Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaarom Islam?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom Islam?
    Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:50
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kleine correctie

Een wereld die uit antimaterie is opgebouwd kan in principe alle elementen vormen zoals wij die kennen alleen met een tegenovergestelde lading.Dus een negatief ion,is daar positief.

HET ANTIPROTON !!! 

Ja, dat klopt.  Maar je kan dat moeilijk paren noemen, ik neem aan dat je weet wat er gebeurt als ze materie en anti-materie zich samen ergens bevinden.  Verder vind ik positron en antiproton wat handiger dan positief electron en negatief proton of whatever.

Ja......Ben ik me koffie uit me kopje plots kwijt....  
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:55
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik heb hier een aantal bewijzen waarom het leven niet plotseling zou kunnen ontstaan.

het menselijke cel:

-er zijn 200 000 verschillende typen eiwitten in een menselijke cel. de kans dat dit  zomaar werd ontstaan is  1 op de 10.....hier moeten  40 000 nullen achter komen!

-de kans dat een gemiddeld prote�nemolecuul bestaande uit 500 aminozuren die allemaal precies in de juiste heoveelheden en op de juiste plaats en allemaal linkse moleculen zijn en dat ze allemaal worden gebonden door een peptide verbinding is 1 op de 10..... hier moeten 950 nullen achter komen!

dit was een klein voorproefje van mijn gevorderde kennis over wetenschap.wie het volledige stuk wil of meer moet maar eens een seintje geven.

waleykum salaam

Causaliteitsargument... Het is niet zo ge�volueerd om ons, wij zijn zoals we zijn omdat evo gegaan is zoals ze ging.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:04
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:07
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:08
Kimmie, als je het arabisch machtig was, had je al lang begrepen dat het onmogelijk is om de diepe arabische woorden in het nederlands te vertalen. Daarom gebruik ik de engelse vertaling, want die kan sommige betekenissen beter omschrijven. Haal je de woorden tussen de haakjes in de engelse vertaling weg, is de vertaling van het woord ook direct fout.

Bij het bestuderen van de tekst merkte ik op dat het echt onvoorstelbaar precies is hoe Allah de dingen omschrijft. En alle arabische woorden sluiten ook nog eens perfect aan bij de natuurkundige termen en omschrijvingen.

Soms wens ik dat Allah maar heeeel even je hart opent om wat licht binnen te laten.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:08
  • Het proton, elektron, en antineutrino bewegen van elkaar weg (er is energie vrijgekomen, de massa is verminderd).
  • Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:37
    Jiyuu, wat staat er dan?  Het is misschien niet direct vertaalbaar (dat wil k best aannemen), maar de verzen zijn erg ver weg van enig verband met relativiteit.  Voor zover ik weet, is de koran erg rijk aan mythes van dagen die langer duren voor Allah enz.
    Verder voer je hier een discussie over dingen die op het forum staan, als de teksten waarover je wilt discussieren niet kloppen (wat je nu zelf zegt), sluit je een discussie bij voorbaat uit.
    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:38

    In eerste instantie geplaatst door jiyuu



    Hahhahahhahahhaha... doof, stom en STEKEBLIND! ... met een slot op haar hart..

    Ik lees enkel wat er staat, niet wat ik wil dat er staat.  Misschien een goed idee voor jou?

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    jiyuu Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 30 januari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2357
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 15:00
    In eerste instantie geplaatst door Kimmie

    In eerste instantie geplaatst door jiyuu



    Hahhahahhahahhaha... doof, stom en STEKEBLIND! ... met een slot op haar hart..

    Ik lees enkel wat er staat, niet wat ik wil dat er staat.  Misschien een goed idee voor jou?



    Ik wil het best een derde (laatste) keer voor je posten hoor. Probeer het dit maal serieus te lezen: (Als je geen engels kan lezen, moet je het gewoon zeggen)

    www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4601&PN= 1&TPN=2

    Ik begin mij af te vragen of je in de klas vroeger ook al zo'n moeilijk geval was met  je juffrouw.

    www.hhugs.org.uk/
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 15:24
    Ik vermoed dat je weet dat je naar de vorige pagina verwijst, dat er niks nieuws staat?  En ja hoor, mijn engels is prima in orde, beetje lastig om me iets wijs te maken dan he
    Ik was zelfs best makkelijk in de klas, maar had idd eigen meningen.  Alleen in de les godsdienst ging ik in discussie, maar zoals je merkt hou ik niet van de schaapjesmentaliteit (1 springt in t ravijn, de rest rent erachter).  Wat jij zegt, staat er gewoon niet, dus ik zou niet weten waarom ik in je illusie zou moeten meegaan. 
    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    jiyuu Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 30 januari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2357
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 15:26

