Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDrie radicale imams worden uitgezet!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Drie radicale imams worden uitgezet!!!
    Geplaatst op: 25 februari 2005 om 02:13
Integreren in dit land, ok, maar nooit ten koste van onze godsdienst. �

beste 3abn,
wat is voor u integreren? het woord betekent immers; 1 geheel vormen
met- of aansluiten bij-. Dat betekent nog niet culturele of religieuze
gelijkschakeling. U heeft het vooral over "ze". Wie bedoelt u daarmee? En
wie verlangt van u dat u zich als kaafir gedraagt? Wie zijn in uw ogen
allemaal de kaafirs? Degenen die niets geloven of degenen die niet net
zoals u geloven? Het is fijn voor u dat u weet wat de juiste kennis is, maar
als Allah is zoals geschreven staat, dan is Allah beslist ruimer van
opvatting dan u. Betekent islam niet "overgave aan God"? denkt u niet dat
dat meer een inerlijke zaak is dan een uiterlijke? U weet toch ook wel dat
je aan de buitenkant prima in de pas kunt lopen; onberispelijk! Zelfs een
djinn en een kaafir kunnen dat. maar God kijkt vooral naar het hart; toch?
Is het uwe vrij van haat en zelfzucht? Als daar nog het een en ander te
verbeteren valt, dan is dat niet te compenseren door uiterlijk vertoon en
scherpslijperij over de enige ware leer...
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 04:16

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dat geloof je toch zelf niet he' "In welke hoek zou je Donner willen hebben die dag"?

In de linkerhoek. Maar neem wel al je vrienden mee, want die dag zal je heel wat hulp kunnen gebruiken.

Wie niet voor Donner of Rita is, is tegen de �westerse beschaving�. Zo gaat het tegenwoordig. Als je alleen al slaapt in een �verdacht� pand ben je tegenwoordig al schuldig aan terrorisme.

VVD, LPF, PVDA en CDA zijn het er over eens: �In verband met veiligheid moeten schuldige of onschuldige mensen kunnen worden opgepakt.� Dus ook onschuldige imams.

Ruud, vergeet niet dat je in Nederland nu ook al zonder proces 2 jaar en 9 maanden kan worden opgesloten.

Nederland leert snel en is niet ver meer van landen als Iraq, Amerika, Oostblok, Cuba en China verwijderd. Amerika heeft Europa goed in de tang. Ze dreigen continu met sancties als Europa niet optreedt tegen �anti-amerikaanse� geluiden.

 

Toen Ali el B opzettelijk werd doodgereden. Waren het Wilders en Rita die het �schandelijk�, �onbegrijpelijk� en �ongepast� vonden dat die vrouw vast zat. In plaats van de twee politici te corrigeren, kregen ze veel sympathie (door stilzwijgen) van het volk. �Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten�, en �straatterroristen" waren het.

Rita! Nota bene minister van Vreemdelingenzaken en Integratie! Was het niet aan de rechter om daarover een beslissing te nemen!!!!?

 

Nederland is te stil wanneer het aankomt op rechts-extremistische opvattingen van haar politieke leiders.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
abou_khattab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 04:39
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dat geloof je toch zelf niet he' "In welke hoek zou je Donner willen hebben die dag"?

Toen Ali el B opzettelijk werd doodgereden. Waren het Wilders en Rita die het �schandelijk�, �onbegrijpelijk� en �ongepast� vonden dat die vrouw vast zat. In plaats van de twee politici te corrigeren, kregen ze veel sympathie (door stilzwijgen) van het volk. �Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten�, en �straatterroristen" waren het.

Rita! Nota bene minister van Vreemdelingenzaken en Integratie! Was het niet aan de rechter om daarover een beslissing te nemen!!!!?

 

Nederland is te stil wanneer het aankomt op rechts-extremistische opvattingen van haar politieke leiders.

Waarom halen jullie dit altijd erbij. Trouwens ik hoorde da die vrouw een Surinaamse is...

Maar eerlijk wie mijn tas steelt rij ik ook omver als ik de kans krijg(probeer dat dan niet te hard te doen, maar die scooter omver rijden zou ik ook doen).

ben weer doorgegaan onder NAK4LIFe
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 05:33

In eerste instantie geplaatst door abou_khattab

Waarom halen jullie dit altijd erbij. Trouwens ik hoorde da die vrouw een Surinaamse is...

Maar eerlijk wie mijn tas steelt rij ik ook omver als ik de kans krijg(probeer dat dan niet te hard te doen, maar die scooter omver rijden zou ik ook doen).

De reden waarom ik het aanhaal, is om de scheefheid van deze democratische staat aan de kaak te stellen.

Een imam die volgens de soennah en Koran wil leven moet volgens de politiek worden uitgezet. Bij uitzetting weten we allemaal wat er met onze geleerden gaat gebeuren: martelingen, cel en misschien de dood. Dat terwijl er geen bewijzen zijn dat die man mensen tot moord of haat heeft aangespoord.

 

Maar een nederlandse politicus die het recht van leven (Ali el B) koppelt aan de mate van criminaliteit van een inwoner van Neerland, en zegt dat die burger gedood mag worden, mag dat ongestraft zeggen op de tv.

