Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Proces Mohammed B.

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Proces Mohammed B.
    Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:39
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Ik vindt het sterk van hem, dat hij zich niet heeft laten verleiden om iets te zeggen. Ik vindt het wel erg voor hem dat hij een hele lange straf gaat krijgen, hij is nog zo jong. Maar het is niet anders...ghair InshaAllah.

Tsja, iets veel ergers dan hij heeft gedaan kan iemand wat mij betreft ook niet doen. Hij heeft geen anonieme potentieel onschuldige mensen in een kantoorpand opgeblazen, hij heeft echt moedwillig een identiteit vermoord, een onschuldig mens. Echt onbegrijpelijk. Wel begrijpelijk dat je dan de doodstraf wil - ik kan me tenminste niet voorstellen dat je tot zo'n daad komt zonder eerst voor de dood te hebben gekozen.

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:48
Het is me opgemerkt dat de Elsevier voluit zijn achternaam in de kop zet, in tegenstelling tot de andere nieuwsbronnen. Geen respect voor zijn familie zo te zien.

Misschien dat de schrijver of krant persoonlijk dichtbij van Gogh stond of is het een sensatie krant ofzo. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de Telegraaf ook gewoon over "B" spreekt en dat is toch wel een beetje de sbs6 krant.

Vraag me af hoeveel mensen weten wat de achternaam is van Volkert G.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:54

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het is me opgemerkt dat de Elsevier voluit zijn achternaam in de kop zet, in tegenstelling tot de andere nieuwsbronnen. Geen respect voor zijn familie zo te zien.

Misschien dat de schrijver of krant persoonlijk dichtbij van Gogh stond of is het een sensatie krant ofzo. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de Telegraaf ook gewoon over "B" spreekt en dat is toch wel een beetje de sbs6 krant.

Vraag me af hoeveel mensen weten wat de achternaam is van Volkert G.

Zoals zuster Juwaihrya al eerder als reactie aangaf, Volkert G was geen moslim en Mohamed B wel en dan maakt het natuurlijk niet uit he!

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 14:08

Asalaamoe alaikum war'hamtoe alllah wa barakatuhoe,

inderdaad er word echt een onderscheid gemaakt tussen wel moslim geen moslim.
toen die (piep) van een fortyuin dood was geschoten.. wat was de reactie van die journalist op nederland 1 die had haar oordeel al klaar die zei namelijk ja het is vast weer zo'n marokkaan maar toen ze erachter kwamen dat het gewoon een dood normale nl was.. toen hoorde je ze helemaal niet

wallahoe 3'alam Allah weet het beste

Amien voor alle mooie dua's!

 

wa alaikum Salaam oegt_najiha

(btw is gewoon straat taal joh niet dat het bij de karakter van een moslim(a) hoort maar is wel grappig die taal al die mensen uit a'dam west den haag r'dam iedereen praat het zelfde mesha najiha die uit het noorden van nl komt miskiena die begrijpt er helemaal niks van ... het is maar dat ik veel familie en vrienden daar heb wonen anders zou ik ook niet weten wanneer je doop zegt of lauw. of vet of cool.. haha iik stond laats zo voor schut ik wist niet wat iets betekende en zo'n meisje me helemaal aan kijken van waar kom jij wel niet vandaan..? andere planeet ofzo maa ik praat weer te veel dus ik stop weer

 

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
abdoellah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoellah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 14:38
asalaam moehelykoem warahmatoelah,

De moslims die deze daad goed keuren moeten goed gaan kijken wat de islaam ons leert,de islaam leert ons niet om mensen zomaar te gaan moorden vooral in een land waar de moslim te gast is.Bij elke moslim doet het wel pijn om naar zuleke slechte  woorden te luisteren die over de islaam gaan.

Maar onze profeet(salalahoe 3alyhi assalaam)is uitgescholden voor alles en nog wat ze hebben hem bekogeld met stenen ze hebben geprobeerd om hem te vermoorden,maar toch heeft hij geduld getoond.

Dus wie ben jij om in je eentje voor de moslimgemeenschap op te komen,en fihtna te zaaien.

Wij keren altijd nog naar de gelerden van ahloe soenna waljama3a,en ik zeg jullie  dat alle gelerden  de daad afkeuren.


