Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Abdul Jabbar van de Ven

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
>zineb< Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 49
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote >zineb< Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Abdul Jabbar van de Ven
    Geplaatst op: 25 november 2004 om 10:13
In eerste instantie geplaatst door >zineb<

In eerste instantie geplaatst door Akbash

 


Dan denk ik waar gaan we heen mensen??? Dus what theo deed mocht wel, dus wat hij zei was niet spottend voor anderen, en waarom werd hij niet vervolgd voor wat hij zei.

Wat Abdul deed mag ook, net als wat Theo deed.
Alleen is er wel een verschil, Theo wenste niemand dood dit in tegenstelling tot Abdul.
Als iemand je beledigt of kritiek geeft, getuigt het van zwakte om die persoon dood te wensen, zwakte omdat het klaarblijklijk niet meer met woorden afgehandelt kan worden, en men daarom maar doods verwensingen uitspreekt.


ooh jongeman, wat kraam jij onzin uit zeg. Soubhanalahh eindelijk iemand die de waarheid spreek en dan krijg je nog gezeik. Hij zij wat hij wenste...W e leven immers in een vrij land waar in je alles mag zegge tog????? nou dan waar hebben we het dan nog over...

dus jij wil beweren dat het haat niet leid tot het vermoorden van iemand, nou jawel hoor...!!EN theotje was degene die pas echt haat opzaaide...! En jah je ziet wat er van komt heee, ik wil niet zeggen dat k de dood van teotje goed keur of zo, maar k ga niet om een onbeschofte ... zitten janken. En je moest eens weten hoe blij ik ben dat die varken dood is. HIj noemde ons geiten neukers, nou hoe moeten we hem dan noemen>>>Hij LEEFDE van 3 dingen>>>DRANk, Sigaretten en sex......NOu dan NOem k m een varken, hij leek er ook werkelijk echt op daar niet van...ik geniet hier echt van IK MAG ZEGGEN WAT IK WIL oehhhhhhhhhhhhhh...En Abdul Ik sta helemaal achter je...........

Nou k zal je het even uitleggen.je zegt dat wat abdul deed niet mag, leg me eens uit waarom dat niet mag, zeggen wat je wenst... En trouwens jij moet tog ook wel weten dat we allemaal een keer dood gaan..dus of hij hem nou de dood wennsde of niet hij zal tog dood gaan.> En Leg me eens uit wat het verschil was tussen wat abdul zegt en wat teotje ZEI, ze uitten tog allebei hun mening...
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 11:57

Het is dit keer een nederlader die zich aangesproken voelt, want dan moet er alles aan gedaan worden, of niet...

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 12:23

Niet zo fraai om een doodswens te uiten (dat je zo'n wens hetbt als mens met al je emoties is iets waar je weinig aan kan doen), maar strafbaar stellen dat lijk me te ver gaan (behalve als er echt gedreigd wordt). Maar zelfs als het strafbaar geweest was, dan was hier alleen Knevel strafbaar, mij dunkt.

Interessant punt: heeft de kamer daarvoor eigenlijk wel een legitieme autoriteit, als men  dit type doodswens binnen het strafbare zouden willen stellen? Ze is deels immers persoonlijk betrokken en daardoor misschien te subjectief. (Geert Wilders zelf onttrekt zich wijselijk aan de discussie).

Verder ben ik het helemaal eens met de post van Malcolm X. Ik wil in het bijzonder even zeggen dat ik het moreel (en waarschijnlijk ook juridisch) niet vind kunnen als mensen met een andere nationaliteit dan de nederlandse of met een dubbele nationaliteit het land uit gezet worden of hun paspoort wordt ontnomen. In Frankrijk noemt men dat 'double peine' (dubbele straf), wat het in feite ook is: je krijgt je gewone straf, maar omdat je toevallig immigrant ben komt er nog een negatieve sanctie overheen.
Dat mag niet kunnen, vindt ik. In Nederland vind je dat mijns inziens overigens terug in de asielpraktijk: 'mensenrechtenschenders' (althans: mensen met een '1f-procedure') kan hun recht op een verblijfsstatus ontzegd worden op basis van iets dat ze eerder hebben misdaan. In dit geval wordt het zelfs nog iets bonter, omdat iemand geen strafrechtelijk proces krijgt alvorens toegang tot Nederland wordt ontzegd (nuance: als de IND '1f' aandraagt om een asielverzoek af te keuren, dan wordt dat in hoger beroep slechts zelden door de rechter geaccepteerd).

Maar goed.. dat was even een uitstapje over het voorkomen van een dubbele standaard in de nederlandse wet.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 12:56

Salamoen Aleykoem

Ik zie een groot verschil tussen "moslims zijn geitenneukers" en "ik zou niet om je dood treuren".

Het gaat er ook om hoe je het zegt en welke woorden je gebruikt. Ik bedoel als ik in de klas opeens opsta en tegen een klasgenoot zeg: aaa val toch dood man! en hij slaat mij neer begrijp ik dat. Dan is het mijn schuld. Maar als ik zeg tja ik zou niet treuren om je dood en hij slaat mij dan sla ik harder terug(behalve als hij groter is want dan ren ik weg ).

Ikzelf zeg ook van: theo is dood? So what? Big deal...

