Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Abdul Jabbar van de Ven

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
naseerah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naseerah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Abdul Jabbar van de Ven
    Geplaatst op: 24 november 2004 om 02:50

salaam aleikoem

ik wil even iets kwijt, eindelijk iemand die zegt wat ik voel.

En wat een ophef wordt er over gemaakt, ik vind het ook niet erg als ik morgen te horen krijg dat Geert Wilders dood gaat door een ziekte en dat geld ook voor Ayaan Hirsi Ali en mevr Verdonk, zolang het maar "niet door de handen' van een amder mens gebeurd.

he he dat lucht op

DE BESTE GELOVIGEN IN GELOOFSZAKEN ZIJN DEGENEN MET HET BESTE GEDRAG; EN HET BESTE VAN HEN ZIJN DEGENEN DIE ZICH HET BESTE GEDRAGEN TEGENOVER HUN VROUWEN
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 04:19

Wens om dood Wilders niet strafbaar

Uitgegeven: 24 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 24 november 2004 10:16

HILVERSUM/LEIDEN - Een bevestigend antwoord van islamprediker Abdul-Jabbar van de Ven op de vraag of hij Tweede-Kamerlid Wilders dood wenst, is niet strafbaar. "Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten", zei hoogleraar strafrecht T. Roos woensdag in een eerste oordeel over de uitspraken van de Nederlandse bekeerling.

Van context, situatie of gebaren kan eventueel meer dreiging uitgaan, maar daar lijkt volgens Roos geen sprake van. Dat Abdul-Jabbar van de Ven zijn uitlatingen doet als godsdienstleraar in een nationaal televisieprogramma betekent volgens hem niet dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", aldus Roos.

Wensen

Abdul-Jabbar van de Ven reageerde dinsdagavond positief op een vraag van televisiepresentator Andries Knevel of hij Wilders binnen twee jaar dood wenst. De Nederlandse moslimgeleerde voegde er wel aan toe dat hij niet hoopt dat een moslim het Kamerlid vermoordt.

Een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) beaamt dat een doodswens geen strafbaar feit is en dus niet vervolgd kan worden.

www.nu.nl 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 05:25
Moslimprediker Van de Ven ondergedoken
Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet hij zelf weten.


Discussie
Van de Ven deed zijn uitspraken in het EO-programma Het Elfde Uur. Op de site van de EO is inmiddels een felle discussie ontstaan.




negatief
Het grootste deel van de bezoekers reageert negatief op de uitlatingen van Van de Ven, maar er zijn ook sympathiebetuigingen. Zo schrijft ene Mohammed: "Slaap verder Nederland, wij zullen jullie wel wakker maken, maar dat zal niet zachtjes zijn.'' En M. Kuleli vindt Abdul-Jabbar 'gewoon toppie'.

Ophangen
De overige reacties zijn fel en lopen uiteen van 'ophangen die man' tot 'aan het gas er mee'. Zo schrijft John: "Ik had die gek bij z'n baard gegrepen en met zijn smoelwerk op de presentatietafel gekwakt''.

Reactiegolf
De EO inventariseert welke reacties er allemaal binnenkomen, meldt een woordvoerder. "Het is een doorlopende reactiegolf, zo fors hebben we die niet eerder gekend. De EO werkt aan een verklaring. Ook voor presentator Andries Knevel waren de uitspraken van de godsdienstleraar een verrassing. Hij was niet blij met diens uitlatingen'', aldus de EO-woordvoerder.


Aldus het rtlnieuws
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 05:25

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

Ik snap niet waarom er zo'n ophef over wordt gemaakt.

We hebben hier in Nederland toch vrijheid van meningsuiting?

We mogen dus verwachten dat we dit soort dingen gewoon openljik mogen/kunnen zeggen. Ik ben het trouwens helemaal eens met AbdulJabber van de  Ven.

Ik zou zeggen: Wen d'r maar aan !

Maar goed, hier in Nederland kijken we natuurlijk WIE wat zegt....

