Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Integratie = .......

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Integratie = .......
    Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:14
Integratie = Meegaan in de zonden van de aardbewoners
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:35
Integratie = Elkaar voor vies en vuil uitschelden
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:37
En mensen die intergeren in een islamitisch land?
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:47
Integratie = uitgevonden door de mens en heeft geen enkele fundament
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:47
In een Islamitisch land spreek je niet in termen van integratie, je spreekt in termen van respect.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 12:30

integratie = het maken tot een harmonisch geheel of OPNEMEN IN EEN GEHEEL.

al het denken en doen van de Nederlanders (de niet-moslims), in zijn geheel opnemen , dan zijn we geintegreerd.

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 05:45
Intergratie = doen alsof je heel goed Nederlands kunt praten
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 05:49

Salaamoe alaikoem wa rahamatullahi wa barakatoehoe,

Ik vind de laatste wel erg grappig! MashaAllah.. Volgens mij zijn wij allen dus heel goed geintegreerd.. Of nee, sorry.. Ik ben geen 'buitenlander' BEN nederlands..

Wassalaam, Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 06:39

Sorry het was eigenlijk niet grappig bedoelt.

Integratie = een patatje met pindasaus, mayo, uien, curry en goulash erop bestellen  

Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 06:40
Integratie = dus niet altijd even lekker
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 06:56
Intergratie = niet: het steeds hebben over Nederlanders en niet-moslims.
Intergratie= wel: elkaar als mens vertrouwen voordat het tegendeel
bewezen is.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 07:39

In eerste instantie geplaatst door elice

Intergratie = niet: het steeds hebben over Nederlanders en niet-moslims.
Intergratie= wel: elkaar als mens vertrouwen voordat het tegendeel
bewezen is.

conclusie; de nederlander moet ook integreren... toch ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 08:00
integratie=onzin
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 08:01
9FF_Doc1.doc

klik op de link hierboven
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 08:15
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door elice

Intergratie = niet:
het steeds hebben over Nederlanders en niet-moslims. Intergratie= wel:
elkaar als mens vertrouwen voordat het tegendeel bewezen is.
[/
FONT]


<FONT face=Verdana>conclusie; de nederlander moet ook
integreren... toch ?


Yep, tuurlijk ! Dat probeer ik al te bewijzen door iedereen met vertrouwen
tegemoet te treden. Gaat me niet altijd goed af, maar ik schaaf mezelf bij.
En ik moet zeggen: ik ben helemaal niet zo negatief: ik zie dat heel veel
mensen in Nederland dit proberen te doen.
Mag ik nog iets positiefs noemen: alles op aarde is dynamisch. Dingen
veranderen altijd, dus we kunnen eigenlijk nooit achteruit, alleen maar
vooruit. We zijn nu al veel beter af dan een paar eeuwen geleden,
gemiddeld gezien dan, want er is natuurlijk wereldwijd nog steeds heel
veel onrecht. Het zijn grote processen, die we in 1 mensen leven niet
eens kunnen beseffen. Mensen kunnen wel tegensputteren, maar wat
moet gebeuren moet gebeuren. Ik denk dat er inderdaad
(wederzijds) grenzen verlegd zullen worden, maar we moeten geduld
hebben. Het gaat heeel laaangzaam. Mensen die dit niet accepteren gaan
geweld en dwang gebruiken om elkaar in zijn eigen wensenpakket te
persen. Geen oplossing als je je tijdsbegrip loslaat.


Intergratie= geduld!
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 11:56

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 12:47

Ik wordt schijtziek van al dat gebabbel over intergratie.

In mijn ogen moeten wij de tevredenheid van Allah voorop stellen, in plaats van te gaan kijken wat de mens van elkaar verlangt.

Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 15:19
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

 

 das een goeie

Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 15:50

Salaam.. Broeder, wilde je niet beledigen, maar vind t stiekem toch wel grappig.  

