Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaarom Islam?

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom Islam?
    Geplaatst op: 17 juli 2005 om 13:05

Waarom zou iemand de Islam moeten accepteren?

Tal van bewijzen dat de perfecte Quran, geopenbaard tussen 611 en 632 AC, niet het werk van Muhammad, de Profeet in de Islam sallalaho alaihi wa salam kan zijn. Ook niet van een ander mens. Het moet van een bron afkomstig zijn die Wijs is en ver boven de mensen staat.

Bepaalde verzen in de Quran verwijzen naar wetenschappelijke feiten die honderden jaren terug nog niet tot de wetenschap van de mens gerekend kon worden.

Er zijn vele bewijzen om de wetenschappelijke waarheid van de tekst van de Quran aan te tonen. Gun jezelf enkele momenten de tijd voor de waarheid en bevrijdt jezelf van alle tevoren ingeprente idee�n, denk vrij en neem de zaak niet lichtzinnig op. Je bent niet geschapen uit toeval en ook niet zonder doel in dit leven.

In het kort heb ik onderstaande tekst vertaald uit weer een engelse vertaling van een Arabisch werk door Dr. Muhammad Mahmud Ghali. Het bestaat uit 20 stukken:

Laws of Science

Life cycles

All in Pairs

Nature of Cosmos

Sapace Travel

Time Relativity

Sun and Moon

The Earth

Mountains

The Sky

Rain

Water Sources

Agriculture

Zoology

Embryology

Breastfeeding

Food and Hygiene

Natural History

Moses and Pharoah

Prophecies Fulfilled

Het zal niet lukken om alle onderwerpen in een keer te bespreken, dus begin ik maar met het gedeelte dat zegt dat alles in paren is geschapen.

Het is bijna onmogelijk om de betekenis van de originele Arabische tekst in het Nederlands te vertalen, daarom heb ik de Quranteksten in het engels gehouden met hier en daar de () haakjes om de betekenissen duidelijk te maken.

Deel I
De Quran zegt dat �alles� in de natuur in paren is geschapen. {And of everything We have created pairs.} 51:49

We weten nu dat dit geldt voor het hele dierenrijk. Van de grootste beesten tot de kleinste virussen en bacteri�n. Van alles is er een vrouwelijke en een mannelijke vorm. Ook planten met een stamper en stuifmeel en het stamperhokje hebben een mannelijke en vrouwelijke kant. Dit zijn gegevens die nog niet bekend waren in de tijd dat de Quran werd geopenbaard. 

{And of every kind of fruit he made zawjayn (two in pairs).} 13:3

Dan hebben we nog de paren atomen met positieve en negatieve elektronen en protonen. Ook het heelal schijnt negatieve hemellichamen te bevatten, de zgn. �zwarte gaten�.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 13:17
dit is inderdaad zeer interessant. heb daar een boekje over gekregen, echt leuk om  te lezen, soms wat ingewikkeld door de wetenschappelijke termen, maar verder erg overzichtelijk, duidelijk en mooi
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 13:50
In eerste instantie geplaatst door jiyuu


Het zal niet lukken om alle onderwerpen in een keer te bespreken, dus begin ik maar met het gedeelte dat zegt dat alles in paren is geschapen.

We weten nu dat dit geldt voor het hele dierenrijk. Van de grootste beesten tot de kleinste virussen en bacteri�n. Van alles is er een vrouwelijke en een mannelijke vorm. Ook planten met een stamper en stuifmeel en het stamperhokje hebben een mannelijke en vrouwelijke kant. Dit zijn gegevens die nog niet bekend waren in de tijd dat de Quran werd geopenbaard. 

Euhmmm: nee.  Er zijn heel wat ongeslachtelijke organismen, waaronder bovengenoemde virussen en bacteri�n, maar ook bv bepaalde wormen (die beide geslachten in 1 organisme hebben).
Btw: bacteri�n en virussen vallen niet onder de noemer 'dierenrijk', die vallen onder de archaea. 

Dan hebben we nog de paren atomen met positieve en negatieve elektronen en protonen. Ook het heelal schijnt negatieve hemellichamen te bevatten, de zgn. �zwarte gaten�.

En het neutron is dan weer zo'n eenzaam geval, geloof ik Waar is z'n maatje?

Een zwart gat is trouwens een immens grote massa gewone materie met bijpassende zwaartekracht, waardoor de buiging van tijd en ruimte zo sterk werd dat er een "gat" is ontstaan in het ruimte-tijd-continu�m.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 13:53

dit bedoelde ik dus

sommige dingen zijn gewoon niet te volgen

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:09

Waar wil je graag extra uitleg over? (Je mag me ook pm-en.)

