Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBomaanslagen Londen

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bomaanslagen Londen
    Geplaatst op: 07 juli 2005 om 18:07
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

nee mensen zo moeten we niet denken, bij het verbeteren van de wereld moeten we niet eerst aan geld denken, want geld is er echt genoeg, we moeten aan onze persoonlijkheid werken, want hoevelen zijn niet te bang, te lui, te trots, te gemakzuchtig etc etc om een ander te helpen? ik zal mezelf zeker niet uitsluiten, en een ieder kent zijn eigen fouten ook! als wij leven als een goede gelovige, en voor onze naaste klaarstaan dan moet het lukken een stukje van de wereld. hoe klein ook, mooier te maken.

maar zeg eens eerlijk; wie gaan er dit jaar op vakantie? wie? allemaal? wie van jullie heeft overwogen om NIET te gaan, en het geld dat je eraan kwijt zou zijn aan de moskee of een ander goed doel te schenken? om daarvan een etenswaren-pakket te kopen voor je arme buren, of zijn gehele familie eens in het zonnetje te zetten door middel van een diner. wie van jullie heeft daaover nagedacht?

niemand? wat zou je dan moeten met al dat geld voor een betere wereld? nog een weekje vakantie erbij?:(

Hahaha.....Ik ben het met je eerste idee eens....Hij is gelijk aan mijn eerste regel......Ik ben het met je 2de regel ook eens.....En ik doe dat jah....Ik geef namelijk mijn brommer af op de terugreis van me vakantie,aan een jongen die al bijna zijn heele leven in een opvang tehuis heeft gewoond.En niet uit medelijden..Maar gewoon om hem iets te laten proeven,wat ik zelf als prettig ervaar..

Maar helaas.....Je 2de regel ontkracht een beetje je 1ste regel in deze maatschappij waar geld een onmisbaar betaalmiddel is.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 18:11

Salamoe alaikoum wara7matuallahi wabarakatoeh

Ik denk dat de meeste het wel met elkaar eens zijn, dit is wel gedaan door mensen uit naam van ALLAH...maar het is niet wat ALLAH ons zegt te doen...ik denk dat dat voor iedereen duidelijk is...

Helaas zijn er een paar mensen die denken dat ze de islam hiermee helpen en dat ze volgens de islam handelen tegen die mensen zeg ik....moge ALLAH jullie leiden tot het rechte pad....allahoema ameen...

Moge ALLAH de mensen bijstaan en ons niet laten afleiden door deze dunia...

Ik vraag 1 ieder in zijn waarde te laten en in elk geval van elkaar te weten dat dit soort aanslagen en elk soort aanslag gewoon niet kan...wees een moslim en strijd voor je geloof maar dan op de juiste manier....dus met je hart en je imaan en je da3wa in plaats van met bommen......

Moge ALLAH ons helpen om goede mensen te zijn en goede daden te verrichten die ons zullen helpen om al aghira te bereiken...

allahoema ameen

Wa ina lilahi wa ina ilaihi radji3oen...Tot HEM behoren wij en tot HEM keren wij terug!!!!!!!!
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 18:12
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Salamoe alaikoum wara7matuallahi wabarakatoeh

Ik denk dat de meeste het wel met elkaar eens zijn, dit is wel gedaan door mensen uit naam van ALLAH...maar het is niet wat ALLAH ons zegt te doen...ik denk dat dat voor iedereen duidelijk is...

Helaas zijn er een paar mensen die denken dat ze de islam hiermee helpen en dat ze volgens de islam handelen tegen die mensen zeg ik....moge ALLAH jullie leiden tot het rechte pad....allahoema ameen...

Moge ALLAH de mensen bijstaan en ons niet laten afleiden door deze dunia...

Ik vraag 1 ieder in zijn waarde te laten en in elk geval van elkaar te weten dat dit soort aanslagen en elk soort aanslag gewoon niet kan...wees een moslim en strijd voor je geloof maar dan op de juiste manier....dus met je hart en je imaan en je da3wa in plaats van met bommen......