Ga nooit je gevoelens en je verlangens achter na


Allahoe almoesa3aan


< ="">
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 14:50

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe Allah wa barakatuhoe

ik keur zijn daad zekker niet goed, dat zeg ik ook niet maar ik zeg wel dat ik respect en bewondering voor hem heb dit om het feit, dat je die stap zet de stap van JIHAAD allahoe akbar, zoals net was ik op msn met een niet moslim meisje en ik had foto van Mohammed b. op mijn plaatje ze werd helemaal kwaad op mij van zo ken ik je niet ik ken je al 8jaar nu ik wist niet dat je ook JIHAAD gaat doen enso.. maar dat is echt niet zo omdat je iemand respecteerd..!? ik respecteer mijn moeder ook en als ik een foto van haar op mijn msn zal zetten zal niemand zeggen van waarom doe je dat...

gair inshallah

wa alaikum Salaam

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
abdoellah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoellah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 15:01
Asalaam moehelykoem waramatoelah ,

Soebhanallah, je keurt ze daad af maar je hebt respect voor hem omdat hij( jihaad) wil doen,soebhanalah
< ="">
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 15:42
Vertel me eens wat zijn de voorwaarden van Jihaad?
En ik bedoel hier niet de persoonlijke Jihaad nl het streven naar perfectie.
zoals ik dacht te begrjpen maar ik kan best verkeerd zijn ingelicht door dwalende moslim geleerden is de Jihaad aan strikte wettelijke gronden en voorwaarden gebonden.
Bij mijn weten vind je die niet terug in de daad van Mohamed B, maar sommige van jullie hebben daar een andere kijk op.
Waarop baseren jullie die?
Want wanneer Jihaad niet aan de voorwaarden voldoet tenminste zo is mij eens uitgelegd dan is zo een daad als van Mohamed B alleen maar een persoonlijke wraakactie.
Nogmaals was er een Fatwa?
En Ja van wie dan?
Is elke moslim dan gerechtigd op eigen gelegenheid en op eigen inzicht andere te gaan straffen?
zij die een weinig sympathie voelen voor zijn daad verklaar het eens aan mij .
weet je wat ik denk?
Ik denk dat Mohamed B zelf ook een slachtoffer is. Een persoon die gehersenspoeld is in een foute benadering van de Islam. en onder invloed van dit een verschrikkelijke daad gedaan heeft.
Ik vind het dan ook heel erg dat hij gedeeltelijk door eigen doen afstrevend op een levenslang terwijl waarschijnlijk hij beter af zou zijn met een andere benadering.
Natuurlijk moeten we de straf nog afwachten.
Maar ik ben van mening dat elke straf iets positiefs zou moeten kunnen brengen naar zowel de familie van het slachtoffer als de dader.
Ik zou 8 jaar gevangenis straf voor zijn moord (er zijn voor mij duidelijke verzachtende omstandigheden zoals hersenspoeling) tesamen met een verplichte studie inzake de Islam op een universtaire niveau een passende straf zijn.
Het ene gedeelte  ter bestraffing en het andere ter heling.


Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 16:08

6:112 Op dezelfde wijze hebben Wij een vijand voor elke profeet gemaakt, bozen van onder de mensen en de djinn. Zij fluisteren elkander vergulde woorden in om te bedriegen - en als uw Heer had gewild, zouden zij het niet hebben gedaan; laat hen daarom met rust met hetgeen zij verzinnen.

Esselamu aleikum broeder en zusters.

Persoonlijk denk/hoop ik dat deze moord niet is gebaseerd op de beledigingen die van Gogh plaatste.

Er zijn bepaalde waarden waar iedereen zich aan moet houden. Wordt de een aangevallen, zal de ander daar (vaak) reactie op geven.

De heilige Qur'aan werd geschonden op een manier dat nog nooit eerder was vertoond. Sommigen willen dat zien als taboe's doorbreken, maar vergeten daarbij hele groepen mensen.

Qur'aanverzen op een half naakte vrouw... Wat zou dan het volgende zijn? Ik wil er niet eens over nadenken.

Mensen moeten onze waarden met rust laten, willen ze hun eigen waarden beschermd houden. Zo is dat en niet andersom.

