Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

1500 Dag des Oordeels?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 1500 Dag des Oordeels?
    Geplaatst op: 01 februari 2005 om 12:27

Salaam alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatuh,

Ik hoorde laatst een verhaal van iemand maar weet niet zeker of ik het moet vertrouwen. Het ging over Mohammed die de Quran dichtklapte bij het jaar 1500. En aangezien we nu in 1425 zitten duurt dat niet lang meer. Wat ze ermee wilde zeggen was eigenlijk dat in het jaar 1500 we niet meer weten wat er verder zal gebeuren, en dat dan misschien de Dag des Oordeels aan zou kunnen breken. Ik ben best nieuwsgierig hiernaar, en wil graag een goed antwoord hierop. Djazaki Allahu ghairan.

Ma'asalama

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 13:46

wa3alykoem assalaam,

ik zal beter hier niet in geloven, niemand weet wanneer het Uur begint, behalve Allah, zelfs de Engel Djibriel vroeg aan de boodschapper van Allah: ,,Bericht mij over het (Laatste) Uur.� (De Profeet, vrede zij met hem) antwoordde: ,,Daarover heeft de ondervraagde niet meer kennis dan de vrager.� dus noch de beste Engel, noch de beste mens Mohamed weten de tijdstip van het Uur niet.

ookal komt iemand met een vers uit de Quran, bewerend dat de onthulling van de tijdstip van het Uur er staat, moet je hem niet geloven ! 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 13:54

Ow okay, das duidelijk, ik had ook al zo mijn twijfels. Dankjewel voor je reactie. Moge Allah je zonden vergeven, belonen, en zegenen.

Ma'asalama

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nora Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 15:38

 

ja alleen Allah weet wannneer het einde van de wereld nabij is.

het kan over een minuut gebeuren maar ook over 1234576 jaar.

alhoewel In de koran staan tekenen die de kenmerken zijn van het einde van de wereld: zoals dat mensen andere mensen gaan aanbidden(popidool) dat mannen met elkaar naar bed gaan en dat kinderen de bass spelen over hun ouders.

deze tekens zie je nu al.

 

beslama

Het leven is een examen dat geen herkansing kent!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 17:15
In eerste instantie geplaatst door nora

 

ja alleen Allah weet wannneer het einde van de wereld nabij is.

het kan over een minuut gebeuren maar ook over 1234576 jaar.

alhoewel In de koran staan tekenen die de kenmerken zijn van het einde van de wereld: zoals dat mensen andere mensen gaan aanbidden(popidool) dat mannen met elkaar naar bed gaan en dat kinderen de bass spelen over hun ouders.

deze tekens zie je nu al.

 

beslama



Ja maar net deze tekens zag je duizenden jaren geleden ook al.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.