Gayr inchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien !!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 05:33
Wat ik niet snap, is dat 'de moslims' er hier nu net ophef rond maken.  Van mij mag ie zoiets zeggen.  Het getuigt gewoon van slechte smaak natuurlijk, maar ja.  Al degenen die het er hier mee eens zijn dat ie dat mag zeggen, zijn het toch ook eens met dat TvG mocht zeggen wat ie wou?  Of wordt er daarvoor weer wel met 2 maten gemeten?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 05:40

Eigenlijk klopt het helemaal wat je zegt Kim. Ik vind eigenlijk dat zowel moslims als niet-moslims zulke uitingen voor zich moeten houden. Ik vind het niet goed wat Wilders zegt, maar ook zeker niet dat mensen roepen dat hij doet moet. Waar gaat Nederland heen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 06:11
Kimmie neemt me de woorden uit de mond. Er is veel gepraat hier over het feit dat mensen vaak een dubbele standaard hanteren en A.J. vd Ven geeft hiervan het ultieme voorbeeld. Dan heb ik het niet over die doodswens die hem in de mond wordt gelegd, maar over zijn schijnbare uitspraak (ik heb de uitzending niet gezien) dat hij blij was met de dood van Theo van Gogh. Hoezo kwetsend? Maar waarom was hij blij? Ik neem aan omdat hij zich gekwetst heeft gevoeld door beledigende woorden die TvG er nog al eens zijdelings uitgooide bij het opbouwen van een betoog. Wat mij betreft is dit een verhaal van de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.

Ik vind dat iedereen mag zeggen wat ie wil, zolang er geen dreiging met - of oproep tot fysieke agressie bij komt kijken. Ik vind echter ook dat het prettiger is als mensen zo fatsoenlijk en intelligent zijn om een beetje rekening te houden met andere mensen - en dan kan het natuurlijk altijd nog gebeuren dat je iemand kwetst zonder dat het je bedoeling was. Zo bekeken had Theo van Gogh naar mijn mening bepaalde beledigingen die niet aan zijn betoog bijdroegen beter achterwege kunnen laten en zo bekeken vind ik het ook erg lomp om je en public ronduit blij te tonen over iemands dood.
Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote novio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Maar goed, hier in Nederland kijken we
natuurlijk WIE wat zegt....


Nou eerder OVER WIE je wat zegt
dacht ik.
Want in sommige gevallen is gebleken dat de wet die abdul jabbar
beschermd niet door iedereen gerespecteerd wordt wanneer het hen
even niet goed uitkomt toch?
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 06:38

Ik snap niet waarom er zo'n ophef over wordt gemaakt.

Iemand a public dood wensen getuigt nou niet direct van tolerantie/verdraagzaamheid en fatsoen, des te opmerkelijker dat de uitspraak is gedaan door iemand die tot een Religie behoort die Vrede tolerantie en verdraagzaamheid  hoog in het vaandel zou hebben.
Eigenlijk vind ik het wel goed dat deze aanhanger van Sayyid Qutb, die uitlatingen gedaan heeft, het gedachte goed van deze ,in onze verdorven samenleving levende en profiterende antique zielen, is dan voor iedereen zichtbaar!


Ik zou zeggen: Wen d'r maar aan !

Daar hoef ik in ieder geval niet aan te wennen, en daarbij is de gedane uitspraak niet strafbaar, maar ik vraag me af wie nou aan wat moet wennen? en denk hierbij aan Kimmie's eerdere post.

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 07:14

assalamoe aleikum,

Wie kunnen we hier nu voor verantwoordelijk stellen. Hij spreekt goed nederlands, is volgens nederlandse normen en waarden opgevoed, heeft maar 1 paspoort( het nederlandse) en doet toch zulke uitspraken. 

Ik heb het hele stukje even bekeken en was het met bijna alles eens, maar of het gezegd had moeten(wel mogen )worden. Want de helft van de mensen lezen/horen niet alles wat hij zegt, dat blijkt wel uit de kranten koppen en dan heb je weer een rel. Beter zo'n vraag niet stellen, als je al weet wat het antwoord zal zijn, want hij gaat daar niet om liegen.

 

salaam en groetjes rafiaa

 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 07:40

Wie kunnen we hier nu voor verantwoordelijk stellen. Hij spreekt goed nederlands, is volgens nederlandse normen en waarden opgevoed, heeft maar 1 paspoort( het nederlandse) en doet toch zulke uitspraken.

