Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

HAAT!!! (op de HHS)

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: HAAT!!! (op de HHS)
    Geplaatst op: 19 november 2004 om 07:13
Assalaamoe Alaikoem,
En gegroet,


Zelfs bij mij op school proberen ze de haat jegens de moslims op scherp te zetten. Sinds kort is er een verbod op de gezichtssluier, en ik citeer hier uit de schoolkrant

"Als je mijn naam opschrijft, weten ze me te vinden" meent een andere hogeschoolmedewerker. "Dan nemen ze wraak." Wie? " Moslims, allohtone studenten. Je moet echt voorzichtig zijn met DIE GASTEN." Tom zoals deze medewerker nu even genoemd wordt, wantrouwt moslims. " Ze zijn zo fanatiek. (en een heel verhaal volgt)

**
SubhAnallah, lekker stigmatiserend. dit zorgt voor meer haat.
Het heeft verder ook weinig met de sluier te maken.
Het hele stukje is trouwens nogal beledigend naar de zusters met een sluier toe. Ze worden "spoken" genoemd. En "Zo'n ding straalt onbetrouwbaarheid uit" " Met wie praat je eigenlijk als je zo'n wezen aanspreekt?"

Maar de uitspraken over de gesluierde vrouwen, komen omdat men het nog niet gewend is. Het is misschien ook een beetje "raar" in het begin. Maar moeten zulke reacties echt in de schoolkrant staan. 2 grote blz. vol. En in de vorige editie ook al....

Dus ze hopen op escalaties tussen de Moslims en niet Moslims op school. Lekker respect dan.

Gair InshAllah, ze zullen verantwoording moeten afleggen bij de almachtige Schepper. Laa illaha ILLALLAH

Wa Alaikoem Salaam

nak
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 08:51
Wilders: grens vijf jaar sluiten voor moslims
Uitgegeven op 19 november 2004 om 15:30 uur

Geert Wilders, de rechtse politicus die twee maanden geleden uit de VVD stapte en met zijn eenmanspartij nu al in sommige peilingen meer stemmen haalt dan de liberalen, wil de Nederlandse grens vijf jaar lang dicht houden voor niet-westerse immigranten en moskee�n sluiten waar fundamentalistische denkbeelden worden verspreid.

Wilders, die de VVD de rug toekeerde toen deze steun uitsprak voor de toetreding van Turkije tot de Europese Unie, vindt dat Nederland veel te lang ,,tolerant voor intolerante mensen" is geweest. De Nederlandse regering heeft niet adequaat gereageerd op de groei van de militante islam, alle verscherpte maatregelen van de afgelopen twee jaar ten spijt, zei hij vrijdag in een vraaggesprek met AP Television News.

Wilders zei geen racist te zijn en niets te hebben tegen de islam als zodanig, maar verontrust te zijn door onderzoek waaruit blijkt dat 10 procent van de moslims in Nederland - zo'n honderdduizend mensen - er radicale opvattingen op na houden.

De politieke cultuur in islamitische landen is achterlijk en in geen enkel Arabisch of islamitisch land bestaat een rechtsstaat. Er is geen burgersamenleving, stelt Wilders. ,,Aan alles is gebrek en wij krijgen mensen uit die landen in Nederland binnen en we moeten geen achterlijke radicale islamitische samenleving in ons land importeren."

In een rapport van de inlichtingendienst AIVD staat dat in zo'n twintig moskee�n in Nederland mensen worden gerekruteerd voor de jihad. Deze moskee�n moeten worden gesloten, stelt Wilders, en de imams die er preken gearresteerd en gedeporteerd. ,,Als je kiest voor de radicale islam dan kun je vertrekken en als je niet vrijwillig vertrekt dat sturen we je weg", zei hij. ,,Dat is de boodschap en de enige mogelijke boodschap."

Wilders wordt al geruime tijd met de dood bedreigd en sinds de moord op cineast Theo van Gogh, ruim twee weken geleden, staat hij onder politiebewaking en wisselt hij voortdurend van adres. De twee terreurverdachten die op 10 november na een beleg van hun woning in Den Haag werden aangehouden zijn aangeklaagd wegens bedreiging van Wilders en andere Nederlandse politici.

In het laatste, op internet gepubliceerde dreigement wordt het paradijs als beloning uitgeloofd voor het onthoofden van Wilders.




Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 08:52

assalamoe aleikum,

Nou, nou,

 Ik dacht dat HHS een van de HBO opleidingen was waar juist veel moslims op zaten en waar de "nederlandse" studenten dus wel gewend zouden moeten zijn aan studentes met hoofddoek.
ook is het toch de enige HBO-opleiding met halal voedsel in de kantine??????????

Blijkt dat er dus nog veel werk te doen is voor de jeugd. Veel in discussie gaan en gelijk reageren op dit stuk in de schoolkrant. Is misschien de mening van 1 ingezonden brief en niet representatief voor de gemiddelde student op die school (mag ik hopen)

wassalaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 09:02
In eerste instantie geplaatst door rafiaa

assalamoe aleikum,


Nou, nou,


�Ik dacht dat HHS een van de HBO opleidingen was waar juist veel moslims op zaten en waar de "nederlandse" studenten dus wel gewend zouden moeten zijn aan studentes met hoofddoek. ook is het toch de enige HBO-opleiding met halal voedsel in de kantine??????????


Blijkt dat er dus nog veel werk te doen is voor de jeugd. Veel in discussie gaan en gelijk reageren op dit stuk in de schoolkrant. Is misschien de mening van 1 ingezonden brief en niet representatief voor de gemiddelde student op die school (mag ik hopen)


wassalaam rafiaa



Assalaamoe Alaikoem,

Het gaat hierboven niet om de hoofddoek maar om de niqaab, burqah enz.
Maar die reactie van een medewerker op de school ging niet alleen over de "gezichtsluier dragende vrouwen" ;- )
maar over alle moslims!!!
En een plekje als gebedsruimte willen ze ook niet voor ons vrijmaken, dus bidden we maar onder de trap. Hier maken ze ook veel problemen van. Wel hebben ze een pastoraat zie ook hier

Gair InshAllah, ze krijgen ons niet klein. Wel wil ik even vermelden dat ik Alhamdoelillah tot nu toe geen problemen heb ondervonden met de leerlingen op school, ook al draag ik de Islamitische kleding op school. Maar daar wil de school zo te lezen wat aan doen.

Wa ALaikoem Salaam

nak
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 09:18

In eerste instantie geplaatst door nak4life



Gair InshAllah, ze krijgen ons niet klein. Wel wil ik even vermelden dat ik Alhamdoelillah tot nu toe geen problemen heb ondervonden met de leerlingen op school, ook al draag ik de Islamitische kleding op school. Maar daar wil de school zo te lezen wat aan doen.

Wa ALaikoem Salaam

Salam aleikum aghy,

Het klinkt misschien een beetje dom (of heel erg) maar wat versta jij onder islamitische kleding???

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 10:38

Salamoe aleikoum wr wb,

Ik denk dat onze aghie met Islamitische kleding bedoelt: soennah kleding  broek niet lager dan enkels en een lange .... (hoe noem je dat ) erover.

oja, die halal kantine daar is niks meer van over... het wordt nu gecontroleerd door een niet-moslim dus egt betrouwbaar is het niet. Maar mijn schoonvader zegt dat die halal catering bedrijf het wel weer over gaat nemen insha Allah. Hij werkt daar zelf ook & stond zelf wel eens achter het loket maar de hhs vond hem nie geschikt vanwege zijn lange baard

 

Wasalamoe aleikoum wr

Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 11:07

Salaam aleikum,
Nak4life, is dat een nieuw artikel in Atrium? Ik heb die vorige wel gelezen, maar kan me dit niet herinneren. Wel raar, dat ze een niqaab verbieden vind ik nog tot daar aan toe. Ik heb dat ergens anders ook al gepost. Het is toch ongelofelijk moeilijk communiceren tijdens het onderwijs.
Aan de andere kant... je moet kunnen doen wat je wil...
Maar wel raar dat dit wordt gezegd over moslims

Verder vind ik het errug jammer dat die halal-eetplek weg is  Die man achter de balie (jouw schoonvader Yasmin) was altijd errug aardig. Verder vind ik het niet meer dan logisch dat er halal voedsel geserveerd wordt op een plek met zo'n grote populatie. Het was daar ook altijd veel drukker dan bij de normale balie. Vond ik altijd al zo raar.
Nou ja, de HHS doet wel meer typische dingen, breek me de bek niet open

Salaam happylady
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 14:50

Alaykoum wa Salaam,

Alhamdoelilah, tot nu toe heb ik niets nadelig ondervonden op mijn Hogeschool. Maar misschien heeft het ook te maken met de studierichting, tuurlijk zie je sommige studenten kijken, maar ik ben ervan overtuigd dat zulke mensen ook niet beter weten. Veel mensen zijn gewoon bang en wees eerlijk, het is te begrijpen, want wanneer je bv. in Marokko woont en een Nederlander een Marokkaanse politicus/opinieleider vermoord, zullen de Marokkanen daar ook woedend zijn.

