Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De liefde van Allah swt

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De liefde van Allah swt
    Geplaatst op: 18 december 2004 om 07:59
De liefde van Allah swt

Op een dag, ontwaakte ik vroeg in de morgen om op de zonsopgang te letten.
Ah, de schoonheid van de schepping tart elke verbeelding , onbeschrijfbaar
Terwijl ik oplette, prijste ik Allah voor het mooie werk.
Terwijl ik daar zat, voelde ik de aanwezigheid van Allah met me.
Hij vroeg me, "houdt je van me?"
Ik antwoordde, "natuurlijk Ya Allah! U bent mijn Rabb!"
Dan vroeg hij me, "als je fysisch gehandicapt zou zijn, zou je nog
van me houden?"
Ik was verward, Ik keek neer naar mijn armen, benen en de rest van mijn
lichaam en vroeg me af hoeveel zaken ik niet zou kunnen doen, terwijl ik ze
normaal vond.En ik antwoordde, "het zou hard zijn Ya Rabb, maar ik zou nog steeds van
jouw houden." Dan vroeg hij me,"als je blind zou zijn, zou je nog van mijn schepping
houden?" Hoe kon ik van iets houden zonder het te kunnen zien ? Dan dacht ik aan
alle blinde mensen in de wereld en hoeveel ze nog van Allah houden
en zijn schepping. En ik antwoordde, "het zou moeilijk zijn Ya Rabb,maar ik zou nog
steeds van jouw houden." Dan vroeg hij me,"als je doof zou zijn, zou je dan nog luisteren
naar mijn woorden?"
Hoe kon ik luisteren als ik doof was? Dan begreep ik het.Het luisteren naar
het woord van Allah is niet slechts met onze oren maar ook met onze harten.
En ik antwoordde, "het zou hard zijn Ya Rabb, maar ik zou nog steeds luisteren naar jouw woorden." Dan vroeg hij me,"als je doofstom zou zijn, zou je dan mijn Naam prijzen?"
Hoe kon ik Allah prijzen zonder stem ? Dan begreep ik het, Allah wil dat we
hem prijzen vanuit ons hart en ziel .Het is niet van belang hoe wij klinken.
En ik antwoordde, "hoewel ik fysisch je niet kan prijzen, zou ik nog uw
Naam prijzen." Dan vroeg hij me, "houdt je werkelijk van me?" Met volle moed en
sterke overtuiging, antwoordde ik dapper , "JA YA RABB!!"
Ik houd van u omdat u de enige en de ware Allah bent!" Ik dacht dat ik goed
had geantwoord, maar dan vroeg hij me , "waarom zondig je dan?"
Ik antwoordde, "omdat ik slechts een mens ben, en ik niet perfect
ben."Waarom dwaal je dan in tijden van vrede het meest ?
En waarom bidt je alleen in tijden wanneer je een probleem hebt? "Geen antwoord. Alleen tranen.Allah vervolgde :
Waarom bidt je slechts bij samenkomsten?
Waarom zoek je me alleen op in tijden van aanbidding?
Waarom vraag je altijd ego�stische zaken?
Waarom vraag je altijd zo onvertrouwelijk?
De tranen bleven over mijn wangen naar beneden rollen.
Waarom ben je beschaamd van me?
Waarom spreidt je het goede nieuws niet ?
Waarom huil je, in tijden van vervolging bij andere, Wanneer ik Mijn schouders aanbied?
Waarom gebruik je excuses, wanneer ik je kansen geef om in Mijn Naam
te dienen?
Ik probeerde te antwoorden, maar ik kon geen antwoord geven.
Je bent gezegend met het leven.
Ik schiep je om deze gift niet weg te werpen.
Ik heb jou met talenten gezegend om me te dienen, maar je blijft je afwenden.
Ik heb Mijn woord aan jouw geopenbaard, maar je wint niet in kennis bij.
Ik heb je toegesproken, maar uw oren waren gesloten.
Ik heb mijn zegen aan jouw getoond, maar uw ogen waren afgewend.
Ik heb jouw dienaars gestuurd, maar jij zat nutteloos terwijl zij werden weggeduwd.
Ik heb jouw gebeden gehoord en ik heb hen allen beantwoord.
Houdt je echt van me echt?
Ik kon niet antwoorden.
Hoe kon ik? Ik was beschaamd .
Ik had geen verontschuldiging.
Wat kon ik na dit zeggen?
oen mijn hart had uitgehuild, en de tranen hadden gestroomd,
zei ik, "Ya Rabb vergeef me alstublieft.
Ik ben het onwaardig uw dienaar te zijn."
Dan antwoordde hij me,"dat is mijn gunst,Oh mijn dienaar"
Ik vroeg, "waarom blijft u me vergeven? Waarom houdt u zo van me?
Dan antwoordde hij me, "omdat je mijn schepping bent.
Ik zal jouw nooit verlaten.
Wanneer je huilt, zal ik medeleven hebben en met jouw meehuilen
Wanneer je met vreugde schreeuwt, zal ik met je lachen.
Wanneer je triestig bent, zal ik je aanmoedigen.
Wanneer je valt, zal ik je omhoog heffen.
Wanneer je moe wordt , zal ik je dragen.
Ik zal met jouw tot het einde van de dagen zijn en ik zal altijd van jouw houden."
Nooit had ik zo hard gehuild .
Hoe kon ik zo koud zijn geweest.
En voor het eerst, bad ik echt.


