Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Korten op uitkering na handweigering

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Korten op uitkering na handweigering
    Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:16

assallam aleikom beste zusters en broeders,wat er hier niet wordt bijverteld is dat deze iman netjes van tevoren heeft aangegeven dat hij geen hand zou geven ,dus ritaatje wist van tevoren dat  de iman haar geen hand zou geven .Ze heeft deze kans met 2 handen aangepakt om en relletje teveoorzaken!!wat het ergste is die andere 40 of meer (ik weet niet meer precies hoeveel imams er waren)preken in de moskee over de koran en de soenna van onze profeet(VZMH) en pakten ritaatje haar hand met 2 handen vast!Eentje begon haar helemaal op haar rug te kloppen?!?!Subhannallah,moge ALLAH(SWT)hun op het rechte pad leiden,amien,amien.

Ik begrijp de ophef niet die er wordt gemaakt over een hand geven.Alhamdoelilah,ikben een nederlandse moslima en weet nog van vroeger dat je soms van mensen zo`n slap, niet gemeend handje kreeg,dan gaf ik vroeger ook al liever geen hand.Ik vindt dat een vriendelijke goeimorgen,zonder hand,veel beter dan zo`n slap handje wat dan niet gemeend is!De hetze is al lang tegen de moslims begonnen,ja je leest het goed een hetze!Eerst zijn het de islamitische basisscholen dan zijn het de "'onderdrukte "'moslimvrouwen,waarom vraagt ,hirchi ali niet aan mij of ik onderdrukt wordt??Dan is het handje schudden, dan zijn het weer de imaams die uitgezet moeten worden,dan is het weer als een moslim een mening heb ,is het verboden,maar de niet moslims mogen alles roepen wat ze willen.Maar alhamdoelilah het maakt ons ,insha allah,allen maar sterker in ons geloof! Kijk hoeveel mensen allah(SWT) op het goede pad leidt.zowel nederlanders en mensen met een islam achtergrond>Dus regering en hirshi ali en ritaatje en de rest van de groep ,ga vooral zodoor!

LA HAWLA WALAA QOWWATA IELLA BIELLAH!!!!

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Je ziet ons dus nog steeds als gasten, ook al zijn er heel veel moslims hier geboren en opgevoed.<<<<<<Klopt jou stelling met wat ik hier boven schrijf? Je probeerde niet direct te antwoorden, maar ik lees in je reactie dat je er wel zo over denkt.Onzin....Die Iman is in mijn ogen een streng Islamiet die niet de geheele Koran in overweging heeft genomen,wat bijna alle moslims wel doen.(Zie het hebben van een uitkering bv...Maar goed�het is zijn recht hier....Maar er zijn vast nog wel meer redenen te vinden.) En als ik iemand zie die geen moslim is denk ik niet gelijk van dat is een ongelovige daar moet ik niks mee te maken hebben.Gelukkig Melcom dat jij het anders ziet,dit doet me goed om te horen. Moslims denken in het dagelijks leven niet bij contacten met niet moslims van dat is een minderwaardig mens, die staan er niet eens bij stil.Klopt......Maar bepaalde moslims doen dat wel. Dat jij dit wel doet geeft al aan hoe jouw denkpatroon is Mijn denkpatroon ken je niet,mijn beste contact aangaande buren waren moslims., als je in de termen mensen gaat beoordelen. Mensen zijn gelijkwaardig, alleen op religieus gebied is dit een ander verhaal�Mensen zijn gelijkwaardig punt!!! . Dan is het logisch dat mensen die andere dingen geloven dus ook niet gelijk aan elkaar zijn�Dat zijn ze wel wat klets je nu?Ze denken soms alleen anders. En daar hebben vooral atheisten problemen mee. Pardon??? Aangezien ook joden en christenen mensen van een ander geloof als iemand zien die het verkeerd heeft en dus niet gelijk aan hen is.Bepaalde joden,christen en atheisten hebben daar ook idd last van..... En dit is ook mijn land, dus jouw normen en waarden (en met jou vele anderen) zijn niet geldend voor elke inwoner van dit land. Door ze proberen op te leggen toon je aan voor niemand respect te hebben dan voor je jezelf Wat die Iman dus zelf ook doet., omdat blijkbaar alleen de normen en waarden van de gemiddelde nederlander de juiste zijn.Of die van enkele streng Islamieten. Ik zie moslims nergens in Nederland de niet moslims iets opleggen van hun gewoontes, jij wel? Omgekeerd wel dan? En blijkbaar is dat dus het verschil in het normaal omgaan met mensen. Het geven van een vriendschaps hand of zich voorstellen aan elkaar......Waar hebben we het over zeg....(Ik zie geen overspel tussen die 2 gebeuren jij wel? )Het is al zo dat ik van autochtone nederlanders al geen respect meer verwacht. Hoewel ik wel altijd respect toon, ook krijg ik dit niet terug.Hier kan ik iets van begrijpen en vind het triest....Van mij had je het gekregen. het valt me ook op dat er in suriname na eeuwen lang hier nooit een discussie over geweest is Die relativeren de zaken meer als bepaalde moslims doen en ik heb veel respect voor deze denkwijze., terwijl daar toch moslims, hindoes, boedhisten, afrikaanse afstammelingen en chinezen daar door mekaar leven.Hebben vast ook wel eens ruzie met elkaar... En ik heb dit ook aan een hindoestaanse vriend gevraagd die zij dat ze daar elkaars gewoonten respecteren en ook respect voor elkaar hebben. Misschien een voorbeeld voor de autochtone Ben je zelf allochtoon dan? Of ben je nu Nederlander...nederlanders die toch blijven vasthouden aan hun blanke superioriteits gevoel die ze over de eeuwen heen niet kwijt zijn geraakt.Tsjonge jonge jonge.....Maar goed daar hoor je zelf dus ook bij toch..... Salaam Aleikum, MAlcolm X
Tsjaaaaa.... Mijn moslim buurman (Van marokaanse afkomst)heeft een blanke nederlandse vrouw..Het zal wel een kafir zijn nu of niet.


