Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Keith moore

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Keith moore
    Geplaatst op: 24 november 2004 om 13:52
Selamu alejkum
hier een link als bewijs wat embryo wetenschapper Keith.l.More
Zegt over de embryo ontwikkeling en wat ik nog vorige keer had gepost zei kimmie op een rare wijze jou schepper weet niet eens hoe de schepping heeft plaatsgevonden moge god je vergeven het is hypocrisie en arrogantie dat in je zit ik begrijp het volkomen de tekenen zijn gekomen maar jah even bekijken en dan oogjes dicht hier volgt de link:
http://www.islam-guide.com/video/moore-1-56k.smi of voor tragere verbinging:
http://www.islam-guide.com/video/moore-1-28k.smi
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 14:59

assalamoe aleikum broeder,

Mijn dank voor de filmpjes.

Alhoewel ik hier al van op de hoogte was vond ik het toch interessant om terug te zien. Ik lees dat dit als bewijs dient voor anderen die hier niet in geloofden. Ik vrees dat geen enkel bewijs hen zal overtuigen, vooral als men met dergelijke uitspraken komt zoals jij hierboven beschreven hebt. Het onbegrip komt voort uit onwetendheid. En veel niet-moslims zullen dit nog steeds niet geloven en als toeval beschouwen.

Nogmaals dank.

assalamoe aleikum

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:39

Assalamoe alykoem;

dit wil ik met jullie delen, waar de naam van deze wetenschapper Dr. Keith Moore ook voorkomt; is een onderzoek die de broeder A. Mulder heeft gedaan.

�En voorzeker, Wij hebben de mens uit een uittreksel van klei geschapen. Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats. Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een alaqah...." (Qur�an, Al Moe�minoen (23): Ayas 12, 13, en een deel van 14)

Het woord Alaqah is een Arabisch woord wat niet zo goed in het Nederlands is te vertalen. Dit woord heeft namelijk 3 betekenissen: Bloedzuiger, opgehangen object en bloedklonter.

Als we een bloedzuiger vergelijken met een embryo in het �alaqah� stadium, vinden we een verbazingwekkende overeenkomst als we kijken naar de foto hiernaast (ook; Voor meer details en plaatjes zie �The Developing Human�, van Dr. Moore en Dr. Persaud, 5e druk, pagina 8). We vinden echter nog zo�n overeenkomst als we kijken naar de eigenschappen van de embryo en die van de bloedzuiger. Beiden voeden zich namelijk met het bloed van anderen (De embryo voedt zich met het bloed van de moeder en een bloedzuiger zuigt bloed uit mensen of dieren). Deze feiten kan men terugvinden in �Human Development As Described in the Qur�an and Sunnah� van Dr. Moore en andere auteurs (Pagina 36).



De tweede betekenis van alaqah is opgehangen object, ofwel iets dat verbonden is met een geheel door een systeem van ophanging. De ophanging van de embryo in het �alaqah� stadium vindt dus plaats in de baarmoeder van de vrouw. Dit is goed te zien in de figuur hiernaast, in dit diagram zien we de ophanging van het embryo gedurende het �alaqah� stadium in de baarmoeder van de vrouw. (Dit diagram komt uit het boek �The Developing Human� van Dr. Moore en Dr. Persaud, 5e druk, pagina 66.).



De derde betekenis van het woord �alaqah� is bloedklonter. Als we de vorm van de embryo bekijken zien we dat deze de vorm aaneemt van een bloedklont. Dit wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van relatief hoge concentraties bloed in de embryo tijdens dit stadium (Ondersteund door uitspraken in �Human Development as Described in the Qur�an and Sunnah� op blz. 37 en 38) Een ander belangrijk punt is dat het bloed in de embryo in dit stadium niet circuleert, dit gebeurt pas na het einde van de derde week na de bevruchting. Dit betekent dus dat de betekenis van bloedklont niet alleen op het uiterlijk slaat maar dat de betekenis van bloedklont ook letterlijk kan worden opgevat (Zie �The Developing Human�, 5e druk pagina 65) In de figuur zien we dan ook dat zowel de buitenkant van de embryo als de bloedzakjes in de binnenkant sterke vertonen overeenkomsten met een bloedklont. Dit wordt dus veroorzaakt door de relatief grote hoeveelheid bloed dat aanwezig is in de embryo. (Bron; �The Developing Human�, door Moore en Persaud, 5e druk, pagina 65)

Uit deze informatie kunnen we dus concluderen dat alle drie de betekenissen van het woord �alaqah� tot in detail corresponderen met de bescrhijvingen van een embryo in dit stadium.

