Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

(poging tot) trouwen in moskee

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: (poging tot) trouwen in moskee
    Geplaatst op: 30 november 2004 om 15:51

Salaam aleikum,
ik begin niet vaak zelf een topic, maar ik wil hier toch wel een verhaal kwijt!

Afgelopen zaterdag wilden mijn man en ik trouwen in de moskee. We wilden dat doen in moskee asSounnah. Naast mijn man en ik waren er nog vier mannen en ��n vrouw, van beide kanten was er geen familie aanwezig. Die vier mannen zouden onze getuigen zijn.
We zijn echter nooit aan het trouwen in de moskee toegekomen!! De mannen die het zouden regelen, begonnen vrijwel meteen na binnenkomst zwaar met mijn man te discussieren in het Arabisch (wat ik dus niet versta). Wat bleek nou?
Ik mocht niet trouwen omdat ik niet vertegenwoordigd werd door mijn familie. Ik was een vrouw en er moest iemand zijn om mij weg te geven. Dat mijn man er zonder familie was, werd compleet genegeerd, dat was geen enkel probleem! Er werd een tijd lang gediscussieerd, waarbij ik totaal niet betrokken werd. Het einde
van het verhaal was dat ik niet kon trouwen met mijn man omdat ik alleen kwam.

Ik vond het ongelofelijk vernederend!! Waarom wordt er NIET met mij, maar met mijn man gediscussieerd om het feit dat IK geen familie bij mij had. Mijn familie is zeer fundamenteel christelijk. Zelfs als ik zou vragen of ze aanwezig zouden willen zijn, zou dit niet gebeuren. Gewoon omdat ze een probleem hebben met het islamitisch geloof en helemaal met een islamitisch huwelijk. Ik heb zelfs niet de kans gekregen om dat uit te leggen.
Trouwens, waarom zou mijn familie me weg moeten geven? Ik ben een volwassen vrouw, ik kan doen wat ik wil. Als mijn man en ik (allebei) zonder familie willen trouwen, moet het niet uitmaken dat IK niet gerechtigd ben en hij wel.

WAAROM wordt er dan niet gevraagd aan MIJ waarom IK zonder familie ben? WAAROM wordt er niet aan mijn man gevraagd waarom ZIJN familie er niet is?
WAAROM kan er niet gewoon getrouwd worden, aangezien ik al heel lang geen achttien jaar meer ben, maar een VOLWASSEN VROUW?
Zou dit betekenen dat ik NOOIT zou kunnen trouwen volgens de islamitische wet?

Ik vind dit ongelofelijk! Ik zou toch weleens willen horen van andere moslims wat die hier van vinden. Kan iemand mij dit uitleggen??

Salaam happylady
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 17:29
Wat een rotverhaal  Ik vraag me ook af of hier nog iemand een fantsoenlijke uitleg voor kan verzinnen? 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 03:59

Salaam,

Wat een verschrikkelijk verhaal.

Marleen

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 05:30

Assalamu alaikum,

een heel naar verhaal inderdaad. En naar mijn weten ook heel onterecht van die mensen in moskee As Sounna.

Naar mijn weten is het binnen de soenna zo dat een vrouw niet verplicht is toestemming van haar ouders te krijgen voor een huwelijk, althans niet binnen de hanafi madhab / wetschool (zie: http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=4009 ). Ik heb uit eerdere reacties van je begrepen dat je eerder getrouwd bent geweest. Een hadith van Boekhaari zegt: "Een vrouw die al eerder getrouwd is geweest, heeft meer recht om over zichzelf te beslissen dan haar voogd, een maagd moet haar instemming gevraagd worden, en haar instemming is het zwijgen". Er zijn meerdere ahadith die dit nog bevestigen, o.a. van Tirmidhi (zie Halal & Haram deel 2 van Qardawi). Als jou familie je geen toestemmig geeft voor je huwelijk met een moslim, hoewel je zelf ook moslim bent, en daarom niet aanwezig kan of wil zijn, mag dat dus geen belemmerende factor zijn.

Wel is het zo binnen de soenna dat er een aantal voorwaarden zijn waaraan een huwelijksluiting of nikaah moet voldoen. Deze varieren een beetje per madhab / wetschool, maar over het algemeen geldt:

1: er dient een zaakwaarnemer voor de vrouw te zijn. Dit kan de vader zijn, of een naaste verwant, of wat voor waarnemer dan ook, zelfs een vertegenwoordiger van de authoriteiten. (zie Minhaj al Muslim deel 3, Abu Bakr Al Djazairi). In jou geval zou dus ook de imam van de moskee je zaakwaarnemer kunnen zijn of iemand anders. De zaakwaarnemer moet volwassen zijn en bij zijn verstandelijke vermogens en hij moet de toestemming van de vrouw hebben die wil trouwen. In de Sunan staat een hadith: de profeet s.a.s. zei: "Er wordt geen huwelijk gesloten zonder de aanwezigheid van een zaakwaarnemer die de vrouw vertegenwoordigt".

