Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

HELP mij a.u.b.

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
pijninmehart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pijninmehart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: HELP mij a.u.b.
    Geplaatst op: 18 juli 2005 om 16:05

Wa Salaam oe Alaikoem broeders en zuster

 

ik wou graag mijn verhaal even kwijt

 

sorry dat het over dit onderwerp gaat ... maar ik weet niet meer wat ik moet doen

 

Het is ongeveer anderhalfjaar geleden gebeurt .. toen der tijd bidde ik niet en ging ik met verkeerde vriendinnen om ...

 

Ik had toen een vriend genomen en ik had het ergste gedaan dat er maar is .... ik vertel dit met tranen ik was met hem naar bed geweeest met een niet moslim!!

 

ik heb zo een erge spijt ik denk er elke dag aan ... elke ochtend elke avond voordat ik ga slapen ik kan niet zo verder leven... Dezelfde week ging het slecht met me vader ik dacht nooit na over het leven want waar ik woon wonen weinig moslims ... ik had een gesprek met me vader gehad .. hij zei mocht het zo zijn dat ik dood ga het is allah;'s wil wees niet verdrietig we komen elkaar nog tegen hij bedoelde zoiets en hij bedoelde het goed ..

Ik heb geprobeerd me eigen dood te maken die week .... want ik dacht hoe langer ik hier op aarde blijf hoe meer fouten dingen ik ga doen hoe erger het wordt ... maar toen dacht ik ook als ik nu dood ga ben ik helemaal alleen en krijg ik gelijk me straf ...

 

Ik heb gelijk die week afstand gedaan van iedereeeeen ...

Ik bid nu hamdoelilah maar ik voel me zo schuldig, ongelukkig.... ik ben zo bang voor alles ...

niet voor de dood  zelf .. maar voor me straf . Mijn vraag is wat kan ik nu het beste doen met "mijn leven"  of wat er nog van over is ...

 

Wollah ik heb zo een spijt er gaat geen uur voorbij dat ik er niet aan denk ik voel me zo ongelukkig ..

Ik ben bang dat ik niet kan trouwen .... want ik kan me ouders deze schande niet aan doen ...

Wat kan ik nog doen om mijn leven wat verbeterin te brengen  of dat ik minder straf krijg ...

Help mij aub ik weet het mensen ik ben een **** en een vieze**** ik weet het allemaal ik zeg het tegen mezelf elke dag ik weet het

 

maar ik zoek graag hulp wat ik het beste kan doen ik kan niet zo verder leven met in me hoofd wachten op de dood en wachten op me straf .....

 

Wat moet ik doen?? ik heb zoveeel vragen in me hoofd

Kan ik nog trouwen?

Zijn er nog meer manieren waarop ik vergiffenis kan vragen?

 

Ik durf dit nooit te vertellen daarom ben ik zo blij dat internet bestaat dat ik mijn verhaal kwijt kan ..

Ik kan niet geloven dat ik dit gedaan heb ............... ik heb gewoo geen leven meer

 

Wat moet ik doen nu? gewoon afwachten /..... hoelang ik nog leef en het beste van proberen te maken ???

aub kunnen jullie mij misschien tips, geven of mij vertellen wat ik het beste kan doen.......

 

 

Een hopeloos,ongelukkig DOM iemand .....

 

alvast bedankt voor het lezen...

Wa Salaam oe alaikom warahmatoelah

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 16:14

salaam aleikum waragmatoela wabarakatoe,

lieve zus iedereen maakt fouten en elhamdulilah weet je dat dit fout was weet je niet lieve zuster dat Allah berouw accepteerd vooral vooordat de zon opkomt vraag vergiffenis aan Hem en inshaAllah komt het goed zelfmoord mag sowieso niet hoor.

en er zijn veel mensen die de fout ingaan in wetendheid en onwetendheid elhamdullilah weet je dat het fout was en zoalng je leeft kan je goed leven inshaAllah.

en inshaAllah kom je naar het licht toe en vergeeft Allah je en vind je een goede moslimman zodat je geen grote zonde meer begaat.

ken je deze hadith?

2 paar tranen die huilen uit vrees voor Allah die persoon zou niet aangeraakt worden door het vuur.

mashaAllah he deze hadith huil inshaAllah en Allah vergeeft je kijk ik heb ook niet zon denderend huwelijk gehad miss was ik zelfs nooit getrouwd en ik heb toch 3 dochters dus er zijn wel meer zusters die moeite hebben of later krijgen om een goede man te kunnen vinden.maar vertrouw op Allah wat Allah wilt dat geschied ik zal vergiffenis voor je vragen inshaAllah en inshaAllah voel je je beter(amin)

wa aleikum salaam waragmatoela wabarakatoe

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 16:18

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Waar zouden wij je mee moeten helpen lieve zuster? Je hebt jezelf al geholpen door berouw te tonen.. Moge Allah ons vergeven voor onze zonden, en ons leiden naar het rechte pad, en ons begunstigen met het Paradijs.