We moeten leren de ander ook te begrijpen.

Over Wilders, ik ben geen voorstander van hem, maar hij mag datgene zeggen wat hij wil zeggen. Je weet wat je aan elkaar hebt, door keihard te zijn...beter keihard dan hypocriet.

Ik vraag dan ook aan alle Moslims, om Wilders niet te haten, maar een smeekgebed voor hem te doen, dat Allah Ta'ala hem zal leiden. Hij is ook een mens en helaas heeft saytaan hem daar waar hij hem wil hebben...

Iemand die haat leeft als een zombie...

Imaan

P.S Als je kijkt naar hoe de gemiddele 'Moslim' zich gedraagt, is het toch logisch dat Wilders hier zich tegen wil verzetten....

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 08:33
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam,


Alhamdoelilah, tot nu toe heb ik niets nadelig ondervonden op mijn Hogeschool. Maar misschien heeft het ook te maken met de studierichting, tuurlijk zie je sommige studenten kijken, maar ik ben ervan overtuigd dat zulke mensen ook niet beter weten. Veel mensen zijn gewoon bang en wees eerlijk, het is te begrijpen, want wanneer je bv. in Marokko�woont en een Nederlander een Marokkaanse politicus/opinieleider vermoord, zullen de Marokkanen daar ook woedend zijn.


We moeten leren de ander ook te begrijpen.


Over Wilders, ik ben geen voorstander van hem, maar hij mag datgene zeggen wat hij wil zeggen. Je weet wat je aan elkaar hebt, door keihard te zijn...beter keihard dan hypocriet.


Ik vraag dan ook aan alle Moslims, om Wilders niet te haten, maar een smeekgebed voor hem te doen, dat Allah Ta'ala hem zal leiden. Hij is ook een mens en helaas heeft saytaan hem daar waar hij hem wil hebben...


Iemand die haat leeft als een zombie...


Imaan


P.S Als je kijkt naar hoe de gemiddele 'Moslim' zich gedraagt, is het toch logisch dat Wilders hier zich tegen wil verzetten....



Assalaamoe Alaikoem,

Vanwaar komt Wilders ineens vandaan. SubhanAllah, je praat nu echt onzin. Meestal post je best goede stukken...

Gair InshAllah..
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 08:33
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Gair InshAllah, ze krijgen ons niet klein. Wel wil ik even vermelden dat ik Alhamdoelillah tot nu toe geen problemen heb ondervonden met de leerlingen op school, ook al draag ik de Islamitische kleding op school. Maar daar wil de school zo te lezen wat aan doen. Wa ALaikoem Salaam


Salam aleikum aghy,


Het klinkt misschien een beetje dom (of heel erg)�maar wat versta jij onder islamitische kleding???



Assalaamoe Alaikoem,

Ik bedoelde de sjalwaar-kameez en de djellabah. Uiteraard met de broeken boven de enkels...
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 11:22
�Is het beter om die zuid-centraal-aziatische dracht (shalwar & kameez) te dragen dan de hier meer gebruikelijke kleding in een maat waarbij de lengte van de pijpen aan de veronderstelde voorschriften voldoet, vind jij?
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 12:23

Alaykoum wa Salaam, beste broeder (nak4life),

Ik doel op het bericht dat Wilders de grenzen wil sluiten voor 5 jaar voor de Moslims. Laat ik duidelijk zijn, misschien ben ik dat niet  geweest en denk je daardoor dat ik onzin praat. Misschien kun je dan inzien of ik daadwerkelijk onzin praat.

Wat deed de Profeet vzmh, wanneer vijanden hem beledigden, vooral degenen die veel 'aanzien' en macht hebben binnen hun gemeenschap?