Bekritiseer de Qur'aan en het geloof, lieg zelfs en bedrieg. Verdraai zaken en maak het ons moeilijk. Maar laat onze Qur'aan wel voor wat hij is en haal daar geen rare fratsen mee uit. Want zodra dat gebeurt, zijn onze heiligste waarden onder voeten genomen.

En wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten.

Deze boodschap is in ieder geval duidelijk naar de mensheid verzonden. Moge Allah vergevingsgezind zijn tegen MB. Allah is de beste der Rechters en Allah weet wat hij doet, Hij kent het zienlijke en het onzienlijke en geen blad valt van een boom, zonder zijn toestemming. Allah weet alles en Hij is het waar we allemaal naar teruggebracht zullen worden.

Moge Hij ons genadig zijn.

Esselamu aleikum aan mijn broeders en zusters.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 16:17

Ja, dat van die achternaam was mij ook opgevallen. Tot de afgelopen week had ik die nog nooit gehoord. Op TV5 noemden ze hem trouwens ook bij zijn achternaam.
Ik vind dat ook jammer, dat de goede gewoonte in Nederland om de familienaam van de verdachte niet openbaar te maken niet wordt gerespecteerd. Het is nergens voor nodig die naam te onthullen (toch?) en het  kan alleen maar negatieve gevolgend hebben - voor de familie wel te verstaan.

Overigens was het met Volkert vd G. een beetje hetzelfde verhaal. Die achternaam kende ik overigens wel een paar weken na de moord al. Die werd toen door een medium onthuld nadat men deze een tijdje braaf bewaard had. Daar is toen nog wel discussie over geweest.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 16:36

Bedankt voor de toevoeging, Soldier.

Persoonlijk vindt ik het overigens moeilijk te begrijpen dat mensen de Qur'�n geschonden achten in dat filmpje. Die vrouw waar het op is geschilderd wordt op een hele mooie manier in beeld gebracht. Wat mij betreft verre van onzedelijk. Ik haal er alleen kritiek uit op de manier waarop mensen met de Qur'�n omgaan (al dan niet terecht). Als ik geen andere geluiden had gehoord, dan had ik nooit geloofd dat meer dan een enkeling onder de moslims zich erdoor beledigd zou voelen. (Door het filmpje zelf in elk geval - dan is er nog zoiets als de combinatie van het filmpje met de mensen die het gemaakt hebben en het tijdsgewricht, dat misschien iets achterdochtiger zou kunnen maken omtrent de bedoelingen.)

In november had ik een vriendin uit Peru op bezoek en zij kreeg op een bepaald moment ook een stukje ervan te zien (kwam toevallig voorbij op televisie). Ook zij vond het een mooi stukje film wat ze zag. Om het anders te zeggen: ik ben er voor 100% van overtuigd dat zij geen negatief beeld van de Qur'�n heeft gekregen door dat filmpje - en dat had ze ook al niet, overigens.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 17:10

je hebt gelijk broeder  soldier

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 17:27

Als ik zo een goeie moslim zou tegen komen als Mohammed B ..

zou ik meteen met hem trouwen,...

Die man leeft alles volgens de koran

Tja wie met de bal kaats kan hem terug verwachten... ( beetje haatvol lijkt het )

maar het is de waarheid...

 

Selamin aleykum

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 17:32

salaam alaikom,

Mohammed B. kon de beledigingen van Theo niet aan, hij vond dat Theo de Islaam in een slecht daglicht heeft geplaatst. En dat Theo ons aanviel (wat natuurlijk ook het geval is). Ik keu het gedrag van Theo absoluut niet goed, hij was ontzettend assaociaal en onmenselijk.

Maar door de daad van Mohammed B. heeft hij zich niet gerealisseerd dat juist hij nu degene  is die de Islaam in een slecht daglicht heeft geplaats. Dankzij hem zijn we nu tot deze stadium gekomen. De beledigingen van Theo is niets vergeleken met wat Mohammed B. heeft gedaan. Ik denk niet dat Mohammed B. hier van tevoren aan heeft gedacht.

Ik vind de hele kwestie ontzettend triest!

assalaam alaikom.

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 01:26
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Overigens was het met Volkert vd G. een beetje hetzelfde verhaal. Die achternaam kende ik overigens wel een paar weken na de moord al. Die werd toen door een medium onthuld nadat men deze een tijdje braaf bewaard had. Daar is toen nog wel discussie over geweest.