En Wilders en Hirsi Ali tja om hun geef ik ook niet veel meer. Hoe ze ook doodgaan of het nu door het uitglijden in het bad of door een onthoofding is kan het me echt niet schelen. IK RESPECTEER ZE WEL ALS MENS MAAR TREUR NIET OM HUN DOOD.

OJA EN MENSEN PAS OP HE WANT OOK IK HEB EEN MENING!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 13:26

Nou k zal je het even uitleggen.je zegt dat wat abdul deed niet mag, leg me eens uit waarom dat niet mag, zeggen wat je wenst... En trouwens jij moet tog ook wel weten dat we allemaal een keer dood gaan..dus of hij hem nou de dood wennsde of niet hij zal tog dood gaan.> En Leg me eens uit wat het verschil was tussen wat abdul zegt en wat teotje ZEI, ze uitten tog allebei hun mening...

Beste Zineb lees nog eens even mijn eerste zin, die ging als volgt: "Wat Abdul deed mag ook, net als wat Theo deed." Ok... duidelijk

Ik zeg dus nergens dat Abdul dit niet had mogen zeggen, juist het tegen over gestelde.
Dus de bewering dat ik onzin zit uit te kramen zul je terug moeten nemen, want die is gebaseerd op een te impulsieve reactie van je

Ik beweerde wel onterecht dat Theo niemand dood wenste, maar het blijkt dat hij dit in het verleden wel eens heeft gedaan, die bewering zal ik dan ook terug moeten nemen.

duidelijk?

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
>zineb< Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 49
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote >zineb< Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 08:01
hahhahaah...K neem mn woorden trug.....Sorryy ik leeste het verkeerd. mn excuses hiervoor....... En jah het is nu volkomen duidelijk..haha
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 18:04
De 1 was verkeerd bezig,de ander is verkeerd bezig.Eer het leven,Allah schonk het de mens niet voor niets.   
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 12:10

assalaam aleikom beste broeders en zusters en de rest.ik dacht  dat de discussie over  onze broeder abdeljaber al weer voorbij was.ik hoorde er in ieder geval niks meer over .ikzelf heb ook lezingen bijgewoont en nooitiets politieks gehoord bij zijn lezingen,trouwens heel leerzaam ,macha allah.tegenwoordig mag je in het zogenaamde ,,democratish,,nederland niet je eigen mening zeggen .alleen als het de nederlanders bevalt!!!ik ben zelf nederlands maar wordt toch gezien als allechtoon,en niet als een MEDELANDER of een aangepaste allechtoon.dat vindt ik ook altijd zo raar ,ik zou me aan moeten passen aan de nedrelandse normen en waarden??wat zijn die normen en waarden dan??mijn buren groeten mij bijvoorbeeld niet(nietdat ik daar wakker van lig ,maar toch)volgens mij is beleefdheid heel normaal!alhamdoelillah de islam en onze profeet ,vrede zij met hem,hebben wel ,,goede normen en waarden,, waaraan we ons als moslims aan houden ,insha allah

moge allah(swt) ons allen op het rechte pad leiden.!!amien,amien 

Terug naar boven
ali o Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 12:27

salamoe alaikoem broeders en zusters,

Prijs abdul Jabber van der ven. Hij heeft mijn hart opgelucht. Ik wens dat Geert Wilders de kanker krijgt. Ayaan hirsi ali de tyfus en Minister verdonk de cholera. Dit is iets van mij, het is mijn eigen mening en dat kan niemand veranderen of ze dat nou willen veranderen of niet. Zo wenst iedereen in Amerika Osama bin laden ook de kanker.

Mijn tip aan minister Verdonk is: laat je nakijken in een kliniek, zieke mens. Als iemand je geen hand wilt geven dan doet hij dat niet. Over enkele jaren wil ze zeker ook via de wet bepalen wat we eten en wanneer we gaan slapen. Nou rietaatje als je bij mij voor de deur komt dan kun je een dikke vuis in je gezicht verwachten of ik nou de gevangenis inga of niet.

 

Alaikoem salam broeders en zusters

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 12:33
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

assalaam aleikom beste broeders en zusters en de rest.ik dacht  dat de discussie over  onze broeder abdeljaber al weer voorbij was.ik hoorde er in ieder geval niks meer over .ikzelf heb ook lezingen bijgewoont en nooitiets politieks gehoord bij zijn lezingen,trouwens heel leerzaam ,macha allah.tegenwoordig mag je in het zogenaamde ,,democratish,,nederland niet je eigen mening zeggen .alleen als het de nederlanders bevalt!!!ik ben zelf nederlands maar wordt toch gezien als allechtoon,en niet als een MEDELANDER of een aangepaste allechtoon.dat vindt ik ook altijd zo raar ,ik zou me aan moeten passen aan de nedrelandse normen en waarden??wat zijn die normen en waarden dan??mijn buren groeten mij bijvoorbeeld niet(nietdat ik daar wakker van lig ,maar toch)volgens mij is beleefdheid heel normaal!alhamdoelillah de islam en onze profeet ,vrede zij met hem,hebben wel ,,goede normen en waarden,, waaraan we ons als moslims aan houden ,insha allah

moge allah(swt) ons allen op het rechte pad leiden.!!amien,amien 

Ik groete mijn Turkse moslim buurman wel en ook mijn Marokaanse nu....Bijde deden het ook naar mij...Dus..... Het ligt aan je buren en/of jezelf (Als je bv zelf niet groet).
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 13:25

...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.