Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De ziel: bestaat het?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De ziel: bestaat het?
    Geplaatst op: 15 mei 2005 om 04:35

Asalamoe3aikoem :)

De ziel is een term dat vele wetenschappers eindeloos hebben onderzocht, en aan het onderzoeken zijn. Het is volgens mij (nog) niet bewezen dat het bestaat. Maar wat wel bewezen is, is dat de hersenen niet uit zichzelf kunnen functioneren, om de rest van het lichaam te sturen, en bewust te zijn.

Als je slaapt ben je wel levend natuurlijk, maar niet meer totaal bewust. Dit noemen we een 'kleine dood'. De islamitische leer over wat er dan met je ziel gebeurt is uitgebreid. (Daar gaat het nu niet om.) 

Hiermee is voor mij nog meer bewezen dat de ziel bestaat, volgens de islam bestaat het ook, en dat geloof ik, maar met deze uitslagen van onderzoeken kan ik alleen maar meer, en meer overtuigd raken. 

*Als iemand mij wetenschappelijke onderzoeken kan, die uitwijzen dat de ziel wel bestaat kan laten zien, wil ik dat heel graag weten.*

Nog dit laatste: Als je rein naar bed gaat, knielt je ziel voor God neer. Had ik laatst ergens gelezen, als iemand daar ook nog uitleg bij wil geven, zou mooi zijn. :)

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------------------

Een intelligent persoon merkt dat er planning,
ontwerp en wijsheid in elk detail van de oneindig gevarieerde wereld bestaan. (harun yahya)

------------------------------------------------------------ -----

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.