Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMag een vrouw werken?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
amin moejahied Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mag een vrouw werken?
    Geplaatst op: 25 april 2003 om 02:53
Zoek je authentieke kennis over Islaam? Surf dan naar :
www.selefiepublikaties.com
Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2003 om 13:21

IK ga niet akkoord met het bovenste argument.

-Waar staat geschreven dat een vrouw niet mag buitenhuis werken.

-Wanneer is ��n vrouw en ��n man alleen op het werk tijdens uitvoering?

als dit gebeurt weten de Moe'mins zeker wat ze moeten doen.

-Je Cheick beschrijft ons als een bende dieren die geen respect zouden hebben op de werkvloer als moslims .

Maar enkel geintreseerd zijn in een avontuurtje.

Welke werken zijn door de Soennah en Qor'aan enkel alleen voor de mannen  ??

De vrouw is zij verplicht om alle huiselijke taken op zich te nemen.

Neen !

Mag de vrouw niet buiten komen??

Ja wel dit mag ze !!

De opvoeding is niet enkel voor de vrouw; maar voor beide ouders.

Zieke kinderen of partner verzorgen is ook voor beide weet je.

Aanbreng van Qor'aan . Surat 33 Al Ahz�b vers 33 door u.

Lees ook dan eerst vers 32 .

Het is gemakkelijk enkel de dingen te schrijven die jezelf uitkomen.

In het bovenstaande vers worden de vrouwen van de Profeet aangesproken door Allah swt.

Natuurlijk moeten we de regels eerbiedigen over ons gedrag.

Maar de vrouw verbieden om buiten te komen en om te gaan werken kan niet.

Waarom??

Wat deden de vrouwen dan buiten om:

- gewonden te verzorgen op Jihaad

- vroedvrouw bij bevalling

- Aicha ra keek samen met de Profeet in de moskee naar zwaardvechters.

- de vrouwen gingen naar de moskee

- de vroewen en meisjes liepen gewoon zoals nu op straat.

omdat  ze getrouwd moesten worden.

Wie trouwd met een vrouw die ze nooit gezien hebben.

Wat gebeurt als we luisteren naar uw Sheikh want ze mogen niet buiten komen.

Zoals boven al aan gegeven zijn er jobs die alleen vrouwen kunnen doen.

 

Terug naar boven
Moslimastyling Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 april 2003
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2003 om 20:19

Salaam aleykoum

Ik ga volledig akkoord met onze broeder hierboven.

De 1ste vrouw van Rasoel saws was een succesvolle zakenvrouw. Dit wou ik opmerken omdat veel mensen de soenah volgen...maar ondertussen van alle uitspraken maken dat een vrouw niet buitenhuis mag gaan werken. Een man is evenveel verplicht om zijn kinderen op te voeden en om ook het huishouden te runnen. Wie gaat er onze moslima's opleiden? Wie gaat er onze vrouwen verzorgen in ziekenhuizen? Wie gaat er mee kinderen op aarde brengen? Als vrouwen binnenshuis zouden blijven en niet meer samen tellen in deze wereld als medeleiders dan zou deze wereld er niet meer zo best uitzien. Men vergeet dat er veel vrouwen ook iets doen voor de moslim gemeenschap...of beseft men dat niet? Een vrouw heeft evenveel recht om haar geloof te bestuderen en verder te geven of niet? Wanneer gaat men de echte soenah volgen???? La hawla la qoewata illa billah lhadiem....Moge Allahu tahala ons vergeven voor onze verkeerde woorden en onze intentie ervan inzien. Amien amien!!!

Leef en laat leven!!!
Terug naar boven
Nesibe Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2003 om 00:23

selaam 

ik stel je een vraag wat is de verschil van een vrouw en een man?

in ons geloof zijn vrouwen en mannen gelijk. want ze zijn bijde van vlees en bloed. enige verschil is dat mannen veel sterker zijn dan vrouwen en vrouwen zijn meer beschermend omdat zij kinderen opvoeden.

en over werken ik vind dat vrouwen mogen werken want ze moeten niet afhankelijk van hun man of van anderen zijn want met afhakelijk heid kijk je aleen maar in ander manse handen en dat is niet goed volgens mij want ik heb geleerd van mijn ouders dat je voor je zelf moet zorgen en niet moet verwachten dat andere dat voor jou gaan doen want het zal opdenduur tog ophouden.

en mensen die denken dat vrouwen niet moeten of mogen werken ik vind dat zij dan een achterstand van het maatschappij hebben of zeg maar helemaal geen maatschappelijke  verbeteringen in hun leven hebben.

en vrouwen doe wat je zelf wilt doen maar vergeet niet wie en wat je bent. want een vrouw ken net zo veel asl een man vergeet dat niet.