La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 11:46
:') Wat mooi. Goed verhaal. Heel leerzaam, of je nu moslim bent of niet.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 15:25
hey anne

Dank je wel voor je reactie

en inderdaad erg leerzaam voor elk persoon

liefs merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 15:40

Salaam,

ik vind dit het mooiste wat ik hier tot nog toe gelezen heb, het raakt me, dat meen ik echt.

Kun je me vertellen hoe je hieraan komt Oegtie? Heb je het zelf geschreven of is het van iemand anders?

Echt heel bijzonder.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 15:53
Salamoe 3alaikoum aghi

Djazaka allahoe gairan...
ik heb et via de mail ontvangen en wilde et graag met jullie delen...

Helaas niet zelf geschreven maar ik denk dat er veel mensen zijn die zichzelf erin kunnen terugvinden. Soms vraag ik me inderdaad af of we wel niet et hard roepen dat we van ALLAH houden en of we dat we daar wel voldoende ons best voor doen

Ghair insha ALLAH

m3a salama
merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 17:01

Assalamoe alykoem,

tja, er zitten veel waarheden in, dat zeker, maar ikzelf zal nooit zo een tekst verzinnen en vervolgens schrijven, ik zal niet durven om VOOR Allah te spreken, stel dat ik een fout maak.

we hebben de Quran, dat zijn de woorden van Allah, dus de manier hoe het verhaal is geschreven vind ik verkeerd.

ik hoop dat jullie mij begrijpen, dit is/blijft mijn standpunt.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 17:08
Ghair insha ALLAH
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 02:32
salaam alaikoum
we hebben de Quran, dat zijn de woorden van Allah


Spreekt Allah in de Koran ook zoals in dit verhaal? (Vooral dat laatste) Ik hoor hier op het forum namelijk vaak dat je door het goed navolgen va de zeven zuilen in de hemel kunt komen, maar in dit verhaal lees ik dat ook de genade van Allah nodig is. Hoe zit dat nou?
Terug naar boven
abou_khattab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abou_khattab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 03:01

In eerste instantie geplaatst door Anne

salaam alaikoum
we hebben de Quran, dat zijn de woorden van Allah


Spreekt Allah in de Koran ook zoals in dit verhaal? (Vooral dat laatste) Ik hoor hier op het forum namelijk vaak dat je door het goed navolgen va de zeven zuilen in de hemel kunt komen, maar in dit verhaal lees ik dat ook de genade van Allah nodig is. Hoe zit dat nou?

