Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

chatten...de realiteit

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: chatten...de realiteit
    Geplaatst op: 05 november 2004 om 07:46

Assalamoe alykoem,

ik wil graag van me broeders en zusters weten hoe ze denken over chatten....??

daarbij deel ik met jullie dit verhaal mee van een zuster:

Ik ben een jongedame van drie�ntwintig jaar oud die momenteel door zeer moeilijke tijden gaat. Dit vanwegmijn eigen stommiteiten. Ik geef toe dat ik zo lang ben doorgegaan met mijn fout dat het lijkt alsof er op dit moment voor mij geen weg meer terug is.

Mijn vader is een tijd geleden gestorven en liet ons bedroefd achter. Om de leegte die hij in mij achterliet op te vullen stortte ik mij op het chatten. Op deze wijze leerde ik veel meiden en jongens kennen. Ik bleef soms wel uren met ze kletsen. En al heel snel leerde ik een jongen kennen die dicht bij mij in de buurt woonde. We spraken over van alles en nog wat en na een tijdje vroeg hij mijn telefoonnummer. Eerst weigerde ik, maar na lang aandringen gaf ik het toch. Waarna onze gesprekken over de telefoon werden voortgezet.

Later wilde hij mij ontmoeten. Ook dit weigerde ik in het begin maar weer wist hij mij na een tijdje over te halen. Wij spraken af op een drukbezochte plaats en onze afspraken namen toe in aantal. Tegelijkertijd leerde ik via het chatten een andere jongen kennen die zeer technisch aangelegd was. Hij leerde mij heel veel zaken met betrekking tot internetten. Ook hij vroeg mij na mijn nummer en nadat ik dit in eerste instantie weigerde gaf ik dit later toch aan hem en ook met deze jongen volgde er een aantal afspraakjes.

Daarna kwam een aardige jongeman om mijn hand vragen. Toen ik hem zag sprong de vonk gelijk over en ik voelde mij zeer tot hem aangetrokken. Nadat de verloving had plaats gevonden besloot ik om al mijn eerdere chatvrienden te laten voor wie zij waren en vroeg hen vriendelijk om geen contact meer met mij op te zoeken. Een van hen had hier geen probleem mee maar de ander voelde hier niets voor. Wat ik niet wist was dat hij had ingebroken in mijn mailbox, al mijn berichten had uitgeprint en deze vervolgens naar mijn huis had gestuurd. Toen ik dit zag schrok ik mij rot en ik kon niet meer op mijn benen staan. Snel verbrandde ik mijn berichten uit vrees dat mij verloofde, van wie ik inmiddels zeer veel begon te houden, hier achter zou komen.

Ik voel mij op dit moment dan ook zeer schuldig tegenover hem. Ik leef constant in angst. Telkens als de deurbel of de telefoon afgaat of als er post binnenkomt ben ik bang dat mijn geheim onthult zal worden. En wanneer mijn familie met mij over een bepaald onderwerp wilt praten dan denk ik dat ze erachter zijn gekomen. Ik ben er kapot van. Ik schaam mij zeer, temeer daar ik lerares ben en ik een voorbeeldfunctie heb. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik het vertrouwen van mijn familie in mij heb geschaad. Ik heb zo�n spijt� ontzettende spijt. Ik verzoek jullie mijn brief te plaatsen zodat dit als les kan dienen voor andere zusters die hun tijd verdoen met gechat opzoek naar vermaak maar uiteindelijk in de problemen raken.

van een een zuster die erg veel spijt heeft

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 08:01

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh,

Zelf chat ik niet, ik heb 2 x geprobeerd, maar dat doe ik geen 3e x, niet dat er iets gebeurd is ofzo, maar ik voel me erdoot niet op mijn gemak, ik weet niet, het zit gewoon in me.

Maar ik vind het zielig voor dit meisje, het is moeilijk te zeggen maar ze is niet echt slim bezig geweest, je geeft je persoonlijke gegevens toch ook niet door aan wild vreemden, en ik praat al zoiezo niet met jongens die ik niet ken (maar op de chat weet je soms niet tegen wie je praat).

