Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Handje schudden met mannen/vrouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Handje schudden met mannen/vrouwen
    Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:07

Zolang mijn intensie goed is schud ik alle handen. Intensie, daar draait het om en niet de uiterlijke schone schijn.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 00:38
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Amier

Dag Blackwell,

er zit geen letter van het woord van Allah swt bij de post van Abou Mujahid, laat daar geen misverstand over bestaan.

Wassalam. 

Assalamoe alykoem Amier,

nou, zal ik je iets verklappen, er zitten degelijk woorden van Allah inverborgen, want Allah zegt ons: Wie de boodschapper gehoorzaamt, waarlijk hij gehoorzaamt Allah.

wassalaam,



Dag Abou Jabir, Ik begrijp weer eens iets niet:-)
Oke Wie de boodschapper gehoorzaamt gehoorzaamt Allah.
Goed laten we daar vanuit gaan.
maar wie garandeerd dat de Hadith de woorden van de profeet overleveren en niet slechts een invulling zijn van mensen? Slechts een poging om de leer van Mohamed in te kleuren naar eigen wensen?
Beticht je de eerste Kaliefs van ondermijning van de Islam?
Want zij verboden het gebruik van overleveringen naast de Koran.
Hoe kan het zijn dat overleveringen die Vol tegen de woorden van allah in de Koran ingaan boven die woorden stellen als je werkelijk zou geloven dat Allah de Koran gezonden heeft.?
Als voorbeeldje noem ik de bestraffing op overspel.
Noem mij eens een vers in de Koran waarin overspel bestraft moet worden door steniging.



Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 02:15
Die aHadith zijn met grote zorg geselecteerd, DruideHerne.
Je hebt Soennieten en Sji'ieten. Soennieten (80%) maken gebruik van aHadith.
Koran is onbevlekt, die gaat voor en daarvoor hebben we juridische geleerden.

Gesel iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan God niet afhouden indien je in God en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuigen zijn van hun afstraffing. (24:2)

Dit is de straf.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:09
Juist dat staat in de Koran.
De straf door steniging in de Hadith moet je dus als een dwaling beschouwen niet?
Blijkbaar zijn de Hadith dan niet met genoeg zorg geselecteerd.
Blijft ook nog het gegeven dat de eerste Opvolgers van Mohamed de Hadith verboden.
Dus wie zal hier gelijk hebben. De mensen die Mohamed nog bij leven gekend hadden of de mensen en geleerden die het slechts van hore zeggen moesten hebben?

Mensen werden geselecteerd ophun godsvruchtigheid. maar dat zegt nog niks over het gegeven of d bewering dat Mohamed wel of niet iets gezegd zou hebben. Het zegt enkel iets over het feit dat deze mensen dachten dat dit zo was.
Maar ook oprechte mensen kunnen het fout hebben.
Probeer nog maar eens te achterhalen wat bepaalde familileden van indianen twee honderd jaar geleden dachten.
Wanneer er een ongeluk gebeurt dan wordt dit vaak door verschillende mensen waargenomen.
Helaas herinneren ze allen wat anders.
Het geheugen van mensen is selectief en zeer vatbaar voor eigen inkleuring.
Dat was in de tijd dat de Hadith verzameld werd niet anders.
Wanneer iemand dus beweerd dat de Koran en rites zonder de Hadith niet meer begrepen kunnen worden dan zegt hij dus eigenlijk dat de ware betekenis verloren is gegaan.
Natuurlijk voor geloof maakt dit allemaal niks uit.
Geloof hoeft zichzelf niet te bewijzen.


Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:21
Of Mohammed zelf in zijn afscheidstoespraak.

De profeet hield een toespraak voor meer dan 100.000 gelovigen, waarin hij vele dingen uiteenzette. Na de lofprijzing te hebben uitgesproken zei hij:

