Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wetenschappelijke feiten "de Qur’aan"

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wetenschappelijke feiten "de Qur’aan"
    Geplaatst op: 21 december 2005 om 09:42

Het menselijk lichaam is niet alleen de bron van bewijs. Al het leven in elke vierkante millimeter van de aarde, waarneembaar voor de mens of niet, dient als bewijs om over na te denken. De wereld zit boordevol met levende wezens, van eencellige organismen tot planten, van insecten tot zeedieren en van vogels tot mensen. Als je een handjevol aarde zou nemen en er even naar zou kijken, dan zou je ontdekken dat zelfs hierin een verscheidenheid aan leven met verschillende eigenschappen aanwezig is. Hetzelfde is waar over de lucht die je inademt. Zelfs je huid bevat vele levende schepseltjes welke namen hebben die onbekend zijn voor velen. In de ingewanden van alle levende wezens leven miljoenen bacteri�n en eencellige organismen die je helpen bij de vertering van je voedsel. De dierenpopulatie op aarde is vele malen groter dan de populatie mensen. Als we dan ook nog de plantenwereld bekijken, dan zien we dat er geen enkel stukje aarde is zonder leven. Al dit leven, dat is verspreid  over een gebied van miljoenen vierkante kilometers, hebben verschillende lichaamstructuren, verschillende levensstijlen en een verschillende bijdrage aan het ecologische evenwicht. Het is absurd te stellen dat alles bestaat door toeval en zonder doel en zonder reden. Geen van alle levende wezens bestaat door eigen toedoen en eigen inspanning. Geen ��n toevallige gebeurtenis kan zo'n zeer complex systeem als gevolg hebben.

 

�Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat Hij de Almachtige, de Vergevensgezinde is.� [1]



[1] Soerat Az Zoemar (39), aayah 5.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 09:41

Het menselijk lichaam zit zo vol met bewijzen, dat je enkele encyclopedie�n nodig hebt om alles te beschrijven. Zelfs een paar minuten je gedachten laten gaan over deze zaken is genoeg om het bestaan van God te begrijpen. De orde en het evenwicht worden beschermd door Allah en gehandhaafd door Hem.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 09:41

Als zij naar een schilderij van een landschap kijken, vragen zij zich af wie de schilder van dit doek is. Daarna loven zij de artiest voor zijn mooi stukje kunstwerk. Ondanks het feit dat zij talrijke originelen van dat schilderij kunnen zien op het moment dat zij om zich heen kijken, slaan zij geen acht op het bestaan van Allah, Die de Enige Eigenaar is van al deze originele schoonheden

de waarschijnlijkheid dat een levend wezen per toeval is gevormd, is kleiner dan de waarschijnlijkheid dat de Eiffeltoren gevormd is per toeval, omdat zelfs de meest simpele menselijke cel nog complexer is dan elk door de mens gebouwd bouwwerk.

 

Niet alleen kunst, maar zelfs een paar bakstenen op elkaar, laten een persoon overtuigd zijn van het feit dat zij op elkaar zijn gestapeld door iemand met een bepaald plan.

 

Als er op een dag iemand tegen u zou zeggen dat ruw ijzer en kool zomaar bij elkaar zijn gekomen om zonder reden staal te vormen, welke plotseling de Eiffeltoren vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren?

 

Een persoon die op het punt staat een boek te lezen, weet dat dit boek geschreven is door een auteur met een bepaalde bedoeling. Het komt niet in hem op dat dit boek zomaar in eens bestond of per toeval daar is.

 

�Voorwaar, wanneer Hij iets wil (scheppen), dan zegt Hij er slechts tegen: �Wees�, en het is. Heilig is Degene in Wiens Hand de heerschappij over alle zaken is en tot Hem worden jullie teruggekeerd.� [1]



[1] Soerat Ya Sien (36), aayah 82-83.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 09:10

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Er is ook veel ellende op de wereld door mensen die menen God wel te hebben gevonden.

Daarvoor heb je dagdesoordeels.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 09:03
Er is ook veel ellende op de wereld door mensen die menen God wel te hebben gevonden.
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 07:09

salaamoe'alaykom

-Vervulde profetie bewijst Gods bestaan.Verhoord gebed bewijst Gods bestaan.

-De volmaakte orde van het heelal getuigt van een ontwerp, een wereld die getuigt van ontwerp. Leven is afhankelijk van ander leven en sterven volgens een gecompliceerd ontwerp. Alles wat bestaat getuigt van een Plan. Er is een Ontwerper.