Moeilijk dit, ik leef wel erg met haar mee, en moge Allah haar behoeden en haar vegeven voor haar zonden.

ma3a salama

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 08:06

Assalamu alaikum,

is dit verhaal niet al eerder via internet verspreidt?

Een zieke stalker zo te lezen, die jongen. En een beetje naief meisje. Triest hoor.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 09:17

Salamoe 3alaikoum wr wb oegties en aghies,

Sub7anna ALLAH wat erg....
Vroeger toen ik op de middelbare school zat zag ik altijd de jongens uit mijn klas chatten. Met zijn allen verzonnen ze namen en vroegen ze om telefoon nummers. Ik ben blij dat ik dat heb gezien want ben daardoor dan ook nooit aan chatten begonnen. (had altijd als achterliggende gedachten dat vast alle jongens dit deden, dus met zijn allen meisjes voor de gek houden)

En ik hoor ook vaak verhalen van mijn meisjes die niet zo goed zijn afgelopen...moge ALLAH swt deze zusters leiden...

m3a salama merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 14:34

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe,

Niet voor iedereen loopt het zo slecht af. Islamitisch gezien mag het eigenlijk sowieso niet. Ik chat wel, maar niet met vreemden. En over het algemeen alleen over Islaam, alhamdoellilah..

Wassalaam..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 14:42

salaam,

ik ken ook persoonlijk mensen wiens leven drastisch is veranderd nadat ze begonnen te chatten met het andere geslacht.  

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 14:56

...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:01

Assalamoe alykoem,

ik heb deze topic dus geopend om de zusters te waarschuwen...

bedankt voor de reacties,

wat mij heeft verbaasd, is dat ik ook persoonlijk broeders ken, en ik twijfel niet aan hun goedheid, het zijn mashAllah broeders/vrienden die hun aanstaande via chat/msn hebben gevonden...heel opmerkelijk, maar het beste is dat je van zulke middelen toch moet afblijven, want zoals ook broeder salahdin zei; er zijn ook droevige verhalen....

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:27

Salaam aleikum,
ik denk dat het gaat om hoe je omgaat met het chatten. Ik chat met allerlei mensen met wie ik hele leuke gesprekken heb. Ik heb juist veel mensen leren kennen via internet en ik wil er ook een paar echt ontmoeten. Ik denk dat je gewoon moet weten voor jezelf wat wel en niet kan. 

Salaam happylady
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:15

Asalaam Aleikum,

Ook ik heb vroeger heel veel gechat...en dan voornamelijk met het andere geslacht. In het begin is het leuk maar na een tijdje kwam er inderdaad altijd veel narigheid van. Dus ik heb ze allemaal geblokkeerd en verwijderd.

Nu chat ik nog steeds met iemand van het andere geslacht...al bijna een jaar. Alleen weten we niet van elkaar hoe we eruit zien..hebben geen nummers of adressen uitgewisseld en zijn dat ook niet van plan.

Het enige waar we over chatten is de Islam....zij leert me heel erg veel over de Islam en stuurt me wel eens mailtjes die alleen maar over de Islam gaan.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,


Ook ik heb vroeger heel veel gechat...en dan voornamelijk met het andere geslacht. In het begin is het leuk maar na een tijdje kwam er inderdaad altijd veel narigheid van. Dus ik heb ze allemaal geblokkeerd en verwijderd.


Nu chat ik nog steeds met iemand van het andere geslacht...al bijna een jaar. Alleen weten we niet van elkaar hoe we eruit zien..hebben geen nummers of adressen uitgewisseld en zijn dat ook niet van plan.


Het enige waar we over chatten is de Islam....zij leert me heel erg veel over de Islam en stuurt me wel
eens mailtjes die alleen maar over de Islam gaan.