 

Een straatroof is een misdrijf, dat al strafrechtelijk vervolgd wordt in nederland. Het is geen vrijbrief om mensen op grond van ras of religie te doden of dat aan te moedigen (Rita en Wilders). Dat is nl. ook volgens de nederlandse wet verboden.

Deze politici hebben een maatschappelijk voorbeeld functie met zware verantwoordelijkheden. Waarom worden hun niet vervolgd of het land uitgesmeten?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 05:35
Paus vindt homohuwelijk bedreiging voor samenleving PDF Printversie en print ... E-mail naar een kennis
24 februari 2005

ROME - Homohuwelijken maken deel uit van ,,een nieuwe ideologie van het kwaad'' die de samenleving bedreigt. Dat zegt de paus in zijn nieuwe boek Herinneringen en Identiteit: Gesprekken tussen de Millennia , dat sinds gisteren in de boekenwinkels ligt.

Het is overigens niet de enige passage die de wenkbrauwen doet fronsen. Zo heeft die over abortus al voor heel wat controverse gezorgd. De uitroeiing van de joden, zegt de paus, stopte na het einde van het nazidictatuur, maar de ,,legale uitroeiing van ongeboren mensen blijft voortduren''. Een van de leiders van de joodse gemeenschap in Duitsland noemde de vergelijking onaanvaardbaar.

Volgens de Duitse kardinaal Joseph Ratzinger, de voornaamste theoloog van het Vaticaan, was het niet de bedoeling van de paus om de holocaust en abortus op gelijke voet te plaatsen. De paus geeft voor het eerst ook commentaar op de aanslag op zijn leven die in 1981 werd gepleegd door Ali Agca. Volgens hem handelde Agca daarbij niet alleen. Hij zou steun hebben gekregen vanuit communistische landen. Maar dat is nooit bewezen.

Van het eerste boek van de paus, Over de Drempel van de Hoop, werden meer dan 20 miljoen exemplaren verkocht. Tot nu toe werden van Herinneringen en Identiteit , zijn vijfde boek, al 300.000 exemplaren gedrukt. Volgende maand verschijnt bij uitgeverij Lannoo in Tielt Sta op en Laten we Gaan in Nederlandse vertaling.

24/2/2005
www.hetvolk.be


Redactie expliciet:
 
Nu in Nederland net 3 imams worden uitgezet wegens "extreme uitlatingen" - die overigens enkel als mild kunnen worden gekarakteriseerd wanneer vergeleken met het bovenstaande, drie vragen van onze zijde:
 
- betekent dit nu dat de Paus, als "extremist", niet langer welkom zal zijn in Nederland?
- betekent dit dat de afgevaardigden van de Katholieke Kerk na deze uitlatingen van hun leider ook uitgezet gaan worden als ongewenste vreemdeling?
- betekent dit dat de christelijke gemeenschap in Nederland ook een probleem heeft met integreren, aangezien zij toch ideeen aanhangen die "{haaks staan op de principes van de democratische rechtsstaat"?
 
Of betekent het gewoon dat er voor wat betreft een dubbele moraal bestaat?

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:52
Azajamal,
Zoals in alle moslimlanden bestaat er een dubbele moraal in Nederland.
Het hemd is nader dan de rok. De christelijke moraal is vele eeuwen
bepalend geweest voor dit deel van de wereld en heeft mede de
tolerante cultuur bepaald.
Iedereen mag hier een zekere mening hebben over afwijkende sexuele
opvattingen, maar de Paus noch enige priester zeggen dat homos maar
van een hoog dak gekieperd moeten worden.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:54
3abn,
ik zie dat je online bent. reageer eens op mijn posting?
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door abou_khattab

Waarom halen jullie dit altijd erbij. Trouwens ik hoorde da die vrouw een Surinaamse is...

Maar eerlijk wie mijn tas steelt rij ik ook omver als ik de kans krijg(probeer dat dan niet te hard te doen, maar die scooter omver rijden zou ik ook doen).

De reden waarom ik het aanhaal, is om de scheefheid van deze democratische staat aan de kaak te stellen.

Een imam die volgens de soennah en Koran wil leven moet volgens de politiek worden uitgezet. Bij uitzetting weten we allemaal wat er met onze geleerden gaat gebeuren: martelingen, cel en misschien de dood. Dat terwijl er geen bewijzen zijn dat die man mensen tot moord of haat heeft aangespoord.

 

Maar een nederlandse politicus die het recht van leven (Ali el B) koppelt aan de mate van criminaliteit van een inwoner van Neerland, en zegt dat die burger gedood mag worden, mag dat ongestraft zeggen op de tv.

 

Een straatroof is een misdrijf, dat al strafrechtelijk vervolgd wordt in nederland. Het is geen vrijbrief om mensen op grond van ras of religie te doden of dat aan te moedigen (Rita en Wilders). Dat is nl. ook volgens de nederlandse wet verboden.

Deze politici hebben een maatschappelijk voorbeeld functie met zware verantwoordelijkheden. Waarom worden hun niet vervolgd of het land uitgesmeten?

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Nou mij is iets overkomen wat ik nooooit zal vergeten, gegrifd in mijn geheugen.
Overvallen van onze tas, door een bende...
waar wij tegen stribbelden, en achteraf hoorden dat we dat niet hadden moeten doen, want dan zouden we morsdood zijn, omdat het zeer bekende bendes zijn die geen genade kennen.