Moge ALLAH ons helpen om goede mensen te zijn en goede daden te verrichten die ons zullen helpen om al aghira te bereiken...

allahoema ameen

Wa ina lilahi wa ina ilaihi radji3oen...Tot HEM behoren wij en tot HEM keren wij terug!!!!!!!!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 02:27
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

nee mensen zo moeten we niet denken, bij het verbeteren van de wereld moeten we niet eerst aan geld denken, want geld is er echt genoeg, we moeten aan onze persoonlijkheid werken, want hoevelen zijn niet te bang, te lui, te trots, te gemakzuchtig etc etc om een ander te helpen? ik zal mezelf zeker niet uitsluiten, en een ieder kent zijn eigen fouten ook! als wij leven als een goede gelovige, en voor onze naaste klaarstaan dan moet het lukken een stukje van de wereld. hoe klein ook, mooier te maken.

maar zeg eens eerlijk; wie gaan er dit jaar op vakantie? wie? allemaal? wie van jullie heeft overwogen om NIET te gaan, en het geld dat je eraan kwijt zou zijn aan de moskee of een ander goed doel te schenken? om daarvan een etenswaren-pakket te kopen voor je arme buren, of zijn gehele familie eens in het zonnetje te zetten door middel van een diner. wie van jullie heeft daaover nagedacht?

niemand? wat zou je dan moeten met al dat geld voor een betere wereld? nog een weekje vakantie erbij?:(

echt mooi gezegd maschalaah  zeker ik ga zelf ook op vakantie nou vakantie om mijn fammilie te bezoeken  maar toch voel ik me toch schuldig  door jou mooie bercht erzijn mensen die dagen lang niets te eten hebben  zelfs  als ik in mijn eigen land ben zie ik dat het doet me zo pijn dan denk je hoe kun je nou eten en lachen tewijl je weet dat er mensen  dood gaan door honger en dorst  en kinderen die dromen over kleine broodje  en water  terwijl wij dromen over mooie auto en mooie duur huis  kledingen...moge allah mij vergeven  en alle broeders en zusters als we de armen vergeten .dank je wel dat je mij aan het denken zet want ik  over paar dagen  dan zal ik aan jou bericht denken  en wat ermee doen als ik arme mensen zie als allah het wil.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 02:43

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Konden we de wereld maar van al het onrecht bevrijden he' Taqwaa... Zou dat geen mooi geschenk zijn aan Allah.....Ergens missen we wel zo'n wereld leider,waar iedereen naar luisterd. Hadden we maar het geld om die woestijnen eens om te toveren tot vruchtbaar land...Om alle monden in de wereld goed te kunnen voeden....Als....als.....als....
  zeker het zou mooi zijn

maar ja zo lang de slechte leiders  op hun stoelen bijven ziten  word het niet beter.

maar zo een leider waar naar geluisterd zal word  zal zeker nog komen ,

dan zal het tijdje verde zijn .maar of jij en ik het nog mee maken dat weet ik niet.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 02:44
Salaam aleikoum,

Jullie hebben gelijk als je zegt dat er wat schort aan de mentaliteit van mensen om anderen uit nood en armoede te helpen. Of dit voor een betere wereld zorgt is de vraag. Als je materieel bedoelt zeg ik ja. Bedoel je met een betere wereld, cree�ren van goed gedrag en het stoppen met zondigen en onrecht, dan is dat niet waar.

In het einde der dagen zal welvaart zodanig toenemen, dat niemand het meer nodig heeft en een gelovige kan zijn Zakat niet uitgeven door de rijkdom die er is onder mensen. Toch zullen er vele rampspoeden zijn en zullen mensen heel slecht zijn en velen onbetrouwbaar zijn. Er zullen 73 groepen in de Islam zijn, waarvan 72 allemaal verdwaald en op het slechte pad. Er zal een verdrag zijn met de Romeinen die verboken zal worden, Constantinopel wordt vervoverd er zal gevochten worden met de romeinen en dan komt Antichrist en Jezus (aleyhi assalaam) zal neerdalen.

Er zal veel dood en plotselinge dood zijn. Het zal echt heel erg zijn. We moeten ons geloof goed praktiseren, mensen goed behandelen en dawa doen om de mensen naar de Islam te roepen. We moeten goed praktiseren.

