Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenis jezus god

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Onderwerp: is jezus god
    Geplaatst op: 12 mei 2005 om 03:31
halla broeders en zusters waroom geloven de cristenen dat jezus vzm dat hij god is of de zoon van god ik kan het niet begrijpen ik weet dat deze topic eerder was gezet maar ik wou graag er wat meer over weten
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 03:37

"o mensen van het boek(christenen en joden), overdrijft niet in uw godsdienst, en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar , deMessias, Jezus, Zoon van maria was slechts een boodschapper van Allah en zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en zijn boodschappers en zegt niet: "DRIE (in een)" houdt op , dat is beter voor u. voorwaar, Allah is de enige GOD. Het is verre van zijn heiligheid, dat hij een zoon zou hebben. Aan hem behoort wat in de hemelen en op de aarde is en Allah is Bewaarde afdoende."

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 03:44

Deze mensen maken een grote fout. Jezus (vzmh) werd �zoon� van GOD genoemd in de bijbel. Maar niet hij alleen. Vele andere profeten en vrome mensen werden �zoon� genoemd. Ze maken de fout het woord �zoon� letterlijk te nemen. Simpelweg omdat hij geen vader heeft? Waarom noemen ze Adam dan niet de �Zoon� van GOD? Dan zijn Jezus en Adam broers. Dan is er een vier-eenheid: vader, zoon, geest en Adam? naudhibillah!!!

 

Wij moslims zeggen Issa ibn Maryam. Jezus de zoon van Maria. Niemand die dit kan tegenspreken, toch!!!

 

In de bijbel in Lucas 4:41 (en nog meer andere passages) geeft Jezus (vzmh) zelf aan liever �zoon van mensen� genoemd te willen worden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 04:19

Wat maakt het verder uit of het wel dan wel niet zo is?De christenen hechten hier waarde aan......."Laat ze zou ik zeggen" Als de Koran meldt dat je vredig naast ze moet leven,waarom ze dan aanvechten?

Beetje onzinnig ook om de waarheid van de Koran uit te leggen in een paar regels...De Bijbel geeft aan deze 3 verzen ook een harde betekenis,waardoor ik het gevoel krijg het zijn vast dwaal verzen.

 

Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 04:37
astagfirollah dat jezus de zoon van god is allah heeft geen beheoeftes en als allah its wil dan zegt hij is dan word het en waroom zo god zo zich belachelijk make sorry zo een god hoef ik niet te aan bidden er is maar een god dat is allah subheneutahalla kijk de islam is zo makelijk te volgen de koran is zo makelijk te begrijpen en allas is er zo logis in wat er staat en je kan het zo volgen via de ahadith en niet tegenstrijdig dat kan je niet van de bijbel zegen
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 04:48
Lieve ruud (ik ben in een goede stemming vandaag)

Waardoor is het verschil ontstaan tussen een jood, christen en een moslim en zijn er nu zoveel conflicten?

Als je een antwoord zoekt, zal je automatisch komen op het volgende:

De jood wil Jezus niet als messias aannemen. de christen neemt Jezus als GOD aan. De moslim legt de christen uit dat Jezus een profeet was en geen GOD.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 06:32
In eerste instantie geplaatst door shara

halla broeders en zusters waroom geloven de cristenen dat jezus vzm dat hij god is of de zoon van god ik kan het niet begrijpen ik weet dat deze topic eerder was gezet maar ik wou graag er wat meer over weten


Dag Sarah,

Grappig dat dit onderwerp in feite wordt voortgezet! Dat betekent, en dat blijkt wel uit je reactie, dat er toch nog vragen zijn.

Nu heb ik twee vragen aan j�u:
  1. Had je wat aan de antwoorden op de vragen die ik in het vorige forumonderwerp had beantwoord?

  2. Welke (nieuwe) vragen heb je nog? Je weet: stel ze gerust, want ik zal proberen ze te beantwoorden.
Ik merk het wel!

Met vriendelijke groet,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 06:59
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Deze mensen maken een grote fout. Jezus (vzmh) werd �zoon� van GOD genoemd in de bijbel. Maar niet hij alleen. Vele andere profeten en vrome mensen werden �zoon� genoemd. Ze maken de fout het woord �zoon� letterlijk te nemen. Simpelweg omdat hij geen vader heeft? Waarom noemen ze Adam dan niet de �Zoon� van GOD? Dan zijn Jezus en Adam broers.


Beste Jiyuu, in feite zouden we dat ook wel kunnen doen! Je zou bijvoorbeeld Adam inderdaad een zoon van God kunnen noemen. Iedereen die in God gelooft, wordt namelijk in de Bijbel een kind (dus zowel zoon als dochter) van God genoemd!


Ten aanzien van het betekenisaspect van zoon: zoals ik in het vorige gelijknamige forumonderwerp heb uitgelegd, geeft de naam Zoon in feite een relatie aan! Dus de naam Zoon wordt niet letterlijk genomen, maar juist overdrachtelijk - net zoals zowel moslims als christenen hun medegelovigen broeders en zusters noemen!


Jezus is d� Zoon van God, in de betekenis van de Messias, omdat Hij door de profeet Jesaja voorzegd werd: zie mijn uitvoerige uitleg daarvan in het vorige gelijknamige forumonderwerp!

Dan is er een vier-eenheid: vader, zoon, geest en Adam? naudhibillah!!


Dus n�et, zoals ik hierboven verklaarde!  Wat betekent trouwens naudhibillah?!


Wij moslims zeggen Issa ibn Maryam. Jezus de zoon van Maria. Niemand die dit kan tegenspreken, toch!!!


Nee hoor: ik zou niet durven!! (Naar het vl��s was Hij inderdaad Maria's Zoon!)

 

In de bijbel in Lucas 4:41 (en nog meer andere passages) geeft Jezus (vzmh) zelf aan liever �zoon van mensen� genoemd te willen worden.


Beste Jiyuu, nu doe je het alweer!! Je haalt ook h�er weer een tekst uit zijn verband, zonder die in de context te bezien!


