertelt Allah ons in de Koran dat de profeet de uitlegger is, de koran is ook voor ons bedoelt, niet alleen voor al7idjaz in die tijd, anders had Allah in deze tijd toch gewoon een ander profeet gestuurd om de islam uit leggen, maar de profeet Mohammed is de laatste. de islam is voor alle tijden en plaatsen, Allah zegt: �Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn Gunst voor jullie volledig gemaakt en Ik ben tevreden met de Islam als godsdienst voor jullie.�   Ma-ida:3.

hopelijk trek je hier een lering uit

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 17:22
In eerste instantie geplaatst door Akbash

En Abou ,inplaats van je informatie uit de bron te halen die voor jou het dichste bij is, zou het heel gezond voor je zijn om je geest eens goed te luchten, en niet gelijk andere inzichten te verwerpen als zijnde van de kaffer.
(Ik vraag me trouwens af wat voor waarde je hecht aan een ongelovige?, en ik bedoel hier geen dhimmi maar iemand zonder religie.)

vr.gr Akbash

beste Akbash,

je kan zeggen wat je maar wilt, maar het is heeeeeel duidelijk voor ons dat wie de sounah verwerpt kafier is, wanneer Allah ons zegt in de koran: wie de boodschapper gehoorzaamt, waarlijk hij gehoorzaamt Allah. dan hoeven wij als dienaren van Allah alleen het verkondigen wat Allah zegt, en verder onze monden houden. wanneer ik zeg; wie de sounah verwerpt is kafier, zeg ik het in het algemeen, niet individueel, want individueel moet je eerst zitten met die persoon en proberen hem te overtuigen, want hij kan onwetend zijn, hij kan een verkeerde interpretaie hebben...en zo kunnen er meerdere redenen zijn...

en wat betreft de waarde die ik hecht aan een ongelovige, lees dit vers:

60:8. Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.

9. Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 17:55

wa, 3laykumu s-sal�m, Abou Jabir,

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

de koran is ook voor ons bedoelt, niet alleen voor al7idjaz in die tijd, anders had Allah in deze tijd toch gewoon een ander profeet gestuurd om de islam uit leggen

Allereerst mijn dank voor de constructieve opmerking op wat ik te zeggen had. Natuurlijk is het zoals jij hierboven schetst, wat ik zeg ontkent dat ook niet. We verschillen hier van mening, denk ik. Ik zal mijn uitleg van de zaken nog wat verhelderen, zonder te willen pretenderen dat die beter is:
Interpreteren betekent letterlijk ongeveer 'vertalen'. Bij het interpreteren van een tekst moet er een vertaalslag gemaakt worden: de bedoeling van de tekst wordt uitgelegd naar de omstandigheden. De profeet zal de bedoeling van de Qur'�n begrepen hebben. Bij het vertalen van die bedoeling echter, heeft hij moeten uitgaan van de concrete situatie waarin hij leefde. Nu en in Nederland is de situatie anders en mijns inziens is de vertaling van de bedoeling daarom vaak anders.

Dat betekent mijns inziens echter niet dat er behoefte zou zijn aan een nieuwe profeet om de Qur'�n uit te leggen. Voor de uitleg van de bedoeling kunnen we te raden bij de 'a7�d�th, door te kijken naar de argumenten waarop de profeet zijn interpretatie - de vertaling naar de context waarin hij leefde - baseerde. De profeet leeft echter niet nu: de overlevering over hem kan ons inzicht geven in de bedoeling van de Qur'�n, maar de vertaalslag daarvan naar onze context moeten we zelf maken. Zo is het denk ik bedoeld. Ik kan niet geloven dat God zou willen dat moslims zich afzonderen van een samenleving waarin ze leven, doordat ze leven naar een Qur'�n die niet ge�nterpreteerd is naar hun eigen leven, maar naar het leven van mensen ruim 1400 jaar eerder. Merk op dat ik dus ook meen dat men door de bedoeling van de Qur'�n uit te leggen naar een andere context dan de context waarin men leeft, men in theorie juist tegen de bedoeling van de Qur'�n in zou kunnen gaan.