Allahuma inni a3udubika min adaabi jahanam, wa min adaabi alqabr, wa min fitnati almaseeh aldajjaal.

Salaam aleikoum,
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 03:07

Ik kijk dagelijks naar beelden uit Afghanistan en Iraq. Dan zie ik dezelfde taferelen bij moslimgezinnen wanneer hun huizen vernietigd worden door Westerse bommen. Net zo ziet het er daar uit. Alleen is het dan geen 'Breaking News', want het is toch de normaalste zaak van de wereld dat die mensen sterven!?

Ik  vind het daarom ongepast voor een moslim om de vermoedelijke daders van de LondenBombings te veroordelen. Laten we dat werk aan Allah overlaten. Jij en ik weten niets over intenties en over wie de echte daders zijn. We weten niet wie ze zijn en wat hun beweegredenen waren. Misschien was het een oog om oog aktie voor andere onschuldige moeders of broers of zussen in Afghanistan die weleens gedood konden zijn door Engelse kogels. Als dit nu eens zo is, hoe kunnen wij dan oordelen dat de vermoedelijke dader(s) het recht niet hadden en de regels van de Islam hebben overtreden? Is er in oorlog dan een andere manier (taal) om een meer geweldadigere tegenstander (Engelsen en Amerikanen) te zeggen: "NU KAPPEN MET HET DODEN VAN ONZE KINDEREN EN MOEDERS EN VADERS IN ONZE LANDEN!". Want wat kun je nog doen als niemand je ziet staan en praten ook niet helpt, het dagelijkse leed veroorzaakt in Afghanistan door Engelse bommen en kogels krijgen we niet te zien op de BBC.

Geweld is het laatste middel dat je mag gebruiken en de regels in oorlog zijn er om door de echte geleerden uitgelegd te worden. Helaas lopen er veel neppers tussen die alleen fitnah veroorzaken onder de moslim gemeenschap. Pas daarom op welke (nep)geleerden je volgt. Zowel in de tijd van de Profeet (saw) als erna waren het de joden die de moslims tegen elkaar uitspeelden. Zo te zien is er op dat gebied niet veel veranderd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 03:24
In eerste instantie geplaatst door Oegti-Muminiin

salaam

broeder jiyuu waarom ben je naar
Cairo gegaan??

een kennis van me is daar ook naar toe voor meer kennis!

walaikoemu salaam

salaam,

eigenlijk doe ik niet veel bijzonders hier. Ik kwam voor spiritualiteit. In plaats daarvan werd ik meegesleurd in het alledaagse leven van hier. Het leven van feesten, vrouwen, dansen,muziek en lekker eten. Waarschijnlijk ligt het aan het soort vrienden dat ik heb. Dan is het ook nog eens vakantietijd en de moslima's lopen bloter dan ik in Nederland gewend ben. De sluiers zijn ook al korter dan kort en met meer kleuren dan de regenboog, broeken strakker dan strak. Men kent hier het verschil niet meer tussen kleding voor buiten, kleding voor de salaat en kleding voor binnenshuis. Ze denken dat alles geoorloofd is en alles gedragen mag worden. Maar ja, de geleerden en nepgeleerden hier, spreken elkaar behoorlijk tegen over dit soort onderwerpen. 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 03:41
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Oegti-Muminiin

salaam

broeder jiyuu waarom ben je naar
Cairo gegaan??

een kennis van me is daar ook naar toe voor meer kennis!

walaikoemu salaam

salaam,

eigenlijk doe ik niet veel bijzonders hier. Ik kwam voor spiritualiteit. In plaats daarvan werd ik meegesleurd in het alledaagse leven van hier. Het leven van feesten, vrouwen, dansen,muziek en lekker eten. Waarschijnlijk ligt het aan het soort vrienden dat ik heb. Dan is het ook nog eens vakantietijd en de moslima's lopen bloter dan ik in Nederland gewend ben. De sluiers zijn ook al korter dan kort en met meer kleuren dan de regenboog, broeken strakker dan strak. Men kent hier het verschil niet meer tussen kleding voor buiten, kleding voor de salaat en kleding voor binnenshuis. Ze denken dat alles geoorloofd is en alles gedragen mag worden. Maar ja, de geleerden en nepgeleerden hier, spreken elkaar behoorlijk tegen over dit soort onderwerpen. 