Hier staat letterlijk: "[...] Die schreeuwden dan: "U bent de Zoon van God!" Maar Hij legde ze onmiddellijk het zwijgen op, want de boze geesten wisten dat Hij de Christus was."


Hieruit blijkt, dat Jezus juist de Messias was. Ook geeft Jezus hiermee de reden aan, waarom Hij nog niet wilde laten weten, dat Hij de Zoon van God was: Zijn tijd was nog niet aangebroken.


Maar, let op: het mooiste komt nog: hiermee wordt geenszins ontkend dat Jezus de Zoon van God was, nee: de boze geesten wisten dat Hij de Christus - en dit wordt in dit vers dus synoniem gesteld met de Zoon van God! - was!


Dus dit vers geeft juist een bewijs voor het feit dat Jezus terecht de Zoon van God werd genoemd; slechts de tijd was er nog niet rijp voor!


Dus, wederom: graag eerst goed de context lezen en je op de hoogte stellen van de historische verhoudingen en achtergronden! Anders heeft het refereren geen zin, maar wordt het - integendeel - er alleen maar verwarrender en dus ingewikkelder op!



Met - uiteraard - de vriendelijke groeten van

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 07:16
In eerste instantie geplaatst door shara

astagfirollah dat jezus de zoon van god is allah heeft geen beheoeftes en als allah its wil dan zegt hij is dan word het en waroom zo god zo zich belachelijk make sorry zo een god hoef ik niet te aan bidden er is maar een god dat is allah subheneutahalla kijk de islam is zo makelijk te volgen de koran is zo makelijk te begrijpen en allas is er zo logis in wat er staat en je kan het zo volgen via de ahadith en niet tegenstrijdig dat kan je niet van de bijbel zegen


Beste Sarah,

Inderdaad is de islam makkelijk te volgen, zoals jij zegt. Als je in feite belijdt dat er ��n God is, namelijk Allah, en Mohammed is Zijn profeet, en daarnaast de 5 zuilen onderhoudt, ben je er - even kort door de bocht gezegd. Al moet je er w�l een aantal zaken voor doen: je houdt in feite het heft in eigen hand, omdat je er z�lf aan moet werken je behoud tot stand te brengen; en dan n�g ben je, als moslim, niet volledig z�ker van je komst in de hemel/het paradijs!

Maar in het christendom kun je er nou juist niets aan doen om bij God te horen: Hij, God, Jezus, heeft het namelijk voor �ns gedaan! God was z� begaan met de ellendige, zondige staat van de mensen, dat Hij Z�lf een oplossing gaf, en niet zo'n goedkope ook! Hij gaf namelijk Zichzelf! Denk je eens in: HIJ GAF ZICHZELF!!!
Da's bijna onvoorstelbaar - maar z� is God! Zijn liefde is onge�venaard!!!

Is dat makkelijk? Ja en nee. Ja: de mens kan er niet aan bijdragen zijn heil te verkrijgen: het is onverdiende gunst = genade! Nee: het betekent dat je moet accepteren dat je z�lf niet meer hard moet werken, maar dat je eenvoudigweg, als een kind, de liefde uit Gods hand ontvangt. Dat dit ten koste gaat van onze eigen trots moge duidelijk zijn! We geven namelijk ons zelfbeslissingsrecht uit handen: weer terug aan God! Dat is geen gemakkelijk zaak! Ik denk dat we met geen ding zoveel moeite hebben, als met het verloochenen van jezelf: dus met het opofferen, aan de kant zetten van jezelf met je behoeften, en je volledig over te geven aan God! D�t is de ware overgave (feitelijk de letterlijke betekenis van islam!): je voor honderd procent overgeven in handen van de levende God! En Hij maakt iets moois van ons!

Tot de volgende keer,

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 08:07

Paul,

Jij zegt dat Jezus (vrede zij met hem) zei dat hij zoon van GOD was en daarom beschouw jij Jezus als GOD. Alsjeblieft, laat mij de exacte passage in de bijbel zien waar Jezus (vzmh) zegt, �Ik ben de zoon van GOD. Aanbidt mij�.

 

Hier staat letterlijk: "[...] Die schreeuwden dan: "U bent de Zoon van God!" Maar Hij legde ze onmiddellijk het zwijgen op, want de boze geesten wisten dat Hij de Christus was."

Hieruit blijkt, dat Jezus juist de Messias was. Ook geeft Jezus hiermee de reden aan, waarom Hij nog niet wilde laten weten, dat Hij de Zoon van God was: Zijn tijd was nog niet aangebroken. (JIJ)

Als eerste ontbreekt de tekst �de christus� (Lucas vers 4:41) in de oudere originelere Griekse versie van de bijbel. Dit gedeelte is er later bijgeplaatst.

En is het hier ook nog eens duidelijk dat hij weigerde om �Zoon van GOD� genoemd te worden. In Lucas 9:20-21 weigert hij nogmaals en vermaande hen.


Welke vader zal slechts toekijken hoe zijn zoon wordt afgeranseld, vernederd en vermoord? Net alsof hij naar een circusvoorstelling aan het kijken is. Wat zou je over je eigen vader denken als hij bij jou iets van dit zou toestaan, terwijl hij de macht heeft het te stoppen? Vader is Heerser van het universum. Hij hoeft zijn �zoon� niet te laten martelen en vernederen terwijl hij toekijkt. Zelfs bij ons mensen zou dit niet gebeuren. Er zit duidelijk iets goed fout in die theorie van Jezus als zoon van GOD.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 08:51

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Lieve ruud (ik ben in een goede stemming vandaag)

Waardoor is het verschil ontstaan tussen een jood, christen en een moslim en zijn er nu zoveel conflicten?

Als je een antwoord zoekt, zal je automatisch komen op het volgende:

De jood wil Jezus niet als messias aannemen. de christen neemt Jezus als GOD aan. De moslim legt de christen uit dat Jezus een profeet was en geen GOD.
Das mooi!   Waarom moeilijk doen over de verschillen en zo weinig aandacht besteden aan de overeenkomsten denk ik dan......