Die rotkoppen zal ik niet vergeten, oog in oog.
en geloof me als ik het geweten had, zou ik ook achteruit gereden zijn, wie zou dat niet doen als er een bedrag in zat van bijna 10.000 euro....
maar wat kan ik zeggen, alles weg, en zij lopen daar de flappen uit te delen.
Maar wat kun je doen???
het leven is hard en genadeloos, krijg je met de mensheid die er leeft, die geen vrees kennen voor Allah.

ben nu eerder blij dat ik nog leef dan dat ik me bekommer om dat geld, wat me 'gestolen' kan worden, zolang mijn gezin maar veilig is, toch?

Ik bergrijp dat die vrouw dr tas wou terug krijgen, maar nee....
Ik weet niet wat er in haar omging, dus ik houd mijn mening voor me.. Allah weet het beste

wa aleikum salam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 09:28

Zijn bezittingen meer waard als het leven van een mens?Ik denk dat deze vrouw inpulsief heeft gehandeld en niet de intentie had om te doden.Volgens een getuige leek ze in de war.Gezien het feit dat ze zich druk maakte dat er iemand bijna op haar lipstift ging staan terwijl er iemand onder haar auto lag en haar auto beschadigd was.Haar antwoord was... "Ik begrijp niet dat ze mijn handtas wilde pakken,er zit niets van waarde in" Zij heeft hier niet bij stil gestaan op het moment dat zij hard achteruit reed.Want als zij dat op dat moment had beseft,waarom dan een mens aanrijden en je auto beschadigen als het geen wat je wil beschermen geen waarde of bijna geen waarde heeft.Nadat ze was uitgestapt en verklaarde dat haar handtas geen waarde had,verzamelde zij eerst dat wat geen waarde had.Zelfs tot op dat moment kon zij geen enkel onderscheid meer maken tussen wat waarde had en wat niet,ondanks dat ze wel weet wat waarde heeft en wat niet.

In mijn ogen is zo iemand dan volkomen van de kaart en zich niet bewust van wat ze deed.

Had zij dit onderscheid wel kunnen zien en zich niet om het slachtoffer bekomerd,dan had zij als eerste naar haar auto gekeken en er over gesproken en kwaad geweest.Materieel gezien is de auto meer waard als de spulletjes in haar tas.Iemand die volkomen helder is kijkt als eerste naar het slachtoffer,dan pas de rest,ondanks dat het slachtoffer een slechte daad beging.

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 13:28
In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Neem een kijkje bij selefiepublikaties.com....als je goed leest zie je dat zij niet bij bin laden horen en hem als iemand beschouwen die niet bij de selef hoort... (...)
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Dat zij hem niet beschouwen als salafi, wil niet zeggen dat hij dit ook niet is. Immers, Osama beschouwt hen klaarblijkelijk evengoed niet als iets dergelijks. Wat ze feitelijk doen is elkander voor takfier verklaren, wat toch weer een salafische gewoonte is. Ook de moordenaars van Sadat gebruikten net als�Ben Laden�dezelfde redenering als hun grondlegger Ibn Tamiyya. Feitelijk is Bin Laden een salafist in de meest radicale vorm en wil ten koste van een heel hoop de doelstellingen van het salafisme bereiken.</SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana"><o:p>Overigens is betreffende bron op de Selefie webstek wel een beetje wollig; volgens mij kan men die tekst in het PDF-bestand derhalve op allerhande wijze uitleggen.</o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">

<SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana">Het wahabisme is geen stroming....puur een verzinsel van de westerse wereld.....!!!</SPAN>� (...)
<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Dat is niet juist. Het huis van Saud baseerde zich al op de wahhabistsche leer ver voordat het Westen een vinger in de pap had. Pas in de vorige eeuw is er olie gevonden; daarvoor had geen enkel Westers land belangen in die streek. Het waren bovendien de Egyptenaren en Ottomanen die bezig waren om die streek te veroveren. Als de stroming al een verzinsel is, dan is dit enkel een verzinsel van Arabische machtshebbers om hun eigen�macht zeker te stellen. <o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana"></SPAN>�


<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Overigens, het is nu juist Osama bin Laden, die volgens jou geen salafist is, die juist ook van mening is dat het wahhabisme geen ware Islam is, maar een uitvinding van het Westen. Om die reden is Al-Qaeda ook in oorlog met de regering van Saoedi-Arabi�...</SPAN>



http://www.thewahhabimyth.com/

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dat geloof je toch zelf niet he' "In welke hoek zou je Donner willen hebben die dag"?

In de linkerhoek. Maar neem wel al je vrienden mee, want die dag zal je heel wat hulp kunnen gebruiken.

Wie niet voor Donner of Rita is, is tegen de �westerse beschaving�. Zo gaat het tegenwoordig. Als je alleen al slaapt in een �verdacht� pand ben je tegenwoordig al schuldig aan terrorisme.

VVD, LPF, PVDA en CDA zijn het er over eens: �In verband met veiligheid moeten schuldige of onschuldige mensen kunnen worden opgepakt.� Dus ook onschuldige imams.

Ruud, vergeet niet dat je in Nederland nu ook al zonder proces 2 jaar en 9 maanden kan worden opgesloten.

