Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaarom Islam?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom Islam?
    Geplaatst op: 19 juli 2005 om 13:38
Salaam aleikoum,

Ik heb een mooi clipje over wetenschap. Duurt 14 minuutjes. Ik vond het heel indrukwekkend.

http://www.islamyesterday.com/videos/short_videos/truth_seek ers.mpg

Salaam aleikoum

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 13:41
dank je:) ben hem aan het downloaden, staat het rechtstreeks in connectie met de islam of dat niet?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 14:06
Ja het is in connectie met de Islaam. Er staan ook meerdere videoclips die het echt waard zijn om te kijken.

Zie ook deze hieronder, duurt wat langer, 50 minuten duurt het. Ook deze is erg aan te raden. Heeft ook met Islam en wetenschap te maken.

http://www.islamyesterday.com/videos/full_length/no_braine r.wmv


(opslaan via de rechtermuisknop)


Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 15:47

>>atomen met paren positief en negatief geladen protonen en elektronen (IK)

>>Negatief geladen protonen bestaan niet... Protonen zijn per definitie positief geladen. (Kimmie)

Ik ga er vanuit dat de meeste mensen wel weten welke lading bij de protonen hoort en welke bij de elektronen. Of moet ik alles voorkauwen.

>>De World Health Organization WHO adviseert moeders wereldwijd om door te gaan met het geven van borstvoeding, want een kind profiteert van moedermelk tot het 2 jaar oud is. (IK)

>>voor hier iemand denkt dat het gezond is een kind enkel op borstmelk te voeden gedurende 2 jaar (is on-ge-zond!). (Jij)

Of het ongezond is om je kind alleen moedermelk te voeden, weet ik niet. Maar dat zegt het WHO of de Quran ons ook niet om te doen. Wat de Quran en het WHO ons wel zeggen, is dat kinderen tot die leeftijd profiteren van de stoffen die in moedermelk zit. Dat ze in het westen gemiddeld minder aan de borst hangen, heeft meer te maken met carri�re en ijdelheid dan met gezondheid. Bewezen is dat als je die tijd van 2 jaar volmaakt, het kind het meest heeft geprofiteerd van de bouwstoffen in de moedermelk.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 15:56
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

>>atomen met paren positief en negatief geladen protonen en elektronen (IK)

>>Negatief geladen protonen bestaan niet... Protonen zijn per definitie positief geladen. (Kimmie)

Ik ga er vanuit dat de meeste mensen wel weten welke lading bij de protonen hoort en welke bij de elektronen. Of moet ik alles voorkauwen.

Sorry, wegens de ongebruikelijke schrijfwijze had ik het inderdaad verkeerd begrepen.  Zoals het hier staat slaat 'positief en negatief' enkel terug op protonen, er is geen link gelegd met 'elektronen'.

>>De World Health Organization WHO adviseert moeders wereldwijd om door te gaan met het geven van borstvoeding, want een kind profiteert van moedermelk tot het 2 jaar oud is. (IK)

>>voor hier iemand denkt dat het gezond is een kind enkel op borstmelk te voeden gedurende 2 jaar (is on-ge-zond!). (Jij)

Of het ongezond is om je kind alleen moedermelk te voeden, weet ik niet. Maar dat zegt het WHO of de Quran ons ook niet om te doen. Wat de Quran en het WHO ons wel zeggen, is dat kinderen tot die leeftijd profiteren van de stoffen die in moedermelk zit. Dat ze in het westen gemiddeld minder aan de borst hangen, heeft meer te maken met carri�re en ijdelheid dan met gezondheid. Bewezen is dat als je die tijd van 2 jaar volmaakt, het kind het meest heeft geprofiteerd van de bouwstoffen van de moeder.

Borstvoeding wordt tegenwoordig weer heel wat meer gegeven.  Verder kan een moeder ook prima afkolven als ze op haar werk is, en zo dus de borstvoeding volhouden.
Ik had verder ook aangenomen dat jij wel wist dat na 6 maanden moedermelk alleen uit den boze is (dat stond in de post...), maar wou het hier graag even expliciet neerzetten voor een van de zwangere dames hier het verkeerd zou begrijpen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 16:11

Mijn volgende bijdrage in deze topic gaat over tijd, ruimte en relativiteit. Mis het niet.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 16:31
Looking forward to it
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 15:52

DEEL IV Tijd in Heelal en Quran

Hier op aarde wordt de tijd gemeten door het draaien van de aarde om z�n eigen as (dagen), en de baan die het draait om de zon (jaren). Ook maakt men tijdsberekeningen aan de hand van de draaiingen van de maan om de aarde (maanjaren en maanden). En maakt men berekeningen met de plaats van de zon (maand, uur, minuut, seconde).