Salaam aleikoem,

De naam van Volkert vd G., werd volgens mij ook overal bekend gemaakt hoor, maar volgens mij staat dat los van dit onderwerp. Ik weet nog dat een gezin met dezelfde achternaam gevlucht is uit hun huis, omdat mensen dachten dat Volkert vd G daar woonde.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 04:05
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

kimmie jij vindt hem een zielepoot, ik vond theo van gogh maar een zielepoot. Wat een ******* was dat zeg. Die man had geen respect, zomaar hij valt ons aan..blabla beledigen enzovoort. Tsja..alles heeft een grens..en alles waar een begin aan komt daar komt ook een eind aan dame...daar weet theo alles van...

 

salam

Ik kan TvG inderdaad ook wel onder die noemer zien ja.  Maar goed, Mo B ging natuurlijk heel wat stappen verder, hoewel alle besef daarover hem ontbreekt, daarom is hij een veel ergere zielepoot.
Zielepoot kan je idd als beledigend zien, maar duidt toch in de eerste plaats op iemand die je moet beklagen en waar je medelijden mee moet hebben.  Ik had vooral die laatste betekenis in gedachten.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 04:06
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

k weet het broeder...soms komt de kwaad naar boven door het het uit ontwetendheid handelen van de ongelovige..maar k probeer me niet te verlagen naar hun niveau...

salam

Nee, want als je je tot mijn niveau zou "verlagen", zou je moorden niet meer kunnen goedpraten...  Lijkt me erg lastig voor je...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 04:26
Salaam Aleikum,

Maar de moord moet niet afgedaan worden als een moord zonder aanleiding. Dat is namelijk wat ik merk onder sommige andersdenkenden. Wat Theo allemaal zei en deed was de directe aanleiding voor zijn moord. En ik vind ook verder dat Hirshi Ali medeplichting is aan zijn dood. Zij was degene die hem op ideeen bracht om de film te maken, terwijl zij dondersgoed wist wat de consequenties zouden kunnen zijn als er iemand zou rondlopen die zijn woorden in daden zou omzetten.
En niemand is zo naief dat er geen enkele mens hier in Nederland te vinden is die hiertoe in staat zou zijn.
Terwijl zij met beveiliging rondliep en allemaal uitspraken deed en mensen beledigde vanuit haar ivoren toren, liet ze haar schildknaapje Theo het vuile werk opknappen. Zij was een bedreigde politicus, zij had moeten pleiten voor zijn bescherming. Vooral ook omdat ze zich als vriendin van hem beschouwde.

Dus Mohammed B. is zeker schuldig aan de moord, daar is iedereen het over eens, maar feit blijft dat Hirshi Ali medeplichtig is geweest. Zij wist dondersgoed wat er zou kunnen gebeuren, maar egocentrisch zoals ze is koos ze alleen voor haar eigen beveiliging.
Maar ja daarom bewonderen we haar ook allemaal toch, of niet


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 04:40

Asalaamoe alaikum war'hamtoe Allah wa barakatuhoe broeders en zusters fie dien,

Malcolm X ik vind dat je helemaal gelijk hebt. maar jij zegt ze gebruikte Theo als hulpknecht.. nou na de dood van hem heeft ze volgens mij een vervolg gemaakt van die film, maar theo was toen al dood!ik weet trouwens niet of die film nou is uitgekomen of niet..wallahoe 3'alam, maarja hirsi ali is ook maar een geval appart miskiena..!

 

Wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe oegtykoem fie dien Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 07:53

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Maar de moord moet niet afgedaan worden als een moord zonder aanleiding. Dat is namelijk wat ik merk onder sommige andersdenkenden. Wat Theo allemaal zei en deed was de directe aanleiding voor zijn moord. En ik vind ook verder dat Hirshi Ali medeplichting is aan zijn dood. Zij was degene die hem op ideeen bracht om de film te maken, terwijl zij dondersgoed wist wat de consequenties zouden kunnen zijn als er iemand zou rondlopen die zijn woorden in daden zou omzetten.

