Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

_-_-_-lees even aub -_-_-_

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: _-_-_-lees even aub -_-_-_
    Geplaatst op: 10 juni 2005 om 10:25

salemaleykoem en hoi,

het volgende valt mij op en irriteert mij een beetje, wanneer een moslima of moslim advies vraagt vanuit een islamitisch oog punt, worden er vaak door niet moslims '' advies'' of een opmerking op gegeven, hier uit komen vaak discussies voort, wat dus zeer irritant is voor de gene die de vraag stelt. omdat wij moslims in dit geval geen discussie willen beleiden, maar ons geloof.

het zal fijn zijn wanneer je het onderscheid kan maken tussen wat islamitisch gevraagd word en wanneer dit niet het geval is.  ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken hier geen antwoord of opmerking op te geven. tenzij je dit doet met islamitisch bewijs. omdat dat zeer irritant over komt.

voor de duidelijkheid, ik heb het hier dus over een vraag wat gesteld word, niet over een gewone topic daar is iedereen natuurlijk vrij om te reageren.

wa aleykoem salem en bedankt.


Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 12:14

Salaam,

Wordt alles niet vanuit islamitisch oogpunt gevraagd hier? Omdat dit forum over de islam gaat?

Verder is een forum bedoelt voor discussies en gesprekken. Verder vind ik wel dat veel discussies "op de man af" gaan, een beetje vals en met een intolerant ondertoontje, wat ik opzich jammer vind. We zouden wat verdraagzamer moeten zijn.

Zoals ik al een in andere topic zei, vind ik dat iedereen vrij is om te reageren op elk onderwerp, moslim en niet-moslim. Als je vind dat een reactie geen waarde bijdraagt voor de discussie, reageer je er toch niet op?

Dat was even mijn bijdrage ;)

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2005 om 03:49

Salaam alaikum,

Rahima, Malikah zegt toch duidelijk dat het haar gaat om onderwerpen waar naar een specefiek islamitisch oordeel of gezichtspunt wordt gevraagd. Ik ben het wel met haar eens, al deel ik haar irritatie niet helemaal. Soms wel, maar ach, ik irriteer me ook wel eens aan de antwoorden van moslims.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 07:09

Ik persoonlijk zie niet in waarom westers-ge�nspireerde gedachten op een bepaald islamitisch iets een probleem kunnen zijn, aan te nemen dat het wel degelijk om een echt antwoord gaat, dus niet simpelweg schrijven 'wat is dat dom' ofzo.  Zolang iets onderbouwd is, kan alles, en dus ook een discussie met niet-moslims over islamitische onderwerpen.

Ik erger me, net zoals Rahima, veel meer aan bepaalde leden die het nodig achten te gaan schelden of beledigen, in een eender welk topic.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 13:58
Salaam

Het is maar wat men verlicht vind. Maakt niet uit hoe 'stevig' het in mekaar lijkt te steken. Dat is trouwens een trukje van shaytaan. Allah heeft weldegelijk verschillen geplaatst.
Ik ontken niet dat westerse en islamietische oplossingen samen kunnen vallen.
Ik zou het zo bekijken, waarom antwoord geven als je niet hoeft? Waarom belasting betalen voor een ander als het niet hoeft? Doe de moeite maar.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 14:20
Ik denk dat de meeste leden hier wel degelijk uit vrije wil komen, en dus willen discussi�ren, net als Malikah zelf.  Als ik dit forum even erg vond als belasting betalen, zou ik niet komen hoor
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 14:27

Alaykoum Salaam/Hallo allemaal,

Ik begrijp wat Malikah bedoeld. Ik weet zeker dat ze het goed bedoeld en dat ze anderen niet wil kwetsen. Soms zijn er ook topics waar (het liefst) alleen reacties van vrouwen welkom zijn en ik denk dat het niet zwaarder gemaakt moet worden. Want dat is het niet!

Een bakker kan beter advies geven over brood (wanneer je een vraag over brood hebt)dan een timmerman. Het is maar hoe je het bekijkt. Er valt van elke zin wel iets negatiefs te maken, als jezelf niet positief ben ingesteld.

Hierbij geldt dus: alsje kennis bezit over het gevraagde kun je een antwoord geven en als je geen kennis erover bezit ga je er niet op in. Daar is niets moeilijks aan, toch?

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 16:57

Ja, maar je kan op een openbaar forum niet zomaar gaan vragen van 'die en die niet reageren aub'.  Misschien herinner je je dat nog, maar ik heb een keer gepleit voor een vrouwenonderdeel, maar dan wel gesloten, omdat je niet zomaar van mensen kan verwachten dat ze op een openbaar forum dingen zomaar niet gaan lezen of erop reageren.
Die opmerking van kennis gaat zeker niet altijd op.  Ik bedoel maar, mensen hebben nu eenmaal meningen over bepaalde onderwerpen, en hoeven er daarom geen universitaire graad in te hebben.  Is de mening ongefundeerd, prik je er wel doorheen.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2005 om 03:54

Malikah,

Ik doe mijn best me niet te mengen in discussies die vooral voor moslims zijn. Want ook ik vind het irritant als ik een gesprek heb met een geloofsgenoot en iemand komt daar tussendoor met "van dit of dat en zus of zo". Daarom is het denk ik handig als je aangeeft dat je een onderwerp alleen met moslims wilt bespreken, door gewoon te zeggen "liefst wil ik dat hierop alleen moslims reageren".

Echter, hoeveel van dat soort onderwerpen zijn er nou werkelijk? Ik zit zo te denken, en besef ineens dat iemand die gewoon ratio gebruikt en serieus ge�nteresseerd is in de islam, al snel ergens over mee kan praten.

Bovendien kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het gesprek met niet-moslims vooral storend is in jouw visie. Ik denk dat je iets essentieels misloopt dan, want de aanwezigheid en inbreng van andersdenkenden is van onschatbare waarde voor je eigen religieuze leven!

Moi,

Seromba

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.