Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat is Ontmaagd??

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
karimaa_1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 april 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote karimaa_1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat is Ontmaagd??
    Geplaatst op: 22 april 2005 om 03:28

wat is nu eigenlijk ontmaagd

door wat kan je dat worden

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 03:32

Volgens de geneeskunde is maagd zijn zoals jij het beschrijft, dus iemand die nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad, en omgekeerd ontmaagd is wanneer dat wel is gebeurt.  Sowieso kan je maagdenvlies 'scheuren' (als je er om te beginnen een hebt) bij tampongebruik, masturbatie of zelfs sport, maar dat houdt geen ontmaagding in

Je hebt het dus helemaal juist, zou ik zeggen. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 10:58

 

Bismillah-ir Rahman-ir Rahiem
(In de naam van Allah, de Barmhartige, de Meest Genadevolle)

Maagdenvlies
(hymen)

Het maagdenvlies (hymen genaamd), is een plooi van slijmvlies die gedeeltelijk de toegang tot de vagina afsluiten zit aan het begin van de vagina. Een maagdenvlies (hymen) sluit dus niet helemaal af, zoals velen schijnen te denken. (Zie figuur)

Tijdens de embryonale ontwikkeling kan het maagdenvlies (hymen) individueel verschillen, dit betekent dat de opening kan verschillen van grote en van vorm, soms ontbreekt het maagdenvlies van nature geheel, bij sommige meisjes is het soepel (elastisch) en bij anderen wat dikker en strakker. Soms is het zo elastisch (soepel) dat het bij de gemeenschap niet scheurt. Je kunt het maagdenvlies (hymen) dus heel lang houden, zelfs tot er een kindje geboren wordt.

Door de opening in het maagdenvlies (hymen) kan het bloed tijdens de menstruatie het lichaam verlaten. Bij verscheuring van het maagdenvlies (ontmaagden), �defloratie� genaamd (v. Latijn, de=weg, flos=gen, floris=bloem), komt het voor dat bij de eerste gemeenschap dit aanleiding geeft tot g��n of zeer gering bloedverlies.

Het is dus een misverstand dat dit �maagdenvlies� (hymen) bij de ontmaagding (defloratie) zoals door velen mannen gedacht wordt doorboord zou moeten worden door de penis, waarbij het meisje dan bloed moet verliezen. Alleen omdat de man denkt dat hij hieraan zou kunnen ontlenen of ze nog maagd is. En verliest ze echter geen bloed in de huwelijksnacht dan kan ze dus, door deze gedachtekronkel van de man, behoorlijk in de problemen komen in vele culturen.

Waarom gebeurt het dan toch dat er vrouwen bloed verliezen bij hun eerste seksuele ervaring?

Dat heeft niets met een eventueel maagdenvlies (hymen) te maken, maar alles met de onhandigheid en onervarenheid van het jonge stel.
Laat er dus geen misverstanden over bestaan, per definitie hoeft het dus niet zo te zijn dat er bloedverlies optreed tijdens de eerste gemeenschap, en het dus zelfs mogelijk is dat er niet eens een maagdenvlies (hymen) aanwezig is omdat ze zo geboren is, en het dus van nature niet aanwezig is.

Uit onderzoek blijkt trouwens dat minstens 75% (dat is 8 op de 10) van de vrouwen niet eens heeft gebloed bij haar eerste seksuele ervaring. Pijn en bloeden is dus helemaal niet nodig, als er van beide kanten bij die eerste keer rustig, voorzichtig te werk wordt gegaan.

Verscheuring kan echter in sommige gevallen optreden zonder ooit gemeenschap te hebben gehad, bijvoorbeeld door sport, masturberen, het inbrengen van tampons of een inwendig (gynaecologisch) onderzoek van een arts. Maar meestal gebeurt er niets als een meisje sport, paard rijdt, aan ballet doet of een tampon gebruikt. Als je de benen bij ballet in een spagaat doet, gaat je vagina echt niet wijd open staan. Ook een tampon kan rustig naar binnen gebracht worden zonder dat er iets beschadigt. Er zit immers geen dicht vlies, er wordt niets afgesloten.

