Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

discussieren met niet-moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Enquête vraag: vind je het goed om met niet-moslims te discussieren?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
5 [9.09%]
37 [67.27%]
13 [23.64%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: discussieren met niet-moslims
    Geplaatst op: 22 maart 2005 om 04:45
In eerste instantie geplaatst door steef

nou ja zeg waar slaat dat nou weer op,ben je net zes geworden,het is volgens mij een hele normale vraag hoor.maar goed je hoef niet te antwoorden hoor,niet iedereen is op de hoogte van de islaam.een normaal antwoord geven had toch ook gekunt of zie ik dat verkeerd je zegt het maar hoor.
Moslims die niet volgens de Koran leven zijn dwalend.....Alle voorschriften moeten correct worden nageleefd.En comprimieen sluiten gaat niet.Moslim mannen mogen wel met christenen trouwen,maar niet andersom(Dus geen vrouwen met Christen mannen).Het huwlijk is echter niet prefereerbaar,tussen Moslim en bv Christ.De Koran schrijft vrede voor,maar men mag gewapend de strijd aan gaan als men wordt aangevallen.(Logisch)Heb ik pas geleerd hier.
Terug naar boven
steef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote steef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 03:56
nou ja zeg waar slaat dat nou weer op,ben je net zes geworden,het is volgens mij een hele normale vraag hoor.maar goed je hoef niet te antwoorden hoor,niet iedereen is op de hoogte van de islaam.een normaal antwoord geven had toch ook gekunt of zie ik dat verkeerd je zegt het maar hoor.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 02:22

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ruud, ik vind dat jij een zeer gevaarlijke standpunt het jegens de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem), dat hij (volgens jou) blijkbaar geen juiste interpretaties kan uitvoeren. Intentie weegt inderdaad in de Quraan zwaar, maar weet dat je het ook moet wegen met de handeling. Precies, er moet een balans zijn en als is je intentie perfect, dan nog in een goede uitvoering noodzakelijk. Een slechte uitvoering zou dus handjesschudden met het andere geslacht kunnen zijn. Stel jouw intentie is 100 maar jouw handeling 0, 100 * 0 = ..., ja dus, je weet het antwoord wel. Trouwens, waarom ga jij steeds maar niet in op de wetenschappelijke argument dat tast (een handdruk) psychologische/neorologische gevolgen heeft?
Rust, nou, als men maar niet in de overdrijving komt over slechts een handdruk. Eigenlijk zinloos om over in te gaan tegenover ortodoxe joden, of moslims.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Nee hoor het heeft niets met de Profeet te maken......Maar met de uitleg die de mensen er aan geven.Want jij kan namelijk niet weerleggen dat er in de Nederlandse cultuur vrienden zijn ontstaan door het geven van een hand.En als de Profeet het anders ziet kan het zijn dat het niet voor kwam in die tijd en omgeving of dat er anders aangekeken moet worden op de manier hoe hij het uitlegt.

Immers.......De hand zorgt er niet voor dat iemand vreemd gaat maar de geest.Waneer de intentie verkeerd ligt gaat men flirten En veel mannen flirten met de mond en ogen en niet zo zeer met de hand.

Want als je dan alles in een kwaad daglicht wil stellen......Dan verbied ook maar gelijk het elkaar aankijken "OP ELK MOMENT" en ook het praten "OP ELK MOMENT"

Want het kan immers "OP ELK MOMENT GEBEUREN"

Zo als ik het nu kan zien door de Koran te lezen...."Is het juist niet verstandig Mohammed zijn geboden uit te leggen op een dwingende manier" Maar juist op een verstandelijke en wijze manier.

Mohammed legt uit dat het mogelijk is dat het geven van een hand en dus een intiemere contact eerder KAN leiden tot overspel.

De Nederlandse cultuur laat zien dat het niet perse' zo hoeft te zijn.Ik heb vaak zat vrouwen de hand gegeven zonder ook maar 1 moment het gevoel te hebben gehad mijn vrouw te bedriegen.En met mij veel Nederlanders.....Waarom?.....Omdat onze intentie anders lag.