2: Er moeten getuigen zijn. Meestal wordt er om twee getuigen gevraagd. Dit behoren goede moslims te zijn: soera At Talaaq, aya 2: "Neem tot getuigen de rechtschapenen onder u". De ahadith spreken van twee getuigen.

3: De bruidschat. Soera an Nisa, aya 4: "En stelt uw vrouwen hun bruidschat ter beschikking". Die bruidschat mag van alles zijn tot en met een ringetje van een colablikje. Een hadith van Boekhaari en Muslim zegt: Toen een man de profeet vzmh had gevraagd om hem de hand van een vrouw te schenken, gaf hij ten antwoord: "Ga een bruidschat halen, zelfs een ring van ijzer!" Er zijn ook weer andere ahadith die andere voorwaarden stellen aan de bruidschat. een mooie, gouden trouwring of armband dekt meestal wel de schade.

4: Het huwelijkscontract. In feite is een islamitisch huwelijk een zakelijke overeenkomst. De vrouw heeft het recht om bepaalde voorwaarden aan het huwelijk te stellen, zoals de bekende "huwelijkse voorwaarden" uit het nederlands burgelijk huwelijk. In feite mag alles geeist worden, behalve het verbieden van zaken waar de man recht op heeft volgens de sharia. Zo mag een vrouw haar man niet verbieden te scheiden ofzo; echtscheiding is een recht voor zowel de man als de vrouw binnen de islam. Volgens sommigen mag de vrouw de man wel eisen in het contract dat hij niet met meerdere vrouwen trouwt zolang zij samen zijn, volgens anderen mag ze dat weer niet. Maar iets zegt mij dat dat op jullie niet van toepassing zal zijn.

In verschillende culturen wordt verschillend met huwelijke omgegaan. Zo zijn er henna feesten en maaltijden e.d. Dat kan, maar is niet verplicht voor zover ik weet.

In de meeste "islamitische" culturen is het wel gebruikelijk dat de vader de bruid "weggeeft" cq toestemming verleent voor het huwelijk. Dit is dus geen vereiste binnen de islam! Je zou ook kunnen zeggen dat de vader cq voogd cq zaakwaarnemer verplicht is toestemming te verlenen mits er aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan. In jou geval, waar je een niet islamitische familie hebt die jullie huwelijk niet zal accepteren terwijl jij wel moslima bent, lijkt het mij, afgaande op wat ik ervan weet, voldoende als je een zaakwaarnemer aanwijst die aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Ik raad je aan nog eens met die imam van masjid As Sounna te praten, en anders met de imam van een andere moskee. Er zijn er tenslotte meerdere in Den Haag.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Moge Allah swt me vergeven mocht ik verkeerde en/ of onvoledige informatie hebben gegeven.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 05:41

Hoi Happylady,

Wat rot voor je dat het zo gegaan is!! :( Ik hoop dat je binnenkort in een andere? moskee kunt trouwen en dan wel een hele fijne dag hebt met je man.

Liefs, Femke

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 06:46

Assalamoe alykoem happylady,

of probeer bij Vraag & Antword op www.al-yaqeen.com je situatie meer duidelijker te maken, ik denk dat er een misverstand was geweest.

waarom er niet met jou werd gediscussieerd, simpel omdat je toekomstige man bij je was, en die weet toch alles van jou, of niet ?

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 07:03

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

WAAROM wordt er dan niet gevraagd aan MIJ waarom IK zonder familie ben? WAAROM wordt er niet aan mijn man gevraagd waarom ZIJN familie er niet is?
WAAROM kan er niet gewoon getrouwd worden, aangezien ik al heel lang geen achttien jaar meer ben, maar een VOLWASSEN VROUW?
Zou dit betekenen dat ik NOOIT zou kunnen trouwen volgens de islamitische wet?

De eerste twee vragen kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden omdat je vraagt naar de reden achter het handelen van deze betreffende man dus zou je deze vragen tot hem moeten richten.

Dat die man niet met jou in discussie gaat lijkt me logisch, dat heeft niets met volwassenheid of de positie van de vrouw te maken maar met geoorloofd contact tussen mannen en vrouwen en dat geldt voor beide geslachten.

Over de vierde vraag kan ik heel duidelijk zijn: dit heeft niets te maken met de islamitische wet! Er is geen sprake van "weggeven" in een islamitisch huwelijk. De vrouw moet een waali bij zich hebben en dit moet een moslim zijn, meestal is dat dus de vader of als die niet meer leeft de opa of broer enz van de vrouw. Als je geen moslimfamilie hebt (wat bij je het geval is neem ik aan) dan mag je dus zelf een voogd kiezen en meestal is dat dan de imam. Ik weet niet waarom er in dit geval zo moeilijk is gedaan, het zal zeker wel een misverstand zijn want ze zijn daar ook niet achterlijk.