Dit alles wat hier staat is wetenschappelijk onderbouwd, dus laten we nu eens ophouden met de vele opmerkingen cq beledigingen die er op diverse forums en in het algemeen over gezegd worden zoals: �Als mijn bruid geen maagd meer is tijdens de huwelijksnacht, stuur ik haar terug naar haar ouders!!!�  (dit was ��n de ergste reacties die ik ooit las)
Ze kan er medisch gezien misschien wel niets aan doen, men gaat dan dus beschuldigingen en beledigingen uiten terwijl dit wellicht niet eens van toepassing is en niet op zijn plaats.

Dan het volgende, waarom wordt er zo geregeerd? Het hele gebeuren rond de huwelijksnacht betreffende de maagdelijkheid, is iets cultureels en niet van de Islam. Het maagd of geen maagd zijn is iets tussen de man en vrouw die in het huwelijk stappen en niet tussen het stel en de ouders of zelfs de hele oemmah (gemeenschap), dit wordt echter cultureel wel gedaan bij velen, zoals het maagdelijkheids-certificaat en zoals het befaamde en o zo gevreesde doekje/laken met maagdelijkheids bloed wat dan zonodig getoond moet worden.

Dat de man vraagt om een maagdelijkheids-certificaat, vind ik overigens ronduit banaal, en riekt naar groot wantrouwen richting zijn bruid, daarbij wat voor zekerheid geeft hij de vrouw dan, niets��..omdat het wel of geen maagd zijn van de man simpelweg niet te bewijzen is, dus als vrouw heb je geen enkele zekerheid omtrent de man, met andere woorden, je moet hem dus maar op zijn woord geloven, des te onaangenamer dus dat een man dit dan wel verwacht van zijn aanstaande bruid.

Nogmaals het is iets cultureels en niet van de Islam want de Profeet (saws) heeft nooit gevraagd om maagdelijkheids-certificaten aan zijn toekomstige vrouwen�!!

En stel in de meest ongunstige situatie, ben je als vrouw geen maagd meer door welk een medische reden dan ook (dus niet door gemeenschap), men behoort vertrouwen te hebben in elkaar als men zegt nog maagd te zijn.Want als er nu al wantrouwen is, hoe gaat dat straks dan verder met het huwelijk�?

Het verwondert mij dan ook niet dat veel vrouwen, of ze nu wel of geen maagd meer zijn, angstig zijn voor de huwelijksnacht�

Veel vrouwen hebben uit angst, doordat zij als geen ander weten hoe het met maagdelijkheid zit cultureel gezien, dit opgelost door in hun huwelijksnacht dan maar een truc toe te passen uit deze pure angst. Zij prikken zichzelf bijvoorbeeld ongezien in de vinger en smeren dit bloed op het laken onder zich. Of ze drenkten een klein stukje spons in bijvoorbeeld kippenbloed en stopten dit vlak voor de gemeenschap in hun vagina waarbij het kippenbloed dan naar buiten komt. Kruiden die ze inbrengen waardoor het zo ge�rriteerd raakt van binnen dat ze gaan bloeden, de maagdelijkheids herstel operaties etc etc, of de arts schrijft ze een ampul met een bloedrode vloeistof voor die je in de vagina kunt inbrengen en die tijdens de geslachtsgemeenschap knapt. Maar artsen geven toch liever de voorkeur aan voorlichting over de misplaatste betekenis die er aan het maagdenvlies wordt toegekend.

Je zou een hersteloperatie kunnen laten verrichten als je weet dat je geen maagd meer bent, maar de naam hersteloperatie klopt feitelijk niet. Het maagdenvlies is immers geen vlies dat beschadigd kan raken. Dus er valt ook niets te herstellen. Bij een hersteloperatie wordt het randje weefsel aan het begin van je vagina wat strakker gemaakt. De kans dat je gaat bloeden bij seksueel contact dan groter is omdat de ingang nauwer is. Maar door dergelijke trucs toe te passen stap je dus wel met een leugen het huwelijk in, en of dat wel juist is vraag ik me af. Allahoe Alim! (Allah weet het beste)

Omdat veel vrouwen dit doen, blijft helaas de mythe bestaan dat elke maagd in haar huwelijksnacht bloed, terwijl dat dus in normale omstandigheden in veel gevallen, zo�n 70% tot 75% niet het geval is. En dat alles alleen maar vanwege het culturele belang, waar met name de man bloed wil zien�

Let wel dit stuk is niet geschreven als een soort vrijbrief om maar te doen wat men wenst en hiermee in zonden te vervallen, want voorop staat dat volgens de regels van de Islam het verboden (zina, zonden) is om seksueel contact v��r het huwelijk te hebben�.Maar dat is niet waar we het over hebben, zina (zonden, ontucht) plegen zou een ander onderwerp zijn, er werd gevraagd om een stukje over het maagdenvlies (hymen) te schrijven en wat dat nu eigenlijk wetenschappelijk gezien is en inhoud�

Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig voor Allah (swt) in verband met zina (zonden, ontucht) en moeten beiden aandacht schenken aan Zijn (swt) bevelen en verboden. De moslimman en vrouw doen dus wat Allah (swt) hen heeft bevolen en blijven weg van hetgeen Hij (swt) verboden heeft. En zij geloven dat ze zullen worden ondervraagd over datgene wat zij in dit leven hebben gedaan.

Tot slot wil ik afsluiten met een Aya uit de Qor�aan: "En degene die eerzame vrouwen beschuldigen (van ontucht) en vervolgens geen vier getuigen brengen, slaat hen met tachtig stokslagen. En aanvaardt nooit getuigenissen van hen, want zij zijn degenen die zware zonden begaan."(Qor�aan Soerah An-N�er 4 aya 4)

 

Wa alaikoem salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh
Oegtikoem fie dien Selima el Adel

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 11:00

salaam aleikum mocht je nog vragen hebben hierover hebben hoor ik het graag van je,en zal ze proberen te beantwoorden dit stukje komt van en goede zuster

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 01:23
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Volgens de geneeskunde is maagd zijn zoals jij het beschrijft, dus iemand die nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad, en omgekeerd ontmaagd is wanneer dat wel is gebeurt.� Sowieso kan je maagdenvlies 'scheuren' (als je er om te beginnen een hebt) bij tampongebruik, masturbatie of zelfs sport, maar dat houdt geen ontmaagding in


Je hebt het dus helemaal juist, zou ik zeggen.�



dus niet he
het is een slijmrandje om je baarmoedermond heen en dat scheurt niet als je een tampon gebruik of masturbatie (na aan leiding van de vraag : zelfbevrediging) alleen bij geslachtsgemeenschap
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 01:31
In eerste instantie geplaatst door Yinith

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Volgens de geneeskunde is maagd zijn zoals jij het beschrijft, dus iemand die nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad, en omgekeerd ontmaagd is wanneer dat wel is gebeurt.  Sowieso kan je maagdenvlies 'scheuren' (als je er om te beginnen een hebt) bij tampongebruik, masturbatie of zelfs sport, maar dat houdt geen ontmaagding in


Je hebt het dus helemaal juist, zou ik zeggen. 



dus niet he
het is een slijmrandje om je baarmoedermond heen en dat scheurt niet als je een tampon gebruik of masturbatie (na aan leiding van de vraag : zelfbevrediging) alleen bij geslachtsgemeenschap
Het is weefsel......En het kan inscheuren door een tampon,zelfbevredeging,geslachtsgemeenschap,sport.....
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 01:47
tampon kan het neit beschadigen dat is mij echt vaak verteld door dokters biologie leraren etc
zelfbevrediging lijk me al helemaal sterk sporten vind ik ook raar maar heb wel vaker gehoord dat het kan
jammer dat ik wegmoet anders had ik het ff opgezocht
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 02:21
In eerste instantie geplaatst door Yinith

tampon kan het neit beschadigen dat is mij echt vaak verteld door dokters biologie leraren etc
zelfbevrediging lijk me al helemaal sterk sporten vind ik ook raar maar heb wel vaker gehoord dat het kan
jammer dat ik wegmoet anders had ik het ff opgezocht
Ik heb het ff voor je opgezocht....De meningen verschillen blijkbaar.....Maar als je echt zekerheid wil kan je in iedergeval maandverband gebruiken ipv een tampon.
Terug naar boven
karimaa_1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 april 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote karimaa_1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 05:06

Maar iedereen luister even. wij hebben het hier over het maagdenvlies? maar door wat verlies je je maagdeljkheid in de islam gezien?

als je sport en er gebeurt iets neem ik aan dat je nog gewoon maagd bent?

en stel voor je hebt jezelf ooit gevingerd ofzo ( ik noem maar een bizar voorbeeld) ben je nog maagd?

als je tampon gebruikt ben je nog maakt?

