Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

oplossing voor gimar-kin bedekking;

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: oplossing voor gimar-kin bedekking;
    Geplaatst op: 09 juni 2005 om 05:24

assalem aleykoem,

veel zusters dragen gimar alhamdolilah, MashaAllah!

hier een tip om je kin ook te bedekken, omdat je anders de vorm van je hoofd zo strak ziet;

pak een sjaal,

houd de sjaal aan 2 kanten vast,

houd het middelste van de sjaal presies bij je kin ,

doe de ene kant van de sjaal om je hoofd langs je kaak lijn en over je oren, omhoog en dan de andere kant presies zo,

nu lijk je net een paas - ei

als je het ene stuk midden op je hoofd vast houd, doe je het andere stuk van de sjaal er gekruist over heen, zo dat het strak zit, in het midden maak je hem vast met 1 spelt.

daar over heen doe je dan je gimar, het houd haartjes tegen en ziet er netter uit, ik vind het ook leuk om alleen de sjaal gewoon thuis zo te dragen, foto,s volgen inshaAllah

salemaleykoem

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2005 om 15:42

Alaykoum wa Salaam,

Hahaha, grappig hoe je het vertelt. Door ervaring leert men.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2005 om 13:18

Asalaaamoe alaikum war'hamtoellah wa barakatuhoe

djazakallahoe gairen voor je moeie oegty fie dien..

ff vraagje.

kijk ik heb eerst onderkantje en dan doe ik mijn grote hoofdoek daarover heen dus ik heb geen sjaal.. maar kan het ook met een normale grote hoofddoek? zoja hoe moet je die doen dan.. ik heb wel enkele zusters hem zo zien dragen. maar ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen..!

gair inshallah

Wa salaamoe alaikum war'hamtoe Allah wa barakatuhoe oegtyqoem fie dien

Oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2005 om 07:02
In eerste instantie geplaatst door malikah

nu lijk je net een paas - ei

WAT????? De ongelovigen en hun feesten imiteren?????????? Als het nu nog een ramadan-ei was of een eid ul adha-ei.... maar een PAAS-ei...

.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2005 om 07:16

Hahahaha sub7anallah...

Ben zelf druk aan het leren om m op diverse manieren dicht te doen, gaat de goede kant op hamdolillah
maar wie nog mooie en leuke maniertjes heeft, kom maarrrrr

wasalaaam

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2005 om 07:29

Salaam,

in Turkije zie ik vaak dat de twee kanten van de hoofddoek die langs je gezicht naar beneden vallen kruislings onder de neus worden gevouwen en met een speld worden vastgemaakt. Zo wordt dus ook de mond bedekt, alleen de neus is zichtbaar.

Het gezicht wat je dan ziet doet me altijd een beetje denken aan een soort vogelkop omdat je van het gezicht niets ziet behalve de ogen en de neus als een soort snavel. Ik zal een kijken of ik er een plaatje van kan vinden om hier neer te zetten, dan zie je wat ik bedoel.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Salafi_Manhadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salafi_Manhadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

in Turkije zie ik vaak dat de twee kanten van de hoofddoek die langs je gezicht naar beneden vallen kruislings onder de neus worden gevouwen en met een speld worden vastgemaakt. Zo wordt dus ook de mond bedekt, alleen de neus is zichtbaar.

Het gezicht wat je dan ziet doet me altijd een beetje denken aan een soort vogelkop omdat je van het gezicht niets ziet behalve de ogen en de neus als een soort snavel. Ik zal een kijken of ik er een plaatje van kan vinden om hier neer te zetten, dan zie je wat ik bedoel.

Wassalam.

 

gekse

dit dragen ze ook in iran, een gewaad dat ze over zich heen wikkelen

nog een ander tip voor de zusters:

je kunt gewoon een mini hidjaab dragen naar voren en daarop de ghimaar, voila dat zit muurvast.ehm

 

waslamaoe3laaykoem

Terug naar boven
SobhaanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SobhaanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 15:04

Salaamu aleikom wa rahmatullah,

Ik doe altijd gewoon een 'kleine' hoofddoek en dan mijn kin bedekken, zoals ik hem thuis draag en dan de ghimaar erover heen...

wa salaam

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 14:38

Een valhelm is ook een idee.

Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 14:54

  (NOT) SAAIII!!!

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 15:49
Wel saai, maar een oplossing voor veel problemen.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 15:54
Nu je het zegt chocolade PAAS eieren zijn lekker
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 04:47

 

 

hahhaa neej abd ala wadud word je dik van.. btw ben nog steeds met hongerstaking

 

 

hahaha doeidoei dik hongerig meisje(grapje)

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 05:31
ahahaah hier nog zo een hoor.. ;) Koekiemonster is mijn tweede naam dus, I know what you mean.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 05:40

 

cc

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 07:41

ASTAGFERULLAH noemt u dat een oplossing

W.salaam

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 08:50

 

ik heb het idee dat je het tegen mij had moslima123. wallahoe 3'alam

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 08:53

salam.

mij een te ingewikkeld onderwerp

salam

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 10:04
Mij ook, ik draag wel een pet. 
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 11:25

Asalaam

nee tuurlijk heb ik het niet tegen jou oegt_najiha
ik heb het tegen pietjepuk!

salaam

Terug naar boven
Salafi_Manhadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salafi_Manhadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 06:39
nog gelukt allemaal?
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door moslima123

Asalaam

nee tuurlijk heb ik het niet tegen jou oegt_najiha
ik heb het tegen pietjepuk!

salaam

 

alhamdoulillah, ik had mijn bericht al snel verranderd naar cc hihi

weet al niet eens meer wat ik getypt had

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.