Voorlopig al wat wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atoom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_gat

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:10
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:11
doe maar even niet:) mn hoofd is al aan het overlopen
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:18

Oh ja, las ik net overheen: "Dan hebben we nog de paren atomen met positieve en negatieve elektronen en protonen."

Je zegt hier "paren atomen", maar elektronen en protonen zijn geen atomen, maar zijn enkele bouwstenen van de atomen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:25

Wat extra uitleg over het atoom: de kern bestaat uit protonen (positief) en neutronen (neutraal), waarrond electronen zweven (negatief).  De massa van protonen en neutronen is quasi gelijk, die van electronen is veel kleiner.

Over zwarte gaten: onze ruimte bestaat (op het eerste gezicht) uit 4 dimensies: lengte, breedte, hoogte (deze 3 samen zijn "ruimte") en tijd.  Hoe een zwart gat ontstaat, kan je je best inbeelden op 2dimensionaal niveau (breedte en lengte).  Neem een blad papier tussen beide handen.  Het papier is vlak.  Leg er een snoepje op, het papier buigt een beetje door.  Leg er een kilo lood op: het papier scheurt.  Zo gaat het ook met een zwart gat, wanneer op 1 bepaalde plek zoveel massa bijeen zit (en bijgevolg zwaartekracht), "breekt" het heelal door en krijg je een gat erin.

Iets beter zo?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:44

ok kimmie, jij je zin:
"de paren atomen met positieve en negatieve elektronen en protonen"

moet zijn: "atomen met paren positief en negatief geladen protonen en elektronen"
Ook is het bestaan bekend van de negatieve anti-protonen en de positron.

Als je het niet erg vindt, ga ik nu door met een nieuw onderwerp: borstvoeding. Deel II

De World Health Organization WHO adviseert moeders wereldwijd om door te gaan met het geven van borstvoeding, want een kind profiteert van moedermelk tot het 2 jaar oud is.

De Quran zegt ons om een kind voor de volle twee jaar borstvoeding te geven. Dit is precies wat moderne voedingsdeskundigen ons vertellen. Want pas sinds kort is bekend hoe waardevol en gebalanceerd de melk van borstvoeding is.

Quran zegt:

{The mothers shall give suck to their children for two whole years, for those who desire to complete the term of suckling} 2:233

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:51
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat extra uitleg over het atoom: de kern bestaat uit protonen (positief) en neutronen (neutraal), waarrond electronen zweven (negatief).  De massa van protonen en neutronen is quasi gelijk, die van electronen is veel kleiner.

Over zwarte gaten: onze ruimte bestaat (op het eerste gezicht) uit 4 dimensies: lengte, breedte, hoogte (deze 3 samen zijn "ruimte") en tijd.  Hoe een zwart gat ontstaat, kan je je best inbeelden op 2dimensionaal niveau (breedte en lengte).  Neem een blad papier tussen beide handen.  Het papier is vlak.  Leg er een snoepje op, het papier buigt een beetje door.  Leg er een kilo lood op: het papier scheurt.  Zo gaat het ook met een zwart gat, wanneer op 1 bepaalde plek zoveel massa bijeen zit (en bijgevolg zwaartekracht), "breekt" het heelal door en krijg je een gat erin.aaaah eindelijk iemand die het eens deftig uitlegt hou zwarte gaten in elkaar zitten.

Iets beter zo?

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 15:21

De Qur'aan is geen wetenschappelijk boek, maar een aanmaning voor de mensheid, met blijde tijdingen voor de gelovigen en waarschuwingen voor de ongelovigen.

Betekent dit dat het hiermee gezegd is? Nee, natuurlijk niet! In de Qur'aan staan zelfbewijzende verzen in, waardoor een gelovige zijn geloof sterker voelt worden en een ongelovige zijn afkeer voelt groeien.

25:60 En wanneer er tot de ongelovigen wordt gezegd: "Werpt u neder voor de Barmhartige," zeggen zij: "En wie is de Barmhartige? Zullen wij ons nederwerpen voor degene die gij ons gelast?" En dit vermeerdert slechts hun afkeer.

De ongelovigen verloochenden zelfs de wonderen van alle andere profeten, zoals de genezingskracht van Jezus (vzmh) en de staf van Mozes (vzmh). Waarom dan niet de heilige Qur'aan van de laatste profeet Muhammed (saw).

Feit is wel dat je ontzettend veel verzen tegenkomt in de Qur'aan die zeer opmerkelijk zijn.

En dan kan je de neutronen, die in feite gewoon onderdeel zijn van de atomen, erbij halen en wormen die beide (!) geslachten hebben, maar ontkrachten doet hij deze verzen niet. Want ook de planten hebben, net als de wormen, beide "geslachten", zoals eerder al vermeldt werd hier. En een neutron is geen leven, maar een onderdeel van de atoom.