Of wou je beweren dat na elke handdruk met een vrouw ik met haar naar bed ben geweest of al die miljoene andere Nederlanders,Duitsers,Engelsen,Fransen enz.....?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 02:04
In eerste instantie geplaatst door Cherub

Dat vind ik wel vaker vreemd bij sommige Moslims dat ze de prioriteiten verkeerd lijken te leggen.Zoals hier ook hoe vaak roept de profeet niet op om vriendelijk en aardig en respectvol met elkaar om te gaan?

En dan is er ergens in een of andere hadith een stukje dat zegt dat de profeet nooit een niet mahram vrouw een hand gaf.Wat heeft dan meer waarde? Je komt echt niet fijn over als iemand je een hand wil geven en je weigert die. Dat verander je niet het kan zelfs een hele verkeerde indruk geven.

 

Snap je nu waarom de Koran het over dwaal versen heeft.Maar sommige zien het niet.....Tot dat het te laat is en er oorlog ontstaat tussen volkeren.En sommige die oorlog wenste krijgen dan hun zin....Hun "Jihad"
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 01:48

Dat vind ik wel vaker vreemd bij sommige Moslims dat ze de prioriteiten verkeerd lijken te leggen.Zoals hier ook hoe vaak roept de profeet niet op om vriendelijk en aardig en respectvol met elkaar om te gaan?

En dan is er ergens in een of andere hadith een stukje dat zegt dat de profeet nooit een niet mahram vrouw een hand gaf.Wat heeft dan meer waarde? Je komt echt niet fijn over als iemand je een hand wil geven en je weigert die. Dat verander je niet het kan zelfs een hele verkeerde indruk geven.

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 18:13

In eerste instantie geplaatst door azajamal

Is deze vraag serieus of ben je net 6 jaar geworden

Assalaam Aleikoem,

De profeet (vzmh) zei: 'Er is geen goedheid in een persoon die niet vriendelijk of aardig is' (Sah�ih�)

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 18:04
In eerste instantie geplaatst door steef

weet je wat ik niet begrijp,dat sommige moslims wel handen schudden,de ander weer niet,sommige vrouwen dragen wel een hoofddoekje andere weer niet,als het dan toch niet mag waarom krijg mijn vriendin dan toch een hand van een moslim,en draag mijn buurmeisje van 20 geen hoofddoek en zoveel meer vrouwen niet,ik kan zo nog wel even door gaan hoor.ik bedoel waarom zie ik zoveel mannen wel vrouwen de hand schudden,en zie ik zoveel vrouwen zonder hoofddoek.dit is echt iets wat ik niet begrijp.als het dan toch niet mag van jullie geloof waarom doet de ene het dan wel en de ander weer niet.

Praktiserend en NIET-praktiserend

Gr, Layla

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 17:46
In eerste instantie geplaatst door steef

weet je wat ik niet begrijp,dat sommige moslims wel handen schudden,de ander weer niet,sommige vrouwen dragen wel een hoofddoekje andere weer niet,als het dan toch niet mag waarom krijg mijn vriendin dan toch een hand van een moslim,en draag mijn buurmeisje van 20 geen hoofddoek en zoveel meer vrouwen niet,ik kan zo nog wel even door gaan hoor.ik bedoel waarom zie ik zoveel mannen wel vrouwen de hand schudden,en zie ik zoveel vrouwen zonder hoofddoek.dit is echt iets wat ik niet begrijp.als het dan toch niet mag van jullie geloof waarom doet de ene het dan wel en de ander weer niet.