-Een bewijsbare wetenschappelijke wet, de Wet van Biogenisis, leert dat het levende alleen uit het levende voortkomt. Er is dus een Gever van leven.

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen te discussi�ren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat.

De kapper zei: "kijk, ik geloof niet dat God bestaat." 
"Waarom zeg je zoiets"? vroeg de man.

"Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat 
dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.

De man was even stil maar zei verder niets.

De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met een heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!"

"Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je," antwoordde de kapper. 
"NEE!" Schreeuwde de cli�nt. "Kapper bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." 

De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen."

"Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken. En daarom is er zoveel ellende op de aarde. 

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 07:05

 

In elk detail van de oneindig gevarieerde wereld, vindt de mens zijn Schepper. Allah, de Eigenaar van alles in het gehele universum, maakt Zichzelf aan de mens kenbaar door het perfecte ontwerp van Zijn schepping. Alles wat ons omringt, de voorbijvliegende vogels, onze kloppende harten, de geboorte van een kind of het bestaan van de zon in de hemel, belichaamt de kracht van Zijn schepping. En wat de mens moet doen, is dit feit begrijpen.

Al deze zaken hebben hun bestaan te danken aan het feit, dat alles gecre�erd is. Een intelligent persoon merkt dat er planning, ontwerp en wijsheid in elk detail van de oneindig gevarieerde wereld bestaan. Dit zet hem ertoe om de Schepper te erkennen.

Bepleit dus nooit de onwetendheid dat alle levende wezens, levend of dood, het bestaan en de grootsheid van Allah tonen. Kijk naar dingen die je omgeven en streef ernaar om op de beste manier waardering te tonen voor de eeuwige grootsheid van Allah.

Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 06:57

salaamoe'alaykom,

Dus, God bestaat

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 06:49
Salaam Aleikum,

Daar heb je idd gelijk in, maar je kan niet zeggen dat God niet bestaat zonder zelf op onderzoek te zijn gegaan naar de bewijslast. "God bestaat niet" verwerpt namelijk duizenden jaren geschiedenis als onzin.
Ik weet het niet zeker lijkt me dan idd meer gepast , in ieder geval tot het moment dat je al het bewijsmateriaal onder ogen hebt gezien.

Het aantal profeten alleen al en wat iedere profeet afzonderlijk volbracht heeft is al zeer tijdrovend om te onderzoeken namelijk Om maar even een voorbeeld te geven van de vele sceptici in het verre verleden die door profeten in God zijn gaan geloven. Want laten we eerlijk het is niets nieuws onder de zon dat er nog steeds mensen zijn die twijfelen aan het bestaan van God. En dit zal ook zo blijven tot de Dag des Oordeels.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door Maysun

salaamo'alaykom,

Mens, je bent zelf een bewijs. Wie heeft ons geschapen? Wie heeft ons op deze aarde gezet? Wie heeft deze aarde geschapen? Een blinde ziet de zon niet, maar gelooft er wel in. Een gelovige ziet God niet, maar gelooft wel dat God bestaat en dat Hij zijn Schepper is.  Kom maar met een bewijs dat God niet bestaat!

salaamoe'alaykom

De bewijslast ligt volledig aan de kant van degene die iets beweert.  Kom dus aub niet met dat soort kromme redeneringen als dat iets onbewijzen mogelijk is, laat staan dat er enige logische grond voor is.
Misschien gelooft die blinde wel dat we allemaal een groene huid hebben met paarse stippen.  Onbewijs hem dat dan maar eens.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 06:07

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik ben agnost, remember ;-)


Salaam Aleikum,

Je weet het dus niet zeker

Salaam aleikum,

Malcolm X

Inderdaad, en dat geldt niet alleen voor mezelf.  Misschien beter als ik zeg 'ik kan het niet zeker weten'.  Net zoals ik niet zeker weet of er ergens kaasetende autOstjes in het sterrenstelsel Betelgeus wonen, of dat ze daar net niet wonen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 04:42

salaamo'alaykom,

Mens, je bent zelf een bewijs. Wie heeft ons geschapen? Wie heeft ons op deze aarde gezet? Wie heeft deze aarde geschapen? Een blinde ziet de zon niet, maar gelooft er wel in. Een gelovige ziet God niet, maar gelooft wel dat God bestaat en dat Hij zijn Schepper is.  Kom maar met een bewijs dat God niet bestaat!