Ma'salama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 16:55

Allah swt. houd van degene die berouw toont,

ga kennis op doen zo dat je een plezierig leven hebt,

je kan me altijd om raad vragen inshaAllah, voeg me maar toe,

k_a_t_h_e_l_i_j_n_e @hotmail.com,

assalem aleykoem amina.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 17:01

as Salaam Aleykoum,

Het antwoord is berouw  (tawbah)

Abu Sa'eed al-Khudri vertelt dat de Profeet zei: "er was onder de mensen die voor jullie kwamen een man die 99 mensen had gedood. Hij vroeg aan iemand die veel aanbidding deed of hij hiervoor vergeven kon worden en hij zei "nee"dus doodde hij hem ook waardoor hij nu 100 gedood had.Toen kwam hij bij een geleerde en vertelde hem dat hij 100 mensen gedood had en vroeg hem of hij hiervoor vergeven kon worden en de geleerde zei:"Wat kan tussen jou en jouw berouw komen?Ga naar die en die stad want daar wonen mensen die Allah aanbidden.Ga met hen aanbidding verrichten en kom niet terug naar jouw eigen stad want het is een slechte plaats."Dus vertrok de man, maar toen hij halverwege was kwam de engel des doods naar hem toe en de engelen der genade en de engelen van de straf begonnen over hem te redetwisten.

De engelen der genade zeiden:"Hij had berouw en zocht Allah." De engelen van de straf zeiden:"Hij deed nooit iets goeds." Er kwam een engel in menselijk gedaante naar hen toe en zei vroegen hem om over de situatie te beslissen.

Hij zei: "Meet de afstanden tussen de twee landen,(zijn stad en de stad waar hij naar toe ging)en degene waar hij het dichtst bij is, is die waartoe hij behoort."

Dus meetten zij de afstanden en zagen dat hij dichter bij de stad was waar hij naar op weg was, dus namen de engelen der genade hem."

En in een andere versie van deze hadith sahih staat: "Allaah beviel de slechte stad om weg te gaan en de goede stad om dichter bij te komen., en zei:"Meet de afstand tussen hen"en zij vonden hem een handspan dichter bij de goede stad dus werd hij vergeven."

Wat kan er dus komen tussen jou en jouw berouw? Denk je dat jouw zonden groter zijn dan de zonden van deze man, wiens berouw door Allah werd geaccepteerd?

Waarlijk, Allah houdt van degenen die berouw hebben (2:222)

Pleeg nooit zelfmoord, wat er ook gebeurt. Allah (SWT) heeft jou jouw lichaam gegeven en het lichaam is niet van jou, het behoort aan hem toe. Dus zet dat idee om er een eind aan te maken voorgoed je hoofd uit.

De mens is zwak, de mens maakt fouten, altijd, daar moet je van leren. Ik ben pas moslim geworden, ik heb ook erge dingen gedaan.

Het belangrijkste is dat je oprecht berouw toont tegenover Allah (swt) en ar Rahiem (de Genadevolle) zal het aannemen.

"Allah zal het berouw accepteren van degene die berouw toont voordat de zon vanuit het Westen opkomt." (Muslim)

Allaah zal het berouw van iemand accepteren zolang als het doodgerochel nog niet zijn keel heeft bereikt." (Tirmidzie, Ahmad)

Leef verder met jezelf je zal worden vergeven.

Veel sterkte,

abd al Wadud

Terug naar boven
pijninmehart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pijninmehart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 07:56

Salaam oe alaikom wara hmatoelah broeders en zusters ...

 

Ik wou jullie als eerst bedanken voor de moeite die jullie hebben gedaan om mijn verhaal te lezen en dat jullie de moeite hebben gedaan om wat terug te zenden ..

 

Ik weet dat ik geen zelfmoord mag doen ... maar soms ben ik gewoon de weg kwijt en ben ik zo bang omdat ik boeken heb gelezen waarin staat dat dit 1 van de grote zondes is enz... maar ik heb het tot nu toe volgehouden en ik zal het zeker niet doen ....

 

En over trouwen .. het klinkt heel mooi ... een echte moslim zou mij wel accepteren maar helaas gaat het er in de praktijk nie zo aan toe soms praten mensen over trouwen ik probeer altijd overheen te praten want ik wil graag eerlijk zijn en het eruit gooien .....