Is deze vraag serieus of ben je net 6 jaar geworden

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
steef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote steef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 17:29

weet je wat ik niet begrijp,dat sommige moslims wel handen schudden,de ander weer niet,sommige vrouwen dragen wel een hoofddoekje andere weer niet,als het dan toch niet mag waarom krijg mijn vriendin dan toch een hand van een moslim,en draag mijn buurmeisje van 20 geen hoofddoek en zoveel meer vrouwen niet,ik kan zo nog wel even door gaan hoor.ik bedoel waarom zie ik zoveel mannen wel vrouwen de hand schudden,en zie ik zoveel vrouwen zonder hoofddoek.dit is echt iets wat ik niet begrijp.als het dan toch niet mag van jullie geloof waarom doet de ene het dan wel en de ander weer niet.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:47
Salaam

Ruud, ik vind dat jij een zeer gevaarlijke standpunt het jegens de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem), dat hij (volgens jou) blijkbaar geen juiste interpretaties kan uitvoeren. Intentie weegt inderdaad in de Quraan zwaar, maar weet dat je het ook moet wegen met de handeling. Precies, er moet een balans zijn en als is je intentie perfect, dan nog in een goede uitvoering noodzakelijk. Een slechte uitvoering zou dus handjesschudden met het andere geslacht kunnen zijn. Stel jouw intentie is 100 maar jouw handeling 0, 100 * 0 = ..., ja dus, je weet het antwoord wel. Trouwens, waarom ga jij steeds maar niet in op de wetenschappelijke argument dat tast (een handdruk) psychologische/neorologische gevolgen heeft?
Rust, nou, als men maar niet in de overdrijving komt over slechts een handdruk. Eigenlijk zinloos om over in te gaan tegenover ortodoxe joden, of moslims.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 17:19
In eerste instantie geplaatst door miss layla

MAAR.. De handdruk hoefde niet, er had ook een vriendschap zonder handdruk kunnen ontstaan!

En je ken er niet vanuit gaan dat iedereen zijn intentie zuiver is, daarom is het voor ons GELUKKIG verboden.

Gr, Layla

Ja maar.....Als je er niet van uit kunt gaan dat een ieder zijn intentie zuiver is.....Dacht je dan dat je het wel kon zien zonder een handdruk?Als ik met jou praat en je wil bv een auto kopen,kan ik je net zo goed bedonderen zonder dat er een handdruk aan vooraf ging of een handje klap achter de deal.

Sterker nog.......Als ik een slap handje krijg,ben ik op me hoede...

Maar goed.....Laten we het maar rusten te lang discusieeren zonder er over na te denken is ook niet goed.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 16:39

In eerste instantie geplaatst door Anne

Als de discussies gaan over of Moslims nu wel of niet Mohammeds voorbeeld moeten volgen... kom nou dat is gewoon deel van hun geloof. Daarover beginnen is echt zinloos.
Dit is in iedergeval niet mijn intentie,ik kijk alleen of er een breder verband bestaat in de uitleg van uitspraken van Mohammed.Ik heb een Imam gevonden op internet die zegt dat dat wel degelijk kan.

Hij zegt namelijk als de intentie van het handen schudden leidt tot goede werken en vriendschap,dit niet gezien hoeft te worden als een zonde.Wel als er een zonde uit voortkomt.Hiermee geeft hij geen ongeloofwaardigheid mee aan de uitspraak van Mohammed lijkt me.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 16:31

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Denk jij nou werkelijk van iemand die de wandelende Quraan wordt genoemd geen intentie-zuivere interpretatie kan produceren? (Ruud)

Nee......Als de Koraan aangeeft dat er versen zijn die men breeder moet bekijken.Kan het zijn dat bepaalde uitspraken op meerdere manieren bekeken kunnen worden.Maar zij toch een geheel kunnen vormen en als waarheid gezien kan worden.De Koran geeft zelf aan dat men dit ook moet doen.

Kijk........

2. Dit is het volmaakte Boek, daaraan is geen twijfel, een gids voor de godvrezenden.

7. Hij is het, Die u het Boek heeft neergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan God en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

De Koran geeft aan dat het boek goed geschreven is en de waarheid bevat,echter.......Er zijn versen die men goed moet bekijken om de juiste weg te kunnen volgen.