Tot zover de informatie omtrent de bovenstaande aya in de Koran. Insha ALLAH zal ik morgen verdergaan met de embryologische en wetenschappelijke wonderen in de Koran. Ik sluit af met een uitspraak van Dr. T.V.N. Persaud. Hij is Professor in de gebieden Anatomie, Opvoedkunde, Kindergezondheid, Verloskunde, Gyneacalogie, en Voorplantingswetenschappen op de Universiteit van Manitoba, in Winnipeg Canada. Hij is erg bekend in zijn vakgebied en de auteur van 22 boeken. Wanneer hem werd gevraagd over de wetenschappelijke wonderen in de Qur�an, zei hij het volgende;

�Het lijkt mij dat Mohammed een gewone man was. Hij kon niet lezen, hij kon niet schrijven, hij was analfabeet. En we praten hier over 1400 jaar geleden. Hier hebben we dus een analfabeet die verbazingwekkend correcte uitspraken doet die precies kloppen met de wetenschap. Ik zie persoonlijk niet in dat dit puur toeval was. De uitspraken zijn veel te exact, en net als Dr. Moore heb ik geen enkele moeite met het idee dat dit is voortgekomen uit Goddelijke inspiratie en openbaring, en dat dit de oorzaak was van zijn uitspraken�

In de Quran staan veel verwijzingen naar de wetenschap omtrent de embrologie oftewel het ontstaan van de mens in de vrouw.

"O mensen, indien gij in twijfel verkeert over de Opstanding, bedenkt dat Wij u hebben geschapen uit stof, daarna uit een levenskiem, dan van een klonter bloed en daarna uit een klompje vlees, volkomen en onvolkomen in maaksel" (Nederlandse Interpretatie van de Heilige Koran, Surah 22, 5e Aya)


Mughallaqatin betekent; scheppen, vormgeven, maken. Dit woord wordt twee ker gebruikt in bovenstaand vers, namelijk "mughallaqatin, ghari mughallaqatin" oftewel volkomen en onvolkomen in maaksel.

Deze woorden in de Koran leren ons dat niet alle organen tegelijkertijd worden geschapen, maar in een bepaalde volgorde. Tot aan de fase waarin de gemengde cel zich vasthecht aan de baarmoederwand, zien alle cellen er het zelfde uit. Naarmate de ontwikkeling vordert, worden verschillende celtypes geschapen. De celstructuren van de hersenen zien er niet hetzelfde uit als die van de botten, de cellen van het hart zijn ook weer anders dan die van de spieren. Zo zijn er vele verschillende celtypes; huidcellen, zenuwcellen, bloedcellen, levercellen, longcellen enz. Het uiterlijk van het embryois afhankelijk van het type celproductie. Daardoor krijgen sommige lichaamsdelen eerder hun vorm dan anderen. Sommige lichaamsdelen zoals bijvoorbeeld de hersenen, het hart en ruggenmerg worden eerder geschapen dan andere lichaamsdelen, terwijl andere lichaamsdelen nog in maaksel zijn, zijn er dus al organen die gevormd zijn tot wat ze moeten zijn!

Zo is er dus sprake van; lichaamsdelen die volkomen zijn in maaksel en andere lichaamsdelen onvolkomen in maaksel. De woorden "mughallaqatin, ghari mughallaqatin" lichten ons in over wat er gebeurt in die scheppingsfase, Wie anders dan onze Maker had deze ontwikkeling van een embryo ruim 14 eeuwen geleden met zoveel zekerheid kunnen beschrijven!