Hoe dacht de Profeet vzmh over Omar (ra)...hij was ooit een van de grootste vijanden van de Islam, maar de Profeet vzmh deed een dou'a voor hem.

Want wanneer mensen die veel 'aanzien' en macht hebben zich bekeren heeft dat enorm veel effect op de andere ongelovigen.

Dit is wat ik ermee bedoel en natuurlijk ben ik het niet eens met veel zaken die hij noemt, maar hij zegt precies de dingen, die men in de tijd van de Profeet vzmh ook zeiden.

We moeten ook voor onze vijanden doua's doen, nietwaar?

Ik hoop dat ik duidelijk nu ben.

Imaan

P.S Het gaat mij niet om het plaatsen van goede stukken, het gaat mij om wat Allah Ta'ala denkt.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 09:48
Mag ik even mijn complimenten geven aan Imaan. Zo ben ik onder
christelijke ouders ook opgevoed. Ook de mensen die je in eerste
instantie niet aanstaan wel als mens blijven bekijken en zowel het
positieve als het negatieve eruit pikken. Gelukkig, een grote
overeenkomst. Verder denk ik dat het met de aanhang van Wilders
uiteindelijk wel mee zal vallen. Mensen zijn geschrokken en kiezen dan
voor politieke figuren met een "makkelijke mening", maar als je goed naar
Wilders luistert zijn zijn oplossingen uiteindelijk vrij beperkt. Wie heeft er
trouwens gisteren naar het "schaduw-kabinet" gekeken op TV? Ik vond
dat er daarin toch best wel een aantal goede oplossingen werden
geboden om de problemen waar we inzitten op te lossen. Bv. vanuit
scholen meer projecten in de samenleving te starten waarmee je
studiepunten kunt krijgen. Vanuit de bevolking een soort burgerbeweging
oprichten (door samenwerking tussen buurthuizen, kerken en moskeeen)
waardoor verschillende mensen oplossingen met elkaar kunnen bedenken
of alleen maar hun onvrede of vooroordelen met elkaar bespreken. Ook
worden er plannen gemaakt vanuit moskeeen om meer aansluiting bij de
jeugd te vinden (bv. een jongerenbeweging eraan koppelen en alle preken
in het Nederlands te laten plaatsvinden). Als er werkelijk zo'n
burgerbeweging komt dan wordt ik ook lid hoor. Ik vind het niet meer
dan normaal dat we vanaf nu wat meer tijd in elkaar moeten stoppen om
de wereld veiliger te maken. Dat daar zo'n moord voor nodig is, is
eigenlijk absurd.
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 04:57

assalamoe aleikum,

Zelf heb ik ook zo mijn twijfels over de niqaab. Niet dat vrouwen er voor kiezen om hem te dragen, maar ik vind dat als je voor de niqaab kiest je ook de consequenties moet aanvaarden. ��n ervan is dan dat je mischien niet welkom bent op een HBO-opleiding. Je moet je kunnen identificeren en mag alleen een vrouw dat dan doen? Zelfs als je naar Mekka gaat, moet je de niqaab laten zakken bij de douane.


Je mag ook niet alleen in een kamer met een niet-mahram zitten en dat zal bij bepaalde tentamens ook gebeuren. Die je dit dan principieel niet en aanvaart je een 1 of doe je het wel. Je kunt niet het een niet willen en het andere wel doen. 

Er zijn vrouwen die vinden dat de stem bij je awrah hoort. Mogen zij dan inplaats van mondelinge tentamens alles opschrijven????? Als jij je stem bij je awrah vind horen mag dat , maar dan heeft dit ook consequenties en die moet je dan ook aanvaarden.

wassalaam rafiaa

 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 05:00
Assalaamoe Alaikoem,

Ok, best allemaal..maar ik blijf erbij dat onderstaande reactie gewoon niet kan ik de schoolkrant.

"Als je mijn naam opschrijft, weten ze me te vinden" meent een andere hogeschoolmedewerker. "Dan nemen ze wraak." Wie? " Moslims, allohtone studenten. Je moet echt voorzichtig zijn met DIE GASTEN." Tom zoals deze medewerker nu even genoemd wordt, wantrouwt moslims. " Ze zijn zo fanatiek. (en een heel verhaal volgt)


EN DIT HEEFT NIETS MET EEN NIQAAB, BURQA ENZ. TE MAKEN!!!!
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 07:16

assalamoe aleikum,

Je hebt helemaal gelijk, maar we dwaalden weer een beetje af.