Terug naar boven
7anieffa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2003 om 19:51
Salaamoe 3alaikoem wa Ra7matoe Allah,

aller eerst moet ik vermelden, dat voordat we een bericht plaatsen ons moeten ontdoen van onze verlangens. Zo moeten zusters die WEL willen werken met arumenten komen die terugslaan op a7adieth of op uitspraken van geleerden.En dat natuurlijk ook voor degene die met het argument komt, dat vrouwen niet mogen werken.

Zoals ik al op een ander forum heb gepost, is dat ik hier en daar wat info heb opgezocht over dit onderwerp angezien ik ook een vrouw ben. Wat de meeste 3uluma zeggen is dat de vrouw wel toegestaan is om te werken, maar dat dat gebonden is aan bepaalde voorwaarden. Zo moet de vrouw als ze wil werken:

1- Niet in contact komen met mannen.

2- De baan moet bij haar vrouwelijke natuur passen (dus geen bouwvakker )

3- Haar werk mag geen belemmering zijn voor haar huishoudelijke taken.

4- Ze mag geen belemmering zijn, voor een man die komt solliciteren voor haar functie.

Daarnaast wil ik er nog bij toevoegen, dat we alleen maat naar de vrouw zelf moeten kijken. Kijk wat haar natuur is. Zij is degene die de kinderen baart, zij is degene die het kind borstvoeding geeft. Zusters kijk naar jezelf en zie de tekenen die Allah ons heeft gegeven en wat 1 van de belangrijkste taken zijn van de vrouw. Dit is dan niet werken, maar dus inderdaad zoals de broeder al zei.........de kinderen op een isl. manier opvoeden en te zorgen voor haar man etc.
Terug naar boven
7anieffa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2003 om 19:57
oow jah en voor Ibrahiem.....ga naar fatwa-online.com en zie wie deze Sheikh is...... Fasaaloe ahloe thiekrie ien koentoem laa ta3laamoen.....Laten we dus inderdaad maar zijn raad opvolgen
Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen. En Hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.
(Moeslim)
Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2003 om 20:03
Als die Skeikh zegt dat een vrouw mag werken .
Geen probleem voor mij
Alhoewel er te laatste tijd veeel Sheikh's geboren worden.
Ieder site heeft er wel eentje.
Terug naar boven
7anieffa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2003 om 21:41
Salaamoe 3alaikoem wa Ra7matoe Allah,

zoals ik al zei Ibrahim...je moet ff deze site bezoeken en zijn biografie lezen. Dan zul je lezen wie deze sheikh is en waarom men een masha Allah beeld over hem heeft. Ik weet zeker dat de kennis die hij heeft, wij beide niet hebben

wa 3alaikoem asalaam je zuster in Islam
Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2003 om 17:11
Alaykum salaam zuster;

Ik hoop het dat de Sheik meer kennis heeft dan ik.
Het zou anders nogal nen schone zijn.
Kijk zuster we hebben niet altijd een geleerde nodig.
De Islaam is voor gewone mensen.
We moeten zelf lezen en leren hoe we de islaam in ons leven praktiseren.
De Religie is nu volmaakt en voor ieder onderwerp is er een antwoord.
We mogen niet alles zwart-wit zien.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2003 om 13:22

A Selaam oe Aleykoem,

IBRAHIEM, ben het volstrekt met je eens! Heb niets meer op te merken en/of aan te vullen op je argumenten

Wa Aleykoem A Salaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2003 om 21:48

In eerste instantie geplaatst door 7anieffa

oow jah en voor Ibrahiem.....ga naar fatwa-online.com en zie wie deze Sheikh is...... Fasaaloe ahloe thiekrie ien koentoem laa ta3laamoen.....Laten we dus inderdaad maar zijn raad opvolgen