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:41

Even voor het bekijken van het vast zeer interessante en lachwekkende filmpje:

HET STAAT LETTERLIJK VERKEERD IN DE KORAN. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:43
Reactie 2: hmmm mensjes, het filmpje is maar 26 seconden en bevat geen sikkepit wetenschap maw hij claimt wat en bewijst niks, doet zelfs geen uitspraken over potentieel bewijs.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:46
kort en krachtig als jij beweert dat jij wetenschapster bent en dat ben je niet geef ik alsnog de woorden van Allah(swt)de verhevene het gelijk en wetenschappers en abou jabir achie heeft ook laten zien wat keith moore heeft verteld of laat ik het zo zeggen www.google.nl typ Keith Moore en lees of bekijk filmpjes voor je denkt dat het stiekem is gedaan en het helemaal geen keith moore is een soort opgezette leugen activisten
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

�En voorzeker, Wij hebben de mens uit een uittreksel van klei geschapen. Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats. Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een alaqah...." (Qur�an, Al Moe�minoen (23): Ayas 12, 13, en een deel van 14)

Dank je Abou.  Jij vermoedt dat je met deze vers wat bewijst ten voordele van de Koran, maar je doet natuurlijk net het omgekeerde, zoals al 500 keer eerder gepost op dit forum.  Leg jij maar eens een keer die klei uit?  Misschien ben jij voortgekomen uit een klodder klei, ik persoonlijk ben voortgekomen uit een zygote, gevormd door een eicel van mijn mama, en een spermatozoide van mijn vader.
Ik snap trouwens niet waarom sommige moslims het vreselijk vinden dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben met de apen, maar het geweldig vinden zogezegd uit een klodder klei voor te komen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:46
Kimmie is geen wetenschapper, maar een vakvrouw. Ze studeert immers geneeskunde. :P
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:49

Beste Love-islam, jij bent dan wel aan het lachen, maar wat weet jij eigenlijk over bevruchting en embryologie??
Weet jij eigenlijk wel dat K.More 2 verschillende uitgave van zijn embryologie boek heeft uitgegeven, en dat ��n van die uitgave een speciale Islamitische versie betreft?
In de link die je geeft zie ik geen bewijs, ik hoor en zie alleen iemand voorlezen dat de informatie in de Koran betreffende embryologie in de tijd van Mohammed niet bekent was en dus van God moest zijn gekomen.
De goede man kan wel van alles beweren maar niet dat de stages van een embryo onbekend waren voor de tijd van Mohammed.
De Grieken waren al honderden jaren eerder (o.a. Galen) bekent met de (foutieve) ontwikkelings fases van de ongeboren vrucht.
Echter net als in de Koran, was de vrouwelijke eicel onbekend en tevens de plaats waar het mannelijke zaad vandaan zou komen werd verkeerd gedefinieerd.
Door het onderzoek van miskramen, meenden de Grieken net als de Koran, dat de ongeboren vrucht in de prille fase van conceptie een bloedklonter zou zijn, tenminste dat zagen ze in de miskraam.

Maar eigenlijk heeft het helemaal geen zin om over de ontwikkeling van het ongeboren  kind ,beschreven in de Koran, te praten.
Volgens de Koran kan er immers nooit een bevruchting plaats vinden, tenminste niet zonder Eicel en/of met Zaadcellen die ergens uit een ongedefinieerde plaats tussen de ribben en ruggengraat zouden moeten komen.

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:51

Overigens, de drie stadia van alaqah komen niet overeen en DUS kunnen de drie stadia niet overeenkomen. De oorsprong van woorden en betekenis moet men immer in context zien en zo zal het waarschijnlijk ook met het woord alaqah zijn. Taal kan niet elk begrip, gevoel of wat dan ook een andere benaming geven. Voor de mens is het eenmaal nuttig dat woorden meerdere betekenissen hebben.

Dus, alaqah is telkens een vervelend stadium, dus waarom zou het eerste alaqah enkel overeen moeten komen met het eerste stadium? Het lijkt mij een vraag die goed beantwoord moet worden, buiten het feit dat we niet van klei geschapen zijn...