Hahahaha.......   Heerlijk om Jiyuu een keer zo te zien schrijven!!!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 03:55

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum

Hebben die mensen ons bevochten en ons uit onze huizen verdreven?  Hebben ze  meegeholpen aan de oorlog? Zijn het vijanden en worden moslims daar niet goed behandeld en vermoord in de metro. Hoe zit het met de vrouwen en kinderen rn bejaarden. Hoe zit het met moslims in de metro.

Dit is een wraakactie uit wanhoop die onschuldigen treft. Mensen die naar hun werk gaan,  weinig weten over de Islam en er zijn veel mensen die tegen de oorlog waren.

Er kan ook geen sprake zijn van jihad: qitaalun, muslimin, kaafiran, 3ajra dhi 3ahdin, ba3da da3wathi, wa-ibaa-ihi ilaa AlIslaami, i3laa-an likalimati Allah. Geen imaam, geen leger, geen rij, geen aankondiging, geen dawa, geen reactie.

Was dit de jihad van de salaf, dat iemand zich begeeft in de markt en beginnen te zwaaien met het zwaard? De soldaten in Irak en Afghanistan moeten worden bevochten.


Na3am broeder, ik vraag me af waar ze mee bezig zijn. Is het de bedoeling om de wereld af te schrikken met de islam of is het de bedoeling om ons geloof te introduceren aan de mensen als een vreedzaam geloof. Islam en angst kan je niet meer uitmekaar halen, is dit de bedoeling en wordt de islam hiermee geen onrecht aangedaan. Iedereen opereert alleen, er is zoveel fitna en het wordt alleen maar erger. In plaats van da3wa verrichten worden aanslagen gepleegd, en op `wie� de burgers. De regeringsleiders (blair en bush) zullen nu alleen maar meer steun krijgen van de burgers terwijl juist dat niet de bedoeling hoort te zijn.

Daarnaast vindt ik het ook erg jammer als ik op tv hoor hoe onschuldig de slachtoffers wel niet zijn, maar zijn de slachtoffers in afghanistan, irak en palestina dan geen onschuldigen. Soubhana Allah wat een onrecht.  

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 04:18
Salaam aleikoum,

Hebben de moslims op deze wijze Andalusi� tot de islaam uitgenodigd en uiteindelijk vervoverd?


Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 04:27
Salaam Aleikum,

Precies..
Islam heeft duidelijke regels omtrent oorlogshandelingen. Al qaeda zegt dat het in oorlog is namens de islam, maar handelt vervolgens niet volgens de islam.
Ze kunnen dan wel zo vroom mogelijk proberen te leven, maar als zij onschuldige burgers doden dan is dit een oorlogsmisdaad. Volgens de islam hoor je burgers te beschermen ipv te doden. Ook burgers die van de vijand zijn.
Het is onze plicht om alleen legitieme doelen aan te vallen in geval van oorlog, wij zijn niet zoals Bush en Blair die zomaar een bom van duizenden kilos op een woonwijk dropt. Dit zijn oorlogsmisdaden, net zo erg als het plaatsen van bommen in treinen. Alleen is het zo dat het dus in de Midden Oosten op dagelijkse basis gebeurd en hier het de 1e keer in londen heeft plaats gevonden.
Maar we zullen ons erbij moeten neerleggen dat westerse levens nu eenmaal meer waard zijn dan levens van andere wereldburgers.....

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 05:36
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik  vind het daarom ongepast voor een moslim om de vermoedelijke daders van de LondenBombings te veroordelen. Laten we dat werk aan Allah overlaten. Jij en ik weten niets over intenties en over wie de echte daders zijn. We weten niet wie ze zijn en wat hun beweegredenen waren. Misschien was het een oog om oog aktie voor andere onschuldige moeders of broers of zussen in Afghanistan die weleens gedood konden zijn door Engelse kogels. Als dit nu eens zo is, hoe kunnen wij dan oordelen dat de vermoedelijke dader(s) het recht niet hadden en de regels van de Islam hebben overtreden? Is er in oorlog dan een andere manier (taal) om een meer geweldadigere tegenstander (Engelsen en Amerikanen) te zeggen: "NU KAPPEN MET HET DODEN VAN ONZE KINDEREN EN MOEDERS EN VADERS IN ONZE LANDEN!". Want wat kun je nog doen als niemand je ziet staan en praten ook niet helpt, het dagelijkse leed veroorzaakt in Afghanistan door Engelse bommen en kogels krijgen we niet te zien op de BBC.