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 07:39

assalamoe aleikum,

Het stuk van amier is duidelijk.
Iedereen heeft al gezegd waarom er met je man gesproken werd en niet met jou.
Wat ik wilde toevoegen is: uit ervaring weet ik dat als er door iemand getolkt wordt hij of zij vaak alles even kort samen vat. Of het hoogst noodzakelijke vertelt. Waarschijnlijk is de reden van weigering dus iets uitgebreider of is er sprake van een misverstand.

En nu nog even over het trouwen: ook als nederlandse kun je natuurlijk trouwen. er kan dan een moslimman voor jou wali zijn. Mijn man is dit nl ook weleens voor een nederlandse vrouw geweest, die geen moslimfamilie had. Zoek dus een betrouwbare moslimman uit, die dit voor jou wil zijn.

wassalaam rafiaa

ps Trouwens, wel vervelend zo'n voorval. Misschien hadden jullie beter eerst kontakt op kunnen nemen en een afspraak kunnen maken met de imam.

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 09:10
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

waarom er niet met jou werd gediscussieerd, simpel omdat je toekomstige man bij je was, en die weet toch alles van jou, of niet ?

En dan?  Ze staat er zelf bij, dus is het niet nodig dat iemand anders voor haar praat.  Het is zelfs compleet respectloos zo genegeerd te worden.  Verder zal happylady nog steeds wel het meeste van happylady weten.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 09:14
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Dat die man niet met jou in discussie gaat lijkt me logisch, dat heeft niets met volwassenheid of de positie van de vrouw te maken maar met geoorloofd contact tussen mannen en vrouwen en dat geldt voor beide geslachten.

Waarom zou dat ongeoorloofd zijn?  Haar toekomstige man en vrienden stonden erbij, en verder wat gaat er daar gebeuren?  Als die mannen zich gaan aangetrokken voelen tot haar, omdat ze gewoon met haar praten, is dat en wat ze ermee doen hun probleem.  Wat zeggen zulke kerels daarmee eigenlijk over zichzelf?
Als iedereen nu eens respect heeft voor iedereen, zou het toch een mooie wereld zijn.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 09:19

In eerste instantie geplaatst door Amier

Naar mijn weten is het binnen de soenna zo dat een vrouw niet verplicht is toestemming van haar ouders te krijgen voor een huwelijk, althans niet binnen de hanafi madhab / wetschool (zie: http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=4009 ). Ik heb uit eerdere reacties van je begrepen dat je eerder getrouwd bent geweest. Een hadith van Boekhaari zegt: "Een vrouw die al eerder getrouwd is geweest, heeft meer recht om over zichzelf te beslissen dan haar voogd, een maagd moet haar instemming gevraagd worden, en haar instemming is het zwijgen". Er zijn meerdere ahadith die dit nog bevestigen, o.a. van Tirmidhi (zie Halal & Haram deel 2 van Qardawi). Als jou familie je geen toestemmig geeft voor je huwelijk met een moslim, hoewel je zelf ook moslim bent, en daarom niet aanwezig kan of wil zijn, mag dat dus geen belemmerende factor zijn.

Hoi Amier,

dat is het punt niet echt, dat voorgaande huwelijk.  Waarom zou dat iets uitmaken om zelf een beslissing te nemen?  Elke vrouw kan en moet zelf kunnen beslissen, daar hoeft geen vent aan te pas te komen, dat kan ze zelf toch prima...?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Dat die man niet met jou in discussie gaat lijkt me logisch, dat heeft niets met volwassenheid of de positie van de vrouw te maken maar met geoorloofd contact tussen mannen en vrouwen en dat geldt voor beide geslachten.

Assalamu alaikum,

in het geval van (religieuze) noodzaak is het binnen de soenna geoorloofd te praten met het andere geslacht.

Hier een fatwa die dat bevestigd: http://www.sunnipath.com/resources/Questions/qa00004681.aspx

Conversing with the Opposite Sex
Answered by Shaykh Faraz Rabbani  

A brother I know is convinced that it is permissible to talk freely to a member of the opposite sex, if its for da'wah purposes. Is this true? Is it allowed to talk on the phone with a member of the opposite sex (without any wali present) if you have the intention to marry the person?

In the Name of Allah, Most Merciful & Compassionate

Assalamu alaikum,

It is permitted without dislike to talk to the opposite sex when there is a need or obvious benefit, to the extent of the need, within the limits of Islamic propriety and dignified conduct.

Faraz Rabbani.

Hier nog een fatwa met wat meer bronnen over een soortgelijke vraag: http://www.sunnipath.com/resources/Questions/QA00001342.aspx

Deze fatwa gaat wat dieper in op de regels van de soenna omtrend gemengd gezelschap, met wat meer bronnen e.d. zodat bovenstaande uitspraak duidelijker wordt. De tekst vind ik echter wat te lang om hier te kopieeren.
 