Het niveau van de gemiddelde HBO-er daalt dus duidelijk. Want aan het stukje te zien, wordt er verschrikkelijk gegeneraliseert. Als HBO-er moet je toch onderwerpen kunnen onderzoeken en vanuit verschillend perspectief kunnen belichten.

Maar ja, we zijn niet anders gewend tegenwoordig.

wassalaam rafiaa 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 15:34
Salaam Rafiaa,
als je hbo-er bent, kom je volgens mij niet altijd achter de balie bij de cateraar te werken. Dat kan ook nog wel schelen. Maar los van medewerker of student-zijn, ik vind het ook raar dat ze dit gaan posten in het Atrium. Dat wordt door de ganse hogeschool gelezen en die zijn niet allemaal even wakker als jij en ik en NAK4life. Helaas.... DE moslims hebben het weer gedaan  
Salaam happylady
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 04:50

salaam happylady,

zo wakker was ik niet, want ik dacht dat het over een student ging en las over medewerker heen.

wassalaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 13:35

Salaam,
weet je wat me trouwens ook irriteerde aan het artikel?? Dat ze de niqaab bedoelden en echt overal burqa schreven! Ga eerst je huiswerk doen als je een artikel schrijft! Maar goed, het zal wel weer aan mij liggen

Salaam happylady
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 15:14

Asalaam Aleikum.....

Wilders wilt de grens sluiten voor niet-westerse allochtonen...hahaha.....wordt tijd dat de Turken ook hun grenzen eens gaan sluiten voor de niet-Moslims uit NEDERLAND die zo een ongelooflijke hekel hebben aan de Islam maar wel lekker goedkoop naar Turkije op vakantie willen gaan

Begin maar alvast te wennen aan die rode vlag met de maan en ster want over enkele jaren zou die wel eens de nationale driekleur hier kunnen gaan vervangen wanneer Nederland een heuse invasie van Turken te wachten staat. (want Nederland is nog lang niet vol)

Hoe meer Moslims hoe beter....dus laat mijn Turkse broeders en zusters maar komen InsaALLAH

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum.....

Wilders wilt de grens sluiten voor niet-westerse allochtonen...hahaha.....wordt tijd dat de Turken ook hun grenzen eens gaan sluiten voor de niet-Moslims uit NEDERLAND die zo een ongelooflijke hekel hebben aan de Islam maar wel lekker goedkoop naar Turkije op vakantie willen gaan

Begin maar alvast te wennen aan die rode vlag met de maan en ster want over enkele jaren zou die wel eens de nationale driekleur hier kunnen gaan vervangen wanneer Nederland een heuse invasie van Turken te wachten staat. (want Nederland is nog lang niet vol)

Hoe meer Moslims hoe beter....dus laat mijn Turkse broeders en zusters maar komen InsaALLAH

Nou, Turkije is vast ook niet vol.  Ze hebben vast een leuk plekje gereserveerd voor zo'n nationalistje

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 15:57

Hoi Kimmie,

Ik ben geen nationalist maar een realist....

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:22
Hier is dan wat realisme voor je  Turkije is geen lid van de EU, en eens het dat wordt (en dus de economische situatie beter wordt), zouden er ook wel eens veel zogenaamde Turken terug kunnen keren.  En maak jezelf maar niet wijs dat het Westen een Turkse kolonie wordt  Maar ja, dromen is leuk he.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 10:38

Ach kimmie , ergens vind ik het wel een aantrekkelijk idee.

Ooit , in de toekomst komen alle Turken uit Turkeye naar Nederland.

Dat is mooi want dan kunnen de Nederlanders  in Turkeye gaan wonen.Daar is het dan toch leeg:-)

ruimte en een goed klimaat :-)

En wanneer de Tuken dan weer terug willen keren naar wat dan Nederland zijn zal dan kan in ieder geval niet gezegd worden dat er geen plaats meer is ;-) ruimte zat daar .

 

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 13:03

Salamoe aleikoum wr wb,

Ik had een vraagje: naar aanleiding wat broeder Nak4life zei,

"En een plekje als gebedsruimte willen ze ook niet voor ons vrijmaken, dus bidden we maar onder de trap. Hier maken ze ook veel problemen van"

Zijn het overigens alleen broeders die bidden of ook zusters, en hoe reageren mensen hierop?