Assalamu alaikum,

het komt niet vaak voor, maar nu ben ik het toch echt oneens met je. Als het ongepast is de daders van de Londense slachtpartij te veroordelen (omdat ze vermoedelijk moslim zijn???), dan is het ook ongepast de israelis te veroordelen, of de amerikanen die Afghanistan overvielen enz. Allemaal hebben ze immers zo hun redenen, of je nu achter die redenen staat of niet. Het doelbewust aanvallen van mensen die zich niet verdedigen kunnen is altijd en overal fout, hoe gefrustreerd je ook bent en hoeveel leed je ook is aangedaan.

Immers, de families van degenen die je treft hebben daarna net zoveel recht om weer verbitterd te zijn en om wraak en bloed te schreeuwen. Het juist deze "djahiliyya", deze onwetendheid, die we achter ons zouden moeten laten nadat het geloof tot ons gekomen is. Dit is namelijk de mentaliteit van een oneindige spiraal van bloedveten waarin de arabische stammen verwikkeld waren voordat Mohammed vzmh daar een eind aan probeerde te maken. Ja, ik zeg "probeerde", want schijnbaar is het niet helemaal gelukt. En niet alleen bij de arabieren, dat moge duidelijk zijn.

Maar moslims zouden de eersten moeten zijn die die spiraal van geweld doorbreken. Ons geloof verplicht ons dat.

Verder sluit ik me aan wat hier al over gezegd is door Malcolm, Abdurahmaan (sorry dat ik alle 3tjes en 7tjes weglaat, ik ben daar niet goed in), Umm Umara en de rest van de zusters en broeders die zich tegen deze moord hebben uitgesproken.

Een heel goede vakantie toegewenst in Egypte, en neem een souverniertje voor mee! (en aub niet zo'n nep-scarabeetje)

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 06:11

Salaam Aleykoum wa Rahmatu Allah wa Birakatuh

Amier

Tuurlijk ben ik NIET totaal gevoelloos bij het sterven van mensen in londen. Mijn vorige bericht is dan denk ik ook totaal niet begrepen.Mijn punt was niet dat moslims het recht hebben de ongelovigen op te blazen.

Ik wou ermee zeggen: vergeet je eigen broeders en zusters AUB niet en ga ook niet klagen over de aanslag in Londen, voordat jij de moeite hebt gedaan om 1 broeder bv uit Guantanamo te bevrijden want wat zouden wij willen als wij daar nu zouden zitten? Dit geld overigens net zo veel voor mij. Overigens zou ik ook een ongelovige net zo goed helpen wanneer ik dat kon. En inderdaad er is terreur van beide kanten. Mischien was dit niet af te leiden uit mijn vorige bericht maar dat was dan wel de bedoeling. Amier van de woorden goed-recht maak jij bommen-plaatsen niet ik. Hoe dan ook Al Hamdoulillah dat is Doenia.

Salaam Aleykoum wa Rahmatu Allah wa Birakatu

Salim Ibrahiem

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 06:22
Mijn broeder zit daar en die is onschuldig remco en er zijn ook schuldigen bij, Allahu Alem, maar zelfs de schuldigen horen niet zo behandelt te worden ook niet de schuldigen aan de andere kant!!!
"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 06:26
Aanslagen Londen mogelijk werk van Britse jongeren

Uitgegeven: 8 juli 2005 11:25
Laatst gewijzigd: 8 juli 2005 11:53

LONDEN - De bloedige aanslagen op de metro en een bus in Londen donderdag waren mogelijk het werk van Britse radicale jongeren. Volgens de Britse media onderzoeken de terreurdeskundigen onder meer of geradicaliseerde moslimjongeren betrokken waren bij de aanslagen, die aan zeker 37 mensen het leven kostten.