 

maar ja ik weet het gewoon niet .....

 

maar julie hebben gelijk vertrouw op allah en hij zal als hij het wilt elmekteb dan trouw ik ...

 

ik heb echt veel dagen dat ik het niet meer weet ik voel me zo ongelukkig maar als ik bid voel ik veel beter maar als ik ga slapen komt het weer terug komt ook omdat waar ik woon weinig moslims, marokkanen wonen dan word alles moeilijker

 

ik had ook gelezen over hajd in mekka echt moooi!! wat zou ik daar graag naar toe willen gaan en een heel leven willen beginnen ...........

 

maar nogmaals bedankt mensen en als jullie nog wat tips hebben vertel het me aub en ik kan eigelijk ook niet goed bidden ik ken niet zoveel versen maar ik leer steeds bij me moeder (die van niks weet natuurlijk) die zei dat ik gewoon moet proberen wat ik en moet bij leren dat dat beter is als niks

 

dan ga ik weer het ga jullie goed mensen en nogmaals bedankt ook voor degene die voor mij ging bidden . Echt heel jammer dat ik niet eerder wat aan me geloof had gedaan dan was dit allemaal niet gebeurd ........

 

Wa salaam oe alaikom

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 13:04

Je mailbox zit vol! Even wat berichtjes wissen. Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 14:35
Wat kan geloof enorm veel kapot maken in de liefde.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 13:34

ja en sterker nog het maakt jou straks ook nog kapot....

 

wat is de rede dat je hier op dit forum komt zieken?

 

Terug naar boven
pijninmehart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pijninmehart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 14:27

Salaam oe alaikom wara hmatoelah

 

Kimmie ik heb het leeg gehaald hoor meid

 

En wat betreft de reactie van "pietje puk" het Geloof maakt niks kapot het Maakt je juist sterker en laat je beseffen waar het leven om draait ( bij mij dan) ......

 

Het ga jullie goed broeders en zuster

 

Wa Salaam oe alaikom ...

Terug naar boven
pijninmehart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pijninmehart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 17:23

Dat heb je goed/mooi gezegd remco .. maar waarom zeg je op het eind het is te laat? bedoel je ermee dat het te laat is om vergiffenis te vragen ... of hoe bedoel je nu begin ik weer zorgen..

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 00:15
Salaam Aleikum zuster,

Maak je geen zorgen zuster
Wat Remco bedoeld is dat het voor hem laat aan het worden was.
Het was 1:18 toen hij het poste dus vandaar..

En ook al zou Remco dit bedoelen zuster (wat hij volgens mij nooit zou doen), hij is katholiek (waar overigens niets mis mee is maar dat terzijde). Ik hoop dat je begrijpt waar ik naar toe wil..
Als jij hem iets over elementen uit zijn geloof zou vertellen met betrekking tot bijvoorbeeld leefregels, dan denk ik niet dat hij dit 1,2,3 zou aannemen van een niet geloofsgenoot.

Maar ik vond het wel grappig, maar ik begrijp je zorgen heel goed ;).

Vrees Allah swt en je bent al goed op weg.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
pijninmehart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pijninmehart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 15:15

Salaam oe alaikom

 

 

Ja ik las het nog een keer goed .... hahah ik ben ook zo bang //.... en dom dat ik gelijk het negatieve ga denken .. ik snap het nu bedankt!

 

maar dat is het moeilijkste .. iets achter je laten en doorgaan met je leven bij mij draait mijn leven om "dit" maar komt inchallah goed!

 

het ga jullie goed mensen!

 

Salaam oe alaikom

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 04:46

salam,

tranen en verdriet als ik lees waar je mee bezig was zuster(pijninmehart)

Het ergste wat me raakt is dat je met een niet moslim naar bed bent gegaan..

Zij hebben geen geloof, geen respect niks!!! Voor hem was het slechts plezier,een leuk verhaaltje die hij nu aan zijn vrienden ken doorgeven..

Voor de rest zou ik zeggen: volg het advies hierboven van je moslim broeders en zusters..

salam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 07:59

Broeder01,
je hebt geen idee wat voor jongen het was, of wat hij voelde.  Ook steeds dat discriminerende gedoe van '
Het ergste wat me raakt is dat je met een niet moslim naar bed bent gegaan..'.  Ik kan je met veel zekerheid zeggen dat niet-moslim-mannen vrouwen met veel meer respect benaderen dan hoe jij soms overkomt in je posts.
Verder help je haar hiermee niet vooruit! Denk je dat het haar goed doet als iemand haar in haar hoofd komt praten dat die jongen dat enkel deed als pleziertje en dat ie dat nu lekker gaat rondvertellen??? Wat jij hier doet, is het enkel erger maken!
Je hebt hier iemand die zich vreselijk slecht voelt, en je hebt de kans om haar te helpen, en het beste wat je kan schrijven, is dat hierboven?