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:51

In eerste instantie geplaatst door Love_Islam

kort en krachtig als jij beweert dat jij wetenschapster bent en dat ben je niet geef ik alsnog de woorden van Allah(swt)de verhevene het gelijk en wetenschappers en abou jabir achie heeft ook laten zien wat keith moore heeft verteld of laat ik het zo zeggen www.google.nl typ Keith Moore en lees of bekijk filmpjes voor je denkt dat het stiekem is gedaan en het helemaal geen keith moore is een soort opgezette leugen activisten

Ik beweer inderdaad dat ik wetenschapper ben(tenminste theoretisch), heb 2 academische graden, meerbepaald kandidaat biomedische wetenschappen en kandidaat arts, en zit ondertussen in mijn 5de jaar arts.  Dat kwalificeert me toch wel, denk je niet?  Wat is jouw fundering om jezelf tot embryoloog uit te roepen?
Verder ga ik natuurlijk op Keith Moore's onzin uitkomen als ik zijn naam intyp in google.  Maar hoogstwaarschijnlijk kom ik niet bij diezelfde onzin uit als ik gewoon eens embryology intyp, of eender welk wetenschappelijk handboek erover opensla.  Dus voor de derde keer mijn uitdaging:

noem mij de naam van een wetenschapper in Belgie aan een universiteit (die dus niks met religie te maken heeft) die deze onzin onderbouwt, en ik ga bij hem langst.  Verder geldt hetzelfde voor een wetenschappelijk boek.  Noem mij er 1, en ik bedoel hier dus ook eentje dat niet religieus geinspireerd is.

Succes, you'll need it.

Mvg Kim

PS: Jij komt dus ook uit klei voort?  Een letterlijk antwoord aub.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:53
Chat iemand hierover?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

�En voorzeker, Wij hebben de mens uit een uittreksel van klei geschapen. Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats. Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een alaqah...." (Qur�an, Al Moe�minoen (23): Ayas 12, 13, en een deel van 14)

Dank je Abou.  Jij vermoedt dat je met deze vers wat bewijst ten voordele van de Koran, maar je doet natuurlijk net het omgekeerde, zoals al 500 keer eerder gepost op dit forum.  Leg jij maar eens een keer die klei uit?  Misschien ben jij voortgekomen uit een klodder klei, ik persoonlijk ben voortgekomen uit een zygote, gevormd door een eicel van mijn mama, en een spermatozoide van mijn vader.
Ik snap trouwens niet waarom sommige moslims het vreselijk vinden dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben met de apen, maar het geweldig vinden zogezegd uit een klodder klei voor te komen...

Kimmie, kom op nou, is dat jou obstakel ? met "de mens" in die vers wordt "Adam" meebedoelt, zeg maar dat Allah eerst Adam uit klei heeft geschapen, daarna schiep Hij Eva uit zijn zij, dat is ook te lezen in andere verzen uit Quran.

maar Kimmie, het gaat om dat andere woord; "alaqah"....

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:01
ahahah het is niks op religie gebaseers dit laat deze site weer zien en de wetenschappers zal ik toch even verklappen allemaal geen vrijwel geen 1moslimsdus wat betreft dat koop een ticket bij hema en vlieg ze zou ik zegge
http://www.quran.org.uk/ieb_quran_embryology.htm

http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.ht ml

enne Keith Moore blijft slimmer dan jou ook al heb je stuk of 800 nl diplomas
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:04

Beste Abou,

dit verbaast je misschien, maar je hoeft maar 1 ding onderuit te halen om de onkunde van de Koran wat betreft wetenschap te bewijzen.  Jij zegt dat het hier om Adam gaat.  Nu kan ik fout zijn (maar ik vermoed van niet) maar is Adam niet de eerste mens geweest?  Hoe kan die dan in een baarmoeder 'druppel in een stevige bewaarplaats' terecht gekomen zijn?
Wat betreft die alaqa, zie post van IHAEM en bekijk dat lieve embryo-tje s vanuit een andere stand.  Je weet trouwens toch ook wel dat die hele dooierzak die dan om het embryo-tje heenzit, ook een deel van de embryo is?  Verder kan ej hier genoeg over terugvinden op 'Koran en wetenschap'.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:06

In eerste instantie geplaatst door Love_Islam

ahahah het is niks op religie gebaseers dit laat deze site weer zien en de wetenschappers zal ik toch even verklappen allemaal geen vrijwel geen 1moslimsdus wat betreft dat koop een ticket bij hema en vlieg ze zou ik zegge
http://www.quran.org.uk/ieb_quran_embryology.htm

http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.ht ml

enne Keith Moore blijft slimmer dan jou ook al heb je stuk of 800 nl diplomas

Je lach je nou wel te blubber haha.. maar waar is de eicel en waar komen de zaadcellen vandaan, ga dat maar eens eerst uitzoeken, en dan gaan we het hebben over de ontwikkeling van de foetus.....