De Saudi-Arabische vorm van de Islam, met zijn financiele ondersteuning voor verspreiding van de whahabitische Islam over heel de wereld. 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 09:11

Wat een ophef, zeg, deze man mag toch gewoon zeggen dat hij Wilders liever dood dan levend ziet. Bush en Sharon zagen Arafat toch ook liever dood dan levend, Arafat zag Sharon toch ook liever dood dan levend...en ga zo maar door....mensen toch. Wensen is toch een wezenlijk verschil, dan wanneer je met een zwaard voor de deur van Wilders staat. Erg hypocriet, een vraag stellen en als iemand dan een eerlijk antwoord geeft...er zo op reageren.

Wees blij, dat hij eerlijk is, want de extremisten zullen dit niet zeggen, die houden dit voor zeg. Je weet wat je aan van de Ven hebt.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 10:52

assalamoe aleikum broeders en zusters en gegroet medelanders,

Ik heb vandaag het journaal gezien en tevens net het "nieuws" op rtl4 bekeken. Bij beide uitzendingen kwam onze broeder Abdul-Jabbar van de Ven erin voor. Ik heb de betreffende uitzending van knevel niet gezien, maar ik wil toch graag een reactie geven op de uitspraken van Abdul-Jabbar.

Hij meldde dat hij het geen probleem zou vinden als onze "goede vriend" Geert Wilders in de komende periode zou komen te overlijden. Het liefst door ziekte. Indien hij vermoord zou worden dan het liefst door een niet-moslim. Ik ben het hier volkomen mee eens. Maar dan meer in de zin van als hij bij wijze van spreken morgen zou komen te overlijden dat ik dan niet om hem zou rouwen. 

Hij hoeft van mij niet dood, maar ik zou er net als bij Theo van Gogh niet erg vinden als hij dood zou gaan. Alhoewel ik hem niet eenzelfde dood als Theo van Gogh toewens. Ik verachtte Theo ontzettend, maar ik blijf erbij dat ik hem nooit zou toewensen wat hem is overkomen. Het was beter geweest als ie onder een bus was gekomen of zo. Dat geldt ook voor wilders.

Als ik bij wijze van spreken voor de keus zou worden gesteld of Wilders gaat dood op een geweldadige manier of hij gaat niet dood, dan kies ik voor het laatste.

Ook heb ik gehoord in het nieuws dat Abdul-Jabbar een imaam zou zijn. Dit is weer een onjuiste feit zoals we van het RTL nieuws gewend zijn. Hij heeft talloze keren ontkend dat ie een imaam is (ook bij knevel). Hij is een godsdienst docent die soms in moskeeen lezingen geeft. Dus geen Imaam! Verder wordt er ook gesteld dat ie radicaal is. Nou ik kan het je persoonlijk garanderen dat hij dit niet is. Ik ben naar talloze lezingen van hem geweest en heb het genoegen gehad om hem een aantal keren te ontmoeten. Ik heb hierbij nooit iets radicaals horen zeggen. Hij heeft nooit haat gepredikt of ook maar tot iets opgeroepen zodat mensen wetten zouden overtreden. Hij heeft naar mijn weten ook nooit politiek in zijn lezingen betrokken. Het ging bij zijn lezingen altijd om de koran en de uitleg daarvan.

Wat hij bij knevel zei was als antwoord op de vragen van dhr. andries knevel. En aangezien een goede moslim niet liegt (zoals vele politici dit wel doen) heeft hij gewoon een eerlijk antwoord gegeven. Zijn mening weliswaar, maar wel eerlijk. Dat zie ik Balkenende, Bos of van Aartsen niet doen. Wilders doet dit echter wel en daarom mag er best weleens als reactie ook een eerlijke mening mogen worden gegeven.

Zoals alles wat Theo zei binnen de wet op de vrijheid van meningsuiting wel mag (wat ik overigens zeer betwijfel), mag wat Dhr. van de ven heeft gezegd ook. Alhoewel dhr. van de ven veel minder radicaal is t.o.v. Theo van gogh.

 

        

 

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 11:11

Salam Aleikum,

Ik vind de regering met de dag vreemder worden.