Wassalam,
Amier.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hoi Amier,

dat is het punt niet echt, dat voorgaande huwelijk.  Waarom zou dat iets uitmaken om zelf een beslissing te nemen?  Elke vrouw kan en moet zelf kunnen beslissen, daar hoeft geen vent aan te pas te komen, dat kan ze zelf toch prima...?

Groetjes Kim

Hoi Kimmie,

ik geef alleen de feiten zoals ze uit de soenna naar voren komen. Wat een ieder ermee doet is zijn / haar persoonlijke zaak. Maar de hadith die ik gaf laat zien dat ook een meisje die niet eerder getrouwd is geweest het laatste woord heeft in haar partnerkeuze. Dat is tenminste wat ik er uit haal.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 09:59

Ok, ik las er wat anders in, vooral dat een ooit-gehuwde vrouw meer zelf zou mogen kiezen dan een ongehuwde vrouw, wat ik natuurlijk enorme onzin vind  Dat was voor mij tenminste het belangrijkste punt wat erin stond.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 10:15
In mijn bericht heb je ook wat anders gelezen. Ik heb namelijk niks ongeoorloofd genoemd en ik heb het ook niet over aantrekkingskracht gehad! Ik zie in dit geval echter geen noodzaak voor een discussie tussen hun beide. En Kimmie die "vent" die eraan te pas moet komen is in het belang voor de vrouw zelf. Het is geen kwestie van goedkeuring geven of weggeven maar van getuige zijn en toezicht houden op de financiele afspraken e.d. Er wordt hier meteen weer het slechtse gedacht van de betrokken persoon terwijl wij het fijne er niet van weten. Waarschijnlijk handelde hij ook uit haar belang aangezien er veel misbruik gemaakt is van "even trouwen in de moskee" waarvan vrouwen meestal de dupe geworden zijn. Regels zijn er niet voor niks...
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 12:45

Salaam alaikum,

het gaat hier om een huwelijk tussen twee volwassen moslims die alle recht hadden te trouwen, niet om een kinderpartijtje. Het is niet doorgegaan, waarschijnlijk om een misverstand. Een misverstand dat waarschijnlijk niet had hoeven plaatsvinden als die mensen in die moskee Happylady zelf de situatie hadden laten uitleggen, of haar er in ieder geval in betrokken hadden; het ging om haar huwelijk. Dat dit wel noodzakelijk was blijkt uit hoe dit verhaal is afgelopen.

Beste zuster, als jij daar de noodzaak niet van inziet, kun je dan uitleggen hoe jij tegen het huwelijk aankijkt in dit geval en wat jij wel een geoorloofde situatie zou vinden voor een gesprek tussen Happylady en de andere betrokkenen?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 12:54

In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

In mijn bericht heb je ook wat anders gelezen. Ik heb namelijk niks ongeoorloofd genoemd en ik heb het ook niet over aantrekkingskracht gehad!

Je had over die zogenaamde ongeoorloofdheid van mannen en vrouwen om tegen mekaar te spreken, dat is toch om aantrekking te vermijden?

 Ik zie in dit geval echter geen noodzaak voor een discussie tussen hun beide. En Kimmie die "vent" die eraan te pas moet komen is in het belang voor de vrouw zelf. Het is geen kwestie van goedkeuring geven of weggeven maar van getuige zijn en toezicht houden op de financiele afspraken e.d.

Geen noodzaak dus.  Immers dat kan een vrouw allemaal prima ZELF.  Geen vent voor nodig dus.

Er wordt hier meteen weer het slechtse gedacht van de betrokken persoon terwijl wij het fijne er niet van weten.

En wat voor goede dingen stel jij voor dat er geweest kunnen zijn? 

Waarschijnlijk handelde hij ook uit haar belang aangezien er veel misbruik gemaakt is van "even trouwen in de moskee" waarvan vrouwen meestal de dupe geworden zijn. Regels zijn er niet voor niks...

In Nederland heeft een vrouw gelijke rechten en kan ze zelf kiezen met wie, waar en wanneer ze trouwt.  Die mannen moeten zich daar dus niet mee bemoeien, happylady kan, voor zover ik haar ken, prima instaan voor haar eigen belang. 