Dus.....Als Mohammed in een gedeelte van de Koran het heeft over het schudden van een hand als een verbod en deze staat in de context van de kans op overspel,is het een verbod.Het kan echter zo zijn dat als er geen kans bestaat op overspel en de intentie van bijde personen is het maken van een vriendschap om goede werken te kunnen verichten.Dat het niet meer als een verbod gezien hoeft te worden.Aangezien bijde het eens zijn over de goede intentie van het schudden van de hand als bezegeling van vriendschap om goede werken te kunnen doen.

Zij zijn dan bijde bewust van het feit dat het handen schudden KAN leiden tot overspel,maar zij hebben BEIDE deze intentie niet,waardoor het handen schudden niet kan leiden tot een zonde.

Of wil je liever jouw intentie's laten lopen en dus alleen bepaalde interpretaties accepteren. Jouw 'daglicht', jouw interpretatie, jouw bereik van kennis.Als de intentie is tot het komen van vriendschap en goede werken...Wat is daar dan aan mis?En niet meer, er is in Islam wel nagedacht, immers het is de godsdienst, voor mensen die verstand hebben (zo staat het in de Quraan). En ik geloof dat in Allah Islam zoo tijdloos heeft gemaakt, dat jij allang schaakmat bent zonder dat je het weet.
Handdruk heeft een neorologische effect, dus lichamelijke. Voorkomen is altijd beter dan genezen, dit geld ook in de Islam.
Zeg eens eerlijk, als je al een goede iemand kent, verbetert een handdruk nog deze relatie of juist de psychologische gedrag van deze? Juist ja, dat laatste weegt bij de meeste mensen meer.(Als je al een goed iemand kent,hoe moet ik dit zien?)
Ik weet verder niet hoe moslims anderen dienen te verzoenen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 16:03
Ik zie da er 33 mensen teen zijn om met niet-moslims te discussi�ren, heeft dit forum dan nog nut?
Dit is ook het probleem in de maatschappij. Geen communicatie. Zo gebeuren er ongelukken. Zoals extreme standpunten van politieke partijen.

Een wereld waar idereen iedereen aanvaarde, zou dat niet mooi zijn?
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 15:30

In eerste instantie geplaatst door Anne

Als de discussies gaan over of Moslims nu wel of niet Mohammeds voorbeeld moeten volgen... kom nou dat is gewoon deel van hun geloof. Daarover beginnen is echt zinloos.

Jij begrijpt.

en ik zie zoveel hebben voor NEE gekozen, eigenlijk geloof ik dat niet helemaal, Nee zal wellicht de hoogste stemmen hebben, maar dat getal is overdreven, misschieen iemand die hele tijd op NEE zit te drukken, maar goed.

en Ruud, Ik als moslim zijnde mag geen vriendschap hebben met het ander geslacht, dus hier gaat je visie de zee in! ; )

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 14:47
Als de discussies gaan over of Moslims nu wel of niet Mohammeds voorbeeld moeten volgen... kom nou dat is gewoon deel van hun geloof. Daarover beginnen is echt zinloos.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 14:05
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Salam Aleikum wa rahmatullah

Ja afkatten, schreeuwen, schelden etc etc... maakt allemaal niet uit
Allen zal het leiden tot het zelfde, namelijk tot niets.
de ander zal verkeede gedachtes hebben over de islam, en zal zo nooit in kunnen zien hoe het werkelijk in mekaar steekt, maar boven alles is nog altijd Allah.

Aan ons de taak om onze uiterste best te doen om mensen uit te nodigen naar de Islam en ieder zich van zn beste kant laten zien, gaat lang niet altijd even makkelijk, maar doe toch je best

wasalaam

Assalaam Aleikoem,

De Profeet (vrede zij met hem) had een joodse buurman die elke dag afval voor zijn deur neer gooide. Elke dag weert ruimde de Profeet (vrede zij met hem) het afval op, zonder te klaagen bij zijn buurman. Op een dag lag er geen afval, de Profeet (vrede zij met hem) is toen bij zijn buurman gaan kijken omdat hij bezorgd was. Hij kon nl wel dood of ziek zijn...