Hallo anne.

De vijf zuilen van de Islam zijn slechts een onderdeel van het geloof. Ook al practiseerd je deze zuilen, je kunt toch een niet- goede Moslim zijn. Dit omdat je bijvoorbeeld andere regels niet practiseerd.

Elk mens begaat zondes. Maar onze schepper, Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) is de Barmhartige(Ar-Rahmaan) en de Genadevolle(Ar-Raqhiem).

Waarlijk Allah vergeeft het niet dat er deelgenoten aan Hem worden toegekend en Hij vergeeft buiten dit (alles) aan wie Hij wilt.   (Soerat an-Nisaa�: 48)

Dus als een mens een zonde begaat, kan hij Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) om vergiffenis vragen. Hij kan vergiffenis vragen zolang hij hier op aarde leeft. Maak hier dan ook gebruik van

groeten,

Abou Khattab

en aan al mijn broeders en zusters.. Assalaamoe Alaikoem wa Rahmatullahie wa Barakatoe

ben weer doorgegaan onder NAK4LIFe
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 03:16
Beste abou_khattab, bedankt voor je uitleg.

Ik snap het. Moslims geloven dus dat ze niet op eigen kracht, dus door goede dingen te doen in de hemel komen, maar door de genade van Allah.

En oeps vijf zuilen natuurlijk. Ben ik even dom bezig, heb het vroeger nog zo goed geleerd bij godsdienst op school. haha foutje.

groeten
Anne
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 03:30
Hey anne

ik denk dathet nog steeds niet heel erg duidelijk is. Een moslim hoopt JUIST door goede daden te verrichten en de genade van ALLAH in de hemel te komen...Dus een combinatie van.

Als mens ben je niet perfect en daarom hoop en verlang je naar de genade van ALLAH...

ik hoop dat het duidelijk is...

gegroet merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 03:42
Hoi merjem,

Ooh ok, bedankt, heb ik het zo goed?:

Een moslim gelooft:
1. Als je geen goede daden doet kom je sowieso niet in de hemel.
2. Als je wel je best doet om goede daden te doen kan je door genade van Allah wel in de hemel komen.

En die goede daden doet men uit liefde voor Allah.

groeten
Anne
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 04:51
Hey anne

Als moslim probeer je ALLAH te gehoorzamen...door te doen wat hij ons beveelt en te laten wat hij ons beveelt te laten. De kennis daarover kun je vinden in de qoraan en de hadiets(overleveringen van de profeet sallahoe 3alaihi wasalaam).

Als mens zijnde is het moeilijk om altijd zijn bevelen te volgen en kun je verleidt worden door dit wereldse leven....doordat b.v. je imaan is afgezwakt.

Dan ga je als moslim berouw tonen omwille van ALLAH en hoop je op de genade van ALLAH. Hij is degene die uiteindelijk beslist of je vergeven wordt of niet...

groetjes merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 05:05
hai merjem,

Ok, ik kreeg alleen het idee dat veel moslims vooral maar bidden enzo om in de hemel te komen (hasanat enzo), en niet uit liefde voor Allah. Maar ik begrijp dat dit wel zo hoort te zijn.

Maar hoe zit het dan met menzen die denken dat ze goed doen, zoals terroristen enzo? Zij zijn overtuigd dat ze Allah's wil doen, terwijl dit niet zo is (kunnen we toch aannemen?) Gaan ze dan allemaal naar de hel, of is er ook genade voor hun?
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 05:39
hey anne

Dat is een hele moeilijke vraag die je nu stelt over die terroristen want ik kan niet voor ALLAH spreken. Dus wat dit betreft zeg ik ALLAH weet het beter....

Wat betreft dat bidden er zitten meer voorwaarde aan, je bidt omdat ALLAH dit van je vraagt en je doet het uit liefde voor hem en om insha ALLAH het paradijs te betreden...dus ook hier is het een combinatie van...

groetjes merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.