    >>Al deze berekeningen zijn alleen van betekenis voor de aardbewoners. Op andere planeten heb je er niets aan. Bijvoorbeeld is 1 dag op de planeet Venus gelijk aan 118 dagen van 24-uur op aarde en is het gelijk aan 9 uur en 55 minuten op planeet Jupiter. In de ruimte is tijd een relatief begrip.<< Jiyuu

    �Een dag bij jouw Heer is als duizend jaren, zoals jullie berekenen.� (Quran 22:47)

    �waarna die naar Hem opstijgt in een dag waarvan de tijdmaat duizend jaar is, zoals jullie rekenen.� (32:5)

    �(Waarvandaan) de Engelen en de Geest (Djibril) tot Hem opstijgen in een dag waarvan de maat vijftigduizend jaren is.� (70:4)

    Ik heb ff een nederlandse vertaling voor je genomen kimmie. Durf je nog steeds te ontkennen? Als je mij nog steeds beschuldigt van bedrog, zal ik je vanaf nu maar moeten negeren op het forum. Ik heb een allergie voor oneerlijke personen.

    www.hhugs.org.uk/
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:01

    Ik beschuldig je niet van oneerlijkheid, ik geloof dat je echt gelooft dat dat daar staat. En dat mag je ook best geloven, het geeft enkel problemen wanneer je dat geloof als absolute waarheid (of in dit geval wetenschap) wilt weergeven.
    Voor de rest zegt de nederlandse vertaling niets wat er al niet stond.

    Wat die quote trouwens betreft, dat viel me eerder niet op, maar die klopt niet.  De tijd op Jupiter en Venus gaat even snel als hier.  Ik denk echter dat je bedoelt dat een dag (een omwenteling van de planeet dus) niet even lang is.  Je moet dus het onderscheid maken tussen bv een aardse dag en een venusiaanse dag.

    Wat je wel hebt, is dat tijd "trager" gaat voor een object naargelang dat object met snelheden reist die dichter naar de lichtsnelheid toegaan.  Maar dan zit je natuurlijk met het hele relativiteitsprobleem van observeerder, geobserveerde object etc.

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    3khadidjah3 Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 22 juli 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 186
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:26

    Hoi Kimmie,

    Ook al is het bewolkt, dan nog schijnt het licht van de maan op aarde. Misschien in mindere mate, maar er is nog steeds wat licht. Dus nu valt jou argument in duigen. En ow, voor ons moslims is de maankalender veel beter dan de zonkalender. Als wij de zonkalender zouden gebruiken, zouden ze ergens op de wereld elk jaar Ramadan in de zomer hebben, en ergens anders in de winter. Dat zou niet rechtvaardig zijn. Maar Allah Subhana wa Ta'ala is de Rechtvaardige, en de Alwetende. En dan kun je zeggen, ja maar voor ons is het niet handig. Maar Allah Subhana wa Ta'ala houdt geen rekening met de ongelovigen, want hun houden ook geen rekening met Hem swt! Moge Allah je leiden.

    Groetjes

    Terug naar boven
    jiyuu Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 30 januari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2357
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:39

    Ukht Khadidja,

    Mashallah!! Moge Allah je belonen voor je inteligente woorden en ons allen nog meer wijsheid schenken.

    www.hhugs.org.uk/
    Terug naar boven
    3khadidjah3 Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 22 juli 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 186
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 17:15

    Amien.  

    Intelligentie valt wel mee trouwens, al het goede komt niet van melkuniekoeien maar van Allah Subhana wa Ta'ala!

    Ma'salama

    Terug naar boven
    jiyuu Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 30 januari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2357
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 18:35
    Masha'Allah! grappig.
    www.hhugs.org.uk/
    Terug naar boven
    jiyuu Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 30 januari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2357
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 00:45

    >>Wat die quote trouwens betreft, dat viel me eerder niet op, maar die klopt niet.  De tijd op Jupiter en Venus gaat even snel als hier.  Ik denk echter dat je bedoelt dat een dag (een omwenteling van de planeet dus) niet even lang is.  Je moet dus het onderscheid maken tussen bv een aardse dag en een venusiaanse dag.<< Kimmie

    Als je een beetje oplettend had gelezen, had je kunnen weten dat die uitleg net boven de quote stond geschreven.