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 09:04
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Paul,

Jij zegt dat Jezus (vrede zij met hem) zei dat hij zoon van GOD was en daarom beschouw jij Jezus als GOD. Alsjeblieft, laat mij de exacte passage in de bijbel zien waar Jezus (vzmh) zegt, �Ik ben de zoon van GOD. Aanbidt mij�.

Lees de volgende teksten uit de Bijbel: ze spreken voor zichzelf!

Lucas 22:66-71:
66-67 Bij het aanbreken van de dag kwam de Hoge Raad bijeen. Jezus werd voorgeleid en moest zeggen of Hij de Christus was of niet. Hij antwoordde: "Als Ik het u zeg, gelooft u Mij toch niet.
68 U wilt zelfs geen antwoord geven op mijn vragen.
69 Maar het duurt niet lang meer, of Ik, de Mens, zal zitten op de troon van God, aan Zijn rechterhand."
70 "U bent dus de Zoon van God?" vroeg de Hoge Raad. Hij antwoordde: "Nu u het zelf zegt: Ja, dat ben Ik."
71 "Waarom zouden we er nu nog getuigen bij halen?" schreeuwden ze. "We hebben het uit Zijn eigen mond gehoord!"

Johannes 20:26-29:
26 Acht dagen later waren de discipelen weer bij elkaar. Thomas was er nu ook bij. Zij hadden de deur op slot gedaan. Ineens was Jezus in hun midden. "Vrede", zei Hij.
27 "Thomas, zie je mijn handen en mijn zij? Voel er maar eens aan en twijfel niet meer. Geloof dat Ik leef!"
28 "Mijn Here en mijn God", stamelde Thomas.
29 "Geloof je het nu, omdat je Mij ziet?" zei Jezus. "Gelukkig zijn de mensen, die in Mij geloven zonder Mij gezien te hebben."

Matth�us 1:21-23:
21 Zij is in verwachting door de Heilige Geest. Zij zal een zoon krijgen, die u Jezus moet noemen. Dat betekent 'God redt'.
22 Want Hij zal Zijn volk redden van de zonden. Daardoor zal in vervulling gaan wat God door de profeet Jesaja heeft gezegd:
23 Een maagd zal een kind krijgen! En zij zal het kind Immanu�l noemen. Dit betekent 'God is met ons."

Matth�us 14:33:
33 De anderen bogen zich vol ontzag voor Jezus neer. "U bent inderdaad de Zoon van God!" zeiden zij.

Hebree�n 1:1-14:
1 In het verleden heeft God op vele manieren door de profeten tot onze voorouders gesproken. Maar nu, in onze tijd, heeft Hij tot ons gesproken door Zijn Zoon,
2 aan Wie Hij alles heeft gegeven en door Wie Hij de wereld heeft gemaakt.
3 Gods Zoon straalt van Gods heerlijkheid en uit alles wat Hij is en doet, blijkt dat Hij in wezen God is. Hij beheerst alles met Zijn machtig woord. Door voor ons te sterven, heeft Hij ons gereinigd en al onze zonden uitgewist. Daarna is Hij gaan zitten naast de Almachtige God, Die in de hemelen is.
4 Zo is Hij groter en belangrijker geworden dan de engelen, wat ook blijkt uit de prachtige naam die Zijn Vader Hem heeft gegeven: 'Zoon van God'.
5 Want God heeft nooit tegen een van de engelen gezegd: "U bent mijn Zoon. Vandaag heb Ik U de eer gegeven die bij U past." Maar Hij zei dat wel tegen Jezus. Een andere keer zei Hij: "Ik ben Zijn Vader en Hij is mijn Zoon."
6 En toen Hij Zijn enige Zoon naar de aarde zond, zei Hij: "Laten alle engelen van God Hem aanbidden."
7 God zegt van Zijn engelen dat zij zo vlug zijn als de wind; dienaars van vuur en vlam.
8 Maar van Zijn Zoon zegt Hij: "Aan Uw koninkrijk, o God, komt nimmer een einde; er gelden regels die goed en rechtvaardig zijn.
9 U houdt van het goede en haat het kwade. Zelfs Uw God, o God, heeft meer blijdschap over U uitgegoten dan over iemand anders."
10 Hij wordt ook 'Here' genoemd, als er staat: "Here, in het begin hebt U de aarde gemaakt; en de hemel is het werk van Uw handen.
11 Eens zullen die vergaan, maar U blijft voor altijd. Zij zullen eens versleten zijn als een stel oude kleren;
12 op een dag zult U ze oprollen en door nieuwe vervangen. Maar U zult Zelf nooit veranderen; aan Uw jaren zal geen einde komen." (E)
13 Heeft God ooit tegen een engel gezegd, zoals tegen Zijn Zoon: "Ga hier naast Mij op de ereplaats zitten, totdat Ik al Uw vijanden aan Uw macht heb onderworpen"? (f)
14 Nee, want de engelen zijn geesten, die God dienen en die Hij erop uit stuurt om de mensen die gered worden, te helpen.

Moet is nog even doorgaan? Duidelijk, h�?!

Hier staat letterlijk: "[...] Die schreeuwden dan: "U bent de Zoon van God!" Maar Hij legde ze onmiddellijk het zwijgen op, want de boze geesten wisten dat Hij de Christus was."

Hieruit blijkt, dat Jezus juist de Messias was. Ook geeft Jezus hiermee de reden aan, waarom Hij nog niet wilde laten weten, dat Hij de Zoon van God was: Zijn tijd was nog niet aangebroken. (JIJ)

Als eerste ontbreekt de tekst �de christus� (Lucas vers 4:41) in de oudere originelere Griekse versie van de bijbel. Dit gedeelte is er later bijgeplaatst.

Dat beweer j�j! Z� kan ik ��k van alles beweren! Staaf het maar! Maar bovenstaande Bijbelgedeelten zeggen genoeg, dacht ik zo!

En is het hier ook nog eens duidelijk dat hij weigerde om �Zoon van GOD� genoemd te worden.