De Britse politie beweert sinds de terreuraanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten al zeker vijf grote aanslagen op Brits grondgebied te hebben voorkomen. De kennis over mensen die banden hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda, is echter nog altijd vaag.

Volgens Scotland Yard zijn ongeveer tweehonderd Britten en buitenlanders die in al-Qaeda's trainingskampen zijn opgeleid, naar Brits grondgebied teruggekeerd. Volgens medewerkers van de inlichtingendiensten zou dat aantal echter ook 3000 kunnen bedragen.

De meesten van die tweehonderd islamitische extremisten zijn bekend bij de inlichtingendiensten. Omdat de verdachten vaak van identiteit veranderen, zijn velen van hen ook ongemerkt de grens overgeglipt. Dat bleek onder meer toen een 41-jarige Brit een zelfmoordaanslag pleegde in Irak.

Onderscheid

Het Britse Terrorisme Analysecentrum (Jtac), waarin de inlichtingendiensten en politie samenwerken, maakt een onderscheid tussen twee groepen die in staat zijn aanslagen uit te voeren. Enerzijds zijn er de jonge mannen die in Groot-Brittanni� zijn geboren, er veelal een opleiding hebben genoten en onderdeel uitmaken van de middenklasse. Zij zijn getraind in Afghanistan en zijn bereid tijdens een aanslag te sterven of ervoor de gevangenis in te gaan.

De andere groep verdachten zijn buitenlandse inwoners van Groot-Brittanni�, waaronder een groep uit noord-Afrika. Zij beschouwen het land als het belangrijkste doelwit na de Verenigde Staten en gaan anoniem op in de buitenlandse gemeenschappen in het land.

Voortvluchtig

Het brein achter de aanslagen op de forensentreinen in de Spaanse hoofdstad Madrid van maart vorig jaar, de Syri�r Mustafa Setmariam Nasar, heeft in het midden van de jaren negentig geruime tijd in Londen gewoond en is nog altijd voortvluchtig. Volgens de Spaanse autoriteiten heeft hij zogeheten slapende cellen opgericht in Groot-Brittanni�, Frankrijk en Itali�, die hij naar believen kan activeren.
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 06:27

Report: Israel Was Warned Ahead of First Blast
10:43 Jul 08, '05 / 1 Tammuz 5765

(IsraelNN.com) Army Radio quoting unconfirmed reliable sources reported a short time ago that Scotland Yard had intelligence warnings of the attacks a short time before they occurred.

The Israeli Embassy in London was notified in advance, resulting in Finance Minister Binyamin Netanyahu remaining in his hotel room rather than make his way to the hotel adjacent to the site of the first explosion, a Liverpool Street train station, where he was to address an economic summit.

At present, train and bus service in London have been suspended following the series of attacks. No terrorist organization has claimed responsibility at this time.

Israeli officials stress the advanced Scotland Yard warning does not in any way indicate Israel was the target in the series of apparent terror attacks.

Bron: http://www.israelnn.com/news.php3?id=85346

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 06:35
Beurzen omlaag op explosies Londen

AMSTERDAM De beurzen in Europa zijn scherp gedaald na de berichten over de explosies in Londen. In Amsterdam stond de AEX-index om kwart voor een 3,3% in de min, op 377,39.De index van de beurs in Londen daalde met 3,4% naar 5051.

De handel aan de Londense beurs hapert af en toe. Het London Clearing House, dat de transacties verwerkt voor onder meer de aandelenmarkt, werd na de explosies meteen ontruimd. De verwerking van de transacties is omgeleid. De financi�le centrum is door de politie afgesloten.

In Amsterdam stonden alle hoofdfondsen op verlies, met uitschieters voor onder meer LogicaCMG, Oc�, ASML en Air France.

www.nos.nl


-------------

Een mooie gelegenheid om wat aandelen te kopen. Vinden jullie van niet?
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 06:37
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 08:50
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 09:10

 

Valt wel op dat de aanslag nog steeds niet is opgeeist, als de aanslag door al_Qaida of wat voor `terroristische groep� is gepleegd dan zouden ze dit toch al lang kenbaar hebben gemaakt. Ik heb hier gemengde gevoelens over, elke keer denk ik dat dit gewoon is gedaan door niet moslims maar het zo hebben aangepakt om het te laten lijken alsof het door moslims is gedaan. Heel erg weird???