'desnoods passen ze de grondwet aan om Abdul jabbar te kunnen vervolgen'

Bakelende zegt: 'dat we beter eerst moeten denken wat het met een ander doet, voordat we iets zeggen'

Dan denk ik waar gaan we heen mensen??? Dus what theo deed mocht wel, dus wat hij zei was niet spottend voor anderen, en waarom werd hij niet vervolgd voor wat hij zei.

Abdul jabbar dreigdde niet met dood, hij wenste hem de dood, zoals velen wel doen denk ik, zoals velen bin laden de dood toe wensen....

Ik vind het echt onbegrijpelijk, zo bizzar....

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:09
Verklaring tegenover de pers van Abdul-Jabbar van de Ven naar aa

Amsterdam, woensdag 24 november 2004

�Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben,� is de kop zoals die nu boven veel dagbladen en nieuwsberichten prijkt. Dit naar aanleiding van mijn uitlatingen gisterenavond in het EO-programma �Het Elfde Uur.� Naar aanleiding van deze storm, die sommige dingen uit verband heeft gerukt, wens ik, degene aan wie deze toespraken worden toegeschreven, enkele nuances aan te brengen.

Zoals nu wordt gesuggereerd zou ik oproepen tot moord op de heer Wilders, of een moord op hem goedkeuren; iets dat ik ten stelligste ontken en waar ik volledig afstand van neem, zoals ik ook gisteren in het programma zelf al zei.

Ik sta niet achter het plegen van aanslagen op personen vanwege hun mening, en ben juist iemand van de dialoog.

Vele malen heb ik deelgenomen aan dialogen met andersgelovigen en andersdenkenden, en dat wens ik ook te blijven doen. Ik geloof dat de Islaam allereerst aanspoort tot barmhartigheid, zelfs tegenover dieren, dus laat staan tegenover mensen. Zoals ik ook al zei in het Elfde Uur, heb ik enkele maanden geleden zelfs enkele jongeren die Geert Wilders een dreig-mail hadden gestuurd vermanend toegesproken; waarvan vele getuigen zijn. Ik ben er namelijk van overtuigd dat mensen als de heer Wilders prima met onderbouwde argumenten weerlegd kunnen worden, en niet met kogels en bedreigingen.

Tevens wordt er nu gesuggereerd dat ik een tijdspanne van twee jaar zou hebben genoemd waarin de heer Wilders dient te sterven. Hierbij wens ik allereerst overduidelijk te maken dat ik nooit heb gezegd: �Wilders moet binnen nu en twee jaar dood.� De vraag van de heer Knevel was of ik �diep in mijn hart� blij zou zijn met de dood van de heer Wilders, om het in zijn woorden te zeggen: �Binnen een jaar of twee, ik noem maar wat.� Daarop antwoordde ik inderdaad bevestigend; iets wat tot in de eeuwigheid op band staat en nu geheel Nederland rondgaat.

Ik zei er echter ook bij dat ik hoop dat hij niet door een Moslim vermoord zal worden. Deze uitspraak voegde ik er niet aan toe vanuit mij angst dat zo een moord tegen de Moslims zou werken, zoals dat nu het geval is met de moord op Theo van Gogh. Ik zei dit allereerst om er zeker van te zijn dat geen enkele persoon mijn woorden zou interpreteren als een aanmoediging tot moord, en omdat ik er van overtuigd ben dat een dergelijke moord niet Islamitisch gerechtvaardigd zou zijn. Wat ik wel bedoelde is dat ik zeker niet zou treuren om zijn dood; of hij nu een hartaanval zou krijgen in zijn bed, of op een andere manier. Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren, net zoals een groot deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden en zij hier achteraf kennis van nemen. Of net zoals Zalm blijdschap voelde toen hij met een brede glimlach op zijn gezicht de Pakistaanse premier feliciteerde met een liquidatie, terwijl ik zelf niet eens iemand ben die gelooft in het nut van liquidaties.