Assalamu alaikum mensen,

wat een bak!!! Die sheikh die hier bedoelt wordt is Ibn Baaz, de grootste  die er rondloopt (liep, want hij is in 1999 overleden). Elders op dit forum heb ik al een beroemde fatwa van deze "alim" gepost, maar voor de liefhebbers zal ik hem nog een keer posten. Lees en oordeel zelf, want 17:36: "En accepteer niet dat waar je geen weet van hebt. Het gehoor, de zicht en het verstand, daar ben je zeker verantwoordelijk voor."                 

Het idee dat we zelf geen koran zouden kunnen interpreteren en voor 100% afhankelijk zijn van ulema om ons over te geven aan Allah t'ala komt van die ulema zelf en is absurd en grenst wat mij betreft zelfs bijna aan shirk. Tuurlijk weet ik niet alles van de soenna en de koran, maar die "geleerden" gaan enorm buiten hun boekje, en een klinkende naam als Abu ditte of Ibn datte en een biografie die rechtstreeks uit een sprookjesboek afkomstig lijkt veranderen daar niets aan. Uiteindelijk op de laatste dag zijn die geleerden er niet meer om je achter te verschuilen, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen, net als nu! En hoe kun je iemand als Ibn Baaz nou serieus nemen als hij zulke dingen zegt...


SHEIK BIN BAZ,
'ABDUL 'AZIZ IBN 'ABDULLAH IBN MUHAMMAD IBN 'ABDULLAH AL-BAZ (1910-1999)

'Abdul 'Aziz ibn 'Abdullah ibn Muhammad ibn 'Abdullah al-Baz was born in Riyadh in 1910 (Dhul Hijjah 12, 1330) into a family of Islamic scholars. His father died when he was eight years old. Sheik Bin Baz was able to recite the entire Qur'an when he was eleven years old, and lost his sight when he was sixteen.

He studied under Shaikh Muhammad ibn 'Abdul Wahhab. In addition to the memorization of the Qur'an, he memorized all of the major hadith and many other important texts. His first position was as a judge in Kharj from 1936-1950. He taught at the Religious Institute of Riyadh and then at the faculty of Shariah. He became the Deputy Rector at the Islamic University of Madinah in 1950. He was promoted to Rector in 1970. A royal decree was issued which appointed him President of the Administration of Religious Research, Ifta, Da'wah, and Guidance at the rank of a minister. Sheikh Ibn Baz was appointed Grand Mufti by King Fahd in 1994.

Ibn Baz was a supporter of many Islamic causes. He called upon Muslims to support their brethren in Palestine, Bosnia, Kosovo and Kashmir and won the King Faisal prize for Service to Islam.

He is most famous for his fatwa stating that the earth is flat. The Sheik decreed:


"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment." Yousef M. Ibrahim, "Muslim Edicts take on New Force", The New York Times, February 12, 1995, p. A-14.

---------------------------------------


In the Name of Allah, The Gracious, The Merciful. Assalamo Alaikum.

The following fatwa [decree] that was issued by Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia. It was issued in the year 1993--just 8 years ago.

It comes from The Permanent Committee for Islaamic Research and Fataawa, comprising - Head: Shaykh 'Abdul 'Azeez Ibn Abdullaah Ibn Baaz;

Here is the fatwa...

Title of the Book: "Evidence that the Earth is Standing Still."
Author: Sheikh Abdul Aziz Ben Baz.
Editor: Islamic University of Medina.
Year: 1395 AH
City: Medina, Saudi Arabia.
Page: 23.

"If the earth is rotating as they claim, the countries, the mountains, the trees, the rivers, and the oceans will have no bottom and the people will
see the eastern countries move to the west and the western countries move to
the east."

"In The Name Of Allaah, The Most Merciful, The Bestower of Mercy."

"The earth is flat, and anyone who disputes this claim is an atheist
who deserves to be punished." [Muslim religious edict, 1993, Sheik
Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia]"

p.s. ik las laatst ergens dat Ibn Kathir, ook niet de minste, beweerde dat de aarde op de rug van een walvis lag. Wat moet je daar nu van denken.