"O, mensen, luistert naar mijn woorden, want ik weet niet of ik u na dit jaar ooit nog op deze plaats zal ontmoeten. O, mensen, uw bloed, uw bezit en uw eer zijn heilig, zoals deze dag en deze maand heilig zijn, totdat u uw Heer zult ontmoeten. Uw Heer zult u zeker ontmoeten. Hij zal u vragen naar uw daden; dat heb ik u verkondigd. Wie een onderpand heeft, laat die het teruggeven aan degene die het hem heeft toevertrouwd. Alle gebruiken die tot de voor-Overgaveitische heidentijd behoren zijn onder mijn voeten (m.a.w. zijn door mij afgeschaft). Alle soorten van woeker is afgeschaft, slechts uw kapitaal is van u. Doet geen onrecht en u zal geen onrecht worden aangedaan. God heeft beschikt dat er geen woeker is; al de woeker van Abbas (oom van de Profeet). Iedere bloedschuld uit de voor-Overgaveitische heidentijd is afgeschaft. De eerste bloedschuld die ik afschaf is die van Rabi'a (neef van de profeet) die, terwijl hij gezoogd werd door een vrouw uit de klan van de zonen van Lays, door de leden van de Huzayl klan werd vermoord. Dit is de bloedschuld uit de voor-Overgave-heidentijd die ik afschafte. O, mensen, weet dat Iblies geen hoop meer heeft, in dit land ooit nog aanbeden te worden, maar hij is al tevreden als hij gehoorzaamd wordt in andere zaken, die jullie misschien onbeduidend achten. Hoedt u dus voor hem om uw godsdienst te beschermen!
O, mensen, de gewoonte om de plaats en de volgorde van de heilige maanden te veranderen, is een overmaat aan ongeloof. Zij die ongelovig zijn, worden daardoor nog meer misleid. De heilige maand verklaren zij het ene jaar voor niet heilig en het andere jaarvoor heilig, om gelijk te komen met het aantal dat God heilig heeft verklaard. Hiermee maken zij datgene wat God geoorloofd verklaart haram ongeoorloofd en datgene wat God geoorloofd maakt ongeoorloofd.

De tijd gaat rond zoals op de dag dat God de hemelen en de aarde heeft geschapen. Bij God is het aantal maanden twaalf, waarvan er vier heilig zijn."

O, mensen, u hebt rechten tegenover uw vrouwen en zij hebben rechten tegenover u. U recht op hen is dat zij niemand in uw woningen toelaten van wie u niet houdt en zich niet overgeven aan kennelijke ontucht. Als zij dat toch doen staat God u toe, haar bed te mijden en haar te slaan, maar niet te hard. Doen zij echter zulke dingen niet, dan hebben zij recht op levensonderhoud en kleding in redelijke mate. Let op het recht die ze op u hebben is dat u hen goed behandelt, hen kleedt en hen van levensonderhoud voorziet. Hebt het goede met hen voor, want zij zijn aan u (door God) toevertrouwd. Zij bezitten niets van zichzelf. U hebt hen ontvangen van God, als een toevertrouwd goed, en ze zijn geoorloofd voor u krachtens de woorden van God.

O, mensen, slaat acht op mijn woorden, want ik heb het u verkondigd. Ik laat u iets na waardoor u nooit zult afdwalen, wanneer u daaraan vasthoudt: een duidelijk bevel, het Schrift van God en de gewoonte van Zijn Profeet.

O, mensen, luistert naar mijn woorden en slaat er acht op: weet dat de ene moslim een broeder (in de Overgave) is voor de andere; ja, alle overgegevenen zijn elkaars broeders. Een man mag van zijn broeder slechts nemen wat deze hem gaarne geeft. Dus doet uzelf geen onrecht.'O mijn God, heb ik het verkondigd?''Voor God, u hebt het verkondigd!' (zeiden de mensen). En De gezant van besloot met de woorden: O mijn God, wees U getuige!"

Abie Nadjieh al 'Irbaadz  zei: "De gezant van God (vrede zij met hem) preekte eens op een zodanige manier, dat onze harten van vrees trilden en de tranen ons in de ogen sprongen. Wij zeiden: O gezant van God, dit lijkt wel op een afscheidstoespraak, geef ons raad."

Hij zei: Ik raad jullie aan om vrees voor God, de Almachtige, de te koesteren,
Luister en gehoorzaam, al beveelt jullie een slaaf.
Waarlijk, diegene van jullie die (lang) zal leven, zal veel onenigheid zien. Jullie moeten je aan mijn traditie tradities van de rechtgeleide khaliefen. Klamp jullie je daar stevig aan vast.
Pas op voor nieuwe toevoegingen. Waarlijk, iedere toevoeging is nieuwlichterij en iedere nieuwlichterij is een dwaling en iedere dwaling leidt naar het hellevuur.

Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:29

Salaam

een zeer mooie info agwat !

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:57
In eerste instantie geplaatst door moslima123

Salaam

een zeer mooie info agwat !

 



En is deze toespraak meteen opgeschreven? Is dat exemplaar nog voorhanden?
Anders kun je het slechts een vermeende toespraak noemen.
Dit is het probleem met de meeste geopenbaarde religies er zijn geen oorspronkelijke bronnen. Teminste in wetenschappelijke zin. Geloofsmatig kan een mens alles betrouwbaar noemen.
Qua geloof is daar niks mis mee ,maar het zou mensen moeten doordringen dat anderen dit recht ook hebben en dat geloof zelf geen reden mag zijn voor algemene wetsgeving.


Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:07
De koran is in iedergeval betrouwbaar.
Niet onderhandelbaar.

Kan je zeggen wat je wilt.
Hierbij kijk ik inderdaad zwart/wit.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:39

Geloofsmatig kan een mens alles betrouwbaar noemen.
Qua geloof is daar niks mis mee ,maar het zou mensen moeten doordringen dat anderen dit recht ook hebben en dat geloof zelf geen reden mag zijn voor algemene wetsgeving. (DruideHerne)

Wetgeving in de Quran verschilt van wetgeving van menselijke handen. Het traint de moslims om vroom te zijn, het bouwt een maatschappij gebaseerd op eenheid en beschermt tegen de invallen van satan door straffen met een afschrikkende werking. Een Islamitische rechter zal nooit iemand veroordelen op zijn intenties of laten opsluiten op grond van wat verborgen is in zijn hart. Hij kijkt naar tastbaar bewijs en factoren als getuigenissen en verklaringen.

Betrouwbare verklaringen van betrouwbare mensen zijn dus wel van grote waarde.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:42
jiyuu ik heb nooit beweert en zal nooit beweren dat wetgeving gebaseerd op de koran minder is dan welke willekeurige wetgeving.
wellicht zijn bepaalde vormen van uitleg minder toepasbaar dan anderen.
Waar ik wel een aantekening wil zetten is op je stelling wetgeving uit de Koran.
Alle Sharia is niet uit de koran maar slechts gebaseerd op uitleggingen van die koran.
Waarom denk je dat er verschillende wetscholen zijn?
Over Shariah's maar niet te spreken.
En verslik je nu niet zeg nu niet dat jij de ware Shariah wel kent want dan beweer je meer te weten dan alle Rechtsgeleerden van de Islam in 1500 jaar bij elkaar.
Zij hebben zelfs in 1500 jaar geen consensus weten te bereiken.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:56
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

jiyuu ik heb nooit beweert en zal nooit beweren dat wetgeving gebaseerd op de koran minder is dan welke willekeurige wetgeving.
wellicht zijn bepaalde vormen van uitleg minder toepasbaar dan anderen.
Waar ik wel een aantekening wil zetten is op je stelling wetgeving uit de Koran.
Alle Sharia is niet uit de koran maar slechts gebaseerd op uitleggingen van die koran.
Waarom denk je dat er verschillende wetscholen zijn?
Over Shariah's maar niet te spreken.
En verslik je nu niet zeg nu niet dat jij de ware Shariah wel kent want dan beweer je meer te weten dan alle Rechtsgeleerden van de Islam in 1500 jaar bij elkaar.
Zij hebben zelfs in 1500 jaar geen consensus weten te bereiken.



Dit is complete onzin... geef me de tijd
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:03
Oke hier volg ik je even niet .
Waarom vind je dit onzin?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:38
Het gaat mij vooral om dit gedeelte:

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


Alle Sharia is niet uit de koran maar slechts gebaseerd op uitleggingen van die koran.
Waarom denk je dat er verschillende wetscholen zijn?
Over Shariah's maar niet te spreken.
En verslik je nu niet zeg nu niet dat jij de ware Shariah wel kent want dan beweer je meer te weten dan alle Rechtsgeleerden van de Islam in 1500 jaar bij elkaar.
Zij hebben zelfs in 1500 jaar geen consensus weten te bereiken.

Ik vind het allemaal onzin, omdat je wel zal weten net als iedereen uit de moslim oemmah, dat moslims alle fiqhscholen respecteren. Die verschillen in fiqh zijn er en daar heeft niemand last van. Niemand vermoord een broeder over verschillen in de leerschool.

De Islamitische Wet als geheel, bestaat uit: Quran, Soennah, Ijma en redenering op grond van analogie (Qiyas).

Jij praat nu alleen over over Ijtihad, terwijl ieder besluit genomen op basis van een ondubbelzinnige Quranvers of duidelijke Hadith geen uitleggingen nodig heeft. En valt dus niet onder Ijtihad.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:48
Precies Jiyuu,
Behalve wat een ondubbelzinnig Koran vers bestaat de rest alleen maar uit intrepetatie.
Dat er geen moorden gepleegd worden omtrent de verschillenbinnen de verschillende wetscholen dat is niet juist.
Denk maar aan de moorden tussen de Shieten en Soeniten.
De sharia van Iran of uitleg van deze is een geheel andere dan die van S.A.
Khomeini had geheel andere intrepetaties dan weer een ander.
Maar alle baseren zich wel op de zelfde boodschap van Mohamed.
Het is duidelijk dat er verschillende intrepitaties zijn.
Allen bebaseerd op eigen zogenaamde geleerden.
Je laat zelf al zien dat de Sharia behalve op de Koran ook op andere gronden gebaseerd is.
Wil je die andere gronden Goddelijk of menselijk noemen?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Amier

Dag Blackwell,

er zit geen letter van het woord van Allah swt bij de post van Abou Mujahid, laat daar geen misverstand over bestaan.