*ZUCHT* (etc...)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
pijninmehart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pijninmehart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 08:09

Salaam oe alaikom

 

Ja ik weet het broeder01 ............... ik weet het ....  ik was gewoon echt de weg kwijt ....  maar het is nou eenmaal gebeurd ik heb er verder geen woorden voor ,.....

 

bedankt kimmie! maar hij mag het wel kwijt .. net zoals ik mijn verhaal kwijt wil ...

 

Het ga jullie goed mensen!

 

Salaam oe alaikom

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door Remco

Bedankt broeder01 met het om zeep helpen van dit topic. Want dat is wat
je hebt gedaan. Kimmie plaatst terecht kanttekeningen bij jou reactie,
je reactie is namelijk ronduit discriminerend, hij puilt uit van de
vooroordelen die je zijn ingepepert door je Imam die nog nooit heeft
gezien hoe Nederland er echt uit ziet.

Jij bent nu precies zo iemand van pot, ketel, zwart...



Salaam Aleikum,

Eerst heb je het over vooroordelen beste Remco om vervolgens de imams erbij te halen als verantwoordelijken voor de reacties en meningen van moslims.....

Beste Remco ik hoop dat je inziet dat dit niet echt klopt

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 14:36
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,


tranen en verdriet als ik lees waar je mee bezig was zuster(pijninmehart)


Het ergste wat me raakt is dat je met een niet moslim naar bed bent gegaan..


Zij hebben geen geloof, geen respect niks!!! Voor hem was het slechts plezier,een leuk verhaaltje die hij nu aan zijn vrienden ken doorgeven..


Voor de rest zou ik zeggen: volg het advies hierboven van je moslim broeders en zusters..


salam



Salaam Aleikum broeder,

Ik begrijp je reactie op het verhaal van onze zuster, maar hierbij moet ik een kleine kanttekening plaatsen.
Of degene nu moslim was of niet moslim, in beide gevallen was het een even slechte zaak broeder. En ook in beide gevallen zouden ze misschien hetzelfde gedacht hebben.
Subhanallah je ziet nu overal broeders die gewoon zusters nafluiten op straat en allemaal vunzige opmerkingen maken. En die denken precies hetzelfde als niet moslims die op dezelfde wijze met dames omgaan.

Wat ik probeer te zeggen broeders is dat we onze zuster niet verder de grond in moeten drukken door nog over haar zonden verder te discussieren en dieper op in te gaan. Zoals de islam zegt dienen begane zonden beter niet uitgebreid besproken worden. Hadith hierover weet ik niet meer precies maar misschien dat 1 van de andere broeders of zusters deze kan plaatsen, of misschien dat jij toevallig weet welke dat is.

Ik zie duidelijk dat je een goede intentie hebt als het gaat om je reactie, maar zoals altijd is een tekstuele reactie van een mens via dit forum soms op verschillende wijze te intepreteren.
Daarom vind ik de reactie van Kimmie en Remco best wel leuk om terug te lezen.
Niet omdat het zo grappig is, maar omdat zij nu opkomen voor de niet moslims. Omdat ze zich gediscrimineerd voelen door je, en zo kan eenieder eens ervaren hoe het is om gediscrimineerd te worden. En nu hopen dat genoeg mensen dit ervaren en de slechte kanten hiervan gaat inzien.

Maar je reactie zijn in tegenstelling tot het KK forum nogal mild. En daarom Kimmie verbaast het me een beetje dat je de reactie van broeder 01 hebt gemeld bij het beheer...

Maar goed eenieder zijn mening en beweegredenen.
Laten we allemaal onze geliefde zuster steunen in de moeilijke tijd die ze nu doormaakt.
Moge Allah swt haar en ons allen vergeven voor onze zonden, Amien.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 15:05

Ik kwam eigenlijk vooral op voor 'pijninmehart', het discriminerende was maar een klein stuk van mijn post.  Verder heb ik die post ge-report omdat het om persoonlijke beledigingen ging, ik wil best de discussie aangaan, maar dan wel op iets inhoudelijks. 
Wat kk betreft, gelieve dat aan te halen op kk, of via msn.  Zoals je misschien weet, zijn we bezig met een systeem om van ongewenste posts af te komen zonder censuur toe te passen (ik geef toe dat het nodig is), wat van mij trouwens hier ook niet moet.  Een aanmerking van het beheer zou echter welkom zijn.