HA is zeker niet medeplichtig. Het punt is dat moord niet kan of mag, en dus ook niet als iemand zich beledigd voelt. Het zou een probleem zijn als mensen hun mond zouden gaan houden uit angst dat de een of andere freak je dan op straat 'slacht'.
Het is idd geen moord zonder aanleiding, er was zeker een aanleiding, gewoon een slechte (bestaat er een ander soort voor moord?).


En niemand is zo naief dat er geen enkele mens hier in Nederland te vinden is die hiertoe in staat zou zijn.
Terwijl zij met beveiliging rondliep en allemaal uitspraken deed en mensen beledigde vanuit haar ivoren toren, liet ze haar schildknaapje Theo het vuile werk opknappen. Zij was een bedreigde politicus, zij had moeten pleiten voor zijn bescherming. Vooral ook omdat ze zich als vriendin van hem beschouwde.

TvG wou zelf absoluut geen beveiliging hebben, als ik me goed herinner.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 08:44

 

Salaamoe alaikum war'hmatoe allah,

levenslang is tegen mohammed b. geeisd he.. maar nl heeft tog niet levens lang als tot je dood maar levens lang is tog in nl 20jaar cel..?dat had ik begrepen maar tv. zegt ook dat ie nog na zijn celstraf vrij kan komen maar laatst had hier iemand op mij gereageerd dat levens lang levens lang is klaar...? wat is het nou dan..?

 

 Wa alaikum salaam

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 08:47
Voor zover ik weet, bestaat levenslang hier enkel theoretisch.  Maar dat vind ik op zich niet zo slecht.  Elk geval moet natuurlijk apart bekeken worden (sommige mensen blijven een gevaar voor de samenleving en zijn onverbeterbaar), maar elk mens zou de kans moeten krijgen zijn leven te beteren en er iets van te maken.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 08:54

Assalaam alaykoum broeders en zusters,

Pas op voor hoogmoedigheid. Uiterlijke vertoningen kunnen schijn zijn.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 09:30
Neen Kim levenslang is levenslang. en dat is niet theoretisch.
Er zijn in Nederland maar zo 10 0f 12 leveslang gestrafte.
Het isop zichzelf denk ik heel bijzonder wanneer zo een starf wordt uitgesproken.
Ik moet dan ook nog zien of de rechter deze eis wilvolgen.
Het is eigenlijk zo zeldzaam dat de meeste mensen niet weten dat dit echt bestaat in Nederland. Men noemt zo een straf van 25 jaar levenslang maar dat is dit niet.
De oficier heeft ook geen jaartallen genoemd omdat die echt levenslang heeft geeist.
Levenslang gestrafte hebben nog maar een recht en dat is dat ze opgesloten zitten totdat ze doodgaan.
Alleen met een gratie verzoek wanneer je oud en ziekelijk bent kun je heelmischien dan nog ooit de wereld zien buiten de gevagenis muren.
Enkele nazies hebben deze straf gehad . en die waren drie van de 10 of twaalf mensen die zo een straf gekregen hebben.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

(...)
Het is idd geen moord zonder aanleiding, er was zeker een aanleiding, gewoon een slechte (bestaat er een ander soort voor moord?).


Nou, ik vind het wel een moord zonder aanleiding. MB ontleende een motief aan het werk van TvG, maar persoonlijk vind ik niet dat dat werk aanleiding heeft gegeven tot moord. Verre van zelfs, want TvG was gewoon aanspreekbaar (voor zover een media-figuur dat is). Met mensen die hem boos bejegenden op straat om zijn werk ging hij ook altijd een gesprek aan, zo heb ik begrepen.

Verder ben ik het voor 100% eens met de post van Souad&  (op het woordje onmenselijk na overigens - ik zag in hem meer menselijkheid dan in misschien wel 80% van de Nederlanders die ik zoal tegen kom - dat heb ik misschien wel altijd bij mensen die zich kwetsbaar opstellen)

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 13:48
Salaam ALeikum,

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Maar de moord moet niet afgedaan worden als een moord zonder aanleiding. Dat is namelijk wat ik merk onder sommige andersdenkenden. Wat Theo allemaal zei en deed was de directe aanleiding voor zijn moord. En ik vind ook verder dat Hirshi Ali medeplichting is aan zijn dood. Zij was degene die hem op ideeen bracht om de film te maken, terwijl zij dondersgoed wist wat de consequenties zouden kunnen zijn als er iemand zou rondlopen die zijn woorden in daden zou omzetten.