Waar het nu in feite om draait is dat ik vanwege mijn mening aan de schandpaal wordt genageld; een mening die zelfs nooit naar buiten zou zijn gekomen als daar niet naar was gevraagd door de heer Knevel. Een mening van mijn hart. Natuurlijk was het achteraf gezien verstandiger geweest gewoonweg niet te antwoorden op die vraag, maar dat beetje verstand ontbrak mij op dat moment. Maar het idee dat ik deze, of soortgelijke meningen, zou verkondigen in mijn lezingen en lessen zou een vertekening van de werkelijkheid zijn.

Mijn lezingen zijn openbaar van aard, en zijn dus door eenieder bij te wonen. Het is zelfs zo dat er vaak niet-Moslims aanschuiven zonder enige problemen.

Mijn lezingen worden door velen bijgewoond, en ik weet zelf dat ik allereerst een verantwoordelijkheid heb als leraar.

Oproepen tot Jihaad en soortgelijke zaken is iets wat totaal niet voorkomt in mijn lessen, en iets waar ik overigens ook niet toe in staat ben. Dat is een zaak van de grote geleerden uit de Islamitische wereld. Mijn lessen gaan over het gebed, het vasten, roddelen, liegen, overspel, en soortgelijke hervormingen van het individu. Als ik al spreek over de Jihaad, dan neem ik alleen maar de misvattingen weg die daarover bestaan; iets wat soms noodzakelijk is in het geval van bijvoorbeeld al te fanatieke jongeren.

Dit is mijn verklaring, naar alle waarheid en oprechtheid geschreven, met de Heer als mijn Getuige. Dit is geen poging om met mooie praatjes iets te zeggen dat ik niet bedoel; want ik ben een persoon die zich niet schaamt voor zijn mening.Wellicht dat ook in deze verklaring weer woorden zijn te vinden die uit hun verband gerukt kunnen worden, maar ik hoop dat ook de media hierin hun verantwoordelijkheid zullen nemen de waarheid weer te geven en niet mee te werken aan de groeiende polarisatie en wederzijdse verharding waar Nederland aan lijdt op dit moment. Mochten er toch mensen zijn die deze brief menen te kunnen verknippen, dan wil ik ten overstaan van hen duidelijk maken dat een afschrift hiervan reeds is gestuurd naar mijn advocaat en dat misbruik van deze oprecht gemeende woorden een gerechtelijke vervolging tot gevolg kunnen hebben. Vergeet niet dat achter jullie sensationele krantenkoppen mensen zitten met gezinnen en gevoelens. Ik zit nu, net als de heer Wilders, ondergedoken, dus wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden. Ik zal overigens ook nog met hem in contact proberen te komen om hem dit alles, en meer, te vertellen.

Met vriendelijke groet,

Abdul-Jabbar van de Ven

Amsterdam

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:10

Salaam alaikom,

Ook ik heb veel lezingen van Van der Ven bijgewoond, hij heeft nooit iets radicaals gezegd. Jeet je zeg, wat een commotie allemaal zeg!!!! Er hoeft maar een moslim ehh op tv te zeggen en er wordt alweer van alles gesuggereerd. Mensen toch:    get al life!!!

Hebben we soms niets te doen dan alleen maar op mekaar te letten wat degene nou precies gaat zeggen!!!!!

Masalama

Souad

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:12

Tegen de hypocriete Nederlanders zou dit moet worden aangehaald:

Geplaatst door iQra
"Ik zal om zijn dood niet treuren en heb moeite om een gevoel van vreugde te onderdrukken'' , zei Wilders.
http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=nieuws.details& ;kolumn_id=4033

Dit naar aanleiding van de moord op Yassin door de terreurstaat Israel.
Een bejaarde en gehandicapte man in een roelstoel die de rol vertegenwoordigde van geestelijk leider van de politieke tak van de Hamas.  Wilders is een walgelijke figuur die het recht om te beledigen en haten wil toeeigen maar daartegenover anderen het recht op een meing die als hatelijk bestempelt afnemen. Wat betreft van de ven en wilders verschillen ze blijkbaar niets van elkaar.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:26
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:28

Ik vind de regering met de dag vreemder worden.

Ik denk dat ze wakker geschrokken zijn van de wens van Abdul.

'desnoods passen ze de grondwet aan om Abdul jabbar te kunnen vervolgen'

Ik denk niet dat dat de bedoeling is, als de grondwet al aangepast zou worden, dan heeft dit alleen gevolgen op de overtredingen die geconstateerd worden na invoering van die grondwet.


