Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenZijn hoge hakken toegestaan?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zijn hoge hakken toegestaan?
    Geplaatst op: 12 januari 2004 om 13:55
In eerste instantie geplaatst door Salah ad Din

In eerste instantie geplaatst door polymorph

In eerste instantie geplaatst door Bibi Naeem

Hoge hakken dragen

Ik draag hoge hakken maar die hoor je niet...is dat echt erg...ik wist eigenlijk niet eens dat je geen hoge hakken mag in de Islam.

Bibi, 13 jaar.



Salaam Alaikum,

de verleidings factor is ook niet het geluid maar,
de postuur die een vrouw krijgt met hoge hakken.

strakke beenspieren,rechte rug.een vrouw lijkt daardor in top conditie.
das de truuk,het geluid is eerder iritant.
Aandacht opeisen door herrie maakt een vrouw heus niet aantrekkelijkker.
En struikelend over straat lopen ook niet.

Met andere woorden,je mist er niets aan. 
 
deze uitleg zal wel weer haram zijn,maar ik zeg het toch maar ff.

wa salaam,

polymorph

 

 

Topconditie.. Moet ze dik en log lijken? Struikelend lopen? Wie beledig je hier? Ongelofelijk!

Ik wil helemaal niemand beledigen,maar slechts eraan herrinenren dat niet de herrie het bedoelde effect van hoge haken zijn maar het hierboven genoemde.
Het maakt voor mij niet uit of een vrouw hoge hakken draagt of niet.
Maar wees gerust beledigd als je dat wilt,hoor.

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 21:52

Salamoen Aleykum

So maar ik erger me in sommige opzichten zeker wel aan de hoge hakken. Zoals vandaag bij examen. We hebben een joodse mevrouw die hoge hakken draagt en iedereen is stilletjes bezig en dan hoor je haar lopen....Tik....Tak....Tik....Tak. Lijkt wel een tijdbom ofzo.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
warda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 00:11

salaam iedereen,

Ik ben een moslima van 19 jaar. Al 5 jaar draag ik hakjes,normale hakjes dus geen hoge. Zijn die ook haram? Ik wist helemaal niet dat hakken,of het nu hoge of lage zijn, haram waren...ga ik daarvoor geboet worden? heb ik een zonde begaan door niet eerst info te vrage vooraleer ik ze ben beginnen dragen?

Broeders en zusters ik wacht op jullie antwoorden!!

beslama

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 00:45

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

Ik durf daar niet over te oordelen.

Het oordelen is aan Allah(swt)

Toon berouw voor je zonden..want Allah is ook heel vergevingsgezind en genadevol....

wassalam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 14:51

Salamoen Aleykum

Ik zeg dit: Gebruik je hart. Als je toch wilt dragen doe het dan maar ik beveel je het niet aan. Lees maar eens terug in dit topic en probeer je zoveel info erover te vinden maar ik zou het gewoon niet doen(ALS IK EEN MEISJE WAS DAN HE)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 20:34
In eerste instantie geplaatst door warda

salaam iedereen,

Ik ben een moslima van 19 jaar. Al 5 jaar draag ik hakjes,normale hakjes dus geen hoge. Zijn die ook haram? Ik wist helemaal niet dat hakken,of het nu hoge of lage zijn, haram waren...ga ik daarvoor geboet worden? heb ik een zonde begaan door niet eerst info te vrage vooraleer ik ze ben beginnen dragen?

Broeders en zusters ik wacht op jullie antwoorden!!