     

    >>Hier op aarde wordt de tijd gemeten door het draaien van de aarde om z�n eigen as (dagen), en de baan die het draait om de zon (jaren). Ook maakt men tijdsberekeningen aan de hand van de draaiingen van de maan om de aarde (maanjaren en maanden). En maakt men berekeningen met de plaats van de zon (maand, uur, minuut, seconde).

    Al deze berekeningen zijn alleen van betekenis voor de aardbewoners, op andere planeten heb je er niets aan. << (Jiyuu)

     

    Ik beschuldig je niet van oneerlijkheid, ik geloof dat je echt gelooft dat dat daar staat. En dat mag je ook best geloven, het geeft enkel problemen wanneer je dat geloof als absolute waarheid (of in dit geval wetenschap) wilt weergeven. (Jij)

    Ik kan daar heel simpel en duidelijk over zijn. Als er een Goddelijke regel is, en het is echt Goddelijk, dan moet die gevolgd worden boven eentje die door mensen is gemaakt� is er een argument te vinden dat regels van mensen beter zijn dan regels van GOD?

    Tot nu toe is er nog geen enkele onwaarheid in de Quran gevonden. Al gaf jij je commentaar bij iedere Quranvers, een onwaarheid heb je niet kunnen aanwijzen.

    www.hhugs.org.uk/
    Terug naar boven
    Abd al Wadud Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 17 juli 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 484
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 02:51
    2:6, kufars stoppen niet tot ze gaan zoeken.
    De kufar (cover->be'cover'de)
    Ze zijn bedekt, omdat ze niet willen.
    Zodra ze willen kunnen geloven, dan haalt Allah (swt) die bedekking weg.
    Terug naar boven
    IHAEM Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 26 mei 2004
    Online status: Offline
    Berichten: 397
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:41
    In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

    Hoi Kimmie,

    Ook al is het bewolkt, dan nog schijnt het licht van de maan op aarde. Misschien in mindere mate, maar er is nog steeds wat licht.

    Je weet dat de maan een maan is en geen ster?

     Dus nu valt jou argument in duigen.

    Dit lijkt niet bepaald op een goede, maar bovenal niet op een geldige weerlegging.

    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:48
    In eerste instantie geplaatst door Kimmie

    Ik beschuldig je niet van oneerlijkheid, ik geloof dat je echt gelooft dat dat daar staat. En dat mag je ook best geloven, het geeft enkel problemen wanneer je dat geloof als absolute waarheid (of in dit geval wetenschap) wilt weergeven.
    Voor de rest zegt de nederlandse vertaling niets wat er al niet stond.

    Wat die quote trouwens betreft, dat viel me eerder niet op, maar die klopt niet.  De tijd op Jupiter en Venus gaat even snel als hier.  Ik denk echter dat je bedoelt dat een dag (een omwenteling van de planeet dus) niet even lang is.  Je moet dus het onderscheid maken tussen bv een aardse dag en een venusiaanse dag.

    Dit klopt niet heelemaal Kim.....Het verstrijken van de tijd is ook afhankelijk van de zwaartekracht.Zo zal de tijd op Jupiter dus iets langzamer verlopen als op aarde.Het is een klein verschil.....Maar dit verschil is er wel degelijk.

    Wat je wel hebt, is dat tijd "trager" gaat voor een object naargelang dat object met snelheden reist die dichter naar de lichtsnelheid toegaan.  Maar dan zit je natuurlijk met het hele relativiteitsprobleem van observeerder, geobserveerde object etc.

    Sorry dat ik een beetje Pietje precies ben soms.
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:55
    In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

    2:6, kufars stoppen niet tot ze gaan zoeken.
    De kufar (cover->be'cover'de)
    Ze zijn bedekt, omdat ze niet willen.
    Zodra ze willen kunnen geloven, dan haalt Allah (swt) die bedekking weg.
    Wadud........ De maan schijnt gewoon niet....De maan reflecteerd licht,dit komt door de zon die het licht aan de andere kant van de aarde op de maan schijnt.Vervolgens weerkaatst dat licht op de maan en aan de donkere zijde van de aarde ziet men dit dan."Zie de maan schijnt door de bomen" klopt dus eigenlijk niet.....
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:57
    In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

    Hoi Kimmie,

    Ook al is het bewolkt, dan nog schijnt het licht van de maan op aarde. Misschien in mindere mate, maar er is nog steeds wat licht. Dus nu valt jou argument in duigen. En ow, voor ons moslims is de maankalender veel beter dan de zonkalender. Als wij de zonkalender zouden gebruiken, zouden ze ergens op de wereld elk jaar Ramadan in de zomer hebben, en ergens anders in de winter. Dat zou niet rechtvaardig zijn. Maar Allah Subhana wa Ta'ala is de Rechtvaardige, en de Alwetende. En dan kun je zeggen, ja maar voor ons is het niet handig. Maar Allah Subhana wa Ta'ala houdt geen rekening met de ongelovigen, want hun houden ook geen rekening met Hem swt! Moge Allah je leiden.