Dan denk ik waar gaan we heen mensen??? Dus what theo deed mocht wel, dus wat hij zei was niet spottend voor anderen, en waarom werd hij niet vervolgd voor wat hij zei.

Wat Abdul deed mag ook, net als wat Theo deed.
Alleen is er wel een verschil, Theo wenste niemand dood dit in tegenstelling tot Abdul.
Als iemand je beledigt of kritiek geeft, getuigt het van zwakte om die persoon dood te wensen, zwakte omdat het klaarblijklijk niet meer met woorden afgehandelt kan worden, en men daarom maar doods verwensingen uitspreekt.


Abdul jabbar dreigdde niet met dood, hij wenste hem de dood, zoals velen wel doen denk ik, zoals velen bin laden de dood toe wensen....

Een vergelijking die totaal mank loopt! De politicus Wilders kun je niet vergelijken met iemand die verantwoordelijk wordt gehouden voor duizenden onschuldige slachtoffers en het oproepen van haat door te beweren dat alle Amerikanen vermoord moeten worden.
Heb je Wilders ooit horen oproepen tot geweld....?
Dat je hem niet zo'n prettig persoon vindt.. a la..daar kan ik heel goed inkomen.

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:33
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Tegen de hypocriete Nederlanders zou dit moet worden aangehaald:

Geplaatst door iQra
"Ik zal om zijn dood niet treuren en heb moeite om een gevoel van vreugde te onderdrukken'' , zei Wilders.
http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=nieuws.details& ; ;kolumn_id=4033

Dit naar aanleiding van de moord op Yassin door de terreurstaat Israel.
Een bejaarde en gehandicapte man in een roelstoel die de rol vertegenwoordigde van geestelijk leider van de politieke tak van de Hamas.  Wilders is een walgelijke figuur die het recht om te beledigen en haten wil toeeigen maar daartegenover anderen het recht op een meing die als hatelijk bestempelt afnemen. Wat betreft van de ven en wilders verschillen ze blijkbaar niets van elkaar.

Heeft Wilders Yassin dan Dood gewenst??? Zoals uit het artikel blijkt was Yassin al gestorven...........

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:42

 

In deze tijd moet je oppassen met wat je zegt. Ik vind dat Abdul Jabar verstandiger had moeten zijn en dit niet had moeten zeggen. Ik wens wilders ook een moesiba toe maar ik zal dat niet op tv zeggen omdat de media daar hun eigen verhaaltje van gaan maken. Gisteren was er nog zo'n comotie over een imam die Verdonk geen hand wilde geven en vandaag is het weer Abdul Jabar van de Ven. Ik woon regelmatig lezingen bij van deze broeder, zijn lezingen zijn leerzaam en hij heeft nog nooit over de politiek gesproken in zijn lezingen.

Ik hoorde net op tv dat ze gaan onderzoeken of Abdul Jabar iets strafbaars heeft gedaan, triest gewoon.

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:42

Wilders vormt ook wel degelijk een bedreiging voor de moslim gemeenschap, met wat hij van plan is te doen.

Velen mensen waren geschokt om wat abdul Jabbar zei, het is zijn mening, daar hebben we de vrijheid toch voor, of nu opeens niet meer???

Iemand die een ander kapotschiet is niet goed, iemand die zijn mening geeft is ook niet goed. Wat is wel toegestaan vraag ik mij dan af, het 1e natuurlijk niet, maar als de 2e ook niet mag?????????

En die knevel die legt de woorden bij Abdul Jabbar in de mond, wat hem ook nog eens goed uitkomt voor de kijkcijfers, en het dan vervolgens goed praten bij 2 vandaag, zwak zeer zwak.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:22

assalamoe aleikum,

De wijze waarop de nederlandse media en politiek reageert op de uitlatingen van Abdul-Jabbar tonen des te meer aan dat de vrijheid van meningsuiting voor moslims in mindere mate geldt. Dit zeg ik omdat er ook onder moslims diverse meningen zijn, maar als deze te extreem of te beledigend zijn dan houdt het bij ons op. De uitspraken van Abdul-Jabbar passen perfect binnen het recht op het vrije mening. En dat er over mogelijke vervolging wordt gesproken of dat er hardop wordt nagedacht over mogelijke straffen geeft maar al te goed aan dat "wij" de moslims niet als gelijkwaardig worden beschouwd binnen deze samenleving.

