Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

een vraag..

 Post Reply Post Reply
Schrijver
salamalaikum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salamalaikum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: een vraag..
    Geplaatst op: 14 april 2005 om 12:21

Salam alaikoum

ik had een vraag. ik heb in een lezing(vrijdaggebed op el-yaqeen.com, gehoord in een hdieth dat de ouders van Rasoul Allah(saw)nit in de hemel zijn, omdat ze polytheisten waren.klopt dit?ik snapte het namelijk niet, omdat zij toch waren gestorven voordat de islam kwam..?

en er wordt ook gezegd dat de polytheisten in die tijd ook Allah aanbaden, maar dat hun fout was, dat ze n��st Allah anderen aanbaden.klotp het dat ze Allah aanbaden?

shoukran!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2005 om 16:18

Assalamoe alykoem ,

de ouders van de profeet zijn als polythiesten gestorven, en zullen de hel binnentreden, er is ene hadith waar een man ana de profeet vroeg of zijn vader naar de hel gaat, waarop de profeet antwoordde: jouw vader en mij zullen de hel in gaan.

wat betreft dat polythiesten in de tijd van de profeet ook Allah aanbaden, klopt wel, dat zal je in verschillende ayaat in de Quran tegenkomen, zoals 10:12, 10:22 23, zie ook dat zij anderen aanbaden met de excuus dat ze slechts dichtbij Allah willen komen in 39:3

Ook een duidelijke is 2:22, met deelgenoten wordt er mee bedoeld degene die naast Allah worden aanbeden.

ps welke lezing heb je geluisterd en ik neem aan dat in de lezing ook de verzen uit de Quran worden voorgedragen als bewijs.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salamalaikum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salamalaikum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 03:55

Salaam alaikum akhi Abou Jabir,

ik heb een vrijdagpreek op al-yaqeen.com beluisterd.het heet "Tawhied".wat betreft ouders van de profeet werd wel een bewijs geleverd dat hij(saw)zeidat zijn ouders in de hel zijn. Ik ben daar wel van overtuigd, omdat hadieth sahih was..maar zijn ze ook in de hel beland, ook al was de islam nog niet geintroduceerd?

wasalam en jazzak Allahou gairan voor uw antwoord.

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 04:00

asalaamo3alaikom       &n bsp; he dit heb nooit gehoord   we moeten uitkijken en goed navragen voor dat we wat geloven.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
salamalaikum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salamalaikum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 04:11

salam alaikum ougti..

ik geloof ook nix voordat ik bewijs heb..vandaar dat ik het hir vraag..maar waat jij misschien het fijne ervan?

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 04:19
asalaamo3alaikom  zuster maschalaah heel goed van je  ik zal inschalaah ook na vragen  als ik wat bewijs vind dan plaats ik die hier voor jullie .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 06:50
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem ,

de ouders van de profeet zijn als polythiesten gestorven, en zullen de hel binnentreden, er is ene hadith waar een man ana de profeet vroeg of zijn vader naar de hel gaat, waarop de profeet antwoordde: jouw vader en mij zullen de hel in gaan.

Salaam Aleikum wa rahmatullah

Sub7anallah, zullen de ouders van Mohammed salla Allahou 3alayhi wa salam ook de hel betreden???
Dit heb ik niet geweten, en ik dacht dat zijn ouders ook behoorden tot de vrome dienaren van Allah, zo ook zijn opa.

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 07:08
Allah weet het beste
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 07:10
Allahu a3lem oegty :)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 10:59
In eerste instantie geplaatst door salamalaikum

Salaam alaikum akhi Abou Jabir,

ik heb een vrijdagpreek op al-yaqeen.com beluisterd.het heet "Tawhied".wat betreft ouders van de profeet werd wel een bewijs geleverd dat hij(saw)zeidat zijn ouders in de hel zijn. Ik ben daar wel van overtuigd, omdat hadieth sahih was..maar zijn ze ook in de hel beland, ook al was de islam nog niet geintroduceerd?

wasalam en jazzak Allahou gairan voor uw antwoord.

 

Assalamoe alykoem,

jij zegt eerst dat je van overtuigd bent, daarna vraag je of zijn ouders echt in de hel beland zijn!

Een hadith in sahih moslim waar de profeet bij het graf van zijn moeder huilde, waarna de metgezellen ook huilden na het zien van de profeet. de profeet zei vervolgens: "ik vroeg om toestemming aan Allah om vergeving te vragen voor mijn moeder, maar kreeg geen toestemming, en vroeg toestmming aan Allah om haar graf te bezoeken, en gaf me wel toestemming. bezoek dan de graven, want het doet je denken aan de dood" (ook overgeleverd door Aboe Dawoed & An-Nassa-i)

Ook in sahih moslim vroeg een man aan de profeet: "waar is mijn vader?", waarop de profeet antwoordde: "in de hel", toen de man zijn rug keerde, riep de profeet hem en zei: "mijn vader en jouw vader zijn in de hel".

dus het is niet gepast om nog andere uitspraken te doen na het lezen van de woorden van onze profeet (salla Allahoe 'alyhie wassallam).

wassalamoe alykoem,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 11:12
asalaamo3alaikom jazakalaah ogjeer.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
salamalaikum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salamalaikum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 14:40
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door salamalaikum

Salaam alaikum akhi Abou Jabir,

ik heb een vrijdagpreek op al-yaqeen.com beluisterd.het heet "Tawhied".wat betreft ouders van de profeet werd wel een bewijs geleverd dat hij(saw)zeidat zijn ouders in de hel zijn. Ik ben daar wel van overtuigd, omdat hadieth sahih was..maar zijn ze ook in de hel beland, ook al was de islam nog niet geintroduceerd?

wasalam en jazzak Allahou gairan voor uw antwoord.