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 09:24

In eerste instantie geplaatst door Remco

De aanslag is op internet opgeeisd. Door (vertaald) Jihad in Europa, namens Al Qaeda.

Jah alleen wordt dat door niemand serieus genomen. Alleen door jou natuurlijk, maar zo lang het nog niet serieus is opgeeist blijft het nog onduidelijk.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 09:28

Asalaam Aleikum,

Dat de aanslagen door Moslims altijd het wereldnieuws halen wil niet zeggen dat alleen maar Moslims aanslagen plegen zoals gesuggereerd wordt door Remco. Ook Christenen plegen aanslagen maar daar hoor je nauwelijks iets van terwijl het wel gebeurd. Denk maar aan de LRA (Lord's Resistance Army) in Oeganda. Een Christelijke groepering of sekte die zich baseert op de tien geboden uit de bijbel. Laatst nog hebben ze een heel dorp uitgemoord en van weer anderen hebben ze de handen afgehakt en de lippen afgesneden. En oooh..ja beste Remco....ik begrijp niet waarom je ons maar Islamieten blijft noemen...we zijn MOSLIMS!!!!

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 09:41

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah,

Waar gaat het toch heen met de Wereld? Was alles maar zo simpel dat je op een dag gewoon kon zeggen: Oke, Vanaf vandaag is het afgelopen met elkaar heen en weer terroriseren. Vanaf vandaag is het de bedoeling dat iedereen vreedzaam met elkaar omgaat, en juist helpt ipv moeilijk doen en elkaar pijnigen.

Moge Allah soebhaanahoe wata3aala begrip en respect tussen de verschillende volkeren doen toenemen. Ameen 

Wassalaamo Alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 09:43
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn met gezellen en de Moejahedeen Assalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ahlan wa sahlan ya igwata moeslimin wal moeslimet ik groet mijn moslim broeders en zusters van het forum, inshallah gaat het goed met jullie ik ben er een tijd niet meer geweest ik ben nu in Casablanca Marokko maar gairinshallah ik kreeg net te horen van die aanslagen in Londen dus ik wist dat het in een topic was geplaatst, wat er is gebeurd is zeer ernstig te betreuren dat meen ik echt wie hier achter zitten weten diegene die het hebben gedaan en Allah natuurlijk, ik zag trouwens net Bush op tv hij vond het erg dat er onschuldige mensen zijn gedood echt lief van hem!! inshalaah zal Allah met hem zijn leger en de israelische leger de mossad de free Masons de [de ware terroristen] sterk afrekenen, asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe, hoe gaat het trouwens met oegtie Taqwaa nog bedankt oegtie voor je bericht mashallah djazaka allahie gairan. IK HOOR DE VANDAAG DAT ER MISCHIEN MOSLIMS ONDER DE DODEN ZIJN, LA ILAAHAA ILAA LAAH
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 09:43

Als we allen de Islaam zouden praktiseren zoals deze behoort gepraktiseerd te worden.

"..en er treft jullie geen ramp of het is wat jullie met jullie eigen handen hebben aangericht, maar Hij vergeeft veel.."

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 09:58


Aanslagen Londen mogelijk werk van Britse jongeren

Uitgegeven: 8 juli 2005 11:25
Laatst gewijzigd: 8 juli 2005 11:53


LONDEN - De bloedige aanslagen op de metro en een bus in Londen donderdag waren mogelijk het werk van Britse radicale jongeren. Volgens de Britse media onderzoeken de terreurdeskundigen onder meer of geradicaliseerde moslimjongeren betrokken waren bij de aanslagen, die aan zeker 37 mensen het leven kostten.

Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 10:05

salaam

Heej Remco je praat veel man.

siek die man heeft echt zin om te praten.

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 10:09
Leuk toch, dat maakt de discussie hehe..
Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 10:14
Weet ik ook wel,maar als hij praat dan wil hij echt aangevallen worden, want hij  komt met dingen die hij niet eens zeker weet en dat maakt mij een beetje parra begrijpje.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.