Het is toch belachelijk dat je bij nederlanders van buitenlandse afkomst het direct hebt over uitzetting of intrekking van paspoort zodra zij een afwijkende mening hebben. Daarom verbaasde het mij dan ook dat er gisteren bij barend en van dorp er gesproken werd in termen van: "als het een buitenlanders was hadden we hem wel kunnen uitzetten". Met andere pas op je woorden anders trekken we je paspoort in en sturen we je terug naar je land van herkomst. 

Het vrije woord is mooi als je maar geen moslim bent.

Begrijp me verder goed ik ben niet verbitterd of zo, ik vind het alleen een beetje raar hoe er met de interpretatie wetten in dit land wordt omgesprongen. 

Terug naar boven
>zineb< Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 49
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote >zineb< Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:38
In eerste instantie geplaatst door Akbash

 


Dan denk ik waar gaan we heen mensen??? Dus what theo deed mocht wel, dus wat hij zei was niet spottend voor anderen, en waarom werd hij niet vervolgd voor wat hij zei.

Wat Abdul deed mag ook, net als wat Theo deed.
Alleen is er wel een verschil, Theo wenste niemand dood dit in tegenstelling tot Abdul.
Als iemand je beledigt of kritiek geeft, getuigt het van zwakte om die persoon dood te wensen, zwakte omdat het klaarblijklijk niet meer met woorden afgehandelt kan worden, en men daarom maar doods verwensingen uitspreekt.


ooh jongeman, wat kraam jij onzin uit zeg. Soubhanalahh eindelijk iemand die de waarheid spreek en dan krijg je nog gezeik. Hij zij wat hij wenste...W e leven immers in een vrij land waar in je alles mag zegge tog????? nou dan waar hebben we het dan nog over...

dus jij wil beweren dat het haat niet leid tot het vermoorden van iemand, nou jawel hoor...!!EN theotje was degene die pas echt haat opzaaide...! En jah je ziet wat er van komt heee, ik wil niet zeggen dat k de dood van teotje goed keur of zo, maar k ga niet om een onbeschofte ... zitten janken. En je moest eens weten hoe blij ik ben dat die varken dood is. HIj noemde ons geiten neukers, nou hoe moeten we hem dan noemen>>>Hij LEEFDE van 3 dingen>>>DRANk, Sigaretten en sex......NOu dan NOem k m een varken, hij leek er ook werkelijk echt op daar niet van...ik geniet hier echt van IK MAG ZEGGEN WAT IK WIL oehhhhhhhhhhhhhh...En Abdul Ik sta helemaal achter je...........

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:44

Inderdaad mag je dat, niemand beweert tot nu dat je niet mag zeggen/schrijven wat je wil.  En net zoals bij Theo van Gogh getuigen je schrijfsels van slechte smaak.  En zelfs 'Theotje' heeft niemand doodgewenst, zover ging hij zelfs niet.  Als je hem zo haat, wat zeg je hier dan mee over jezelf?

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:53
In eerste instantie geplaatst door >zineb<

In eerste instantie geplaatst door Akbash

 


Dan denk ik waar gaan we heen mensen??? Dus what theo deed mocht wel, dus wat hij zei was niet spottend voor anderen, en waarom werd hij niet vervolgd voor wat hij zei.