Je moet toch van heel ernstige zaken beschuldigd worden als je zo lang vast zou moeten zitten.Maar ik geloof hier niet zo veel van.Het gaat meestal per 24 uur en dan naar een aantal weken tot hooguit 6 maanden.En als men blijft zwijgen en de politie krijgt de zaak binnen die tijd niet rond.Staat men weer op straat.

Nederland leert snel en is niet ver meer van landen als Iraq, Amerika, Oostblok, Cuba en China verwijderd. Amerika heeft Europa goed in de tang. Ze dreigen continu met sancties als Europa niet optreedt tegen �anti-amerikaanse� geluiden.

 

Toen Ali el B opzettelijk werd doodgereden.Ik heb niet het gevoel dat dat zo is. Waren het Wilders en Rita die het �schandelijk�, �onbegrijpelijk� en �ongepast� vonden dat die vrouw vast zat.Dat zij verhoord moest worden is vrij normaal,daar hadden ze dan blijkbaar geen kaas van gegeten.. In plaats van de twee politici te corrigeren, kregen ze veel sympathie (door stilzwijgen) van het volk.Zo zal niet elke Nederlander gedacht hebben.Er zijn ook genoeg Nederlandse Marokaanse moslim ouders die de andere kant op kijken als hun eigen jeugd zwaar over de schreef gaat.

 �Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten�, en �straatterroristen" waren het.

Rita! Nota bene minister van Vreemdelingenzaken en Integratie! Was het niet aan de rechter om daarover een beslissing te nemen!!!!? Waarom veroordeel je die vrouw zelf dan?

 

Nederland is te stil wanneer het aankomt op rechts-extremistische opvattingen van haar politieke leiders.

Nederland heeft het jarenlang hard aangepakt,waarom is het allemaal veranderd?Als men mensen als kafiers blijft zien,wordt de samenleving harder.

Een oplossing diend van bijde kanten te komen en niet van 1 kant.

Men kan ook niet blijven zeggen u diend zich maar aan ons aan te passen op alle vlakken.Omdat ons geloof dat zo voorschrijft.

Als 2 mensen niet kunnen samenleven,dan moeten de wegen maar scheiden.Dat is altijd beter,dan dat de 1 de ander dood slaat.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ruud, vergeet niet dat je in Nederland nu ook al zonder proces 2 jaar en 9 maanden kan worden opgesloten.

Je moet toch van heel ernstige zaken beschuldigd worden als je zo lang vast zou moeten zitten.Maar ik geloof hier niet zo veel van.Het gaat meestal per 24 uur en dan naar een aantal weken tot hooguit 6 maanden.En als men blijft zwijgen en de politie krijgt de zaak binnen die tijd niet rond.Staat men weer op straat

Realitycheck! Dat is dus niet zo. Je kunt echt ongelofelijk lang vastzitten, omdat de zaak nog niet rond is. Jij schetst een ideaalbeeld.

Salaam happylady
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ruud, vergeet niet dat je in Nederland nu ook al zonder proces 2 jaar en 9 maanden kan worden opgesloten.

Je moet toch van heel ernstige zaken beschuldigd worden als je zo lang vast zou moeten zitten.Maar ik geloof hier niet zo veel van.Het gaat meestal per 24 uur en dan naar een aantal weken tot hooguit 6 maanden.En als men blijft zwijgen en de politie krijgt de zaak binnen die tijd niet rond.Staat men weer op straat

Realitycheck! Dat is dus niet zo. Je kunt echt ongelofelijk lang vastzitten, omdat de zaak nog niet rond is. Jij schetst een ideaalbeeld.

Dat is alleen als er genoeg aanwijzingen zijn.Men moet dan meerdere malen de officier van justitie om toestemming vragen voor verlenging,om verdachte vast te kunnen houden.Als men geen extra bewijslast kan aanvoeren binnen bepaalde periodes en de bewijslast is niet voldoende om verdachte langer vast te houden,moet men een verdachte weer laten gaan.

Art. 58.

  1. Het bevel tot inverzekeringstelling wordt slechts verleend in geval van een strafbaar feit waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten.

  2. Het bevel tot inverzekeringstelling is slechts gedurende ten hoogste drie dagen van kracht. Bij dringende noodzakelijkheid kan het bevel door de officier van justitie eenmaal voor ten hoogste drie dagen worden verlengd.

  3. Zodra het belang van het onderzoek dit toelaat, gelast de hulpofficier de invrijheidstelling van de verdachte. In het andere geval stelt hij de officier van justitie voor de inverzekeringstelling te verlengen. De officier van justitie kan bevelen dat de verdachte ten einde te worden gehoord voor hem wordt geleid

En het is maar goed ook dat als er sterke aanwijzingen zijn,dat een verdachte nog langer vast gehouden kan worden lopende het onderzoek.

2 jaar en 9 maanden.... ??????