De Vijanden vd Profeet (vrede zij met hem), waaronder zijn oom, gooide altijd eten en afval op hem. Zelfs als hij aan het bidden was. 1x hebben zij zelfs de ingewanden v een dier op hem, tijdens zijn gebed, gegooid. Hij deed niets...

Onze Profeet (vrede zij met hem) heeft dit allemaal geaccepteerd. Als hij werd uitgescholden of beledigd schold hij niet terug. Hij gaf het goede voorbeeld. De islaam staat voor vrede en daar horen wij ons idd aan te houden.

(Ik heb dat verhaal trouwens tijdens een lezing gehoord).

Er zijn ook een paar hadith die schelden verbieden

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:57

Salaam aleikoum

 

De discussie focust zich nu vooral op het handjes schudden, maar het ging vooral om uitgangspunt van discussievoering. Verkeerde interpretaties van islamitische teksten geven en op basis hiervan een stelling innemen is niet eerlijk. Ik denk dat dit de voornaamste  reden is waarom de meeste moslims hebben gestemd op antwoord NEE. Dit is een goed voorbeeld van hoe de meeste discussies lopen.    

 

Salaam aleikoum

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:52
Salaam

Denk jij nou werkelijk van iemand die de wandelende Quraan wordt genoemd geen intentie-zuivere interpretatie kan produceren? (Ruud)
Of wil je liever jouw intentie's laten lopen en dus alleen bepaalde interpretaties accepteren. Jouw 'daglicht', jouw interpretatie, jouw bereik van kennis. En niet meer, er is in Islam wel nagedacht, immers het is de godsdienst, voor mensen die verstand hebben (zo staat het in de Quraan). En ik geloof dat in Allah Islam zoo tijdloos heeft gemaakt, dat jij allang schaakmat bent zonder dat je het weet.
Handdruk heeft een neorologische effect, dus lichamelijke. Voorkomen is altijd beter dan genezen, dit geld ook in de Islam.
Zeg eens eerlijk, als je al een goede iemand kent, verbetert een handdruk nog deze relatie of juist de psychologische gedrag van deze? Juist ja, dat laatste weegt bij de meeste mensen meer.
Ik weet verder niet hoe moslims anderen dienen te verzoenen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:49

Salam Aleikum wa rahmatullah

Ja afkatten, schreeuwen, schelden etc etc... maakt allemaal niet uit
Allen zal het leiden tot het zelfde, namelijk tot niets.
de ander zal verkeede gedachtes hebben over de islam, en zal zo nooit in kunnen zien hoe het werkelijk in mekaar steekt, maar boven alles is nog altijd Allah.

Aan ons de taak om onze uiterste best te doen om mensen uit te nodigen naar de Islam en ieder zich van zn beste kant laten zien, gaat lang niet altijd even makkelijk, maar doe toch je best

wasalaam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:34

MAAR.. De handdruk hoefde niet, er had ook een vriendschap zonder handdruk kunnen ontstaan!

En je ken er niet vanuit gaan dat iedereen zijn intentie zuiver is, daarom is het voor ons GELUKKIG verboden.

Gr, Layla

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:27
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dus de handdruk die aan de kennismaking vooraf ging droeg bij tot het ontstaan van vrienden.En als ik in een raare wereld zou leven,waarom geven zo veel mensen dan een handdruk,niet allemaal maar wel veel.

Ik bedoel dat het 'raar' is dat bij wijze van zonder een handdruk geen vriendschappen kunnen ontstaan.

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar geef mij nu eens uitleg waarom je zegt dat uit een handdruk geen goeds kan voortkomen,als zo veel mensen er nu juist vrienden door hebben gekregen?