wa s-sal�m.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 18:13

wa3alykoem assalaam,

ik snap heel goed wat je bedoelt, ik ben met je gedeeltelijk eens, maar kun je dan een voorbeeld geven van dat "interpreteren naar onze tijd", wil je zeggen dat nu geen Hidjab hoeft? dan zeg ik jouw dat Hidjab helemaal niets met de tijd heeft te maken, zelfs de plaats, je kan zelfs op Mars je Hidjaab aandoen .

wat ik denk is dat Frankrijk en het westerse wereld de islam ziet groeien, en dit is een feit, en met deze wet proberen ze de moslims te onderdrukken, om hun hoofddoeken af te doen, (ik noem het "tiranniseren", ja... ik heb geen ander woord voor).

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 18:52

wa 3alaykumu s-sal�m,

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

(...) kun je dan een voorbeeld geven van dat "interpreteren naar onze tijd", wil je zeggen dat nu geen Hidjab hoeft?

Ik ken de 'a7�d�th niet goed genoeg om concreet te zeggen wat mijn kijk op de zaken zou betekenen met betrekking tot het dragen van de 7ij�b. Het zou naar mijn uitleg alleen hoeven als er argumenten van de profeet bekend zijn die ook in deze tijd zouden betekenen dat het haar bedekt zou moeten worden. Ik ken die niet, maar, zoals ik al zei: mijn kennis is te gering.

 zelfs de plaats, je kan zelfs op Mars je Hidjaab aandoen .

Dat ben ik met je eens.

wat ik denk is dat Frankrijk en het westerse wereld de islam ziet groeien, en dit is een feit, en met deze wet proberen ze de moslims te onderdrukken, om hun hoofddoeken af te doen, (ik noem het "tiranniseren", ja... ik heb geen ander woord voor).

Dat zie ik anders: ik geloof best dat de geest van de wet niet anti-islam is (hoewel dat voor een deel van de parlementari�rs die de wet met hun stem bekrachtigd hebben vast wel de achterliggende gedachte is geweest). Maar zelfs bezien los van het feit dat deze wet voor veel religieuze scholieren dramatische gevolgen heeft (gehad) zijn er ook politici in Frankrijk die menen dat zoiets niet in een wet thuis hoort alleen al om praktische redenen. Daar ben ik het wel mee eens. Kijk, mij lijkt het sowieso geen probleem als een meisje een hoofddoekje draagt in de klas, maar laten we als voorbeeld een baseball-cap nemen, die de ogen deels aan het zicht onttrekt: dat zou onwenselijk kunnen zijn in de klas, maar het is nergens voor nodig dat in een wet vast te leggen. Er had ook een circulaire geschreven kunnen worden die scholen laat weten hoe ze kunnen handelen, waarbij het initiatief verder aan de scholen wordt gelaten. Ik geloof dat dit ook een idee was van Fran�ois Bayrou. Dan zou de wet ook niet meteen aan alle scholen zijn opgedrongen.

Ik vind dat men dit soort dingen wel wat pragmatischer mag aanpakken, waarbij de vrijheid van mensen om te dragen wat ze willen alleen om praktische redenen ingeperkt kan worden. Ik zie geen problemen met een hoofddoek, tulband of keppeltje in de klas - ik vind het ook een onzinnige wet - maar een baseball-cap en zeker een gezichtsbedekkende sluier vind ik een ander verhaal - ik kan me voorstellen dat een school dat zou verbieden voor leerlingen en personeel. Maar nogmaals: daar heb je geen wet voor nodig, hooguit richtlijnen die voorschrijven hoe een school daar - naar inzicht van de school zelf - mee om kan gaan.

Ma3a s sal�ma!

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2004 om 04:54

Salam Aleikum,

Wollahi heeeeel erg bedankt oegt Umm Umarah en broeder Abou Jabir!!!! Het is me nu een stuk duidelijker geworden hoe het in elkaar steekt, en zal voortaan beter oppassen met dit soort site's!!!!