    Groetjes

    3khadidjah3....... De maan schijnt gewoon niet....De maan reflecteerd licht,dit komt door de zon die het licht aan de andere kant van de aarde op de maan schijnt.Vervolgens weerkaatst dat licht op de maan en aan de donkere zijde van de aarde ziet men dit dan."Zie de maan schijnt door de bomen" klopt dus eigenlijk niet.....
    Terug naar boven
    jiyuu Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 30 januari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2357
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 08:00

    VRIENDELIJK VERZOEK

    Ik merk op dat er bepaalde mensen zijn niet die niet goed lezen voordat ze reageren. De intenties van deze mensen ken ik niet, maar het lijkt erop dat ze denken leuk te willen zijn. Heb je commentaar op bepaalde (Quran) teksten, lees ze eerst maar eens goed voordat je erop reageert. Op die manier hoeven anderen niet telkens opnieuw eerdere teksten te gaan kopi�ren voor jou.

    Dit is ontzettend irritant, niet alleen voor mij, maar voor alle anderen die wel serieus ge�nteresseerd zijn in de Boodschap van de Quran. Verder, brengt het verwarring bij anderen.

    Did you think that We had created you in play (without any purpose), and that you would not be brought back to Us (for account). (23:115)

    De 20 hoofdstukken die ik wil behandelen, zijn uitvoerig behandeld in andere boeken. Maar, omdat het gewoon teveel werk is om al die boeken te gaan zitten lezen is deze topic gestart om een kort samengevat wetenschappelijk en logisch bewijs te geven van de waarheid en authenticiteit van de Quran.

    �Kort� en �samengevat�. De tekst is dus kort samengevat. Tenzij je al goed ge�nformeerd bent in de materie, betekent het dat je misschien iets meer naslagwerk moet verrichten. Als dat betekent om zelf een vertaling van de betekenis van de Quran erbij te pakken, doe dan die moeite. Maar frustreer a.u.b. de bespreking niet door onnozele opmerkingen te maken.

    Dit is een serieuze aangelegenheid, als je eenmaal de juiste bewijzen hebt uitgelegd gekregen, wordt je verantwoordelijk gehouden voor alles wat je vanaf nu aan doet, zegt of denkt.

    www.hhugs.org.uk/
    Terug naar boven
    jiyuu Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 30 januari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2357
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:02

    Een aanvulling (voor kimmie) op een eerdere post:

    In eerste instantie geplaatst door jiyuu

    DEEL V De Zon en de Maan

    De zon is een gloeiende ster en een bron van licht en kinetische energie voor de omheen gelegen planeten. De koude maanoppervlakte reflecteert het zonnelicht en geeft licht in een aantal nachten op aarde. Dit verschil in de natuur wordt in de Quran mooi omschreven als de rol van de zon en de maan:

    And We have made (therein) a shining (blazing) lamp. (Quran 78:13)

    Blessed is He Who has placed in the Heaven big stars, and has placed therein a great lamp and a Moon giving light. (Quran 25:61)

    And has made the moon a light therein, and made the sun a lamp (Quran 71:16)

    Over de zon zegt de Quran:

    �alshshamsa sirajan� (71:16), de zon is als een lamp

    �alshshamsa diyaan� (10:5), de zon is een licht dat uit zichzelf blijft voortduren

    �wajaAAalna sirajan wahhajan� (78:13), een lamp die gloeit http://nl.wikipedia.org/wiki/Gloeien_%28natuurkunde%29

    Over de maan:

    �alqamara feehinna nooran� (71:16), de maan is als een licht, �noor� wordt in het arabisch ook gebruikt voor reflecterend licht

    www.hhugs.org.uk/
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 12:52
    In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

    Hoi Kimmie,

    Ook al is het bewolkt, dan nog schijnt het licht van de maan op aarde. Misschien in mindere mate, maar er is nog steeds wat licht. Dus nu valt jou argument in duigen. En ow, voor ons moslims is de maankalender veel beter dan de zonkalender. Als wij de zonkalender zouden gebruiken, zouden ze ergens op de wereld elk jaar Ramadan in de zomer hebben, en ergens anders in de winter. Dat zou niet rechtvaardig zijn. Maar Allah Subhana wa Ta'ala is de Rechtvaardige, en de Alwetende. En dan kun je zeggen, ja maar voor ons is het niet handig. Maar Allah Subhana wa Ta'ala houdt geen rekening met de ongelovigen, want hun houden ook geen rekening met Hem swt! Moge Allah je leiden.