Daarnaast hebben bacterieen en virussen bepaalde omstandigheden nodig om zich te kunnen vermenigvuldigen, ze leven niet zelfstandig en planten zich ook niet voort. Het is geen leven van de natuur, maar leven binnen de natuur. Ze vermenigvuldigen zichzelf onder bepaalde omstandigheden. Ze worden ook niet, niet voor niets binnen een andere groep aangegeven.

13:3 ... En Hij maakte er elke vruchtensoort in twee geslachten op....

Deze vers is gewoon ontzettend opmerkelijk. zeker als je ervan uitgaat dat het 14 eeuwen geleden is geopenbaard.

Maar je kan uiteraard heel diep gaan, om je gelijk proberen te halen. Zo kan je alsnog de opmerkelijke verzen van de Qur'aan loochenen. Geen punt, de ware gelovigen prikken daardoor heen en weten wat recht en wat vals is.

Het is dan ook jammer dat sommige schrijvers van boeken iets te enthousiast dingen erbij te halen, zonder het eerst goed te verifieeren.

Uiteindelijk blijft de Qur'aanvers ons de waarheid vertellen, op een opmerkelijke manier.

Laa ilahe illallah!

29:2-12 Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd? Wij beproefden degenen die v��r hen waren. Daarom zal Allah ook hen die waarachtig zijn, onderscheiden en de leugenaars kenbaar maken. Of denken zij, die slechte daden doen, dat zij Ons zullen ontsnappen? Hun oordeel is verkeerd. Wie de ontmoeting met Allah verwacht (wete dat) Allah's vastgestelde tijd gewis komt. En Hij is de Alhorende, de Alwetende. En wie streeft, streeft slechts voor zichzelf; want Allah is Onafhankelijk van alle werelden. Waarlijk Wij zullen de fouten dergenen die geloven en goede daden verrichten bedekken en hun de beste beloning geven voor wat zij deden. En Wij hebben de mens geboden zijn ouders goed te doen; en indien zij trachten u er toe te brengen dat gij iets met Mij vereenzelvigt waarvan gij geen kennis hebt, gehoorzaam hen dan niet. Tot Mij is uw terugkeer, en Ik zal u vertellen wat gij deedt. En zij die geloven en goede werken doen, hen zullen Wij zeker onder de rechtevaardigen toelaten. Onder de mensen zijn er die zeggen: "Wij geloven in Allah", maar als zij vervolgd worden om Allah's zaak, zien zij de vervolging van de mens als een straf van Allah. Maar als hulp van uw Heer komt, zeggen zij: "Voorzeker, wij waren met U." Weet Allah niet het best wat in het innerlijk aller schepselen is? Allah zal de gelovigen zeker onderscheiden en Hij zal de huichelaars gewis kenbaar maken. En de ongelovigen zeggen tot de gelovigen: "Volgt onze weg, wij zullen uw zonden dragen." Doch zij kunnen niets van hun zonden dragen. Zij zijn zeker leugenaars.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 17:14
Kimmie :
waardoor de buiging van tijd en ruimte zo sterk werd dat er een "gat" is ontstaan in het ruimte-tijd-continu�m.

Salaam Aleikum,

Too much Star Trek Kimmie???
Je zal overigens vast wel gelijk hebben hoor...

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 04:05

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Kimmie :
waardoor de buiging van tijd en ruimte zo sterk werd dat er een "gat" is ontstaan in het ruimte-tijd-continu�m.

Salaam Aleikum,

Too much Star Trek Kimmie???
Je zal overigens vast wel gelijk hebben hoor...

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Pak Nijmegen......Pak Utrecht......Meet de afstand en noem dit afstand A....tot....B Vertrek om 12.00 van A en ga met 60KM per uur over deze afstand en vertel me hoe laat je aankomt als het tot aan punt B 60KM is....Klaar? 1 uur dus....Ok!!! Nu komt het......De ruimte of afstand tussen punt A en punt B was dus 60 km...... Nu pak ik Nijmegen in mijn goddelijke handen en ga aan deze stad zo hard trekken,dat zelfs het licht met zijn ongelovelijke snelheid van +/- 300.000 KM per seconde niet meer van punt A naar punt B kan komen.De ruimte wordt dus eigenlijk oneindig uitgerekt tussen punt A en punt B.De ruimte/tijds continuum wordt zo zwaar gekromt of gerekt,dat afstandsoverbrugging niet meer mogelijk is....Afstand wordt min of meer een relatief begrip......En dus is ook Tijd niet meer waar te nemen zo als wij die kennen....Immers tijd kan men meten door afgelegde afstand en snelheid.Maar jah....misten we eigenlijk niet de afstand,die onmeetbaar is geworden door uitrekking van het heelal?