 

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2003 om 12:16

A Salaam oe Aleykoem,

Het moederschap is het hoogst gewaardeerde en dus onbetaalbare beroep. Natuurlijk kan een Moslima hiernaast een betaald beroep uitoefenen, maar dit mag nooit ten koste gaan van haar gezin.

Het is dus onzin, zoals sommigen beweren, dat het een Moslima verboden is buitenshuis te werken.

Wa Aleykoem a  Salaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Reporter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2003 om 19:36

salam aleykum,

een echte muslima zal nooit iets gaan doen wat ten koste van haar gezin gaat. Allah houdt van mensen die iets leren.als zij meer kennis krijgen. en als je leert dan moet jij je kennis toch voor iets gebruiken? niet zomaar je hele leven leren en studeren om dan thuis te zitten? door deze ideeen denkt iedereen tegenwoordig dat vrouw in islam onderdrukt wordt dat ze niet mag werken enz. maar in feite is dat precies andersom. islam is het meest sociale religie en vrouw in islam is heel vrij, vrijer dan de vrouwen in de meest demokratische landen zoals nederland bijvoorbeeld. laten wij ze niet de verkeerde beeld geven, broeders en zusters. 

wa salam,

muslimA!

Terug naar boven
Souad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2003 om 13:07

Ik begrijp niet waarom iedereen zich zo opfokt.
Wees blij als je juist niet hoeft te werken, heeeerlijk,
lekker voor je huisje zorgen, en je mannetje, geen gezeur aan
je hoofd, mmmmmmmmmmmmmm. Maar ja, dat is slechts mijn mening, en als er zusters zijn die toch willen werken, zorg er dan inderdaad voor dat je huishoudelijke taken en het verzorgen van je kinderen er niet onder lijden, want dat is de moeilijkste en belangrijkste baan!!!

Nou dat was dan ff mijn mening

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2003 om 18:05
In eerste instantie geplaatst door Souad

Ik begrijp niet waarom iedereen zich zo opfokt.
Wees blij als je juist niet hoeft te werken, heeeerlijk,
lekker voor je huisje zorgen, en je mannetje, geen gezeur aan
je hoofd, mmmmmmmmmmmmmm. Maar ja, dat is slechts mijn mening, en als er zusters zijn die toch willen werken, zorg er dan inderdaad voor dat je huishoudelijke taken en het verzorgen van je kinderen er niet onder lijden, want dat is de moeilijkste en belangrijkste baan!!!

Nou dat was dan ff mijn mening

Salaam Souad,

heerlijk ja... als het je eigen keuze is! Helaas hebben moslimvrouwen vaak geen keuze, hoewel in Nederland in ieder geval steeds meer wel, simpelweg omdat ze zich niet alles laten voorschrijven door hun mannen. Emancipatie noem je dat. En wat die huishoudelijke taken betreft, zijn mannen daar soms niet goed genoeg voor? Ik ben bijna beledigt! Niemand hanteert de stofdoek beter dan ik, en je zou mijn tajine eens moeten proeven...

Natuurlijk kan ik mijn kind geen borstvoeding geven, maar ik wil zeker geen vader zijn die zijn kinderen nauwelijks kent en ze alleen in het weekend ziet. SubhanAllah bestaan er deeltijdbanen en kunnen sommige moslims wel goede afspraken maken omtrend de verdeling van de taken. Verder ben ik het absoluut met je eens als je zegt dat huishouden en kinderen opvoeden de moeilijkste en belangrijkste baan is, maar als het effe kan... zonder dwang.

Wassalam.

Terug naar boven
Souad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2003 om 20:51
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Souad

Ik begrijp niet waarom iedereen zich zo opfokt.
Wees blij als je juist niet hoeft te werken, heeeerlijk,
lekker voor je huisje zorgen, en je mannetje, geen gezeur aan
je hoofd, mmmmmmmmmmmmmm. Maar ja, dat is slechts mijn mening, en als er zusters zijn die toch willen werken, zorg er dan inderdaad voor dat je huishoudelijke taken en het verzorgen van je kinderen er niet onder lijden, want dat is de moeilijkste en belangrijkste baan!!!