HA is zeker niet medeplichtig.�Het punt is dat moord niet kan of mag, en dus ook niet als iemand zich beledigd voelt. Het zou een probleem zijn als mensen hun mond zouden gaan houden uit angst dat de een of andere freak je dan op straat 'slacht'.Het is idd geen moord zonder aanleiding, er was zeker een aanleiding, gewoon een slechte (bestaat er een ander soort voor moord?).



Ik zie hier geen onderbouwing waarom ze niet medeplichtig zou zijn. Ze is medeplichtig omdat ze wel voor zichzelf bescherming had geregeld, maar voor een ander het er maar bij liet zitten. Als hij een echte vriend van haar was, dan had ze wel dwingend bescherming voor hem geregeld. Dus naar minister gaan en ervoor zorgen dat de politie hem bescherming oplegt. Hadden ze bij hem ook al gedaan, maar daarna werd het weer losser. Punt is ze had het kunnen doen, maar ze heeft het laten zitten doordat hij haar had overtuigd. Maar dan had ze zelf ook geen bescherming moeten hebben als ze het niet nodig vond. En ik betwijfel helemaal niet dat het een slechte aanleiding voor zijn moord was, ik stel alleen vast hoe schijnheilig HA is.
Ze wist dondersgoed dat er gekke mensen hier in NL zijn die tot moord in staat waren, anders had ze nav de bedreigingen zelf geen beveiliging genomen.



En niemand is zo naief dat er geen enkele mens hier in Nederland te vinden is die hiertoe in staat zou zijn. Terwijl zij met beveiliging rondliep en allemaal uitspraken deed en mensen beledigde vanuit haar ivoren toren, liet ze haar schildknaapje Theo het vuile werk opknappen. Zij was een bedreigde politicus, zij had moeten pleiten voor zijn bescherming. Vooral ook omdat ze zich als vriendin van hem beschouwde.


TvG wou zelf absoluut geen beveiliging hebben, als ik me goed herinner.


Doei Kim



Hem was beveiliging opgelegd eerst, volgens mij. Vervolgens afgezwakt, en daarna heeft ie geweigerd. Omdat hij sommige bedreigingen niet eens meer meldde. HA wist hiervan. Daarom zeg ik ze is medeplichtig. Ze heeft hem toegestaan Submission te maken, waardoor hij in de spotlights van heel NL kwam te staan. Incl. de gekken die per definitie zijn. Ze heeft hem bewust het risico laten lopen, zodat zij aanwezig kon zijn bij een diner in de VS.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 14:09
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

(...)
Het is idd geen moord zonder aanleiding, er was zeker een aanleiding, gewoon een slechte (bestaat er een ander soort voor moord?).


Nou, ik vind het wel een moord zonder aanleiding. MB ontleende een motief aan het werk van TvG, maar persoonlijk vind ik niet dat dat werk aanleiding heeft gegeven tot moord. Verre van zelfs, want TvG was gewoon aanspreekbaar (voor zover een media-figuur dat is). Met mensen die hem boos bejegenden op straat om zijn werk ging hij ook altijd een gesprek aan, zo heb ik begrepen.

Verder ben ik het voor 100% eens met de post van Souad&  (op het woordje onmenselijk na overigens - ik zag in hem meer menselijkheid dan in misschien wel 80% van de Nederlanders die ik zoal tegen kom - dat heb ik misschien wel altijd bij mensen die zich kwetsbaar opstellen)

Ik bedoelde het eerder in de zin van 'alles heeft een aanleiding'.  De dader had zeker zijn redenen om die moord te begaan, gewoon slechte redenen.  Ik zeg niet dat TvG aanleiding heeft gegeven of heeft willen geven.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 14:11