Hou je van vissen Malcom?




Salaam Aleikum,

Ruud geef me een aantal voorbeelden waarbij moslims hier in Nederland iets willen opleggen aan niet moslims. En je snapt het nog steeds niet wat het hand geven betreft tussen 2 geslachten. Zoek maar eens op waarom het niet kan, ipv de hele tijd overspel te roepen.

En ik ben allochtoon volgens de termen die door de blanke nederlanders zijn bedacht. Ook al roep ik een miljoen keer dat ik nederlander ben, blijf ik allochtoon. Ook al zou ik bv in een oorlog voor nederland vechten, ik blijf een allochtoon en een buitenlander. Want mijn uiterlijke kenmerken en die van mijn kinderen zullen nooit veranderen en daarom zullen we nooit als nederlanders aanvaard worden.
Ik heb geen superioriteits gevoel tov mensen met een andere kleurtje, terwijl dit bij de blanke medemensen toch ingeboren zit. Mensen krijgen het daarna ook nog eens mee in hun opvoeding.

Dat jij je marokkaanse buurman als kafir ziet of denkt dat moslims hem als kafir ziet, zegt veel over jou kennis van de islamitische godsdienst. Je zal wel over enige kennis beschikken, maar helaas niet op dit punt. Aangezien het niet verboden is voor moslims om met niet moslims te trouwen, maar dit niet prefereerbaar is. Joden mogen helemaal niet trouwen met niet joden, misschien dat je dat bedoeld.