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 16:45
Salaam

Nou nou.
De enige feit waar Mvr Verdonk zich op baseert van de AIVD is het 'feit' dat, dat wat die imams predicten 'te ver van de Westerse samenleving lagen'. Omdat moslims blijkbaar 'middeleeuwse' leefgewoonten erop willen nahouden (salafisch). Dit het verdeel-en-heers. Immers, Verdonk spreekt men pas van integratie wanneer men meer kan dan alleen vloeiend Nederlands spreken en werken in de Nederlandse samenlevingen. Je moet blijkbaar assimileren. Je moet niet alleen de Nederlandse cultuur kennen, maar deze ook uitdragen. Maar zeg eens eerlijk, is dat niet hetzelfde als het weggooien van een culture achtergrond? Wordt je dan niet verdrongen? Ik begrijp persoonlijk nog steeds niet waarom men hier in Nederland zuilen veracht. Wat kan er nou mis zijn met een sub-samenleving die bijdraagt bij de hoofd-samenleving? Als je vloeiend Nederlands kunt spreken en weet hoe de Nederlandse staat in mekaar zit ben je toch al geintegreerd?

Voor de rest. Voor een moskee geld dat iedereen die wilt mag komen bidden. Alleen Allah(=God) zal in staat zijn ongelovigen en moslims te scheiden en respectievelijk hun gebeden afkeuren of toestaan. Maar, mochten er een paar types zijn die zich niet voldoen aan de eisen van een 'echte' moslim en dus anders willen zijn worden zij gewaarschuwd. Is men zelfs lid van een sektek, wordt men verbannen. Zoals dit al vorig jaar (of de jaar daarvoor) gebeurde.
En daar zit hem het kern van de dillemma. Het probleem zit in de geisoleerde sektes. Ze hebben een andere interpretatie over de gehele Islaam en verdelen zich. Dit is niet alleen verboden in de Islam, het staat zelfs letterlijk in de Quraan dat er zo'n soort types zullen voorkomen. Maar weet wel dat zij een apart sekte vormen van de ummah (=moslimsgemeenschap). Dat men geen onderscheid kent, blijkt uit de reactie van Verdonk (helaas). Kennis over Islam is voor de meeste Nederlanders te schaars, toch oordeelt men hierover. Is men dan niet even verdraait als die terroristische sektes? Probeert men ook niet een enkele beeld te scheppen over Islam en deze 'globaliseren'?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 16:53

Omstreden imam: recht zal zegevieren

 

25 februari 2005

De omstreden Keniaanse imam Mahmoed heeft vrijdag het gebed in de Al Fourkaan-moskee in Eindhoven geleid. In klassiek Arabisch zei hij tegen de gelovigen dat het recht zal zegevieren.

Mahmoed is een van de drie imams die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil uitzetten omdat ze een gevaar zouden vormen voor de openbare orde en de nationale veiligheid. Verhalen over opruiing en ronselpraktijken in de moskee deed de imam af als leugens. ''Leugens moeten met dialoog worden ontkracht.'' Hij benadrukte dat geweld geen oplossing is.

Imam Mahmoed prees lokale autoriteiten en moslimorganisaties die in de afgelopen week hun ongeloof uitspraken over vermoedens van de AIVD en minister Verdonk over radicalisme. De moskeebezoekers werden opgeroepen niet te geloven wat ze niet zelf hebben gezien, gehoord of ervaren. De preek van de imam werd voor het ANP vertaald door een tolk van het Tolk Vertaal Centrum Nederland (TVCN).

De imam legde de gelovigen aan het begin van zijn dienst uit hoe ze gehoorzaam en in vrede kunnen leven en belijden. Zonder aantekeningen of uitgeschreven tekst vertelde hij over de geschiedenis van de profeet. Het verhaal mondde langzaam uit in de preek waarin imam Mahmoed zich afvroeg wat Nederland met integratie bedoelt. Integratie kun je niet opleggen, aldus de imam. ''Net zoals je een dorstige niet kunt dwingen te drinken.''

Op de preek volgde een kort gebed. Honderden gelovigen woonden de dienst in de gebedsruimte van de moskee bij. Er was nauwelijks genoeg ruimte voor iedereen.

Bezoekers vonden het ''goed'' en ''verstandig'' dat de imam de actualiteit uitvoerig behandelde om misverstanden en wilde verhalen te voorkomen. ''We hebben geen kans meer om naar zijn mening te raden'', legde M. Abo Zad na afloop van het gebed uit. Een enkeling noemde het toeval dat de preek ging over liegen.

Voor en tijdens het vrijdaggebed bestond voor de moskeebezoekers de mogelijkeid om een handtekening te zetten onder een petitie om te voorkomen dat de imams het land uit worden gezet. Moslims in heel Nederland zullen de kans krijgen om de petitie te ondertekenen. In Eindhoven alleen werd de petitie vrijdagmiddag al door tussen drie- en vierhonderd bezoekers getekend, zei een woordvoerder van het moskeebestuur.

Imam Bersham van Al Fourkaan, die de minister eveneens wil uitzetten, was vrijdagmiddag tijdens het gebed voor een bespreking bij advocaat M. Wijngaarden in Amsterdam. Over de verblijfplaats van de derde imam bestaat nog veel onduidelijkheid. Hij is al lange tijd niet meer betrokken bij de Eindhovense moskee.