Uit een handdruk tussen 2 verschillende geslachten kan niets goeds komen, omdat het verboden is. Hier geloven wij in, maar volgens mij weet je dat al.

Ja dat wist ik,maar het klopt dus niet...Er kwam wel degelijk iets goeds uit de handdruk als de intentie zuiver is.Dat is namelijk ook logisch....Aangezien de gedachte de mens aanzet tot slechte daden en niet de hand....De hand kan hoogstens de verleiding groter maken...Maar dat kan alleen als de intentie niet zuiver is.

Gr, Layla

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:26
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jaseena; Wat betreft het afkatten, slaat dit op mij. Als dit zo is, dan hoor ik het graag. Kan ik de volgende keer erop letten

Salaam aleikoum,

Salam Aleikum aghy

Nee het was niet op jou gericht maar op elke moslim om er bij stil te staan, en te kijken naar zichzelf wat ie te bieden heeft aan zn medemens wat in het voordeel kan werken zowel voor als voor de ander, met afkatten kom je niet ver als je de ander wilt vertellen over bv de islaam, dat moet met geduld en met liefde, de enige manier om harten te verzachten van anderen.

Ik bied mijn excuses aan als je het verkeerd hebt opgevat, was niet bedoeling

wasalaam
oegt fi Llah

Assalaam Aleikoem,m

Er werdt toch niet afgekat? Maar bedankt voor youre reminder.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:23
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Beste ruud, je mag natuurlijk je eigen mening hebben op grond van je eigen standpunten. Het enige waar het om ging was acceptatie van de islamitische visie. Het ging hier vooral om te zeggen dat de Koran en Hadith iets stellen, terwijl dit niet zo is.

Jaseena; Wat betreft het afkatten, slaat dit op mij. Als dit zo is, dan hoor ik het graag. Kan ik de volgende keer erop letten

Salaam aleikoum,

Assalaam Aleikoem,

Ik wil ook graag weten op wie het slaat met betrekking tot het afkatten. Ik d8 eerder dat het naar mij gericht was Allahoe alam.

Wa Aleikoem Salaam

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:21

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dus de handdruk die aan de kennismaking vooraf ging droeg bij tot het ontstaan van vrienden.En als ik in een raare wereld zou leven,waarom geven zo veel mensen dan een handdruk,niet allemaal maar wel veel.

Ik bedoel dat het 'raar' is dat bij wijze van zonder een handdruk geen vriendschappen kunnen ontstaan.

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar geef mij nu eens uitleg waarom je zegt dat uit een handdruk geen goeds kan voortkomen,als zo veel mensen er nu juist vrienden door hebben gekregen?

Uit een handdruk tussen 2 verschillende geslachten kan niets goeds komen, omdat het verboden is. Hier geloven wij in, maar volgens mij weet je dat al.

Gr, Layla

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:14
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jaseena; Wat betreft het afkatten, slaat dit op mij. Als dit zo is, dan hoor ik het graag. Kan ik de volgende keer erop letten

Salaam aleikoum,

Salam Aleikum aghy

Nee het was niet op jou gericht maar op elke moslim om er bij stil te staan, en te kijken naar zichzelf wat ie te bieden heeft aan zn medemens wat in het voordeel kan werken zowel voor als voor de ander, met afkatten kom je niet ver als je de ander wilt vertellen over bv de islaam, dat moet met geduld en met liefde, de enige manier om harten te verzachten van anderen.

Ik bied mijn excuses aan als je het verkeerd hebt opgevat, was niet bedoeling

wasalaam
oegt fi Llah

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Beste ruud, je mag natuurlijk je eigen mening hebben op grond van je eigen standpunten. Het enige waar het om ging was acceptatie van de islamitische visie. Het ging hier vooral om te zeggen dat de Koran en Hadith iets stellen, terwijl dit niet zo is.