Waarom ga je ervan uit, zeker als zelf vrouw zijnde, dat je een man nodig hebt voor belangrijke dingen, dat een man moet voorkomen dat er misbruik van je gemaakt wordt, dat je niet zelf het beste voor jezelf kan opkomen?  Waarom zou je het niet zelf doen...?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 13:22
Kimmie als het aan jou ligt mogen moslims de regels van de islam gewoon lekker aan hun laars lappen en trouwen zoals "men in nederland" dat doet. De islam schrijft getuigen voor en een zaakwaarnemen voor de vrouw. Happylady vroeg wat andere MOSLIMS van haar geval vonden en er is al uitgebreid op ingegaan. Ik ga de uitleg die jij aan mijn woorden geeft niet keer op keer weerleggen. Het heeft niks te maken met volwassen zijn of gelijke rechten blablabla... Het gaat hier toch om een islamitisch huwelijk en niet om hoe jij of een ander vinden dat er getrouwd zou moeten worden. Ik ga er niet vanuit dat ik een man nodig heb maar ik ga ervan uit dat ik Allah moet gehoorzamen, PUNT.
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 15:54

In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Kimmie als het aan jou ligt mogen moslims de regels van de islam gewoon lekker aan hun laars lappen en trouwen zoals "men in nederland" dat doet.

Je beseft toch dat je in Nederland woont?

De islam schrijft getuigen voor en een zaakwaarnemen voor de vrouw.

Dat is dan zielig genoeg.  Moest het echt zo zijn, is dat weer een prachtig voorbeeld van ongelijkheid man-vrouw. (Misschien een idee de post van Amier even na te lezen in een het 'rechten voor de vrouw' topic?)

Happylady vroeg wat andere MOSLIMS van haar geval vonden en er is al uitgebreid op ingegaan.

Ze heeft me persoonlijk gevraagd hierop te reageren.

Ik ga de uitleg die jij aan mijn woorden geeft niet keer op keer weerleggen. Het heeft niks te maken met volwassen zijn of gelijke rechten blablabla... 

Je hebt niks weerlegd, en het heeft zeker alles te maken met volwassen zijn en gelijke rechten. 

Het gaat hier toch om een islamitisch huwelijk en niet om hoe jij of een ander vinden dat er getrouwd zou moeten worden. Ik ga er niet vanuit dat ik een man nodig heb maar ik ga ervan uit dat ik Allah moet gehoorzamen, PUNT.

Het gaat erom hoe happylady wil trouwen. Verder ga jij er in je posts wel vanuit dat je een man nodig hebt, immers je mag niet zelf alleen trouwen, of dat dan een regeltje van Allah is, maakt me niet uit.  Ook een God zou immers wel redenen hebben voor z'n regeltjes, maar goeie redenen...?
Ik maak mezelf niet wijs dat ik mijn eigen zaken niet zou kunnen beheren, hoor.  Gewoon het feit dat ik het kan, en de een of andere God zou vinden dat ik het niet kan, is natuurlijk een negatief punt voor die God, en maakt het niet geloofwaardiger.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 17:17
Prima Kim, wees dan blij dat jij als niet-moslims niet volgens de islamitische regels hoeft te trouwen. Dat happylady jouw mening wil is ook prima maar als ze voor de islam wil trouwen heeft ze vrij weinig aan opmerkingen als "je hebt geen vent nodig". Ik vraag me af wat dan eigenlijk de bedoeling was van deze vraag van happylady, ze wil toch voor de islam trouwen? Maar niet volgens de regels???
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 17:25
Ben je het dan niet eens dat er man-vrouwgelijkheid is in de Islam?  Dat 'je hebt geen vent nodig' slaat trouwens op dingen als dit.  Je hebt natuurlijk wel een man of vrouw nodig om samen een relatie mee te hebben, samen dingen mee te beslissen in je gezin, etc.  Je hebt GEEN man nodig om jezelf te verdedigen, je eigen mening te zeggen of beslissingen te nemen.
Ik snap dat dus echt niet he, hoe je als vrouw zo over jezelf en je soortgenoten kan denken, met of zonder religie als oorzaak.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 17:29
Nog wat bijgevoegd, natuurlijk heb je zelf alle recht om je relatie zo in te vullen, dat is ook het hele idee, dat je dat zelf kan beslissen.  Maar je moet niet aannemen dat omdat het jou vrije keuze is, andere vrouwen ook zo'n relatie/huwelijk/leven willen.  Dat heeft niets met Islam te maken, maar alles met mannen die denken dat zij kunnen beslissen over vrouwen, terwijl een vrouw dat best zelf kan, en waarschijnlijk veel beter, het gaat immers over haarzelf.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 00:43

Salaam aleikum,
bedankt voor de reacties.
Als eerste: we hebben wel een afspraak gemaakt en alles was ook goed. Totdat we in de moskee kwamen  We hebben ook andere moskeeen gebeld, maar die stuurden ons allemaal door moskee asSounnah.
Verder: waar ik over blijf vallen is dat er over mijn mans familie niet gerept werd, maar ik uitgebreid besproken werd.
Wat jij zegt Rafiaa, is ook wel waar, dat er samengevat wordt. Maar we hebben er nog uitgebreid over nagepraat en er kwam steeds hetzelfde naar voren: MIJN familie was er niet. Punt.
Ik vond dat gewoon heel onterecht. Dan zouden ze ook het huwelijk moeten weigeren omdat mijn mans familie er niet is. Mijn vader is overleden en ik heb twee jongere (!) broers. Dat zou betekenen dat die hoewel ze jonger zijn, mij zouden kunnen vertegenwoordigen, als ze zouden willen. Ik vind dat behoorlijk raar.
Er werd ook door een goede vriend tegen mij gezegd dat hij zich wel als waali wilde opwerpen, maar om heel eerlijk te zijn was ik toen al niet meer in de stemming om te trouwen. We hebben het daar dus ook verder niet over gehad met de mensen in de moskee.