Aghie,

Ben je niet bang dat je meer voor haar gaat voelen dan alleen vriendschap?
ik bedoel shaitan is een ster in het verdraaien van dingen...

m3a salama

oegt merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
jamilo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jamilo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 00:34

salaam

triest verhaal,

maar jah chatten! ik chat algemeen vooral in examenperiodes, dan gaat het enkel over het examen en van iemand uitleg vragen of geven, het zijn dan ook mensen die ik ken en mij kennen en die zelfs met me lessen volgen, maar met vreemde mensen chat ik ni graag. Ik heb nu bijna geen 3 maanden gechat! Alhamdoelillah!

wassalaam

jamal

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 02:23

Salam Aleikum,

Nee ik chat (ik snap niet, wordt hier nou msn mee bedoeld???) nooit met vreemden,ik heb wel familie en vrienden (alleen meisjes) en 2 broeders van deze site, maar zoals velen ook zeggen, het gaat puur om de islaam, en je moet weten met wie en waar je over praat!

ma3a salama

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 02:51

 

Asalaam alaikoum,

Wat vervelend voor deze zuster, ik chat ook weleens en de laatste tijd alleen op msn en soms ook met broeders maar dan enkel alleen over de islam. Ik heb zowiezo een afkeer tegen afspraakjes maken via chat omdat je toch niet weet met wie je te maken hebt. Ik chat vooral veel met zusters en dat is omdat ik alleen met zusters via internet over onze dien kan kletsen, ik ken weinig zusters die echt bezig zijn met de islam en voor mij is dit juist een heel goed middel om met mensen (vooral zusters) in contact te komen die ook de islam praktiseren.

Ik chat ook weleens op een islamitisch chat site en daar worden geen afspraakjes gemaakt en ook geen nummers verwisseld. Een aantal leden van dit forum chatten daar ook weleens, het gaat alleen over de islam en ik heb daar nooit problemen bij gehad.

Je kan best chatten maar je moet wel een afstand houden, er zijn vele zusters die met praktiserende broeders zijn getrouwd en elkaar hebben leren kennen via internet. Je kunt zowel vervelende dingen maken als goede dingen en daarom met je gewoon goed uitkijken.

Wa alaikoum asalaam,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 03:34

Asalaam Aleikum oegt Merjem,

Je hebt inderdaad gelijk dat er altijd een kans bestaat dat je meer voor elkaar gaat voelen.......maar ben in ieder geval blij dat we het alleen maar over de Islam hebben.

Ik denk als je al een langere tijd met iemand chat dat je dan meestal wel weet of die persoon verkeerde bedoelingen heeft of niet (in de meeste gevallen dan)

In die tijd dat ik nu met haar aan het chatten ben, ben ik er van overtuigd dat het enkel en alleen onze bedoeling is om zoveel mogelijk over de Islam te leren van elkaar. (zij woont trouwens in Belgie en ik in Nederland

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 05:53

...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 06:28
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum oegt Merjem,


Je hebt inderdaad gelijk dat er altijd een kans bestaat dat je meer voor elkaar gaat voelen.......maar ben in ieder geval blij dat we het alleen maar over de Islam hebben.


Ik denk als je al een langere tijd met iemand chat dat je dan meestal wel weet of die persoon verkeerde bedoelingen heeft of niet (in de meeste gevallen dan)


In die tijd dat ik nu met haar aan het chatten ben, ben ik er van overtuigd dat het enkel en alleen onze bedoeling is om zoveel mogelijk over de Islam te leren van elkaar. (zij woont trouwens in Belgie en ik in Nederland



Masha ALLAH moge ALLAH swt jullie voor belonen voor de intentie....

m3a salama merjem

trouwens....afstand zou obstakel hoeven vormen...
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 15:23

Alaykoum wa Salaam,

Ik vind forums correct, omdat iedereen (ook je mahrems) je reacties kunnen lezen. Chatten/Msn-en met het andere geslacht, valt bij mij in het verkeerde keelgat. Argumenten zoals: 'het gaat alleen over Islam', 'als je weet wat je intentie is', etc, nee, dat vind ik geen argumenten om dit goed te keuren. Mijn mening is dat zusters en broeders er gewoon niet aan moeten beginnen. Energieverspilling...en Saytaan ligt op de loer, ook al beweer je dat je sterk bent en je oud en wijs genoeg bent. Allah swt zegt niet voor niets in de Koran dat de mens zwak is geschapen.