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 04:58
Salaam

Dus, Kimmie, er zijn twee geslachten. Het gaat er niet om of een organisme die beide geslachten heeft, netals een atoom een negatieve (elektronen) en positieve (protonen) lading tegenlijk heeft. Ongeslachtelijke voortplanting is niets meer dan mittose, niet echt voortplanting te noemen, maar wordt voor de 'duidelijkheid' gebruikt als een biologische term. Zolang er niet genoeg informatie is over anti-materie kun je bar weinig vertellen over anti-neutronen. Misschien hebben anti-neutronen geen lading, maar wel een omgekeerde spin. Zelf weet ik er ook niet zo veel van.
Voor de rest, ben je wel correct kritisch over de onscherpe inhoud, maar negeer je wetenschappelijke feiten en maakt dus ook naieve opmerkingen. Ik zou zelf gewoon eerst doordenken en wat exacter wezen.
Voor het geval je artikelen gaat gebruiken van kritischekwesties.nl, kan ik al dingen vertellen over hoe de Quraan kijkt tegen het heelal. Er staat duidelijk in de Quraan dat het heelal eerst werd uitgespreid en komt dus daarmee al overeen met de big-bang theorie. Daarnaast staat er dus ook dat deze zonnenstelsel werd gemaakt uit een stofwolk, conform met huidige vergaarde feiten. Toch wil ik het duidelijk maken: eerst uitspreiding, dan zonnestelsel/stofwolk! (Ja, ik ben wel eens op die forum van die website geweest.
1a2b3c jij hebt geen recht om te twijfelen als je de plicht hebt om kennis te vergaren. Kennis is de steutel tot Islam, je hoeft echt niet te gaan twijfelen door die geclaimde 'wetenschappelijke feiten' als het maar atheistische/seculiere blufs zijn. Wetenschappers kunnen ook fouten maken en geloven daar ook in. Hoe meer kennis je vergaard, hoe meer je erachter komt dat wetenschappers gewoon in lijn zijn met de Quraan. Ontkenning komt gewoon van bepaalde personen die geloof het niet zien als foutloos (terwijl atheisme toch een geloof is). Ze doen er alles aan om Islam het tegendeel te bewijzen: ze denken dat wetenschap wordt aangevallen. Maar ze zien niet in dat ze stap voor stap de Quraan bewijzen en hun eigen naieviteit (die ze maken door foutieve wetenschappelijke interpretaties). Allah weet wanneer men hiermee ophoud.
Dus ik raad het jou, 1a2b3c en de broeders/zusters aan wetenschap te bestuderen, het spreekt dus nooit de Quraan tegen. Misschien dat daarmee naieviteit van de moslimzijde minder beschamend wordt.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Pak Nijmegen......Pak Utrecht......Meet de afstand en noem dit afstand A....tot....B Vertrek om 12.00 van A en ga met 60KM per uur over deze afstand en vertel me hoe laat je aankomt als het tot aan punt B 60KM is....Klaar? 1 uur dus....Ok!!! Nu komt het......De ruimte of afstand tussen punt A en punt B was dus 60 km...... Nu pak ik Nijmegen in mijn goddelijke handen en ga aan deze stad zo hard trekken,dat zelfs het licht met zijn ongelovelijke snelheid van +/- 300.000 KM per seconde niet meer van punt A naar punt B kan komen.De ruimte wordt dus eigenlijk oneindig uitgerekt tussen punt A en punt B.De ruimte/tijds continuum wordt zo zwaar gekromt of gerekt,dat afstandsoverbrugging niet meer mogelijk is....Afstand wordt min of meer een relatief begrip......En dus is ook Tijd niet meer waar te nemen zo als wij die kennen....Immers tijd kan men meten door afgelegde afstand en snelheid.Maar jah....misten we eigenlijk niet de afstand,die onmeetbaar is geworden door uitrekking van het heelal?



as Salaam Aleykoum wR wB,

Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Qoer'aan 51:47)



Vanaf het moment van de Big Bang, dijt het universum met enorme snelheid uit. Wetenschappers vergelijken het uitdijende universum met de oppervlakte van een ballon, die opgeblazen wordt.

Bedoel je dit soms, Ruud ?