25/2/2005

www.ikonrtv.nl

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2005 om 07:11

salem aleykoem!

ik vind het rond uit een schande,

echt van die mensen die met schuttingen langs hun ogen lopen, ze kunnen er blijkbaar niet langsheen kijken of denken, dat de dominee nou niet alles naar waarheid predikt wat in zijn boek staad, wilt niet zeggen dat wij ook een geloof vol leugens gaan prediken, het verschil is gewoon dat je onze taal (koraan) nog beter kan begrijpen dan die van je eigen! (de bijbel) maar dat is ook niet gek met een boek dat elk jaar op nieuw geschreven word, ben benieuwd wanneer er in de bijbel word verklaart dat drugs ook toegestaan is!

groeten van een breed denkende hollander!

assalem aleykoem

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2005 om 08:07

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Nou nou.
De enige feit waar Mvr Verdonk zich op baseert van de AIVD is het 'feit' dat, dat wat die imams predicten 'te ver van de Westerse samenleving lagen'. Omdat moslims blijkbaar 'middeleeuwse' leefgewoonten erop willen nahouden (salafisch). Dit het verdeel-en-heers. Immers, Verdonk spreekt men pas van integratie wanneer men meer kan dan alleen vloeiend Nederlands spreken en werken in de Nederlandse samenlevingen. Je moet blijkbaar assimileren. Je moet niet alleen de Nederlandse cultuur kennen, maar deze ook uitdragen. Maar zeg eens eerlijk, is dat niet hetzelfde als het weggooien van een culture achtergrond? Wordt je dan niet verdrongen? Ik begrijp persoonlijk nog steeds niet waarom men hier in Nederland zuilen veracht. Wat kan er nou mis zijn met een sub-samenleving die bijdraagt bij de hoofd-samenleving? Omdat men geen sub-samenleving wenst,die geen rekening houdt met wetten die voor alle mensen gelden,binnen de hoofd-samenleving.
Als je vloeiend Nederlands kunt spreken en weet hoe de Nederlandse staat in mekaar zit ben je toch al geintegreerd?Er zijn blijkbaar mensen die niet weten of willen weten hoe de Nederlandse staat in elkaar steekt.
Voor de rest. Voor een moskee geld dat iedereen die wilt mag komen bidden. Alleen Allah(=God) zal in staat zijn ongelovigen en moslims te scheiden en respectievelijk hun gebeden afkeuren of toestaan. Maar, mochten er een paar types zijn die zich niet voldoen aan de eisen van een 'echte' moslim en dus anders willen zijn worden zij gewaarschuwd. Is men zelfs lid van een sektek, wordt men verbannen. Zoals dit al vorig jaar (of de jaar daarvoor) gebeurde.
En daar zit hem het kern van de dillemma. Het probleem zit in de geisoleerde sektes. Ze hebben een andere interpretatie over de gehele Islaam en verdelen zich. Dit is niet alleen verboden in de Islam, het staat zelfs letterlijk in de Quraan dat er zo'n soort types zullen voorkomen. Maar weet wel dat zij een apart sekte vormen van de ummah (=moslimsgemeenschap). Dat men geen onderscheid kent, blijkt uit de reactie van Verdonk (helaas). Kennis over Islam is voor de meeste Nederlanders te schaars, toch oordeelt men hierover. Is men dan niet even verdraait als die terroristische sektes? Probeert men ook niet een enkele beeld te scheppen over Islam en deze 'globaliseren'?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Het is niet de bedoeling en intentie van onze samenleving,om mensen hier toe te laten uit humanitaire gronden,als deze mensen onze eigen rechtstaat aantasten.We nemen dan wel mensen op die vervolgd worden om hun godsdienst,maar niet als deze mensen tegen onze regels zelf ingaan.

Jij laat toch ook niemand binnen die jou huisregels overtreed.

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 14:40

Wanneer een vreemdeling in welk land dan ook verklaart de eigen of andere wetten bv de shariah belangrijker te vinden dan de grond wet van dat land dan loopt die vreemdeling het grote risico dat hij ongewenst wordt verklaard.

Daar moet niemand over zeuren.

Waarom zou dat in Nederland anders moeten zijn?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door criticus

Wanneer een vreemdeling in welk land dan ook verklaart de eigen of andere wetten bv de shariah belangrijker te vinden dan de grond wet van dat land dan loopt die vreemdeling het grote risico dat hij ongewenst wordt verklaard.

Daar moet niemand over zeuren.

Waarom zou dat in Nederland anders moeten zijn?

joh, wat ben je slim zeg, een vreemdeling dus! dan ga ik ervan uit dat een niet-vreemdeling WEL gewenst is.

ennuh, onder welke nummer heb je die artikelwet, in welke wetboek ? of heb jij een eigen wetboek, blijkbaar opgesteld door een paar stelletje rechts-extremisten.

ik ben zeer tegen homohuwelijk, ik vind het schandalig en tevens extreem om zo een wet te stellen, ben ik ongewenst ? ik dacht altijd dat het pas strafbaar is wanneer je een misdaad pleegt, niet wat je VINDT!

wat wel zeker is, is dat jij een democratie-les nodig hebt.

doei

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:19

Ik zag vandaag een programma op Ned 3,waarbij een filmploeg een gesprek had met stamhoofden in Afganistan.Een van hun was zijn zoon al een tijd kwijt,opgepakt door de Amerikanen.Waarschijnlijk omdat mensen zijn naam hadden genoemd.Maar volgens de stamhoofden kon hij niet betrokken zijn geweest bij Bin-Laden.Vlak voor dat de man in tranen losbarsten getekend door het leven en gemis van zijn zoon,wenste hij de mensen veel levenswijsheid toe.