 

Assalamoe alykoem,

jij zegt eerst dat je van overtuigd bent, daarna vraag je of zijn ouders echt in de hel beland zijn!

Een hadith in sahih moslim waar de profeet bij het graf van zijn moeder huilde, waarna de metgezellen ook huilden na het zien van de profeet. de profeet zei vervolgens: "ik vroeg om toestemming aan Allah om vergeving te vragen voor mijn moeder, maar kreeg geen toestemming, en vroeg toestmming aan Allah om haar graf te bezoeken, en gaf me wel toestemming. bezoek dan de graven, want het doet je denken aan de dood" (ook overgeleverd door Aboe Dawoed & An-Nassa-i)

Ook in sahih moslim vroeg een man aan de profeet: "waar is mijn vader?", waarop de profeet antwoordde: "in de hel", toen de man zijn rug keerde, riep de profeet hem en zei: "mijn vader en jouw vader zijn in de hel".

dus het is niet gepast om nog andere uitspraken te doen na het lezen van de woorden van onze profeet (salla Allahoe 'alyhie wassallam).

wassalamoe alykoem,

Salaam alaikum akhi Abou Jabir

volgens mij begreep u mijn vraag niet. of ik heb hem verkeerd gesteld, wa Allahou a3lam.ik ben overtuigd nadat ik de hadieth heb gelezen. maar ik vroeg waarom dat dan zo is?waarom de ouders van Profeet(vzmh)in hel zijn belandt tewijl ze stierven v�or de komst van de Islam..dus mijn vraag is niet meer �f het klopt, ik weet nu dat het klopt, maar waar�m het zo is. wat is de verklaring ervan, wat is het verhaal achter deze hadieth. snapt u?

wasalam

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

jij zegt eerst dat je van overtuigd bent, daarna vraag je of zijn ouders echt in de hel beland zijn!

Een hadith in sahih moslim waar de profeet bij het graf van zijn moeder huilde, waarna de metgezellen ook huilden na het zien van de profeet. de profeet zei vervolgens: "ik vroeg om toestemming aan Allah om vergeving te vragen voor mijn moeder, maar kreeg geen toestemming, en vroeg toestmming aan Allah om haar graf te bezoeken, en gaf me wel toestemming. bezoek dan de graven, want het doet je denken aan de dood" (ook overgeleverd door Aboe Dawoed & An-Nassa-i)

Ook in sahih moslim vroeg een man aan de profeet: "waar is mijn vader?", waarop de profeet antwoordde: "in de hel", toen de man zijn rug keerde, riep de profeet hem en zei: "mijn vader en jouw vader zijn in de hel".

dus het is niet gepast om nog andere uitspraken te doen na het lezen van de woorden van onze profeet (salla Allahoe 'alyhie wassallam).

wassalamoe alykoem,

Djazakallahu ghairan voor de uitleg

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door salamalaikum

Salaam alaikum akhi Abou Jabir,

ik heb een vrijdagpreek op al-yaqeen.com beluisterd.het heet "Tawhied".wat betreft ouders van de profeet werd wel een bewijs geleverd dat hij(saw)zeidat zijn ouders in de hel zijn. Ik ben daar wel van overtuigd, omdat hadieth sahih was..maar zijn ze ook in de hel beland, ook al was de islam nog niet geintroduceerd?in feite is de islam al sinds het begin geintroduceerd,denk maar aan al de profeten die Allah heeft gezonden,het zal toch niet voor niets geweest zijn eh.maar jah,de kafirs hebben het telkens verworpen door de influisteringen van de vervloekte sjitaan.

wasalam en jazzak Allahou gairan voor uw antwoord.

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
salamalaikum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salamalaikum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door salamalaikum

Salaam alaikum akhi Abou Jabir,

ik heb een vrijdagpreek op al-yaqeen.com beluisterd.het heet "Tawhied".wat betreft ouders van de profeet werd wel een bewijs geleverd dat hij(saw)zeidat zijn ouders in de hel zijn. Ik ben daar wel van overtuigd, omdat hadieth sahih was..maar zijn ze ook in de hel beland, ook al was de islam nog niet geintroduceerd?in feite is de islam al sinds het begin geintroduceerd,denk maar aan al de profeten die Allah heeft gezonden,het zal toch niet voor niets geweest zijn eh.maar jah,de kafirs hebben het telkens verworpen door de influisteringen van de vervloekte sjitaan.

wasalam en jazzak Allahou gairan voor uw antwoord.

 

Salam alaikum akhi

jazzak Allahou gairan.ik dacht ook zoiest maar wist niet zeker,bedankt.ik begrijp het nu wel wat beter,

wasalam

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2005 om 05:46
De moeder van de profeet (saws) is Amina en zijn vader Abdullah, zij behoorden naar mijn weten tot de vrome voorgangers, tocch. Ik ga dit uitzoeken...subhanAllah.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2005 om 06:21

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De moeder van de profeet (saws) is Amina en zijn vader Abdullah, zij behoorden naar mijn weten tot de vrome voorgangers, tocch. Ik ga dit uitzoeken...subhanAllah.

Sub7anallah.....juist oegty dat dacht ik dus ook.
ik ga het zelf ook eens uitspitten, eens kijken met welke resultaten we zullen komen incha Allah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.