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:07

In eerste instantie geplaatst door Love_Islam

ahahah het is niks op religie gebaseers dit laat deze site weer zien en de wetenschappers zal ik toch even verklappen allemaal geen vrijwel geen 1moslimsdus wat betreft dat koop een ticket bij hema en vlieg ze zou ik zegge
http://www.quran.org.uk/ieb_quran_embryology.htm

http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.ht ml

enne Keith Moore blijft slimmer dan jou ook al heb je stuk of 800 nl diplomas

Nee, een koran-site is vast niet religieus...  Maak dat de kat wijs, zou ik zeggen...
Wat betreft Keith Moore slimmer, tja dat kunnen we niet weten.  Rijker in ieder geval wel, dat krijg je nu eenmaal na sponsering door de Saoud-familie  Waar blijven je argumenten eigenlijk?  Inhoudelijke reacties maw?  Of kom je verdedigen op de chat, ik ben niet bang dat ik hierbij door de mand val hoor, jij wel?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:12

In eerste instantie geplaatst door Love_Islam

ahahah het is niks op religie gebaseers dit laat deze site weer zien en de wetenschappers zal ik toch even verklappen allemaal geen vrijwel geen 1moslimsdus wat betreft dat koop een ticket bij hema en vlieg ze zou ik zegge
http://www.quran.org.uk/ieb_quran_embryology.htm

http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.ht ml

enne Keith Moore blijft slimmer dan jou ook al heb je stuk of 800 nl diplomas

Ik kom even niet meer bij  Beide teksten zijn nl gebaseerd op...
KEITH MOORE! (surprise surprise)

Edit: wat betreft die andere 'wetenschappers', wel religieus gekleurd he?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:20
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Beste Abou,

dit verbaast je misschien, maar je hoeft maar 1 ding onderuit te halen om de onkunde van de Koran wat betreft wetenschap te bewijzen.  Jij zegt dat het hier om Adam gaat.  Nu kan ik fout zijn (maar ik vermoed van niet) maar is Adam niet de eerste mens geweest?  Hoe kan die dan in een baarmoeder 'druppel in een stevige bewaarplaats' terecht gekomen zijn?
Wat betreft die alaqa, zie post van IHAEM en bekijk dat lieve embryo-tje s vanuit een andere stand.  Je weet trouwens toch ook wel dat die hele dooierzak die dan om het embryo-tje heenzit, ook een deel van de embryo is?  Verder kan ej hier genoeg over terugvinden op 'Koran en wetenschap'.

Groetjes Kim

Kimmie, lees dan de vers goed, er staat "Vervolgens", wie komt na Adam, zijn het niet zijn kinderen? wij dus....

Allah gebruikt daar twee keer het woord "de mens", het eerste woord verwijst naar Adam, het tweede (er staat "hem", verwijst naar "de mens", "Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats") verwijst naar zijn kinderen die vervolgens na hem komen.

dus nog meer duidelijkheid, "hem" verwijst naar de mens, niet specifiek naar Adam, alhoewel eerst met de mens wel Adam wordt bedoelt, snap je het ?

het is voor ons makkelijk te begrijpen, als we de Quran in het arabisch lezen, de verzen van de Quran vullen zich ook aan.

groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:21
Laat mij het dan maar even afmaken, met deze erg boeiende webpage:
http://answering-islam.org.uk/Quran/Science/embryo.html  met daarin nogmaals de hele uitleg plus hoe Mohammed dan wel aan zijn ideeen kwam, nl via de Grieken.  Mooi stukje plagiaat.  Groetjes Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:26
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Beste Abou,

dit verbaast je misschien, maar je hoeft maar 1 ding onderuit te halen om de onkunde van de Koran wat betreft wetenschap te bewijzen.  Jij zegt dat het hier om Adam gaat.  Nu kan ik fout zijn (maar ik vermoed van niet) maar is Adam niet de eerste mens geweest?  Hoe kan die dan in een baarmoeder 'druppel in een stevige bewaarplaats' terecht gekomen zijn?
Wat betreft die alaqa, zie post van IHAEM en bekijk dat lieve embryo-tje s vanuit een andere stand.  Je weet trouwens toch ook wel dat die hele dooierzak die dan om het embryo-tje heenzit, ook een deel van de embryo is?  Verder kan ej hier genoeg over terugvinden op 'Koran en wetenschap'.