Al deze berekeningen zijn alleen van betekenis voor de aardbewoners. Op andere planeten heb je er niets aan. Bijvoorbeeld is 1 dag op de planeet Venus gelijk aan 118 dagen van 24-uur op aarde en is het gelijk aan 9 uur en 55 minuten op planeet Jupiter. In de ruimte is tijd een relatief begrip. Dit principe wordt ook in de Quran genoemd:

And verily, a Day with your Lord is as a thousand years of what you reckon (22:47)

Then it (affair) will go up (winds) to Him, on a day the measure of which is a thousand years of your reckoning (32:5)

The angels and the Ruh (Gabriel) ascend ta�ruj (ascend/wind up) to Him in a Day the measure whereof is fifty thousand years. (70:4)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 16:09
Dat staat er helemaal niet...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 16:38
Hahaha , kimmie, jij hebt ook altijd iets te zeggen, welke vertaling gebruik jij? Die van Kramer/Janssen?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 06:37
Salaam

Kimmie, zijn jouw huidcellen zich dan aan het voortplanten? (Ik ga ervan uit dat jij dus delingen gelijk zet met voortplantingen)
Een neutron bestaat uit een proton en electron, als je kernfysica begrijpt.
Ik vind het jammer dat je puur gaat zitten kijken naar het woord dan naar de werkelijkheid, immer ik zeg duidelijk in een atom bestaan twee ladingen (een neutron heeft deze twee ladingen tegenlijk), maar jij kijkt puur op een deeltje waarvan ongeladen het woord is, toch bevat deze deeltje twee tegenstelde ladingen; Dus als je zegt neutraal, kun je nooit ongeladen ermee bedoelen, want ongeladen betekent zonder ladingen. Ook bij de voortplantingspunt klamp jij je vast aan het woord dan aan de werkelijke inzicht (namelijk, dat er mitose plaatsvind).
Bluf of niet, tot zover heb ik geen rationele tegenargumenten tegen de Quraan gevonden (eerlijk). 1a2b3c, nou te veel van het twijfelen is niet iets dat ik graag adviseer, maar Inscha Allah zul je zekerheid krijgen van Allah.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 19:32

DEEL V De Zon en de Maan


De zon is een gloeiende ster en een bron van licht en kinetische energie voor de omheen gelegen planeten. De koude maanoppervlakte reflecteert het zonnelicht en geeft licht in een aantal nachten op aarde. Dit verschil in de natuur wordt in de Quran mooi omschreven als de rol van de zon en de maan:

And We have made (therein) a shining (blazing) lamp. (Quran 78:13)

Blessed is He Who has placed in the Heaven big stars, and has placed therein a great lamp and a Moon giving light. (Quran 25:61)

And has made the moon a light therein, and made the sun a lamp (Quran 71:16)

De schijngestalte van de maan verandert tijdens een periode van iedere lunaire maand in de halve maan, volle maan, etc. Deze fases van de maan hangen af van de ligging maan, zon en aarde. De Quran zegt:

And the moon as light and measured out for it stages, that you might know the number of years and the reckoning. (Quran 10:5)

And the moon, We have measured for it mansions (to traverse). (Quran 36:39)

Een zonnejaar heeft 365,2422 dagen, en een maanjaar 354,6036 dagen. Dat betekent dat 300 zonnejaren gelijk is aan 309 maanjaren tot 4 decimalen. Zeer verrassend schrijft de Quran dat de mensen van �De Grot� er 300 jaar, dus 300+9, bleven. 300 Zonnejaren  of 309 maanjaren.

And they stayed in their cave three hundred (Solar) years, adding nine (for Lunar years). (Quran 18:25)

Subhanallah! Hoe alles al precies  in de Quran staat beschreven. De juiste arabische woorden voor de juiste omschrijving met de juiste betekenissen. Ongelooflijk!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 20:57

Masha'Allah! Je zou je eens voor moeten stellen hoe het 's nachts zou zijn als er geen maan zou zijn. Het zou pikkedonker zijn! Kimmie, hoe verklaar jij dat eigenlijk dan, als ongelovige, dat alles een bepaald nut heeft in deze wereld, en dat alles zo perfect op elkaar afgestemd is? Toeval?? Ik hoor graag je reactie.

Doei doei

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 02:51
Hun denken dat dit bijgeloof is. En ik neem aan dat we nog verder komen met wetenschappelijke wonderen, tot alleen de dood nog voor ons onbekend is. En die zullen wij ook aanschouwen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:27
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

ok kimmie, jij je zin:
"de paren atomen met positieve en negatieve elektronen en protonen"


moet zijn: "atomen met paren positief en negatief geladen protonen en elektronen"

Negatief geladen protonen bestaan niet... Protonen zijn per definitie positief geladen.

Jawel hoor Kim....Die bestaan....  (Wel heel kort hier bij ons.)