Dus helemaal NIET! Dat heb ik nou juist de vorige keer, �n deze keer, aangetoond! ZIJN TIJD WAS NOG NIET GEKOMEN!!!

In Lucas 9:20-21 weigert hij nogmaals en vermaande hen.

Alweer, Jiyuu: de tekst heb je w��r uit zijn verband gehaald!
Waar�m weigerde Hij dat? Zijn tijd was nog niet daar! En dat d�t de enige reden was, blijkt toch overduidelijk uit bovenstaande teksten??!!

Welke vader zal slechts toekijken hoe zijn zoon wordt afgeranseld, vernederd en vermoord? Net alsof hij naar een circusvoorstelling aan het kijken is. Wat zou je over je eigen vader denken als hij bij jou iets van dit zou toestaan, terwijl hij de macht heeft het te stoppen? Vader is Heerser van het universum. Hij hoeft zijn �zoon� niet te laten martelen en vernederen terwijl hij toekijkt. Zelfs bij ons mensen zou dit niet gebeuren. Er zit duidelijk iets goed fout in die theorie van Jezus als zoon van GOD.

In de Bijbel staat dat Jezus VRIJWILLIG ervoor koos om deze weg te gaan! Lees maar Johannes 10:17-18:

17 De Vader houdt van Mij, omdat Ik mijn leven geef en het later zal terugnemen.
18 Niemand berooft Mij van het leven; Ik geef het uit eigen vrije wil. Want Ik kan en mag mijn leven geven en het terugnemen. Ik doe dat omdat mijn Vader dat heeft gezegd."

Filippenzen 2_6-11:

6 Die, hoewel Hij God was, Zich niet heeft vastgeklampt aan Zijn goddelijke rechten.
7 Integendeel, Hij legde Zijn grote macht en heerlijkheid af en kwam als dienaar in het lichaam van een mens.
8 Herkenbaar als mens, vernederde Hij Zich en gehoorzaamde tot het uiterste, zelfs tot in de dood aan het kruis.
9 Daarom heeft God Hem de hoogste plaats gegeven en Hem een naam gegeven, die Hem boven alles plaatst,
10 zodat in de naam van Jezus iedereen in de hemel, op aarde en onder de aarde zijn knie�n zal buigen
11 en openlijk zal erkennen tot eer van God de Vader, dat Jezus Christus de Here is.



Beste Jiyuu, zoals je ziet, spreekt de Bijbel voor zichzelf!

Met vriendelijke groeten,

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
ajaa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 09:31

sallaam aljkom igwani    

jezus is niet de zoon van god  maar hij was een profeet die een brief aan mensen moest brengen over het islaam maar het is hem niet gelukt waardoor allah hem bij hem heeft terug gehaald,   de cristens hebben een andere aisa gepakt ,ze dachten dat hij het was maar dat is aisa niet hij lijkt alleen op hem,.de echte aisa is bij allah .  maar wat grappig is hoe hebben de cristen jezus{of aisa in hun gedachten}dood gemaakt terwijl ze denken dat hij de zoon van god is   als hij de zoon van god was hoe kan god de cristenen zijn zoon laten dood maken . dus het verhaaltje dat jezus de zoon van allah is is niet waar . 

aisa is de zoon van mariam hij heeft geen vader {sobhana allah} 

 

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door ajaa

sallaam aljkom igwani    

jezus is niet de zoon van god  maar hij was een profeet die een brief aan mensen moest brengen over het islaam maar het is hem niet gelukt waardoor allah hem bij hem heeft gebrongen ,   de cristens hebben een andere aisa gepakt ,ze dachten dat hij het was maar dat is aisa niet hij lijkt alleen op hem,.de echte aisa is bij allah .  maar wat grappig is hoe hebben de cristen jezus{of aisa in hun gedachten}dood gemaakt terwijl ze denken dat hij de zoon van god is   als hij de zoon van god was hoe kan god de cristenen zijn zoon laten dood maken . dus het verhaaltje dat jezus de zoon van allah is is niet waar . 

aisa is de zoon van mariam hij heeft geen vader {sobhana allah} 

 



Beste Ajaa,

Voor een antwoord op zowel wat je beweert als op je gestelde vraag, verwijs ik graag naar mijn postings hierboven, als naar het vorige, gelijkgenoemde forumonderwerp (in het forumoverzicht twee forumonderwerpen onder dit onderwerp).

Tip: lees eerst die postings: je bewering en je vragen hoef je dan niet meer te geven resp. te stellen, omdat de antwoorden daarin reeds genoemd zijn.

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 17:44

he muslim lover als ik voor allah moet werken doe ik dat graag dat zie ik als een genade van allah vooral het gebed en de ramadan en het fadjr gebed ook bid ik dat niet astagirolah inchallah begin ik vandaag ik hoop dat ik vandaag sterk ben en

 dat allah mij gaat helpen ja muslim lover wie was paulus en johanes en door wie zijn de verhalen van johanes en paulus overgeleverd ze heben toch allebei een visioen gekregen of vergis ik me

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 18:12
In eerste instantie geplaatst door shara

he muslim lover als ik voor allah moet werken doe ik dat graag dat zie ik als een genade van allah vooral het gebed en de ramadan en het fadjr gebed ook bid ik dat niet astagirolah inchallah begin ik vandaag ik hoop dat ik vandaag sterk ben en

 dat allah mij gaat helpen

Ok, Shara, dat is fijn om te horen! God ziet het hart aan, en ziet daarin jouw houding voor Hem! Gelukkig kent Hij ons hart, en begrijpt Hij ons zelfs b�ter dan dan wij onszelf kennen: Hij is immers volm��kt en Hij heeft ons gemaakt!

 ja muslim lover wie was paulus en johanes en door wie zijn de verhalen van johanes en paulus overgeleverd ze heben toch allebei een visioen gekregen of vergis ik me

Paulus was iemand die eerst de christenen vervolgde, maar nadat hij een visioen van Jezus had gekregen, stopte hij met vervolgen. Hij ging toen juist de christenen helpen en bemoedigen! Voor een uitvoeriger uitleg: kijk en lees het vorige forumonderwerp, met dezelfde naam! Daar heb ik het heel uitgebreid beschreven! Het verhaal van Paulus is overgeleverd door Lucas, een van de evangelieschrijvers, en is beschreven in het Bijbelboek Handelingen (in het Nieuwe Testament).