Ik hoop voor hem,dat hij zijn zoon snel terug ziet.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door criticus


Wanneer een vreemdeling in welk land dan ook verklaart de eigen of
andere wetten bv de shariah belangrijker te vinden dan de grond wet van
dat land dan loopt die vreemdeling het grote risico dat hij ongewenst
wordt verklaard.


Daar moet niemand over zeuren.


Waarom zou dat in Nederland anders moeten zijn?



joh, wat ben je slim zeg, een vreemdeling dus! dan ga ik ervan uit dat
een niet-vreemdeling WEL gewenst is.


ennuh,�onder welke nummer heb je die�artikelwet, in welke wetboek ?
of heb jij een eigen wetboek, blijkbaar opgesteld door een paar stelletje
rechts-extremisten.


ik ben zeer tegen homohuwelijk, ik vind het schandalig en tevens
extreem om zo een wet te stellen, ben ik ongewenst ? ik dacht altijd dat
het pas strafbaar is wanneer je een misdaad pleegt, niet wat je VINDT!


wat wel zeker is, is dat jij een democratie-les nodig hebt.


doei




Aboe Jadir,
je hebt juridisch ongewenst en sociaal ongewenst, toch? Als ik in een
islamland zou wonen en daar een restaurantje met varkensvlees zou
houden, dan krijg ik wel vette moeilijkheden met mijn omgeving. Ik zou
op den duur voor mijn omgeving ongewenst zijn.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:29
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door criticus


Wanneer een vreemdeling in welk land dan ook verklaart de eigen of
andere wetten bv de shariah belangrijker te vinden dan de grond wet van
dat land dan loopt die vreemdeling het grote risico dat hij ongewenst
wordt verklaard.


Daar moet niemand over zeuren.


Waarom zou dat in Nederland anders moeten zijn?



joh, wat ben je slim zeg, een vreemdeling dus! dan ga ik ervan uit dat
een niet-vreemdeling WEL gewenst is.


ennuh,�onder welke nummer heb je die�artikelwet, in welke wetboek ?
of heb jij een eigen wetboek, blijkbaar opgesteld door een paar stelletje
rechts-extremisten.


ik ben zeer tegen homohuwelijk, ik vind het schandalig en tevens
extreem om zo een wet te stellen, ben ik ongewenst ? ik dacht altijd dat
het pas strafbaar is wanneer je een misdaad pleegt, niet wat je VINDT!


wat wel zeker is, is dat jij een democratie-les nodig hebt.


doei




Aboe Jadir,
je hebt juridisch ongewenst en maatschappelijk ongewenst, toch? Als ik
in een islamland zou wonen en daar een restaurantje met varkensvlees
zou houden, dan krijg ik wel vette moeilijkheden met mijn omgeving. Ik
zou voor mijn omgeving ongewenst zijn.
Of, wanneer ik daar een kerkje zou stichten (wat al bijna niet denkbaar is)
en als christen imam in alle toonaarden zou verkondigen dat moslims
dwalen omdat ze niet geloven in Isa de Zoon van God en dat Mohammed
niet meer was dan een goed bedoelend vroom mens, dan zijn denk ik wel
al heel snel de rapen gaar en wordt mijn kerkje met de grond gelijk
gemaakt. Als ik buitenlander zou zijn zou ik na een hoop gedonder als
een speer het land uit worden gezet. Boffen! want als ik een autochtoon
zou zijn zou ik in de gevangenis belanden met een grote kans op de
doodstraf wegens het beledigen van de profeet.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:36

Nee hoor ik ben zeker geen neo facist.

Ik ben meer een mens van het midden.

Wat het wetboek betreft wat denk je van het Nederlandse?

Wanneer mensen een verblijfsvergunning krijgen wordt er minimaal vanuit gegaan dat ze zich niet destructief opstellen tenopzichte van de samenleving.

Bij een terwerkstelling wordt er vanuit gegaan dat die functies niet door mensen te vervullen zijn die Nederlander zijn.

we zullen natuurlijk het proces tegen die imaams moeten afwachten maar ik zou maar niet al te veel hoop hebben.

Maar een troost over een paar jaar zullen er voldoende Nederlandse imams zijn.

 

 

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:19
Salaam

Ruud, voor de zoveelste keer, jij hebt het over een sekte(!) die niet dominant is in de sub-samenleving (de moslims in Nederland). Deze sekte mag je heus bannen, maar zijn die representatief voor de hele sub-samenleving? Die sekte wil niets liever dan apart zijn, ze zijn daarmee on-islamietisch. Je kun de sub-islamietische-samenleving dan toch niet verantwoordelijk daarvoor houden?
Ik denk dat je wat voorzichtiger dient te zijn met sektes. (Wat beter analyseren, niet stigmatiseren)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af aan Allah.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:29

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ruud, voor de zoveelste keer, jij hebt het over een sekte(!) die niet dominant is in de sub-samenleving (de moslims in Nederland). Deze sekte mag je heus bannen, maar zijn die representatief voor de hele sub-samenleving? Die sekte wil niets liever dan apart zijn, ze zijn daarmee on-islamietisch. Je kun de sub-islamietische-samenleving dan toch niet verantwoordelijk daarvoor houden?
Ik denk dat je wat voorzichtiger dient te zijn met sektes. (Wat beter analyseren, niet stigmatiseren)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af aan Allah.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Ja dat weet ik.....En voor die mensen is de samenleving bang...... De samenleving is bang dat dat soort mensen,het zullen overnemen binnen de Islam.En onze rechten gaan verdrukken.Zou jij niet bang zijn als recht-extrimisten hier zouden groeien dan en onze regering overnemen?  