Groetjes Kim

Kimmie, lees dan de vers goed, er staat "Vervolgens", wie komt na Adam, zijn het niet zijn kinderen? wij dus....

Allah gebruikt daar twee keer het woord "de mens", het eerste woord verwijst naar Adam, het tweede (er staat "hem", verwijst naar "de mens", "Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats") verwijst naar zijn kinderen die vervolgens na hem komen.

dus nog meer duidelijkheid, "hem" verwijst naar de mens, niet specifiek naar Adam, alhoewel eerst met de mens wel Adam wordt bedoelt, snap je het ?

het is voor ons makkelijk te begrijpen, als we de Quran in het arabisch lezen, de verzen van de Quran vullen zich ook aan.

groeten,

Zelfs indien dat waar is, blijft het onduidelijk.  Verwacht jij dat een God zoiets niet duidelijk zou kunnen uitleggen?  Misschien door de klodder klei als Adam te omschrijven, en de druppels als zijn kinderen?  Het is jouw goed recht om het te interpreteren zoals je wil, maar louter interpretatie is geen wetenschap.
Maar goed, de bloedklonter dan?

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:47

It seems that not even Prof. Moore is sufficiently convinced by the scientific "facts" in the Qur'an to risk his reputation as a highly respected professor of anatomy in the medical establishment. The Islamic edition of his textbook is not available even in the British Library or the US Library of Congress, let alone other medical libraries in Western countries , presumably because he is aware that not only do the Islamic contributions in it contradict known science, but they also contradict what he has written in the standard version of his textbook. And ironically in the bibliography for the first chapter, "A history of embryology", in both the standard and Islamic versions he refers to Needham's important work on the history of embryology [55]. Needham however is unimpressed with the Arabic claims of embryology and after writing almost 60 pages about ancient Greek, Indian and Egyptian embryology he dismisses the entire Arabic tradition in less than one page, concluding that "Arabic science, so justly famed for its successes in certain fields such as optics and astronomy, was not of great help to embryology". After listing some of the verses in the Qur'an about embryology he dismisses them as merely "a seventh-century echo of Aristotle and the Ayer-veda" , in other words a mixture of Greek and ancient Indian teachings. In the most recent (1998) edition of The Developing Human, Moore also directs his readers to a book which contains another essay by Basim Musallam, which again points out how similar the Qur'anic science of embryology was to that of Galen, and how this close association was never questioned by the ancient Muslim scholars .

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 16:49

Kimmie, het is niet mijn interpretatie, wij interpreteren de Islam niet naar onze begeertes, daarom noem ik altijd de fundamenten waar we moeten aanhouden, namelijk de Quran, de sounna en de derde fundament; deze twee fundamenten (Quran en sounna) volgens het begrip van salaf (vrome voorgangers = metgezellen en hun volgelingen) interpreteren/begrijpen. en we hebben ook genoeg boeken van vroegere geleerden die de Quran hebben uitgelegd, sommige dateren van de tweede eeuw na de dood van de profeet.

maar eigelijk zal deze volgende vers genoeg zijn, althans voor mij: hoofdstuk 32, vers 7 en 8: Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschappen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uitreksel van nederig water (sperma). 

groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 17:13
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Kimmie, het is niet mijn interpretatie, wij interpreteren de Islam niet naar onze begeertes,
Misschien een ideetje om de wetenschap ook niet naar je begeerte te interpreteren? 

daarom noem ik altijd de fundamenten waar we moeten aanhouden, namelijk de Quran, de sounna en de derde fundament; deze twee fundamenten (Quran en sounna) volgens het begrip van salaf (vrome voorgangers = metgezellen en hun volgelingen) interpreteren/begrijpen. en we hebben ook genoeg boeken van vroegere geleerden die de Quran hebben uitgelegd, sommige dateren van de tweede eeuw na de dood van de profeet.<
Misschien een idee die van de Grieken er ook op na te slaan?  Dan is je uitleg compleet.

maar eigelijk zal deze volgende vers genoeg zijn, althans voor mij: hoofdstuk 32, vers 7 en 8: Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschappen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uitreksel van nederig water (sperma). 
Water = sperma?  Groot verschil volgens mij
Nageslacht uit sperma?  Surprise, niet enkel de man maakt de zygote, maar ook de vrouw.  Meet de eicel.
En dan komt dat sperma ook nog s uit de buikholte?