Nou dat was dan ff mijn mening

Salaam Souad,

heerlijk ja... als het je eigen keuze is! Helaas hebben moslimvrouwen vaak geen keuze, hoewel in Nederland in ieder geval steeds meer wel, simpelweg omdat ze zich niet alles laten voorschrijven door hun mannen. Emancipatie noem je dat. En wat die huishoudelijke taken betreft, zijn mannen daar soms niet goed genoeg voor? Ik ben bijna beledigt! Niemand hanteert de stofdoek beter dan ik, en je zou mijn tajine eens moeten proeven...

Natuurlijk kan ik mijn kind geen borstvoeding geven, maar ik wil zeker geen vader zijn die zijn kinderen nauwelijks kent en ze alleen in het weekend ziet. SubhanAllah bestaan er deeltijdbanen en kunnen sommige moslims wel goede afspraken maken omtrend de verdeling van de taken. Verder ben ik het absoluut met je eens als je zegt dat huishouden en kinderen opvoeden de moeilijkste en belangrijkste baan is, maar als het effe kan... zonder dwang.

Wassalam.

Natuurlijk bedoel ik dan dat het niet onder dwang moet, anders heeft het geen zin. Je moet het natuurlijk wel zelf willen. Dat is regel nummer een. Wat betreft dat mannen het huishouden niet kunnen doen, daar hoor je mij niet over, wel? Dat zijn jje eigen woorden broeder.

De huishoudelijke taken zijn in de eerste plaats een vrouw haar verantwoordelijkheid. Het is natuurlijk heel attent van de man, om zijn vrouw te helpen, dat deed de profeet sws ook, en natuurlijk hoort het opvoeden samen, wat heeft de man anders voor nut. Hij is de Hoofd van het gezin, dus de eindverantwoordelijke!!!

En ik zie mijn man niet als een bedreiging voor me, dat hij me alles voor gaat kouwen. Ik wil niet constant in een tweestrijd zitten, maar als je ECHT een goede praktiserende moslim man hebt, die de Profeet sws als voorbeeld neemt, hoef je niks te vrezen inschaAllah

Allah zij met jullie

Terug naar boven
Anwar Potter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2003 om 00:38
In eerste instantie geplaatst door amin moejahied

Salaam aleikum, klik hier:

http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/HetgevaarvoorVrouwen.pdf

Pfff.. een lang verhaal he, dat PDF-filetje? Dat ga ik dus niet lezen want ik blijf erbij dat vrouwen mogen werken!

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2003 om 11:30
Hahahaha Anwar Potter.....
The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
youness Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 oktober 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2003 om 18:57

Salam aleikoum,

ik ben niet voor, noch tegen het buitenshuis werken van mijn vrouw. Het is haar keus. Vanuit islamitisch standpunt (dus vanuit de Koran en niet ��n of andere sheikh uit een plattelandsdorp in Yemen) is een verbod niet te verdedigen. Is men gemakshalve vergeten dat de eerste vrouw van de profeet (VZMH) een zakenvrouw was?!

Men zou zich de vraag kunnen stellen waarom zoveel mannen er iets op tegen hebben dat hun vrouw werkt. Eerst en vooral zien ze het als een erezaak: "mijn vrouw hoeft niet te werken, ik ben hoofd van het gezin en ik zorg voor de famlie". Er is echter iets heel venijnig in het hele verhaal. Indien een vrouw niet werkt, is ze financieel volledig afhankelijk van haar man wat haar heel kwetsbaar maakt voor manipulatie en afpersing door haar echtgenoot. Indien de man een tweede echtgenote zou willen zal de eerste vrouw niet durven weigeren uit vrees te worden verstoten en tot de bedelstaf te worden veroordeeld. Mannen willen deze macht niet zomaar uit handen geven dus beroepen ze zich zogezegd op Islamitische wetgeving die buitenshuis werk zou verbieden.

Salam aleikoum.