Johannes was een van de schrijvers van de vier evangeli�n. Ook hij heeft een visioen gekregen, een openbaring van Jezus over de zogenaamde eindtijd, dus over de tijd vl�k voor Jezus' wederkomst op aarde. Deze openbaringen van Jezus aan Johannes zijn door Johannes z�lf overgeleverd en beschreven in het laatste deel, boek van de Bijbel, in het Nieuwe Testament, dus. Het boek heet Openbaringen! (Hoe kan het ook anders!)

Ik hoop dat je vragen z� zijn beantwoord! Nog een fijne nachtrust toegewenst!

Vriendelijke groeten,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 18:14

hello

als de bijbel vrzichzelf spreekt wrm zijn er paradoxe te vinden, wrm zijn er zoveel verschillende boeken bij christene ,

de bijbel was ooit heilig, maar na de aanpassingen(m.a.w.  verranderingen die de mens heeft  eraan gebracht) is het geen heilig boek meer, want zo was de taura  juist voor dat de bijbel kwam, anders kwam er geen bijbel als taura onverranderd bleef. 

en dan ng , oud/nieuw testament kwestie, de meesten zeggen er is geen nood aan oude testament, nieuwe testament is toepasselijk, en meest  bruikbaar. maar dan vrwa dient die oude dan, en wrm was er nood aan nieuw! er is zoveel bijgewerkt in de bijbel, bijgewerkt dr een mens,  gelijk u en mij, hoe kan je dat dan toch accepteren als  heiligheid! als je het accepteert sorry hoor maar dan leef je in een groot leugen.

je hebt de keuze: tusse een bijbel die een gecreerde geschape persoon als god beschouwt, en de quran die zegt dat er een enkel  creator, schepper bestaat , en dat al  die profeten vzm  hun allen slechts dienare van hem ware, dat voedsel aten, en dat leefden op een natuurlijke  wijze op deze aardbol om de boodschap van god  aan de mensen dr te geven. je hebt de keuze tusse een religie dat je brain cancelt, en een ander die je zet tt denken , en  heel duidelijk is!

nu als je neutraal bent, en objectief dan zul je voor islaam kiezen. maar ja,  wij hebbe der geen macht over de keuze van anderen, allah wel, als hij wil , dan ben je  mss  vandaag ng een moslim geworden, of  hij kan u verder laten afwijken.  kijk, ik vind het alleen spijtig da sommige de waarheid inzien maar  toch blijven doorbijten om niet toe te geven, gewoon omdat het hun trots zou schade of om het laatste woord te blijve hebbe, van mijn part mag je het best wel, maar  hoop toch dat allah je nr het rechte pad leidt en iedereen die oprecht opzoek is nr de waarheid is. want voorzeker:" de belofte van mijn Heer is werklijkheid"

muslim lover, gewoon uit nieuwsgierigheid, probeer s een quran vast te krijgen , en take a look, en  vergelijk  de twee boeken eens, en  zeg s  met eerlijkheid welke van de twee spreekt je hart aan. het is ni da ik gn respect heb vr christenen ofzo, begrijp me ni verkeerd,  ik heb respect vr ieder mens, maar moest mijn beste vriendin(das n christen) mij vragen of ze nr paradijs  zal gaan, zou ik haar zegge: om arm islaam, en je zult er zeker gerake inshallah. da wil ni zegge da ik hr minacht, neen ze blijft mn vriendin, maar ik zeg haar  een feit uit mn geloofstandpunt, iets waar zij toch ni ingelooft, en we respecteren mekaar! omdat we mensen zijn met waarden en normen. 

mvg.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 18:29
ik dacht dat ook de evangelie van johannes door lucas is overgeleverd maar wie heeft het laatst met god gesproken is het johanes of paulus
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 02:34

Waarom erkennen de Christenen bijvoorbeeld de besnijdenis niet? Ik zie hier in Lucas 1, vers 59 (De geboorte en besnijdenis van Johannes): Toen het kind acht dagen oud was, kwamen ze het besnijden. 

Dit vind ik vrij opmerkelijk en het draagt niet bij aan de geloofwaardigheid van het hedendaagse Christendom.

Deze besnijdenis vond plaats v��rdat Jezus voor de zonden der mensen gestorven was, dus nog onder de bed�ling van het Oude Verbond, namelijk d�t, dat God met Abraham gesloten had. Zoals je � hopelijk � weet, begon met Jezus' verzoenend lijden, sterven en opstanding een Nieuw Verbond, namelijk dat van de wet der liefde. De wet werd vanaf dat moment, zoals je hopelijk weet, namelijk vervuld in Jezus' woorden waarin Hij zei (Matth�us 22 : 34 � 40):

34 Nadat de Farizee�n hadden vernomen dat hij de Sadducee�n tot zwijgen had gebracht, kwamen ze bij elkaar.
35 en ��n van hen, een wetgeleerde, vroeg, om Hem te verzoeken:
36 Meester, wat is het grote gebod in de wet?
37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand.
38 Dit is het grote en eerste gebod.
39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.
40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.


Met andere woorden: in het liefhebben van God en het liefhebben van de naaste is de gehele wet van Mozes vervuld. Dus: de wet met haar talloze regels zijn niet meer nodig op het moment dat je volgens de �Wet der Liefde� handelt! Dus op basis van bovenstaande twee geboden van Jezus. Want dan houd je je namelijk vanzelf aan alles wat in Mozes' wet staat: de dwang, het voorschrijven daarvan is niet meer nodig, omdat de Wet der Liefde inhoudt, dat verinnerlijking ervan leidt tot het zich houden daaraan: niet onder dwang, maar vrijwillig, op basis van liefde! Kijk: d�t is nu de kracht van het christendom: het hoeft niet meer van bovenaf opgelegd te worden, nee: door de liefde van God worden we van binnen z� veranderd, dat we de wet (der liefde) als vanzelf gaan houden, uit liefde tot God.