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe oghtie,

Het maken van fouten ligt in de aard van de mens. Onze Profeet (vrede zij met hem) zei:  

�Iedere zoon van Adam (de mensheid) maakt fouten..�                                                       

Maar Allah heeft de mens niet in een staat achtergelaten waarin hij niets kan doen om het goed te maken voor deze fouten. Hij heeft de mensen de mogelijkheid gegeven om berouw te tonen. De overlevering sluit dan ook af met de woorden:  

�en de beste van hen die fouten begaan zijn zij die berouw tonen.�                                (Tirmidhi)

 

De Vergevingsgezindheid van Allah is een voldongen feit in de Islam. Allah  zegt wat als volgt vertaald kan worden:

�Zeg: ,,O, Mijn dienaren, die buitensporig zijn tegenover zichzelf. Wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Waarlijk! Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar! Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.�                                                                                      (Soerat az-Zoemar: 53)

wa aleikum sallam wa rahmatoelahie wa barakatoehoe

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
warda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2004 om 13:54

salaam,

 

Jullie zijn hartelijk bedankt v jullie antwoorden!!!

wassalam

Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2004 om 15:14

Salamu 3alaikum,

Vraagje Salah a Din: Waarom gebruik je de Soennah alleen als het je uitkomt? Je zegt in een van je eerdere reacties 'voor de sunnieten onder ons staat het ook niet in de sunnah'. Dan vraag ik me af: Als je niks met de Sunnah of in ieder geval ahadith te maken wilt hebben, kun je ze dan gebruiken als argument of uberhaupt GEBRUIKEN? Ik raak soms een beetje in de war door jou argumentatie en eerlijk gezegd denk ik niet dat dat zo is, omdat deze zo goed is. Ook zeg je een keer dat wij moeten kijken naar de vrouwen in Iran etc waar de Shari'ah heerst, maar dan weer stel ik mezelf de vraag: Als je claimt alleen de Qoraan te volgen, en alleen daar je kennis uit te halen en je voorbeelden en al het andere wat jij uit ons Edele boek haalt, waarom kijk je dan nu ergens anders naar en waarom beargumenteer je hier weer je antwoord met iets anders dan de Qoraan. Beste Salah, als wij naar de mensen zouden kijken, hoe zij zich gedragen, islamitisch land of niet, dan zouden wij zeker niet veel goeds doen, denk je ook niet?

Dus zoals jij altijd 'zegt': Haal je kennis uit het Boek van Allaah swt en naar mijn mening: Haal die ook uit de Soennah, want de Profeet vzmh heeft die ons niet voor niks nagelaten en Allaah swt had hier toch zeker een doel mee? Beste Salah, hoe kun jij zeggen dat we de Soennah niet moeten volgen, maar later wel te zeggen dat Allaah swt tegen ons heeft gezegd dat wij de Profeet moeten gehoorzamen? Op welke manier wil je hem vzmh ANDERS gehoorzamen als je niet volgt wat hij heeft nagelaten voor ons? SubhanaAllaah hoe koppig jij bent. Ik ben het trouwens wel eens met harith2 als hij zegt: dat was de fatawaa van Salah a din. Hoe je het ook wendt of keert, het was een uitspraak van JOU over iets dat HARAM is, volgens JOU. Als je dit geen fatawaa noemt, (ik noem het trouwens geen fatawaa maar een FOUTE uitspraak) waarom heb je het dan niet onderbouwd? Ik wil je niet aanvallen, hoor, maar ik vind dat je soms dingen zegt waar je geen kennis van hebt en die dan op een zodanige manier tegenspreekt dat eruit blijkt dat jij je eigen mening volgt en niet die van de geleerden of de Soennah. Dat is op zich niet erg, maar het feit dat je dan niet luistert naar advies van andere mensen-en het spijt me als je dat wel doet je laat in ieder geval niet die indruk achter- laat mij in de waan dat jij tot de hoogmoedige mensen behoort, die zeggen 'ikke, ikke, ikke, en niemand anders weet het beter.' Nogmaals, ik wil je niet aanvallen!

Salamu 3alaikum,

Amatallah

Moge Allaah en daarna jullie mij vergeven voor eventuele fouten...
Inna Lilaahi wa inna ilaihi raghie3oen
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2004 om 11:42

zahra ik ben het helemaal met je eens.

Ik zou het niet beter gezegd kunnen hebben.

Alhamdoelilah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.