Terug naar boven
youness Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 oktober 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2003 om 19:04

En nog iets, we leven in een totaal andere maatschappij dan 1400 jaar geleden. Leef volgens de principes en de geest van de Koran en volg de regels met verstand op. Als je simpelweg alle regeltjes uit het hoofd blokt en ze uitvoert zonder er bij na te denken, sterft de spirituele kant van de religie (vat jammer genoeg al sinds de 17 de eeuw alsmaar erger wordt). Anders voeren we toch gewoon weer slavernij in?! FOUT: want uit de geest van de Koran kan men begrijpen dat iedere mens een creatie van Allah is en dus iedereen gelijkwaardig is! Dus niemand kan de eigenaar van iemand anders zijn. Regels zijn er om er over na te denken. Natuurlijk zijn er regels die doorheen de eeuwen toch toepasbaar blijven: zakat, vasten, bidden, hajj,...

Salam aleikoum.

youness, Belg die zich bekeerde tot de Islam op 18 jarige leeftijd en nu getrouwd is met een moslima uit Casablanca.

 

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2003 om 14:43

A Selaam oe Ale'ykoem,

Ben het volstrekt met je eens Youness.....erg goed gezegd, Masha'Allah.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2003 om 21:53

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh,

Vrouw en Werk. Een hot item, zo te zien. Ik heb er helemaal niets op tegen dat vrouwen ernaast gaan werken. Van dat geld, kunnen ze Islamitische boeken kopen, Islamitische kleding, het geld dat ze verdienen kunnen ze gedeeltelijk aan een goed doel schenken. Noem maar op. Desalniettemin, zie ik nu ook in, dat het ontzettend moeilijk is. Je eigen gezin en daarnaast ook nog werken. Ik zou het enorm fijn vinden, als mijn man de hoofdkostwinner is. Ik zou mijn tijd steken in het verzorgen van de kinderen, wat niet betekent dat mijn man geen verantwoordleijkheid heeft. Een echte moslimman, werkt en maakt tijd voor zijn kinderen. InshaAllah zal ik me dan nuttig maken voor de Islamitische gemeenschap, lezingen organiseren, zusterbijeenkomsten. Me nuttig maken voor de moskee en noem maar op. Zodra de kinderen op de basisschool zitten, zou ik bv. parttime gaan werken. Als Allah swt het wil.

Je kan nooit dingen plannen, want you never now. Maar zo zie ik het wel zitten.

Werken.....maak je nuttig voor je samenleving, beste broeders en zusters.

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2003 om 22:41
mijn moeder werkt als vrijwilligster in het bejaardetehuis. Lekker gesjellig
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door 7anieffa

oow jah en voor Ibrahiem.....ga naar fatwa-online.com en zie wie deze Sheikh is...... Fasaaloe ahloe thiekrie ien koentoem laa ta3laamoen.....Laten we dus inderdaad maar zijn raad opvolgen


<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1>Assalamu alaikum mensen,


wat een bak!!! Die sheikh die hier bedoelt wordt is Ibn Baaz, de grootste �die er rondloopt (liep, want hij is in 1999 overleden). Elders op dit forum heb ik al een beroemde fatwa van deze "alim" gepost, maar voor de liefhebbers zal ik hem nog een keer posten. Lees en oordeel zelf, want <SPAN style="FONT-STYLE: italic">17:36: "En accepteer niet dat waar je geen weet van hebt. Het gehoor, de zicht en het verstand, daar ben je zeker�verantwoordelijk voor."       �� &nbs p;      �</SPAN> ;


<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1>Het idee dat we zelf geen koran zouden kunnen interpreteren en voor 100% afhankelijk zijn van ulema om ons over te geven aan Allah t'ala komt van die ulema zelf en is absurd en grenst wat mij betreft zelfs bijna aan shirk. Tuurlijk weet ik niet alles van de soenna en de koran, maar die "geleerden" gaan enorm buiten hun boekje, en een klinkende naam als Abu ditte of Ibn datte en een biografie die rechtstreeks uit een sprookjesboek afkomstig lijkt veranderen daar niets aan. Uiteindelijk op de laatste dag zijn die geleerden er niet meer om je achter te verschuilen, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen, net als nu! En hoe kun je iemand als Ibn Baaz nou serieus nemen als hij zulke dingen zegt...