Paul, volgens jou optiek is het dus zo dat de regels die voor het sluiten van het 'nieuwe' verbond vervallen door het sluiten de 'nieuwe'? Is het dan soms zo dat de oude regels niet meer relevant zijn? De kwestie van de besnijdenis is voor alle tijden. Waarom zou deze afgeschaft worden? Deze is toch voor onze eigen gezond- en vroomheid? Ik zie geen verband tussen het sluiten van de nieuwe verbond en het afschaffen van de kwestie van de besnijdenis..

Ik hoor graag van je, Paul.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 02:47

aan de crhistenen  als jullie een dochter hebben veel van haar houden hoe zouden jullie haar aanspreken hoe maria in de bijbel word beschreven of hoe maria in de koraan beschreven word?  ?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 03:03

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

aan de crhistenen  als jullie een dochter hebben veel van haar houden hoe zouden jullie haar aanspreken hoe maria in de bijbel word beschreven of hoe maria in de koraan beschreven word?  ?

Niet anders dan ik mijn zoon aan zou spreken. Met veel liefde en als een voorbeeld om haar voor te bereiden om de wereld om haar heen. Maar geef anders eens een voorbeeld uit zowel de islam als de bijbel.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 03:06
ben jij een crihsten?en de vraag was anders
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 04:27
Salaam aleikum,

Sorry dat ik dit zeg hoor, maar worden jullie allemaal niet een beetje moe van deze discussie?
Er zijn al talloze onderwerpen hierover geweest. De standpunt van moslims hierover is duidelijk en algemeen bekend vooral voor de niet moslims op deze forum.En is dit niet zo -----> use the zoekoptie!

Persoonlijk vind ik de islamitische standpunt veel geloofwaardiger en begrijpelijker. Maar dat komt ook omdat ik moslim ben. Dat christenen anders geloven, dat is hun recht. Net zoals het onze recht is om bijvoorbeeld ze te tonen wat de waarheid is. En zij misschien geneigd zijn om te laten zien waarom zij denken dat ze in hun waarheid geloven. Sjiieten en joden vind ik persoonlijk net zo verdwaald, maar de discussie over waarom Jezus (vmzh) niet God is, is al ontzettend vaak gevoerd met dezelfde argumenten als hier gebruikt worden. Tuurlijk mag ie gevoerd worden maar jammer dan dat er geen nieuwe argumenten te zien zijn. Daarom lijkt het me ook zinloos om een discussie keer op keer op keer te voeren.

Overigens niks ten nadele van de maker van de topic of de mensen die hier gepost hebben.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 04:46

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X


Persoonlijk vind ik de islamitische standpunt veel geloofwaardiger en begrijpelijker. Maar dat komt ook omdat ik moslim ben. Dat christenen anders geloven, dat is hun recht. Net zoals het onze recht is om bijvoorbeeld ze te tonen wat de waarheid is. En zij misschien geneigd zijn om te laten zien waarom zij denken dat ze in hun waarheid geloven. Sjiieten en joden vind ik persoonlijk net zo verdwaald, maar de discussie over waarom Jezus (vmzh) niet God is, is al ontzettend vaak gevoerd met dezelfde argumenten als hier gebruikt worden. Tuurlijk mag ie gevoerd worden maar jammer dan dat er geen nieuwe argumenten te zien zijn. Daarom lijkt het me ook zinloos om een discussie keer op keer op keer te voeren.

Overigens niks ten nadele van de maker van de topic of de mensen die hier gepost hebben.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 06:43
In eerste instantie geplaatst door marhaba

hello

als de bijbel vrzichzelf spreekt wrm zijn er paradoxe te vinden, wrm zijn er zoveel verschillende boeken bij christene ,

Beste Marhaba,

Tegengestelde meningen vind je zowel onder christenen als moslims, dus dat is niet opmerkelijk, w�l jammer, natuurlijk. Ik denk dat zowel moslims als christenen verschillende boeken hebben, waarin ze nadere uitleg geven over wat ze geloven; ook dit is niet opzienbarend, maar normaal te noemen. 

de bijbel was ooit heilig, maar na de aanpassingen(m.a.w.  verranderingen die de mens heeft  eraan gebracht) is het geen heilig boek meer, want zo was de taura  juist voor dat de bijbel kwam, anders kwam er geen bijbel als taura onverranderd bleef. 

De Taura = Thora omvat de boeken van Mozes: de eerste vijf boeken van het Oude Testament (OT). V��rdat de Bijbel in zijn huidige vorm samengesteld was, had je de Tenach, dat is het OT, dat tot nu toe de "Bijbel" is voor de Joden. Omdat de Joden, even generaliserend gesproken, Jezus niet erkennen als de Messias, blijft voor hen het Nieuwe Testament (NT) buiten beeld. Dat neemt niet weg dat OT en NT samen ��n geheel vormen: onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Een voorbeeld daarvan heb ik reeds eerder gegeven.

Dat betekent niet dat de Bijbel veranderd is; het betekent alleen dat niet iedereen de hele Bijbel gelooft en als gezaghebbend aanneemt.

en dan ng , oud/nieuw testament kwestie, de meesten zeggen er is geen nood aan oude testament, nieuwe testament is toepasselijk, en meest  bruikbaar. maar dan vrwa dient die oude dan, en wrm was er nood aan nieuw! er is zoveel bijgewerkt in de bijbel, bijgewerkt dr een mens,  gelijk u en mij, hoe kan je dat dan toch accepteren als  heiligheid! als je het accepteert sorry hoor maar dan leef je in een groot leugen.