Ook is het bestaan bekend van de negatieve anti-protonen en de positron.

Dat is antimaterie, g��n negatief geladen materie.  Gelukkig hebben niet alle materie-deeltjes een antimaterie-tegenhanger, anders zouden we al snel tot niets worden herleid (Antimaterie heeft alles met bovenstaande te maken......(Een negatief geladen positron en een positief geladen elektron dus.)

De World Health Organization WHO adviseert moeders wereldwijd om door te gaan met het geven van borstvoeding, want een kind profiteert van moedermelk tot het 2 jaar oud is.

Vanaf 6 maanden in beperktere hoeveelheid he! Dat zal jij vast wel weten, maar is wel handig duidelijk maken, voor hier iemand denkt dat het gezond is een kind enkel op borstmelk te voeden gedurende 2 jaar (is on-ge-zond!).
Wat die 2 jaar betreft, weet ik het niet.  In ontwikkelingslanden kan dat best handig zijn, maar hier in het westen kan een kind makkelijk en gezond op andere voeding overgaan tegen dat het 2 jaar oud is (en ook wel wat jonger).
De WHO zegt trouwens '2 years or beyond'.

 

 

Kleine correctie

Een wereld die uit antimaterie is opgebouwd kan in principe alle elementen vormen zoals wij die kennen alleen met een tegenovergestelde lading.Dus een negatief ion,is daar positief.

HET ANTIPROTON !!! 

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:39
Sorry dat ik dat nog niet heb gehad bij biologie, maar kan je daar iets duidelijker op ingaan ?
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:03
ahahah ik volg het ook niet helemaal hoor. Maar het boeit me ook niet echt dus dat scheelt een stuk.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:52

salaam aleykum.

ik heb hier een aantal bewijzen waarom het leven niet plotseling zou kunnen ontstaan.

het menselijke cel:

-er zijn 200 000 verschillende typen eiwitten in een menselijke cel. de kans dat dit  zomaar werd ontstaan is  1 op de 10.....hier moeten  40 000 nullen achter komen!

-de kans dat een gemiddeld prote�nemolecuul bestaande uit 500 aminozuren die allemaal precies in de juiste heoveelheden en op de juiste plaats en allemaal linkse moleculen zijn en dat ze allemaal worden gebonden door een peptide verbinding is 1 op de 10..... hier moeten 950 nullen achter komen!

dit was een klein voorproefje van mijn gevorderde kennis over wetenschap.wie het volledige stuk wil of meer moet maar eens een seintje geven.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:35
Dus de kans bestaat! Gelukkig, dat is net wat de evolutie nodig heeft. Kans!
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:59
IHAEM, NOEM JE DAT KANS, 1 op de 10 met 50 nullen is praktisch onmogelijk verklaard door wetenschappers laat staan met nog een nul of 900 nullen.

en wat betekend IHAEM?
Ik Haat Alle Echte Moslims of wat?
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:37
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 13:47
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Dus de kans bestaat! Gelukkig, dat is net wat de evolutie nodig heeft. Kans!
stel je gaat naar de dokter en hij zegt dat je  een dodelijke ziekte hebt en zegt dat je 1 op de 10........(+950 nullen) kans hebt om morgen te halen,spring je dan een gat in de lucht?
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 14:07
Ja, want dan is er nog KANS!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:27

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hahaha , kimmie, jij hebt ook altijd iets te zeggen, welke vertaling gebruik jij? Die van Kramer/Janssen?

Ik bedoelde dat wat jij beweert dat er staat, er niet staat.  Het gaat weer enkel over dat een dag voor Allah langer zou duren toen hij de aarde zogezegd maakte.  Er staat niets over relativiteit.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:33
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Kimmie, zijn jouw huidcellen zich dan aan het voortplanten? (Ik ga ervan uit dat jij dus delingen gelijk zet met voortplantingen)
Een neutron bestaat uit een proton en electron, als je kernfysica begrijpt.
Ik vind het jammer dat je puur gaat zitten kijken naar het woord dan naar de werkelijkheid, immer ik zeg duidelijk in een atom bestaan twee ladingen (een neutron heeft deze twee ladingen tegenlijk), maar jij kijkt puur op een deeltje waarvan ongeladen het woord is, toch bevat deze deeltje twee tegenstelde ladingen; Dus als je zegt neutraal, kun je nooit ongeladen ermee bedoelen, want ongeladen betekent zonder ladingen. Ook bij de voortplantingspunt klamp jij je vast aan het woord dan aan de werkelijke inzicht (namelijk, dat er mitose plaatsvind).
Bluf of niet, tot zover heb ik geen rationele tegenargumenten tegen de Quraan gevonden (eerlijk). 1a2b3c, nou te veel van het twijfelen is niet iets dat ik graag adviseer, maar Inscha Allah zul je zekerheid krijgen van Allah.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
   ( Het neutron (lading = 0) bestaat uit een up-quark en twee down-quarks. )
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:36

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Kimmie, zijn jouw huidcellen zich dan aan het voortplanten? (Ik ga ervan uit dat jij dus delingen gelijk zet met voortplantingen)

Voortplanten is als je een nieuw organisme krijgt... Dus: een bacterie die splitst, plant voort en een huidcel die splitst niet.