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 08:39

Deel III
De mens was er altijd van overtuigd zij het middelpunt van het heelal was. De planeet aarde werd door de oude Griekse filosofen gezien als het centrum van het universum. Terwijl de aarde in werkelijkheid een stipje is in het reusachtige universum. Deze eindeloze reusachtigheid wordt in het volgende vers beschreven,

{The angels and the Ruh (Gabriel) ascend unto Him in a Day the measure whereof is fifty thousand years} 70:4

Consequent wordt de aarde in de Quran een niet-centrale rol in het heelal gegeven. Wanneer er over de creatie van aarde en hemel wordt gesproken, wordt de hemel telkens weer als eerste genoemd. Een typisch voorbeeld van alle 174 keren dat het gebeurt:

{We created not the heavens and the earth and all that is between them except with truth and for an appointed term.} 46:3

Natuurlijk heeft een eindeloos universum ook een eindeloos aantal levensvormen. Levenssoorten die wij ons niet kunnen voorstellen. Er is meer leven dan alleen wat we hier op aarde kennen. Dit is wat de volgende verzen ons vertellen.

{And among His Ayat (proofs, evidence, lessons, signs, etc.) is the creation of the heavens and the earth, and whatever moving (living) creatures He has dispersed in them both} 42:29

{And to Allah prostate all that is in the heavens and all that is in the earth, of the moving (living) creatures or the angles.} 16:49

{The seven heavens and the earth and all that is therein, glorify Him and there is not a thing but glorifies His Praise. But you understand not their glorification. } 17:44

Men gaat ervan uit dat het ontstaan van de aarde en het zichtbare deel van de kosmos is begonnen met een oerknal van een compacte massa, de bigbang-theorie. Dit idee komt overeen met het volgende vers:

{Have not those who disbelieve known that the heavens and the earth were joined together as one united piece, then We parted them?} 21:30

De lange nevel van stof en gas dat ontstond na de explosie verspreidde zich in de ruimte. Lees het volgende vers.

{Then He rose over (Istawa) towards the Heaven when it was smoke, and said to it and to the earth: �Come both of you willingly or unwillingly�. They both said: We come willingly. } 41:11

Delen van deze rook zijn gecondenseerd, maar andere verdampen nog in de melkweg van sterren planeten en manen.

Volgens recente ontdekkingen en berekeningen is het zichtbare deel van de kosmos constant aan het uitzetten. Hiernaar wordt verwezen in het volgende vers:

{With Hands did We construct the heaven. Verily We are (indeed) extending (it) wide.} 51:47

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 08:51
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Pak Nijmegen......Pak Utrecht......Meet de afstand en noem dit afstand A....tot....B Vertrek om 12.00 van A en ga met 60KM per uur over deze afstand en vertel me hoe laat je aankomt als het tot aan punt B 60KM is....Klaar? 1 uur dus....Ok!!! Nu komt het......De ruimte of afstand tussen punt A en punt B was dus 60 km...... Nu pak ik Nijmegen in mijn goddelijke handen en ga aan deze stad zo hard trekken,dat zelfs het licht met zijn ongelovelijke snelheid van +/- 300.000 KM per seconde niet meer van punt A naar punt B kan komen.De ruimte wordt dus eigenlijk oneindig uitgerekt tussen punt A en punt B.De ruimte/tijds continuum wordt zo zwaar gekromt of gerekt,dat afstandsoverbrugging niet meer mogelijk is....Afstand wordt min of meer een relatief begrip......En dus is ook Tijd niet meer waar te nemen zo als wij die kennen....Immers tijd kan men meten door afgelegde afstand en snelheid.Maar jah....misten we eigenlijk niet de afstand,die onmeetbaar is geworden door uitrekking van het heelal?



as Salaam Aleykoum wR wB,

Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Qoer'aan 51:47)



Vanaf het moment van de Big Bang, dijt het universum met enorme snelheid uit. Wetenschappers vergelijken het uitdijende universum met de oppervlakte van een ballon, die opgeblazen wordt.

Bedoel je dit soms, Ruud ?


Ook.....Maar de ruimte is ook onmetelijk diep. Neem alle getallen voor de 0 in dit getal 0,0... Dus <<<<67352467235754547182364183754817651765758168 517896518743518465136547657651865184651843656457816517834658 71435841638651864581814514836587657134687585,0

En nu er achter 0,8743564387658165874654695784165871468957614786587143687413 658716438756187456817436587143578143651658165875681465187465 8174356135>>>>>>

Zie je de oneindigheid?

Steeds als jij er een cijfer bij plaatst zeg ik........"Je bent er nog steeds niet"

Jij kan oneindig zeggen ik plaats een nieuw cijfer er bij en ik zeg....."Je bent er nog steeds niet"

Zo kan ruimte dus oneindig uitrekken.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ook.....Maar de ruimte is ook onmetelijk diep. Neem alle getallen voor de 0 in dit getal 0,0... Dus <<<<673524672357545471823641837548176517657 58168 51789651874351846513654765765186518465184365645781651 7834658 71435841638651864581814514836587657134687585,0

En nu er achter 0,87435643876581658746546957841658714689576147865871 43687413 65871643875618745681743658714357814365165816587568 1465187465 8174356135>>>>>>

Zie je de oneindigheid?