<SPAN style="FONT-STYLE: italic"></SPAN><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=green size=1><SPAN class=post>SHEIK BIN BAZ, 'ABDUL 'AZIZ IBN 'ABDULLAH IBN MUHAMMAD IBN 'ABDULLAH AL-BAZ (1910-1999) 'Abdul 'Aziz ibn 'Abdullah ibn Muhammad ibn 'Abdullah al-Baz was born in Riyadh in 1910 (Dhul Hijjah 12, 1330) into a family of Islamic scholars. His father died when he was eight years old. Sheik Bin Baz was able to recite the entire Qur'an when he was eleven years old, and lost his sight when he was sixteen. He studied under Shaikh Muhammad ibn 'Abdul Wahhab. In addition to the memorization of the Qur'an, he memorized all of the major hadith and many other important texts. His first position was as a judge in Kharj from 1936-1950. He taught at the Religious Institute of Riyadh and then at the faculty of Shariah. He became the Deputy Rector at the Islamic University of Madinah in 1950. He was promoted to Rector in 1970. A royal decree was issued which appointed him President of the Administration of Religious Research, Ifta, Da'wah, and Guidance at the rank of a minister. Sheikh Ibn Baz was appointed Grand Mufti by King Fahd in 1994. Ibn Baz was a supporter of many Islamic causes. He called upon Muslims to support their brethren in Palestine, Bosnia, Kosovo and Kashmir and won the King Faisal prize for Service to Islam. He is most famous for his fatwa stating that the earth is flat. The Sheik decreed: "The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment." Yousef M. Ibrahim, "Muslim Edicts take on New Force", The New York Times, February 12, 1995, p. A-14. --------------------------------------- In the Name of Allah, The Gracious, The Merciful. Assalamo Alaikum. The following fatwa [decree] that was issued by Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia. It was issued in the year 1993--just 8 years ago. It comes from The Permanent Committee for Islaamic Research and Fataawa, comprising - Head: Shaykh 'Abdul 'Azeez Ibn Abdullaah Ibn Baaz; Here is the fatwa... Title of the Book: "Evidence that the Earth is Standing Still." Author: Sheikh Abdul Aziz Ben Baz. Editor: Islamic University of Medina. Year: 1395 AH City: Medina, Saudi Arabia. Page: 23. "If the earth is rotating as they claim, the countries, the mountains, the trees, the rivers, and the oceans will have no bottom and the people will see the eastern countries move to the west and the western countries move to the east." "In The Name Of Allaah, The Most Merciful, The Bestower of Mercy." "The earth is flat, and anyone who disputes this claim is an atheist who deserves to be punished." [Muslim religious edict, 1993, Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia]"</SPAN>


<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1>p.s. ik las laatst ergens dat Ibn Kathir, ook niet de minste, beweerde dat de aarde op de rug van een walvis lag. Wat moet je daar nu van denken.


<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1>�



Assalaamoe Alaikoem,

Ik doorzocht het forum weer eens en kwam dit berichtje van Amier tegen.

Subhanallah, Hoe durf je Sheigh Ibn Baaz(Moge Allah(S.W.A.) hem het paradijs schenken) een clown te noemen. En hoe durf je trouwens een persoon te beledigen die al overleden is.

Deze man die zoveel kennis bezit, toen hij nog heel jong was kende hij de Koran uit zijn hoofd. Hij bleef maar leren tot aan zijn dood. Zo'n belangrijke sjeigh die zoveel mensen onderwezen heeft noem jij een clown.
ASTAGFIRULLAH, neem je woorden terug!!
Iedereen maakt fouten, de door jouw genoemde fatwa was zijn fout, hij heeft deze fatwa ook weer ingetrokken. Als wij iets beweren, zijn wij dan man genoeg om tegen iedereen te zeggen dat we fout zitten. Zo'n bekende sjeigh, die zijn woorden terugneemt omdat zijn trots niets is vergeleken met de waarheid. Als iemand ons komt vertellen dat wij fout zitten dan zeggen wij vaak ja....maar... nee deze sjeigh heeft zijn fatwa gewoon ingetrokken.
Wie weet was hij op het moment van zijn uitspraak wel ziek..ALAHO ALEM.
Wie weet hoeveel vergiffenis hij aan Allah(S.W.A.) heeft gevraagd.
Wie weet hoeveel Allah(S.W.A.) wel niet van hem houdt en jij durft hem een clown te noemen.....