Allah swt weet het beste.

Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 17:03

wa3alykoem assalaam zuster Imaan,

dat is ook het antwoord op je vraag die je stelde aan de Imam (weet je nog, als je het nog kan herrineren), ik ben het helemaal met je eens, inshAllah zal ik proberen om me hieraan te houden.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 03:16

Asalaam Aleikum,

De sjaitaan ligt altijd op de loer, of het nou bij chatten/msn of op dit forum is. Ik zie het verschil niet tussen op een forum actief meepraten of chatten over enkel en alleen de Islam. Als ik persoonlijk weet dat ik alleen maar chat/msn om meer over de Islam te leren dan heb ik toch de goede intentie?

 

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 05:22

Salaam aleikum

Oprechte goede intentie is ook heel belangrijk voor God. Ergens mee beginnen en jezelf voorliegen over je intentie is ook geen goede intentie.
Dus ergens oprecht aan beginnen of zeggen dat je doet alsof je er oprecht aan begint is een heel verschil
(Ik weet het Abou Jabir, het klinkt weer een beetje warrig, maar ik kan het niet duidelijker opschrijven )

Salaam happylady
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 06:47
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam,

Ik vind forums correct, omdat iedereen (ook je mahrems) je reacties kunnen lezen. Chatten/Msn-en met het andere geslacht, valt bij mij in het verkeerde keelgat. Argumenten zoals: 'het gaat alleen over Islam', 'als je weet wat je intentie is', etc, nee, dat vind ik geen argumenten om dit goed te keuren. Mijn mening is dat zusters en broeders er gewoon niet aan moeten beginnen. Energieverspilling...en Saytaan ligt op de loer, ook al beweer je dat je sterk bent en je oud en wijs genoeg bent. Allah swt zegt niet voor niets in de Koran dat de mens zwak is geschapen.

Allah swt weet het beste.

Imaan

 

Salaam oe Ehleykoom Oegtie Imaan..

Nu hoor ik je praten  ,

"je hebt gelijk" met wat je zei : "de shaytan ligt op de loer"

Ik geef je voor de volle 100% gelijk, en die 2,3 personen van het andere geslacht ga ik inch'Allah (proberen) wegte werken naar "��n of geen" inch'Allah ..

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb Oegt y. fi dien ..

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 08:01

Salam Aleikum,

De shaitaan ligt cker op loer, maar met de hulp van Allah kun je hem overwinnen. Ik heb best leuke en informatieve gesprekken met broeders, en dat laat ik niet ten koste gaan van de shaitaan.

Ik weet waar ik voor sta, en de broeders waar ik mee praat die weten ook donders goed wat wel en niet kan, maar niemand kent zijn werk beter dan de maker, Allah!!!

Maar goed, ik kan goed praten met de mensen die ik heb, en dat wil ik zo behouden incha Allah, en dat zal best gaan met Allah aan mijn zijde, en niet de vervloekte shaitaan. En ik zou t ok nooit gedaan hebben als het ook al uberhaupt niet mocht van mijn ouders, dus zij en ik weten wel degelijk waar ik toe in staat ben.

Llahi gziek wa n3lek ya jeblies

ma3a salama

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 16:08

Assalaam alaykoum zusters & broeders,

Wallahi, hoe kunnen jullie zeggen, dat het correct is om met broeders te chatten/msn-en, terwijl jullie, inclusief ik, niet eens 1 % aan kennis bezitten????

Welke kennis draag je over??? Kun je die kennis niet beter overdragen aan je gezinsleden, al die tijd die je in het chatten/msn-en stopt......en je ouders????

Verdienen die niet meer recht om op de hoogte te zijn van de kennis, die jij dan bezit, waar jij met broeders over praat?

Is je kennis nou daadwerkelijk groter geworden doordat je sprak met broeders via de chat?

Wie op zoek is naar kennis, de weg naar het Paradijs zal gemakkelijker worden gemaakt.....is dit vandaag de dag de weg die we volgen, om kennis te vergaren!!!!