Steeds als jij er een cijfer bij plaatst zeg ik........"Je bent er nog steeds niet"

Jij kan oneindig zeggen ik plaats een nieuw cijfer er bij en ik zeg....."Je bent er nog steeds niet"

Zo kan ruimte dus oneindig uitrekken.



Ja Ruud, dat kan ja. Misschien heb ik iets overgeslagen in een stuk, maar daar is iedereen het toch mee eens. Het is net als een ballon toch. Net als een bal die opzet. Dan is de diepte en de hoogte aan het stijgen. Welke kan je ook opgaat.

Volgens mij is dit het werk van Allah (SWT).

En "Waarom Islam" voor mij (om me even aan te passen aan de forum):

Als een kind leert tellen. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10..
Dan leert hij dat bijvoorbeeld de 3 na de 2 komt.
Hij leert verder. 10,20,30,40,50,60,70,80,90,100..
en wat daar tussenin komt.. bijvoorbeeld 51..
Hij leert dan ook dat na 51, 52 komt..
Hij leert verder tellen, want zo ver klopt dit nog..
100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000..
Als hij het concept begrijpt, dan snap hij ook dat na 354, 355 komt..
En dat is voor mij precies hetzelfde..
Ik snap de tekenen van Allah (SWT) dus ik hoef niet meer te twijfelen aan de waarde van Zijn woord. Het is een concept. Hij verteld mij iets en ik geloof dat, ik getuig dat. Dat is waar Islam omgaat. Kennis vergaren en doorgeven. En als je de Koran wilt testen op echtheid. Doe dat maar. Voor mij is het een boek met complete waarheid, tenzij er fouten aan mij worden voorgelegd die overtuigend zijn. En omdat ik weet dat dit de wetenschappers, Bijbelgeleerden en leugenaars nooit zal lukken, geloof ik dat er geen andere Godheid is dan God, en dat Mohammed zijn dienaar en laatste Profeet is. Hij heeft de mensheid geschapen. En hij laat het weer eindigen en ik moet mezelf verantwoorden: waarom heb ik iets gedaan. En als ik goed heb gedaan kom ik in het Paradijs en als ik slecht heb gedaan kom ik in de Hel.. En dit is voor eeuwig.. Weer iets wat niet eindigd.

Beslama,

Abd Al Wadud
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 17:39

Maashallah broeder Abd al Wadud.

Ik bewonder je standvastigheid, kennis en beargumenteercapaciteiten.

Moge Allah je nog meer van Zijn Alomvattende kennis schenken en je hart vervullen met nog meer noor.

Selamunaleikum, je broeder Soldier

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 17:53
as Salaam Aleykoum wR wB,

Bedankt broeder Soldier, ik wens voor jou hetzelfde.

Al 7amdoeilah..

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:02

amin!!

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:03
Amien 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:10
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ook.....Maar de ruimte is ook onmetelijk diep. Neem alle getallen voor de 0 in dit getal 0,0... Dus <<<<673524672357545471823641837548176517657 58168 51789651874351846513654765765186518465184365645781651 7834658 71435841638651864581814514836587657134687585,0

En nu er achter 0,87435643876581658746546957841658714689576147865871 43687413 65871643875618745681743658714357814365165816587568 1465187465 8174356135>>>>>>

Zie je de oneindigheid?

Steeds als jij er een cijfer bij plaatst zeg ik........"Je bent er nog steeds niet"

Jij kan oneindig zeggen ik plaats een nieuw cijfer er bij en ik zeg....."Je bent er nog steeds niet"

Zo kan ruimte dus oneindig uitrekken.



Ja Ruud, dat kan ja. Misschien heb ik iets overgeslagen in een stuk, maar daar is iedereen het toch mee eens. Het is net als een ballon toch. Net als een bal die opzet. Dan is de diepte en de hoogte aan het stijgen. Welke kan je ook opgaat.

Volgens mij is dit het werk van Allah (SWT).