NAtuurlijk moet je een Sjeigh niet blindelings volgen en moet je ook je eigen verstand gebruiken. Maar deze sjeigh heeft zoveel kennis. En die kennis neemt hij mee zijn graf in. Als ik nu dood ga, heb ik misschien niet 1/1000 van zijn kennis.
Deze Sjeigh die zoveel heeft gedaan voor de Moslims.
Toen de Medina universiteit net geopend was werd hij benoemd tot co-president. Hij heeft voor zoveel grote Islamitische organisaties gewerkt en al die Moslims die hem deze functie toevertrouwden waren blind want jij Amier hebt hem al tot clown benoemd.

Moge Allah(S.W.A.) het jou vergeven.
Moge Allah(S.W.A.) sjeigh Ibn Baaz zijn zondes vergeven, en Moge Allah(S.W.A.) de deuren van het Paradijs voor hem openen.

ps. Ik wil hiermee aan iedereen duidelijk maken dat wij geen uitspraken kunnen doen over geleerden. Wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen.....
Ik had dit bericht ook aan Amier via PM kunnen versturen, maar niemand heeft gereageerd op zijn bericht...dus wil ik jullie laten weten dat jullie ook fout zaten.

ALAHO ALEM

WASSALAAM



Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 10:29

Beste Nak,

Hoe serieus kun je iemand nemen die ontkent dat de aarde rond is, zelfs als hij dat later weer intrekt?

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 10:37
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste Nak,


Hoe serieus kun je iemand nemen die ontkent dat de aarde rond is, zelfs als hij dat later weer intrekt?


Vr. gr.,


Vincent



Ohhh, wie weet zit hij nu wel te genieten in zijn graf Inshallah(Als God dit wilt). Deze ene Fatwah is niets vergeleken bij al die Fatwah's die hij heeft gegeven en waar de Moslims gebuik van maken.

Iedereen kan Allah(S.W.A.) om vergiffenis vragen. En stel je voor dat al je goede daden dan niet meer gelden...dan zijn we met z'n allen verloren.

Dan zijn we allemaal clowns

Weet je als we zelfs worden vergeven als we overspel hebben gepleegd en om vergiffenis vragen. Of als we iemand hebben vermoord en oprecht spijt hebben...waarom zal Allah(S.W.A.) je dan niet vergeven als je een verkeerde uitspraak hebt gedaan.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 15:52

SubhanaAllah.....

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2004 om 12:47

Asalamu alaikum,

je hebt wel gelijk Nak, ik had hem niet mogen beledigen al is het maar omdat hij overleden is het en ik er vanuit ga dat hij een zuivere intentie had. Ik had net over die fatwa gelezen en ergerde me aan de vele mensen die altijd diengen zeggen als "die en die is een alim met titel zus en zo dus hij heeft altijd gelijk". Maar nogmaals, ik had hem niet mogen beledigen. Mijn excuses, astaghfirullah. Soms laat ik mij teveel meeslepen door mijn emoties. Astaghfirullah.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 07:06

Salaam alaikum,

ik wil hier nog een kleine aanvulling op geven. Ik vind die fatwa van bin Baaz nog steeds idioot en het sterkt mijn idee dat (wahabiyya) ulema vaak de klok wel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Het betekend ook dat de fatwa's van wie dan ook niets te betekenen hebben als zij duidelijk tegen de werkelijkheid en redelijkheid ingaan. En last but not least betekend het vooral dat we niets zomaar moeten aannemen, zelfs niet van iemand die "eminentie" door zijn volgelingen wordt genoemd en allerlei imponerende titels heeft.

Mijn excuses heb ik gemaakt voor het feit dat de man al overleden is en ik heb niet de intentie mensen af te kraken die zich niet verdedigen kunnen; niet voor mijn mening.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Asude Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2004 om 08:14

een vrouw mag en kan werken ja...waarom niet zou ik zeggen! mensen die de islam goed zouden bestuderen komen er wel achter warom...zo niet dan ben ik er klaar voor om hierover wat te schrijven

 

Measselama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.