    Groetjes

    Je vergeet de nieuwe maan?  En verder is het wel eens zo bewolkt dat het beperkte licht van de maan de wolken niet penetreert hoor.  Het ging me er gewoon om dat we ook wel zonder maan kunnen.

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 12:57
    In eerste instantie geplaatst door jiyuu

    >>Wat die quote trouwens betreft, dat viel me eerder niet op, maar die klopt niet.  De tijd op Jupiter en Venus gaat even snel als hier.  Ik denk echter dat je bedoelt dat een dag (een omwenteling van de planeet dus) niet even lang is.  Je moet dus het onderscheid maken tussen bv een aardse dag en een venusiaanse dag.<< Kimmie

    Als je een beetje oplettend had gelezen, had je kunnen weten dat die uitleg net boven de quote stond geschreven.

    Er stond idd zoiets, maar aangezien je daarna begon over relativiteit van de tijd met als voorbeeld die planeten, leek het me logischer dat je het niet wist. Enkel de meeteenheid verschilt, niet hetgeen gemeten wordt.

    Ik kan daar heel simpel en duidelijk over zijn. Als er een Goddelijke regel is, en het is echt Goddelijk, dan moet die gevolgd worden boven eentje die door mensen is gemaakt� is er een argument te vinden dat regels van mensen beter zijn dan regels van GOD?

    Dan moet God eerst bestaan.

    Tot nu toe is er nog geen enkele onwaarheid in de Quran gevonden. Al gaf jij je commentaar bij iedere Quranvers, een onwaarheid heb je niet kunnen aanwijzen.

    Enkel de onwaarheden in de uitleg van de verzen he

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 12:58

    Er was wel een echte onwaarheid trouwens: dat de maan licht zou geven (staat in 2 verzen zelfs?).

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 13:00

    In eerste instantie geplaatst door Ruud

    Dit klopt niet heelemaal Kim.....Het verstrijken van de tijd is ook afhankelijk van de zwaartekracht.Zo zal de tijd op Jupiter dus iets langzamer verlopen als op aarde.Het is een klein verschil.....Maar dit verschil is er wel degelijk.Sorry dat ik een beetje Pietje precies ben soms.

    Dat wist k dan echt niet Het is waarschijnlijk niet relevant (het verschil), maar wel leuk om te weten.  Komt het door de kromming van ruimte-tijd? (Dat tijd mee kromt ofzo?)

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 13:10
    In eerste instantie geplaatst door jiyuu

    �alshshamsa sirajan� (71:16), de zon is als een lamp

    �alshshamsa diyaan� (10:5), de zon is een licht dat uit zichzelf blijft voortduren

    �wajaAAalna sirajan wahhajan� (78:13), een lamp die gloeit http://nl.wikipedia.org/wiki/Gloeien_%28natuurkunde%29

    Over de maan:

    �alqamara feehinna nooran� (71:16), de maan is als een licht, �noor� wordt in het arabisch ook gebruikt voor reflecterend licht

    De zon blijft niet uit zichzelf doorgloeien, maar gaat zelfs uit zichzelf uitgaan over 5 miljard jaar
    Als je meerdere betekenissen hebt van een woord, hoe weet  je dan welke de juiste is?  Is het al bij je opgekomen dat sommige personen gewoon de voor hen best passende nemen, terwijl niemand meer weet wat oorspronkelijk bedoeld werd?

    Als je zegt 'de zon is ALS een lamp', zeg je trouwens dat ze er dus geen is.

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    Abdulkadir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 18 december 2004
    Online status: Offline
    Berichten: 575
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 14:39
    Salaam

    Alles in de schepping kent een einde (zo staat het in de quraan), dus gaat jouw redenering bijna goed, maar toch mis. Nou, of het echt uit zichzelf doodgaat: het volgt slechts vaste wetten van de universum, netalshet lichaam van een organisme onder bepaalde voorwaarden 'ermee ophoud'.
    Dat, Kimmie, is toch iets wat Allah verwacht dat mensen op zullen kunnen lossen. Misschien zijn er aanwijzingen door de context. Hoe het ook zij, je moet er erg in bedreven zijn wil je de waarheid eruit kunnen verwikkelen.

    Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

    En Allah Weet Het Beste
    Salaam(=vrede)
    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.