Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Oplossingen vanuit de overheid

 Post Reply Post Reply
Schrijver
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Oplossingen vanuit de overheid
    Geplaatst op: 22 november 2004 om 04:56
Wie heeft er trouwens naar het "schaduw-kabinet" gekeken op TV? Ik vond dat er daarin toch best wel een aantal goede oplossingen werden geboden om de problemen waar we inzitten op te lossen. Bv. vanuit scholen meer projecten in de samenleving te starten waarmee je studiepunten kunt krijgen.Ook wordt het bedrijfsleven gevraagd meer stageplekken te creeeren en cursussen "soliciteren" te geven. Vanuit de bevolking een soort burgerbeweging oprichten (door samenwerking tussen buurthuizen, kerken en moskeeen) waardoor verschillende mensen oplossingen met elkaar kunnen bedenken of alleen maar hun onvrede of vooroordelen met elkaar bespreken. Ook worden er plannen gemaakt vanuit moskeeen om meer aansluiting bij de jeugd te vinden (bv. een jongerenbeweging eraan koppelen en alle preken in het Nederlands te laten plaatsvinden). Als er werkelijk zo'n burgerbeweging komt dan wordt ik ook lid hoor. Ik vind het niet meer dan normaal dat we vanaf nu wat meer tijd in elkaar moeten stoppen om de wereld veiliger te maken. Dat daar zo'n moord voor nodig is, is eigenlijk absurd.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 05:08

Hoi Elice,

Ik heb het zelf niet gezien, echter ik kan mij denk ik wel de strekking van zo'n burgerbeweging indenken. Ik zou er ook lid van worden. Waar ik wel een beetje erg bang voor ben is dat een bepaalde groep wat minder de noodzaak ervan inziet om wat meer tijd in elkaar te stoppen en waardoor 'wij' dus weer gaan bepalen wat goed is voor iedereen. Dit is echt mijn grootste angst waarin ik steeds maar weer opnieuw bevestigd lijk te worden. Maar goed, niet de moed laten zakken!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.