(En die groep is ook aan het groeien binnen onze samenleving.)

Laat daarom onze regering,gewoon onderzoek doen ook al kunnen ze er naast zitten.Nederlanders hebben soms het gevoel dat moslims elkaar het hand boven het hoofd houden en dat wordt steeds meer wederzijds.Zo tollereerd de Nederlander ook steeds meer rechtse denkbeelden.De denkbeelden voeden elkaar,waardoor de afstand tot elkaar steeds verder uit elkaar komt te liggen.Een gedeelte van die denkbeelden bij de westerse mensen is......... Wij westerlingen hebben een soort laatste plaats binnen de Koran...... Tenminste zo dragen sommige mensen het uit....

Maar jah..... De Koran is perfect zegt men.Dus ik begrijp dan niet die klassificatie hierin.Als Allah eigenlijk zegt: "Iedereen is gelijk".

Ik zag vanavond een documentaire over Moslimstrijders......Er zat er 1 tussen die iedereen gelijk aan elkaar stelden.Maar vervolgens verantwoordelijk was voor de gijzeling van een heleboel mensen in een ziekenhuis.En dreigde met een nucleare bom in Moskou...Om een..... "Wie niet horen wil moet maar voelen" visite kaartje af te geven.

Nu begrijp ik wel dat hij knokt voor de rechten van zijn broeders....Maar om nou op zo'n manier een oorlog te winnen....Sorry hoor....Dat lijkt me nou niet echt Allah's wil.

En Rusland begrijp ik ook niet.....Men geeft heel veel land weg en vervolgens gaat men zich druk maken om een klein stukje grond ter groote van de provincie Utrecht.  Maar jah.... Jeltsin...Hadden de Russen Gorbatsjov nog maar.Die man was in mijn ogen een rechtvaardig man en de beste leider die Rusland heeft gehad in een heele lange tijd.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:44
animalfarm; iedereen is gelijk, maar de een is meer gelijk dan de ander...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:50
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

animalfarm; iedereen is gelijk, maar de een is meer gelijk dan de ander...
Ja dan moet je niet vreemd staan te kijken dat wij verharden in onze denkbeelden.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 17:23

Alles gebeurt met Allahs wil............, zo ook het uitzetten van de drie Imams.

Het is zo wie zo absurd, dat deze hypocriete 1400 jaar oude, ingeblikte selafie fosielen, zonodig in een land moeten preken waarvan ze de reguliere kafir samenleving verafschuwen, Oh... zijn ze zo "gematigt"?
Ja.. natuurlijk! zijn ze gematigt, als je dezelfde overtuiging aanhangt.
De Islam, zoals voorgesteld door deze zelf-benoemde advocaten van Allah, is niet alleen een geloof maar tevens een politiek systeem, dat het liefst de democratie, door/met de mogelijkheden die deze biedt, omzeep wil helpen!

Niet verwonderlijk dus dat diezelfde democratie ingrijpt, net als bij extreem rechtse politieke overtuigingen.
Laten de Imamas blij zijn terug te kunnen keren naar hun meer Islamitisch getinte thuislanden..........of zijn ze daar ook niet welkom??

vr.gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 19:44
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Alles gebeurt met Allahs wil............, zo ook het uitzetten van de drie Imams.

Het is zo wie zo absurd, dat deze hypocriete 1400 jaar oude, ingeblikte selafie fosielen, zonodig in een land moeten preken waarvan ze de reguliere kafir samenleving verafschuwen, Oh... zijn ze zo "gematigt"?
Ja.. natuurlijk! zijn ze gematigt, als je dezelfde overtuiging aanhangt.
De Islam, zoals voorgesteld door deze zelf-benoemde advocaten van Allah, is niet alleen een geloof maar tevens een politiek systeem, dat het liefst de democratie, door/met de mogelijkheden die deze biedt, omzeep wil helpen!

Niet verwonderlijk dus dat diezelfde democratie ingrijpt, net als bij extreem rechtse politieke overtuigingen.
Laten de Imamas blij zijn terug te kunnen keren naar hun meer Islamitisch getinte thuislanden..........of zijn ze daar ook niet welkom??

vr.gr Akbash

 Als ze onschuldig zijn,bij deze me verontschuldiging.Maar zijn ze schuldig.......Sorry hoor....

Het zou de Islam ook geen goed doen....Het vriendelijke gezicht dat het uitdraagd raakt het dan kwijt.En dat zou ik een verlies vinden,binnen onze samenleving.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 20:32

Weet je wat ik nou mooi zou vinden......

Als zowel moslims,jooden,christenen,boedisten en andere gelovigen die in vrede geloven.Met elkaar af zouden spreken om eens een keer met zo veel mogelijk mensen richting Israel te gaan en bv 3 dagen lang een zo'n lang mogelijk lint te maken tussen bijde partijen.

Eens kijken of de mensen dan eens wakker worden,want laten we eerlijk wezen...Veel mensen slapen nog steeds.

Welterusten....

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.