Ik heb het niet over maagdenvlies maar over je maagdenlijkheid, wanneer verlies je die precies?? wanneer kan je zeggen tegen je aanstaande islamitisch gezien JA ik BEN MAAGD?

 

SALAAM ARLIKUM

\KARIMA

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 05:10
Ruud dit is niet een discussie waar mannen zich mee hoeven te bemoeien. Dit is nu niet nodig.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 09:59
In eerste instantie geplaatst door Yinith

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Volgens de geneeskunde is maagd zijn zoals jij het beschrijft, dus iemand die nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad, en omgekeerd ontmaagd is wanneer dat wel is gebeurt.  Sowieso kan je maagdenvlies 'scheuren' (als je er om te beginnen een hebt) bij tampongebruik, masturbatie of zelfs sport, maar dat houdt geen ontmaagding in


Je hebt het dus helemaal juist, zou ik zeggen. 



dus niet he
het is een slijmrandje om je baarmoedermond heen en dat scheurt niet als je een tampon gebruik of masturbatie (na aan leiding van de vraag : zelfbevrediging) alleen bij geslachtsgemeenschap

Fout... Het is een randje op de overgang van huidepitheel naar het epitheel van de vagina.  Rond de baarmoedermond, ajb zeg...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 10:01

In eerste instantie geplaatst door Yinith

tampon kan het neit beschadigen dat is mij echt vaak verteld door dokters biologie leraren etc
zelfbevrediging lijk me al helemaal sterk sporten vind ik ook raar maar heb wel vaker gehoord dat het kan
jammer dat ik wegmoet anders had ik het ff opgezocht

Ik studeer geneeskunde...  En natuurlijk kan het beschadigen, tenminste als je het hebt.  Heb je niet of is het een iennie-minnierandje, dan is er niet veel wat beschadigd kan worden he...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door karimaa_1

Ik heb het niet over maagdenvlies maar over je maagdenlijkheid, wanneer verlies je die precies?? wanneer kan je zeggen tegen je aanstaande islamitisch gezien JA ik BEN MAAGD?

Even concreet: maagd ben je als je nog geen penis in je gehad hebt (in je vagina dus welteverstaan).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 11:59
mja wel vreemd dat ik op me 11e een tampon van me ma mog gebruiken die zuster is
ja hallo k weet ook niet al die medische termen
je zegt het kan beschadigd raken dat wil dus niet zeggen dat het gelijk "breekt" en je geen maagd meer ben

idd penis enzo

@ maandverband: ik vind maandverband onhygienisch alles komt onder te zitten geef mij maar een tampon hoor
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 06:29

In eerste instantie geplaatst door Yinith

mja wel vreemd dat ik op me 11e een tampon van me ma mog gebruiken die zuster is

Wat zou dat ook uitmaken?  Ontmaagd is een theoretisch begrip voor nog nooit coitus gehad, niet de staat waarin je maagdenvlies zich bevindt...

ja hallo k weet ook niet al die medische termen

Dat hoeft ook niet, maar voor je dingen schrijft als 'het maagdenvlies zit rond de baarmoedermond' kan je het beter even opzoeken.

je zegt het kan beschadigd raken dat wil dus niet zeggen dat het gelijk "breekt" en je geen maagd meer ben

Waarom zou het uitmaken of het 'beschadigd' is? Het gata er toch om dat je nog geen coitus gehad hebt?


@ maandverband: ik vind maandverband onhygienisch alles komt onder te zitten geef mij maar een tampon hoor

Dat ben ik met je eens  

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Lies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 16:59

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud dit is niet een discussie waar mannen zich mee hoeven te bemoeien. Dit is nu niet nodig.

en waarom niet? informatie is steeds nuttig!

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 14:53

 

en waarom niet? informatie is steeds nuttig!

Voor zover ik weet heeft ruud geen ervaring met de maandelijkse periode van een vrouw. En voor zover ik weet zal hij daar ook geen ervaring meehebben.

Het zou fijner zijn om informatie te krijgen van iemand die er zelf ook mee te maken heeft, en dus ook weet waar je het overhebt en wat je doormaakt.

Groeten,

Marocaantje

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 16:00
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

en waarom niet? informatie is steeds nuttig!

Voor zover ik weet heeft ruud geen ervaring met de maandelijkse periode van een vrouw. En voor zover ik weet zal hij daar ook geen ervaring meehebben.