Ik heb er een hele vieze smaak van in mijn mond aan overgehouden. Ik heb niet meer de behoefte om in een moskee te trouwen op dit moment. Dat komt later misschien wel weer. Mijn man en ik hebben met onze vrienden zelf een ceremonie gehouden. Wij zijn daar al helemaal tevreden mee. We voelen ons getrouwd en daar gaat het om.  

Salaam happylady
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 00:44
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ben je het dan niet eens dat er man-vrouwgelijkheid is in de Islam?  Dat 'je hebt geen vent nodig' slaat trouwens op dingen als dit.  Je hebt natuurlijk wel een man of vrouw nodig om samen een relatie mee te hebben, samen dingen mee te beslissen in je gezin, etc.  Je hebt GEEN man nodig om jezelf te verdedigen, je eigen mening te zeggen of beslissingen te nemen.
Ik snap dat dus echt niet he, hoe je als vrouw zo over jezelf en je soortgenoten kan denken, met of zonder religie als oorzaak.

Dat is dus wat ik bedoel.  
Salaam happylady
Terug naar boven
Ibn kathir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ibn kathir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 03:22
Salaamoe aleikoem,

Blijkbaar loopt dat niet echt soepel wat me eigenlijk niet verbaast.
Aan de andere kant vind ik je verhaal niet compleet. Ben je al volgens de nederlandse wet getrouwd?
wat voor afkomst heeft je man?
Waarom gaan jullie niet gewoon naar een consulaat? welke mashied soennah? Den Haag?
Overigens trouwen vanuit een moskee komt eigenlijk niet meer voor vanuit de regelgeving en zover ik weet hebben een aantal prominente geleerden de zogenaamde zawaaj 3oerfie verboden in deze tijd. Zawaaj 3oerfie zoals dat wordt genoemd is een huwelijk dat wordt gesloten door een imam en 2 getuigen en wat andere Amir erbij heeft verteld( djazahoellahoe gairan). Overigens islam is logica een vrouw heeft de vader niet nodig om keuzes te maken hij is alleen vertegenwoordiger wat logisch is dat ik als man naar je pa ga(buiten jou situatie om).
Tjah misschien tip ga naar een turkse moskee die zijn wat vrouwvriendelijker wat dat betreft, moskee�n zijn soms een en al cultuuronzin. Vooral als je mensen van het bestuur zich mengen.

Moge Allah je het makkelijk maken,

Ibn kathir
En volg hetgeen u is geopenbaard en wees geduldig, totdat Allah oordeelt. En Hij is de beste Rechter
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 04:23

assalamoe aleikum Happylady, die nu vast iets minder happy is.

Waarom stuurden die andere moskee jullie weg (naar soennah), er kan toch in iedere moskee getrouwd worden?
Wanneer je voor de nederlandse wet trouwt, dan komt het ook eerst in de krant te staan of op het mededelingen bord bij het gemeentehuis, zodat mensen die bezwaar hebben dit aan kunnen geven.

Vergeet niet dat een huwelijk een contract tussen twee mensen is en er geen notaris of rechter aan te pas komt. Logisch dan ook dat er een vertegenwoordiger van je bij moet zijn, die je vertrouwt. Want het is een kwestie van vertrouwen. Vooral als nederlandse moslima heb je niet een hele familie achter je staan, die zoveel over de islam weet, dat ze weten wat JULLIE rechten en plichten in het huwelijk zijn.
Insha Allah zullen jullie toch snel voor het islamitisch huwelijk kiezen.

wassaslaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 09:24
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum,
ik begin niet vaak zelf een topic, maar ik wil hier toch wel een verhaal kwijt!

Afgelopen zaterdag wilden mijn man en ik trouwen in de moskee. We wilden dat doen in moskee asSounnah. Naast mijn man en ik waren er nog vier mannen en ��n vrouw, van beide kanten was er geen familie aanwezig. Die vier mannen zouden onze getuigen zijn.
We zijn echter nooit aan het trouwen in de moskee toegekomen!! De mannen die het zouden regelen, begonnen vrijwel meteen na binnenkomst zwaar met mijn man te discussieren in het Arabisch (wat ik dus niet versta). Wat bleek nou?
Ik mocht niet trouwen omdat ik niet vertegenwoordigd werd door mijn familie. Ik was een vrouw en er moest iemand zijn om mij weg te geven. Dat mijn man er zonder familie was, werd compleet genegeerd, dat was geen enkel probleem! Er werd een tijd lang gediscussieerd, waarbij ik totaal niet betrokken werd. Het einde
van het verhaal was dat ik niet kon trouwen met mijn man omdat ik alleen kwam.