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 04:32
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik ben agnost, remember ;-)


Salaam Aleikum,

Je weet het dus niet zeker

Salaam aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 04:28
Salaam Aleikum,

Je maakt weer indruk op me met je gevatte opmerkingen en je onverklaarbare vermogen om zo indrukwekkend uit de hoek te komen.


Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
shade Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 november 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shade Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 22:35
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Geloof bestaat ook niet alleen maar uit bewijzen,
Wedden dat jij geen enkel bewijs kunt leveren voor het bestaan van je god?
maar een geloof in God kan zeker wel bewijsbaar zijn.
Jaaaaaa, joh. Natuurlijk is een 'geloof in een god' bewijsbaar. Net als het geloof in ingestraald water bewijsbaar is. Een mevrouw in Tiel gelooft daar al in, dus voila, daar heb je je bewijs.
En dat is eigenlijk het punt.
Natuurlijk niet.  Maar op de manier hoe je  posts van mij beantwoord weet ik al  dat logica en kennis niet je speerpunten zijn.

Ik moet nog het bewijs tegen komen dat God niet bestaat....
Nee, want aan negatieven bewijzen doen we niet.

In dit geval wil ik van jou graag bewijs dat de Gelaarse Kat nergens in het universum bestaat.

Zijn er ook moslims die wel snappen waar Scientific Method voor staat, en wat de werkelijke inhoud van wetenschappelijke theorieeen is?

Ben je er trouwens ook al achter waarom die Einstein quote eigenlijk helemaal niet door religieuzen moet worden gebruikt?
ijtihad
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 16:42
Ik ben agnost, remember ;-)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 16:21
Salaam Aleikum,

Wetenschap omvat ook geschiedenis, en er zijn zoveel profeten geweest (die bekend staan als profeet) dat ik me afvraag of de wetenschap al hun woorden en daden zou willen ontkennen.

Ik geef toe er zijn weinig bewijzen van hun daden behalve ooggetuigen verslagen die ook vastgelegd zijn, maar hun bestaan is simpelweg niet te ontkennen. Maar bewijs is er genoeg dat ze bestaan hebben.
En er zijn ontelbare bewijzen dat er wonderen zijn verricht door profeten.
En die ook door meerdere religies gedeeld worden.
Toevalligheid?
Of nog maar eens de overduidelijkheid van het feit dat het nooit heeft plaatsgevonden of dat een profeet uberhaupt niet geleefd heeft....

Want ze spraken allemaal over 1 God, wiens bestaan zo krachtig ontkend wordt..

Wetenschap is geen perfectie. Er zijn zo veel dingen waar de wetenschap geen antwoord op heeft, maar toch wordt het gebruikt om het bestaan van God te ontkennen.
Dat vind ik het vreemde ;)

Salaam aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 15:11

Je kan niet iets onbewijzen.  Je kan enkel iets bewijzen.  Je kan me evengoed vragen te bewijzen dat er geen austOsten wonen op een afgelegen planeet zwevende rond Beselgeus, die van gesmolten kaas houden en Shade als god aanbidden.

(By the way: dat kan ik dan ook niet).

Btw 2: Ik ontken niet dat jij als moslim in je hart voelt dat je god bestaat, net zoals postpentacost als christen dat ook zal doen, maar dat is geen bewijs in de wetenschappelijke zin van het woord.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 12:40
Salaam Aleikum,

Geloof bestaat ook niet alleen maar uit bewijzen, maar een geloof in God kan zeker wel bewijsbaar zijn. En dat is eigenlijk het punt.
Ik moet nog het bewijs tegen komen dat God niet bestaat....
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 12:31

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



Grootste onzin die ik tot nu toe gelezen heb. Geloof is geen geloof meer als het bewezen kan worden. Althans dat is wat ik opmaak.
En het bestaan van God is al zo vaak bewezen in het verleden dat ik me werkelijk waar verbaas over het feit dat sommige mensen die hier de kennis nooit over hebben opgedaan durven te beweren dat het niet zo is. Er zijn zoveel profeten geweest, die zoveel bewijzen hebben geleverd en waarvan de meeste mensen die dit soort dingen roepen maar een aantal van kennen.
Volgens mij is het zo dat je pas tot een conclusie kunt komen als je alle informatie tot je genomen hebt. En vergeef me als ik dit zeg, maar er is zoveel geschiedenis en zoveel informatie, dat ik me werkelijk waar niet in kan denken dat mensen keer op keer tot die conlusie komen en daarbij keer op keer op basis van onvolledige informatie de arrogantie denken te bezitten om te kunnen claimen dat er geen God is. 