Nogmaals heel erg bedankt

Ma3a salama Noor al-Islaam

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 06:16

Martinuzzzz schreef:[

Het gaat er niet om religie in te perken, het gaat erom het uitdragen van een identiteit en het trekken van een lijn door leerlingen tussen 'wij' en 'jullie' tegen te gaan.
Helaas levert zo'n maatregel individuele drama's op. Ik denk zelf dat ze meer succes hadden gehad met een wat menselijker aanpak.

Beter en duidelijker had ik het niet kunnen zeggen, mijn complimenten!

vr.gr Akbash

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 09:46

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Om 'wij' en 'jullie' tegen te gaan kan je de kleding ook wel gaan verbieden. Aan mijn kleding (ook zonder hijaab!) zie je duidelijk dat ik moslima ben. Aan een meisje met strakke broek en topje niet toch? Wanneer is de kledingstijl aan de beurt?

Hoe we het ook uitleggen, of proberen uit te leggen (wij kennen de ware reden namelijk niet): mijn inziens slaat het nergens op, die hele wet. En naar mijn mening zijn 2 groepen daar ernstig de dupe van geworden. Persoonlijk: Ik zou niet meer naar school gaan en serieus overwegen om te emigreren (aangezien ik ook dochters zou kunnen krijgen).

Wassalaam,

Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 11:24
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

[quote: Um Umarah] Ik heb niet zo'n zin in een welles nietes reactie. Dit is een manier om de moslims of hun geloofsbelijdenis in te perken of hen het land uit proberen te krijgen.

Dat geloof ik niet. Het gaat ook maar om een klein deel van de moslimmeisjes, dus dat zou ook niet erg effectief zijn als het de bedoeling was moslims het land uit te krijgen. Ik denk dat het veeleer bedoeld is om segregtie van leerlingen, sterke groepsvorming, tijdig tegen te gaan, nadat het aantal moslimmeisjes dat een hoofddoek draagt is gestegen de afgelopen jaren. Het gaat er niet om religie in te perken, het gaat erom het uitdragen van een identiteit en het trekken van een lijn door leerlingen tussen 'wij' en 'jullie' tegen te gaan.
Helaas levert zo'n maatregel individuele drama's op. Ik denk zelf dat ze meer succes hadden gehad met een wat menselijker aanpak.

Het gaat helemaal niet om een klein deel het gaat om een heel groot deel van moslimmeisjes. En het is wel degelijk inperken van hun geloofsbelijdenis. Een praktiserende moslima die een hijaab draagt, draagt die hijaab niet zomaar ze draagt die hijaab vanwege de liefde voor haar geloof. De hijaab is een heel groot onderdeel voor de moslima. Omdat Frankrijk moslimas verbied hun hijaab te dragen dan perkt dat hun geloofsbelijdenis in.
Het heeft niets te maken met het trekken van ��n lijn en het gaat "wij" en "jullie" niet tegen, dat "wij" en "jullie" zal altijd blijven bestaan door bijv. huidkleur, etnische achtergrond en taal. Ze zullen altijd een eigen indentiteit blijven uitdragen. Toen ik mijn hijaab niet droeg was er ook sprake van wij en jullie hier in Nederland, toen ging het om jullie Marokanen en wij Nederlanders wat nu nog steeds niet veranderd is. Zo gaat dat ook in Frankrijk. Als ik niet als moslima gezien wordt dan wel als marokaan of als arabier...of als buitenlander.

[/QUOTE]

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Het gaat helemaal niet om een klein deel het gaat om een heel groot deel van moslimmeisjes.

Ik zal zeggen waarom ik zei dat het om een 'klein deel' gaat:
* de wet is alleen van toepassing op schoolgaande meisjes binnen school.
* lang niet alle meisjes dragen een hoofddoek in school; in het begin omdat ze dan nog jong zijn en de wat oudere meisjes kiezen er niet allemaal voor of stellen het soms uit.
* In de artikeltjes op de pagina van Yahoo waar ik eerder in deze thread naartoe heb gelinkt werden een aantal scholen aangehaald waar meisjes problemen hadden door het dragen van hun hoofddoek en in daarbij werd vermeld dat de meeste meisjes in die scholen hun hoofddoek wel af hadden gedaan:

In eerste instantie geplaatst door Yahoo.fr

mercredi 20 octobre 2004, 21h32
Loi sur la la�cit�: nouvelles exclusions

MULHOUSE/PARIS (AP) - Nouvelles exclusions dans le cadre de la loi sur la la�cit�: trois lyc�ennes de Mulhouse (Haut-Rhin) et de Flers (Orne) ont �t� exclues mercredi de leurs �tablissements pour avoir refus� d'�ter leur voile depuis la rentr�e scolaire, alors que la veille, deux coll�giennes avaient �t� les premi�res � conna�tre ce sort � Mulhouse.