Ik vond het ongelofelijk vernederend!! Waarom wordt er NIET met mij, maar met mijn man gediscussieerd om het feit dat IK geen familie bij mij had. Mijn familie is zeer fundamenteel christelijk. Zelfs als ik zou vragen of ze aanwezig zouden willen zijn, zou dit niet gebeuren. Gewoon omdat ze een probleem hebben met het islamitisch geloof en helemaal met een islamitisch huwelijk. Ik heb zelfs niet de kans gekregen om dat uit te leggen.
Trouwens, waarom zou mijn familie me weg moeten geven? Ik ben een volwassen vrouw, ik kan doen wat ik wil. Als mijn man en ik (allebei) zonder familie willen trouwen, moet het niet uitmaken dat IK niet gerechtigd ben en hij wel.

WAAROM wordt er dan niet gevraagd aan MIJ waarom IK zonder familie ben? WAAROM wordt er niet aan mijn man gevraagd waarom ZIJN familie er niet is?
WAAROM kan er niet gewoon getrouwd worden, aangezien ik al heel lang geen achttien jaar meer ben, maar een VOLWASSEN VROUW?
Zou dit betekenen dat ik NOOIT zou kunnen trouwen volgens de islamitische wet?

Ik vind dit ongelofelijk! Ik zou toch weleens willen horen van andere moslims wat die hier van vinden. Kan iemand mij dit uitleggen??



Heeft hirshi Ali dan toch gelijk? Wanneer ik dit zo hoor dan lijkt dat mij van wel.
Je kunt draaien zoveel je wil maar dit is gewoon een duidelijk voorbeeld van discriminatie. Let wel de reden van een discriminatie doet er niet toe. als die nu religieus geinspireerd is of politiek. Het achterstellen op grond van geslacht is discriminatie en een onwettelijke handeling.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 11:06

In eerste instantie geplaatst door Ibn kathir

Salaamoe aleikoem,

Blijkbaar loopt dat niet echt soepel wat me eigenlijk niet verbaast.
Aan de andere kant vind ik je verhaal niet compleet. Ben je al volgens de nederlandse wet getrouwd?
wat voor afkomst heeft je man?
Waarom gaan jullie niet gewoon naar een consulaat?

Salaam aleikum,
volgens de Nederlandse wet zijn we nog niet getrouwd. Daar hebben we geen haast mee. Mijn man is Tunesisch van origine. Wij willen ons wettelijke huwelijk daar gaan doen, insha Allah (dus niet voor de islam, maar de Nederlands/Tunesische wet).Ik weet dat in Tunesie lang niet iedereen voor de islam trouwt, maar alleen voor de Tunesische wet.
In eerste instantie geplaatst door Ibn kathir

 welke mashied soennah? Den Haag?

Ja, inderdaad.
In eerste instantie geplaatst door Ibn kathir

Overigens trouwen vanuit een moskee komt eigenlijk niet meer voor vanuit de regelgeving en zover ik weet hebben een aantal prominente geleerden de zogenaamde zawaaj 3oerfie verboden in deze tijd. Zawaaj 3oerfie zoals dat wordt genoemd is een huwelijk dat wordt gesloten door een imam en 2 getuigen en wat andere Amir erbij heeft verteld( djazahoellahoe gairan).
Waarom zou dat niet toegestaan (meer) zijn? Dit is totaal nieuw voor mij.
In eerste instantie geplaatst door Ibn kathir

Overigens islam is logica een vrouw heeft de vader niet nodig om keuzes te maken hij is alleen vertegenwoordiger wat logisch is dat ik als man naar je pa ga(buiten jou situatie om).
Dat dacht ik dus ook, maar dat blijkt even niet bij iedereen te gelden (Mijn vader leeft trouwens niet eens meer, dus dan zou je toestemming moeten vragen aan mijn jongere broer  Dacht het toch niet!
In eerste instantie geplaatst door Ibn kathir

Tjah misschien tip ga naar een turkse moskee die zijn wat vrouwvriendelijker wat dat betreft, moskee�n zijn soms een en al cultuuronzin. Vooral als je mensen van het bestuur zich mengen.

Ik ben nog nooit in een Turkse moskee geweest. Misschien toch maar eens doen.

In eerste instantie geplaatst door Ibn kathir

Moge Allah je het makkelijk maken,

Ibn kathir

Amien

 

Salaam happylady
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 11:12
In eerste instantie geplaatst door rafiaa

assalamoe aleikum Happylady, die nu vast iets minder happy is.


Wa aleikum salaam, Het gaat gelukkig al weer wat beter.

