Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Stilstaande Aarde

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Stilstaande Aarde
    Geplaatst op: 28 maart 2005 om 05:43
Soms denk ik wel eens...... Zou God de mens als evolutie zelf hebben gehad.....Dit verklaart dan misschien niet zijn ontstaan....maar wel zijn eeuwigheid.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 08:19
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

jij beweert dat er toevallig een knal is gebeurd in de ruimte waardoor de aarde is ontstaan,jij beweert dat er toevallig een komeet op Aarde is neergeslagen en plotseling aapjes tevoorschijn kwamen die zo in de mens die we nu kenne veranderde,jij beweert dat de natuur plotseling verscheen en voor regen,sneeuw,wind en wolken zorgde en dat allemeel zonder enige hulp van Allah (s.w.t). ik denk het toch efkes dat da ni klopt zenne wat jij beweert.

De enige die hier wat beweert wat niet klopt, ben jij.  Generaal heeft nergens zoiets neergeschreven, noch beweert enige nadenkende evolutiost of wetenschapper zoiets.  "Plotseling" is wat betreft ontstaan van de aarde/soorten/heelal... het woordje van creationisten. 

Het is natuurlijk je recht te denken dat evolutionisten zo denken over het ontstaan van alles, maar daarmee maak je enkel jezelf wat wijs, en kan je beter eens nadenken waarom het nodig is je zulke dingen te laten wijsmaken om je geloof te behouden...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 08:29
In eerste instantie geplaatst door azajamal

wat is dit nou weer voor domheid? generaal jij gelooft iin de evolutie theorie waarom moeten de moslims bewijzen dat de evolutie niet bestaat.

Omdat de bewijzen je er fijntjes op wijzen dat evolutie bestaat, en gebeurt.  De positieve bewijslast is er, kom maar eens met wat negatieve bewijslast dan... Of met wat positieve over creationisme, nu we toch bezig zijn... Zelfs als (en ik schrijf als!) ooit blijkt dat evolutie niet zou kloppen, is er nog steeds geen enkele aanwijzing dat creationisme wel zou bestaan/gebeurd zou zijn.

als jij ergens in gelooft zuk jij met de bewijzen moeten komen wij geloven in Allah de schepper van alles wat leeft en niet leeft. en wij hebben daar bewijzen voor dat allah alles geschapen heeft.

Je gelooft dat Allah bestaat en je hebt bewijzen dat ie alles geschapen heeft?  Contradictio in terminis dus...  Geloof staat nl net voor 'er is geen bewijs'.

wij hebben bewijzen en argumenten voor jou bewijzen als jij met een moslim of iemand die in god gelooft in debat gaat dan zul je het nooit winnen met je evolutie theorie.

Dat merk ik als evolutionst op deze site anders weinig van.  Creationistische argumenten ontbreken volledig, het 'beste' wat er gezeg wordt is meestal 'je bent te dom om het te zien/ te begrijpen', wat natuurlijk de onmacht bewijst waarmee creatonisten te maken hebben als ze creationisme beargumenteren (oh ja, je doet hetzelfde hierboven).

zelfs de uitvinder van die theorie twijfelde aan zijn idee.

Hij twijfelde eraan hoe het mogelijk was, hij zag geen manier waarop iets als evolutie kon ontstaan.  Mag ik je eraan herinneren dat genetica ondertussen een welgekend fenomeen is?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 10:30
Salaam

Mag ik jou (misschien voor de zoveelste keer) zeggen dat micro-evolutie de creatie theorie niet tegenspreekt? Mag ik jou ook zeggen dat macro-evolutie wel altijd te maken heeft met verkeerde tijd intpretatie (twee soorten op dezelfde periode in plaats van na mekaar) of een 'missing-link' heeft? Wat betref genetica en macro-evolutie, dit spreekt mekaar tegen op het moment als twee soorten in dezelfde periode leven.
Wat betreft die 'plosteling', die eerder toepasbaar is op evolutionisten, die heeft niks te maken met creatie. Allah heeft alles welgeschapen (dus op een logische manier).
Mag jij een met negatieve bewijslast komen dat iets is geschapen buiten deze universum? (Kom niet op met kans-universa, want dan heb je nog altijd met deze universum te maken, in een andere situatie).
Bovendien, accepteer jij het toch niet de argumenten hierboven, want jij zult altijd blijven beweren en geloven in de macro-evolutie denkde alleen aan de 'grondige' positieve bewijslast. Mag ik jou vragen, hoe is het mogelijk dat jij ons zegt dat wij onszelf wijsmaken, terwijl jij jezelf wijsmaakt, maar dat jij redeneert dat de gelovige in 'onzin' gelooft? Ja ja, zelfkritiek is nodig, dat doen genoeg moslims, vooral Van der Ven geeft behoorlijk kritiek. Maar het is onnodig om onze religie als een soort heuvel/hindernis te zien in jouw 'intellectuele' ontwikkeling. Jij zegt wel dat wij ons beter voelen,  maar zeg eens eerlijk, ben jij dan niet voor betweter aan het spelen?
Laat ik je zeggen dat het zinloos is om de nog niet eens compleet begrepen Quraan voor moslims in twijfel te trekken, als moslims geloven (en is bewezen) dat de Quraan geen onwaarheden bevat? En nee, wij moslims veranderen/verdraaien de Quraan niet zo, zodat het overeenkomt met wetenschap. In de Quraan staat zelfs dat het voor de Dag des Oordeels niet eens is afgerond. Maar kun je wel begrijpen dat de informatie/kennis in de Quraan staat misschien nu nog niet te begrijpen is, maar in de toekomst bewezen gaat worden?
En voordat jij komt spuien met jou geclaimde 'fouten in de Quraan', mag ik jou erop wijzen dat jij over deze (zogenaamde) 'fouten', maar slechts een keer over hebt nagedacht en voor de rest ervan uit bent gegaan dat ze totaal fout zijn (zonder dat jij zelfs het Arabisch beheerst). Dus haal die oude koeien maar niet uit de sloot, er is daar genoeg over gediscussieerd.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.