(...)

A Lyon, une jeune fille qui avait refus� d'�ter son voile pour entrer en cours doit passer en conseil de discipline d'ici vendredi, a-t-on appris aupr�s du rectorat d'acad�mie. Depuis la rentr�e scolaire, il a recens� plus de 30 cas de jeune filles ayant refus� d'�ter leurs voile � l'entr�e des �tablissements scolaires. Parmi elles, � l'issue d'une phase de dialogue, 14 ont accept� de retirer leur foulard, six se sont inscrites aux cours du CNED (centre national d'enseignement � distance). Le cas n'a en revanche pas �t� r�gl� pour une douzaine d'�l�ves, qui pourraient �tre convoqu�es en conseil de discipline.

Selon le minist�re de l'Education, il reste encore 70 cas de voile � r�gler en France, dont 17 pour la seule Alsace, sur les 600 �l�ves qui se sont pr�sent�s avec un "signe ostensible" au moment de la rentr�e. Dix conseils de discipline devaient se r�unir cette semaine, avant les vacances de la Toussaint. (bron: http://fr.news.yahoo.com/041020/5/43w7f.html)

 


(Wat een manier van spreken trouwens van die minister.. alsof het niet om mensen gaat )

Samengevat: Jij suggereert dat de wet misschien ten doel heeft moslims het land uit te krijgen. Ik antwoord daarop dat me dat dan niet zo'n voor de hand liggende manier lijkt om dat te doen, omdat het maar een 'klein deel' van de moslimmmeisjes betreft. Hierboven geef ik vervolgens aan waarom ik het over een 'klein deel had'. (Overigens: in de artikelen op de Yahoo-site worden ook gevallen genoemd van meisjes die in een grensstreek woonden die inderdaad een school over de grens - in Belgi� of Zwitserland - hebben opgezocht).

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah


En het is wel degelijk inperken van hun geloofsbelijdenis. Een praktiserende moslima die een hijaab draagt, draagt die hijaab niet zomaar ze draagt die hijaab vanwege de liefde voor haar geloof. De hijaab is een heel groot onderdeel voor de moslima. Omdat Frankrijk moslimas verbied hun hijaab te dragen dan perkt dat hun geloofsbelijdenis in.

Dat ontken ik ook niet. Ik spreek alleen maar tegen dat dat de reden is geweest waarom men die wet ge�ntroduceerd heeft (dat is wat jij beweert als je zegt dat het een 'manier' is om de moslims in te perken), want dat geloof ik niet (zoals ik al zei: voor sommige politici zal dat wel de reden zijn geweest, maar voor anderen niet: het ligt wat genuanceerder).

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah


Het heeft niets te maken met het trekken van ��n lijn

Nee, dat is wat sommige kinderen doen, bedoelde ik: een lijn (N.B.: zonder accents aigus) trekken of een lijn scherper trekken. Doen volwassenen soms ook natuurlijk, maar kinderen hebben daar nog iets meer een handje van soms.

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah


 en het gaat "wij" en "jullie" niet tegen, dat "wij" en "jullie" zal altijd blijven bestaan door bijv. huidkleur, etnische achtergrond en taal.  

Helaas wel ja. Dat is van overal en altijd. Je kan denk ik hooguit proberen dat zelf zo min mogelijk te doen en hopen dat anderen in je omgeving die visie op zaken mede daardoor ook een beetje verliezen.
In elk geval verandert de wet waar het hier over gaan niet 1-2-3 de instelling van mensen.

wa s sal�m.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.