Wassalam. 

Assalamoe alykoem Amier,

nou, zal ik je iets verklappen, er zitten degelijk woorden van Allah inverborgen, want Allah zegt ons: Wie de boodschapper gehoorzaamt, waarlijk hij gehoorzaamt Allah.

wassalaam,



Dag Abou Jabir, Ik begrijp weer eens iets niet:-)
Oke Wie de boodschapper gehoorzaamt gehoorzaamt Allah.
Goed laten we daar vanuit gaan.
maar wie garandeerd dat de Hadith de woorden van de profeet overleveren en niet slechts een invulling zijn van mensen? Slechts een poging om de leer van Mohamed in te kleuren naar eigen wensen?
Beticht je de eerste Kaliefs van ondermijning van de Islam?
Want zij verboden het gebruik van overleveringen naast de Koran.
Hoe kan het zijn dat overleveringen die Vol tegen de woorden van allah in de Koran ingaan boven die woorden stellen als je werkelijk zou geloven dat Allah de Koran gezonden heeft.?
Als voorbeeldje noem ik de bestraffing op overspel.
Noem mij eens een vers in de Koran waarin overspel bestraft moet worden door steniging.



Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 13:26
Bismillah-ir-Rahman-ir-Rahiem
as Salaam aleykoum wa Rahmatollah wa Barakatoh Broeder en Zusters fi Dien,
al 7amdoelilah, dat ik niet dwaal zoals deze mensen dwalen.

Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven. (2:6)

Dit is echt iets wat eeuwig kan doorgaan. Als je niet gelooft zeg dan, nee ik geloof niet in datgene. Hebben jullie "discussies" niet gelezen. Waarom vragen jullie niet aan God (Allah in het Arabisch) of hij jullie leidt? Zou dat pijn doen?

De koran is het onbevlekte boek in over overgave ((aan god) ofwel Islaam). En wij geloven daarin als overgegevenen ((aan God) ofwel Moslims).

Waarom zijn jullie er zo gebrand op om de fouten in de Islaam naar boven te brengen?

Over dit topic:

Waar is de hadith die dit stenigen bij overspel toestaat DruideHerne?
Kan je het laten zien, ik ben er denk ik overheen gegaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 14:20

maar wie garandeerd dat de Hadith de woorden van de profeet overleveren en niet slechts een invulling zijn van mensen? Slechts een poging om de leer van Mohamed in te kleuren naar eigen wensen? (Druide)

Een aantal Islamitische geleerden, waarvan Imam Bukhari er eentje van was, hadden de taak alle verzonnen ahadith te filteren van de echte. Islamgeleerden probeerden fouten te vinden in het de Sahih al-Bukhari verzameling, maar zonder succes. Om deze reden is de Sahih al-Bukhari het meest authentieke boek na de Quran.

Als je een klein beetje iets weet van de Hadith wetenschappen, zal je ook begrijpen dat er grondig wordt gekeken naar de tekst, inhoud en alle persoonlijke gegevens van de overleveraars voordat een hadith authentiek kan worden verklaard.

Beticht je de eerste Kaliefs van ondermijning van de Islam?
Want zij verboden het gebruik van overleveringen naast de Koran.(Druide)

Door deze opmerking van jou is mij duidelijk dat je nog niet begrijpt wat een hadith is.

Hoe kan het zijn dat overleveringen die Vol tegen de woorden van allah in de Koran ingaan boven die woorden stellen als je werkelijk zou geloven dat Allah de Koran gezonden heeft.?(Druide)

Geef een voorbeeld van de Quranvers die volgens jou niet samengaat.

Dat er geen moorden gepleegd worden omtrent de verschillenbinnen de verschillende wetscholen dat is niet juist.