Geloof is het woord, geloof.  Als je iets zeker weet, hoef je het niet te geloven.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:04
[QUOTE=Kimmie]Als goeie gelovige zou je mogen weten dat geloof geen bewijs behoeft,Wat u weet als geloofsachtergrond geldt niet in islaam. Moslims zijn dol op bewijs   en in exstendi het zelfs onmogelijk is om geloof te bewijzenVolgens kimmie zou u bedoelen, want dan zou het geloog meer zijnNogmaals wij noemen religie anders dan geloof "ADDIN" dit woordje wordt vaak vertaalt als geloof voor het gemak  .
Wat wel gebeurt, is dit soort halfbakken pogingen als de openingstekst, waar echter iedereen die even verder nadenkt (of opzoekt) dwars doorheen kijkt.Voelt u zo hooghartig genoeg om dit te beweren dat wij niet dinken (Boze tongen beweren dat het nu toch al lang bewezen is dat uw bagitaliseringen niet werkten. ... Zelfs al moest je gelijk hebben,Wij hoeften niets  dan kun je met zulke drogredenen in iedere gevaal ben  ik niet een liefhebber van natte redenennog steeds niemand overtuigen
.Waarvoor zou ik overtuigen. Dit zijn geen islamitische begrippen. In de islaam kennen wij "izharu al haaq" betekent de waarheid laten verscheinen en dat is natuurlijk m.b.v bewijzingen. Daarom zijn wij hier achter de computer. Dat zou u zeker gedaan hebben wanner kimmie zag menssen in gevaar gaan/QUOTE]
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:46
Salaam ALeikum,

Grootste onzin die ik tot nu toe gelezen heb. Geloof is geen geloof meer als het bewezen kan worden. Althans dat is wat ik opmaak.
En het bestaan van God is al zo vaak bewezen in het verleden dat ik me werkelijk waar verbaas over het feit dat sommige mensen die hier de kennis nooit over hebben opgedaan durven te beweren dat het niet zo is. Er zijn zoveel profeten geweest, die zoveel bewijzen hebben geleverd en waarvan de meeste mensen die dit soort dingen roepen maar een aantal van kennen.
Volgens mij is het zo dat je pas tot een conclusie kunt komen als je alle informatie tot je genomen hebt. En vergeef me als ik dit zeg, maar er is zoveel geschiedenis en zoveel informatie, dat ik me werkelijk waar niet in kan denken dat mensen keer op keer tot die conlusie komen en daarbij keer op keer op basis van onvolledige informatie de arrogantie denken te bezitten om te kunnen claimen dat er geen God is.

(Overigens even niet met de topic te maken)

Salaam ALeikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:19
Als goeie gelovige zou je mogen weten dat geloof geen bewijs behoeft, en in exstendi het zelfs onmogelijk is om geloof te bewijzen, want dan zou het geloog meer zijn.
Wat wel gebeurt, is dit soort halfbakken pogingen als de openingstekst, waar echter iedereen die even verder nadenkt (of opzoekt) dwars doorheen kijkt.  Zelfs al moest je gelijk hebben, dan kun je met zulke drogredenen nog steeds niemand overtuigen.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:15

salaamoe'alaykom,

Ja, ik merk ook vaak, als iemand met sterke bewijzen komt, dan alsnog geloven ze er nog steeds niet in. Maar, zoals zuster Islamiya zei, ik zal er ook geen moeite voor doen. Of je nou een Christen, Jood of Moslim bent, Allah (God) is onze Schepper en daar heb je geen enkele bewijs voor, dat het niet zo is. Alleen wij moslims moeten kafirs, wat letterlijk ondankbaarheid/verbergen betekent, wel overtuigen, dat de Islam het juiste geloof is. En als ze het niet willen geloven PECH!

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 16:05

Mag ik erbij zetten: Waarom zetten de moslims hier zoveel bewijzen vanuit de koranverzen en geleerden op voor mensen die niet eens willen inzien dat het bewijzen zijn???

Ik bedoel: ik lees hier zoveel, maar telkens wordt negatief antwoord opgegeven door de 'meeste' niet-moslims...