Greetz Kim

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 17:42

In eerste instantie geplaatst door Kimmie


Misschien een ideetje om de wetenschap ook niet naar je begeerte te interpreteren? 

kan ik net zo goed ook tegen jou zeggen....

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Misschien een idee die van de Grieken er ook op na te slaan?  Dan is je uitleg compleet.

het boek van Allah is genoeg voor mij , ennn.. en verbaas je niet dat wat Mohamed van de Grieken heeft alleemaal geen fouten bezitten, of wist hij waar de Grieken het fout hebben en waar ze het juist hebben, en heeft daarom alleen de juiste info vermeld ? hoe wist hij dat ? maar goed, ik geloof niet dat de Grieken hier iets mee te maken hebben.

In eerste instantie geplaatst door Kimmie


Water = sperma?  Groot verschil volgens mij
Nageslacht uit sperma?  Surprise, niet enkel de man maakt de zygote, maar ook de vrouw.  Meet de eicel.
En dan komt dat sperma ook nog s uit de buikholte?

Greetz Kim

effe voor de duidelijkheid, dat sperma staat tussen haakjes, met "maa-in mahien" (het arabisch dat vertaald is in "uitreksel van nederig water") kan net zo goed ook eicel meebedoelt worden, en water kun je ook "vloeistof" van maken, het zijn allemaal vertalingen.

dat sperma uit de buikholte komt, dat is ook maar een vertaling van een mens, in de laatste Quran vertaling staat: Geschappen is hij uit spurtend water (trouwens hier kan zowel zaadcellen als eicellen meebedoelt worden). dat komt tussen de ledenen en de ribben.

dat is de vertaling, de arabische woorden ervan bijven "Assolb" en "Tara-ib", er moet wel een wetenschapper komen die deze twee woorden goed onderzoekt, ze kunnen net zo goed heel iest anders betekenen dan wat in die vertalingen is weergegeven, weet dat de vertaling een interpretatie is van de Quran, niet de Quran zelf.

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 17:57
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie


Misschien een ideetje om de wetenschap ook niet naar je begeerte te interpreteren? 

kan ik net zo goed ook tegen jou zeggen....

Toch niet.  Immers mij gaat het om de pure wetenschap, ik heb er niks aan mezelf wat wijs te maken, dan loop ik m'n doel voorbij.  Langst de andere kant is voor jou wetenschap een instrument in je geloof, dat verzwakt je standpunt en blijkbaar ook de wetenschappelijke argumenten.

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Misschien een idee die van de Grieken er ook op na te slaan?  Dan is je uitleg compleet.

het boek van Allah is genoeg voor mij , ennn.. en verbaas je niet dat wat Mohamed van de Grieken heeft alleemaal geen fouten bezitten, of wist hij waar de Grieken het fout hebben en waar ze het juist hebben, en heeft daarom alleen de juiste info vermeld ? hoe wist hij dat ? maar goed, ik geloof niet dat de Grieken hier iets mee te maken hebben.

Het probleem zit m erin dat ie ook fouten heeft overgenomen.

In eerste instantie geplaatst door Kimmie


Water = sperma?  Groot verschil volgens mij
Nageslacht uit sperma?  Surprise, niet enkel de man maakt de zygote, maar ook de vrouw.  Meet de eicel.
En dan komt dat sperma ook nog s uit de buikholte?