Ik hou wel van vissen Ruud, waarom vraag je dat?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Je ziet ons dus nog steeds als gasten, ook al zijn er heel veel moslims hier geboren en opgevoed.<<<<<<Klopt jou stelling met wat ik hier boven schrijf? Je probeerde niet direct te antwoorden, maar ik lees in je reactie dat je er wel zo over denkt.Onzin....Die Iman is in mijn ogen een streng Islamiet die niet de geheele Koran in overweging heeft genomen,wat bijna alle moslims wel doen.(Zie het hebben van een uitkering bv...Maar goed het is zijn recht hier....Maar er zijn vast nog wel meer redenen te vinden.) En als ik iemand zie die geen moslim is denk ik niet gelijk van dat is een ongelovige daar moet ik niks mee te maken hebben.Gelukkig Melcom dat jij het anders ziet,dit doet me goed om te horen. Moslims denken in het dagelijks leven niet bij contacten met niet moslims van dat is een minderwaardig mens, die staan er niet eens bij stil.Klopt......Maar bepaalde moslims doen dat wel. Dat jij dit wel doet geeft al aan hoe jouw denkpatroon is Mijn denkpatroon ken je niet,mijn beste contact aangaande buren waren moslims., als je in de termen mensen gaat beoordelen. Mensen zijn gelijkwaardig, alleen op religieus gebied is dit een ander verhaal Mensen zijn gelijkwaardig punt!!! . Dan is het logisch dat mensen die andere dingen geloven dus ook niet gelijk aan elkaar zijn Dat zijn ze wel wat klets je nu?Ze denken soms alleen anders. En daar hebben vooral atheisten problemen mee. Pardon??? Aangezien ook joden en christenen mensen van een ander geloof als iemand zien die het verkeerd heeft en dus niet gelijk aan hen is.Bepaalde joden,christen en atheisten hebben daar ook idd last van..... En dit is ook mijn land, dus jouw normen en waarden (en met jou vele anderen) zijn niet geldend voor elke inwoner van dit land. Door ze proberen op te leggen toon je aan voor niemand respect te hebben dan voor je jezelf Wat die Iman dus zelf ook doet., omdat blijkbaar alleen de normen en waarden van de gemiddelde nederlander de juiste zijn.Of die van enkele streng Islamieten. Ik zie moslims nergens in Nederland de niet moslims iets opleggen van hun gewoontes, jij wel? Omgekeerd wel dan? En blijkbaar is dat dus het verschil in het normaal omgaan met mensen. Het geven van een vriendschaps hand of zich voorstellen aan elkaar......Waar hebben we het over zeg....(Ik zie geen overspel tussen die 2 gebeuren jij wel? )Het is al zo dat ik van autochtone nederlanders al geen respect meer verwacht. Hoewel ik wel altijd respect toon, ook krijg ik dit niet terug.Hier kan ik iets van begrijpen en vind het triest....Van mij had je het gekregen. het valt me ook op dat er in suriname na eeuwen lang hier nooit een discussie over geweest is Die relativeren de zaken meer als bepaalde moslims doen en ik heb veel respect voor deze denkwijze., terwijl daar toch moslims, hindoes, boedhisten, afrikaanse afstammelingen en chinezen daar door mekaar leven.Hebben vast ook wel eens ruzie met elkaar... En ik heb dit ook aan een hindoestaanse vriend gevraagd die zij dat ze daar elkaars gewoonten respecteren en ook respect voor elkaar hebben. Misschien een voorbeeld voor de autochtone Ben je zelf allochtoon dan? Of ben je nu Nederlander...nederlanders die toch blijven vasthouden aan hun blanke superioriteits gevoel die ze over de eeuwen heen niet kwijt zijn geraakt.Tsjonge jonge jonge.....Maar goed daar hoor je zelf dus ook bij toch..... Salaam Aleikum, MAlcolm X
Tsjaaaaa.... Mijn moslim buurman (Van marokaanse afkomst)heeft een blanke nederlandse vrouw..Het zal wel een kafir zijn nu of niet.


Hou je van vissen Malcom?


 



Salaam Aleikum,

Ruud geef me een aantal voorbeelden waarbij moslims hier in Nederland iets willen opleggen aan niet moslims. En je snapt het nog steeds niet wat het hand geven betreft tussen 2 geslachten. Zoek maar eens op waarom het niet kan, ipv de hele tijd overspel te roepen.Ik roep dit niet de heele tijd...Het komt nu ter spraake....Ik lees dit namelijk...Zo nu en dan zie ik texten staan,waarbij moslims aangeven dat het niet lijfelijk contact voor een gedeelte wordt gedaan uit waakzaamheid voor overspel en het dienen van Allah in dit gebod.Dus het heeft hier dan ook wel degelijk mee te maken.Ook heb ik een keer gevraagd of er nog meer redenen voor waren....Maar niemand gaf hier antwoord op.

En ik ben allochtoon volgens de termen die door de blanke nederlanders zijn bedacht. Ook al roep ik een miljoen keer dat ik nederlander ben, blijf ik allochtoon.In mijn ogen niet als je het Nederlands staatsburgerschap hebt. Ook al zou ik bv in een oorlog voor nederland vechten, ik blijf een allochtoon en een buitenlander.Niet voor mij...Jammer genoeg denken niet alle Nederlandse zo (Wat betreft het Nederlandsschap)en jammer genoeg denken niet alle moslims zo (Het land dienen in tijd van oorlog)...Er zijn er die aangeven dat als Nederland in oorlog zou geraken met een land waar veel moslims wonen,zij zouden weigeren ons land te verdedigen.Dat raakt me in me hart.(Zij geven hiermee aan zelf geen eenheid met ons te willen vormen.) Want mijn uiterlijke kenmerken en die van mijn kinderen zullen nooit veranderen en daarom zullen we nooit als nederlanders aanvaard worden.Niet in mijn ogen.
Ik heb geen superioriteits gevoel tov mensen met een andere kleurtje, terwijl dit bij de blanke medemensen toch ingeboren zit.Mensen krijgen het daarna ook nog eens mee in hun opvoeding.Ik ook niet....Maar je ziet wel dat het hier ook regelmatig voor komt,als men gelovig is en niet blank.