Pfff: als je geen moslim wil worden of zijn; dan wil en ben je dat maar niet, maar als je details vraagt over bepaalde onderwerpen aan moslims vind ik dat er toch wel meer achter moet zitten dan gewoon 'uitlachen'...

Ik haal en steek moeite in bewijzen voor mensen die het verdienen, als het toch niets uithaalt ga ik er geen moeite voor doen, ik heb beters te doen!

Bovendien denk ik dat het hen toch niets scheelt wat voor bewijzen de moslims hier uit de Koran halen.

Ik denk gewoon: 'Ik heb gekozen voor de Islam, degene die ook wil kiezen voor de Islam, die help ik met plezier... Degene die probeert mensen uit de Islam te halen, die vind ik hopeloos... Ik ga een Christen niet zeggen dat zijn geloof slecht is of ik ga hem niet uitlachen; ik laat hem geloven in wat hij wil geloven...

Waarom nu, en ik herhaal waarom nu, laten de niet-moslims de moslims geloven in hun godsdienst??? Omdat ze de Islam belachlijk vinden? Kinderachtig? Zinloos?

Ieder zijn leven toch? Ieder gelooft in wat hij/zij wil geloven toch? Vind je de Islam belachlijk, kinderachtig, zinloos??? Tjah, niemand verplicht je om moslim te worden!!! Maar laat aub de moslims met rust, en vraag achter informatie met interesse, niet om uit te lachen!

Dank je!

Wassalaam oe alaikoem

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 15:29
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Een contactgestoorde in een�contactgestoord motorisch�vehikel met gesmolten kaas eroverheen en stempelafdrukken van Shade's foto?


Zou zo maar eens een line kunnen zijn uit een liedje van Blof........

Salaam ALeikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 15:15
In eerste instantie geplaatst door shade





In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

jij wilt zeker precies in de Koran zien staan wat jij in je hoofd hebt, zoals embryogenese�,
de termen en woordkeuzes verschillen per tijd he.
Ik heb geen
zin om op alles in te gaan. Zoveel kan dit forum me nu ook weer niet
schelen. Weet je hoeveel tijd er in gaat zitten? En Civ4, alt.atheism
en msn zijn o.a. al veel belangrijker dan moslim fraude tegen het licht
houden. Mensen die erin trappen, verdienen het ook.

En ach, als de engel van Mohammed komt na 40 dagen om vorm te geven,
dat jij daar dan perse embryogenese in wilt zien, omdat je met je religieus
gemotiveerde hoofdje zo graag wil dat Mohammed 'geinspireerd door
Allah' overkomt, moet je zelf maar weten.


Als dit alles is wat moslims te melden hebben over de "wetenschappelijke wonderen" (nul) in de Koran, dan weet ik genoeg.

En eigenlijk wist ik het al. Het is totaal stupide onzin, voor domme
mensen die heel nodig een reden moeten zoeken om in een god te geloven.
Op precies dezelfde onzinnige manier in elkaar geprutst als christenen
die zich verdringen om de Bijbel met Modern Extreme Physics te
verenigen.


Misschien dat dat lukt bij het gepeupel, niet bij mij. Ik heb er de grootste lol om hier.



Blij dat mij al die onzin bespaard blijft in het leven. Jammer dat mensen niet gemiddeld een IQ van 200 hebben.

In zo'n wereld zou godsdienst kansloos zijn. Nooit geen oorlog meer.


Weet jij wel dat er zonder de theologie nooit zoiets als exacte wetenschap zou hebben bestaan? Ik wil je aanbevelen om te lezen:
"God neem ik aan" Het ongrijpbare van de theologie en de natuurkunde, uitgegeven door Meinema, Zoetermeer (2000),
ISBN 90 211 3785 2. Het is niet geschreven door gepeupelmaar door twee mensen met -waarschijnlijk- een aardig hoog IQ en bevat ook geen geleuter over zoiets als "Intelligent Design". Graag je bevindingen!
Groeten,
                                    Alzukar

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 14:56
Een contactgestoorde in een contactgestoord motorisch vehikel met gesmolten kaas eroverheen en stempelafdrukken van Shade's foto?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 12:35
Ik denk bij "autostisch" aan een contaktgestoorde persoon met gesmolten kaas erover heen.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 12:28
Salaam Aleikum,

Het dichtste wat ik me bij "autostisch" zou kunnen inbeelden is een motorisch vehikel met contactproblemen.

Waar ging de discussie eigenlijk ook al weer over......

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.