En "Waarom Islam" voor mij (om me even aan te passen aan de forum):

Als een kind leert tellen. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10..
Dan leert hij dat bijvoorbeeld de 3 na de 2 komt.
Hij leert verder. 10,20,30,40,50,60,70,80,90,100..
en wat daar tussenin komt.. bijvoorbeeld 51..
Hij leert dan ook dat na 51, 52 komt..
Hij leert verder tellen, want zo ver klopt dit nog..
100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000..
Als hij het concept begrijpt, dan snap hij ook dat na 354, 355 komt..
En dat is voor mij precies hetzelfde..
Ik snap de tekenen van Allah (SWT) dus ik hoef niet meer te twijfelen aan de waarde van Zijn woord. Het is een concept. Hij verteld mij iets en ik geloof dat, ik getuig dat. Dat is waar Islam omgaat. Kennis vergaren en doorgeven. En als je de Koran wilt testen op echtheid. Doe dat maar. Voor mij is het een boek met complete waarheid, tenzij er fouten aan mij worden voorgelegd die overtuigend zijn. En omdat ik weet dat dit de wetenschappers, Bijbelgeleerden en leugenaars nooit zal lukken, geloof ik dat er geen andere Godheid is dan God, en dat Mohammed zijn dienaar en laatste Profeet is. Hij heeft de mensheid geschapen. En hij laat het weer eindigen en ik moet mezelf verantwoorden: waarom heb ik iets gedaan. En als ik goed heb gedaan kom ik in het Paradijs en als ik slecht heb gedaan kom ik in de Hel.. En dit is voor eeuwig.. Weer iets wat niet eindigd.

Beslama,

Abd Al Wadud
Je hebt nix overgeslagen.......Ik ging alleen een stuk de diepte in.Daar waar ruimte en tijd gekromt wordt.

Eigenlijk best grappig......Stel je een klok voor met een slinger........

Normaal gaat die slinger in 1 sec van links naar rechts in een rechte lijn. (Dit omdat de aarde niet zo veel massa heeft.)

Maar bij een zon die zo zwaar is dat daaruit een zwart gat kan ontstaan,gaat de slinger niet meer in een rechte lijn en in 1 sec........Maar zakt onmetelijk diep naar beneden als hij zich van links naar rechts wil bewegen.....En hier doet hij zo lang over,dat de seconde een eeuwigheid duurd. De slinger rekt zich als een elastiek tot een onmetelijke afstand door. 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

ok kimmie, jij je zin:
"de paren atomen met positieve en negatieve elektronen en protonen"


moet zijn: "atomen met paren positief en negatief geladen protonen en elektronen"

Negatief geladen protonen bestaan niet... Protonen zijn per definitie positief geladen.

Ook is het bestaan bekend van de negatieve anti-protonen en de positron.

Dat is antimaterie, g��n negatief geladen materie.  Gelukkig hebben niet alle materie-deeltjes een antimaterie-tegenhanger, anders zouden we al snel tot niets worden herleid

De World Health Organization WHO adviseert moeders wereldwijd om door te gaan met het geven van borstvoeding, want een kind profiteert van moedermelk tot het 2 jaar oud is.

Vanaf 6 maanden in beperktere hoeveelheid he! Dat zal jij vast wel weten, maar is wel handig duidelijk maken, voor hier iemand denkt dat het gezond is een kind enkel op borstmelk te voeden gedurende 2 jaar (is on-ge-zond!).
Wat die 2 jaar betreft, weet ik het niet.  In ontwikkelingslanden kan dat best handig zijn, maar hier in het westen kan een kind makkelijk en gezond op andere voeding overgaan tegen dat het 2 jaar oud is (en ook wel wat jonger).
De WHO zegt trouwens '2 years or beyond'.

 

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 12:54
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat extra uitleg over het atoom: de kern bestaat uit protonen (positief) en neutronen (neutraal), waarrond electronen zweven (negatief).  De massa van protonen en neutronen is quasi gelijk, die van electronen is veel kleiner.

Over zwarte gaten: onze ruimte bestaat (op het eerste gezicht) uit 4 dimensies: lengte, breedte, hoogte (deze 3 samen zijn "ruimte") en tijd.  Hoe een zwart gat ontstaat, kan je je best inbeelden op 2dimensionaal niveau (breedte en lengte).  Neem een blad papier tussen beide handen.  Het papier is vlak.  Leg er een snoepje op, het papier buigt een beetje door.  Leg er een kilo lood op: het papier scheurt.  Zo gaat het ook met een zwart gat, wanneer op 1 bepaalde plek zoveel massa bijeen zit (en bijgevolg zwaartekracht), "breekt" het heelal door en krijg je een gat erin.aaaah eindelijk iemand die het eens deftig uitlegt hou zwarte gaten in elkaar zitten.

Iets beter zo?

Ik vermoed dat een extra dosis voorstellingsvermogen jou geen kwaad zou kunnen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 12:56

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Kimmie :
waardoor de buiging van tijd en ruimte zo sterk werd dat er een "gat" is ontstaan in het ruimte-tijd-continu�m.

Salaam Aleikum,

Too much Star Trek Kimmie???
Je zal overigens vast wel gelijk hebben hoor...