Dat jij je marokkaanse buurman als kafir ziet Zo zie ik hem niet.Ik zie hem als buurman.of denkt dat moslims hem als kafir ziet, zegt veel over jou kennis van de islamitische godsdienst.Waarom spreken mensen hier dan van dwalend,als moslimmannen Nederlandse vrouwen hebben?(dit passeerde hier enige tijd geleden de revu) Je zal wel over enige kennis beschikken, maar helaas niet op dit punt. Aangezien het niet verboden is voor moslims om met niet moslims te trouwen, maar dit niet prefereerbaar is.Waarom niet?Heeft dit met meerwaardigheid ten opzichte van de niet moslim te maken,of hoe moet ik dat zien?Joden mogen helemaal niet trouwen met niet joden, misschien dat je dat bedoeld.Ik ken een christ die getrouwd was met een joodse vrouw.Maar als dat niet zou mogen,is dat geen goede zaak.

Ik hou wel van vissen Ruud, waarom vraag je dat?Omdat we misschien wel eens een keer kunnen gaan vissen als we niet te ver uit elkaar wonen.(Vissen met de hengel bedoel ik dan. )


Salaam Aleikum,

Malcolm X

Groetjes: Ruud

Het vasthouden aan een regel van de Koran,(bv bij de hoofddoek) waneer deze niet overal gedragen mag worden zoals men dit ook bij andere hoofdbedekking  niet wenst.Of bij het gezamelijk met elkaar omgaan tussen de jeugd op school tijdens sport bv.

Nederlandse mensen ervaren dit als afdwingend en niet echt een gevoel gevend van saamhorigheid.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:22
ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:34
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?Er zijn genoeg moslim vrouwen die mannen de hand schudden hoor.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:46

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?
Als je de daad in een kwaad daglicht plaatst wel ja.Maar was dat de intentie van mevrouw van Donk?

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 10:12
Salaam Aelikum,

Vroeger, toen ik nog klein was, ging ik nog weleens vissen. Maar het is wel lang geleden.
Moet je tegenwoordig geen vergunning hebben of zo (afgezien van het vissen in zee).

Ik ben alleen bang dat je me dan nog het een en ander moet bijbrengen over vissen, omdat ik het allemaal niet meer weet. Maar inderdaad zou ik het geen probleem vinden als we een keer gingen vissen, als we in de buurt van elkaar wonen. Kunnen we verder discussieren    .

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 10:24

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aelikum,

Vroeger, toen ik nog klein was, ging ik nog weleens vissen. Maar het is wel lang geleden.
Moet je tegenwoordig geen vergunning hebben of zo (afgezien van het vissen in zee).

Ik ben alleen bang dat je me dan nog het een en ander moet bijbrengen over vissen, omdat ik het allemaal niet meer weet. Maar inderdaad zou ik het geen probleem vinden als we een keer gingen vissen, als we in de buurt van elkaar wonen. Kunnen we verder discussieren    .

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Een vergunning moet je wel hebben ja. (Al die regeltjes soms.. )Maar is niet zo duur geloof ik.

Ken jij deze Iman's? :

Verontwaardiging

De weigering van de Tilburgse imam Ahmad Salam om minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) een hand te geven, leidde het afgelopen weekend tot grote verontwaardiging. Niet alleen bij autochtonen, maar ook bij veel moslims.

Veel vrouwelijke docenten en schoolleiders kennen dit verschijnsel al langer. Zij ondervinden op ouderavonden of bij huisbezoeken geregeld dat streng gelovige vaders hen geen hand willen geven. �Vernederend,� zegt een van hen. Wat zit er achter deze weigering?

De uit Egypte afkomstige imam Mahmoud El Shershaby van de omstreden Amsterdamse El Tawheed Moskee kan er kort over zijn.

�In de islam is alles dat kan leiden tot gemeenschap tussen een vreemde man en vrouw een zonde en dus verboden. Ik geef ook alleen mijn eigen vrouw, zuster of moeder een hand.�

Voor vrouwen geldt volgens hem andersom hetzelfde. Shershaby ziet het juist als teken van respect dat imam Salam minister Verdonk geen hand wilde geven. Hij vindt ook dat zij, als minister, dat had moeten begrijpen. Over moslims die het niet eens zijn met zijn interpretatie van de koran zegt hij: �Zij zijn onwetend.� Om deze houding kan imam Marzouk Oulad Abdellah, tevens docent aan de Islamitische Universiteit Schiedam, woedend worden. �Nergens in de koran staat letterlijk dat handen schudden tussen vrouw en man niet mag. De conservatieve imams baseren zich op uitspraken van de profeet, maar die zijn voor verschillende interpretaties vatbaar.�

Volgens Oulad Abdellah, die de gematigde interpretatie aanhangt, gaat het om de intentie. �Wanneer ze geen slechte intentie hebben, mogen mannen en vrouwen gewoon met elkaar praten en hannden schudden.�

Voor Halim El Madkouri, religiedeskundige bij het multicultureel instituut Forum, heeft het gedrag van dit soort conservatieve moslims alles te maken met angst. �De mannen zijn blijkbaar bang uit balans te raken als er vrouwen in de buurt zijn.� Hij haalt in dit verband de Marokkaanse sociologe Fatima Mernissi aan, die onlangs de Erasmusprijs won. Zij vindt dat degene die bang is zichzelf moet afschermen en niet de ander. Mannen kunnen dus beter een gezichtssluier dragen in plaats van hun vrouwen in lange gewaden weg te stoppen, aldus Mernissi. Volgens El Madkouri speelt ook angst voor machtsverlies bij deze mannen een rol.

Overigens geven ook orthodoxe joden vrouwen geen hand, zij het om een andere reden dan de strenge moslims. Volgens rabbijn Raphael Evers staat in de thora (de joodse bijbel) dat mannen een �vrouw die onrein is, niet moeten naderen'. Vrouwen die menstrueren zijn onrein. Evers: �Voor sommige ultra-orthodoxe joden staat het niet-naderen gelijk aan geen handen schudden.� Maar volgens hem behoort een man in principe alleen zijn eigen vrouw die menstrueert niet aan te raken. Sommigen generaliseren dat echter tot alle vrouwen, want je weet immers niet of ze ongesteld zijn.


 

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 10:59

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

[QUOTE=Ruud][QUOTE=taqwaa]ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .

Maar vind jij dat zo iemand het recht heeft om een uitkering te genieten terwijl die persoon een baan zou kunnen vervullen als die gewoon mensen vriendelijk een hand geeft en begroet? We kunnen toch niet als maatschappij om dit soort redenen iedereen maar een uitkering laten blijven genieten terwijl er werk beschikbaar is?

Kijk ik ben niet gelovig maar als ik gelovig zou zijn dan moet je ook niet zeuren als je om die reden een uitkering verliest,geen baan krijgt,geweigerd wordt op scholen etc. etc. etc. dan kies je voor een bepaalde levenswijze die op geen enkele manier in te passen is in de maatschappij.

Met die vrijheid die je hebt om te geloven en te leven zoals jij wilt komt ook verantwoordelijkheid.Je kunt niet verwachten dat andere die niet gelovig zijn, je hand vasthouden of zich aanpassen aan jouw geloof.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 11:01

Ik begrijp deze Imam: Marzouk Oulad Abdellah

Hij zegt namelijk....Als de intentie zuiver is en de daad vriendelijk ter bevordering van harmonie ten opzichte van elkaar in een samenwerkings verbant. (bv tot het doen van goede daden.)

Is er niets mis met het handen schudden.

Immers....Allah vraagt juist dat men in harmonie moet leven met elkaar en het bewerkstelligen van goede daden.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 16:21
Hallooooo,
even uitgaande van het gegeven dat aanraking het begin kan zijn van
(ongeoorloofd) sexueel verkeer, dan is dat een waarheid als een koe.
Sexueel verkeer begint altijd met een aanraking; zonder dat geen sexueel
verkeer. Riskante aangelegenheid dus dat handen geven.

Maar in het middenoosten viel mij een gebruik op dat hier in nederland,
ondanks de hoge tolerantie, toch tamelijk ongepast zou zijn. Ik zag
weinig vrouwen in het straatbeeld, maar des te meer mannen en die
mannen liepen hand in hand met elkaar en kosten elkaar uitvoerig als
begroeting of bij afscheid.

als lichamelijke aanraking de (haast onvermijdelijke) aanloop tot sexueel
contact zou zijn, dan menen die Moslimmannen (in een sharialand) wel
heel grote risico's. Temeer daar het mij voorkomt dat het taboe op
homosexueel contact groter is dan op ongeoorloofd heterosexueel
contact...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 16:23
"kosten" moet natuurlijk zijn "kusten". ik ben toe aan een
spellingscorrector
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 02:55
Salaam Aleikum,

Een beetje belachelijk maken van de feiten vind je niet "hand in hand lopen". Kom op zeg.

En als je iemand hand in hand ziet lopen, dan zijn misschien vader en zoons? Of familieleden? Als mensen elkaar lang niet gezien hebben is het gebruik elkaar op deze manier te begroeten (kussen).