Het zou fijner zijn om informatie te krijgen van iemand die er zelf ook mee te maken heeft, en dus ook weet waar je het overhebt en wat je doormaakt.

Groeten,

Marocaantje

 

 

Mwhaaa...Niet echt ervaring nee...Maar heb genoeg,gelezen,gezien,gehoord en 3 kids he'  
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door Lies

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud dit is niet een discussie waar mannen zich mee hoeven te bemoeien. Dit is nu niet nodig.

en waarom niet? informatie is steeds nuttig!

Jiyuu ziet het meer vanuit zijn geloof.....Maar het is voor een man wel belangrijk hoor Jiyuu.....Om over dit soort zaken op de hoogte te zijn,zo weet je bv ook hoe snel te handelen bij het breken van de vliezen mocht het nodig zijn.(Al is dit een beetje afwijkend onderwerp) Maar wat dacht je van een zachte rugmassage  als een vrouw veel last heeft van haar menstruatie onder in de rug...Maar dit is ook verschillend per vrouw Jiyuu.  
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 14:57

 

Maar heb genoeg,gelezen,gezien,gehoord en 3 kids he'

Ik had het over ervaring hebben. Dus het daadwerkelijk zelf hebben meegemaakt / ondervonden.

Jiyuu ziet het meer vanuit zijn geloof.....

Heb je ergens zien staan dat Jiyuu heeft gereageerd vanuit zijn religieuze standpunt?

Maar het is voor een man wel belangrijk hoor Jiyuu.....

Ik heb nergens zien staan dat Jiyuu het tegendeel zou hebben beweerd.

 

Groeten,


Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 18:44

Als geneeskunde studerende zou je toch echt zeggen dat je onder indruk zou moeten zijn van het menselijk lichaam, dat toch echt niet uit zichzelf heeft kunnen ontstaan. Kim, ik smeek je haast met een andere theorie te komen dan de schepping om mij van mijn onwetenheid te redden.  

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 07:06

Ik ben er heel erg van onder de indruk (nu ja, meestal), dat wil echter niet zeggen dat ik daarom m'n ogen sluit voor de wetenschap (het omgekeerde zelfs) en wat ga aannemen dat nooit bewezen is (maw schepping).  Nog meer zelfs: de pracht van het heelal en alles erin is net een reden temeer om het te willen doorgronden en begrijpen.
Voor de rest verwijs ik naar de spreuk onder mijn naam:

To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.

Maar je moet het zelf weten he. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 10:35
Iedere keer faal je weer met het komen van een andere theorie, dat je geintresseerd bent in wat er om je heen is is mooi, velen van ons zijn dat. Maar deze dingen zijn veel te ingewikkeld (indrukwekkend) om uit zich zelf te zijn ontstaan. NOGMAALS, ik smeek het je bijna, kom met een andere theorie dan de schepping.
En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 10:38
Je doet net alsof wij moslims niet in de wetenschap geloven, ja dat doen wij wel. Het verschil tussen jou en ons is enkel dat wij de maker erkennen. En daardoor automatisch in de dag des oordeels geloven. Met al de tekenen dat het zou aankomen in de Qu'ran en de hadiths beschreven. Van die tekenen is om ons heen bewijs.
En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 15:54

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Iedere keer faal je weer met het komen van een andere theorie, dat je geintresseerd bent in wat er om je heen is is mooi, velen van ons zijn dat. Maar deze dingen zijn veel te ingewikkeld (indrukwekkend) om uit zich zelf te zijn ontstaan. NOGMAALS, ik smeek het je bijna, kom met een andere theorie dan de schepping.

Ik neem aan dat het je niet vreemd is dat voor mij evolutie een feit is, daarom vind ik het nogal raar dat je tot tweemaal toe vraagt een andere theorie te geven dan creatie.  Maar goed, als je dat toch bedoelt: evolutie

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 15:57

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Je doet net alsof wij moslims niet in de wetenschap geloven, ja dat doen wij wel. Het verschil tussen jou en ons is enkel dat wij de maker erkennen. En daardoor automatisch in de dag des oordeels geloven. Met al de tekenen dat het zou aankomen in de Qu'ran en de hadiths beschreven. Van die tekenen is om ons heen bewijs.