Denk maar aan de moorden tussen de Shieten en Soeniten.(Druide)

De shiiten bestaan uit 10% van de totale moslim populatie. En ik reken ze niet tot de mainstream moslims. Zelfde als ik zou zeggen dat de amerikaanse neoconservatieve partij bij de oemmah zou horen. De redenen daarvoor gaf ik al in:   www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4632&KW=ji yuu&TPN=3

Khomeini had geheel andere intrepetaties dan weer een ander.
Maar alle baseren zich wel op de zelfde boodschap van Mohamed.
Het is duidelijk dat er verschillende intrepitaties zijn.
Allen bebaseerd op eigen zogenaamde geleerden. (Druide)

Ayatollah Khomeini was een bekende leider van de Shias. Hij is geen autoriteit in Islamitische zaken wat het overgrote deel van de moslims betreft. Hou er ook rekening mee dat als de uitspraken van een persoon, hoe belangrijk zijn eigen mensen hem ook vinden, in conflict zijn met de Islamitische Shariah, rechtsstreeks de prullenbak in kunnen. Er zijn genoeg citaten van Khomeini op internet te vinden, waar de goorheid vanaf druipt.

Je laat zelf al zien dat de Sharia behalve op de Koran ook op andere gronden gebaseerd is.
Wil je die andere gronden Goddelijk of menselijk noemen?(Druide)

Lees deze Quran-verzen:  

Betekenis: O you who believe! Obey All�h and obey the Messenger (Muhammad ), and those of you (Muslims) who are in authority. 4:59

Betekenis: if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). 4:83

Betekenis: And whoever contradicts and opposes the Messenger (Muhammad ) after the right path has been shown clearly to him, and follows other than the believers' way. We shall keep him in the path he has chosen, and burn him in Hell - what an evil destination. 4:115

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 14:21
Dag Abd al Wahud.
Hier is een antwoord van Abou Jabir in een soortgelijke topic aan Amier en Jiyuu

jiyuu schreef:

� Dit gaat mijns inziens recht in tegen de garantie die Allah Swt ons in de koran geeft dat Hij de koran beschermt en er geen letter toegevoegd of afgehaald kan worden� (Amier)

De straf voor zina is inderdaad 100 zweepslagen. Dat verhaal van de �ayat rajm� is in strijd met de positie van de Koran en mag naar mijn mening ook niet worden geaccepteerd.

 

nee, broeder, lees de uitspraken van de geleerden alvorens je oordeelt, de hadith is in sahih, waar Omar Ibn Khattab zegt: "als ik het kon, zou ik de vers van ar-radjm toevoegen aan de Quran." dit zei hij om aan te geven hoe belangrijk ar-radjm in de islam is. ar-radjm is in praktijk gebracht door de profeet en de vier khalieven, dus discussieren hierover is overbodig.  

dus zoals Abu Bakr Al-djazairie in zijn boek schreef, is de juiste interpretatie, deze is ook gedaan door alle geleerden, ook te lezen in het boek al-wadjiez (de samenvatting van alfiqh-zaken).



Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 14:22
Het laatse was van abou jabir
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 14:25
De straf voor zina is inderdaad 100 zweepslagen. Dat verhaal van de �ayat rajm� is in strijd met de positie van de Koran en mag naar mijn mening ook niet worden geaccepteerd.


"Dat verhaal" dat een geit het opat en DAAROM niet in de Quran is terechtgekomen, bedoelde ik, Druide. Niet de hadith zelf, die is authentiek.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 16:43

Er wordt gewoon text aan de Koran toegevoegd....Men weet het.....En men doet er niets aan....Ondanks de waarschuwingen van Allah zelf.Men zegt liever dat wij het hier fout zien.....Dan dat men de waarheid openbaard.Maar ook hier over spreekt de Koran.(Een Koran vers geeft dit duidelijk aan.)En de Koran is voor de moslims geschreven.En de Koran heeft het dan ook het meest over de moslims zelf en zij die het geschrift kennen.

Welke moslims volgen eigenlijk de zuivere Koran?

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 16:51
Op Ned 3 kon je vandaag wat moslims zien die aan onthoofdingen deden....En zij keerden terug naar hun LEIDERS.......Lees nu eens de Koran en wie God bedoeld in de Koran in bepaalde versen...... De vroome moslims links laten liggen en zich scharend achter LEIDERS.... 

6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.

7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 17:15
Ruud sorry men beste maar ik snap er effe geen snars van.
Wat bedoel je met die post??
En effe terug naar de topic:-)
Jiyuu waar aan leidt je af dat een bepaalde Hadith waarachtig is?
hoe kan een Hadith uberhoupt waarachtig zijn als die in de beginnen verboden was?
Vergeet dat met die geit  aub .(ik ben op de hoogte van die Hadith)
Dan dwalen we veel te ver af :-)

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 17:45

Welke moslims volgen eigenlijk de zuivere Koran? (Ruud)

 

Iedere moslim die zijn religie serieus neemt volgt de Perfecte Quran.