Misschien moet je het omdraaien. Misschien zijn deze mensen zo zeker van zichzelf en sterk in hun geloof dat ze dit kunnen doen. Dat dit niet binnen het christendom kan zegt misschien iets over de standvastigheid en zelfcontrole van sommige christenen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:03
Salaam Aleikum,

En trouwens ruud, die Halim nog wat van Forum, die doet alles om zijn subsidie baantje veilig te stellen dus ik begrijp wel waarom hij voor de overheid acceptabele uitspraken doet, maar om hem nou religiedeskundige te noemen gaat me wat te ver. En ik vraag me af of die marokkaanse sociologe misschien de erasmus prijs gewonnen heeft om haar uitspraken over de islam. Doet me ook gelijk twijfelen wie er in de commissie zit die de prijs uitreikt.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:07
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?
Als je de daad in een kwaad daglicht plaatst wel ja.Maar was dat de intentie van mevrouw van Donk?

 

  dat kun je aan haar zelf vragen.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:17

Cherub:
maar vind jij dat zo iemand het recht heeft om een uitkering te genieten .

als hij instaat is tewerken dus geen gezondheid klachten heeft .en aangenomen word  ,dan heeft hij geen excuus om niet tewerken  .maar als hij ziek is dan heeft hij alle recht op uitkering  dat is zijn recht als burger in nederland.een moslim hoort zelf voor tewerken dus niet van anderen leven alleen in de noodzaak dan is het toegestaan,maar bij deze man ging het om de hand dus niet om het werk.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:48

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

En trouwens ruud, die Halim nog wat van Forum, die doet alles om zijn subsidie baantje veilig te stellen dus ik begrijp wel waarom hij voor de overheid acceptabele uitspraken doet, maar om hem nou religiedeskundige te noemen gaat me wat te ver. En ik vraag me af of die marokkaanse sociologe misschien de erasmus prijs gewonnen heeft om haar uitspraken over de islam. Doet me ook gelijk twijfelen wie er in de commissie zit die de prijs uitreikt.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ja maar kom op zeg....Zo kan ik ook wel gaan zeggen,zo als gisteren bij een discusie op TV met Bolkestein.

"Ja wij zitten in Somalie en als we hulp vragen aan de Islamitische landen,dan hebben ze het wel steeds over mensenrechten en discriminatie,maar ze steken geen poot uit om het probleem daar op te lossen." (Terwijl daar verkrachtingen en moorden worden gepleegd,die vlak tegen genocide aan zitten)

"Wat zegt dat over de Islamitische wereld?"

Ik vind niet dat je zo tegen commisies moet aankijken,je gaat er al gelijk van uit dat het wel doorgestoken kaart is,als het westerse bestuursleden zijn.

Daarbij Malcom....Ik vind niet dat je daar zo over kan oordelen als we het over die Imam hebben.De beste man studeerd en is daar leraar.Dus hij zal echt wel weten waar hij het over heeft.En dat bijna alle Imam's hun handen gaven zegt ook al heel wat.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?
Als je de daad in een kwaad daglicht plaatst wel ja.Maar was dat de intentie van mevrouw van Donk?

 

  dat kun je aan haar zelf vragen.
Ik geef haar in iedergeval zo een hand....Overspel is nog wel het laatste waar ik aan zit te denken als ik haar zie.  
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:43
Salaam Aleikum,

Als Bolkestein zoiets heeft gezegd is ie blijkbaar niet zo slim als hij zichzelf altijd voordoet. Of hij moet dement aan het worden zijn.

Er zijn weinig islamitische landen die niet geregeerd worden door goddeloze dictators die alleen naar hun eigen portefeuille kijken. Deze mensen helpen hun eigen islamitische bevolking niet eens laat staan andere moslims in nood. Kijk maar naar Mubarrak, Khadaffi enz.
Blijkbaar vergeten veel niet moslims dat het westen al decennia lang dictators in de islamitische wereld ondersteunen. Kijk maar eens naar de geheime wapenleveranties van Nederland.

Dus Bolkestein had de dictators moeten noemen en niet de bevolking die onderdrukt worden door deze dictators.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 06:44
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Als Bolkestein zoiets heeft gezegd is ie blijkbaar niet zo slim als hij zichzelf altijd voordoet. Of hij moet dement aan het worden zijn.