Jaseena; Wat betreft het afkatten, slaat dit op mij. Als dit zo is, dan hoor ik het graag. Kan ik de volgende keer erop letten

Salaam aleikoum,

 

Denk het niet......Kijk 3abd....De handdruk heeft in het verleden bewezen ons goed te doen bij het maken van vrienden.Iedereen die dat ontkent,ontkent onze geloofwaardigheid.Wat denk je dat dat doet met mensen binnen een cultuur?Wil men in harmonie samenleven mag men nooit een ander op zijn geloofwaardigheid beoordelen als deze niet gegrondvest is...

En wat blijkt....... 

De handdruk droeg bij tot het maken van contacten en bereiken van goede werken,als de intentie zuiver is.....Ontkenning heeft geen zin,als men beweerd dat dat nooit zo is.

Dus....In mijn ogen interpreteerd die Koran geleerde de juiste uitleg van de Koran.En is hij een wijs Imam.

Hij straalt verzoening en begrip uit voor andere volkeren,waarvan de intentie bij een bepaald gedrag bekeken wordt op de zuiverheid van de intentie.En wat blijkt....Als de intentie zuiver is ontstaan vrienden door dit gebaar.....En zet de Koran in een mooi daglicht van begrip voor anders gelovigen,die Allah ook toebehoren.

Dit is geen huichelarij maar een zuiver beeld van de werkelijkheid,gebaseerd op feiten die hij goed heeft waargenomen.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 12:57

Salaam aleikoum,

Beste ruud, je mag natuurlijk je eigen mening hebben op grond van je eigen standpunten. Het enige waar het om ging was acceptatie van de islamitische visie. Het ging hier vooral om te zeggen dat de Koran en Hadith iets stellen, terwijl dit niet zo is.

Jaseena; Wat betreft het afkatten, slaat dit op mij. Als dit zo is, dan hoor ik het graag. Kan ik de volgende keer erop letten

Salaam aleikoum,

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

En uit iets slechts (iets wat verboden is) kan niets goeds komen.

Vreemd.....Ik heb bijna al mijn vrienden er aan te danken....Met nog heel veel meer Nederlanders. "De Handdruk"

Probeer dat de Nederlanders maar eens wijs te maken,dat lukt je nooit.

Dat komt.....Omdat de Intentie zuiver was.....

Nogmaals: echte vrienden, zijn vrienden die de gewoontes van je geloof respecteren. Zonder een handdruk kan je ook vrienden maken. Rare wereld leef jij in...

Zeker kan je zonder de handdruk ook vrienden maken.....Maar je kan niet ontkennen dat bij het maken van vrienden waarbij de handdruk aan vooraf ging geen vrienden ontstonden.Maw....Jou stelling dat er uit een handdruk niet iets goeds kan voortkomen klopt niet.

Dus zonder die handduk waren ze je vrienden niet geworden? Raar hoor.

En jammer dat je het gewoon niet kan accepteren ookal respecteer je het niet. Doen wij praktiserende moslims ook.

Gr, layla

Dus de handdruk die aan de kennismaking vooraf ging droeg bij tot het ontstaan van vrienden.En als ik in een raare wereld zou leven,waarom geven zo veel mensen dan een handdruk,niet allemaal maar wel veel. Maar geef mij nu eens uitleg waarom je zegt dat uit een handdruk geen goeds kan voortkomen,als zo veel mensen er nu juist vrienden door hebben gekregen?
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 12:40

Salam Aleikum

Benut je tijd met hetgeen jou en andern kan behoeden van de bestraffing van de hel en stel Allah tevreden over dat wat jij doet in het leven.

Een gesprek met een niet-moslim op de juiste manier, dus niet lopen afkatten etc etc... maar doe met je spreken de ander aan het denken zetten, doe harten openen om in te zien waar we werkelijk vo0r leven.

Wij allen zijn enkel essebeb van elkaar, alles komt van Allah sub7ana wa ta3ala, dus wees ook een link vo0r een ander naar de Schepper!!!

wasalaam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.