Wallahi, beste zusters en broeders, niemand is gebaat bij het chatten en msn-en met het andere geslacht. Je houdt jezelf voor de gek en je blijft maar beweren, dat je de Saytaan kan overwinnen, terwijl hij jou eigenlijk allang heeft overwonnen.

Jullie zuster

P.S Mijn mahrems kunnen mijn reacties lezen op dit forum en dat maakt het verschil, of je moet een mahrem bij je hebben, als je aan het chatten/msn-en bent. Zijn jullie ouders eigenlijk op de hoogte dat jullie chatten/msn-en...met broeders danwel zusters?

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 16:11

Assalaam alaykoum Abou Jabir,

Ik kan me niet herinneren dat ik een vraag stelde aan de Imam, kun je uitleg geven?

Je houden aan het niet-chatten/msn-en is echt makkelijk, want we hebben altijd zonder gekund, dus nu kun je ook zonder.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 01:37

assalamoe aleikum en hallo,

Ik heb een kleine lijst op msn en gebruik hem heel soms. Er staan alleen moslimzusters in en familie. Vooral om met familie in het buitenland goedkoop te communiceren vind ik het een uitkomst.

Gewoon een chatsite bezoeken zou ik nooit doen. De chat op deze site log ik weleens in, omdat ik niet kan posten, dus heb gevraagd aan moslimzusters als ze mij on-line zien om ook in te loggen op de chat, maar er is bijna nooit van gekomen.

Het is bekend dat op msn je de gesprekken kunt opslaan, dus weet met wie je praat, het kan  altijd tegen je gebruikt worden. Hou het serieus.

salaam en groetjes rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door Imaan

P.S Mijn mahrems kunnen mijn reacties lezen op dit forum en dat maakt het verschil, of je moet een mahrem bij je hebben, als je aan het chatten/msn-en bent. Zijn jullie ouders eigenlijk op de hoogte dat jullie chatten/msn-en...met broeders danwel zusters?

Salam Aleikum oegty,

Dan zou ik natuurlijk eerst kenis op moeten doen om het vervolgens door te geven aan mn ouders enzo.

En omdat ik hier ook geen islamitische vriendinnen heb, kan ik elke hulp gebruiken als het gaat om kennis op te doen. En jaaaaa mn ouders weten ervan dat ik msn met het andere geslacht. Ik heb 2 broeders op mn lijst, en heb daarvoor eerst toestemming gevraagd, gewoon weg zodat mijn ouders ook weten wat ik uitspook, en hamdolillah vertrouwen ze mij ook, want de geprekken die ik voer zijn puur over de islaam, niets meer en niets minder, dus mijn ouders zijn van alles op de hoogte en ik heb ook nog eens de berichten geschiedenis, haha kunnen ze alles fijnloos ook nog eens doorlezen als ze dat willen...

Want jah als ouderzijnde moet je cker weten op hoogte zijn van wat je kind allemaal doet, op zo'n manier kun je het behoeden van het slechte en laten kiezen voor het goede!!!

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 04:53
Maar natuurlijk zijn er genoeg die daar heel anders over denken
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum zusters & broeders,

Wallahi, hoe kunnen jullie zeggen, dat het correct is om met broeders te chatten/msn-en, terwijl jullie, inclusief ik, niet eens 1 % aan kennis bezitten????

Salam aleikum oegty,

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dan ook, alle kleine beetjes helpen, om veel kennis te bezitten zul je toch eerst met het kleine beetje moeten beginnen!?

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 06:15

Alaykoum wa Salaam, lieve oegti Nour al Islaam

Alle kleine beetjes helpen, daar heb je gelijk in, maar doen we vandaag de dag er niet al te gemakkelijk over om met het andere geslacht in gesprek te gaan? Hebben wij daadwerkelijk alle middelen geprobeerd, om niet met het andere geslacht in gesprek te gaan?

Tipje van de sluier: lezingen, paltalk, Iqra, vrijdagpreken, vrouwen van de imams....genoeg mogelijkheden. Als je daadwerkelijk naar de correcte mogelijkheden zoekt, zal Allah Ta'ala je die geven.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.