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam ALeikum,


Hem was beveiliging opgelegd eerst, volgens mij. Vervolgens afgezwakt, en daarna heeft ie geweigerd. Omdat hij sommige bedreigingen niet eens meer meldde. HA wist hiervan. Daarom zeg ik ze is medeplichtig. Ze heeft hem toegestaan Submission te maken, waardoor hij in de spotlights van heel NL kwam te staan. Incl. de gekken die per definitie zijn. Ze heeft hem bewust het risico laten lopen, zodat zij aanwezig kon zijn bij een diner in de VS.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Naar mijn mening zijn/waren beiden gewoon erg overtuigde mensen, die hun mening openbaar wouden maken.  Ook zonder HA had TvG heel wat kritische aanmerkingen.  Ze hebben gewoon samengewerkt om een gemeenschappelijk doel te bereiken.
Angst is trouwens een slechte raadgever.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:39

Assalamu alaikum,

ik ben het met broeder Malcolm eens. Dit was niet een moord zonder aanleiding. Ik ben dan ook niet zozeer treurig voor TvG, al gun ik niemand zo'n einde, maar meer voor de dader. Vooral omdat hij een moslim is die echt gelooft in wat hij doet. En hoewel zijn overtuiging praktisch haaks op die van mij staat in dit geval, kan ik het toch niet helpen een soort van respect te hebben voor iemand die alles, maar dan ook alles riskeert voor zijn geloof. Misschien riskeert hij zelfs het paradijs, dat weet alleen God.

Ook ben ik het met Malcolm X eens wat betreft Hirsi Ali. Ik weet niet of zij direct verantwoordelijk is te houden voor deze moord, het was TvG eigen wil immers om met haar in zee te gaan, maar ze is wel degelijk mede schuldig aan de sfeer in Nederland die heeft bijgedragen aan deze gebeurtenissen. Ik de rechtzaal werd een reactie van haar op de moord voorgelezen, en het viel me op dat ze het praktisch alleen over haar eigen ongemak sprak mbt beveiliging en bedreigingen e.d., terwijl ze dat naar mijn mening vooral over zichzelf heeft uitgeroepen met haar "olifant in een porseleinkast" tactiek.

Dit klinkt wellicht een beetje raar ofzo, maar ik ben er echt van overtuigd dat als Mohammed B. dit niet had gedaan, Mohammed C. of Mohammed D. het wel had gedaan. Liever had niemand het gedaan, maar het kwam niet uit het niets.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 05:16
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam ALeikum, Hem was beveiliging opgelegd eerst, volgens mij. Vervolgens afgezwakt, en daarna heeft ie geweigerd. Omdat hij sommige bedreigingen niet eens meer meldde. HA wist hiervan. Daarom zeg ik ze is medeplichtig. Ze heeft hem toegestaan Submission te maken, waardoor hij in de spotlights van heel NL kwam te staan. Incl. de gekken die per definitie zijn. Ze heeft hem bewust het risico laten lopen, zodat zij aanwezig kon zijn bij een diner in de VS. Salaam Aleikum, Malcolm X


Naar mijn mening zijn/waren beiden gewoon erg overtuigde mensen, die hun mening openbaar wouden maken.� Ook zonder HA had TvG heel wat kritische aanmerkingen.� Ze hebben gewoon samengewerkt om een gemeenschappelijk doel te bereiken.Angst is trouwens een slechte raadgever.


Doei Kim



Salaam Aleikum,

Jij noemt het kritisch, ik noem het misbruik. Misbruik van het recht op de vrije meningsuiting. Net zoals dit nu ook al veelal gebeurd. Men weet dat ze anderen beledigen en doen dit ook bewust. Worden ze er op aangesproken, dan is het gelijk "vrijheid van meningsuiting". Terug grijpen naar iets waar zij heel bewust misbruik van maken om niet als een slecht persoon afgeschilderd te worden.

Vraag me trouwens ernstig af wat het gemeenschappelijke doel was. Van gogh en vrouwen? Hij gaf meerdere malen toe bij de hoeren aan te kloppen. Is dat iemand die een vrouw respecteert? En het doel van HA is om carriere te maken. Alleen al het feit dat ze sinds haar aantreden bijna helemaal niets heeft gedaan in Den Haag zegt al iets. Ik kan me nog een discussie van haar herrineren waarin ze kamerlid Albayrak beschuldigde van het feit dat ze niets deed. Nou het kwam laatst bij haar te sprake in een interview, en ze schoot metteen in de verdediging. Den haag is traag etc. etc.
Zou ik ook zeggen, als ik makkelijk geld zat te vangen.


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.