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 17:44
Ja ik vind dat men met de integratie een enorme fout gemaakt heeft.
Nl Met integratie is men er haast altijd vanuit gegaan dat nieuwkomers inpassen bij mensen die langer verblijven.
Dit proces leidt tot nergens.
Integratie kan enkel succes hebben als hij van alle zijden komt.
Ik zal een voorbeeld geven.
Nederland is eigenlijk altijd een land geweest van verschillende richtingen. (zuilen)
En strikt genomen zou ook de Islam als een aparte aanvullende zuil binnen Nederland geen enkel probleem moeten geven.
Dat dit tot nu toe niet echt gelukt is ligt volgens mij niet aan onze nieuwe Moslims maar aan een meer moderne tendens die er vanuit gaat dat die zuilen uit de tijd zijn.
Ik denk dat dit een grote misvatting is die verschillende groeperingen onrecht Op dit moment maken Moslims minstens 8 procent uit van onze samenleving.
Tijd dus om Als Nederland hier serieus invulling aan te geven als een waardevol onderdeel van onze samenleving.
Daarom is het belangrijk dat er Nederlandse imaan opleidingen komen. Niet gedicteerd vauit de overheid , maar vanuit moslims in Nederland die inzien dat uiteindelijk hun band met hun voormalig land afgesneden zal zijn.
mischien niet door deze generatie maar zeker wel voor de komende.
Dit proces moet begeleidt worden met overheidsgeld.
Nederland is er niet mee gebaat dat er geldt gebruikt moet worden uit Saudi Arabie.
, of uit Turkye of Maroko of waar vandaan dan ook.
Neen , 8 procent van de bevolking heeft recht om met Nederrlands geld hun moskeen te kunnen bouwen, Hun opleidingen te organiseren etc.
Dan laat Nederland zien dat  het oog heeft voor de nieuwe staatsburgers.
Dit proces zal ook heel moeilijk zijn voor de moslims in Nederland vanwege het feit dat velen van heb een verschilldende cultuur koesteren. Maar ik denk dat dit door weldenkende lieden wel overwonnen kan worden. En zeker met een weinig dwang :-(
Men kan spreken van geintregeerd wanneer mensen als vrije zelfstandige mensen hun bijdrage aan de samenleving bieden.
Voordat er van vrijheid sprake kan zijn moet er eerst acceptatie komen.
Acceptatie betekent gelijke rechten als Nderlander.
De Islam wil graag naar mensen als ik angeven dat Islam Islam is dus dan zal er wel geen probleem meer zijn dat in de toekomst de Moskeen ontkoppelt worden van hun Nationaliteit.
De Nederlandse Nationaliteit hier in Nederland is voldoende.
Men moet zo snel mogelijk af van het idee dat Islam iets buitenlands is.




Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 04:18

Salaam,

misschien geen integratie, maar wel het goede alternatief :

"Christenen bewaken moskee in Lelystad" zie deze link:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=443304&c=12

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 04:48

In eerste instantie geplaatst door Herne

Voordat er van vrijheid sprake kan zijn moet er eerst acceptatie komen.
Acceptatie betekent gelijke rechten als Nderlander.
De Islam wil graag naar mensen als ik angeven dat Islam Islam is dus dan zal er wel geen probleem meer zijn dat in de toekomst de Moskeen ontkoppelt worden van hun Nationaliteit.
De Nederlandse Nationaliteit hier in Nederland is voldoende.
Men moet zo snel mogelijk af van het idee dat Islam iets buitenlands is.




Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 06:15
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

integratie = het maken tot een harmonisch geheel of OPNEMEN IN EEN GEHEEL.

al het denken en doen van de Nederlanders (de niet-moslims), in zijn geheel opnemen , dan zijn we geintegreerd.

 

Je spreekt jezelf tegen. Die laatste zin is onzin gegeven de eerste. Dat laatste noemen we assimilatie. Integratie daarentegen is mijns inziens een dynamisch proces: dat gaat natuurlijk en komt noodgedwongen van 2 kanten. Een vreemdeling die niet geaccepteerd wordt kan misschien assimileren aan de samenleving waarin hij leeft, maar erin integreren zal niet gaan, want daar is niet alleen een open mind van de migrant voor nodig, maar ook een open samenleving.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 06:20

In eerste instantie geplaatst door elice

Intergratie= wel: elkaar als mens vertrouwen voordat het tegendeel
bewezen is.