In eerste instantie geplaatst door rafiaa

Waarom stuurden die andere moskee jullie weg (naar soennah), er kan toch in iedere moskee getrouwd worden?

E�n imam was druk, de andere zei dat je voor officiele papieren naar moskee asSounnah kon. Dat waren de twee moskeeen waar ik voorkeur voor had.
In eerste instantie geplaatst door rafiaa

Wanneer je voor de nederlandse wet trouwt, dan komt het ook eerst in de krant te staan of op het mededelingen bord bij het gemeentehuis, zodat mensen die bezwaar hebben dit aan kunnen geven.

Dat klopt, maar wildvreemden kunnen geen bezwaren indienen en van onze omgeving wist iedereen het en had niemand bezwaar, behalve mijn familie.
In eerste instantie geplaatst door rafiaa

Vergeet niet dat een huwelijk een contract tussen twee mensen is en er geen notaris of rechter aan te pas komt. Logisch dan ook dat er een vertegenwoordiger van je bij moet zijn, die je vertrouwt. Want het is een kwestie van vertrouwen. Vooral als nederlandse moslima heb je niet een hele familie achter je staan, die zoveel over de islam weet, dat ze weten wat JULLIE rechten en plichten in het huwelijk zijn.

Dat klopt, ik sta alleen in mijn keuzes. Helaas. Ik ben echter wel volwassen en kan wel zelf mijn keuzes maken. Ik hoef geen familievertegenwoordiger. Ik vertegenwoordig mezelf. 
In eerste instantie geplaatst door rafiaa

Insha Allah zullen jullie toch snel voor het islamitisch huwelijk kiezen.
wassaslaam rafiaa

Ik denk het toch even niet.

Salaam happylady
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 05:16
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum,
ik begin niet vaak zelf een topic, maar ik wil hier toch wel een verhaal kwijt!

Afgelopen zaterdag wilden mijn man en ik trouwen in de moskee. We wilden dat doen in moskee asSounnah. Naast mijn man en ik waren er nog vier mannen en ��n vrouw, van beide kanten was er geen familie aanwezig. Die vier mannen zouden onze getuigen zijn.
We zijn echter nooit aan het trouwen in de moskee toegekomen!! De mannen die het zouden regelen, begonnen vrijwel meteen na binnenkomst zwaar met mijn man te discussieren in het Arabisch (wat ik dus niet versta). Wat bleek nou?
Ik mocht niet trouwen omdat ik niet vertegenwoordigd werd door mijn familie. Ik was een vrouw en er moest iemand zijn om mij weg te geven. Dat mijn man er zonder familie was, werd compleet genegeerd, dat was geen enkel probleem! Er werd een tijd lang gediscussieerd, waarbij ik totaal niet betrokken werd. Het einde
van het verhaal was dat ik niet kon trouwen met mijn man omdat ik alleen kwam.

Ik vond het ongelofelijk vernederend!! Waarom wordt er NIET met mij, maar met mijn man gediscussieerd om het feit dat IK geen familie bij mij had. Mijn familie is zeer fundamenteel christelijk. Zelfs als ik zou vragen of ze aanwezig zouden willen zijn, zou dit niet gebeuren. Gewoon omdat ze een probleem hebben met het islamitisch geloof en helemaal met een islamitisch huwelijk. Ik heb zelfs niet de kans gekregen om dat uit te leggen.
Trouwens, waarom zou mijn familie me weg moeten geven? Ik ben een volwassen vrouw, ik kan doen wat ik wil. Als mijn man en ik (allebei) zonder familie willen trouwen, moet het niet uitmaken dat IK niet gerechtigd ben en hij wel.

WAAROM wordt er dan niet gevraagd aan MIJ waarom IK zonder familie ben? WAAROM wordt er niet aan mijn man gevraagd waarom ZIJN familie er niet is?
WAAROM kan er niet gewoon getrouwd worden, aangezien ik al heel lang geen achttien jaar meer ben, maar een VOLWASSEN VROUW?
Zou dit betekenen dat ik NOOIT zou kunnen trouwen volgens de islamitische wet?

Ik vind dit ongelofelijk! Ik zou toch weleens willen horen van andere moslims wat die hier van vinden. Kan iemand mij dit uitleggen??

Als je niet kan trouwen volgens de Islamitische wet,trouw dan met je man volgens de christelijke regels.Uit liefde voor jou is het goed mogelijk dat je man hier voor zal kiezen met Allah's wil.Je legt op de eerste plaats verantwoording af aan God en dan elkaar de rest komt daarna. De wil van Allah is de vrije wil,niet de wil van een ander. En als jullie eendaags toch nog trouwen,wiens wil was het dan volgens de Islaam?En wie zijn wij om dit te weerleggen.

Mijn Buurman is Moslim en mijn Buurvrouw Christen,zij hebben 3 wel opgevoede kinderen.daar kunnen nog veel mensen een puntje aan zuigen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.