 

Ik weet niet waarom je zo koppig blijft volhouden dat de Soennah niet bij de Islam hoort. De sekte moslims die jij graag wilt zien en waar je op doelt zijn types als Musharraf Pervers van Pakistan. Hij is iemand die zegt dat alleen de Quran gevolgd moet worden. De Soennah, in hadith en seerah verzameld, vind hij onbetrouwbaar en verwerpt ze dus allemaal. Door dit te doen plaatst hij zichzelf buiten de Islam. Allah waarschuwt de moslims in de Quran voor de consequentie van het ongehoorzaam zijn aan de Profeet en verwerpen van zijn Soennah. Voor hen die dat doen is er fitnah (tegenspoed) in deze wereld en adab (straf) in het hiernamaals.

 

Ik zal het nog een keertje uitleggen.

 

Zonder ahadith weten we niet wie onze Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wa salam) werkelijk was.

Zonder ahadith wisten we niets over de grote oorlog van Badr, en het verlies van Uhud.

Zonder ahadith wisten we niets over de pogingen van omkoperij door de Quraish, die de Profeet rijkdom, vrouwen en macht aanboden. Hoe de Profeet weigerde en zei dat al zouden ze de zon in zijn linkerhand en maan in zijn rechterhand zetten, hij zal niet van Allah�s Pad afdwalen.

Zonder ahadith zouden we niet weten van Abu Bakr, Umar, Bilal, Aisha, Abu Sufyan, Ali, Zubair, Hasan, Husain, Salman en nog vele anderen, wie ze waren.

Zonder ahadith zouden we niets weten van de opofferingen, het morele advies, het leven en de tijden van de Profeet.

Zonder ahadith zouden we niet weten hoe heel Mekkah tot de Islam bekeerde.

Zonder ahadith zouden we niet weten hoe de Profeet zijn gebeden verrichtte.

Zonder ahadith zouden we niet weten hoe de Profeet de Afrikaanse slaven, zoals Bilal,  bevrijdde. En hoe hij aan de witte arabieren vertelde hen als gelijke te behandelen, 1426 jaar voordat Dr. Martin Luther King Jr. een droom kreeg...

 

Zonder ahadith ... 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 19:54

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ruud sorry men beste maar ik snap er effe geen snars van.
Wat bedoel je met die post??
En effe terug naar de topic:-)
Jiyuu waar aan leidt je af dat een bepaalde Hadith waarachtig is?
hoe kan een Hadith uberhoupt waarachtig zijn als die in de beginnen verboden was?
Vergeet dat met die geit  aub .(ik ben op de hoogte van die Hadith)
Dan dwalen we veel te ver af :-)

Op ned3 was een programma waarin een jonge moslim vertelde hoe hij mee had gedaan aan het onthoofden van een mens,vervolgens werd in het lichaam een explosief geplaatst die tot detonatie werd gebracht toen een familielid en 2 agenten het lichaam wilde bergen.De jonge man vermelde dat hij zich bij zijn leider voegde na zijn daad.

De daad die deze jonge man beging staat lijnrecht tegenover de leer van de Koran,deze jonge man heeft niet de raad opgevolgd die vroome moslims hem zouden geven dan wel gegeven hebben,maar volgde de raad op van een leider wiens raad ook lijnrecht staat op de Koran De stukken uit de Koran die ik gelezen heb lijken te gaan of gaan over deze mensen aangezien veel van de Koran versen verwijzen naar het leven van de Moslims aan wie het heilige schrift de Koran gegeven is door God.

Zij volgen dus de wetten van hun leider en niet die van Allah.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

Helaas zal voor deze jonge man waarschijnlijk zijn straf nu beginnen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 19:59
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Welke moslims volgen eigenlijk de zuivere Koran? (Ruud)

 

Iedere moslim die zijn religie serieus neemt volgt de Perfecte Quran.

 

Ik weet niet waarom je zo koppig blijft volhouden dat de Soennah niet bij de Islam hoort. De sekte moslims die jij graag wilt zien en waar je op doelt zijn types als Musharraf Pervers van Pakistan. Hij is iemand die zegt dat alleen de Quran gevolgd moet worden. De Soennah, in hadith en seerah verzameld, vind hij onbetrouwbaar en verwerpt ze dus allemaal. Door dit te doen plaatst hij zichzelf buiten de Islam. Allah waarschuwt de moslims in de Quran voor de consequentie van het ongehoorzaam zijn aan de Profeet en verwerpen van zijn Soennah. Voor hen die dat doen is er fitnah (tegenspoed) in deze wereld en adab (straf) in het hiernamaals.