Ik ergerde me gewoon dood aan die post, omdat het duidelijk moge zijn dat pijninmehart spijt genoeg heeft.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 15:07
Malcolm X, je mailbox zit vol!
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 18:05
Het gaat hier niet om wat er is gebeurt, het gaat er hier om dat er iets is gebeurd wat Haram is, al ze er oprecht spijt van heeft en berouw toont dan vergeeft God (swt) het haar.

Voorwaar, Hij is Berouwaanvaardend (100:3)

Het belangrijkste is om het niet meer te doen, maar dat zal wel geen probleem zijn.
Pijn in mijn hart, ik kijk wel enigszins tegen je op.
Als ik in je posts zie hoe erg jij het vind, twijfel ik aan mezelf.
Ik heb ook erge dingen gedaan, maar ik heb nog nooit (zoveel) spijt gehad. Moge Allah je beschermen tegen de vervloekte duivel en voor alle echte Moslims een plaatsje in het Paradijs vrijmaken.

Beslama,

abd al Wadud

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 07:38

salaam aleikum er staat wel in de koraan ergends het volgende zinnetje:Voorwaar wanhoopt niet aan de genade van Allah(swt) want waarlijk Allah vergeeft alle zonden iets in die woorden Allah weet het beste

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 07:40

salaam aleikum laten we allemaal daarom hopen op Allahs genade en vergiffenis vragen van jezelf en ook voor jullie medebroeders en medezusters wat voor fouten we ook gemaakt hebben in het verleden(amin)

naar mijn weten mogen we trouwends niet praten over onze fouten maar ghair inshaAllah iedereen doet dat weleens en zoekt op die manier steun bij elkaar en hoopt op vergiffenis

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
pijninmehart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pijninmehart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 05:42

Salaam oe alaikom , broeders en zuster

 

ja klopt "het licht" ik durde het ook niet te typen of te vragen en heb er ook met niemand over gepraat maar ik was het echt kwijt ik wist niet meer waar ik moest beginnen ik was zo wanhopig

 

en dit betekent echt heel erg veel voor me daarom mensen nogmaals bedankt voor jullie moeite vooral omdat dit onderwerp niet zo makkelijk te bespreken is ....

 

 

Het ga jullie goed mensen!

 

Wa Salaam oe alaikom

Terug naar boven
engelsoesie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote engelsoesie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2006 om 10:17

hallo salaam

ik heb je bricht elezen pijn in mijn hart

ja ik ben zelf een haagse maar ik wilje 1 ding zeggen jegaat nie zomaar met iemand naar bed toe  je hebt je gevoelens en je hart gevolgt en dat is nooit verkeerd maar ikbegrijp je wel je bent moslim en in de koraan staat dat het niet mag .

je hebt nu spijt maar nu is het te laat dit is gebeurt en daar kan je niks an veranderen je kan welje leven beteren en daar leer je van van je eigen fouten 

meid kopop het leven gaat door en voor je het weet ben je verliefdt maar doe het rustig dan gewoon vrienschap en de rest komt wel en als die jongen sex wil en niet kan wachten dan is hij jouw niet waard zo moet je denken ik wens  je veel sterkte toe en als je wat wil vragen mail me maar oke  veel liefs haagse engel  

Terug naar boven
denia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote denia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2006 om 03:05

salaam zuster.

Als je iemand nodig hebt om mee te praten dan ben ik zeker voor je....  xxx broeder .....

Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2006 om 14:08

 

sorry hoor! moest het even kwijt.

Terug naar boven
denia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote denia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2006 om 14:44

salaam.

wat is er zo grappig wil het graag weten ..

Terug naar boven
Narjisse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Narjisse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 15:29

Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar. En pijninmijnhart. Insha'allah vind je de kracht om je leven weer een beetje op te pakken. Ik wens je veel sterkte toe!

Wa Salaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 15:47
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,


tranen en verdriet als ik lees waar je mee bezig was
zuster(pijninmehart)


Het ergste wat me raakt is dat je met een niet moslim naar bed bent
gegaan..


Zij hebben geen geloof, geen respect niks!!! Voor hem was het slechts
plezier,een leuk verhaaltje die hij nu aan zijn vrienden ken doorgeven..[/
P]

Voor de rest zou ik zeggen: volg het advies hierboven van je moslim
broeders en zusters..


salam



het lijkt of je met ervaring spreekt. Ga jij zo met ongelovige meisjes om?
alleen voor de lol? hoeveel brave moslimjongens die ozo veerl respect
voor hun Moslimzusters hebben vergrijpen zich aan nietmoslimse
meisjes; alleen voor de lol?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.