Er zijn weinig islamitische landen die niet geregeerd worden door goddeloze dictators die alleen naar hun eigen portefeuille kijken. Deze mensen helpen hun eigen islamitische bevolking niet eens laat staan andere moslims in nood. Kijk maar naar Mubarrak, Khadaffi enz.
Blijkbaar vergeten veel niet moslims dat het westen al decennia lang dictators in de islamitische wereld ondersteunen. Kijk maar eens naar de geheime wapenleveranties van Nederland.

Dus Bolkestein had de dictators moeten noemen en niet de bevolking die onderdrukt worden door deze dictators.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Idd dat is een groot probleem.Maar is daar dan niets tegen te doen?Ik bedoel....Die vrijheid strijd hebben veel westerse landen ook moeten voeren.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:28
Salaam

Dat is 'em juist het probleem. Die vrijheidsstrijd wordt gezien als terrorisme, immers de dictators worden door Westerse landen zelf in stand gehouden. Wat geld(/olie) mensen allemaal niet kan laten doen. Is echt geen verzonnen complottheorie ofzo, voor de meeste moslims, maar gewoon harde realiteit.
Hoe het ook zij, korten op een niet wettelijke vastgelegde relatie vind in ondoenlijk.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:29

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Als Bolkestein zoiets heeft gezegd is ie blijkbaar niet zo slim als hij zichzelf altijd voordoet. Of hij moet dement aan het worden zijn.

Er zijn weinig islamitische landen die niet geregeerd worden door goddeloze dictators die alleen naar hun eigen portefeuille kijken. Deze mensen helpen hun eigen islamitische bevolking niet eens laat staan andere moslims in nood. Kijk maar naar Mubarrak, Khadaffi enz.
Blijkbaar vergeten veel niet moslims dat het westen al decennia lang dictators in de islamitische wereld ondersteunen. Kijk maar eens naar de geheime wapenleveranties van Nederland.

Dus Bolkestein had de dictators moeten noemen en niet de bevolking die onderdrukt worden door deze dictators.

Salaam ALeikum,

Malcolm X

 

Het wordt tijd dat de islam haar eigen verantwoordelijkheid neemt. Democratie is blijkbaar de grootste vijand van de Islam, overal waar het westen een democratische beginsel probeert neer te zetten komt de hele bevolking in opstand.

Islam en moslim"s zijn niet bij machte om te leven naar democratische rechtsbeginselen en dus zullen zij altijd veroordeeld blijven tot fascistische dictaturen. Tenzij men een absolute scheiding van religie en staat erkent.

Moslim"s moeten dus hand in eigen boesem steken i.p.v weer het z.g.n westen te beschuldigen van hun eigen ellende.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:43
Salaam aleikum,

Willem als ik dus goed begrijp vind jij dictaturen een goede straf voor moslims totdat zij de scheiding van kerk en staat erkennen?

En het westen heeft schuld aan de dictaturen, omdat alle arabische en islamitische landen kolonies waren van het westen. Na het opheffen van de kolonies werden mensen neergezet die onbekwaam en corrupt waren en daardoor hun volk moesten onderdrukken om hun wil toe te passen. Dit waren meestal mensen die goed naar het westen luisterden, en in ruil daarvoor steun kregen (in de vorm van Geld en Militair materieel). Dit gebeurd bij sommige landen nog steeds (Egypte, Tunesie, Algerije etc etc).
Moslims bepalen zelf wel welke staatsvorm zij in hun land willen hebben (meestal is dit de sharia). Democratie opleggen is een hele kwalijke zaak en daarmee doe je alleen de democratie schade aan. Moslims doen er alles aan om in opstand te komen tegen hun dictators, maar helaas zijn de corrupte geheime diensten en legers van de dictatoren goed getraind door het westen. Zie het voorbeeld in Saudi Arabie waar amerikaanse troepen de saudische soldaten trainen om effectief tegen hun eigen bevolking op te kunnen treden.

Salaam aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:31

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

Willem als ik dus goed begrijp vind jij dictaturen een goede straf voor moslims totdat zij de scheiding van kerk en staat erkennen?

En het westen heeft schuld aan de dictaturen, omdat alle arabische en islamitische landen kolonies waren van het westen. Na het opheffen van de kolonies werden mensen neergezet die onbekwaam en corrupt waren en daardoor hun volk moesten onderdrukken om hun wil toe te passen. Dit waren meestal mensen die goed naar het westen luisterden, en in ruil daarvoor steun kregen (in de vorm van Geld en Militair materieel). Dit gebeurd bij sommige landen nog steeds (Egypte, Tunesie, Algerije etc etc).
Moslims bepalen zelf wel welke staatsvorm zij in hun land willen hebben (meestal is dit de sharia). Democratie opleggen is een hele kwalijke zaak en daarmee doe je alleen de democratie schade aan. Moslims doen er alles aan om in opstand te komen tegen hun dictators, maar helaas zijn de corrupte geheime diensten en legers van de dictatoren goed getraind door het westen. Zie het voorbeeld in Saudi Arabie waar amerikaanse troepen de saudische soldaten trainen om effectief tegen hun eigen bevolking op te kunnen treden.