Salaam Aleikum,

Malcolm X

 Ik heb het idd van star trek, maar het klopt ook wel gewoon hoor.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 13:02

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Dus, Kimmie, er zijn twee geslachten. Het gaat er niet om of een organisme die beide geslachten heeft,

Tuurlijk wel, als de stelling is dat alles in paren voorkomt.  Niet alles heeft een egslacht of 2 geslachten, heb ik hierboven ook al gezegd: zie virus, bacterie, ...

netals een atoom een negatieve (elektronen) en positieve (protonen) lading tegenlijk heeft. [/QUOTE]

En een neutrale...

Ongeslachtelijke voortplanting is niets meer dan mittose, niet echt voortplanting te noemen, maar wordt voor de 'duidelijkheid' gebruikt als een biologische term.

Het is anders toch wel voortplanting.

Voor de rest, ben je wel correct kritisch over de onscherpe inhoud, maar negeer je wetenschappelijke feiten en maakt dus ook naieve opmerkingen. Ik zou zelf gewoon eerst doordenken en wat exacter wezen.

Welk wetenschappelijk feit zou ik genegeerd hebben?...
Verder heb ik, na vraag van 1a2b3c zelf een 'eenvoudigere' uitleg erbij gezet, na�ef lijkt het me echter niet, zijn gewoon dagdagelijks gebruikte vergelijkingen, van Michael Crichton tot Stephen Hawking.

Voor het geval je artikelen gaat gebruiken van kritischekwesties.nl, kan ik al dingen vertellen over hoe de Quraan kijkt tegen het heelal. Er staat duidelijk in de Quraan dat het heelal eerst werd uitgespreid en komt dus daarmee al overeen met de big-bang theorie. Daarnaast staat er dus ook dat deze zonnenstelsel werd gemaakt uit een stofwolk, conform met huidige vergaarde feiten. Toch wil ik het duidelijk maken: eerst uitspreiding, dan zonnestelsel/stofwolk!

Wat is er dan uitgespreid volgens jou?

1a2b3c jij hebt geen recht om te twijfelen als je de plicht hebt om kennis te vergaren. Kennis is de steutel tot Islam, je hoeft echt niet te gaan twijfelen door die geclaimde 'wetenschappelijke feiten' als het maar atheistische/seculiere blufs zijn.

Over bluf gesproken...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 13:13
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

1a2b3c jij hebt geen recht om te twijfelen als je de plicht hebt om kennis te vergaren. Kennis is de steutel tot Islam, je hoeft echt niet te gaan twijfelen door die geclaimde 'wetenschappelijke feiten' als het maar atheistische/seculiere blufs zijn. Wetenschappers kunnen ook fouten maken en geloven daar ook in. Hoe meer kennis je vergaard, hoe meer je erachter komt dat wetenschappers gewoon in lijn zijn met de Quraan. Ontkenning komt gewoon van bepaalde personen die geloof het niet zien als foutloos (terwijl atheisme toch een geloof is). Ze doen er alles aan om Islam het tegendeel te bewijzen: ze denken dat wetenschap wordt aangevallen. Maar ze zien niet in dat ze stap voor stap de Quraan bewijzen en hun eigen naieviteit (die ze maken door foutieve wetenschappelijke interpretaties). Allah weet wanneer men hiermee ophoud.
Dus ik raad het jou, 1a2b3c en de broeders/zusters aan wetenschap te bestuderen, het spreekt dus nooit de Quraan tegen. Misschien dat daarmee naieviteit van de moslimzijde minder beschamend wordt.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
whehehe ik heb alle recht om te twijfelen, daarom ben ik een mens
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 13:25

ahahaha jah dat klopt 1a2b3c.

Maar wat AbdulKadir probeert te zeggen, is dat je het beter niet kunt doen. Je hebt Allah swt Zijn leiding nodig, net zoals iedereen. Als je blijft twijfelen over iets wat duidelijk is... Dan zal Allah ook aan jou gaan twijfelen als Hij dat wil. Moge Allah je leiden naar het rechte pad.

En waarom zou ik Hem niet aanbidden Die mij geschapen heeft en tot Wie jullie zullen terugkeren. Zal ik naast Hem goden aannemen? Als de Barmhartigste mij kwaad wil berokkenen, zal hun bemiddeling hoe dan ook nutteloos voor mij zijn noch kunnen zij mij redden. Dan voorwaar, zal ik in een duidelijke misleiding verkeren.Waarlijk! Ik heb in jullie God gelooft, luister dus naar mij! Ik wou dat mijn volk het wist! Dat mijn Heer mij heeft vergeven en mij tot een van de ge�erden maakt!" En Wij hebben geen leger uit de hemel naar zijn volk gestuurd noch sturen Wij zoiets. Er was slechts een enkele rukwind en zie! Zij waren stil... 36: 22-29

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.