Ik wil namelijk volgend jaar ook naar de HHS Insha'Allah, ben dus erg benieuwd (de reactie van anderen over salaat zou me niet echt schelen maar ben tog benieuwd)

Wasalamoe aleikoum, Yasmin

PS het waren 2 vragen ipv 1

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 14:07
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Hoi Kimmie,

Ik ben geen nationalist maar een realist....

 

Salaam alaikum,

dan weet je ook dat de enige reden waarom turken (en marokkanen) naar nederland komen van financiele aard is. Of omdat ze in eigen land vervolgd worden natuurlijk, maar dat komt niet zo heel vaak voor. Money talks, ook voor onze turkse broeders. Als er hier geen werk cq geld meer is, is er ook geen reden meer hierheen te immigreren, of het moet ons fijne klimaat en onze stamppot zijn natuurlijk.

Als ik turk was en een goed inkomen had, zou ik mooi in turkije blijven. Schitterend land, mooie cultuur en heel fijne mensen (over het algemeen dan). Wie weet emigreer ik er ooit nog wel heen... als er werk is.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 07:18
Ik wil nog even reageren op de discussie over de hhs. Ik vind het heel erg dat een school weinig aandacht besteedt aan bijvoorbeeld de islamitische studenten, vooral als er een grote groep studenten islamitisch van de school zitten. Op mijn school is vorig jaar juist een project gestart, waarin er aandacht voor culturele diversiteit werd gevraagd. Ik heb zelf een jaar in deze projectgroep gezeten en ik vond het heel erg leuk en leerzaam. Ik moet wel zeggen dat initiatief van de studenten heel erg belangrijk is en dat dit bij ons op school nogal eens ontbreekt. Volgens mij is er nu ook een gebedsruimte waar gebruik van gemaakt kan worden. Ook worden er activiteiten georganiseerd, nou ja teveel om op te noemen eigenlijk. Ik vroeg me eigenlijk af of er op de hhs niet zo'n projectgroep is? Bij ons op school wordt er nu opgelet. Ook moeten wij melden als er ergens racistische teksten worden gebruikt.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 02:27
In eerste instantie geplaatst door Y4smin

Salamoe aleikoum wr wb,


Ik had een vraagje: naar aanleiding wat broeder Nak4life zei,


"En een plekje als gebedsruimte willen ze ook niet voor ons vrijmaken, dus bidden we maar onder de trap. Hier maken ze ook veel problemen van"


Zijn het overigens alleen broeders die bidden of ook zusters, en hoe reageren mensen hierop?


Ik wil namelijk volgend jaar ook naar de HHS Insha'Allah, ben dus erg benieuwd (de reactie van anderen over salaat�zou me niet echt schelen maar ben tog benieuwd)


Wasalamoe aleikoum, Yasmin


PS het waren 2 vragen ipv 1



Assalaamoe Alaikoem,


Bij ons op de HHS bidden de zusters echt helemaal onder de trap(dit is in de kelder, nooduitgang) de broeders bidden meer op de gang(ook in de kelder).
De bewaking doet soms moeilijk en heeft de kleedjes enz. wel eens weg gehaald. Ook komt de bewaker weleens kijken en blijft dan heel lang staan.
Verder komen er soms niet Moslims per ongeluk naar de kelder. Die kijken even(soms ook lachen) en gaan weer weg.
Als het tijd is voor het gebed ga ik gewoon even weg. De leden in mijn projectgroep weten dit en maken er geen probleem van. En als ze dit wel deden hadden ze ook pech.



Gair InshAllah.

Je broeder in Islam

NAK4life
Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 09:40

Wa aleikoum asalaam,

En hoe zit het als je les hebt... ik neem aan dat je niet tijdens alle lesuren (bijv verplichte) de les kunt verlaten om te bidden..?

Wasalamoe aleikoum

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door Y4smin

Wa aleikoum asalaam,


En hoe zit het als je les hebt... ik neem aan dat je niet tijdens alle lesuren (bijv verplichte) de les kunt verlaten om te bidden..?


Wasalamoe aleikoum



Assalaamoe ALaikoem,

Tijdens "lessen" niet nee. Dan wacht je tot het pauze is en gaat dan bidden. Meestal heb je genoeg tijd.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.