Dat vind ik een mooie, Elice!

In eerste instantie geplaatst door akh� Abou Jabir

conclusie; de nederlander moet ook integreren... toch ?

Bingo!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 06:24

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

integratie = het maken tot een harmonisch geheel of OPNEMEN IN EEN GEHEEL.

Martinuzz,

hoe moet ik het bovenstaande interpreteren dan?, naar mij denken is het zoals ik het geschreven heb.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 06:38

Integratie = De wet aanpassen

blauw = toevoeging / rood = schrappen

Universele Verklaring van de Rechten van de ongelovige Mens

(waar ging het weer allemaal om?)

 

Overwegende, dat terzijdestelling van en minachting voor de rechten van de mens geleid hebben tot barbaarse handelingen, die het geweten van de mensheid geweld hebben aangedaan en dat de komst van een wereld, waarin de mensen vrijheid van meningsuiting en ongeloof zullen genieten, en vrij zullen zijn van vrees en gebrek, is verkondigd als het hoogste ideaal van iedere mens

 

 

Artikel 7

Allen zijn gelijk voor de wet en hebben zonder onderscheid aanspraak op gelijke bescherming door de wet. Allen hebben aanspraak op gelijke bescherming tegen iedere achterstelling in strijd met deze Verklaring en tegen iedere ophitsing tot een dergelijke achterstelling.

 

Artikel 12

Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.

 

Artikel 30

Geen bepaling in deze Verklaring zal zodanig mogen worden uitgelegd, dat welke Staat, groep of persoon dan ook, daaraan enig recht kan ontlenen om iets te ondernemen of handelingen van welke aard ook te verrichten, die vernietiging van een van de rechten en vrijheden, in deze Verkaring genoemd, ten doel hebben.

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 06:39

Precies zoals ik het zeg. Dat opnemen in een geheel betekent niet dat van de dingen die samen gaan alle aanpassing van 1 kant komt. Of - in het geval dat het gaat om de opname van een kleinere groep mensen in een samenleving: het betekent niet dat alle aanpassing van die kleinere groep mensen moet komen. De belangrijkste aanpassing is wederzijds vertrouwen - zoals Elice ook al stelt - denk ik, acceptatie van het andere en proberen het andere te begrijpen. Als beide zijden dat doen en daar ook consequenties aan verbinden in hun gedrag, dan is er geen probleem. Dan kunnen vooroordelen en misverstanden daaruit nog wel voor botsinkjes zorgen, maar dan is het niet moeilijk mensen weer te verzoenen.

Het probleem is, mijns inziens, (en misschien is dit wel h�t probleem op deze wereld - misschien samen met bevolkingsgroei) dat dit de meeste mensen nogal moeilijk valt. Dat is echter niet alleen een probleem veroorzaakt door 'migranten' of hoe je er ook tegenaan wilt kijken. Het is een probleem dat je overal terug vindt. Misschien dat minder migranten (of een minder snelle migratie) leidt/zou hebben geleid tot minder botsingen, maar daar ligt het probleem niet. Het probleem wordt gevormd door de mensen zelf, of je ze nou zou typeren als Nederlander, migrant, Marokkaan, Molukker, Togolees, moslim, christen, jood, animist, anarchist, sociaal-democraat, nazi, whatever.

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 07:59

assalamoe aleikum,

eenvoudige oplossing voor een complex probleem = remigratie

maar dan wel consequent:

Amerika voor de Indianen
Azie voor de Aziaten
Australie voor de Aboriginals
Zuid-Afrika  slegs vir swarts
De zuidpool (of was het noordpool) voor de pinquins.

en Nederland weer onder water!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wassalaam

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:21
Lijkt me niks, Rafiaa!
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 09:08
ik heb in geen dagen zo gelachen ...   Nederland weer terug aan de haaien, kwallen en de plankton!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.