Wel nee, je beschikt over kennis van wetenschap, dat ontken ik niet, maar manipuleert naargelang het je geloof uitkomt.  Je vertrekt vanuit het geloof, zeg maar. Ik vertrek vanuit de wetenschap.  Twee totaal verschillende dingen dus.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 06:38

Asalamoe3aikoem,

Ik neem aan dat het je niet vreemd is dat voor mij evolutie een feit is, daarom vind ik het nogal raar dat je tot tweemaal toe vraagt een andere theorie te geven dan creatie.  Maar goed, als je dat toch bedoelt: evolutie

Evolutietheorie, (van Darwin en zijn opvolgers) heeft de theorie dat het is begonnen met een cel, een bacterie, dat is geevolueerd. Darwin koesterde zo zijn cruciale begin van zijn theorie zonder ook maar enig onderzoek daarop te doen. De wetenschappers van nu hebben geen flauw idee hoe deze cyanobacterieen, mitochrondrieen hebben aangenomen. Hoe kan het nou in godsnaam dat ik een nier ontwikkel en hersenen en weet ik het allemaal uit dat ene celletje dat niet eens een andere bestandsdeel kan samenvoegen (mitochrondrieen) Jij hebt niet eens darwin's leer goed bestudeerd, en dat is duidelijk. Want het is te makkelijk verwerpbaar.

Zowieso, Is er tot op de dag van vandaag geen cruciale link tussen de laatste aap en wij ontdekt. 

Darwin baseerde zijn theorie op het feit dat een cel een simpele bouw heeft, en bestaat uit verschillende soorten koolstof... Op zo'n leer vertrouw je toch niet?

De beestjes die veranderen, (muteren) blijven binnen hun genetische code, veranderen dus van kleur, of andere 'kleine eigenschappen'. Maar blijven een mier, een fruitvlieg of een giraf, krijgen er niet opeens andere dierlijke eigenschappen op.

Allah heeft niet gezegd dat dieren niet evolueeren. Ze veranderen inderdaad, dat staat in de koran, in tegenstelling tot wat de bijbel beweert. De bijbel beweert dat dieren die op aarde leven nooit zijn veranderd. ik kan me dan voorstellen dat je HET geloof dan niet vertrouwt. (darwin wel dan) maar dit is niet zomaar een geloof, dit is het Ware geloof. En niet voor de helft handgechreven.   

Ik adviseer je darwin theorie met hedendaagse ontdekkingen te vergelijken en dan nog eens na te denken, ondertussen kun je lekker passief naar dit filmpje kijken: http://www.harunyahya.com/m_video_detail.php?api_id=1244

Groeten.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 06:41

De beestjes die veranderen, (muteren) blijven binnen hun genetische code, veranderen dus van kleur, of andere 'kleine eigenschappen'. Maar blijven een mier, een fruitvlieg of een giraf, krijgen er niet opeens andere dierlijke eigenschappen op.

Dit is toch echt wetenschappelijk bewezen. waarmee darwin theorie, de grondlegger van atheisme, niet klopt.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 06:46

Asalamoea3aikoem,

Kimmie zegt:

Wel nee, je beschikt over kennis van wetenschap, dat ontken ik niet, maar manipuleert naargelang het je geloof uitkomt.  Je vertrekt vanuit het geloof, zeg maar. Ik vertrek vanuit de wetenschap.  Twee totaal verschillende dingen dus.

Jij beledigt mijn kritisch denken, ik ben net als jou een mens, en wil niet een geloof aanhangen (met alle verplichtingen die het meebrengt) zonder de bewijzen en tekenen van God zeker weet. Wetenschap gaat voor, maar sinds de koran geen wetenschappelijke onwaarheden vertelt, en zoveer meer toekomstvoorspellingen maakt gaat dat nou eenmaal samen. ER komt namelijk een punt dat je het geloof, en de Maker blindelings vertrouwt.

Ik vertrek dus net als jou uit de dingen die ik kan zien, dus oordeel niet.

HEt verschil tussen jouw en mij is dat ik inzie dat de wereld te ingewikkeld is voor generatio spontanea (zomaar onstaan van alles om ons heen) en Allah voor mijn bestaan dankbaar ben.

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 07:41
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Evolutietheorie, (van Darwin en zijn opvolgers) heeft de theorie dat het is begonnen met een cel, een bacterie, dat is geevolueerd. Darwin koesterde zo zijn cruciale begin van zijn theorie zonder ook maar enig onderzoek daarop te doen. 