 

Ik zal het nog een keertje uitleggen.

 

Zonder ahadith weten we niet wie onze Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wa salam) werkelijk was.

Zonder ahadith wisten we niets over de grote oorlog van Badr, en het verlies van Uhud.

Zonder ahadith wisten we niets over de pogingen van omkoperij door de Quraish, die de Profeet rijkdom, vrouwen en macht aanboden. Hoe de Profeet weigerde en zei dat al zouden ze de zon in zijn linkerhand en maan in zijn rechterhand zetten, hij zal niet van Allah�s Pad afdwalen.

Zonder ahadith zouden we niet weten van Abu Bakr, Umar, Bilal, Aisha, Abu Sufyan, Ali, Zubair, Hasan, Husain, Salman en nog vele anderen, wie ze waren.

Zonder ahadith zouden we niets weten van de opofferingen, het morele advies, het leven en de tijden van de Profeet.

Zonder ahadith zouden we niet weten hoe heel Mekkah tot de Islam bekeerde.

Zonder ahadith zouden we niet weten hoe de Profeet zijn gebeden verrichtte.

Zonder ahadith zouden we niet weten hoe de Profeet de Afrikaanse slaven, zoals Bilal,  bevrijdde. En hoe hij aan de witte arabieren vertelde hen als gelijke te behandelen, 1426 jaar voordat Dr. Martin Luther King Jr. een droom kreeg...

 

Zonder ahadith ... 

Ik heb het hier niet over de achtergrond,dan wel de geschiedenis van het ontstaan van het moslimgeloof,maar over toevoegingen dan wel verdraaingen van de zuivere text uit de zuivere Koran.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 21:53

Ruud,

De aHadith zijn na de Quran de tweede bron voor het Geloof in de Islam. Jij noemt ze: �verdraaiingen� en �toevoegingen�. Essentiele onderdelen van Hadith zijn: (a) de uitleg van de Profeet van de Quranteksten (b) zijn gedrag (c) zijn handelingen (d) zijn adviezen. De Profeet zelf heeft al aangegeven dat moslims aan de Quran en aan zijn Hadith moeten vasthouden, willen ze rechtgeleid blijven.

De geschriften van de religies van voor de Islam waren op soortgelijke  manier geschreven en verzameld, als onze Profetische Hadith. Maar toch hoor ik nooit geluiden dat die geschriften in z�n geheel moeten worden verworpen. Of ben jij van nu ook van mening dat het OT en NT ook �toevoegingen� en �verdraaiingen� zijn en moeten verdwijnen?

(Ik denk dat de joden en christenen zelfs jaloers mogen zijn op de manier hoe de Hadith-geleerden hun werk hebben gedaan. Nauwkeuriger kan haast niet. Alle persoonlijke gegevens van de personen uit de keten van overleveraars, die aan de Hadith voorafgaan, zijn genoteerd in boeken en opgeslagen in bibliotheken)
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 02:45
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud,

De aHadith zijn na de Quran de tweede bron voor het Geloof in de Islam. Jij noemt ze: �verdraaiingen� en �toevoegingen�. Essentiele onderdelen van Hadith zijn: (a) de uitleg van de Profeet van de Quranteksten (b) zijn gedrag (c) zijn handelingen (d) zijn adviezen. De Profeet zelf heeft al aangegeven dat moslims aan de Quran en aan zijn Hadith moeten vasthouden, willen ze rechtgeleid blijven.

De geschriften van de religies van voor de Islam waren op soortgelijke  manier geschreven en verzameld, als onze Profetische Hadith. Maar toch hoor ik nooit geluiden dat die geschriften in z�n geheel moeten worden verworpen. Of ben jij van nu ook van mening dat het OT en NT ook �toevoegingen� en �verdraaiingen� zijn en moeten verdwijnen?

(Ik denk dat de joden en christenen zelfs jaloers mogen zijn op de manier hoe de Hadith-geleerden hun werk hebben gedaan. Nauwkeuriger kan haast niet. Alle persoonlijke gegevens van de personen uit de keten van overleveraars, die aan de Hadith voorafgaan, zijn genoteerd in boeken en opgeslagen in bibliotheken)

Als bepaalde texten in staat zijn om mensen tegen elkaar op te zetten,dan Ja....Want Gods bedoeling was alles behalfe mensen tegen elkaar op te zetten en haat te verspreiden. Maar als jij vind dat je kinderen moet wijsmaken dat kwaadsprekerij tegenover broeders verboden is,maar tegenover andere mensen normaal.Dan moet je niet vreemd staan te kijken als je een keer een dokter Martin tegen je voorhoofd krijgt.Die hebben namelijk ook een bepaalde uitleg over wie broeders zijn en wie niet.