Een neutron bestaat uit een proton en electron, als je kernfysica begrijpt.

Het bestaat er niet uit, het kan erin splitsen, net zoals ongeveer elk elementair deeltje kan splitsen of samenvoegen tot wat anders.  Dat is niet louter iets wat bij het neutron voorkomt.

Ik vind het jammer dat je puur gaat zitten kijken naar het woord dan naar de werkelijkheid, immer ik zeg duidelijk in een atom bestaan twee ladingen (een neutron heeft deze twee ladingen tegenlijk), maar jij kijkt puur op een deeltje waarvan ongeladen het woord is, toch bevat deze deeltje twee tegenstelde ladingen; Dus als je zegt neutraal, kun je nooit ongeladen ermee bedoelen, want ongeladen betekent zonder ladingen.

En een neutron is ongeladen...

Ook bij de voortplantingspunt klamp jij je vast aan het woord dan aan de werkelijke inzicht (namelijk, dat er mitose plaatsvind).

Ik 'klamp' me enkel vast aan de tegenwoordige biologische kennis.  Tot nu toe voldoet die prima.  Misschien wat voor jou: zoek het verschil op tussen prokaryoten, eukaryoten, tussen geslachtelijke en ongeslachtelijke voortplanting, etc.

Bluf of niet, tot zover heb ik geen rationele tegenargumenten tegen de Quraan gevonden (eerlijk). 1a2b3c, nou te veel van het twijfelen is niet iets dat ik graag adviseer, maar Inscha Allah zul je zekerheid krijgen van Allah.

Om de een af andere reden denk ik dat zelfs als er reden zou zijn, je je eruit zou proberen bluffen.


Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:39
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hahaha , kimmie, jij hebt ook altijd iets te zeggen, welke vertaling gebruik jij? Die van Kramer/Janssen?

Ik bedoelde dat wat jij beweert dat er staat, er niet staat.  Het gaat weer enkel over dat een dag voor Allah langer zou duren toen hij de aarde zogezegd maakte.  Er staat niets over relativiteit.



Hahhahahhahahhaha... doof, stom en STEKEBLIND! ... met een slot op haar hart..

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

And verily, a Day with your Lord is as a thousand years of what you reckon (22:47)

Then it (affair) will go up (winds) to Him, on a day the measure of which is a thousand years of your reckoning (32:5)

The angels and the Ruh (Gabriel) ascend ta�ruj (ascend/wind up) to Him in a Day the measure whereof is fifty thousand years. (70:4)


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Blessed is He Who has placed in the Heaven big stars, and has placed therein a great lamp and a Moon giving light. (Quran 25:61)

And has made the moon a light therein, and made the sun a lamp (Quran 71:16)

Geen uitleg nodig, geloof ik...

And the moon as light and measured out for it stages, that you might know the number of years and the reckoning. (Quran 10:5)

Wauw Kregen de moslims pas door dat de maan in fases aan de hemel 'staat' toen het in de koran stond? (Let's hope not...)  Verder is een maankalender niet erg handig.

Een zonnejaar heeft 365,2422 dagen, en een maanjaar 354,6036 dagen. Dat betekent dat 300 zonnejaren gelijk is aan 309 maanjaren tot 4 decimalen. Zeer verrassend schrijft de Quran dat de mensen van �De Grot� er 300 jaar, dus 300+9, bleven. 300 Zonnejaren  of 309 maanjaren.

And they stayed in their cave three hundred (Solar) years, adding nine (for Lunar years). (Quran 18:25)

Leuk geprobeerd, echter zonder de woorden tussen haakjes is het nonsens. 


Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:43
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Masha'Allah! Je zou je eens voor moeten stellen hoe het 's nachts zou zijn als er geen maan zou zijn.

Ja, en dat is het soms, bij nieuwe maan of als het bewolkt is. Waarbij je argument dus valt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kleine correctie

Een wereld die uit antimaterie is opgebouwd kan in principe alle elementen vormen zoals wij die kennen alleen met een tegenovergestelde lading.Dus een negatief ion,is daar positief.

HET ANTIPROTON !!! 

Ja, dat klopt.  Maar je kan dat moeilijk paren noemen, ik neem aan dat je weet wat er gebeurt als ze materie en anti-materie zich samen ergens bevinden.  Verder vind ik positron en antiproton wat handiger dan positief electron en negatief proton of whatever.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.