Zoals ik net al schreef, ben ik hier al uitvoerig op ingegaan, en verwijs ik daarnaar. Dit betreft zowel d�t forumonderwerp, als het vorige gelijkgenoemde!

je hebt de keuze: tusse een bijbel die een gecreerde geschape persoon als god beschouwt, en de quran die zegt dat er een enkel  creator, schepper bestaat , en dat al  die profeten vzm  hun allen slechts dienare van hem ware, dat voedsel aten, en dat leefden op een natuurlijke  wijze op deze aardbol om de boodschap van god  aan de mensen dr te geven. je hebt de keuze tusse een religie dat je brain cancelt, en een ander die je zet tt denken , en  heel duidelijk is!

Ja, dan is de keuze voor mij niet moeilijk: ik kies voor een liefhebbende God, die Zichzelf voor mij uit liefde heeft overgegeven, en z� voor mij tot voorbeeld was, opdat ik Zijn voetspoor zou treden! Geprezen zij d�e God, Die de grootste is door de onderste weg te willen gaan; Die mij in Zijn liefde als het ware omarmt; Die geen voorwaarden v��raf stelt, maar mij accepteert zoals ik ben, en Die mij daarn� vriendelijk leidt naar het goede, mij vertroost als dat nodig is, mij corrigeert waar nodig, en Die mij liefheeft zoals geen ander dat kan doen! Z�'n God wil ik dienen, en GEEN ANDER!!!

nu als je neutraal bent, en objectief dan zul je voor islaam kiezen.

Zoals ik al schreef: nee, dus!

maar ja,  wij hebbe der geen macht over de keuze van anderen, allah wel, als hij wil , dan ben je  mss  vandaag ng een moslim geworden, of  hij kan u verder laten afwijken.  kijk, ik vind het alleen spijtig da sommige de waarheid inzien

Juist d��rom geloof ik in God!

maar  toch blijven doorbijten om niet toe te geven, gewoon omdat het hun trots zou schade of om het laatste woord te blijve hebbe, van mijn part mag je het best wel, maar  hoop toch dat allah je nr het rechte pad leidt en iedereen die oprecht opzoek is nr de waarheid is. want voorzeker:" de belofte van mijn Heer is werklijkheid"

muslim lover, gewoon uit nieuwsgierigheid, probeer s een quran vast te krijgen , en take a look, en  vergelijk  de twee boeken eens, en  zeg s  met eerlijkheid welke van de twee spreekt je hart aan.

Heb ik gedaan, en kwam tot de conclusie dat de Bijbel mijn hart gestolen heeft!!! Als voorbeeld een gedeelte uit de Bijbel, dat mij bijzonder aanspreekt, en dat ik in de hele Qur'an tevergeefs heb gezocht! Het komt uit 1 Corinthe 13:

1 Als ik wel de talen van mensen en engelen zou spreken, maar geen liefde heb, klink ik als een dreunende gong of een schetterende cimbaal.
2 Als ik Gods woord doorgeef, alle diepe dingen doorgrond en alles weet en al het geloof heb, zodat ik bergen kan verzetten, maar geen liefde heb, ben ik niets.
3 Als ik mijn bezittingen stuk voor stuk uitdeel en mijn lichaam geef om te worden verbrand, maar geen liefde heb, dan heb ik er niets aan.
4 De liefde is geduldig; de liefde is vriendelijk; de liefde is niet jaloers. Zij doet niet gewichtig en is niet trots;
5 zij kwetst niet, is niet ego�stisch en voelt zich nooit beledigd; zij neemt niemand iets kwalijk;
6 zij is niet blij met onrecht, maar juist met de waarheid.
7 De liefde beschermt altijd, heeft altijd vertrouwen, verwacht het altijd van God en houdt stand.
8 Aan de liefde komt nooit een einde. Het spreken namens God zal eens niet meer nodig zijn; het spreken in vreemde talen zal ophouden; kennis zal dan niet meer worden gevraagd.
9 Want wat wij weten, is onvolledig; en wat wij namens God zeggen, is gebrekkig.
10 Maar wanneer het blijvende en volmaakte komt, is dat het einde van het gebrekkige en onvolmaakte.
11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, dacht ik als een kind en redeneerde ik als een kind. Maar nu ik volwassen ben, heb ik het kinderlijke voorgoed achter mij gelaten.
12 Nu hebben wij nog geen heldere kijk op Christus, maar later zullen wij oog in oog met Hem staan. Ik ken Hem nu nog niet volkomen, maar dan zal ik Hem volledig kennen, zoals Hij mij door en door kent.
13 Kortom, er zijn drie dingen die blijven: Geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.

het is ni da ik gn respect heb vr christenen ofzo, begrijp me ni verkeerd,  ik heb respect vr ieder mens, maar moest mijn beste vriendin(das n christen) mij vragen of ze nr paradijs  zal gaan, zou ik haar zegge: om arm islaam, en je zult er zeker gerake inshallah. da wil ni zegge da ik hr minacht, neen ze blijft mn vriendin, maar ik zeg haar  een feit uit mn geloofstandpunt, iets waar zij toch ni ingelooft, en we respecteren mekaar! omdat we mensen zijn met waarden en normen. 

mvg.

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 06:49

In eerste instantie geplaatst door shara

ik dacht dat ook de evangelie van johannes door lucas is overgeleverd maar wie heeft het laatst met god gesproken is het johanes of paulus

Beste Sarah,

Lucas heeft het boek Handelingen geschreven. Het evangelie van Johannes is door Johannes z�lf geschreven.

Johannes heeft de laatst in de Bijbel beschreven openbaringen van God ontvangen.