Darwin heeft het proces van evolutie beschreven, niet het ontstaan van het leven.  Dat zijn trouwens 2 erg verschillende dingen, dus haal ze aub niet door mekaar in een discussie.

De wetenschappers van nu hebben geen flauw idee hoe deze cyanobacterieen, mitochrondrieen hebben aangenomen.

Het is anders erg makkelijk, mitochondri�n waren ook bacteri�n die zijn opgenomen in andere bacteri�n.  Zoals je weet (of niet weet) beschikken mitochondri�n over eigen genetisch materiaal en een eigen voortplanting.

Hoe kan het nou in godsnaam dat ik een nier ontwikkel en hersenen en weet ik het allemaal uit dat ene celletje dat niet eens een andere bestandsdeel kan samenvoegen (mitochrondrieen)

Op die eerste vraag kan je nu weer wel 'evolutie' antwoorden.  Hoewel eigenlijk de hele stelling al onderuit is gegaan op je (foutieve) aanname over mitochondri�n.

Jij hebt niet eens darwin's leer goed bestudeerd, en dat is duidelijk. Want het is te makkelijk verwerpbaar.

En dat probeer je te bewijzen door aan te geven dat je 1) niet weet wat evolutie is (het verwart met het ontstaan van het leven) en 2) niet weet hoe een mitochondrie in een cel terechtkwam?  Hmmz, ik zou zeggen dat je gefaald hebt...

Zowieso, Is er tot op de dag van vandaag geen cruciale link tussen de laatste aap en wij ontdekt. 

Waar zat jij toen in de bio-les het gebeuren australopitecus - homo habilis - homo erectus - homo sapiens werd gedoceerd?

Darwin baseerde zijn theorie op het feit dat een cel een simpele bouw heeft, en bestaat uit verschillende soorten koolstof... Op zo'n leer vertrouw je toch niet?

Hij kon het niet weten he.  Hij kon enkel beschrijven wat ie zag.  Dat pas naderhand ontdekt werd dat DNA bestaat, hoe genetica werkt, enz (en 'wonderwel' de evolutietheorie aanvulde), doet niets af aan die prestatie.  Hij gaf trouwens zelf toe dat hij niet wist hoe evolutie precies werkt (op celniveau dan).

De beestjes die veranderen, (muteren) blijven binnen hun genetische code, veranderen dus van kleur, of andere 'kleine eigenschappen'. Maar blijven een mier, een fruitvlieg of een giraf, krijgen er niet opeens andere dierlijke eigenschappen op.

En genoeg kleine eigenschappen zullen op een gegeven moment maken dat een andere soort ontstaat.  Ik vraag me altijd af hoe sommige mensen in micro-evolutie kunnen geloven, en niet in macro-evolutie, aangezien die laatste gewoon een resultante is van die eerste.

Allah heeft niet gezegd dat dieren niet evolueeren. Ze veranderen inderdaad, dat staat in de koran, in tegenstelling tot wat de bijbel beweert. De bijbel beweert dat dieren die op aarde leven nooit zijn veranderd. ik kan me dan voorstellen dat je HET geloof dan niet vertrouwt. (darwin wel dan) maar dit is niet zomaar een geloof, dit is het Ware geloof. En niet voor de helft handgechreven.   

Dus je geeft toe dat evolutie bestaat?... 

Ik adviseer je darwin theorie met hedendaagse ontdekkingen te vergelijken en dan nog eens na te denken, ondertussen kun je lekker passief naar dit filmpje kijken: http://www.harunyahya.com/m_video_detail.php?api_id=1244

Aaaargh, niet weer Die harunyahya-zooi blijft maar komen  Je moet het wel kunnen, wetenschap zo draaien en keren en manipuleren dat je mensen daadwerkelijk zover krijgt die onzin te geloven.  Maar goed, ik kijk wel (weer) eens, altijd weer grappig.

Doei Kim

PS: Het homo-topic is gesloten, maar wou je even melden dat je die site die je opgaf over lesbiennes beter even GOED kan doorlezen (vooral helemaal bovenaan). Ik kan m zelf niet meer vinden, maar las met zeer veel vermaak dat bovenaan stond dat de tekst ironisch bedoeld was, en er niets van klopte Let op met wat je linkt he

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.