Wat Abdul deed mag ook, net als wat Theo deed.
Alleen is er wel een verschil, Theo wenste niemand dood dit in tegenstelling tot Abdul.
Als iemand je beledigt of kritiek geeft, getuigt het van zwakte om die persoon dood te wensen, zwakte omdat het klaarblijklijk niet meer met woorden afgehandelt kan worden, en men daarom maar doods verwensingen uitspreekt.


ooh jongeman, wat kraam jij onzin uit zeg. Soubhanalahh eindelijk iemand die de waarheid spreek en dan krijg je nog gezeik. Hij zij wat hij wenste...W e leven immers in een vrij land waar in je alles mag zegge tog????? nou dan waar hebben we het dan nog over...

dus jij wil beweren dat het haat niet leid tot het vermoorden van iemand, nou jawel hoor...!!EN theotje was degene die pas echt haat opzaaide...! En jah je ziet wat er van komt heee, ik wil niet zeggen dat k de dood van teotje goed keur of zo, maar k ga niet om een onbeschofte ... zitten janken. En je moest eens weten hoe blij ik ben dat die varken dood is. HIj noemde ons geiten neukers, nou hoe moeten we hem dan noemen>>>Hij LEEFDE van 3 dingen>>>DRANk, Sigaretten en sex......NOu dan NOem k m een varken, hij leek er ook werkelijk echt op daar niet van...ik geniet hier echt van IK MAG ZEGGEN WAT IK WIL oehhhhhhhhhhhhhh...En Abdul Ik sta helemaal achter je...........

Kun je me nou even duidelijk zeggen wat ik aan onzin in mijn eerdere post schreef.

Dat je blij bent dat het varken van Gogh dood is dat snap ik uit je tekst maar waaruit bestaat mijn onzin???

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 02:00
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Inderdaad mag je dat, niemand beweert tot nu dat je niet mag zeggen/schrijven wat je wil.  En net zoals bij Theo van Gogh getuigen je schrijfsels van slechte smaak.  En zelfs 'Theotje' heeft niemand doodgewenst, zover ging hij zelfs niet.  Als je hem zo haat, wat zeg je hier dan mee over jezelf?

Gr Kim

Gisteren bij Barend & van Dorp werd een column van TvG aangehaald waar hij schreef dat hij wilde dat Rosenmuller een kankergezwel in zijn hersens zou krijgen en hij (of iemand anders?) zou dansen op zijn graf.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 02:51

assalamoe aleikum en gegroet,

Dat stukje staat nu dus op de voorpagina van de volkskrant.

Ik hoop dat veel mensen nu eens nadenken, wat de gevolgen zijn van alles maar zeggen en schrijven!!!!!!!!!!!!!! en nu ook eindelijk merken dat er al jaren met 2 maten gemeten wordt. De een zegt dit en daar komt geen of nauwelijks commentaar op en de ander zegt: Ja, op een vraag en die haalt  het 8 uur journaal.

salaam en gegroet rafiaa

 

 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
tazaghine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tazaghine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 03:33
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Inderdaad mag je dat, niemand beweert tot nu dat je niet mag zeggen/schrijven wat je wil.  En net zoals bij Theo van Gogh getuigen je schrijfsels van slechte smaak.  En zelfs 'Theotje' heeft niemand doodgewenst, zover ging hij zelfs niet.  Als je hem zo haat, wat zeg je hier dan mee over jezelf?

Gr Kim

Gisteren bij Barend & van Dorp werd een column van TvG aangehaald waar hij schreef dat hij wilde dat Rosenmuller een kankergezwel in zijn hersens zou krijgen en hij (of iemand anders?) zou dansen op zijn graf.

salaam

Dat programma had ik gezien Amier , En toen was van Aartsen gelijk stil , hij wist niet wat hij moet zeggen en probeerde om heen te draaien zo zie je weer als ze worden geconfronteerd met uitspraken  die door iemand anders gedaan zijn  met de mond vol tanden staan

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 05:10
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Inderdaad mag je dat, niemand beweert tot nu dat je niet mag zeggen/schrijven wat je wil.  En net zoals bij Theo van Gogh getuigen je schrijfsels van slechte smaak.  En zelfs 'Theotje' heeft niemand doodgewenst, zover ging hij zelfs niet.  Als je hem zo haat, wat zeg je hier dan mee over jezelf?

Gr Kim

Gisteren bij Barend & van Dorp werd een column van TvG aangehaald waar hij schreef dat hij wilde dat Rosenmuller een kankergezwel in zijn hersens zou krijgen en hij (of iemand anders?) zou dansen op zijn graf.

Alors je m'excuse.  Nee, serieus, dit wist ik niet, heb best veel columns van hem gelezen en nooit zoiets tegengekomen.  Even slechte smaak dus

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.