Greetz Kim

effe voor de duidelijkheid, dat sperma staat tussen haakjes, met "maa-in mahien" (het arabisch dat vertaald is in "uitreksel van nederig water") kan net zo goed ook eicel meebedoelt worden, en water kun je ook "vloeistof" van maken, het zijn allemaal vertalingen.
Ik snap nog enigzins de link tussen sperma en water, immers beiden vloeistoffen.  Maar hoe je water kan interpreteren als een eicel, beats me.

dat sperma uit de buikholte komt, dat is ook maar een vertaling van een mens, in de laatste Quran vertaling staat: Geschappen is hij uit spurtend water (trouwens hier kan zowel zaadcellen als eicellen meebedoelt worden). dat komt tussen de ledenen en de ribben.
Spurtende eicellen???  Een eicel kan NIET bewegen.  Alles wat de eicel van beweging overkomt, is buiten de eicel zelf berekend.  Immers: de eisprong, de trilharen in de eileider, de vloeistof in de baarmoeder.

dat is de vertaling, de arabische woorden ervan bijven "Assolb" en "Tara-ib", er moet wel een wetenschapper komen die deze twee woorden goed onderzoekt, ze kunnen net zo goed heel iest anders betekenen dan wat in die vertalingen is weergegeven, weet dat de vertaling een interpretatie is van de Quran, niet de Quran zelf.

groetjes,

Slaap lekker! Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 18:26

Beste Abou ..wat zeg je me nu toch allemaal??

dat is de vertaling, de arabische woorden ervan bijven "Assolb" en "Tara-ib", er moet wel een wetenschapper komen die deze twee woorden goed onderzoekt, ze kunnen net zo goed heel iest anders betekenen dan wat in die vertalingen is weergegeven, weet dat de vertaling een interpretatie is van de Quran, niet de Quran zelf.

Misschien hoef je helemaal geen baard te dragen...
Mischien mag je wel ongelovige als vrienden nemen...
Mischien mag je een vreemde vrouw een hand geven...
Mischien mag je wel alcohol drinken...
Mischien mag je broek wel over je enkels vallen...
Mischien hoef je helemaal niet richting Mekka te bidden..
Mischien mag je best wel op de ongelovige lijken...

mischien mag je wel varkensvlees eten...
Mischien mogen ongelovige wel in Mekka komen...
enz enz enz...... want er moet wel een wetenschapper komen die deze teksten/woorden onderzoekt, ze kunnen net zo goed heel iets anders betekenen ,weet dat de vertaling een interpretatie is van de Koran, niet de Koran zelf.

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 03:30

Akbash,

gelukkig ben je niet degene die mij de Islam onderwijst...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 05:53

ik vind dat de moslims de verlichting moeten gaan bestuderen... en de zaak rond Galileo Galilei... de islam lijkt mij te veel op de katholieke kerk uit de middeleeuwen; de kerk is de wijsheid en wie iets anders uitdraagt is strafbaar en mag zelfs worden doodgemaakt!

Galileo Galilei werd in 1633 gedwongen om van zijn standpunt af te haken. Zijn standpunt was dat de aarde niet het middelpunt van het heelal was. De toenmalige Paus, Paus Urbanus VIII, veroordeelde Galilei tot levenslange gevangenisstraf. De kerk kon naarmate de tijd vorderde de leugens natuurlijk niet meer verbergen, precies zoals het de Islam staat de wachten.

"Eppure si muove" - "en toch beweegt ze"  (de aarde om de zon) was de beroemde uitspraak van Galilei. Het was iemand die nog steeds geloofde in god; maar die al probeerde te bewijzen dat de ontstaansgeschiedenis al heel anders in elkaar kon zitten.

De wetenschap ging verder; ook in Nederland waar vrijwel alles kon op wetenschappelijk en religieus gebied; en dat heeft vele geleerden zo ver gebracht dat ze zelfs al niet meer gelovige in ��n schepper. De technische, de wetenschappelijke verklaring telde alleen maar. Arthur Schopenhauer (duits filosoof - 1788 - 1860) was een Atheist en sommige werken zijn zeer schokkend voor zo'n beetje iedereen.

evolutie bestaat niet? of toch wel :) ik ben geen geneeskundige meer een bouwkundige en geintresseerd in geschiedenis. tjah mekkah is inderdaad een keer afgebrand door de moslims zelf! en turkije heeft bijvoorbeeld Nederland gesponsord in zijn onafhankelijkheidsstrijd... allemaal leuke feitjes... tjah er zijn hier veel meer onwetenden die juist misschien eens hun zicht moeten verbreden; maar soms denk ik dat ze er gewoon te bang voor zijn...

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Akbash,

gelukkig ben je niet degene die mij de Islam onderwijst...

Ik hoop voor jou dat diegene die jou de Koran "onderwijst" niet je Arts is...

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.