>>> Dr Martin  

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 04:04

Geef nou eens antwoord op mijn vraag.

Je hebt zoveel 'bezwaren' tegen de Hadith van de Profeet. "Ze vertroebelen de zuivere kennis uit de Quran", en dat ze het niet waard zijn om op te volgen. Terwijl ik je nooit heb horen zeggen dat de heilige Geschriften van de Joden en de Christenen ook moeten worden verworpen omdat ze �verdraaien� en �toevoegen�. Als je niet weet waar ik het over heb, bekijk dan nog even mijn eerdere post: �terrorisme in de bijbel�.

Ruud, ik heb het nu puur over de manier van ontstaan van de Hadith en de bijbel. �Die heeft gehoord van die dat die eens zei dat die heeft gehoord dat ��. Heeft zo een tekst wel gezag?

Tot welke sekte behoren je �moslim� vrienden eigenlijk, dat ze de Soennah verwerpen? Lekker uitpikken wat ze wel bevalt en verwerpen wat ze niet bevalt. En ik wil graag je standpunt hierover over de hele bijbel wel horen. Is de bijbel door dezelfde bezwaren die je maakt tegen de Hadith van de Profeet, is die nog wel betrouwbaar voor jezelf?

Over die foto met die legerkistjes: ik vat het op als een bedreiging van jou naar mij toe. Geregistreerd!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Bismillah-ir-Rahman-ir-Rahiem
as Salaam aleykoum wa Rahmatollah wa Barakatoh Broeder en Zusters fi Dien,
al 7amdoelilah, dat ik niet dwaal zoals deze mensen dwalen.

Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven. (2:6)

Dit is echt iets wat eeuwig kan doorgaan. Als je niet gelooft zeg dan, nee ik geloof niet in datgene. Hebben jullie "discussies" niet gelezen. Waarom vragen jullie niet aan God (Allah in het Arabisch) of hij jullie leidt? Zou dat pijn doen?

De koran is het onbevlekte boek in over overgave ((aan god) ofwel Islaam). En wij geloven daarin als overgegevenen ((aan God) ofwel Moslims).

Waarom zijn jullie er zo gebrand op om de fouten in de Islaam naar boven te brengen?

Over dit topic:

Waar is de hadith die dit stenigen bij overspel toestaat DruideHerne?
Kan je het laten zien, ik ben er denk ik overheen gegaan.


Translation of Sahih Bukhari, Book 78:

Volume 8, Book 78, Number 629:

    Narrated Abu Huraira and Zaid bin Khalid:

    Two men had a dispute in the presence of Allah's Apostle. One of them said, "O Allah's Apostle! Judge between us according to Allah's Laws." The other who was wiser, said, "Yes, O Allah's Apostle! Judge between us according to Allah's Laws and allow me to speak. The Prophet said, "Speak." He said, "My son was a laborer serving this (person) and he committed illegal sexual intercourse with his wife, The people said that my son is to be stoned to death, but I ransomed him with one-hundred sheep and a slave girl. Then I asked the learned people, who informed me that my son should receive one hundred lashes and will be exiled for one year, and stoning will be the lot for the man's wife." Allah's Apostle said, "Indeed, by Him in Whose Hand my soul is, I will judge between you according to Allah's Laws: As for your sheep and slave girl, they are to be returned to you." Then he scourged his son one hundred lashes and exiled him for one year. Then Unais Al-Aslami was ordered to go to the wife of the second man, and if she confessed (the crime), then stone her to death. She did confess, so he stoned her to death.

Volume 8, Book 82, Number 806:

    Narrated Abu Huraira:

    A man came to Allah's Apostle while he was in the mosque, and he called him, saying, "O Allah's Apostle! I have committed illegal sexual intercourse.'" The Prophet turned his face to the other side, but that man repeated his statement four times, and after he bore witness against himself four times, the Prophet called him, saying, "Are you mad?" The man said, "No." The Prophet said, "Are you married?" The man said, "Yes." Then the Prophet said, 'Take him away and stone him to death." Jabir bin 'Abdullah said: I was among the ones who participated in stoning him and we stoned him at the Musalla. When the stones troubled him, he fled, but we over took him at Al-Harra and stoned him to death.

Dus wat is nu het juiste wat de Kora zegt of dat wat de Hadith zegt?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.