Goeten,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 07:02
niemamd
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 07:03

dag paul,

kijk, met al mijn respect,  vind ik  dat ng ni overtuigend genoeg, het hoeft ook ni, maar gewoon , we zijn hier om te discussieren he das ook de bedoeling da er verschille ontstaan, , geen pb zolang dat er respect wordt uitgewisseld natuurlijk.

moest ik vandaag oevrleggen over mogelijkheid om christen te worden, geef mij dan one good reason wrm ik da zou doen? waar zijn dan mijn rechten in de bijbel, das geen leuke hoek hoor.

wrm zou god zo n onrechtvaardigheid verdragen , zijn zoon late lijden, vr wie, vr ons, wrm waaraan hebbe we da verdiend? vr onze zondes,  iedereen is verantwoordlijk vr eigen daden!

als jezus zo tevrede was met zijn lot, wrm waren zijn laatste woorde:" o god , wrm heb je me in de steek gelate?!"  moest jezus(issa) vrede zij met hem hier bij ons zijn dan zou hij zwere, da da helemaal ni zijn bedoeling was om als god beschouwd te worden,   er is maar een schepper, een god, en de mensheid beginnend van Adam vrede zij met hem tot  mohammed aleyhi salaam, en tt de dag desoordeels zal deze god blijven dankbaar zijn .

jullie beschouwen ieder profeet na jezus een leugenaar, wij beschouwen ieder profeet voor mohammed vrede zij met hem als dienaren van god , boodschappers, wij geloven  in het feit dat er voor de koran 3 heilige boeken waren, en geloven dat islaam was de boodschap van al die profeten, en de quran was de laatste puzzel stuk  .

en laat me dit bericht te eindige dr allah te danke vr het feit da hij mij tot islaam heeft geleid, en ik hoop het zelfde vr u. ik onthou altijd een zin dat een nieuw moslim die katholik was heeft gezegd tijdens een conferrentie: een moslim is gewoon een betere christen. je vast, en respecteert alle profeten vzmh, en bidt tot allah, das wat de mensheid hoort te doen.

veel succes, mvg.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 07:04
In eerste instantie geplaatst door �nder

Waarom erkennen de Christenen bijvoorbeeld de besnijdenis niet? Ik zie hier in Lucas 1, vers 59 (De geboorte en besnijdenis van Johannes): Toen het kind acht dagen oud was, kwamen ze het besnijden. 

Dit vind ik vrij opmerkelijk en het draagt niet bij aan de geloofwaardigheid van het hedendaagse Christendom.

Deze besnijdenis vond plaats v��rdat Jezus voor de zonden der mensen gestorven was, dus nog onder de bed�ling van het Oude Verbond, namelijk d�t, dat God met Abraham gesloten had. Zoals je � hopelijk � weet, begon met Jezus' verzoenend lijden, sterven en opstanding een Nieuw Verbond, namelijk dat van de wet der liefde. De wet werd vanaf dat moment, zoals je hopelijk weet, namelijk vervuld in Jezus' woorden waarin Hij zei (Matth�us 22 : 34 � 40):

34 Nadat de Farizee�n hadden vernomen dat hij de Sadducee�n tot zwijgen had gebracht, kwamen ze bij elkaar.
35 en ��n van hen, een wetgeleerde, vroeg, om Hem te verzoeken:
36 Meester, wat is het grote gebod in de wet?
37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand.
38 Dit is het grote en eerste gebod.
39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.
40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.


Met andere woorden: in het liefhebben van God en het liefhebben van de naaste is de gehele wet van Mozes vervuld. Dus: de wet met haar talloze regels zijn niet meer nodig op het moment dat je volgens de �Wet der Liefde� handelt! Dus op basis van bovenstaande twee geboden van Jezus. Want dan houd je je namelijk vanzelf aan alles wat in Mozes' wet staat: de dwang, het voorschrijven daarvan is niet meer nodig, omdat de Wet der Liefde inhoudt, dat verinnerlijking ervan leidt tot het zich houden daaraan: niet onder dwang, maar vrijwillig, op basis van liefde! Kijk: d�t is nu de kracht van het christendom: het hoeft niet meer van bovenaf opgelegd te worden, nee: door de liefde van God worden we van binnen z� veranderd, dat we de wet (der liefde) als vanzelf gaan houden, uit liefde tot God.

Paul, volgens jou optiek is het dus zo dat de regels die voor het sluiten van het 'nieuwe' verbond vervallen door het sluiten de 'nieuwe'? Is het dan soms zo dat de oude regels niet meer relevant zijn? De kwestie van de besnijdenis is voor alle tijden. Waarom zou deze afgeschaft worden? Deze is toch voor onze eigen gezond- en vroomheid? Ik zie geen verband tussen het sluiten van de nieuwe verbond en het afschaffen van de kwestie van de besnijdenis..

De regels van de wet zijn zeker nog relevant, maar ze zijn als het ware gerealiseerd, tot volle ontplooiing en vervulling gekomen in de Wet der Liefde! (Zie mijn eerdere posting daarover.) Dus de Liefde omvat in feite alle regeltjes en alle ge- en verboden, en stijgt daar v�r bovenuit! Het gaat niet langer om van buiten opgelegde regels, maar om van binnenuit ontstane reacties van liefde, die die regels in feite overbodig maken! Zijn die regels dan nu slecht? Nee, natuurlijk niet! Maar door de Wet der Liefde worden die vanz�lf nageleefd, en wordt het een zaak van verinnerlijking in plaats van externe regelgeving.

De besnijdenis vond haar oorsprong in het uiterlijke kenmerk van het verbond dat God sloot met Abraham. Het had niet tot doel de gezondheid te bevorderen, ook al had de besnijdenis zeker haar nut in de stoffige omgeving waarin men leefde. In de Bijbel z�lf wordt over de besnijdenis door Paulus het volgende gezegd, in Romeinen 2:29:

29 Het gaat er niet om of u lichamelijk besneden bent, maar of uw hart en gedachten voor God geopend zijn. Iedereen die zo'n levensverandering heeft ondergaan, krijgt zijn eer van God, niet van mensen.

Ik hoor graag van je, Paul.

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

aan de crhistenen  als jullie een dochter hebben veel van haar houden hoe zouden jullie haar aanspreken hoe maria in de bijbel word beschreven of hoe maria in de koraan beschreven word?  ?

Beste Taqwaa,

Zou je mij willen vertellen wat de verschillen zijn in de beschrijving van Maria in de Koran en in de Bijbel? Hoe wordt Maria in de Koran beschreven? Als mij dat duidelijk is, kan ik daarover iets zinnigs zeggen.

Alvast bedankt voor je moeite!

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.