Salaam aleikum,

MAlcolm X

 

Men kan natuurlijk geen evenwichtige gelijkwaardige samenleving opbouwen indien het uitgangspunt haaks staat op het te verwezenlijke doel.

De Islam als ideologie is en zal nooit in staat zijn onze westerse democratische waarden en normen en dus samenleving te besturen, laat staan te ontwikkelen.

Dit heeft niets te maken dat ik het als een straf zie voor de moslim, want wat kan de gemiddelde moslim daar aan doen? hij snapt zelf al niet dat zijn religie  de oorzaak is van  positie en situatie waar hij zich in bevind. Men moet gaan naar de  universiteiten die deze  geestelijken voortbrengen.

Zij zijn het die de bevolking onderdrukken en dagelijks in de moskeen de mensen hersenspoelen met leugens en bedrog.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:54
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Een beetje belachelijk maken van de feiten vind je niet "hand in hand
lopen". Kom op zeg.

En als je iemand hand in hand ziet lopen, dan zijn misschien vader en
zoons? Of familieleden? Als mensen elkaar lang niet gezien hebben is het
gebruik elkaar op deze manier te begroeten (kussen).

Misschien moet je het omdraaien. Misschien zijn deze mensen zo zeker
van zichzelf en sterk in hun geloof dat ze dit kunnen doen. Dat dit niet
binnen het christendom kan zegt misschien iets over de standvastigheid
en zelfcontrole van sommige christenen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Christenmensen hebben niet van die taboeregels nodig om standvastig te
zijn. En ik geloof graag dat Moslimmannen en vrouwen dat ook zijn ten
aanzien van de verleiding tot ongeoorloofd sexueel contact. Maar
daarmee geef je zelf al aan dat die enge regeltjes in feite overbodig zijn.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 11:13

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

Willem als ik dus goed begrijp vind jij dictaturen een goede straf voor moslims totdat zij de scheiding van kerk en staat erkennen?

En het westen heeft schuld aan de dictaturen, omdat alle arabische en islamitische landen kolonies waren van het westen. Na het opheffen van de kolonies werden mensen neergezet die onbekwaam en corrupt waren en daardoor hun volk moesten onderdrukken om hun wil toe te passen. Dit waren meestal mensen die goed naar het westen luisterden, en in ruil daarvoor steun kregen (in de vorm van Geld en Militair materieel). Dit gebeurd bij sommige landen nog steeds (Egypte, Tunesie, Algerije etc etc).
Moslims bepalen zelf wel welke staatsvorm zij in hun land willen hebben (meestal is dit de sharia). Democratie opleggen is een hele kwalijke zaak en daarmee doe je alleen de democratie schade aan. Moslims doen er alles aan om in opstand te komen tegen hun dictators, maar helaas zijn de corrupte geheime diensten en legers van de dictatoren goed getraind door het westen. Zie het voorbeeld in Saudi Arabie waar amerikaanse troepen de saudische soldaten trainen om effectief tegen hun eigen bevolking op te kunnen treden.

Salaam aleikum,

MAlcolm X
Geld is genoeg om een dictatuur op te bouwen,daar heb je geen westen voor nodig.Wie denk je dat het beste gebaad is bij een dictatuur om niet te hoeven delen? (Waarom denk je bv dat Krupp Staal in Duitsland Hitler zo heeft gesteund met geld.)

Ik heb geloof ik al een keer eerder gezegd dat de moslims in de Arabische Liga er voor moeten gaan zorgen dat zoveel mogelijk geld in de landbouw en energie voorziening gestopt moet worden.En niet in het kopen van wapens....Men koopt immers 2de hands rotzooi.

Zodat als de olie straks op is, de mensen genoeg andere export goederen hebben.Maar helaas.....Er zijn er een aantal rijken die puur en alleen aan zich zelf denken.

Het vingertje naar het westen leggen is te gemakkelijk...Waarom....Omdat bij goede overeenkomsten het westen geen druk zal leggen.Maar wordt de kraan dicht gedraaid ontstaan er problemen...Dus......Een goede prijs vragen en bouwen aan toekomst.En niet woekeren of wapens kopen,maar het land vruchtbaar maken voor de toekomst.

En 1 dollar per vat....Is veel te laag...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.